Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja robót związanych …

Na podstawie przedstawionego rysunku skrajni budowli podaj minimalną odległość składowania podkładów od osi toru podczas robót prowadzonych na szlaku.

AB- na przystankach.
ABC- na obiektach mostowych długości ponad 20 m bez wykuszy z jazda górą.
ABCDE- na szlakach, z wyjątkiem peronów na przystankach i przestrzeni na i pod obiektami mostowymi.
ABGDE- pod nowo budowanymi obiektami mostowymi na szlaku.
FG- na stacyjnych torach głównych zasadniczych i dodatkowych oraz na obiektach mostowych długości poniżej 20 m lub długości powyżej 20 m z jazdą dołem, jeżeli istnieje wolna przestrzeń w płaszczyźnie dźwigara głównego.
FGD- na obiektach mostowych długości poniżej 20 m lub długości powyżej 20 m z jazdą górą w przypadku zastosowania wykuszy oraz pod istniejącymi obiektami mostowymi na szlaku.
HI- na torach stacyjnych, z wyjątkiem torów głównych zasadniczych i dodatkowych.

Ilustracja do pytania 1
A. 1,28 m
B. 2,00m
C. 2,20m
D. 2,50m
Organizacja robót związanych …

Na zdjęciu przedstawiono technologię montażu

Ilustracja do pytania 4
A. betonowego przęsła mostu za pomocą suwnicy.
B. stalowej konstrukcji nośnej mostu za pomocą podnośnika skrzyniowego.
C. betonowego przęsła mostu za pomocą dźwigu.
D. stalowej konstrukcji nośnej mostu za pomocą dźwigu.
Organizacja robót związanych …

Zgodnie z danymi zawartymi w tabeli do budowy warstwy ochronnej na nowych liniach kolejowych dla prędkości pociągów v = 100 km/h należy zastosować grunt o wskaźniku różnoziarnistości równym co najmniej

Ilustracja do pytania 5
A. 6+7
B. 4+6
C. 3+5
D. 5+6
Organizacja robót związanych …

W tabeli zapisano wyniki pomiaru różnic wysokości toków szynowych i obliczoną na ich podstawie wichrowatość toru. Którą wartość wichrowatości należy wpisać w tabeli w miejscu znaku zapytania?

Odczyt na poziomnicy w odstępach L = 5 m
hᵢ [mm]
Δh = hᵢ − h₍ᵢ₋₁₎ [mm]Wichrowatość
w = Δh : L [ ‰ ]
7
4-3- 0,6
-3-7- 1,4
14?

A. 0,6
B. - 0,8
C. - 0,6
D. 0,8
TKO.04 Pytanie 290
Organizacja robót związanych …

Który element obiektu mostowego przedstawiono na zdjęciu?

Ilustracja do pytania 10
A. Łożysko ruchome.
B. Łożysko stałe.
C. Odbojnicę.
D. Urządzenie wyrównawcze.
TKO.04 Pytanie 291
Organizacja robót związanych …

Przy pomiarach kontrolnych obiektu mostowego stwierdzono przekroczenie dopuszczalnej wielkości strzałki ugięcia przęsła. Przyczyną tego zjawiska jest

A. uszkodzenie łożyska.
B. pęknięcie szyny w torze na moście.
C. przeciążenie konstrukcji.
D. osiadanie podpór.
TKO.04 Pytanie 293
Organizacja robót związanych …

Pomiary realizowane w odniesieniu do co najmniej dwóch punktów odniesienia, umiejscowionych poza strefą wpływu obciążeń z mostu na grunt, dotyczą

A. pomiaru zmiany kąta nachylenia dowolnego elementu konstrukcji
B. przemieszczania się elementów konstrukcji względem siebie
C. pomiaru zmiany szerokości szczelin dylatacyjnych
D. przemieszczania się gruntu pod konstrukcją
Organizacja robót związanych …

Która metoda nie jest stosowana do wzmocnienia przęsła betonowego?

A. zwiększenie ilości zbrojenia
B. zwiększenie przekroju poprzecznego elementu konstrukcji poprzez dobetonowanie
C. zabezpieczenie hydrofobowe elementu konstrukcji
D. przyklejenie taśm z włókien węglowych
Organizacja robót związanych …

Odbiór mostu po przeprowadzeniu prac remontowych oznacza odbiór

A. wstępny, po zezwoleniu na użytkowanie obiektu
B. wstępny, przed zezwoleniem na użytkowanie obiektu
C. ostateczny, przed zezwoleniem na użytkowanie obiektu
D. ostateczny, po dwóch tygodniach funkcjonowania obiektu
Organizacja robót związanych …

Jakie składniki są kluczowe do stworzenia mieszanki betonowej?

A. Woda, kruszywo, cement
B. Cement, woda, dodatki
C. Woda, kruszywo, zaprawa
D. Gips, dodatki, woda
Organizacja robót związanych …

Kto jest odpowiedzialny za zamieszczenie tablicy informacyjnej na budowie oraz przygotowanie Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia?

