Filtrowanie pytań
SPL.02 Pytanie 41
Obsługa podróżnych w portach …
A. Kierownika Departamentu Lotnictwa
B. Prezesa Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej
C. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
D. Ministra Infrastruktury i Budownictwa
Obsługa podróżnych w portach …
Mobilna aplikacja, która umożliwia dostęp do danych w Systemie Osobistego Rozkładu Jazdy Pociągów, to
A. iMPK
B. Bilkom
C. Flight Tracker
D. Amadeus
SPL.02 Pytanie 43
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer linii lotniczych z ograniczoną mobilnością oraz niewidomy jest w dokumentacji dotyczącej jego obsługi oznaczony kodem niepełnosprawności
A. WCHC
B. DEAF
C. MAAS
D. BLND
Obsługa podróżnych w portach …
Jaką odległość w linii prostej pokonuje się z Dworca Głównego do hotelu, jeśli na mapie w skali 1:20 000 długość tego odcinka wynosi 7 cm?
A. 140,00 km
B. 1,40 km
C. 0,14 km
D. 14,00 km
Obsługa podróżnych w portach …
Czym jest zwrot guarded car park?
A. poczekalnia
B. wypożyczalnia samochodów
C. warsztat samochodowy
D. parking strzeżony
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza wyrażenie the ferry is sailing away at 13:00?
A. Opóźnienie w podróży będzie trwało do godziny 13:00
B. Pociąg przyjedzie o godzinie 13:00
C. Prom odpływa o godzinie 13:00
D. Podróż kończy się o godzinie 13:00
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza skrót MOP?
A. obsługi parkomatów
B. odbioru podróżnych
C. odbioru paczek
D. obsługi podróżnych
Obsługa podróżnych w portach …
Jednym z czynników oceny jakości obsługi pasażerów na stacji kolejowej jest
A. łatwość poruszania się po obszarze dworca
B. niska cena biletów
C. szybkość przejazdu
D. punktualność odjazdów pociągów
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba podróżująca pragnie dotrzeć z lotniska do stacji kolejowej. Na mapie miasta o skali 1:10 000 odległość ta wynosi 38 cm. Rzeczywista odległość, jaką musi pokonać podróżny, to
A. 3,8 km
B. 1,9 km
C. 1,0 km
D. 38 km
Obsługa podróżnych w portach …
Która z poniższych usług jest zazwyczaj oferowana pasażerom klasy biznes w portach lotniczych?
A. Bezpłatny transport do hotelu po przylocie
B. Dostęp do salonów VIP
C. Prywatny przewodnik po lotnisku
D. Zwrot kosztów bagażu rejestrowanego
SPL.02 Pytanie 51
Obsługa podróżnych w portach …
Podmioty funkcjonujące na terenie lotniska, które zajmują się obsługą klientów w terminalu pasażerskim (w tym m.in. odprawą biletową i bagażową, zarządzaniem bagażem) oraz na pasie lotniska (w tym m.in. transportem pasażerów do samolotów, załadunkiem i rozładunkiem bagażu oraz ładunków), to podmioty
A. cateringowe
B. turystyczne
C. handlingowe
D. przewozowe
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z informacją przewoźnika, pasażer odlatujący z Gdańska do Tokio o godz. 8:40 ma zgłosić się na odprawę biletowo-bagażową najpóźniej o godzinie
Ogólne warunki przewozu pasażerów i bagażu (fragment) | |
1. | Odprawa biletowo-bagażowa otwarta jest na 2 godziny przed odlotem samolotu (3 godziny dla rejsów poza Europę). |
2. | Ostatni pasażer obsługiwany jest najpóźniej na 30 minut przed planowaną godziną startu (1 godzina dla rejsów poza Europę). |
3. | Zasada obowiązuje dla wszystkich rejsów ze wszystkich portów na świecie. |
4. | Pasażerowie mogą odprawić się samodzielnie na znajdujących się w Terminalu Lotniska stanowiskach automatycznej odprawy pasażerskiej (Self Check-in). |
A. 07:10
B. 07:40
C. 08:10
D. 06:40
SPL.02 Pytanie 53
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z informacją przewoźnika, pasażer wypływający promem w Bergen o godz. 10:00 powinien zgłosić się na odprawę biletowo — bagażową najpóźniej o godzinie
Przeprawa promowa XXX Line |
Odprawa |
Pomiędzy Bergen, Stavanger i Hirtshals: W Bergen i Stavanger pasażerowie muszą zgłosić się do odprawy na co najmniej 60 minut przed wypłynięciem. W Hirtshals pasażerowie muszą zgłosić się do odprawy na co najmniej 60 minut przed wypłynięciem. Odprawa jest zamykana na 20 minut przed wypłynięciem. |
Pomiędzy Kristiansand i Hirtshals: Pasażerowie muszą zgłosić się do odprawy na co najmniej 50 minut przed wypłynięciem przez cały rok. Odprawa jest zamykana na 20 minut przed wypłynięciem. |
Pomiędzy Sandefjord i Strömstad: Pasażerowie muszą zgłosić się do odprawy na co najmniej 120 minut przed wypłynięciem przez cały rok. Odprawa jest zamykana na 20 minut przed wypłynięciem. |
Fjord Line zastrzega sobie prawo do nieprzyjmowania pasażerów przybywających po wyznaczonym czasie. Fjord Line nie zwraca pieniędzy pasażerom, którzy nie stosują się do wyznaczonego czasu odprawy. |
A. 09:00
B. 09:40
C. 09:50
D. 08:40
SPL.02 Pytanie 54
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z rozporządzeniem (WE) 1107/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady, do udzielenia darmowej pomocy pasażerowi z ograniczoną sprawnością ruchową w dotarciu na pokład samolotu po przybyciu na lotnisko zobowiązany jest
A. zespół ratunkowy
B. przewoźnik, który przywiózł pasażera na lotnisko
C. operator lotniczy
D. zarządzający lotniskiem
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza termin ferry?
