Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza wyrażenie the ferry is sailing away at 13:00?

A. Opóźnienie w podróży będzie trwało do godziny 13:00
B. Pociąg przyjedzie o godzinie 13:00
C. Prom odpływa o godzinie 13:00
D. Podróż kończy się o godzinie 13:00
Obsługa podróżnych w portach …

Jednym z czynników oceny jakości obsługi pasażerów na stacji kolejowej jest

A. łatwość poruszania się po obszarze dworca
B. niska cena biletów
C. szybkość przejazdu
D. punktualność odjazdów pociągów
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba podróżująca pragnie dotrzeć z lotniska do stacji kolejowej. Na mapie miasta o skali 1:10 000 odległość ta wynosi 38 cm. Rzeczywista odległość, jaką musi pokonać podróżny, to

A. 3,8 km
B. 1,9 km
C. 1,0 km
D. 38 km
Obsługa podróżnych w portach …

Podmioty funkcjonujące na terenie lotniska, które zajmują się obsługą klientów w terminalu pasażerskim (w tym m.in. odprawą biletową i bagażową, zarządzaniem bagażem) oraz na pasie lotniska (w tym m.in. transportem pasażerów do samolotów, załadunkiem i rozładunkiem bagażu oraz ładunków), to podmioty

A. cateringowe
B. turystyczne
C. handlingowe
D. przewozowe
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z informacją przewoźnika, pasażer odlatujący z Gdańska do Tokio o godz. 8:40 ma zgłosić się na odprawę biletowo-bagażową najpóźniej o godzinie

Ogólne warunki przewozu pasażerów i bagażu (fragment)
1.Odprawa biletowo-bagażowa otwarta jest na 2 godziny przed odlotem samolotu (3 godziny dla rejsów poza Europę).
2.Ostatni pasażer obsługiwany jest najpóźniej na 30 minut przed planowaną godziną startu (1 godzina dla rejsów poza Europę).
3.Zasada obowiązuje dla wszystkich rejsów ze wszystkich portów na świecie.
4.Pasażerowie mogą odprawić się samodzielnie na znajdujących się w Terminalu Lotniska stanowiskach automatycznej odprawy pasażerskiej (Self Check-in).

A. 07:10
B. 07:40
C. 08:10
D. 06:40
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z informacją przewoźnika, pasażer wypływający promem w Bergen o godz. 10:00 powinien zgłosić się na odprawę biletowo — bagażową najpóźniej o godzinie

Przeprawa promowa XXX Line
Odprawa
Pomiędzy Bergen, Stavanger i Hirtshals:
W Bergen i Stavanger pasażerowie muszą zgłosić się do odprawy na co najmniej 60 minut przed wypłynięciem.
W Hirtshals pasażerowie muszą zgłosić się do odprawy na co najmniej 60 minut przed wypłynięciem. Odprawa jest zamykana na 20 minut przed wypłynięciem.
Pomiędzy Kristiansand i Hirtshals:
Pasażerowie muszą zgłosić się do odprawy na co najmniej 50 minut przed wypłynięciem przez cały rok. Odprawa jest zamykana na 20 minut przed wypłynięciem.
Pomiędzy Sandefjord i Strömstad:
Pasażerowie muszą zgłosić się do odprawy na co najmniej 120 minut przed wypłynięciem przez cały rok. Odprawa jest zamykana na 20 minut przed wypłynięciem.
Fjord Line zastrzega sobie prawo do nieprzyjmowania pasażerów przybywających po wyznaczonym czasie. Fjord Line nie zwraca pieniędzy pasażerom, którzy nie stosują się do wyznaczonego czasu odprawy.

A. 09:00
B. 09:40
C. 09:50
D. 08:40
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z rozporządzeniem (WE) 1107/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady, do udzielenia darmowej pomocy pasażerowi z ograniczoną sprawnością ruchową w dotarciu na pokład samolotu po przybyciu na lotnisko zobowiązany jest

A. zespół ratunkowy
B. przewoźnik, który przywiózł pasażera na lotnisko
C. operator lotniczy
D. zarządzający lotniskiem
Obsługa podróżnych w portach …

Zwrot: I don 't know how to get to the train station ma znaczenie

A. nie wiem, jak dotrzeć do portu promowego
B. nie jestem pewien, którędy mam iść, aby trafić na stadion
C. nie wiem, jak dostać się na stację kolejową
D. nie rozumiem, którym pociągiem powinienem jechać
Obsługa podróżnych w portach …

Jakim kodem (zgodnie z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Przewoźników IATA) określa się pasażera całkowicie unieruchomionego, który porusza się wyłącznie na wózku inwalidzkim oraz potrzebuje nieprzerwanej asysty od momentu przybycia do lotniska aż do zajęcia miejsca w samolocie?

A. WCHC
B. BLIND
C. MEDA
D. STCR
Obsługa podróżnych w portach …

System, którego celem jest transport oraz segregacja bagażu w terminalu lotniczym, to

A. Baggage Drop-Off System
B. Explosive Detection System
C. Global Positioning System
D. Baggage Handling System
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba podróżująca planuje przemieścić się z lotniska do hotelu. Na mapie miasta w skali 1:10000 odległość ta wynosi 25 cm. Jaką odległość musi pokonać podróżny?

