Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.01 Pytanie 161
Prowadzenie sprzedaży

Zatrucie lub reakcja alergiczna może stanowić zagrożenie dla sprzedawcy, który przez dłuższy czas pracuje w punkcie sprzedaży oferującym

A. płytki ceramiczne
B. wyroby kaletnicze
C. środki ochrony roślin
D. przetwory zbożowe
HAN.01 Pytanie 162
Prowadzenie sprzedaży

Kupujący ma prawo do zwrotu zakupionego produktu

A. zawsze, o ile produkt nie był używany
B. zawsze, pod warunkiem, że jest to artykuł nieżywnościowy
C. w jedynie w sytuacji, gdy uzgodnił to uprzednio ze sprzedawcą
D. wyłącznie wtedy, gdy produkt nie spełnia jego wymagań
Prowadzenie sprzedaży

W wyniku inwentaryzacji stwierdzono zawiniony niedobór towarów o wartości 1 230 zł. Na podstawie fragmentu umowy o wspólnej odpowiedzialności materialnej, ustal jaką kwotą zostanie obciążona pani Joanna Nowacka.

Fragment umowy o wspólnej odpowiedzialności materialnej:

(...) Za szkody spowodowane powstaniem niedoboru w powierzonym mieniu pracownicy ponoszą odpowiedzialność w częściach następujących, określonych procentowo od wartości szkody

  1. Jan Nowak – 40%
  2. Janina Nowa – 30%
  3. Joanna Nowacka – 20%
  4. Józef Nowakowski – 10% (...)

A. 123 zł
B. 246 zł
C. 369 zł
D. 492 zł
HAN.01 Pytanie 164
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedawczyni w sklepie spożywczym dostrzegła niewielką ilość pleśni na jabłkach. W związku z tym powinna

A. usunąć pleśń, pokroić na kawałki i zaoferować do degustacji klientom
B. obniżyć cenę tych jabłek o 50%
C. wycofać je ze sprzedaży i przekazać do utylizacji
D. dokładnie je umyć, osuszyć czystą ściereczką i wystawić ponownie do sprzedaży
HAN.01 Pytanie 165
Prowadzenie sprzedaży

W dniu 08.05.2023 r. klient nabył produkt w lokalnym sklepie. Dnia 10.05.2023 r. dostrzegł defekt tego produktu i jeszcze tego samego dnia zgłosił reklamację w sklepie. Kiedy przypada ostateczny termin na rozpatrzenie reklamacji tego produktu?

A. 22.05.2023 r.
B. 24.05.2023 r.
C. 08.05.2024 r.
D. 10.05.2024 r.
Prowadzenie sprzedaży

Podczas inwentaryzacji zauważono brak towarów o wartości 440,00 zł. Wskaż kwotę, którą poniesie pracownik odpowiedzialny za mienie, jeśli wartość sprzedaży w sklepie wyniosła 40 000,00 zł, a maksymalny poziom ubytków na pokrycie niedoborów ustalono na 0,3% obrotu?

A. 132,00 zł
B. 120,00 zł
C. 440,00 zł
D. 320,00 zł
HAN.01 Pytanie 168
Prowadzenie sprzedaży

Do zadań sprzedawcy należy

A. sprawdzenie i usunięcie potencjalnych wad ukrytych sprzedawanego towaru
B. pobranie zaliczki od klienta, jeśli wartość transakcji przekracza kwotę 2 000,00 zł
C. udzielenie odpowiedzi ustnej na reklamację towaru złożoną w formie pisemnej w terminie nieprzekraczającym 7 dni
D. poinformowanie klienta (w przypadku sprzedaży towarów w obniżonej cenie) o cechach, które mogą wpływać na obniżenie jakości towaru, stanowiących podstawę do obniżenia ceny
Prowadzenie sprzedaży

W sytuacji, gdy dochodzi do winy nieumyślnej, pracownik ponoszący odpowiedzialność materialną zwraca szkodę, która w momencie jej powstania nie może przekraczać wysokości wynagrodzenia

A. dwa miesiące
B. jeden miesiąc
C. cztery miesiące
D. trzy miesiące
HAN.01 Pytanie 173
Prowadzenie sprzedaży

W przypadku długotrwałej niezdolności do pracy, która trwa ponad 30 dni, pracownik sklepu powinien otrzymać od swojego pracodawcy skierowanie na badania.

