Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 321
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z kodeksem pracy, do kluczowych zadań pracownika dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy nie należy

A. poddawanie się wstępnym, okresowym i kontrolnym badaniom lekarskim oraz przestrzeganie zaleceń lekarzy
B. wykonywanie obowiązków w sposób zgodny z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stosowanie się do poleceń i wskazówek przełożonych w tym zakresie
C. dbanie o odpowiedni stan maszyn, urządzeń, narzędzi i sprzętu, a także o porządek i organizację w miejscu pracy
D. troszczenie się o dobro firmy, ochrona jej mienia oraz zachowanie w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby zaszkodzić pracodawcy
BPO.01 Pytanie 322
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kto, działając jako pracodawca lub w jego imieniu, łamie przepisy dotyczące czasu pracy lub regulacje o uprawnieniach pracowników związanych z rodzicielstwem oraz zatrudnianiem młodocianych, może zostać ukarany

A. ograniczenia wolności
B. grzywny
C. nawiązki na cele charytatywne
D. pozbawienia wolności
BPO.01 Pytanie 323
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do zadań zespołu zajmującego się wypadkami nie należy

A. analiza przyczyn wypadku
B. analiza okoliczności wypadku
C. przygotowanie protokółu powypadkowego
D. zatwierdzenie protokółu powypadkowego
BPO.01 Pytanie 324
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Robotnik gospodarczy pracujący od pół roku w zakładzie budowlanym zgłosił przełożonemu, że rękawice drelichowe uległy zniszczeniu. Określ, na podstawie danych z tabeli, jaki jest okres używalności rękawic drelichowych robotnika gospodarczego?

Lp.Stanowisko pracyZakres wyposażeniaPrzewidywany okres używalności w miesiącach
1.murarzKamizelka ciepłochronna3 oz.1)
Rękawice drelichowedz.2)
Okulary ochronnedz.2)
Hełm przeciwuderzeniowydz.2)
2.Robotnik gospodarczyCzapka drelichowa lub beret24
Ubranie drelichowe lub fartuch drelichowy12
Rękawice drelichowedz.2)
Trzewiki przemysłowe skóra/guma12
1) okres zimowy
2) do zużycia

A. 12 miesięcy.
B. 3 miesiące.
C. 24 miesiące.
D. Do zużycia.
BPO.01 Pytanie 325
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na miejscu pracy, mimo wykorzystania dostępnych technologii w celu redukcji hałasu maszyny, zaobserwowano przekroczenie maksymalnego poziomu hałasu. Jakie działania organizacyjne będą najskuteczniejsze w poprawie warunków pracy?

A. Skrócenie czasu pracy na głośnym stanowisku
B. Wyposażenie pracownika w indywidualne środki ochrony słuchu
C. Zastosowanie dodatkowych osłon
D. Wykorzystanie aktywnej redukcji hałasu
BPO.01 Pytanie 326
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na stanowisku spawacza zmierzono średnie stężenie tlenku żelaza wynoszące 4,3 mg/m3 przy NDS = 5 mg/m3. Nie zaobserwowano przekroczeń najwyższych dopuszczalnych stężeń oraz natężeń szkodliwych dla zdrowia czynników ani obecności czynników rakotwórczych. Jak często powinny być przeprowadzane badania poziomu tlenku żelaza w tym miejscu?

A. Raz na 6 miesięcy
B. Raz na 24 miesiące
C. Raz na 12 miesięcy
D. Raz na 36 miesięcy
BPO.01 Pytanie 327
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik zatrudniony na umowę na czas określony, który nie miał pewności co do przedłużenia umowy, w ostatnim dniu roboczym, zmieniając ubranie w szatni po pracy, doznał zawału serca. Zespół powypadkowy nie zakwalifikował tego zdarzenia jako wypadku przy pracy, ponieważ

A. przyczyną wypadku była wewnętrzna przyczyna
B. wypadek miał miejsce poza miejscem pracy
C. pracownik był poddawany leczeniu w poradni kardiologicznej
D. pracownik znajdował się w drodze powrotnej z pracy
BPO.01 Pytanie 328
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownicy, upoważnieni do wykonywania robót budowlanych z użyciem materiałów wybuchowych,

Rozdział 19
Roboty budowlane wykonywane z użyciem materiałów wybuchowych

§ 246. 1. Kierownik budowy jest obowiązany zapoznać wszystkie osoby, uczestniczące w organizacji i realizacji robót budowlanych wykonywanych z użyciem materiałów wybuchowych, z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy obowiązującymi tych robót.

