Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
TKO.03 Pytanie 201
Organizacja robót związanych …

Kontrolę pracy ciągów drenarskich i okresowe ich oczyszczanie umożliwiają

A. korytka odwodnieniowe.
B. sztolnie.
C. zbieracze.
D. studzienki rewizyjne.
TKO.03 Pytanie 202
Organizacja robót związanych …

Na rysunku przedstawiono

Ilustracja do pytania 2
A. iglicę.
B. kierownicę.
C. szynę przejściową.
D. szynę odbojnicową.
TKO.03 Pytanie 203
Organizacja robót związanych …

Zgodnie z danymi zawartymi w tabeli z Instrukcji Id-3 minimalna szerokość ław torowiska dla prędkości pociągu 80 ÷ 120 km/h przy podtorzu eksploatowanym wynosi

Ilustracja do pytania 3
A. 0,35m
B. 0,40m
C. 0,50m
D. 0,60m
TKO.03 Pytanie 204
Organizacja robót związanych …

Najbardziej bezpieczne pochylenie skarp nasypu o wysokości 4 m, wykonanego z gruntu piaszczystego, wynosi

A. 1,5:1
B. 2,0:1
C. 1:1,0
D. 1:1,5
TKO.03 Pytanie 205
Organizacja robót związanych …

Na podstawie danych zawartych w tablicy z KNR 2-37 podaj liczbę wkrętów potrzebnych do zmontowania 0,5 km toru stykowego z przytwierdzeniem klasycznym szyn S49 na podkładach drewnianych w wersji 4.3/K, przy długości przęseł 30 m.

Ilustracja do pytania 5
A. 5 915 szt.
B. 13 870 szt.
C. 1 183 szt.
D. 10 491 szt.
TKO.03 Pytanie 206
Organizacja robót związanych …

Zgodnie z przedstawionym fragmentem harmonogramu skład zrywkowo-układkowy będzie pracował przez

Ilustracja do pytania 6
A. 6 dni.
B. 7 dni.
C. 2 dni.
D. 8 dni.
TKO.03 Pytanie 207
Organizacja robót związanych …

Wymianę pojedynczej szyny wykonuje się metodą

A. pełnej automatyzacji.
B. pełnej mechanizacji.
C. małej mechanizacji.
D. częściowej automatyzacji.
TKO.03 Pytanie 208
Organizacja robót związanych …

Zgodnie z danymi zawartymi w tabeli poszerzenie rozstawu toru w łukach o promieniu 1000 m, na szlaku, przy dopuszczalnej prędkości maksymalnej do 100 km/h, wynosi

Ilustracja do pytania 8
A. 270mm
B. 145mm
C. 170mm
D. 220mm
TKO.03 Pytanie 209
Organizacja robót związanych …

Metryka toru bezstykowego zawiera między innymi

A. stopień zużycia główki szyn.
B. pomiary przechyłki toru.
C. temperaturę zgrzewania szyn długich.
D. pomiary szerokości toru.
TKO.03 Pytanie 210
Organizacja robót związanych …

Urządzenie przedstawione na zdjęciu stosowane jest do

Ilustracja do pytania 10
A. oczyszczania tłucznia.
B. profilowania ław torowiska.
C. zgrzewania szyn długich.
D. podbijania toru.
TKO.03 Pytanie 211
Organizacja robót związanych …

Zgodnie z przedstawionym na rysunku obrazem widocznym w lunecie niwelatora, mierzona odległość wynosi

Ilustracja do pytania 11
A. 14,9 m
B. 19,0 m
C. 17,3 m
D. 25,6 m
TKO.03 Pytanie 212
Organizacja robót związanych …

W ramach remontu nawierzchni należy wykonać

A. profilowanie ław torowiska.
B. czyszczenie rowów odwadniających.
C. czyszczenie i uzupełnienie warstwy podsypki.
D. odchwaszczenie podsypki.
TKO.03 Pytanie 213
Organizacja robót związanych …

Odkształceniem podtorza kolejowego, które powstało na skutek ruchu pociągów, nazywa się

A. podmyciem.
B. osiadaniem.
C. spływem.
D. rozmyciem.
TKO.03 Pytanie 214
Organizacja robót związanych …

Znak wskazujący miejsce przy zbiegających się torach, do którego wolno zająć tor taborem kolejowym, nazywa się wskaźnikiem

A. ograniczenia prędkości W8
B. czoła pociągu W32
C. ukresu W17
D. ostrzegania W6
TKO.03 Pytanie 215
Organizacja robót związanych …

Zgodnie z danymi zawartymi w tabeli z Instrukcji Id-1 dopuszczalna wartość odchyłki wichrowatości toru po naprawie głównej nawierzchni dla prędkości pociągów 100 km/h wynosi