A. wykonawcy
B. inwestora
C. kierownika budowy
D. inspektora nadzoru
TKO.04 Pytanie 303
Organizacja robót związanych …

Podczas budowy mostów, w sytuacji napotkania trudnych przeszkód, należy wykorzystać technikę

A. wspornikową
B. na kompletnych rusztowaniach
C. nasuwania wzdłuż
D. nasuwania w poprzek
TKO.04 Pytanie 304
Organizacja robót związanych …

W przypadku stwierdzenia w czasie obchodu obiektu mostowego luzów na śrubach łączących elementy konstrukcyjne należy

A. połączyć je za pomocą spawania.
B. dokręcić poluzowane śruby.
C. położyć dodatkową warstwę farby.
D. zastosować dodatkowe podkładki.
Organizacja robót związanych …

Na podstawie danych zawartych w tabeli oblicz łączną objętość mostownic, które należy przygotować, jeżeli podczas remontu obiektu mostowego planowana jest wymiana 15 mostownic typu II.

Typy mostownicTyp ITyp IITyp III
Długość w m350027003000
Objętość w m³0,1320,1750,234

A. 2,625 m³
B. 3,515 m³
C. 1,980 m³
D. 1,750 m³
Organizacja robót związanych …

Na podstawie tabeli określ minimalną szerokość ław torowiska do budowy podtorza przy prędkości Vmax = 160 km/h.

Minimalne szerokości ław torowiska
Vmax [km/h]Szerokość [m]
podtorze nowobudowane
(dobudowywane)
i modernizowane
podtorze eksploatowane
Vmax ≤ 800,600,35
80 < Vmax ≤ 1200,40
120 < Vmax ≤ 1600,50
160 < Vmax ≤ 2500,60

A. 0,50 m
B. 0,40 m
C. 0,60 m
D. 0,35 m
Organizacja robót związanych …

Na zdjęciu widoczna jest stal zbrojeniowa

Ilustracja do pytania 27
A. kwadratowa żebrowana jednokosna.
B. kwadratowa żebrowana dwuskosna.
C. okrągła żebrowana dwuskosna.
D. okrągła żebrowana jednokosna.
TKO.04 Pytanie 308
Organizacja robót związanych …

Na rysunku przedstawiono proces technologiczny wykonywania fundamentów

Ilustracja do pytania 28
A. na palach wierconych.
B. płytowych.
C. na palach wbijanych.
D. na kesonach.
Organizacja robót związanych …

W specyfikacji prac zakładano wykonanie wykopu liniowego o pionowych ścianach dla rowu odwadniającego o długości 200 m, głębokości 60 cm oraz szerokości 55 cm. Jaką objętość wykopanego gruntu uzyskamy, jeśli głębokość zwiększono o 10 cm?

A. 66 m3
B. 86 m3
C. 50 m3
D. 77 m3
Organizacja robót związanych …

Odcinki toru, w przypadku których ze względu na prowadzone prace na nawierzchni prędkość pociągu powinna być ograniczona, należy zabezpieczyć z obu stron

A. sygnałem D 1 wraz ze wskaźnikiem W 4
B. sygnałem A 5 wraz ze wskaźnikiem W 1
C. sygnałem D 6 wraz ze wskaźnikiem W 14
D. sygnałem M 1 wraz ze wskaźnikiem W 14
TKO.04 Pytanie 312
Organizacja robót związanych …

Jaki będzie poprawny odczyt na łacie niwelacyjnej podczas wyznaczania poziomu mieszanki betonowej w deskowaniu ławy fundamentowej, jeżeli na łacie postawionej na dnie deskowania odczyt wynosi 1205, a projektowana wysokość ławy to 700 mm?

Ilustracja do pytania 32
A. 1135
B. 0505
C. 1275
D. 1905
Organizacja robót związanych …

Na liniach kolejowych o prędkości 160 km/h maksymalna odchyłka szerokości toru ułożonego w ramach ciągłej wymiany nawierzchni nie może być większa niż

Prędkość
[km/h]
NierównościWichrowatość
na bazie 5 m.
[mm]
Odchyłki szerokości toruWskaźnik
J
[mm]
poziome
[mm]
pionowe
[mm]
poszerze
nia
[mm]
zwężenia
[mm]
gradient
[mm/m]
2003232210,9
1604352211,2
1405453311,5
1205563311,7
1007664412,0
808874412,4

A. ± 1 mm
B. ± 3 mm
C. ± 2 mm
D. ± 4 mm
TKO.04 Pytanie 314
Organizacja robót związanych …

Aby ustalić wartość wysokości konstrukcji przęsła, niezbędne jest wykonanie pomiaru rzędnych

A. najniższego punktu konstrukcji przęsła oraz najwyższego punktu przeszkody
B. niwelety najniżej położonego toru oraz najniższego punktu konstrukcji przęsła, w połowie rozpiętości teoretycznej przęsła
C. najwyższego i najniższego punktu konstrukcji dźwigara, w osi dźwigara
D. najwyższego punktu konstrukcji dźwigara oraz niwelety toru na obiekcie
TKO.04 Pytanie 316
Organizacja robót związanych …

Do pomiarów odkształceń elementów konstrukcji mostowych należy zastosować metodę

A. ugięciomierzy indukcyjnych.
B. emisji akustycznej.
C. przetworników indukcyjnych.
D. tensometrii elektrooporowej.
Organizacja robót związanych …

Zgodnie z zasadami wykonywania obchodu torów linii dwutorowej pracownik powinien przejść po

A. każdym torze osobno, idąc w kierunku zgodnym z ruchem pociągów.
B. międzytorzu, w kierunku przeciwnym do wzrostu kilometrażu linii.
C. międzytorzu, w kierunku zgodnym ze wzrostem kilometrażu linii.
D. każdym torze osobno, idąc w kierunku przeciwnym do ruchu pociągów.