2. Pracownicy, przed przystąpieniem do wykonywania robót, o których mowa w ust. 1, po zapoznaniu się z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy - potwierdzają pisemnie, że zostali do tych robót odpowiednio przygotowani.

Źródło: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z dnia 19 marca 2003 r.)

A. po zapoznaniu się z przepisami i zasadami bhp potwierdzają to pisemnie.
B. po zapoznaniu się z przepisami i zasadami bhp przystępują do pracy.
C. po zapoznaniu się z przepisami i zasadami bhp informują przełożonego.
D. nie zapoznają się z przepisami i zasadami bhp ponieważ już je znają.
BPO.01 Pytanie 329
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Element, który jest obowiązkowy w standardowym wyposażeniu apteczki, to

A. krople żołądkowe
B. jednorazowe rękawiczki gumowe
C. tabletki z krzyżykiem
D. jodyna
BPO.01 Pytanie 330
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z przepisami prawa pracy kontrole medyczne są realizowane w sytuacji

A. niezdolności do wykonywania pracy przez czas dłuższy niż 30 dni z powodu choroby
B. tygodniowej niezdolności do pracy z powodu wypadku w miejscu pracy
C. wykonywania pracy w warunkach narażenia na działanie substancji oraz czynników rakotwórczych
D. pogorszenia stanu zdrowia pracownika
BPO.01 Pytanie 331
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Części maszyn oraz elementy ruchome, które przy zetknięciu mogą stwarzać poważne niebezpieczeństwo, muszą być zabezpieczone lub wyposażone w inne efektywne urządzenia ochronne, sięgające od poziomu podłogi stanowiska pracy do wysokości, co najmniej

A. 2,5 m
B. 2,0 m
C. 1,5 m
D. 3,0 m
BPO.01 Pytanie 332
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Instruktaż na stanowisku powinien być przeprowadzany przez osobę wyznaczoną przez pracodawcę lub przez samego pracodawcę, o ile ta osoba

A. posiada odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie zawodowe oraz jest przeszkolona w zakresie metod prowadzenia instruktażu stanowiskowego
B. miała doświadczenie na stanowisku, na którym odbywa się instruktaż
C. ukończyła wykształcenie wyższe oraz odbyła kursy związane z bezpieczeństwem i higieną pracy
D. wyraża na to zgodę
BPO.01 Pytanie 333
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ocenę ryzyka zawodowego należy przeprowadzić

A. w miejscach pracy szczególnie niebezpiecznych
B. wyłącznie tam, gdzie występują czynniki uciążliwe dla zdrowia
C. na wszystkich stanowiskach pracy
D. jedynie tam, gdzie obecne są czynniki szkodliwe dla zdrowia
BPO.01 Pytanie 334
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Aby doraźnie zatamować krwotok zewnętrzny, należy

A. ustawić poszkodowanego w wygodnej pozycji
B. unieruchomić miejsce krwawienia
C. ucisnąć bezpośrednio krwawiącą ranę
D. zdezynfekować ranę alkoholowym roztworem
BPO.01 Pytanie 335
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie działania podejmowane przez pracodawcę wobec kobiet w ciąży są zgodne z przepisami prawa?

A. wysłanie w delegację bez jej zgody
B. praca w godzinach nadliczbowych
C. zatrudnienie na takich samych zasadach jak innych pracowników
D. ustalenie godzin pracy pomiędzy 7.00 a 21.00
BPO.01 Pytanie 336
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jaką minimalną liczbę pracowników musi zatrudniać pracodawca, aby był zobowiązany do utworzenia służby bhp?

