Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Prowadzenie sprzedaży

Przedstawiony fragment tekstu pochodzi z ustawy o podatku

DZIAŁ VIII
Wysokość opodatkowania
Rozdział 1
Stawki
Art. 41. 1. Stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.
2. Dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.
3. W wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów stawka podatku wynosi 0%, z zastrzeżeniem art. 42.
4. W eksporcie towarów, o którym mowa w art. 2 pkt 8 lit. a, stawka podatku wynosi 0%.
5. W eksporcie towarów, o którym mowa w art. 2 pkt 8 lit. a, dokonywanym przez rolników ryczałtowych stawka podatku wynosi 0%, pod warunkiem prowadzenia przez podatnika ewidencji określonej w art. 109 ust. 3.
6. Stawkę podatku 0% stosuje się w eksporcie towarów, o którym mowa w ust. 4 i 5, pod warunkiem, że podatnik przed złożeniem deklaracji podatkowej za dany miesiąc otrzymał dokument potwierdzający wywóz towaru poza terytorium Wspólnoty.

A. dochodowym od osób fizycznych.
B. akcyzowym.
C. od towarów i usług.
D. dochodowym od osób prawnych.
HAN.01 Pytanie 122
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z obowiązującymi regulacjami, instytucją odpowiedzialną za kontrolowanie utylizacji przeterminowanych produktów żywnościowych w sklepie jest Inspekcja

A. Weterynaryjna
B. Sanitarna
C. Handlowa
D. Skarbowa
HAN.01 Pytanie 124
Prowadzenie sprzedaży

Którą instytucję charakteryzuje przedstawiony opis?

Charakterystyka instytucji
Centralny organ administracji rządowej, stojący na straży praw konsumentów i konkurencji. Organ ten nie zajmuje się sprawami indywidualnych kupujących, skargę można wnieść tylko wtedy, gdy naruszone zostały interesy zbiorowe większej liczby konsumentów.

A. Państwową Inspekcję Pracy.
B. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
C. Inspekcję Handlową.
D. Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta.
HAN.01 Pytanie 127
Prowadzenie sprzedaży

Podczas rozpakowywania pudełek z dezodorantami w sprayu sprzedawca przypadkowo uszkodził jeden z pojemników. Co mu grozi w związku z tym?

A. skaleczenie ostrą krawędzią pojemnika
B. zatrucie wydobywającym się gazem
C. poparzenie spowodowane samozapłonem cieczy
D. podrażnienie skóry przez żrącą ciecz
Prowadzenie sprzedaży

Dokument sklasyfikowany jako BE 5 powinien

A. być przechowywany w siedzibie przedsiębiorstwa przez 5 lat, a następnie skierowany do ekspertyzy archiwalnej
B. zostać wysłany do archiwum państwowego na 5 lat, a następnie trzymany w siedzibie przedsiębiorstwa
C. być przechowywany w siedzibie przedsiębiorstwa przez 5 lat, a potem przekazany do biura rachunkowego
D. zostać przekazany do biura rachunkowego na okres 5 lat, a potem przechowywany w siedzibie firmy
Prowadzenie sprzedaży

W firmie, podczas inwentaryzacji, odkryto stratę w wysokości 3 500,00 zł, za którą odpowiedzialność ponosi pięciu pracowników. Kto będzie odpowiadał materialnie za tę stratę?

A. Pracownicy, którzy przyczynili się do powstania straty, solidarnie
B. Pracodawca wraz z pracownikami
C. Pracownik wskazany przez pracodawcę
D. Wszyscy pracownicy firmy solidarnie
Prowadzenie sprzedaży

Hurtownia materiałów biurowych odpowiedziała na propozycję zawarcia umowy dotyczącej dostarczenia artykułów biurowych dla jednostki samorządowej. Sporządziła ofertę i złożyła ją w ustalonym terminie. W ten sposób hurtownia wzięła udział

A. w aukcji
B. w licytacji
C. w przetargu
D. w targach
Prowadzenie sprzedaży

W sklepie spożywczym znajduje się 60 opakowań serka homogenizowanego. Termin jego przydatności do spożycia został określony przez producenta na opakowaniu jako: "Najlepiej spożyć do 10 marca 2008 roku". W związku z tym od 11 marca kierownik sklepu powinien

A. sprzedać serek
B. usunąć cały zapas serka z oferty sprzedaży
C. zwrócić serek dostawcy z prośbą o wymianę na nowy
D. wręczyć serek klientom jako darmowy dodatek do zakupów
HAN.01 Pytanie 134
Prowadzenie sprzedaży

Wskaż towar, który według przepisów prawa konsumenckiego jest niezgodny z umową.