A. metro
B. prom
C. tramwaj
D. kolej
Obsługa podróżnych w portach …
Zwrot: I don 't know how to get to the train station ma znaczenie
A. nie wiem, jak dotrzeć do portu promowego
B. nie jestem pewien, którędy mam iść, aby trafić na stadion
C. nie wiem, jak dostać się na stację kolejową
D. nie rozumiem, którym pociągiem powinienem jechać
SPL.02 Pytanie 57
Obsługa podróżnych w portach …
Jakim kodem (zgodnie z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Przewoźników IATA) określa się pasażera całkowicie unieruchomionego, który porusza się wyłącznie na wózku inwalidzkim oraz potrzebuje nieprzerwanej asysty od momentu przybycia do lotniska aż do zajęcia miejsca w samolocie?
A. WCHC
B. BLIND
C. MEDA
D. STCR
Obsługa podróżnych w portach …
System, którego celem jest transport oraz segregacja bagażu w terminalu lotniczym, to
A. Baggage Drop-Off System
B. Explosive Detection System
C. Global Positioning System
D. Baggage Handling System
Obsługa podróżnych w portach …
Numer bramki (wejścia), przez którą pasażer wchodzi na pokład samolotu, umieszcza się na karcie pokładowej w rubryce
A. Carrier
B. Flight No
C. Seat No
D. Gate
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba podróżująca planuje przemieścić się z lotniska do hotelu. Na mapie miasta w skali 1:10000 odległość ta wynosi 25 cm. Jaką odległość musi pokonać podróżny?
A. 1,5km
B. 1,0km
C. 2,5km
D. 2,0km
Obsługa podróżnych w portach …
Na mapie w skali 1:750 000 odległość pomiędzy Szczecinem a Gorzowem Wielkopolskim wynosi 12 cm. Jaką wartość w kilometrach odpowiada ta odległość w rzeczywistości?
A. 625 km
B. 900 km
C. 90 km
D. 62 km
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznaczają litery w numerze lotu LO 235?
A. miasto, do którego zmierza rejs Londyn
B. firmę przewozową PLL LOT
C. model samolotu Boeing
D. port lotniczy, z którego odbywa się start Londyn
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza zwrot lost and found?
A. magazyn bagażu niebezpiecznego
B. biuro rzeczy znalezionych
C. punkt zbiórki dla zagubionych dzieci
D. przechowalnia bagażu
Obsługa podróżnych w portach …
Jaką rzeczywistą odległość w linii prostej z lotniska do hotelu można obliczyć, jeśli na mapie w skali 1:150 000 długość tego odcinka wynosi 7 cm?
A. 10,5 km
B. 1,5 km
C. 15,5 km
D. 105 km
Obsługa podróżnych w portach …
Numer bramki, przez którą pasażer wchodzi do samolotu, umieszczany jest na karcie pokładowej w rubryce
A. Gate
B. Seat No
C. Carrier
D. Flight No
SPL.02 Pytanie 66
Obsługa podróżnych w portach …
Organizacją odpowiedzialną za funkcjonowanie oraz rozwój polskiego systemu informacji turystycznej zarówno w kraju, jak i za granicą, jest
A. Polska Organizacja Turystyczna
B. Agencja Turystyki Polskiej
C. Informacja Turystyczna
D. Touroperator
Obsługa podróżnych w portach …
Skrót RT oznacza trasę
A. w jedną stronę.
B. krajową.
C. tam i z powrotem.
D. służbową.
Obsługa podróżnych w portach …
Jaką faktyczną odległość w linii prostej zmierzono od portu lotniczego do dworca kolejowego, jeżeli na mapie o skali 1:150 000 ten odcinek wynosi 4 cm?