A. na nosicielstwo
B. wstępne
C. przesiewowe
D. kontrolne
Prowadzenie sprzedaży

Osoba pracująca w magazynie, podnosząc opakowanie zbiorcze, powinna dbać o to, aby uniknąć urazów kręgosłupa, co oznacza, że powinna mieć

A. pochylone plecy i zgięty kręgosłup
B. ugięte nogi i pochylone plecy
C. wyprostowany kręgosłup i nogi
D. ugięte nogi i wyprostowany kręgosłup
HAN.01 Pytanie 176
Prowadzenie sprzedaży

Dnia 10 maja, klient złożył reklamację na bluzę sportową, którą kupił 26 kwietnia, żądając wymiany towaru na nowy. Wykorzystując zamieszczony kalendarz ustal, do kiedy sprzedawca ma obowiązek rozpatrzenia tej reklamacji.

Kwiecień
ponwtośroczwpiąsobnie
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Maj
ponwtośroczwpiąsobnie
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Czerwiec
ponwtośroczwpiąsobnie
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

A. Do 26 maja.
B. Do 10 czerwca.
C. Do 10 maja.
D. Do 24 maja.
HAN.01 Pytanie 177
Prowadzenie sprzedaży

W sklepie z mięsem i wędlinami przy urządzeniu do krojenia wędlin powinna znajdować się

A. kasa fiskalna
B. ostrzałka do noży
C. instrukcja obsługi krajalnicy
D. pudełko na pieniądze
HAN.01 Pytanie 178
Prowadzenie sprzedaży

W dniu 10 lutego 2021 r. klient nabył odkurzacz w miejscu innym niż sklep i nie otrzymał od sprzedawcy informacji o prawie do odstąpienia od umowy. Kiedy upływa termin na odstąpienie od tej umowy?

A. 31 grudnia 2022 r.
B. 24 lutego 2021 r.
C. 24 lutego 2022 r.
D. 10 marca 2021 r.
HAN.01 Pytanie 179
Prowadzenie sprzedaży

Klient nabył maszynę do szycia, do której przyznano trzyletnią gwarancję. Po dwóch latach i dwóch miesiącach prawidłowego użytkowania urządzenie przestało działać. Jakie roszczenie przysługuje klientowi z wymienionych poniżej?

A. Naprawy towaru na podstawie gwarancji
B. Wymiany towaru na nowy z powodu niezgodności towaru z umową
C. Zwrotu pieniędzy za zakupiony produkt z powodu niezgodności towaru z umową
D. Obniżenia ceny towaru z powodu wystąpienia awarii
HAN.01 Pytanie 180
Prowadzenie sprzedaży

Przepisy regulujące czas pracy młodocianych pracowników można znaleźć w

A. ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
B. rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej dotyczącym dopuszczalnych stężeń oraz natężeń czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy
C. w Kodeksie Pracy
D. rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w kwestii ogólnych warunków bezpieczeństwa oraz higieny pracy
HAN.01 Pytanie 182
Prowadzenie sprzedaży

Sklep sprzedający mięso oraz wędliny powinien być wyposażony w umywalkę z odpowiednią armaturą

