Filtrowanie pytań
SPL.02 Pytanie 121
Obsługa podróżnych w portach …
A. dwuliterowe
B. pięcioliterowe
C. trzyliterowe
D. czteroliterowe
Obsługa podróżnych w portach …
PRM – Passengers with Reduced Mobility to termin stosowany w Europie w odniesieniu do pasażerów
A. niepełnosprawnych
B. niepełnoletnich
C. transferowych
D. grupowych
Obsługa podróżnych w portach …
Informacje o wykonywanych lotach, wyświetlane w czasie rzeczywistym na ekranach znajdujących się na lotniskach, są możliwe do zapewnienia dzięki systemowi
A. GPRS (ang. General Packet Radio Service)
B. FIDS (ang. Flight Information Display System)
C. CRS (ang. Common Reporting Standard)
D. GPS (ang. Global Positioning System)
SPL.02 Pytanie 124
Obsługa podróżnych w portach …
Poczekalnia na lotnisku przeznaczona dla osób podróżujących klasami pierwszą lub biznesową to
A. frequent flyer
B. executive lounge
C. budget hotel
D. departure lounge
Obsługa podróżnych w portach …
Obszar lotniska przeznaczony do parkowania samolotów, na którym następuje wsiadanie i wysiadanie pasażerów, w języku angielskim określa się jako
A. Runway strip
B. Speedway
C. Taxiway
D. Apron
SPL.02 Pytanie 126
Obsługa podróżnych w portach …
Check-in online pozwala na:
A. odprawę biletową przed przybyciem na lotnisko
B. przejście przez kontrolę bezpieczeństwa
C. zarezerwowanie lunchu na pokładzie
D. zmianę trasy lotu bez opłat
Obsługa podróżnych w portach …
Niewłaściwym sposobem transportu pasażerów z terminalu do samolotu jest
A. użycie wozów pushback
B. spacer po płycie lotniska
C. wykorzystanie specjalnych rękawów
D. transport autobusem lotniskowym
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z informacją przewoźnika, pasażer odlatujący z Warszawy do Hamburga o godz. 10:00 powinien zgłosić się do odprawy biletowo-bagażowej najpóźniej o godzinie
Ogólne warunki przewozu pasażerów i bagażu (fragment) | |
1. | Odprawa biletowo-bagażowa otwarta jest na 2 godziny przed odlotem samolotu (4 godziny dla rejsów do/z USA). |
2. | Ostatni pasażer obsługiwany jest najpóźniej na 1 godzinę przed planowaną godziną startu. |
3. | Zasada obowiązuje dla wszystkich rejsów, ze wszystkich portów na świecie. |
A. 12:00
B. 11:00
C. 09:00
D. 10:00
Obsługa podróżnych w portach …
W terminalach lotniskowych UE pasażer z ograniczeniami w sprawności ruchowej podróżujący samolotem ma prawo do
A. powinien skorzystać z płatnej pomocy agenta obsługi lotniskowej
B. nie może samodzielnie przeprowadzić odprawy biletowej
C. ma prawo do bezpłatnej pomocy oferowanej przez zarządzającego portem lotniczym
D. musi dostarczyć pomoc osoby towarzyszącej we własnym zakresie
SPL.02 Pytanie 130
Obsługa podróżnych w portach …
Niewidomy pasażer, bez dokonanej wcześniej rezerwacji, przybył o godzinie 12:15 na lotnisko i zwrócił się przez panel powiadamiający SOS o pomoc. Pracownik asysty lotniskowej powinien zgłosić się do tego pasażera najpóźniej o godzinie
KODEKS DOBREGO POSTĘPOWANIA PRZY OBSŁUDZE NAZIEMNEJ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH I OSÓB Z OGRANICZONĄ MOŻLIWOŚCIĄ PORUSZANIA SIĘ PODRÓŻUJĄCYCH DROGĄ LOTNICZĄ IV. STANDARDY ŚWIADCZENIA USŁUG I MONITOROWANIE ŚWIADCZENIA USŁUG |
2. Poniższe standardy zawierają minimalny poziom usług mający zastosowanie w obsłudze PRM. Podlegają one korekcie uzgodnionej przez AOC, dostawcę usług i zarządzającego lotniskiem oraz wszystkie inne zainteresowane strony w zależności od wielkości portu lotniczego i poziomu nasilenia ruchu pasażerskiego. 3. Dla klientów odlatujących, którzy dokonali rezerwacji z wyprzedzeniem: Po przybyciu do portu lotniczego i powiadomieniu o tym: a) 80 % klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 10 minut, b) 90 % klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 20 minut, c) 100 % klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 30 minut. 4. Dla klientów odlatujących, którzy nie dokonali rezerwacji z wyprzedzeniem: Po przybyciu do portu lotniczego i powiadomieniu o tym: a) 80 % klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 25 minut, b) 90 % klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 35 minut, c) 100 % klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 45 minut. |
A. 12:45
B. 12:25
C. 12:40
D. 13:00
Obsługa podróżnych w portach …
Jaki zestaw narzędzi opartych na technologii informacyjnej, komunikacji bezprzewodowej oraz elektronice w pojazdach umożliwia skuteczne i efektywne zarządzanie infrastrukturą transportową oraz sprawną obsługę pasażerów?
