Filtrowanie pytań
BPO.01 Pytanie 281
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
A. nie mniej niż 1:6
B. więcej niż 1:8
C. więcej niż 1:6
D. nie mniej niż 1:8
BPO.01 Pytanie 282
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Prawdopodobieństwo wystąpienia niepożądanych incydentów związanych z wykonywaną pracą, które mogą powodować straty, zwłaszcza negatywne skutki zdrowotne dla pracowników w wyniku zawodowych zagrożeń obecnych w środowisku pracy lub sposobie jej realizacji, określa się mianem
A. ciężkości skutków niepożądanych incydentów związanych z wykonywaną pracą
B. zagrożenia wypadkowego występującego na stanowisku pracy
C. ryzykiem zawodowym
D. oceną ryzyka zawodowego
BPO.01 Pytanie 283
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W pomieszczeniu stałej pracy (tokarni) o kubaturze 140 m3 pracuje trzech pracowników. Maszyny i regały zajmują 75 m3. Kubatura pomieszczenia
Rozporządzenie MPiPS z dnia 26. 09. 1977 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (wyciąg) |
§ 19.1. Powierzchnia i wysokość pomieszczeń pracy powinny zapewniać spełnienie wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy, z uwzględnieniem rodzaju wykonywanej pracy, stosowanych technologii oraz czasu przebywania pracowników w tych pomieszczeniach. 2. Na każdego z pracowników jednocześnie zatrudnionych w pomieszczeniach stałej pracy powinno przypadać, co najmniej 13 m³ wolnej objętości pomieszczenia oraz co najmniej 2m² wolnej powierzchni podłogi (nie zajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp.). |
A. jest wystarczająca.
B. jest za mała o 26 m3.
C. jest niedostateczna.
D. nie spełnia wymogów rozporządzenia.
BPO.01 Pytanie 284
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracownik doznał wypadku podczas drogi powrotnej z pracy. Z uwagi na swoją nieobecność w tym okresie ma on prawo do wynagrodzenia w wysokości
A. 70%
B. 100%
C. 90%
D. 80%
BPO.01 Pytanie 285
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wskaźnik siły chłodzenia (WCI) definiuje mikroklimat
A. chłodny
B. umiarkowany
C. neutralny
D. upał
BPO.01 Pytanie 286
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czym jest ryzyko zawodowe?
A. prawdopodobieństwo zajścia wypadku w miejscu pracy
B. możliwość rozwoju choroby zawodowej
C. prawdopodobieństwo wystąpienia niekorzystnych skutków zagrożeń wiążących się z procesem pracy, z równoczesnym uwzględnieniem ich powagi
D. szansa na wystąpienie niepożądanych incydentów
BPO.01 Pytanie 287
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W kontekście pracy biurowej, najbardziej uciążliwym czynnikiem jest przede wszystkim
A. pole elektrostatyczne
B. promieniowanie jonizacyjne
C. narażenie na wirusy i bakterie
D. wymuszona pozycja ciała
BPO.01 Pytanie 288
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie czynniki mogą powodować u pracownika łzawienie oraz zaczerwienienie powiek i spojówek, a także obniżenie zdolności akomodacyjnej i ostrości widzenia?
A. Nieodpowiednie warunki oświetleniowe w miejscu pracy
B. Praca w hałasie infradźwiękowym
C. Praca w wymuszonej pozycji
D. Oddziaływanie promieniowania elektromagnetycznego
BPO.01 Pytanie 289
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Długotrwały stan, który występuje przy nawarstwiających się zmęczeniach bez odpowiedniego relaksu to
A. zniechęcenie
B. przemęczenie
C. monotonia
D. znużenie
BPO.01 Pytanie 290
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Umowa o pracę na czas określony lub na okres próbny dłuższy niż miesiąc, która zakończyłaby się po trzecim miesiącu ciąży, ulega przedłużeniu
A. do chwili zakończenia urlopu rodzicielskiego
B. do dnia porodu
C. do chwili zakończenia urlopu wychowawczego
D. do chwili zakończenia urlopu macierzyńskiego
BPO.01 Pytanie 291
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Urządzenia lub sprzęt przeznaczone do noszenia lub trzymania przez użytkownika w celu ochrony przed jednym lub wieloma zagrożeniami, które mogą wpłynąć na jego życie lub zdrowie, nazywa się terminem
A. środki ochrony zbiorowej
B. środki ochrony indywidualnej
C. proceduralne metody ochrony
D. techniczne metody ochrony
BPO.01 Pytanie 292
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czym zajmuje się ergonomia korekcyjna?
