Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 281
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W zakładach pracy liczących powyżej 300 pracowników oddziałowego społecznego inspektora pracy wybiera

Ustawa o społecznej inspekcji pracy z dnia 24 czerwca 1983 r.
(wyciąg)
Rozdział 2 Zadania i organizacja społecznej inspekcji pracy
Art 6.1. Społecznych inspektorów pracy wybierają i odwołują pracownicy zakładu pracy.
2. Społecznych inspektorów pracy wybiera się na okres 4 lat.
3. Zakładowych i oddziałowych (wydziałowych) społecznych inspektorów pracy wybiera:
1) w zakładach pracy lub oddziałach (wydziałach) liczących do 300 pracowników - ogólne zebranie pracowników zakładu pracy lub oddziału (wydziału),
2) w zakładach pracy lub oddziałach (wydziałach) liczących powyżej 300 pracowników:
a) zakładowego społecznego inspektora pracy - zebranie oddziałowych (wydziałowych) i grupowych społecznych inspektorów pracy,
b) oddziałowego (wydziałowego) społecznego inspektora pracy - zebranie grupowych społecznych inspektorów pracy.

A. zebranie grupowych społecznych inspektorów pracy.
B. zebranie oddziałowych społecznych inspektorów pracy.
C. grupa pracowników zakładu pracy.
D. ogólne zebranie pracowników zakładu pracy.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku wypadku w pracy pracodawca ma obowiązek

A. natychmiast poinformować Państwową Inspekcję Pracy
B. niezwłocznie poinformować odpowiedniego okręgowego inspektora sanitarnego oraz prokuratora
C. wezwać stosowne służby, przystąpić do działań ratujących życie oraz sporządzić dokumentację dotyczącą ustaleń okoliczności i przyczyn wypadku
D. podjąć konieczne kroki eliminujące lub ograniczające zagrożenie, zapewnić pomoc medyczną dla poszkodowanych, ustalić w przewidzianym trybie okoliczności i przyczyny wypadku oraz wprowadzić stosowne środki zapobiegające podobnym zdarzeniom
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na postawie danych z ramki oceń ryzyko zawodowe hutnika szkła narażonego na promieniowanie podczerwone, jeżeli zmierzona na tym stanowisku wartość średnia natężenia promieniowania dla skóry wynosi Eśr = 490 W/m2, a NDN jest równe 700 W/m2.

Ryzyko jest duże, gdy wartość średnia natężenia promieniowania dla skóry przekracza NDN.
Ryzyko jest średnie, gdy wartość średnia natężenia promieniowania dla skóry spełnia nierówność
0,8 NDN< Esr< NDN
Ryzyko jest małe, gdy wartość średnia natężenia promieniowania dla skóry E sr < 0,8 NDN
Ryzyko jest pomijalne, gdy wartość średnia natężenia promieniowania dla skóry E sr < 0,1 NDN

A. Małe.
B. Duże.
C. Średnie.
D. Pomijalne.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W ogólnym instruktażu biorą udział

A. wszyscy, którzy podejmują zatrudnienie na stanowiskach robotniczych
B. wszyscy, którzy zaczynają pracę w danym zakładzie
C. pracownicy z działu bezpieczeństwa i higieny pracy
D. pracodawcy, którzy realizują w swoim zakładzie zadania służby bhp
BPO.01 Pytanie 290
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Umowy o pracę służące do przygotowania zawodowego to rodzaj umowy

A. ustna zawarta na czas odbywania praktyki zawodowej
B. pisemna bezterminowa
C. pisemna zawarta na okres trwania nauki zawodu
D. ustna lub pisemna na czas określony
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jeżeli ryzyko zawodowe zostało ocenione na średnim poziomie w skali trójstopniowej,

A. nie wolno rozpoczynać ani kontynuować pracy do momentu obniżenia ryzyka zawodowego
B. zaleca się zaplanowanie oraz podjęcie działań mających na celu zmniejszenie ryzyka zawodowego
C. należy natychmiast wstrzymać pracę
D. trzeba zapewnić pracownikowi środki ochrony indywidualnej oraz prowadzić zwiększoną kontrolę
BPO.01 Pytanie 292
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku nieprzestrzegania przez pracownika zasad BHP lub przepisów przeciwpożarowych, pracodawca ma prawo nałożyć na niego karę

A. przeniesienia na niższe stanowisko.
B. pozbawienia premii.
C. finansową, nieprzekraczającą jednodniowego wynagrodzenia pracownika za jedno przewinienie.
D. finansową, w wysokości trzykrotności wynagrodzenia.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownikowi przysługują napoje chłodzące do picia bez względu na charakter pracy jaką wykonuje, w przypadku, gdy

Fragment ROZPORZĄDZENIA RADY MINISTRÓW
z dnia 28 maja 1996 r.
w sprawie profilaktycznych posiłków i napojów.
(Dz. U. Nr 60, poz. 279):
Pracodawca zapewnia napoje pracownikom zatrudnionym:
1) w warunkach gorącego mikroklimatu, charakteryzującego się wartością wskaźnika obciążenia termicznego (WBGT) powyżej 25°C,
2) w warunkach mikroklimatu zimnego, charakteryzującego się wartością wskaźnika siły chłodzącej powietrza (WCI) powyżej 1000,
3) przy pracach na otwartej przestrzeni przy temperaturze otoczenia poniżej 10°C lub powyżej 25°C,
4) przy pracach związanych z wysiłkiem fizycznym, powodującym w ciągu zmiany roboczej efektywny wydatek energetyczny organizmu powyżej 1500 kcal (6280 kJ) u mężczyzn i 1000 kcal (4187 kJ) u kobiet,
5) na stanowiskach pracy, na których temperatura spowodowana warunkami atmosferycznymi przekracza 28°C.

