Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 241
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W trakcie inspekcji pomieszczeń oraz miejsc pracy weryfikuje się m.in., czy odległość pomiędzy sąsiadującymi monitorami ekranowymi wynosi przynajmniej

A. 60 cm
B. 120 cm
C. 80 cm
D. 40 cm
BPO.01 Pytanie 242
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czynnikiem bezpośrednio powodującym złamanie ręki przy upadku jest

A. potknięcie
B. poślizgnięcie
C. zderzenie z podłożem
D. ześlizgnięcie z drabiny
BPO.01 Pytanie 243
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku zidentyfikowania średniego ryzyka zawodowego, co należy zrobić?

A. żadne działania nie są wymagane
B. działania prewencyjne są zalecane
C. ryzyko należy ograniczyć w ciągu 1-3 miesięcy
D. działania prewencyjne są zbędne
BPO.01 Pytanie 244
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Która z wymienionych norm odnosi się do systemu zarządzania BHP?

A. ISO 9000
B. ISO 9003
C. PN-N-18001
D. PN-N-9000
BPO.01 Pytanie 245
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Prawdopodobieństwo pojawienia się niepożądanych incydentów związanych z wykonywaniem obowiązków jest składnikiem oceny

A. warunków pracy
B. ergonomii pracy
C. ryzyka zawodowego
D. ryzyk w miejscu pracy
BPO.01 Pytanie 246
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do czynników środowiska pracy zaliczane są pyły przemysłowe?

A. chemiczne
B. fizyczne
C. psychofizyczne
D. biologiczne
BPO.01 Pytanie 247
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czynnik, który w trakcie wykonywania pracy wpływa na pracownika w sposób prowadzący lub mogący prowadzić do choroby, określa się jako

A. niebezpiecznym
B. szkodliwym
C. uciążliwym
D. urazowym
BPO.01 Pytanie 248
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik po zakończeniu pracy udał się do domu przyjaciela na imprezę i podczas spaceru po chodniku doznał urazu głowy z powodu spadającego sopla lodu z dachu budynku. Zgłosił on ten incydent jako wypadek w drodze do domu. Analiza powodów i okoliczności zdarzenia wykazała, że

A. to nie jest wypadek w drodze do domu z pracy
B. zdarzenie to jest traktowane jak wypadek przy pracy
C. jest to wypadek w drodze do domu z pracy
D. nie jest to zdarzenie mające przyczynę zewnętrzną
BPO.01 Pytanie 249
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Co grozi pracodawcy, który, ignorując swoje obowiązki, nie poinformuje odpowiedniego inspektora pracy oraz prokuratora o wypadku śmiertelnym, ciężkim lub zbiorowym, zgodnie z kodeksem pracy?

A. ograniczenia wolności
B. upomnienia
C. pozbawienia wolności
D. grzywny
BPO.01 Pytanie 250
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czym jest resuscytacja krążeniowo-oddechowa?

A. tylko wykonywaniem sztucznego oddychania
B. oceną drożności dróg oddechowych oraz stanu akcji serca
C. poleganiem na wykonywaniu sztucznego oddychania oraz masażu serca
D. wykonywaniem masażu serca
BPO.01 Pytanie 251
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z danymi podanymi w tabeli, pracownicy usuwający śnieg z dachu powinni być wyposażeni

Wyciąg z rozporządzenia MPiPS z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
L.p.Środki ochrony indywidualnej
1Środki ochrony przed upadkiem z wysokościuprzęże, w tym szelki bezpieczeństwa i pasy biodrowe
linki bezpieczeństwa
amortyzatory
urządzenia samohamowne
inne środki chroniące przed upadkiem z wysokości
2Środki izolujące cały organizmśrodki z doprowadzeniem powietrza
środki umożliwiające stosowanie izolującego sprzętu ochrony układu oddechowego
środki umożliwiające doprowadzenie powietrza lub stosowanie sprzętu ochrony układu oddechowego

A. w uprzęże, w tym szelki bezpieczeństwa i pasy biodrowe.
B. w środki umożliwiające stosowanie izolującego sprzętu ochrony układu oddechowego.
C. w środki z doprowadzeniem powietrza i linki bezpieczeństwa.
D. w środki chroniące przed upadkiem z wysokości i sprzęt ochrony układu oddechowego.
BPO.01 Pytanie 252
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracowników, którzy są narażeni podczas czyszczenia metalowych części na odpryski ciał stałych oraz działanie pyłów substancji toksycznych, należy wyposażyć

A. w osłonę głowy
B. w okulary lub gogle ochronne oraz półmaskę filtrującą
C. w okulary ochronne i odzież ochronną
D. w odzież pyłochronną
BPO.01 Pytanie 253
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z kodeksem pracy, kto nie informuje zgodnie z obowiązkiem odpowiedniego okręgowego inspektora pracy oraz prokuratura o śmiertelnym, ciężkim lub zbiorowym wypadku przy pracy, może zostać ukarany

A. utrata zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej
B. pozbawienie wolności
C. grzywna
D. ograniczenie wolności
BPO.01 Pytanie 254
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osobie, która doświadczyła wypadku w pracy lub zachorowała na chorobę zawodową, przysługują

A. dodatkowe dni urlopu zdrowotnego
B. świadczenia z ubezpieczenia społecznego
C. świadczenia socjalne
D. dodatki do podstawowego wynagrodzenia
BPO.01 Pytanie 255
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakim terminem określamy obszar pracy, wraz z wyposażeniem w narzędzia i przedmioty konieczne do pracy, w którym pracownik lub grupa pracowników realizuje swoje zadania?

