Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W wyniku awarii doszło do nieszczelności instalacji w pomieszczeniu oraz znacznego wycieku chloru. Jakie powinno być prawidłowe działanie w takiej sytuacji?

A. uruchomienie wentylacji mechanicznej w celu unieszkodliwienia chloru przy jednoczesnym wejściu zespołu naprawczego w standardowej odzieży roboczej
B. wejście zespołu naprawczego po potwierdzeniu, że poziom chloru w powietrzu nie przekracza w istotny sposób maksymalnego dopuszczalnego stężenia tego gazu
C. natychmiastowe uruchomienie wentylacji mechanicznej, a następnie wejście zespołu naprawczego w gazoszczelnych strojach ochronnych, wyposażonego w aparaty tlenowe lub powietrzne
D. natychmiastowe wejście do pomieszczenia chlorowni zespołu naprawczego i likwidacja nieszczelności
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do zadań służby bhp należy przygotowywanie oraz przedstawianie pracodawcy regularnych analiz dotyczących stanu bezpieczeństwa i higieny w pracy?

A. przynajmniej raz na rok
B. raz na pięć lat
C. nie rzadziej niż co sześć miesięcy
D. raz na dwa lata
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kiedy przedmioty są transportowane przez jednego pracownika pod górę po nierównej nawierzchni, pochylniach lub schodach, przy maksymalnym kącie nachylenia do 30°, a ich wysokość przekracza 4 metry, niezależnie od odległości, na jaką są przenoszone, to masa tych przedmiotów dla mężczyzn nie powinna wynosić więcej niż

A. 30 kg
B. 35 kg
C. 25 kg
D. 50 kg
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik, który niedawno został zatrudniony, powinien przejść ogólne szkolenie w zakresie BHP.

A. przed rozpoczęciem pracy.
B. w ciągu 1 miesiąca od daty zatrudnienia.
C. w ciągu 14 dni od zatrudnienia.
D. w ciągu 7 dni od rozpoczęcia pracy.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy, pracownik zakładu przetwórstwa owoców i warzyw podczas konserwacji pulpy roztworem S02, powinien nosić odzież ochronną w postaci

A. bawełnianego kombinezonu roboczego i czepka
B. białego fartucha oraz czepka ochronnego na głowę
C. gumowego fartucha, rękawic, okularów, maski
D. bawełnianego kombinezonu, gumowców i waciaka
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W zakładzie pracy znajduje się pomieszczenie o wolnej objętości pomieszczenia wynoszącej 135 m3 oraz wolnej powierzchni podłogi 40,1 m2. W tym pomieszczeniu zatrudnionych może być zgodnie z przepisami

Fragment rozporządzenia MPiPS z dnia 26. 09. 1997 r.
w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy:

1. Powierzchnia i wysokość pomieszczeń pracy powinny zapewniać spełnienie wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy, z uwzględnieniem rodzaju wykonywanej pracy, stosowanych technologii oraz czasu przebywania pracowników w tych pomieszczeniach.

2. Na każdego z pracowników jednocześnie zatrudnionych w pomieszczeniach stałej pracy powinno przypadać, co najmniej 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz co najmniej 2m2 wolnej powierzchni podłogi (nie zajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp.).

A. 25 pracowników.
B. 10 pracowników.
C. 20 pracowników.
D. 15 pracowników.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie środki ochrony osobistej powinien posiadać pracownik służby bhp podczas realizacji swoich obowiązków w stoczni na dziale budowy kadłubów?

A. W szelki zabezpieczające
B. W hełm ochronny z osłonami na uszy
C. W rękawice antywibracyjne
D. W gumowe obuwie
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z załączonym przepisem dyrektor szkoły, w której uczniowie mają dwutygodniowe ferie zimowe i ponaddwumiesięczną przerwę wakacyjną, ma obowiązek skontrolować obiekt szkoły pod kątem zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektu

Jeżeli przerwa w działalności oświatowej szkoły lub placówki trwa co najmniej 2 tygodnie, dyrektor dokonuje kontroli obiektów należących do szkoły lub placówki pod kątem zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z tych obiektów.

