Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.01 Pytanie 41
Prowadzenie sprzedaży

Jaką minimalną przestrzeń należy zachować pomiędzy regałami w sklepie samoobsługowym, aby klienci z koszykami i wózkami mogli swobodnie poruszać się po sali sprzedażowej?

A. 200 cm
B. 150 cm
C. 80 cm
D. 100 cm
Prowadzenie sprzedaży

Zidentyfikowany niedobór po inwentaryzacji wynosi 14 500 zł, a dostępny limit na jego uregulowanie to 12 000 zł. Jaką sumę pokryje kierownik sklepu detalicznego, jeśli zgodnie z umową o wspólnej odpowiedzialności majątkowej odpowiada za udostępniony majątek w wysokości 40%?

A. 5 800 zł
B. 1 500 zł
C. 750 zł
D. 1 000 zł
Prowadzenie sprzedaży

Klient nabył rower 20.05.2023 r. Otrzymał dowód zakupu oraz kartę gwarancyjną z okresem gwarancji 1 rok. Dnia 10.06.2024 r. dostrzegł usterkę towaru – uszkodzony hamulec. Zgodnie z przepisami klient

A. nie ma możliwości zgłoszenia reklamacji towaru na podstawie rękojmi
B. może zgłosić reklamację towaru na podstawie gwarancji
C. może zgłosić reklamację towaru na podstawie niezgodności towaru z umową
D. nie ma możliwości zgłoszenia reklamacji towaru z powodu wady
HAN.01 Pytanie 44
Prowadzenie sprzedaży

Czym jest ograniczona odpowiedzialność materialna pracowników względem powierzonego mienia?

A. odzieżą oraz obuwiem ochronnym
B. towarami i opakowaniami
C. odzieżą roboczą i towarami
D. towarami oraz obuwiem ochronnym
Prowadzenie sprzedaży

Osoba, której zgodnie z podpisanym dokumentem o odpowiedzialności materialnej powierzone zostały fundusze z obowiązkiem ich zwrotu lub rozliczenia, po ich zgubieniu ponosi odpowiedzialność za wyrządzoną szkodę

A. samodzielnie
B. w połowie, jeśli pieniądze zostały skradzione
C. razem z pracodawcą
D. solidarnie z innymi pracownikami
HAN.01 Pytanie 47
Prowadzenie sprzedaży

Pracownik sklepu chemicznego niewłaściwie obchodził się z substancją żrącą, przez co doznał oparzenia dłoni. Jaką pierwszą pomoc należy mu natychmiast udzielić?

A. posypaniu rany talkiem
B. założeniu na ranę opatrunku
C. zmyciu żrącej substancji z rany dużą ilością zimnej wody
D. posmarowaniu rany kremem
Prowadzenie sprzedaży

Którą z poniższych informacji sprzedawca nie ma obowiązku przekazywać klientom sklepu spożywczego?

A. Daty ważności do spożycia
B. Cen, które obowiązują w innych sklepach
C. Informacji o źródle pochodzenia produktu
D. Informacji o składnikach odżywczych produktu
HAN.01 Pytanie 49
Prowadzenie sprzedaży

Podczas ustawiania chemikaliów na półkach sklepowych, sprzedawca nie dostrzegł, że jeden z pojemników z substancją żrącą był nieszczelny, co doprowadziło do wycieku substancji oraz poparzenia dłoni sprzedawcy. W takiej sytuacji, sprzedawca powinien przede wszystkim

A. dokładnie przepłukać dłoń silnym strumieniem wody.
B. zdezynfekować poparzoną powierzchnię wodą utlenioną.
C. nałożyć jałowy bandaż.
D. zadzwonić po karetkę.
HAN.01 Pytanie 50
Prowadzenie sprzedaży

Do kategorii spółek osobowych w prawie handlowym zalicza się spółki:

A. jawna, komandytowa, komandytowo-akcyjna
B. akcyjna, jawna, komandytowo-akcyjna
C. jawna, akcyjna, komandytowa
D. akcyjna, komandytowa, komandytowo-akcyjna
HAN.01 Pytanie 52
Prowadzenie sprzedaży

Aby chronić książki wystawione na sprzedaż przed kradzieżą, powinno się zastosować

A. kasetę ochronną
B. system elektroniczny z czujnikiem i elastycznym przewodem
C. klips ochronny z aktywatorem
D. etykietę zabezpieczającą
Prowadzenie sprzedaży

Klient nabył czajnik elektryczny 15 lipca 2015 roku, a 20 października 2015 roku wymienił wadliwy egzemplarz na nowy zgodnie z gwarancją. Kiedy kończy się odpowiedzialność sprzedawcy w ramach rękojmi za wady sprzedanego towaru?

A. 15 lipca 2016 r.
B. 20 października 2017 r.
C. 20 października 2016 r.
D. 15 lipca 2017 r.
HAN.01 Pytanie 55
Prowadzenie sprzedaży

Kto sprawuje nadzór nad prawidłowością i działalnością jednostek handlowych?

A. Państwowa Inspekcja Pracy
B. Urząd Skarbowy
C. Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta
D. Inspekcja Handlowa
Prowadzenie sprzedaży

Klient, który dokonał zakupu, ma prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny zwrotu towaru

A. w sklepie detalicznym
B. w domu towarowym
C. w kiosku z warzywami
D. w sklepie internetowym
Prowadzenie sprzedaży

Klient nabył suszarkę do włosów 15.03.2024 r. W dniu 29.05.2024 zgłosił reklamację do sprzedawcy. Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, sprzedawca jest zobowiązany odpowiedzieć na reklamację najpóźniej w dniu

A. 01.06.2024 r.
B. 15.06.2024 r.
C. 12.06.2024 r.
D. 10.06.2024 r.
Prowadzenie sprzedaży

Jakie zabezpieczenie przeciw kradzieży powinno być zastosowane w przypadku smartfona, aby umożliwić klientowi przetestowanie jego funkcji?