A. z bieżącą wodą oraz lustrem
B. z bieżącą zimną i ciepłą wodą, środki do mycia rąk oraz krem do rąk
C. z bieżącą zimną i ciepłą wodą oraz lustrem
D. z bieżącą zimną i ciepłą wodą, środki do mycia rąk oraz do ich higienicznego suszenia
HAN.01 Pytanie 183
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedawca, podczas układania konserw mięsnych na półkach, zauważył, że wieczka czterech puszek są wypukłe, mimo iż termin ich przydatności do spożycia nie minął. W takiej sytuacji powinien

A. obniżyć cenę wszystkich mięsnych konserw w danej partii i wystawić je na sprzedaż
B. obniżyć cenę mięsnych konserw z wypukłymi wieczkami puszek i wystawić je na sprzedaż
C. wycofać z rynku całą partię konserw mięsnych
D. wycofać z rynku jedynie konserwy mięsne z wypukłymi wieczkami puszek
HAN.01 Pytanie 184
Prowadzenie sprzedaży

Pracownik sklepu z artykułami gospodarstwa domowego ukradł blender, co zostało zarejestrowane przez monitoring. Za spowodowaną szkodę poniesie on odpowiedzialność materialną na zasadzie winy?

A. domniemanej ograniczonej
B. domniemanej pełnej
C. udowodnionej nieumyślnej
D. udowodnionej umyślnej
Prowadzenie sprzedaży

Dokument sklasyfikowany jako BE 5 powinien

A. być przekazany do archiwum państwowego na 5 lat, a następnie przechowywany w siedzibie firmy
B. być przechowywany w siedzibie firmy przez 5 lat, a następnie przekazany do biura rachunkowego
C. być przechowywany w siedzibie firmy przez 5 lat, a następnie przesłany do ekspertyzy archiwalnej
D. być przekazany do biura rachunkowego na 5 lat, a potem przechowywany w siedzibie firmy
HAN.01 Pytanie 186
Prowadzenie sprzedaży

Kupująca, nabywając żelazko, otrzymała wyłącznie paragon fiskalny jako dowód do złożenia reklamacji. Nie przysługuje jej

A. naprawa żelazka z powodu niezgodności towaru z umową
B. wymiana żelazka z powodu niezgodności towaru z umową
C. wymiana żelazka z powodu gwarancji
D. zwrot pieniędzy, jeśli sprzedawca nie zdoła naprawić żelazka w odpowiednim czasie
HAN.01 Pytanie 187
Prowadzenie sprzedaży

Jak długo sprzedawca ma na rozpatrzenie reklamacji zgłoszonej przez klienta?

A. 14 dni od dnia zakupu towaru przez klienta
B. 10 dni liczone od dnia następnego po złożeniu reklamacji
C. 10 dni od daty zakupu towaru przez klienta
D. 14 dni kalendarzowych liczonych od dnia następnego po dniu złożenia reklamacji
HAN.01 Pytanie 188
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedawczyni obsługująca klientów w klasycznym dziale nabiałowym, powinna być ubrana:

A. w czepek ochronny, fartuch gumowy, wygodne obuwie na płaskiej podeszwie
B. w gumowy fartuch, czepek ochronny, rękawice ochronne
C. w czysty fartuch, czepek ochronny, wygodne obuwie na płaskiej podeszwie
D. w wygodne obuwie na płaskiej podeszwie, rękawice ochronne, czepek ochronny
Prowadzenie sprzedaży

Magazynier, podczas czyszczenia urządzenia chłodniczego, doznał porażenia prądem. Pojawiły się u niego trudności w oddychaniu. Jakie działanie należy podjąć w pierwszej kolejności, udzielając mu pierwszej pomocy?

A. przeprowadzić sztuczne oddychanie
B. położyć go na boku i przykryć ciepłym materiałem (np. kocem)
C. odłączyć go od źródła prądu
D. powiadomić kierownika magazynu i wezwać pogotowie
HAN.01 Pytanie 190
Prowadzenie sprzedaży

Kiedy pracownik przewrócił się, ściągając z półki ciężki karton, prawdopodobnie doznał urazu kręgosłupa. W tej sytuacji, co powinno być najważniejszym krokiem?