A. Na obudowie lodówki znajduje się rysa, co spowodowało obniżenie jej ceny.
B. Buty na jesień i zimę przesiąkają wodą przy styczności ze śniegiem.
C. Kupiona przez konsumenta bluza jest zbyt mała.
D. Podczas używania łopaty uszkodzona została na niej warstwa farby.
HAN.01 Pytanie 136
Prowadzenie sprzedaży

Pani Ewa nabyła maszynkę do mięsa w obniżonej cenie ze względu na porysowaną obudowę, o czym sprzedawca poinformował ją w momencie zakupu. Po miesiącu silnik maszyny uległ awarii. W zgłoszonej reklamacji klientka może najpierw żądać

A. odstąpienia od umowy
B. wymiany sprzętu na inny
C. naprawy obudowy oraz silnika
D. naprawy silnika
HAN.01 Pytanie 137
Prowadzenie sprzedaży

Przedstawiony znak manipulacyjny, umieszczany na opakowaniach oznacza

Ilustracja do pytania 17
A. "Uwaga kruche".
B. "W opakowaniu znajdują się kieliszki".
C. "Dopuszczone do kontaktu z żywnością".
D. "Góra, nie przewracać".
HAN.01 Pytanie 138
Prowadzenie sprzedaży

Jak należy postąpić z butelką z tworzywa sztucznego po oleju, na której znajduje się przedstawiony obok znak?

Ilustracja do pytania 18
A. Wyrzucić do specjalnie oznaczonych pojemników.
B. Umyć i używać do celów spożywczych.
C. Wyrzucić do śmieci komunalnych.
D. Dokładnie zakręcić i oddać do sklepu.
HAN.01 Pytanie 140
Prowadzenie sprzedaży

Kto jest zobowiązany do zapewnienia pracownikowi odzieży ochronnej?

A. urzędach pracy.
B. pracodawcy.
C. związkach zawodowych.
D. Państwowa Inspekcja Pracy.
HAN.01 Pytanie 141
Prowadzenie sprzedaży

Przepisy Kodeksu określają zasady odpowiedzialności materialnej pracowników w sektorze sprzedaży detalicznej?

A. etyki zawodowej
B. etyki handlowca
C. cywilnego
D. pracy
HAN.01 Pytanie 143
Prowadzenie sprzedaży

Zanim pracownik zacznie pracę na posadzie sprzedawcy w markecie spożywczym, powinien mieć aktualną książeczkę

A. oszczędnościową
B. zdrowia
C. wojskową
D. ubezpieczeniową
HAN.01 Pytanie 145
Prowadzenie sprzedaży

Jakie są kluczowe obowiązki pracownika w zakresie zasad BHP?

A. stosowanie się do norm i regulacji BHP
B. przygotowanie procedur działania w przypadku zagrożenia życia
C. tworzenie strategii poprawy warunków BHP
D. zakup sprzętu do ochrony osobistej
HAN.01 Pytanie 147
Prowadzenie sprzedaży

W jakiej sytuacji klient nie ma prawa do zwrotu gotówki za zareklamowany produkt z powodu jego niezgodności z umową?

A. Sprzedawca oferuje wymianę reklamowanego towaru na taki sam przedmiot zgodny z umową.
B. Sprzedawca proponuje wymianę reklamowanego towaru na inny produkt.
C. Naprawa produktu jest niemożliwa.
D. W punkcie serwisowym odmówiono wykonania naprawy towaru w przewidzianym czasie.
Prowadzenie sprzedaży

Osoba, transportująca w zimie cegły i bloczki betonowe za pomocą wózka widłowego na terenie magazynu materiałów budowlanych, powinna być zaopatrzona w:

A. okulary ochronne, odzież izolującą oraz rękawice ochronne
B. kask, obuwie ochronne oraz rękawice ochronne
C. rękawice ochronne, kask i odzież izolującą
D. obuwie ochronne, odzież izolującą, okulary ochronne
HAN.01 Pytanie 149
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi ochrony środowiska, detaliczne punkty sprzedaży

A. mają obowiązek przyjmowania wszystkich opakowań zwrotnych wielokrotnego użytku
B. są zobowiązane do przyjmowania opakowań zwrotnych wielokrotnego użytku po produktach, które znajdują się w ich ofercie handlowej
C. nie są zobligowane do przyjmowania opakowań wielokrotnego użytku po produktach, które oferują w swojej sprzedaży
D. muszą informować klientów o lokalizacjach odbioru opakowań zwrotnych
HAN.01 Pytanie 150
Prowadzenie sprzedaży