A. 100
B. 20
C. 75
D. 50
BPO.01 Pytanie 337
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca jest zobowiązany do zapewnienia pracownikowi środków ochrony indywidualnej, natomiast pracownik

A. nie ma obowiązku ich używać.
B. jest zobowiązany do ich stosowania.
C. może, jednak nie ma takiego obowiązku.
D. może je stosować w trakcie pracy.
BPO.01 Pytanie 338
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na jakie badania lekarskie należy regularnie się zgłaszać?

A. jedynie pracownicy zatrudnieni na stanowiskach fizycznych
B. osoby, które dopiero co zaczęły pracę w firmie
C. tylko ci, którzy pracują w warunkach szkodliwych lub uciążliwych
D. wszyscy zatrudnieni w danym zakładzie
BPO.01 Pytanie 339
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Który z elementów może stanowić zagrożenie psychofizyczne w miejscu pracy?

A. Toksyny
B. Stres
C. Hałas
D. Upadek
BPO.01 Pytanie 340
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie działania nie są celem oceny ryzyka zawodowego w miejscu pracy?

A. minimalizowanie zagrożeń
B. monitorowanie stanu bezpieczeństwa
C. ustalenie prawdopodobieństwa zdarzeń powodujących straty
D. ustalenie ciężkości skutków narażenia na czynniki ryzyka
BPO.01 Pytanie 341
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W miejscach pracy, gdzie realizuje się lekką pracę fizyczną oraz w biurach, temperatura nie powinna być niższa niż

A. 16°C
B. 18°C
C. 13°C
D. 14°C
BPO.01 Pytanie 342
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Stosunek pracy powstaje na skutek zawarcia

A. kontraktu menedżerskiego
B. umowy o dzieło
C. umowy o pracę
D. umowy zlecenia
BPO.01 Pytanie 343
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie czynności należy podjąć w przypadku zatrucia osoba gazami?

A. niezwłocznym przystąpieniu do resuscytacji
B. wyniesieniu poszkodowanego z obszaru zagrożenia oraz wezwaniu lekarza, a w przypadku zatrzymania oddechu rozpoczęcie reanimacji, wykonując tylko uciski klatki piersiowej
C. przeniesieniu poszkodowanego na świeże powietrze oraz udzieleniu mu sztucznego oddychania
D. powiadomieniu przełożonego i oczekiwaniu na instrukcje
BPO.01 Pytanie 344
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie jest maksymalne dopuszczalne natężenie hałasu chroniące słuch w przypadku ośmiogodzinnej ekspozycji w miejscu pracy?

A. 75 dB
B. 85 dB
C. 100 dB
D. 105 dB
BPO.01 Pytanie 345
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Mimo że pracownik kilkakrotnie przypominał, pracodawca odmawia mu wypłaty zaległych wynagrodzeń. W związku z tym pracownik zgłosił sprawę do Państwowej Inspekcji Pracy. Jaką karę może otrzymać pracodawca za to wykroczenie?

A. grzywny w wysokości od 1 000 zł do 30 000 zł
B. odebrania pozwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej
C. pozbawienia wolności
D. ograniczenia wolności
BPO.01 Pytanie 346
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Obróbka drewnianych powierzchni za pomocą szlifierki wystawia pracownika na działanie czynników

A. niebezpiecznych i fizycznych
B. psychofizycznych i chemicznych
C. uciążliwych i szkodliwych
D. biologicznych i drażniących
BPO.01 Pytanie 347
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czego dotyczy metoda OWAS?

A. ustalania wartości obciążenia fizycznego
B. klasyfikacji obciążenia psychicznego
C. przeprowadzania analizy rytmu pracy
D. klasyfikacji pozycji ciała oraz wartości obciążenia zewnętrznego
BPO.01 Pytanie 348
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Aby zapewnić właściwe oświetlenie naturalne w pomieszczeniu przeznaczonym do stałego przebywania ludzi, stosunek powierzchni okien, mierzony w świetle ościeżnic, do powierzchni podłogi powinien wynosić

A. nie większy niż 1:3
B. większy niż 1:8
C. nie mniejszy niż 1:6
D. nie mniejszy niż 1:8
BPO.01 Pytanie 349
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W pomieszczeniu produkcyjnym dokonano pomiaru natężenia hałasu w odniesieniu do ośmiogodzinnego dnia pracy i wyniósł on 82 dB Po przeprowadzeniu oceny ryzyka w skali trójstopniowej okazuje się, że jest to ryzyko