A. tworzeniem narzędzi, urządzeń oraz maszyn
B. poprawianiem niewłaściwych rozwiązań konstrukcyjnych
C. projektowaniem maszyn i urządzeń
D. wytwarzaniem urządzeń korekcyjnych
BPO.01 Pytanie 293
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pomost roboczy dla pracowników zajmujących się pracami na wysokości spełnia normy bezpieczeństwa, kiedy powierzchnia pomostu jest
A. gładka, nie obarierowana
B. niewłaściwa, obarierowana
C. gładka, obarierowana
D. niewłaściwa, nie obarierowana
BPO.01 Pytanie 294
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wykorzystując metodę PHA przeprowadza się ocenę miejsc pracy pod względem
A. mikroklimatu otoczenia
B. szacowania ryzyka zawodowego
C. organizacji oraz metod pracy
D. ergonomii miejsca pracy
BPO.01 Pytanie 295
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W systemie kolorów oraz oznakowania znaków bezpieczeństwa kolor czerwony jest przypisany do
A. nakazów.
B. zakazów.
C. znaków informacyjnych.
D. dróg ewakuacyjnych.
BPO.01 Pytanie 296
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Przy szlifowaniu twardych rodzajów drewna, co stanowi ochronę przed inhalacją szkodliwego pyłu?
A. półosłony i okulary
B. maski przeciwpyłowe
C. gogle przeciwodpryskowe
D. przyłbice przeciwodpryskowe
BPO.01 Pytanie 297
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zachowanie pracownika polegające na celowym wykonywaniu niebezpiecznych działań bez wymaganych zabezpieczeń, w sytuacji wystąpienia wypadku w pracy, jest przyczyną
A. losowej
B. ludzkiej
C. technicznej
D. organizacyjnej
BPO.01 Pytanie 298
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wskaż na podstawie informacji podanych w tabeli, jaka jest wartość napięcia bezpiecznego dla obsługi elektronarzędzia zasilanego prądem przemiennym w warunkach placu budowy.
Rodzaj prądu | Wartości napięcia bezpiecznego[V] | |
---|---|---|
Warunki środowiskowe, w których rezystancja ciała ludzkiego do ziemi wynosi min. 1 kΩ. Ma to miejsce np. w pomieszczeniach o wilgotności względnej nie przekraczającej 75% i podłodze nieprzewodzącej. | Warunki środowiskowe, w których rezystancja ciała ludzkiego do ziemi wynosi mniej niż 1 kΩ. Ma to miejsce np. w pomieszczeniach o wilgotności względnej nie przekraczającej 75% i podłodze przewodzącej, na terenach otwartych, placach budowy, itp. | |
Prąd przemienny o częstości 15-500Hz | 50 | 25 |
Prąd stały | 120 | 60 |
A. 60 V
B. 50 V
C. 25 V
D. 120 V
BPO.01 Pytanie 299
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Obowiązek przygotowania planu BIOZ (Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia na Budowie) spoczywa na
A. inwestorze
B. projektancie
C. kierowniku budowy
D. wykonawcy budowy
BPO.01 Pytanie 300
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Podczas przeprowadzonej kontroli stanu niewielkiego pomieszczenia w drukarni zauważono, że kratka wentylacyjna została zakryta kartką papieru. Jakie zalecenia pokontrolne powinien wydać inspektor bhp?
A. Odsłonięcie kratki wentylacyjnej
B. Zamiana kartki na materiał filtracyjny
C. Zamiana kartki na regulowaną żaluzję
D. Dodatkowe ogrzewanie pomieszczenia
BPO.01 Pytanie 301
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie schorzenie zawodowe może wystąpić u osoby pracującej z młotem pneumatycznym, wiertarką udarową lub szlifierką elektryczną?
A. Zespół cieśni nadgarstka
B. Pylica azbestowa
C. Przewlekłe zapalenie kaletki stawowej
D. Choroba wibracyjna
BPO.01 Pytanie 302
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Przed rozpoczęciem pracy na nowym stanowisku nie jest wymagane przeprowadzenie instruktażu stanowiskowego dla
A. osoby zatrudnionej na stanowisku robotniczym, na którym mogą występować czynniki szkodliwe, uciążliwe lub niebezpieczne dla zdrowia
B. pracownika biurowego, który przyjmuje dodatkowe obowiązki biurowe
C. pracownika przenoszonego na inne stanowisko
D. ucznia odbywającego praktyczną naukę zawodu oraz studenta biorącego udział w praktyce studenckiej
BPO.01 Pytanie 303
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Korzystając z danych zamieszczonych w tabeli określ, jaki jest okres używalności rękawic skórzanych spawalniczych.