Po zauważeniu istotnych wad w sprzedawanym towarze sprzedawca ma obowiązek

A. wycofać towar z obiegu sprzedażowego
B. obniżyć cenę produktu
C. żądać wymiany towaru od dostawcy
D. przeznaczyć towar na akcję promocyjną
HAN.01 Pytanie 151
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedawczyni dostrzegła dym wydobywający się z silnika chłodziarki. W takiej sytuacji powinna

A. odłączyć urządzenie od zasilania i próbować je naprawić
B. natychmiast opuścić miejsce pracy
C. niezwłocznie powiadomić kierownika sklepu
D. w pierwszej kolejności odłączyć urządzenie od zasilania
Prowadzenie sprzedaży

Pracownik, który ponosi odpowiedzialność materialną, przypadkowo uszkodził towary. Wartość powstałej szkody została oszacowana na 12 000,00 zł. Jego miesięczne wynagrodzenie wynosi 3 000,00 zł. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania z tytułu wyrządzonej szkody może domagać się od pracownika pracodawca?

A. 9 000,00 zł
B. 3 000,00 zł
C. 1 500,00 zł
D. 12 000,00 zł
Prowadzenie sprzedaży

W jakich okolicznościach sprzedawca nie ma obowiązku dostarczenia pisemnego potwierdzenia zawarcia umowy sprzedaży?

A. W przypadku sprzedaży za kwotę przekraczającą 2 tysiące złotych
B. Przy transakcji gotówkowej za kwotę do 2 tysięcy złotych
C. W sytuacji sprzedaży ratalnej
D. Na prośbę konsumenta
Prowadzenie sprzedaży

Pracodawca jest zobowiązany do archiwizowania zgłoszeń pracowników do ubezpieczeń społecznych, które zostały dostarczone do ZUS w formie dokumentu elektronicznego przez czas

A. 5 lat
B. 15 lat
C. 2 lat
D. 20 lat
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie fragmentu rozporządzenia, wskaż sposób odprowadzenia przez sprzedawcę utargu dziennego na rachunek bankowy przedsiębiorstwa.

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne
(fragment)
(…)
§ 5. Transport wartości pieniężnych nieprzekraczających 0,2 jednostki obliczeniowej nie wymaga ochrony określonej w rozporządzeniu technicznego.
§ 6. 1. Wartości pieniężne powyżej 1 jednostki obliczeniowej transportuje się bankowozem.
2. Transport wartości pieniężnych powyżej 1 jednostki obliczeniowej może być wykonywany bez użycia bankowozu, jeżeli brak jest możliwości dojazdu bankowozem do miejsca, z którego wartości pieniężne są pobierane lub do którego są dostarczane. (…)
§ 7. 1. Wartości pieniężne powyżej 24 jednostek obliczeniowych są transportowane bankowozem typu A.
(…)
§ 8. Transport wartości pieniężnych nieprzekraczających 1 jednostki obliczeniowej może być wykonywany przez osobę transportującą bez udziału konwojenta, pod warunkiem użycia pojemnika specjalistycznego w odpowiedniej klasie zabezpieczenia, z uwzględnieniem wymagań określonych w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
§ 9. 1. Konwojowany transport wartości pieniężnych jest chroniony co najmniej przez:
1) jednego konwojenta - przy transporcie wartości pieniężnych powyżej 1 do 8 jednostek obliczeniowych, z zastrzeżeniem § 8;
2) dwóch konwojentów - przy transporcie wartości pieniężnych powyżej 8 do 24 jednostek obliczeniowych;
(...)

A. Zawsze za pośrednictwem konwojenta zatrudnionego przez jednostkę handlową.
B. Zawsze osobiście, bez względu na wartość uzyskanego utargu ze sprzedaży.
C. Zależnie od wartości utargu osobiście, bankowozem lub z udziałem konwojentów.
D. Za pośrednictwem poczty lub kuriera w dobrze zabezpieczonej kopercie.
Prowadzenie sprzedaży

W jakiej sytuacji sprzedawca nie jest zobowiązany do sporządzania pisemnej umowy kupna-sprzedaży z klientem?

A. W przypadku sprzedaży ratalnej
B. W przypadku sprzedaży na kwotę mniejszą niż dwa tysiące złotych
C. W przypadku sprzedaży próbnej lub według wzoru
D. W przypadku sprzedaży na przedpłaty lub w oparciu o zamówienie
HAN.01 Pytanie 160
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedawca jest zobowiązany do odniesienia się do zgłoszenia reklamacyjnego oraz żądania klienta z dnia 15.05.2016 r. w terminie do

A. 29.05.2016 r.
B. 15.05.2017 r.
C. 22.05.2016 r.
D. 15.05.2018 r.