A. Inteligentny system transportu (ITS)
B. Elektroniczna wymiana danych (EDI)
C. Globalny system dystrybucji (GDS)
D. Identyfikacja za pomocą fal radiowych (RFID)
Obsługa podróżnych w portach …
Biuro turystyczne zarezerwowało 5 miejsc w samolocie dla osób potrzebujących wsparcia asysty na lotnisku. Lot ma wystartować o godzinie 11:45, a wszyscy pasażerowie wymagający pomocy przybędą na lotnisko o godzinie 10:00. Czas obsługi asysty dla jednej osoby wynosi średnio 15 minut. Jaką minimalną liczbę pracowników asysty powinien zapewnić port lotniczy, aby wszystkie osoby potrzebujące wsparcia znalazły się w samolocie 30 minut przed planowanym wylotem?
A. 3
B. 4
C. 2
D. 1
Obsługa podróżnych w portach …
Jaki kod literowy, wskazujący na rodzaj asysty dla pasażerów z niepełnosprawnością lub ograniczoną sprawnością ruchową zgodnie z oznaczeniami IATA, zostanie przyznany pasażerowi, który musi być przewożony wyłącznie na noszach w pozycji leżącej?
A. MAAS
B. BLND
C. DEAF
D. STCR
Obsługa podróżnych w portach …
Jak odbywa się wprowadzanie pasażerów na pokład samolotu?
A. przez rękaw
B. z wykorzystaniem chodnika
C. przy pomocy windy
D. za pomocą ruchomych schodów
Obsługa podróżnych w portach …
Który system komputerowy oferuje kompleksową obsługę klienta, obejmującą rezerwację biletów lotniczych, wynajem aut, rezerwacje hotelowe, transfery, ubezpieczenia podróżne, a także połączenia promowe i kolejowe?
A. FMS
B. ACARS
C. AMADEUS
D. INS
SPL.02 Pytanie 136
Obsługa podróżnych w portach …
Która z poniższych instytucji odpowiada za zarządzanie przestrzenią powietrzną nad terytorium danego kraju?
A. Państwowa agencja kontroli ruchu powietrznego
B. Międzynarodowe Stowarzyszenie Przewoźników Lotniczych
C. Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego
D. Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego
Obsługa podróżnych w portach …
Procedura odprawy biletowej w przypadku lotu samolotem może odbywać się
A. w miejscu odprawy celnej.
B. w punkcie zagubionych bagaży.
C. na stanowisku FIDS.
D. na stanowisku check-in.
SPL.02 Pytanie 138
Obsługa podróżnych w portach …
Organizacją, której celem jest współdziałanie z samorządem terytorialnym oraz sektorem turystycznym w promocji regionu, w którym ta instytucja działa jako atrakcyjne miejsce turystyczne w kraju i za granicą, jest
A. Regionalna Organizacja Turystyczna
B. touroperator
C. Biuro Organizacji Podróży
D. Informacja Turystyczna
Obsługa podróżnych w portach …
Kiosk CUSS to punkt, który pozwala na wykonanie
A. standardowej odprawy biletowo-bagażowej
B. odprawy biletowej przez Internet
C. samoobsługowej odprawy biletowej
D. odprawy biletowo-bagażowej przez telefon komórkowy
Obsługa podróżnych w portach …
Jak brzmi po angielsku słowo "peron"?