A. 1,5km
B. 1,0km
C. 2,5km
D. 2,0km
Obsługa podróżnych w portach …

Na mapie w skali 1:750 000 odległość pomiędzy Szczecinem a Gorzowem Wielkopolskim wynosi 12 cm. Jaką wartość w kilometrach odpowiada ta odległość w rzeczywistości?

A. 625 km
B. 900 km
C. 90 km
D. 62 km
Obsługa podróżnych w portach …

Opłaty naliczane przez zarząd lotniska m.in. od linii lotniczych za używanie obiektów, urządzeń lub usług dostępnych wyłącznie od tego zarządu lotniska, związanych z startami, lądowaniami, oświetleniem, parkowaniem samolotów lub obsługą ładunków bądź pasażerów to opłaty

A. nawigacyjne
B. handlingowe
C. portowe
D. lotniskowe
Obsługa podróżnych w portach …

System Informacyjny Schengen (SIS) to zaawansowane narzędzie IT, które umożliwia

A. realizowanie płatności w formacie Prepaid Ticket Advice
B. rezerwację usług promowych oraz samochodowych przez Centrum Obsługi Telefonicznej
C. rezerwowanie biletów lotniczych dla pasażerów z tytułem HON
D. zapewnienie bezpieczeństwa przy zachowaniu zasady swobodnego przepływu osób
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z informacją przewoźnika pasażer odlatujący z Warszawy do Madrytu o godz. 10:35 powinien zgłosić się do odprawy biletowo-bagażowej najpóźniej o godzinie

Fragment informacji na stronie internetowej przewoźnika PLL LOT
„Na lotnisku".
Odprawa biletowo-bagażowa otwarta jest na 2 godziny przed odlotem samolotu (4 godziny dla rejsów do/z USA).
Ostatni pasażer obsługiwany jest najpóźniej na 1 godzinę przed planowaną godziną startu.
Zasada obowiązuje dla wszystkich rejsów PLL LOT, ze wszystkich portów na świecie.
W przypadku zgłoszenia się pasażera do odprawy na mniej niż 1 godzinę przed odlotem, nie gwarantujemy zabrania go na pokład samolotu.
Pasażerowie PLL LOT mogą odprawić się samodzielnie na znajdujących się w Terminalu Lotniska Chopina stanowiskach automatycznej odprawy pasażerskiej (Self Check-in).

A. 06:35
B. 09:35
C. 08:35
D. 10:35
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżnych można informować na wiele sposobów, wykorzystując różnorodne metody. Jakie techniki nie powinny być stosowane do przekazywania informacji?

A. ulotki, broszury, plakaty
B. komunikację przez megafon
C. strony internetowe
D. zastrzeżone częstotliwości radiowe
Obsługa podróżnych w portach …

Która organizacja związana z branżą reprezentuje europejskich administratorów infrastruktury kolejowej?

A. IATA – International Air Transport Association
B. ECAC – European Civil Aviation Conference
C. EIM – European Rail Infrastructure Managers
D. UIC – International Union of Railways
Obsługa podróżnych w portach …

Na podstawie pisemnego wniosku od organów państwowych do Zarządzającego Portem Lotniczym dotyczącego kontroli bezpieczeństwa według Krajowego Programu Ochrony Lotnictwa Cywilnego nie podlega

A. personelu pokładowego samolotu
B. Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej
C. pracowników portu lotniczego
D. Zarządzającego Portem Lotniczym
Obsługa podróżnych w portach …

O której godzinie zakończy się proces wpuszczania podróżnych do samolotu, jeśli jego odlot ma miejsce o 11:30, a bramki będą zamknięte na 40 minut przed planowanym odlotem?

A. O godzinie 11:30
B. O godzinie 10:30
C. O godzinie 11:50
D. O godzinie 10:50
Obsługa podróżnych w portach …

O której godzinie zostanie uruchomiona odprawa biletowo-bagażowa dla rejsów obsługiwanych przez PLL LOT na samolot wylatujący z Warszawy do Barcelony o godzinie 11:35?

Odprawa biletowo-bagażowa dla rejsów obsługiwanych przez PLL LOT
uruchamiana jest na minimum:
a) 2 godziny przed rozkładową godziną odlotu z portów polskich (poza Warszawą) oraz pozostałych portów, z których realizowane są połączenia średniego zasięgu (Europa, Bliski Wschód, Afryka Północna);
b) 3 godziny przed rozkładową godziną odlotu w przypadku rejsów z USA, Kanady i innych portów połączeń dalekiego zasięgu;
Należy zawsze uwzględnić godzinę zamknięcia odprawy przed rozkładowym lotem, jak również możliwość wydłużonego czasu do kontroli bezpieczeństwa.

A. O godzinie 9:35
B. O godzinie 10:00
C. O godzinie 10:35
D. O godzinie 11:00