A. Miejsce zatrudnienia
B. Pomieszczenie robocze
C. Stanowisko pracy
D. Obszar zakładu pracy
BPO.01 Pytanie 256
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba idąca do pracy poślizgnęła się na chodniku, który nie został odśnieżony, przed jednym z budynków. W związku z tym może ubiegać się o odszkodowanie

A. z Narodowego Funduszu Zdrowia
B. od właściciela chodnika
C. z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
D. od pracodawcy
BPO.01 Pytanie 257
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie czynniki mogą stanowić zagrożenie chemiczne w miejscu pracy?

A. Transformator zasilający
B. Młot pneumatyczny
C. Żywica klej owa mocznikowa
D. Laser
BPO.01 Pytanie 258
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Określ, posługując się danymi z tabeli, zalecaną częstotliwość badań poziomu tlenku żelaza, jeżeli na stanowisku spawacza zmierzona wartość średniego stężenia tlenku żelaza wynosi 4,3 mg/m3 przy NDS = 5 mg/m3 ?

Wartość zmierzona w stosunku do NDS,NDNCzęstotliwość badań
większa od 1*co 6 miesięcy lub stała kontrola
0,5 – 1co rok
0,0 – 0,5co 2 lata
*W razie stwierdzenia przekroczeń wartości najwyższych dopuszczalnych stężeń i natężeń czynników szkodliwych dla zdrowia lub występowania czynników rakotwórczych, pracodawca powinien zapewnić stałą kontrolę (monitorowanie) stężeń i natężeń tych czynników, a jeśli jest to niemożliwe – dokonywać badań i pomiarów co 6 miesięcy.

A. Co rok.
B. Co 6 miesięcy.
C. Konieczna jest stała kontrola.
D. Co 2 lata.
BPO.01 Pytanie 259
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie jest minimalne natężenie oświetlenia wymagane na stanowiskach komputerowych?

A. 300 lx
B. 200 lx
C. 600 lx
D. 500 lx
BPO.01 Pytanie 260
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jaką aktywizującą metodą nauczania stosuje się w trakcie szkoleń z zakresu bhp?

A. opis
B. dyskusja
C. wykład
D. objaśnienie
BPO.01 Pytanie 261
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kto, będąc odpowiedzialnym za bezpieczeństwo i higienę pracy lub nadzorując pracowników czy inne osoby fizyczne, nie stosuje się do przepisów oraz zasad w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, może zostać ukarany grzywną?

A. od 1 000 zł do 10 000 zł
B. od 1 000 zł do 30 000 zł
C. od 100 zł do 5 000 zł
D. od 500 zł do 50 000 zł
BPO.01 Pytanie 262
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czym zajmuje się ergonomia korekcyjna?

A. badaniem wpływu pracy fizycznej dynamicznej i statycznej oraz monotypowości ruchowej na zdrowie człowieka
B. ulepszaniem warunków pracy poprzez unowocześnienie istniejących stanowisk, maszyn oraz urządzeń
C. koordynowaniem procesu zarządzania zasobami ludzkimi w firmie
D. dostosowaniem warunków pracy do umiejętności człowieka na etapie tworzenia projektu
BPO.01 Pytanie 263
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W trakcie inspekcji miejsca pracy inspektor zauważył, że jest ono wyposażone w monitor LCD, biurko wykonane z ciemnego drewna z polakierowaną powierzchnią na wysoki połysk, siedzisko z możliwością regulacji, a także uchwyt na dokument umiejscowiony między ekranem a klawiaturą. W protokole pokontrolnym powinien zaznaczyć, że nie spełnia wymagań bhp

A. uchwyt na dokument
B. monitor LCD
C. biurko
D. siedzisko
BPO.01 Pytanie 264
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pomimo użycia dostępnych technologii, zauważono przekroczenie maksymalnego poziomu hałasu. W takiej sytuacji można wprowadzić działania organizacyjne poprawiające warunki pracy w postaci

A. wdrożenia aktywnej redukcji hałasu
B. zapewnienia pracownikowi indywidualnych środków ochrony słuchu
C. skrócenia godzin pracy na hałaśliwym miejscu pracy
D. zainstalowania dodatkowych ekranów
BPO.01 Pytanie 265
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Który z poniższych jest podstawowym obowiązkiem pracownika w zakresie BHP?