Lp. | Stanowisko pracy | Zakres wyposażenia | Przewidywany okres używalności w miesiącach |
---|---|---|---|
1. | Spawacz | Czapka drelichowa lub beret | 24 |
Bluza ciepłochronna | 3 oz1) | ||
Rękawice skórzane spawalnicze | dz2) | ||
Ubrania drelichowe | 18 | ||
Fartuch skórzany spawalniczy | 60 | ||
2. | Robotnik gospodarczy | Czapka drelichowa lub beret | 24 |
Ubranie drelichowe lub fartuch drelichowy | 18 | ||
Rękawice drelichowe | dz2) | ||
Trzewiki przemysłowe-skóra/guma | 12 |
A. 3 miesiące.
B. 18 miesięcy.
C. 12 miesięcy.
D. Do zużycia.
BPO.01 Pytanie 304
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kto ma prawo wyrazić zgodę na przeprowadzenie modyfikacji dźwigu w miejscu pracy?
A. Główny Inspektor Pracy
B. Kierownik techniczny
C. Urząd Dozoru Technicznego
D. Producent maszyny
BPO.01 Pytanie 305
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Ograniczenie aktywności fizycznej zarówno w miejscu pracy, jak i w codziennym życiu skutkuje
A. zmniejszeniem gęstości mineralnej kości.
B. wzmocnieniem struktury kości.
C. prawidłową siłą oraz funkcjonowaniem mięśni.
D. powstawaniem nowotworów.
BPO.01 Pytanie 306
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Ocena stanu bezpieczeństwa w pracy uwzględnia analizę wypadków oraz chorób zawodowych z ostatnich dwunastu miesięcy w odniesieniu do wcześniejszych lat. Tego rodzaju analiza powinna zawierać wskaźniki
A. ciężkości wypadków lub ich częstotliwości
B. częstotliwości oraz ciężkości wypadków
C. ogólne informacje o wypadkach
D. częstotliwości zdarzeń wypadkowych
BPO.01 Pytanie 307
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Umowa o pracę na zastępstwo jest typem umowy
A. na okres próbny
B. na czas nieokreślony
C. na czas wykonania określonej pracy
D. na czas określony
BPO.01 Pytanie 308
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie są najskuteczniejsze metody redukcji szkodliwego hałasu generowanego przez sprężarki tłokowe?
A. słuchawkowych osłon słuchu
B. hełmów tłumiących hałas
C. wkładek tłumiących - stoperów
D. obudowy dźwiękochłonnej dla maszyn emitujących hałas
BPO.01 Pytanie 309
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jaki środek organizacyjny wpłynie na poprawę warunków pracy w pomieszczeniu, gdzie odnotowano przekroczenie dopuszczalnego poziomu hałasu, mimo że wprowadzono dostępne rozwiązania techniczne?
A. Wykorzystanie aktywnej redukcji hałasu
B. Zastosowanie dodatkowych osłon akustycznych
C. Wprowadzenie kabin dźwiękoizolacyjnych dla pracowników
D. Skrócenie czasu pracy na głośnym stanowisku
BPO.01 Pytanie 310
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czynnik niebezpieczny to element, który wywołuje
A. stres
B. spadek wydajności pracy
C. chorobę zawodową
D. uraz
BPO.01 Pytanie 311
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Ile godzin może pracować pracownik młodociany, który nie ukończył 16 roku życia?
Kodeks Pracy Art.202.§1. Czas pracy młodocianego w wieku do 16 lat nie może przekraczać 6 godzin na dobę. |
