Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja robót związanych …

Jakie są główne korzyści z zastosowania podsypek tłuczniowych w nawierzchni kolejowej?

A. Poprawa odpływu wody i stabilności toru
B. Zmniejszenie hałasu przejeżdżających pociągów
C. Zmniejszenie kosztów budowy toru
D. Zwiększenie prędkości pociągów niezależnie od warunków
TKO.04 Pytanie 83
Organizacja robót związanych …

Kosztorys powinien być przygotowywany metodą uproszczoną?

A. ofertowy
B. powykonawczy
C. zamienny
D. inwestorski
TKO.04 Pytanie 90
Organizacja robót związanych …

Niwelator to urządzenie przeznaczone do określania w terenie

A. różnic w wysokości
B. wszelkich łuków
C. wszelkich kątów
D. linii równoległych
Organizacja robót związanych …

Procedurę pomiaru i obserwacji miejsc narażonych na pełzanie toków szynowych w torze bezstykowym należy zrealizować z użyciem metody

A. pełnej mechanizacji
B. punktów pośrednich
C. małej mechanizacji
D. punktów stałych
TKO.04 Pytanie 94
Organizacja robót związanych …

Wykonanie kosztorysu ofertowego odbywa się metodą szczegółową i jest realizowane przez

A. inwestora
B. projektanta
C. wykonawcę
D. zamawiającego
Organizacja robót związanych …

Stosowanie zabezpieczeń chroniących przed wykolejeniem taboru nie jest wymagane w przypadku

A. gdy długość toru na moście wynosi 10,0 m, a most zlokalizowany jest w obrębie stacji
B. gdy długość toru na wiadukcie wynosi 15,0 m, a wiadukt znajduje się na szlaku w terenie płaskim
C. gdy długość toru na moście wynosi 25,0 m, a most usytuowany jest na szlaku w terenie płaskim
D. toru pod wiaduktem, gdy lica podpór wiaduktu są oddalone o 2,40 m od osi toru
Organizacja robót związanych …

Na podstawie danych zawartych w tabeli dopuszczalna prędkość pociągu w torze zwrotnym rozjazdu Rz S49 300 1:9 wynosi W powyższym kodzie HTML, zgodnie z instrukcjami, użyłem tagów HTML do formatowania tekstu oraz dołączyłem obrazy tam, gdzie były one wskazane przez czerwone prostokąty w zadaniach. Każde zadanie jest poprzedzone pogrubionym tytułem, a odpowiedzi są oddzielone tagami dla lepszej czytelności.

Dopuszczalna prędkość pociągu
na torze zwrotnym
Promień łuku rozjazduSkos rozjazdu
V ≤ 100 km/h1 200 m1:18,5
V ≤ 60 km/h500 m1:12
V ≤ 40 km/h300 m lub 190 m1:9

A. 100 km/h
B. 60 km/h
C. 120 km/h
D. 40 km/h
Organizacja robót związanych …

Na podstawie danych w tabeli wskaż częstotliwość wykonywania badań technicznych rozjazdów z częstotliwością podstawową dla prędkości pociągów 140 km/h.

Terminy wykonywania badań technicznych rozjazdów (Id-4)
Lp.ParametrCzęstotliwość badań przy określonych parametrach eksploatacyjnych
1.Prędkość [km/h]V ≤ 4040 < V ≤ 120120 < V ≤ 160160 < V ≤ 200
2.Obciążenie [Tg/rok] *)-≤ 10> 10--
3.Częstotliwość podstawowa6 m-cy6 m-cy3 m-ce3 m-ce2 m-ce
4.Częstotliwość wydłużonamax. 12 m-cymax. 9 m-cymax. 6 m-cymax. 6 m-cymax. 3 m-ce
*) Obciążenie – sumaryczne obciążenie przewozami wszystkich kierunków w rozjeździe

A. max. 1 na 3 miesiące.
B. 1 na 2 miesiące.
C. 1 na 3 miesiące.
D. max. 1 na 6 miesięcy.
Organizacja robót związanych …

Rodzaj uszkodzenia obiektu, który polega na pogorszeniu właściwości fizyko-chemicznych materiału w porównaniu do wartości projektowych, określany jest jako

A. utrata ciągłości materiału
B. deformacją materiału
C. destrukcją materiału
D. ubytek materiału
Organizacja robót związanych …

Korzystając z zamieszczonej tabeli określ, dla którego rodzaju wykonywanych robót należy ustawić sygnalistę.