A. Dobrowolne organizowanie szkoleń BHP
B. Przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa
C. Samodzielne zakupienie środków ochrony osobistej
D. Uczestnictwo w konkursach wewnętrznych
BPO.01 Pytanie 266
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Gwarantowanie pracy w komfortowej pozycji, eliminowanie statycznego obciążenia oraz ograniczenie zbędnych i nadmiernych ruchów to kluczowe cele

A. medycyny pracy
B. bezpieczeństwa pracy
C. ergonomii koncepcyjnej
D. higieny pracy
BPO.01 Pytanie 267
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pozytywny wpływ na układ kostno-stawowy oraz kondycję fizyczną wywiera

A. aktywny tryb życia
B. praca w pozycji siedzącej
C. niedobór suplementów diety
D. wysoki poziom wskaźnika BMI
BPO.01 Pytanie 268
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Długotrwała nadmierna aktywność całej psychiki lub jej niektórych funkcji podczas pracy jest określana jako

A. monotonią pracy
B. niedociążeniem psychiki
C. monotypią
D. przeciążeniem psychiki
BPO.01 Pytanie 269
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik, obsługując rozdrabniacz młotkowy, zauważył niepokojące zakłócenia w działaniu urządzenia. Jak powinien zachować się w tej sytuacji?

A. Wyłączyć zasilanie i powiadomić przełożonego o awarii
B. Wyłączyć zasilanie i przystąpić do naprawy urządzenia
C. Natychmiast opuścić miejsce pracy
D. Natychmiast zajrzeć do wnętrza maszyny
BPO.01 Pytanie 270
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W zakładzie produkującym materiały budowlane, biuro znajduje się w pobliżu hali z stołami wibracyjnymi. Jakie rozwiązanie pomoże zredukować wpływ wibracji i hałasu na pracowników w biurze?

A. sugerowanie częstych przerw w czasie pracy
B. przesunięcie biura jak najdalej od hali
C. użycie kabiny akustycznej
D. wyposażenie pracowników biurowych w nauszniki ochronne
BPO.01 Pytanie 271
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jak często należy przeprowadzać szkolenia wstępne BHP dla nowo zatrudnionych pracowników?

A. Raz w roku
B. Co dwa miesiące
C. Przed rozpoczęciem pracy
D. Po zakończeniu okresu próbnego
BPO.01 Pytanie 272
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Elementy ryzykowne w miejscu zatrudnienia prowadzą do

A. chorób zawodowych
B. urazów
C. spadku sprawności fizycznej
D. spadku sprawności psychicznej
BPO.01 Pytanie 273
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W procesie określania relacji człowiek - maszyna, w celu poprawy warunków pracy, powinny uczestniczyć

A. inspektor sanitarny, służba bhp, lekarz medycyny pracy
B. antropolog, lekarz, konstruktor i organizator produkcji
C. główny specjalista, społeczny inspektor pracy, projektant
D. inspektor pracy, specjalista ds. bhp, główny inżynier
BPO.01 Pytanie 274
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Posługując się danymi w tabeli, oszacuj wartość ryzyka zawodowego, jeżeli prawdopodobieństwo jest prawdopodobne, & ciężkość następstw średnia.

PrawdopodobieństwoCiężkość następstw
małaśredniaduża
Mało prawdopodobnebardzo małemałeśrednie
Prawdopodobnemałeśrednieduże
Wysoce prawdopodobneśredniedużebardzo duże

A. Średnie.
B. Małe.
C. Bardzo duże.
D. Duże.
BPO.01 Pytanie 275
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Co należy zrobić w przypadku stwierdzenia przekroczenia norm hałasu na stanowisku pracy?

A. Zwiększyć ilość przerw dla pracowników
B. Zainstalować dodatkowe oświetlenie
C. Przenieść pracowników na inne stanowiska
D. Wdrożyć środki techniczne ograniczające hałas
BPO.01 Pytanie 276
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czym jest źródło zagrożenia związane z prądem elektrycznym?

A. użytkowanie uszkodzonych urządzeń elektrycznych
B. porażenie prądem elektrycznym
C. utrata świadomości oraz skurcze mięśni
D. poparzenia
BPO.01 Pytanie 277
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Co uznaje się za chorobę zawodową w przypadku, gdy pracownik jest narażony na lokalne działanie drgań?

A. drżenie rąk
B. drgawki padaczkowe
C. zespół wibracyjny
D. drgawki gorączkowe
BPO.01 Pytanie 278
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czy szkolenie wstępne jest zatwierdzone?

A. oświadczeniem pracownika, które znajduje się w jego dokumentacji osobowej
B. podpisem osoby prowadzącej szkolenie, zawartym w planie szkoleniowym
C. pozytywnym rezultatem egzaminu
D. kartą wstępnego szkolenia, podpisaną przez pracownika i archiwizowaną w jego dokumentacji osobowej
BPO.01 Pytanie 279
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Za koszty dotyczące zbadania okoliczności oraz przyczyn wypadku w miejscu pracy odpowiedzialny jest

A. Zakład Ubezpieczeń Społecznych
B. pracodawca
C. Państwowy Zakład Ubezpieczeń
D. Urząd Pracy
BPO.01 Pytanie 280
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Poszkodowany nie reaguje. Jaką pierwszą czynność ratunkową powinno się wykonać?

A. Udrożnić drogi oddechowe.
B. Wezwać pomoc medyczną.
C. Umieścić w pozycji bezpiecznej.
D. Wezwać pomoc.