Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa podróżnych w portach …

Jakie są przeszkody dla podróżnych z niepełnosprawnościami?

A. łazienki przystosowane dla osób z ograniczeniami ruchowymi
B. usługi dotyczące obsługi pasażerów znajdujące się na drugim piętrze obiektu
C. platforma dźwigowa
D. wózek dla niepełnosprawnych
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba podróżująca musi przebyć trasę z lotniska Luton do lotniska Stansted. Na mapie o skali 1:250 000 odległość ta wynosi 10 cm. Jaką odległość w kilometrach musi pokonać ta osoba?

A. 2,5 km
B. 4,0 km
C. 0,4 km
D. 25,0 km
Obsługa podróżnych w portach …

Na obszarze lotniska dozwolone jest

A. pozostawanie w porze nocnej w celu oczekiwania na przylot lub odlot statku powietrznego
B. wnoszenie na teren lotniska broni i materiałów niebezpiecznych lub innych przedmiotów, mogących stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa osób, statków powietrznych lub infrastruktury lotniska, bez odpowiedniego zezwolenia
C. zaśmiecanie i zanieczyszczanie terenu lotniska
D. pozostawienie bagażu lub innych przedmiotów bez opieki, które mogą powodować zakłócenia w funkcjonowaniu lotniska
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer przybył pociągiem o godzinie 10:00. Dystans z Dworca Głównego PKP do hotelu wynosi 1 km.
O której godzinie dotrze pieszo do hotelu, jeśli porusza się z prędkością 4 km/h?

A. O 10:25
B. O 11:00
C. O 10:15
D. O 10:35
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażera, który potrzebuje wsparcia w transportowaniu wózka przez lotnisko do stopni samolotu oraz któremu należy pomóc podczas wchodzenia i schodzenia ze schodów samolotu, określamy według Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA) kodem

A. MAAS
B. BLND
C. WCHS
D. STCR
Obsługa podróżnych w portach …

Liczba lotów do Szwecji, zgodnie z danymi na tablicy odlotów, w przedziale czasowym od 6:00 do 15:45 wynosi

Tablica odlotów (Departure)
godzinakierunekkod państwakod przewoźnika i numer lotu
06:00Londyn - Luton (LTN)GBW6 1001
06:05Dortmund (DTM)DW6 1091
06:20Oslo - Torp (TRF)NW6 1215
06:30Sztokholm - Skavsta (NYO)SW6 1201
06:45Frankfurt (FRA)DLH 1363
07:10Eindhoven (EIN)NLW6 1071
08:00Ras Al Khaimah Intl (RKT)AETVP 7606
08:15Fuerteventura (FUE)EENT 1575
10:20Neapol (NAP)IW6 1157
10:35Frankfurt (FRA)DLH 1357
11:05Malmo (MMX)SW6 1209
15:00Londyn – Stansted (STN)GBFR 8267
15:05Dortmund (DTM)DW6 1097
15:45Tel Aviv (TLV)ILW6 1283

A. 3
B. 1
C. 4
D. 2
Obsługa podróżnych w portach …

W jakim programie opisano zasady funkcjonowania służb operacyjnych oraz jednostek działających na terenie lotniska w przypadku wystąpienia aktu bezprawnej ingerencji?

A. W Programie Kryzysowym Portu Lotniczego
B. W Krajowym Programie Ochrony Lotnictwa Cywilnego
C. W Krajowym Programie Bezpieczeństwa Wewnętrznego
D. W Programie Bezpieczeństwa Portu Lotniczego
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki minimalny liczba kas biletowych powinna być uruchomiona na stacji, jeśli średni czas sprzedaży biletu wynosi 45 sekund, aby w ciągu jednej godziny obsłużyć co najmniej 250 pasażerów?

A. 2 kasy
B. 4 kasy
C. 3 kasy
D. 5 kas
Obsługa podróżnych w portach …

Zdarzenie dotyczące użytkowania statku powietrznego, które nie jest wypadkiem lotniczym, a które wpływa lub może wpłynąć na jego bezpieczeństwo, określane jest jako

A. uszkodzeniem statku powietrznego
B. incydentem lotniczym
C. kolizją lotniczą
D. awarią lotniczą
Obsługa podróżnych w portach …

Samolot z Warszawy do Pekinu wystartuje o godzinie 14:55. Lot będzie trwał 8 godz. i 40 minut. O której godzinie czasu lokalnego samolot wyląduje w Pekinie?

PRZYKŁADOWE STREFY CZASOWE
STREFAPAŃSTWO
UTC-1Azory, Grenlandia (Ittoqqortoormiit), Republika Zielonego Przylądka
UTC+0Ghana, Gwinea, Irlandia, Wielka Brytania, Portugalia, Islandia
UTC+1Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Dania, Francja, Hiszpania, Holandia, Kamerun, Kongo, San Marino, Niemcy, Norwegia, Polska, Słowenia, Szwajcaria, Tunezja, Watykan, Węgry, Włochy
UTC+8Australia (Perth), Filipiny, Chińska Republika Ludowa (z Hongkongiem i Makau), Indonezja (Makassar), Malezja, Rosja (Irkuck), Republika Chińska (Tajwan), Singapur

A. O 06:35
B. O 23:35
C. O 07:35
D. O 22:55
Obsługa podróżnych w portach …

O której godzinie zaplanowane jest lądowanie w Tokio, jeżeli samolot wylatuje z Frankfurtu o 10:30, a jego czas podróży wynosi 11 godzin i 25 minut, przy różnicy czasu pomiędzy miastami równej 8 godzin?