Ocena ryzyka zawodowego w skali trójstopniowej
Wielkość charakteryzująca narażenieKrotność normatywuOszacowane ryzyko zawodowe
P > PmaxKNDN > 1Duże
Pmax ≥ P ≥ 0,5 Pmax1 ≥ KNDN≥ 0,5Średnie
P< 0,5 PmaxKNDN< 0,5Małe

A. duże.
B. średnie.
C. minimalne.
D. małe.
BPO.01 Pytanie 350
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W trakcie wykonywania standardowej inspekcji na placu budowy pracownik dokonujący przeglądu jest zobowiązany do posiadania

A. kasku
B. maski pyłowej
C. okularów ochronnych
D. przyłbicy
BPO.01 Pytanie 351
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Rysunek elementu maszyny, który zawiera wszystkie informacje potrzebne do jego wykonania, nazywamy rysunkiem

A. wykonawczym
B. operacyjnym
C. montażowym
D. zestawieniowym
BPO.01 Pytanie 352
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Najskuteczniejszym narzędziem do przekazywania informacji w zakresie szkoleń dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy są

A. arkusze kalkulacyjne
B. bazy danych
C. prezentacje multimedialne
D. edytory tekstu
BPO.01 Pytanie 353
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z przepisami, długość instruktażu stanowiskowego nie zależy od

A. wielkości przedsiębiorstwa
B. kwalifikacji pracownika
C. wcześniejszego doświadczenia zawodowego pracownika
D. typów wykonywanej pracy oraz zagrożeń na danym stanowisku
BPO.01 Pytanie 354
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W sytuacji, gdy z powodów technicznych nie ma możliwości obniżenia hałasu poniżej dopuszczalnych norm higienicznych, pracownicy

A. powinni być dodatkowo przeszkoleni
B. nie powinni podejmować pracy
C. powinni podjąć działania naprawcze
D. są zobowiązani używać ochronników słuchu
BPO.01 Pytanie 355
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Utrudnianie lub uniemożliwienie wykonania zadań służbowych osobie uprawnionej do nadzoru w zakresie inspekcji pracy niesie za sobą

A. odpowiedzialność porządkową
B. odpowiedzialność karną
C. wypadek przy pracy
D. zawieszenie w czynnościach służbowych
BPO.01 Pytanie 356
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W dziedzinie ergonomii korzysta się z antropometrii, co oznacza

A. działania zmniejszające liczbę wypadków w miejscu pracy
B. działania ograniczające ryzyko zawodowe
C. statystyczną analizę zagrożeń w warunkach pracy
D. zestaw technik, zasad i metod pomiarowych ciała ludzkiego
BPO.01 Pytanie 357
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W miejscu pracy piekarza nie powinno się przeprowadzać pomiaru

A. zapylenia
B. mikroklimatu gorącego
C. mikroklimatu zimnego
D. hałasu
BPO.01 Pytanie 358
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jaką metodą dokonuje się oceny obciążenia układu mięśniowo-szkieletowego pracownika na danym stanowisku pracy?

A. O WAS
B. RISK SCORE
C. JSA
D. PHA
BPO.01 Pytanie 359
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jaką barwą oznaczone są znaki zakazu w kontekście bezpieczeństwa?

A. czerwona
B. zielona
C. niebieska
D. żółta
BPO.01 Pytanie 360
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Sprzątaczka w czasie pracy uległa wypadkowi. Komisja lekarska uznała 5 procentowy stały uszczerbek na zdrowiu. Korzystając z podanych danych określ jaką kwotę odszkodowania otrzyma poszkodowana.

Kwoty jednorazowych odszkodowań z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej wynoszą:

1) 621 zł za każdy procent stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu

2) 621 zł za każdy procent stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu, z tytułu zwiększenia tego uszczerbku co najmniej o 10 punktów procentowych

3) 10 860 zł z tytułu orzeczenia całkowitej niezdolności do pracy oraz niezdolności do samodzielnej egzystencji ubezpieczonego

A. 3105 zł
B. 10860 zł
C. 621 zł
D. 1242 zł