A. 37,50 km
B. 3,00 km
C. 60,00 km
D. 6,00 km
Obsługa podróżnych w portach …
Opłaty naliczane przez zarząd lotniska m.in. od linii lotniczych za używanie obiektów, urządzeń lub usług dostępnych wyłącznie od tego zarządu lotniska, związanych z startami, lądowaniami, oświetleniem, parkowaniem samolotów lub obsługą ładunków bądź pasażerów to opłaty
A. nawigacyjne
B. handlingowe
C. portowe
D. lotniskowe
Obsługa podróżnych w portach …
Mobilnym systemem rezerwacji używanym w kolejnictwie jest system
A. Amadeus
B. Bilkom
C. Sart
D. Galileo
Obsługa podróżnych w portach …
System Informacyjny Schengen (SIS) to zaawansowane narzędzie IT, które umożliwia
A. realizowanie płatności w formacie Prepaid Ticket Advice
B. rezerwację usług promowych oraz samochodowych przez Centrum Obsługi Telefonicznej
C. rezerwowanie biletów lotniczych dla pasażerów z tytułem HON
D. zapewnienie bezpieczeństwa przy zachowaniu zasady swobodnego przepływu osób
SPL.02 Pytanie 72
Obsługa podróżnych w portach …
Termin Currency exchange office odnosi się do
A. kiosku informacyjnego
B. kiosku internetowego
C. parkingu strzeżonego
D. kantoru wymiany walut
SPL.02 Pytanie 73
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z informacją przewoźnika pasażer odlatujący z Warszawy do Madrytu o godz. 10:35 powinien zgłosić się do odprawy biletowo-bagażowej najpóźniej o godzinie
Fragment informacji na stronie internetowej przewoźnika PLL LOT |
„Na lotnisku". |
Odprawa biletowo-bagażowa otwarta jest na 2 godziny przed odlotem samolotu (4 godziny dla rejsów do/z USA). |
Ostatni pasażer obsługiwany jest najpóźniej na 1 godzinę przed planowaną godziną startu. |
Zasada obowiązuje dla wszystkich rejsów PLL LOT, ze wszystkich portów na świecie. |
W przypadku zgłoszenia się pasażera do odprawy na mniej niż 1 godzinę przed odlotem, nie gwarantujemy zabrania go na pokład samolotu. |
Pasażerowie PLL LOT mogą odprawić się samodzielnie na znajdujących się w Terminalu Lotniska Chopina stanowiskach automatycznej odprawy pasażerskiej (Self Check-in). |
A. 06:35
B. 09:35
C. 08:35
D. 10:35
Obsługa podróżnych w portach …
Nazwa systemu informatycznego, który pozwala na rezerwację miejsc oraz sprzedaż biletów kolejowych dla PKP i Przewozów Regionalnych, to
A. SRP
B. KURS-2008
C. ZAMPAS
D. GPRS
Obsługa podróżnych w portach …
Podróżnych można informować na wiele sposobów, wykorzystując różnorodne metody. Jakie techniki nie powinny być stosowane do przekazywania informacji?
A. ulotki, broszury, plakaty
B. komunikację przez megafon
C. strony internetowe
D. zastrzeżone częstotliwości radiowe
SPL.02 Pytanie 76
Obsługa podróżnych w portach …
Która organizacja związana z branżą reprezentuje europejskich administratorów infrastruktury kolejowej?
A. IATA – International Air Transport Association
B. ECAC – European Civil Aviation Conference
C. EIM – European Rail Infrastructure Managers
D. UIC – International Union of Railways
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie systemy informacji lotniczej funkcjonują w lotniskach?
A. EDI i RFID
B. FIS i FIDS
C. WMS i ERP
D. PIRS i GATE
Obsługa podróżnych w portach …
Na podstawie pisemnego wniosku od organów państwowych do Zarządzającego Portem Lotniczym dotyczącego kontroli bezpieczeństwa według Krajowego Programu Ochrony Lotnictwa Cywilnego nie podlega
A. personelu pokładowego samolotu
B. Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej
C. pracowników portu lotniczego
D. Zarządzającego Portem Lotniczym
Obsługa podróżnych w portach …
O której godzinie zakończy się proces wpuszczania podróżnych do samolotu, jeśli jego odlot ma miejsce o 11:30, a bramki będą zamknięte na 40 minut przed planowanym odlotem?
A. O godzinie 11:30
B. O godzinie 10:30
C. O godzinie 11:50
D. O godzinie 10:50
Obsługa podróżnych w portach …
O której godzinie zostanie uruchomiona odprawa biletowo-bagażowa dla rejsów obsługiwanych przez PLL LOT na samolot wylatujący z Warszawy do Barcelony o godzinie 11:35?
Odprawa biletowo-bagażowa dla rejsów obsługiwanych przez PLL LOT |
uruchamiana jest na minimum: a) 2 godziny przed rozkładową godziną odlotu z portów polskich (poza Warszawą) oraz pozostałych portów, z których realizowane są połączenia średniego zasięgu (Europa, Bliski Wschód, Afryka Północna); b) 3 godziny przed rozkładową godziną odlotu w przypadku rejsów z USA, Kanady i innych portów połączeń dalekiego zasięgu; Należy zawsze uwzględnić godzinę zamknięcia odprawy przed rozkładowym lotem, jak również możliwość wydłużonego czasu do kontroli bezpieczeństwa. |
A. O godzinie 9:35
B. O godzinie 10:00
C. O godzinie 10:35
D. O godzinie 11:00