A. nie zmieniać pozycji poszkodowanego i wezwać pogotowie
B. szybko przetransportować go do szpitala
C. ustawić go w pozycji bezpiecznej na boku
D. położyć go na plecach na płaskim podłożu
HAN.01 Pytanie 191
Prowadzenie sprzedaży

W jakim czasie od momentu złożenia przez konsumenta oświadczenia o rezygnacji z umowy zakupu, przedsiębiorca jest zobowiązany zwrócić konsumentowi uiszczone przez niego kwoty?

A. Nie później niż w terminie 30 dni
B. Nie później niż w terminie 14 dni
C. Nie później niż w terminie 21 dni
D. Nie później niż w terminie 7 dni
HAN.01 Pytanie 192
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi rękojmi, w przypadku ujawnienia wady fizycznej nowego produktu, sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec konsumenta od chwili wydania towaru do

A. 5 lat
B. 0,5 roku
C. 2 lat
D. 1 roku
HAN.01 Pytanie 193
Prowadzenie sprzedaży

Ergonomia to dziedzina naukowa, która zajmuje się przystosowaniem stanowisk pracy do potrzeb poszczególnych pracowników. Odpowiednio zorganizowane ergonomicznie miejsce pracy kasjera w strefie kasowej to stanowisko

A. wyposażone w terminale do kart płatniczych i kasę fiskalną
B. wyposażone w obrotowe krzesło z podłokietnikami
C. przystosowane do realizacji różnorodnych zadań na sali sprzedażowej
D. dostosowane do charakteru wykonywanej pracy oraz indywidualnych potrzeb kasjera
HAN.01 Pytanie 195
Prowadzenie sprzedaży

W jakim czasie od momentu złożenia przez konsumenta deklaracji o odstąpieniu od umowy zakupu, przedsiębiorca jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi wpłaconej przez niego kwoty?

A. Nie później niż w terminie 21 dni
B. Nie później niż w terminie 7 dni
C. Nie później niż w terminie 14 dni
D. Nie później niż w terminie 30 dni
Prowadzenie sprzedaży

Czerwona sygnalizacja świetlna w magazynie hurtowni wskazuje na

A. ostrzeżenie przed uruchomieniem systemów transportowych
B. ostrzeganie przed poruszającymi się przedmiotami
C. drogę transportu bez przeszkód
D. zagrożenie
Prowadzenie sprzedaży

Kiedy powinno się wykonać inwentaryzację nadzwyczajną w punktach sprzedaży detalicznej?

A. w celu rozliczenia osób odpowiedzialnych za mienie
B. aby ustalić stan towarów na koniec roku kalendarzowego
C. gdy następuje zmiana osoby odpowiedzialnej materialnie
D. gdy dojdzie do kradzieży towarów
HAN.01 Pytanie 199
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z ustawą o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z 23 września 2016 roku, Dz.U.2016, poz.1823, przedsiębiorca ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację konsumenta w terminie od momentu jej otrzymania

A. 14 dni
B. 30 dni
C. 21 dni
D. 7 dni
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z Kodeksem pracy pracownik, który wskutek niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązków pracowniczych ze swej winy, wyrządził pracodawcy szkodę, ponosi odpowiedzialność materialną. Gdy szkoda została wyrządzona z winy nieumyślnej, wysokość odszkodowania, jakie pracownik musi zapłacić pracodawcy, ustala się

Limit niedoborów – sklepy samoobsługoweLimit niedoborów – sprzedaż tradycyjna
minimalnymaksymalnyminimalnymaksymalny
0,5%0,8%0,4%0,7%

A. powyżej trzymiesięcznego wynagrodzenia pracownika.
B. do wysokości trzymiesięcznego wynagrodzenia pracownika.
C. według uznania kierownika.
D. w wysokości powstałej straty powiększone o utracone zyski.