Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa podróżnych w portach …

Jakiej europejskiej instytucji zależy na podniesieniu poziomu ochrony morskiej, zmniejszeniu liczby morskich katastrof oraz ograniczeniu zanieczyszczeń środowiskowych wynikających z działalności statków?

A. European Network and Information Security Agency
B. European Maritime Safety Agency
C. European Environment Agency
D. European Union Institute for Security Studies
Obsługa podróżnych w portach …

Na mapie o skali 1:300 000 odległość między Medzilaborcami na Słowacji a przejściem granicznym Radoszyce Palota w Polsce wynosi 3 cm. Jaką rzeczywistą odległość przedstawia ta wartość?

A. 100 km
B. 1 km
C. 90 km
D. 9 km
Obsługa podróżnych w portach …

O której godzinie najpóźniej, zgodnie z Kodeksem Dobrego Postępowania, pasażerka niepełnosprawna, która przyleciała na lotnisko o godzinie 12:00, a wcześniej dokonała rezerwacji usługi z wyprzedzeniem, w zakresie obsługi naziemnej powinna otrzymać pomoc?

Kodeks dobrego postępowania przy obsłudze naziemnej osób niepełnosprawnych
i osób z ograniczoną możliwością poruszania się podróżujących drogą lotniczą
IV. Standardy świadczenia usług i monitorowanie świadczenia usług
2. Poniższe standardy zawierają minimalny poziom usług mający zastosowanie
w obsłudze PRM.
5. Dla klientów przylatujących, którzy dokonali rezerwacji z wyprzedzeniem:
Pomoc powinna być dostępna w pomieszczeniu przy wejściu na statek powietrzny dla:
a) 80 % klientów w ciągu 5 minut od momentu podjechania samolotu na stanowisko postojowe,
b) 90 % w ciągu 10 minut,
c) 100 % w ciągu 20 minut.
6. Dla klientów przylatujących, którzy nie dokonali rezerwacji z wyprzedzeniem:
Pomoc powinna być osiągalna przy Gate/statku powietrznym dla:
a) 80 % klientów w ciągu 25 minut od momentu podjechania samolotu na stanowisko postojowe,
b) 90 % w ciągu 35 minut,
c) 100 % w ciągu 45 minut.

A. O 12:05
B. O 12:10
C. O 12:20
D. O 12:00
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba podróżująca musi przejechać z dworca kolejowego do lotniska. Na miejskim planie o skali 1:10 000 odległość ta wynosi 30 cm. Ile kilometrów czeka na podróżnego do pokonania?

A. 3,0 km
B. 0,3 km
C. 1,5 km
D. 30 km
Obsługa podróżnych w portach …

Jakim angielskim akronimem określa się scentralizowany system komputerowy zajmujący się obsługą transakcji rezerwacji oraz sprzedaży biletów lotniczych i innych usług turystycznych?

A. WMS
B. GPS
C. EDI
D. GDS
Obsługa podróżnych w portach …

Opłata lotniskowa związana z udostępnieniem oraz utrzymywaniem obiektów dworców pasażerskich i urządzeń w nich zainstalowanych, ściągana przez zarządzającego lotniskiem od przewoźnika lotniczego, to opłata?

A. pasażerska
B. terminalowa
C. podróżna
D. dworcowa
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie czynności są kolejno realizowane podczas odprawy biletowo-bagażowej w terminalu lotniczym?

A. wydrukowanie karty pokładowej, weryfikacja dokumentu tożsamości, otrzymanie potwierdzenia nadania bagażu
B. wydrukowanie karty pokładowej, weryfikacja dokumentu tożsamości, przyjęcie bagażu rejestrowanego
C. otrzymanie potwierdzenia nadania bagażu, wydrukowanie karty pokładowej, przyjęcie bagażu rejestrowanego
D. weryfikacja dokumentu tożsamości, wydrukowanie karty pokładowej, przyjęcie bagażu rejestrowanego
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżujący planuje przemieścić się z dworca kolejowego do centrum kongresowego. Na mapie miasta przedstawionej w skali 1:20000 odległość ta wynosi 7 cm. Jaką odległość musi pokonać podróżny?

A. 14,0 km
B. 1,4 km
C. 2,8 km
D. 3,5 km
Obsługa podróżnych w portach …

Który lot z zamieszczonych na tablicy przylotów został odwołany?

ARRIVALS
TimeFlightFromRemarks
10:45XZ 3265MadridArrived
10:50SQ 0972AmsterdamLanding
11:00SQ 2509Mexico CityCancelled
11:05RT 9122Buenos AiresArrived
11:10XZ 6005Los AngelesLanding
11:20QE 0078BeijingArrived
11:25TY 2053StockholmLanding
11:25ER 7452BerlinLanding
11:30XZ 0352MoscowEstimated 11:55
11:35XZ 0569LondonLanding

A. XZ 0352
B. XZ 3265
C. RT 9122
D. SQ 2509
SPL.02 Pytanie 21
Obsługa podróżnych w portach …

System informacyjny stosowany w lotniskach do wyświetlania pasażerom detali dotyczących lotów znany jest pod angielskim skrótem

A. FIDS
B. LAN
C. GPRS
D. LCD
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie urządzenie jest wykorzystywane do skanowania numerów bagaży lub kodów IATA?

A. ATR - Automatic Tag Reader
B. GPU - Ground Power Unit
C. SAC - Sort Allocation Computer
D. EDS - Explosive Detection System
Obsługa podróżnych w portach …

Jakim skrótem określa się Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego, która zajmuje się m.in. ustalaniem globalnych standardów dotyczących bezpieczeństwa, organizacją komunikacji lotniczej oraz wspieraniem rozwoju transportu powietrznego?

A. ICAO
B. IACA
C. EASA
D. ECAC
Obsługa podróżnych w portach …

System komputerowy o zasięgu międzynarodowym, przeznaczony do zarządzania oraz realizacji rezerwacji wybranych produktów turystycznych, to

A. GDS — Global Distribution System
B. FIS — Flight Information System
C. DSS — Decision Support System
D. EDI — Electronic Data Interchange
Obsługa podróżnych w portach …

Kto może przebywać w strefie zastrzeżonej w porcie lotniczym?

A. wyłącznie osoby będące pasażerami
B. pasażerowie oraz pracownicy lotniska, po przejściu kontroli bezpieczeństwa
C. podróżni oraz osoby towarzyszące podróżnym
D. osoby zatrudnione w porcie lotniczym
Obsługa podróżnych w portach …

Ile stanowisk do odprawy biletowo-bagażowej należy zorganizować w terminalu lotniczym, aby w ciągu jednej godziny obsłużyć 50% pasażerów lecących samolotem, który pomieści 120 osób? Przyjmuje się, że proces odprawy jednego podróżnego trwa 3 minuty.

A. 3
B. 7
C. 2
D. 5
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką informację trzeba wpisać w polu "VIA" na etykiecie bagażu rejestrowanego?

A. Przewoźnika realizującego lot
B. Właściciela rejestrowanego bagażu
C. Wagę rejestrowanego bagażu
D. Miejsce portu przesiadkowego