Ilustracja do pytania 15
A. 3 mm
B. 5 mm
C. 6 mm
D. 7 mm
TKO.03 Pytanie 216
Organizacja robót związanych …

Zgodnie z danymi zawartymi w tabeli z Instrukcji Id-1 liczba podkładów w przęśle o długości 30 m w torze klasycznym klasy 1 wynosi

Ilustracja do pytania 16
A. 43 szt.
B. 40 szt.
C. 37 szt.
D. 51 szt.
TKO.03 Pytanie 217
Organizacja robót związanych …

Z przedstawionego harmonogramu pracy sprzętu i maszyn podczas naprawy głównej nawierzchni wynika, że w czwartym dniu robót będą pracowały

Ilustracja do pytania 17
A. wagony platformy, suwnice SBT-5B i skład zrywkowo-układkowy, spycharka, WM-15, lokomotywa spalinowa, oczyszczarka tłucznia, profilarka ław torowiska.
B. WM-15, lokomotywa spalinowa, podbijarka torowa, wagony samowyładowcze Hopper-dozator, zgarniarka tłucznia.
C. wagony platformy, suwnice SBT-5B i skład zrywkowo-układkowy, spycharka, WM-15, zgarniarka tłucznia.
D. lokomotywa spalinowa, WM-15, podbijarka torowa, oczyszczarka tłucznia, profilarka ław torowiska, wagony samowyładowcze Hopper-dozator, zgarniarka tłucznia.
TKO.03 Pytanie 218
Organizacja robót związanych …

Geosyntetyk, zastosowany w celu zapobiegania migracji drobnych cząsteczek gruntu w przestrzenie gruntu zawierającego ziarna o większych rozmiarach, pełni funkcję

A. drenującą.
B. filtrującą.
C. oddzielającą.
D. oddzielająco-filtrującą.
TKO.03 Pytanie 219
Organizacja robót związanych …

Odcinki toru, na których prędkość pociągów powinna być ograniczona, należy osłonić z obu stron

A. sygnałem D6 "zwolnić bieg" wraz ze wskaźnikami W14.
B. sygnałem DO zatrzymania, sygnałem DI "Stój".
C. wskaźnikiem W9 "odcinka ograniczonej prędkości".
D. wskaźnikami odcinka ograniczonej prędkości W14.
TKO.03 Pytanie 220
Organizacja robót związanych …

Zgodnie z danymi zawartymi w tabeli do budowy warstwy ochronnej na nowych liniach kolejowych dla prędkości pociągów v = 100 km/h należy zastosować grunt o wskaźniku różnoziarnistości równym co najmniej

Ilustracja do pytania 20
A. 4+6
B. 5+6
C. 6+7
D. 3+5
TKO.03 Pytanie 221
Organizacja robót związanych …

Na rysunku przedstawiono schemat oznakowania miejsca robót prowadzonych na mijance, z którego wynika, że podczas robót

Ilustracja do pytania 21
A. w torze nr 2 obowiązuje ograniczenie prędkości.
B. w torze nr 1 obowiązuje ograniczenie prędkości.
C. tor nr 1 jest zamknięty dla ruchu.
D. tor nr 2 jest zamknięty dla ruchu.
TKO.03 Pytanie 222
Organizacja robót związanych …

Uszkodzenie główki szyny, widoczne na zdjęciu, nazywa się

Ilustracja do pytania 22
A. spływem.
B. pęknięciem poprzecznym.
C. pęknięciem podłużnym.
D. wybuksowaniem.
TKO.03 Pytanie 223
Organizacja robót związanych …

W czasie obchodu torów, podczas oceny stanu technicznego podkładów zauważono, że: wkręty dają się wyjąć palcami, istnieją pęknięcia podłużne rozwarte na 30 mm i więcej, widoczne są pęknięcia poprzeczne, podkłady są spróchniałe. Zapis w książce kontroli stanu toru powinien stwierdzać zużycie podkładów

A. małe.
B. duże.
C. przeciętne.
D. bardzo duże.
TKO.03 Pytanie 224
Organizacja robót związanych …

Położenie toru w profilu sprawdza się przez pomiar położenia górnej powierzchni główki szyny w stosunku do nacięć wysokościowych na wskaźnikach regulacji. Do tego celu należy użyć

A. strzałkomierza.
B. toromierza.
C. korektora krzywizn.
D. przenośnicy torowej.
TKO.03 Pytanie 225
Organizacja robót związanych …

Pomiar modułu odkształcenia podtorza E oraz wskaźnika odkształcenia podłoża I, przeprowadzany jest za pomocą

A. płyty statycznej.
B. sondy statycznej.
C. wierceń badawczych.
D. sondy dynamicznej.
TKO.03 Pytanie 226
Organizacja robót związanych …

Które z wymienionych uszkodzeń szyn nie zagraża bezpieczeństwu ruchu?