A. raz na kwartał.
B. co najmniej raz w roku.
C. raz w roku.
D. dwa razy w roku.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Najwyższe dozwolone stężenie chwilowe (NDSCh) nie powinno prowadzić do negatywnych skutków zdrowotnych u pracownika, jeżeli wystąpi w odstępie nie krótszym niż 1 godzina, nie częściej niż 2 razy w trakcie zmiany roboczej i nie dłużej niż

A. 5 minut
B. 15 minut
C. 30 minut
D. 10 minut
BPO.01 Pytanie 254
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca, rozwiązując umowę o pracę z pracownikiem bez wypowiedzenia, zauważył, że pracownik ma niewykorzystany urlop wypoczynkowy. W takim przypadku

A. pracownik nie może zostać zwolniony
B. należy zwolnić pracownika po wykorzystaniu urlopu
C. należy zmienić datę wypowiedzenia umowy
D. należy wypłacić ekwiwalent za niewykorzystany urlop
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Która z wymienionych sytuacji spełnia przesłanki do okresowego zawieszenia zajęć przez dyrektora szkoły?

Wyciąg z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 31 grudnia 2002 r.
§ 17. 1. W pomieszczeniach, w których odbywają się zajęcia, zapewnia się temperaturę co najmniej 18 °C.
2. Jeżeli nie jest możliwe zapewnienie temperatury, o której mowa w ust. 1, dyrektor zawiesza zajęcia na czas oznaczony, powiadamiając o tym organ prowadzący.
§ 18. Dyrektor za zgodą organu prowadzącego może zawiesić zajęcia na czas oznaczony, jeżeli:
1) temperatura zewnętrzna mierzona o godz. 2100 w dwóch kolejnych dniach poprzedzających zawieszenie zajęć wynosi -15 °C lub jest niższa;

A. Temperatura w salach lekcyjnych wynosi 18 °C
B. Temperatura w salach lekcyjnych wynosi 15 °C
C. Temperatura na zewnątrz o godz. 21:00 dzisiaj -20 °C, a wczoraj -12 °C
D. Temperatura na zewnątrz wynosiła wczoraj -10 °C
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W sytuacji, gdy pracownik stracił zdolność do wykonywania dotychczasowej pracy w wyniku wypadku przy pracy lub choroby zawodowej i nie został uznany za osobę niezdolną do pracy w myśl przepisów dotyczących emerytur i rent z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, pracodawca, zgodnie z orzeczeniem lekarskim, jest zobowiązany

A. przenieść pracownika do odpowiedniej pracy
B. rozwiązać z pracownikiem umowę o pracę
C. pokryć koszty rehabilitacji pracownika
D. znaleźć pracownikowi nowe stanowisko u innego pracodawcy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba została zatrudniona w placówce edukacyjnej na stanowisku konserwatora oraz nocnego dozorcy. Gdzie powinien zostać przeprowadzony instruktaż stanowiskowy?

A. tylko na stanowisku konserwatora
B. tylko na stanowisku nocnego dozorcy
C. na dowolnie wybranym stanowisku
D. na stanowisku konserwatora i nocnego dozorcy
BPO.01 Pytanie 259
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na podstawie wyciągu z przepisów określ wymiar urlopu, jaki przysługuje pracownikowi młodocianemu w roku, w którym ukończył 18 lat, a prawo do urlopu uzyskał przed ukończeniem 18 lat.

Art. 205. § 2 Kodeks pracy - Z upływem roku pracy młodociany uzyskuje prawo do urlopu w wymiarze 26 dni roboczych. Jednakże w roku kalendarzowym, w którym kończy on 18 lat, ma prawo do urlopu w wymiarze 20 dni roboczych, jeżeli prawo do urlopu uzyskał przed ukończeniem 18 lat.

A. 26 dni roboczych.
B. 20 dni roboczych.
C. 19 dni roboczych.
D. 18 dni roboczych.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca ma obowiązek niezwłocznego powiadomienia o każdym wypadku przy pracy, który jest śmiertelny, ciężki lub zbiorowy?

A. policji oraz prokuratora
B. odpowiedniego inspektora pracy oraz prokuratora
C. prokuratora oraz Urzędu Dozoru Technicznego
D. policji oraz odpowiedniego inspektora pracy
BPO.01 Pytanie 262
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z kodeksem pracy zabrania się zatrudnienia młodocianych w pracach, które są zakazane, a ich lista jest ustalona przez

A. Radę Ministrów w rozporządzeniu
B. ministra odpowiedzialnego za sprawy pracy w zarządzeniu
C. pracodawcę w zarządzeniu
D. Sejm w ustawie
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie czynności należy podjąć w przypadku zatrucia osoba gazami?