A. pracownik wykonuje ciężką pracę fizyczną.
B. nie działają urządzenia klimatyzacyjne.
C. praca odbywa się w okresie letnim na otwartej przestrzeni.
D. z powodu warunków atmosferycznych temperatura na stanowisku pracy przekracza 28°C
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na stanowisku spawacza zmierzono średnie stężenie tlenku żelaza wynoszące 4,3 mg/m3 przy NDS=5 mg/m3. Nie odnotowano przekroczeń maksymalnych dopuszczalnych stężeń ani natężeń substancji szkodliwych dla zdrowia ani obecności czynników rakotwórczych. Jak często powinny być przeprowadzane badania poziomu tlenku żelaza w tym miejscu?

A. Co 3 lata
B. Co pół roku
C. Co 12 miesięcy
D. Co 2 lata
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie są najskuteczniejsze metody redukcji szkodliwego hałasu generowanego przez sprężarki tłokowe?

A. obudowy dźwiękochłonnej dla maszyn emitujących hałas
B. hełmów tłumiących hałas
C. wkładek tłumiących - stoperów
D. słuchawkowych osłon słuchu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Młodociani pracownicy często byli angażowani w zakładzie do załadunku produktów na pojazdy oraz do rozładunku dostarczanych surowców. Oceń, czy taka praktyka w zakładzie jest zgodna z przepisami dotyczącymi ochrony pracy młodocianych.

A. Tak, jeśli załadunek i/lub rozładunek nie zajmuje więcej niż 2/3 czasu pracy
B. Nie, ponieważ załadunek i/lub rozładunek wymaga dużej powtarzalności ruchów
C. Tak, pod warunkiem że masa produktów i/lub surowców nie przekracza dopuszczalnych norm dźwigania
D. Nie, ponieważ młodociani nie mają prawa dźwigać surowców ani produktów
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W biurze, gdzie pracuje zatrudniony, przeprowadzono pomiar poziomu hałasu i wykryto, że normy są przekroczone. Aby zredukować ryzyko zawodowe, w pierwszej kolejności zaleca się

A. użycie ochronników słuchu
B. zastosowanie konstrukcji dźwiękochłonnych lub dźwiękoizolacyjnych
C. wdrożenie tłumików akustycznych
D. zmianę urządzeń generujących nadmierny hałas
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie rodzaje drzwi przesuwnych mogą być zainstalowane przy wyjściu ewakuacyjnym z obiektu?

A. Otwierane automatycznie oraz ręcznie bez możliwości blokady.
B. Otwierane i zamykane przy pomocy klucza.
C. Ręcznie odblokowywane za pomocą przycisku.
D. Automatycznie otwierane i zamykane.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba, która udała się do pracy, poślizgnęła się na nieodśnieżonym chodniku przed jedną z nieruchomości. W związku z tym ma prawo wystąpić o odszkodowanie?

A. od właściciela chodnika
B. z ubezpieczenia majątkowego
C. z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
D. z Narodowego Funduszu Zdrowia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zatrudniony musi wyjechać do innego miasta na specjalistyczne badania, które są niezbędne do określenia możliwej choroby zawodowej. W tym przypadku koszty podróży pokrywa

A. Zakład Ubezpieczeń Społecznych
B. pracownik
C. Narodowy Fundusz Zdrowia
D. pracodawca
BPO.01 Pytanie 304
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Rysunek elementu maszyny, który zawiera wszystkie informacje potrzebne do jego wykonania, nazywamy rysunkiem

A. zestawieniowym
B. wykonawczym
C. operacyjnym
D. montażowym
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Maksymalny czas pracy osoby z niepełnosprawnością, która posiada znaczny lub umiarkowany stopień tej niepełnosprawności, nie może wynosić więcej niż

A. 8 godzin dziennie i nie więcej niż 40 godzin w tygodniu
B. 7 godzin dziennie i 35 godzin w tygodniu
C. 6 godzin dziennie i 30 godzin w tygodniu
D. 5 godzin dziennie i nie więcej niż 30 godzin w tygodniu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wypadek, który zdarzył się pracownikowi w czasie, nie jest traktowany na równi z wypadkiem przy pracy, jeśli miał miejsce podczas

A. dojścia lub dojazdu do miejsca zamieszkania
B. podróży służbowej
C. wykonywania obowiązków zleconych przez działające u pracodawcy związki zawodowe
D. szkolenia dotyczącego ogólnej samoobrony
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Każdy pracodawca ma obowiązek regularnie badać przyczyny wypadków w miejscu pracy. Jakie dokumenty nie są wymagane do przygotowania analizy wypadków?

A. Wskaźnik powagi wypadków
B. Wskaźnik częstości wypadków
C. Analiza topograficzna wypadków
D. Wskaźnik nieobecności pracowników