A. platform
B. train
C. underground
D. railway station
Obsługa podróżnych w portach …
Podróżny zarezerwował lot na trasie Warszawa - Dubaj (Zjednoczone Emiraty Arabskie). Różnica czasu pomiędzy tymi miastami wynosi 3 godziny. Plan lotu pasażera przedstawiał się następująco. Ile czasu trwała podróż wraz z przesiadką?
Wylot: 09:40, 25 lut 2015 Warszawa, Okęcie | Przylot: 11:50, 25 lut 2015 Zurych, Kloten |
Przesiadka: Zurych, Kloten | |
Czas na przesiadkę: 55 minut | |
Wylot: 12:45, 25 lut 2015 Zurych, Kloten | Przylot: 21:40, 25 lut 2015 Dubaj, Dubaj Intl Airport |
A. 15 godzin.
B. 12 godzin 55 minut.
C. 12 godzin.
D. 9 godzin.
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer planuje przejechać z lotniska do centrum konferencyjnego. Na mapie miasta w skali 1:25000 odległość ta wynosi 14 cm. Pasażer ma do pokonania
A. 2,5 km
B. 35,0 km
C. 25,0 km
D. 3,5 km
SPL.02 Pytanie 143
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z ustawą dotyczącą czasu pracy kierowców, pracodawca ma obowiązek prowadzenia ewidencji czasu pracy kierowców autokarów w formie wydruków danych
A. wyłącznie z karty kierowcy
B. z karty kierowcy lub tachografu cyfrowego
C. z karty kierowcy i tachografu cyfrowego
D. wyłącznie z tachografu cyfrowego
Obsługa podróżnych w portach …
Jak długo będzie trwał lot z Rabatu do Warszawy, jeżeli różnica czasu między Maroko a Polską wynosi 1 godzinę?
Informacja dla pasażera odbywającego podróż z Rabatu (RBA) do Warszawy (WAW) | ||
11:35, 10 stycznia 2021, Rabat (RBA) | ||
18:30, 10 stycznia 2021, Warszawa (WAW) | ||
Linia: Air France, numer lotu: AF4509, klasa: ekonomiczna |
A. 6 godzin i 55 minut.
B. 7 godzin i 05 minut.
C. 5 godzin i 55 minut.
D. 4 godziny i 05 minut.
Obsługa podróżnych w portach …
Jak nazywa się urządzenie wykorzystywane do przewozu osób z niepełnosprawnościami w transporcie lotniczym?
A. przenośnik taśmowy.
B. wózek na bagaż.
C. urządzenie rolkowe.
D. ambulift.
Obsługa podróżnych w portach …
Planowane rozpoczęcie rejsu turystycznego miało mieć miejsce o godzinie 9:00. Jednakże doszło do opóźnienia w zainaugurowaniu rejsu. Najpóźniej do jakiej godziny pasażerowie powinni zostać poinformowani o tej sytuacji?
A. 9:30
B. 10:30
C. 10:00
D. 9:45
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażera, który jest niewidomy lub ma problemy ze wzrokiem i potrzebuje wsparcia w pokonywaniu trasy przez terminal, oznacza się skrótem
A. WCHS
B. BLND
C. WCHC
D. DEAF
Obsługa podróżnych w portach …
Długość trasy na mapie w skali 1:25 000 wynosi 28 cm. Jaka jest jej rzeczywista długość w terenie?
A. 3,5 km
B. 14 km
C. 7 km
D. 70 km
Obsługa podróżnych w portach …
Jaką dystans do hotelu z portu musi pokonać podróżny, jeśli na mapie w skali 1:150 000 długość tego odcinka wynosi 9 cm?