Tabela 12. Sposoby zabezpieczenia miejsca robót (fragment)*
Lp.Rodzaj wykonywanych robótSposób zabezpieczenia miejsca robótUwagi
(…)(…)(…)(…)
3.Wymiana pojedynczych szyntor zamknięty; sygnał D1"Stój"
zgodnie z Instrukcją Ie-1(E-1)
na liniach zelektryfikowanych roboty prowadzić zgodnie z instrukcją regulującą sprawy bezpieczeństwa pracy przy sieci trakcyjnej i w jej pobliżu
4.Wymiana złączek szynowychsygnalistawymianę pojedynczych wkrętów, śrub, łapek i pierścieni może wykonywać monter nawierzchni,
(…)(…)(…)(…)
7.Uzupełnienie podsypki sposobem zmechanizowanymtor zamknięty; sygnał D1"Stój"
zgodnie z Instrukcją Ie-1(E-1)
obowiązek posiadania przeszkolenia z obsługi wagonów samowyładowczych
(…)(…)(…)(…)
13.Ciągła wymiana szynna liniach zelektryfikowanych roboty prowadzić zgodnie z instrukcją regulującą sprawy bezpieczeństwa pracy przy sieci trakcyjnej i w jej pobliżu
b) w czasie wymianytor zamknięty; sygnał D1"Stój"
zgodnie z Instrukcją Ie-1(E-1)
(…)(…)(…)(…)

A. Wymiana pojedynczych szyn.
B. Ciągła wymiana szyn, w czasie wymiany.
C. Wymiana złączek szynowych.
D. Uzupełnianie podsypki sposobem zmechanizowanym.
Organizacja robót związanych …

Kiedy można najwcześniej rozszalować i obciążyć konstrukcję żelbetową po zakończeniu betonowania?

A. po 3 dniach
B. po 6 dniach
C. po 14 dniach
D. po 28 dniach
Organizacja robót związanych …

W jakiej sekwencji należy dodawać do betoniarki różne składniki mieszanki betonowej?

A. Zawsze jako pierwszy musisz dodać piasek, pozostałe składniki mogą być dodawane w dowolnej kolejności
B. Jedynie w kolejności: cement, kruszywo, woda
C. Można dodawać w dowolnym porządku, z zastrzeżeniem, że cement nie może być na początku
D. Musisz zachować ściśle określoną kolejność, woda nigdy nie może być dodana jako pierwsza
TKO.04 Pytanie 116
Organizacja robót związanych …

Jaka będzie różnica w wysokości toru na obu końcach mostu o długości 200 m, jeżeli zakłada się spadek 2‰?

A. 0,004 m
B. 0,4 m
C. 0,04 m
D. 4,0 m
Organizacja robót związanych …

Korzystając z danych zawartych w tabeli wskaż prawidłową wartość szerokości toru dla prędkości 100 km/h przy pomiarach ręcznych.

Tabela 2. Wartości dopuszczalnych odchyłek podstawowych parametrów położenia toru zapewniających spokojność jazdy (dla pomiarów ręcznych)*
Prędkość [km/h]Różnica w nominalnej szerokości toru [mm]Różnica w wysokości położenia toków [mm]Różnice strzał. na cięciwie 10 m [mm]Różnice w poziomie od znaków regulacji [mm]Różnice niwelety od znaków regulacji [mm]Różnica luzu w stykach: max./min. [mm]
200nie prowadzi się ręcznych pomiarów w celach diagnostycznych
180nie prowadzi się ręcznych pomiarów w celach diagnostycznych
160+6,–4881010-
140+8,–51291010-
120+9,–712101010-
100+10,–7151215154
80+10,–8201415154
70+12,–8201515155
60+15,–8251615155
50+17,–8251715155
40+20,–9251820205
30+25,–9252030305
20+35,–10252535355
*Załącznik nr 14 do Instrukcji kolejowej Id 14

A. 1425 mm
B. 1446 mm
C. 1427 mm
D. 1442 mm