A. 18:30
B. 15:55
C. 05:55
D. 22:55
SPL.02 Pytanie 99
Obsługa podróżnych w portach …

Jakim akronimem określa się system — sieć do wymiany planów lotów, danych między przewoźnikami lotniczymi, kluczowych informacji dla zarządzania lotami oraz wiadomości meteorologicznych?

A. AFTN
B. GSM-R
C. LAN
D. GPS
Obsługa podróżnych w portach …

Scentralizowany system komputerowy przeznaczony do obsługi transakcji związanych z rezerwacją oraz sprzedażą biletów lotniczych i innych usług turystycznych nazywa się skrótem

A. EDI
B. GPS
C. WMS
D. GDS
Obsługa podróżnych w portach …

Kontrola bezpieczeństwa podróżnych, która jest przeprowadzana po dokonaniu odprawy biletowo-bagażowej, odbywa się m.in. przy użyciu

A. kontroli ręcznej lub kontroli przy użyciu bramki magnetycznej
B. kontroli przy użyciu bramki magnetycznej lub kontroli odcisków palców
C. kontroli ręcznej lub kontroli przy użyciu odcisków palców
D. wyłącznie kontroli ręcznej
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza termin free airport shuttle bus?

A. autobus do transportu pasażerów, którzy zakupili przewóz na lotnisko lub z lotniska w biurze podróży
B. autobus do darmowego przewozu pasażerów na lotnisko lub z lotniska, a także pomiędzy terminalami
C. autobus przeznaczony do transportu pasażerów niepełnosprawnych na lotnisko lub z lotniska
D. autobus do płatnego przewozu pasażerów w komunikacji miejskiej, który zapewnia transport na lotnisko lub z lotniska
Obsługa podróżnych w portach …

Jakim skrótem określa się program audytu dla linii lotniczych oraz agentów obsługi naziemnej, realizowany przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych, który obejmuje zestaw wymagań związanych z oceną zarządzania i kontrolą procesów dotyczących obsługi samolotów oraz pasażerów na lotniskach?

A. IATA
B. ISAGO
C. ICAO
D. AEA
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie są następne kroki w procesie obsługi pasażerów na stanowisku poczekalni odlotowej?

A. otwarcie stanowiska "gate", podejście pasażerów do stanowiska "gate", weryfikacja dokumentów, wejście na pokład samolotu
B. weryfikacja dokumentów, wejście na pokład samolotu, otwarcie stanowiska "gate", podejście pasażerów do stanowiska "gate"
C. wejście na pokład samolotu, otwarcie stanowiska "gate", podejście pasażerów do stanowiska "gate", weryfikacja dokumentów
D. otwarcie stanowiska "gate", wejście na pokład samolotu, weryfikacja dokumentów, podejście pasażerów do stanowiska "gate"
Obsługa podróżnych w portach …

Kontrola bezpieczeństwa pasażerów w terminalu lotniczym jest realizowana po zakończeniu odprawy biletowo-bagażowej z wykorzystaniem

A. wykorzystania bramki magnetycznej lub metody odcisków palców
B. metody manualnej lub wykorzystania bramki magnetycznej
C. wyłącznie metody manualnej
D. metody manualnej lub wykorzystania odcisków palców
Obsługa podróżnych w portach …

Lot samolotu z Warszawy do Phoenix (USA) rozpoczął się o 16:40. Całkowity czas lotu z przesiadkami wynosi 31 godzin i 11 minut. O której godzinie lokalnego czasu samolot wyląduje w Phoenix, jeśli różnica czasowa między Warszawą a Phoenix to 8 godzin?

A. 08:40
B. 06:51
C. 15:51
D. 22:51
Obsługa podróżnych w portach …

Jak długi czas zajmie podróżnym przejechanie autobusem trasy o długości 21 cm na mapie w skali 1: 1 500 000, przy założeniu średniej prędkości przejazdu 60 km/h?

A. 31,5 min
B. 14 min
C. 5 h 15 min
D. 5 h 25 min
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer niepełnosprawny, który wcześniej zarezerwował pomoc asysty, przybył na lotnisko o godzinie 15:00. Pracownik asysty lotniskowej powinien zgłosić się do tego pasażera najpóźniej o godzinie

Kodeks dobrego postępowania przy obsłudze naziemnej osób niepełnosprawnych i osób z ograniczoną możliwością poruszania się podróżujących drogą lotniczą
Standardy świadczenia usług i monitorowanie świadczenia usług
3. Dla klientów odlatujących, którzy dokonali rezerwacji z wyprzedzeniem: po przybyciu do portu lotniczego i powiadomieniu o tym:
a) 80% klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 10 minut,
b) 90% klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 20 minut,
c) 100% klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 30 minut.

A. 15:20
B. 15:30
C. 15:00
D. 15:10