A. Pęknięcia podłużne i poprzeczne na długości przęsła.
B. Równomiernie zużycie główki nieprzekraczające dopuszczalnych wymiarów.
C. Spływy boczne na całej długości szyny o szerokości 3 mm lub więcej w jedną stronę.
D. Odłupanie części główki lub stopki.
TKO.03 Pytanie 227
Organizacja robót związanych …

Badanie gruntu przy użyciu wciskanego cylindra lub pierścienia pozwala na oznaczenie

A. gęstości właściwej.
B. wskaźnika zagęszczenia.
C. stopnia zagęszczenia.
D. gęstości objętościowej.
TKO.03 Pytanie 228
Organizacja robót związanych …

Uszkodzenie podtorza przedstawione na rysunku nazywa się

Ilustracja do pytania 28
A. osunięciem skarpy.
B. workami podsypkowymi.
C. wyłuszczeniem powierzchniowym.
D. rozpełzaniem nasypu.
TKO.03 Pytanie 229
Organizacja robót związanych …

Kontrolę układu geometrycznego rozjazdów, właściwego położenia w planie i profilu oraz prawidłowego rozmieszczenia podrozjazdnic, należy wykonywać

A. raz na dobę na liniach magistralnych i pierwszorzędnych.
B. co najmniej 2 razy w tygodniu.
C. raz w roku podczas badań technicznych rozjazdów.
D. raz w tygodniu.
TKO.03 Pytanie 230
Organizacja robót związanych …

W ramach czynności przygotowawczych do pojedynczej wymiany szyn, po rozładunku, szyny należy ułożyć na

A. zewnątrz toru.
B. placu składowym.
C. podkładach wewnątrz toru.
D. wagonach platformach.
TKO.03 Pytanie 231
Organizacja robót związanych …

Rozstaw szyn na linii normalnotorowej wynosi

A. 1420 mm
B. 1430 mm
C. 1435 mm
D. 1425 mm
TKO.03 Pytanie 232
Organizacja robót związanych …

Uszkodzenia zewnętrzne szyny najczęściej są wywoływane

A. naprężeniami cieplnymi.
B. błędami w obróbce cieplnej.
C. oddziaływaniami taboru.
D. wadami pochodzenia hutniczego.
TKO.03 Pytanie 233
Organizacja robót związanych …

W torze klasycznym wymieniono 1 000 złącz szynowych. Ile łubków zużyto procesie wymiany?

A. 2000 łubków.
B. 6000 łubków.
C. 4000 łubków.
D. 1000 łubków.
TKO.03 Pytanie 234
Organizacja robót związanych …

Na zdjęciu przedstawiono

Ilustracja do pytania 34
A. zgarniarkę tłucznia.
B. zgrzewarkę torową.
C. podbijarkę torową.
D. oczyszczarkę tłucznia.
TKO.03 Pytanie 235
Organizacja robót związanych …

Na zdjęciu przedstawiono urządzenie, służące do pomiaru zużycia szyn. Jest to

Ilustracja do pytania 35
A. falistomierz.
B. toromierz.
C. strzałkomierz.
D. profilomierz.
TKO.03 Pytanie 236
Organizacja robót związanych …

Odczyt z łaty w lunecie niwelatora wynosi

Ilustracja do pytania 36
A. 230 cm 7,5 mm
B. 2m 3dm 4cm 5 mm
C. 2m 3dm 7cm 5mm
D. 2m 4cm 5mm
TKO.03 Pytanie 237
Organizacja robót związanych …

Zgodnie z zapisami w dzienniku kątowym wynik pomiaru kąta AOB wynosi

Ilustracja do pytania 37
A. 170°50'
B. 70°25'
C. 270°25'
D. 100°25'
TKO.03 Pytanie 238
Organizacja robót związanych …

Planowany jest remont nawierzchni kolejowej toru szlakowego dwutorowego od kilometrażu 2,540 do 4,650.
Oblicz długość toru kolejowego do wymiany.

A. 2 110 m
B. 2 540 m
C. 4 650 m
D. 4 220 m
TKO.03 Pytanie 239
Organizacja robót związanych …

Na podstawie danych w tabeli wskaż dopuszczalne zużycie boczne szyny 49E1 w torach klasy 1.

Ilustracja do pytania 39
A. 19 mm
B. 12 mm
C. 17 mm
D. 14 mm
TKO.03 Pytanie 240
Organizacja robót związanych …

Oblicz długość toru w łuku, jeżeli początek krzywej przejściowej wynosi km 0 + 833,48, a koniec krzywej przejściowej wynosi km 0 + 522,68.

A. 833,48 m
B. 210,80 m
C. 310,80 m
D. 522,68 m