A. 1,35 km
B. 16,7 km
C. 1,67 km
D. 13,5 km
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer, który wyrusza w podróż, zabierając jedynie osobiste przedmioty oraz dobra bez charakteru handlowego, powinien skorzystać z stanowiska odprawy oznaczonego kolorem
A. czarnym
B. żółtym
C. zielonym
D. czerwonym
Obsługa podróżnych w portach …
Osobie z niepełnosprawnością nie można przydzielić miejsca w samolocie, które znajduje się
A. przy drzwiach ewakuacyjnych
B. w pierwszym rzędzie
C. w tylnej części samolotu
D. daleko od stanowiska obsługi pokładowej
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba podróżująca zamierza przemieścić się z dworca autobusowego do centralnej części miasta. Na mapie miasta przedstawionej w skali 1:10 000 ta odległość wynosi 50 cm. Osoba ta ma do pokonania
A. 5,0 km
B. 0,5 km
C. 50 km
D. 1,0 km
Obsługa podróżnych w portach …
System informatyczny, który umożliwia wyświetlanie danych o lotach, nazywa się
A. GATE
B. FIDS
C. EDDS
D. PIRS
SPL.02 Pytanie 154
Obsługa podróżnych w portach …
Jakim skrótem określa się System Zarządzania Ruchem Lotniczym?
A. ATM
B. ATC
C. ATIS
D. AFTN
SPL.02 Pytanie 155
Obsługa podróżnych w portach …
Jak brzmi skrót nazwy Lotniskowej Służby Informacji Powietrznej?
A. AFIS
B. SDIP
C. FIS
D. ITS
SPL.02 Pytanie 156
Obsługa podróżnych w portach …
Ilość liter w kodzie IATA, który identyfikuje port lotniczy, wynosi
A. 4
B. 3
C. 6
D. 5
Obsługa podróżnych w portach …
Który system zmiany trasy bagażu należy zastosować, kiedy planuje się nadawać bagażom odpowiedni numer ID oraz przypisywać konkretny boks bagażowy, ułatwiający adresowanie punktu odbiorczego bagażu?
SYSTEMY ZMIANY TRASY BAGAŻU | |
---|---|
w systemie transportu bagażu na lotniskach Baggage Handling System | |
Vertisorter | Umożliwia zmiany tras w orientacji pionowej. Zasada działania oparta jest na mechanizmie ruchomego ramienia, które najczęściej stanowi przenośnik taśmowy, wykonujący ruch w górę i w dół. |
Vertibelt | Umożliwia skierowanie bagażu z głównego kierunku na alternatywne trasy. Zastosowanie mechanizmów obrotowych ramion umożliwia „spychanie" bagaży z trasy głównej na boczne. |
Reverse sorter | Umożliwia rozdzielenie głównej trasy na dwa kierunki. |
Diverter | Umożliwia zmiany kierunków w płaszczyźnie poziomej. System umożliwia zmiany tras bagażu na równoległe kierunki, które stanowią alternatywne trasy dla głównego kierunku jazdy bagażu. |
DCV (Destination Coded Vehicle) | Umożliwia kodowanie informacji o przeznaczeniu pojedynczego bagażu i realizowaniu procesu transportowego indywidualnie dla każdego bagażu. Realizacja tych założeń możliwa jest dzięki zastosowaniu boksów na pojedynczy bagaż, które poruszają się po rozległym torowisku, tworzącym skomplikowaną trasę z licznymi węzłami. |
A. Reverse sorter
B. Diverter
C. Vertisorter
D. Destination Coded Vehicle
SPL.02 Pytanie 158
Obsługa podróżnych w portach …
Informatyczny system, który umożliwia zarządzanie danymi związanymi z działaniami lotniczymi oraz funkcjonowaniem lotniska, a także dostarczanie istotnych informacji dla podróżnych, to
A. FALKO
B. FIS
C. INSERT
D. COMARCH
SPL.02 Pytanie 159
Obsługa podróżnych w portach …
W lotnictwie cywilnym pierwsze litery numeru lotu wskazują na
A. przewoźnika lotniczego
B. rodzaj samolotu
C. miejsce docelowe lotu
D. port lotniczy docelowy
Obsługa podróżnych w portach …
Termin runway odnosi się do
A. drogi ewakuacyjnej
B. drogi kołowania
C. drogi startowej
D. toru wodnego