A. 8 godzin.
B. 7,5 godziny.
C. 6 godzin.
D. 6,5 godziny.
BPO.01 Pytanie 312
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W biurowych przestrzeniach pracy proporcja powierzchni okien, mierzona w świetle ościeżnic, do powierzchni podłogi powinna wynosić minimum
A. 1:8
B. 1:10
C. 1:6
D. 1:4
BPO.01 Pytanie 313
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jeśli ostatnie badanie wykazało stężenie substancji rakotwórczej przekraczające 0,5 wartości NDS, to pomiary należy wykonywać przynajmniej
A. raz na 2 miesiące
B. raz na 3 lata
C. raz na 3 miesiące
D. raz na 2 lata
BPO.01 Pytanie 314
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na bilans cieplny ciała ludzkiego wpływają następujące czynniki dotyczące powietrza:
A. ciśnienie atmosferyczne, temperatura, wilgotność względna, szybkość ruchu powietrza i promieniowanie UV
B. temperatura, wilgotność powietrza, promieniowanie jonizujące, prędkość przepływu powietrza i promieniowanie UV
C. temperatura, wilgotność względna, oświetlenie, hałas, wentylacja, promieniowanie cieplne i czystość powietrza
D. temperatura, wilgotność względna, prędkość ruchu powietrza i promieniowanie cieplne
BPO.01 Pytanie 315
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Ile misek ustępowych i pisuarów powinno być zainstalowanych w zakładzie produkcyjnym, w którym 120 mężczyzn zatrudnionych jest na jednej zmianie?
Rozporządzenie MGPiPS w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (wyciąg) | ||
Rozdział 4 Ustępy | ||
§ 23.1. Ustępy powinny być zlokalizowane w odległości nie większej niż 75 m od stanowiska pracy. Odległość ta może być większa jedynie dla pracowników pracujących stale na otwartej przestrzeni, lecz nie powinna przekraczać 125 m od najdalszego stanowiska pracy. (...) | ||
§ 28.1. Na każdych trzydziestu mężczyzn zatrudnionych na jednej zmianie powinna przypadać co najmniej jedna miska ustępowa i jeden pisuar, lecz nie mniej niż jedna miska ustępowa i jeden pisuar przy mniejszej liczbie zatrudnionych. | ||
2. Na każdych dwadzieścia kobiet zatrudnionych na jednej zmianie powinna przypadać jedna miska ustępowa, lecz nie mniej niż jedna miska przy mniejszej liczbie zatrudnionych. |
A. Pięć misek ustępowych i pięć pisuarów.
B. Cztery miski ustępowe i cztery pisuary.
C. Jedna miska ustępowa i jeden pisuar.
D. Trzy miski ustępowe i trzy pisuary.
BPO.01 Pytanie 316
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Redukcja zagrożeń związanych z drganiami mechanicznymi poprzez metody organizacyjne polega na
A. skracaniu czasu ekspozycji na drgania w trakcie zmiany roboczej
B. automatyzacji procesów technologicznych
C. usuwaniu drgań u źródeł ich generowania
D. ograniczaniu drgań na trasie ich propagacji
BPO.01 Pytanie 317
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W Polsce liczba osób, u których rozpoznano chorobę zawodową, wynosiła: w 2005 roku - 3,2 tys., w 2010 roku - 2,9 tys., w 2014 roku - 2,4 tys., a w 2015 roku - 2,1 tys. Jak kształtowała się liczba zachorowań w roku 2015 w porównaniu do roku 2005?
A. wzrosła o 65,63 %
B. spadła o 34,38%
C. wzrosła o 152,38 %
D. spadła o 52,38%
BPO.01 Pytanie 318
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W zakładzie ocenę ryzyka zawodowego przeprowadza się dla
A. stanowisk wytwórczych
B. wybranych miejsc pracy
C. najbardziej narażonych miejsc pracy
D. wszystkich miejsc pracy
BPO.01 Pytanie 319
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracę fizyczną, w której mięśnie dokonują ruchu (kurczenia i rozciągania), określa się mianem pracy
A. wymuszonej
B. dynamicznej
C. wysiłkowej
D. statycznej
BPO.01 Pytanie 320
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Która z wymienionych sytuacji spełnia przesłanki do okresowego zawieszenia zajęć przez dyrektora szkoły?
Wyciąg z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 31 grudnia 2002 r. |
§ 17. 1. W pomieszczeniach, w których odbywają się zajęcia, zapewnia się temperaturę co najmniej 18 °C. 2. Jeżeli nie jest możliwe zapewnienie temperatury, o której mowa w ust. 1, dyrektor zawiesza zajęcia na czas oznaczony, powiadamiając o tym organ prowadzący. § 18. Dyrektor za zgodą organu prowadzącego może zawiesić zajęcia na czas oznaczony, jeżeli: 1) temperatura zewnętrzna mierzona o godz. 2100 w dwóch kolejnych dniach poprzedzających zawieszenie zajęć wynosi -15 °C lub jest niższa; |
A. Temperatura w salach lekcyjnych wynosi 18 °C
B. Temperatura na zewnątrz o godz. 21:00 dzisiaj -20 °C, a wczoraj -12 °C
C. Temperatura w salach lekcyjnych wynosi 15 °C
D. Temperatura na zewnątrz wynosiła wczoraj -10 °C