A. niezwłocznym przystąpieniu do resuscytacji
B. powiadomieniu przełożonego i oczekiwaniu na instrukcje
C. przeniesieniu poszkodowanego na świeże powietrze oraz udzieleniu mu sztucznego oddychania
D. wyniesieniu poszkodowanego z obszaru zagrożenia oraz wezwaniu lekarza, a w przypadku zatrzymania oddechu rozpoczęcie reanimacji, wykonując tylko uciski klatki piersiowej
BPO.01 Pytanie 265
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z Kodeksem pracy, kto ponosi odpowiedzialność za zapewnienie bezpieczeństwa w miejscu pracy?

A. wszyscy pracownicy w zakładzie
B. pracodawca
C. nadzorca działu bhp
D. specjalista ds. bhp
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zasiłek powypadkowy przyznawany rodzinie ofiary wypadku śmiertelnego

A. jest przyznawany bez względu na przyczynę wypadku
B. nie jest przyznawany, jeśli wykryto, że pracownik był pod wpływem alkoholu podczas wykonywania pracy
C. nie jest przyznawany w sytuacji, gdy stwierdzono rażące niedbalstwo pracownika
D. nie jest przyznawany, gdy ustalono, że pracownik łamał przepisy i zasady bhp
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Który zapis oznaczenia pochylenia drogi transportowej spełnia warunek wynikający z poniższych przepisów?

Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997r.
w spawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy
Dz. U. 03.169.1650 ze zmianami (wyciąg)
§3.1 Na drogach transportowych i w magazynach nie powinny występować
progi ani stopnie. W przypadku zróżnicowania poziomów podłogi, różnice te
powinny być wyrównane pochylniami o nachyleniu dostosowanym do rodzaju
używanego środka transportu, ale nie większym niż 8%.

A. < 1: 9
B. < 1: 12,5
C. < 1: 10
D. < 1: 11
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Które oprogramowanie komputerowe może okazać się pomocne w tworzeniu statystyk oraz wykresów dotyczących działalności służby bezpieczeństwa i higieny pracy?

A. Program do edycji tekstów
B. Arkusz kalkulacyjny
C. Program do edycji grafiki
D. Program do komunikacji
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas mycia okna, sprzątaczka posługiwała się drabiną, która miała uszkodzony górny szczebel. Gdy wchodziła, doszło do jej upadku, co spowodowało złamanie kręgosłupa. Jaką przyczyną bezpośrednią tego urazu było?

A. brak regulaminu dotyczącego obowiązku kontrolowania stanu drabin
B. korzystanie z uszkodzonej drabiny
C. upadek z drabiny na podłoże
D. akceptowanie przez nadzór użycia wadliwych drabin
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W hierarchii wykorzystywanych metod ograniczania ryzyka zawodowego, na końcu stosuje się metody

A. ochrony zbiorowej
B. techniczne eliminujące zagrożenie u źródła
C. organizacyjne i proceduralne
D. ochrony indywidualnej
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W trakcie inspekcji warunków BHP w warsztacie stolarskim zauważono zbyt wysokie stężenie pyłów drewnianych. W związku z tym przedstawiciel służby BHP zalecił zwiększenie współczynnika cyrkulacji powietrza poprzez

A. zastosowanie nowoczesnych wentylatorów o wyższej wydajności
B. zmniejszenie ilości przetwarzanych materiałów
C. zakupienie masek przeciwpyłowych dla pracowników
D. otwieranie okien i drzwi w celu poprawy ruchu powietrza
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W miejscu pracy kucharza, szczególnie podczas obróbki surowego mięsa oraz jajek, mogą się pojawić mikroorganizmy prowadzące do zakażeń, takich jak salmonella. Klasyfikuje się je jako czynniki

A. fizyczne
B. niebezpieczne
C. uciążliwe
D. biologiczne
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W jednopoziomowej hali produkcyjnej zatrudnionych jest 200 pracowników. Przepisy regulują, że szerokość ewakuacyjnej drogi poziomej powinna wynosić 0,6 m na każde 100 osób, jednak nie może być mniejsza niż 1,4 m. Jaka powinna być szerokość drogi ewakuacyjnej w tej hali?

A. 1,2 m
B. 1,4 m
C. 0,6 m
D. 1,7 m
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Regularna kontrola instalacji elektrycznej oraz piorunochronnej w aspekcie oceny stanu połączeń, osprzętu, zabezpieczeń oraz metod ochrony przed porażeniem, oporu izolacji przewodów i uziemień instalacji i urządzeń powinna być realizowana przynajmniej raz na

A. 2 lata
B. rok
C. 3 lata
D. 5 lat