A. Ring antykradzieżowy
B. Witryna z zamkiem
C. Klips do sklepu
D. Zabezpieczenie kabelkowe
Prowadzenie sprzedaży

Jakie są wymagania do realizacji zakupów w placówkach cash & carry?

A. posiadanie osobowości prawnej przez kupujących
B. prowadzenie działalności gospodarczej przez nabywców
C. zakupienie jednorazowo co najmniej 10 opakowań tego samego towaru
D. dokonywanie zakupów o wartości co najmniej 500 zł
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z przepisami dotyczącymi walki z nieuczciwą konkurencją, firmy handlowe mają możliwość organizacji wyprzedaży po sezonie

A. trzy razy w roku
B. dwa razy w roku
C. jednokrotnie w ciągu roku
D. raz na trzy miesiące
Prowadzenie sprzedaży

Które z wymienionych produktów można zgłaszać do reklamacji z powodu niezgodności z umową, jeśli reklamacja została dokonana w odpowiednim czasie?

A. Torebkę uszkodzoną w wyniku naturalnego zużycia materiału
B. Bluzkę, która straciła kolor po praniu w zbyt wysokiej temperaturze
C. Płaszcz, którego tkanina odbarwiła się podczas deszczu
D. Sukienkę z rozdarciem wynikającym z niedbalstwa użytkownika
Prowadzenie sprzedaży

Klient zgłosił reklamację dotyczącą aparatu fotograficznego. Uznano ją za uzasadnioną. Jakie powinny być zaspokojone roszczenia klienta w kolejności?

A. naprawa, obniżenie ceny, wymiana na nowy aparat, odstąpienie od umowy
B. wymiana na nowy aparat, naprawa, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy
C. obniżenie ceny, naprawa, wymiana na nowy aparat, odstąpienie od umowy
D. naprawa, wymiana na nowy aparat, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy
Prowadzenie sprzedaży

W firmie handlowej umowa dotycząca wspólnej odpowiedzialności materialnej zobowiązuje kierownika działu do pokrycia 10% wartości niedoboru oraz trzech pracowników, z których każdy odpowiada za 30% niedoboru. Jeśli w trakcie inwentaryzacji wykryto niedobór wynoszący 6 000 zł, to kto ponosi odpowiedzialność za ten niedobór?

A. wyłącznie kierownik, w wysokości 6 000 zł
B. kierownik i pracownicy, wszyscy w wysokości 1 500 zł
C. trzech pracowników, każdy w wysokości 2 000 zł
D. kierownik w wysokości 600 zł i trzech pracowników, każdy w wysokości 1 800 zł
HAN.01 Pytanie 65
Prowadzenie sprzedaży

Jakie informacje według obowiązujących przepisów muszą znaleźć się na etykiecie cenowej w sklepie detalicznym?

A. Termin przydatności do użytkowania
B. Cena jednostkowa netto
C. Data wytworzenia
D. Cena jednostkowa brutto
Prowadzenie sprzedaży

Jakie mienie dotyczy ograniczona odpowiedzialność materialna pracowników sklepu?

A. odzieży roboczej oraz produktów
B. ubrania i obuwia ochronnego
C. produktów i obuwia ochronnego
D. towarów i opakowań
Prowadzenie sprzedaży

Klient pragnie złożyć reklamację na towar z wadą produkcyjną. Zanim przystąpi do wypełnienia protokołu reklamacyjnego, powinien najpierw

A. dostarczyć towar do reklamacji
B. pokazać fakturę lub paragon fiskalny dotyczący tego towaru
C. pisemnie potwierdzić sprzedawcy nabycie towaru
D. uzyskać zgodę kierownika sklepu na przyjęcie reklamacji
Prowadzenie sprzedaży

W magazynie zatrudnionych jest 3 pracowników, którzy podpisali umowę o wspólnej odpowiedzialności materialnej w równych częściach. Po przeprowadzeniu inwentaryzacji wykryto braki na kwotę 15 000,00 zł, z czego 12 000,00 zł wynika z winy pracowników. Jaka jest kwota, za którą odpowiada każdy z pracowników?

A. 5 000,00 zł
B. 3 000,00 zł
C. 9 000,00 zł
D. 4 000,00 zł
Prowadzenie sprzedaży

Pracownik nie kontrolował terminów przydatności do spożycia towarów, za które ponosił pełną odpowiedzialność materialną. W magazynie powstał zapas towarów przeterminowanych. Na podstawie przepisów Kodeksu pracy, określ maksymalną wysokość odszkodowania dla pracodawcy za powstałą szkodę.

Fragment Kodeksu pracy

(…)

Art. 118. W razie wyrządzenia szkody przez kilku pracowników każdy z nich ponosi odpowiedzialność za część szkody stosownie do przyczynienia się do niej i stopnia winy. Jeżeli nie jest możliwe ustalenie stopnia winy i przyczynienia się poszczególnych pracowników do powstania szkody, odpowiadają oni w częściach równych.

Art. 119. Odszkodowanie ustala się w wysokości wyrządzonej szkody, jednak nie może ono przewyższać kwoty trzymiesięcznego wynagrodzenia przysługującego pracownikowi w dniu wyrządzenia szkody.

Art. 120. § 1. W razie wyrządzenia przez pracownika przy wykonywaniu przez niego obowiązków pracowniczych szkody osobie trzeciej, zobowiązany do naprawienia szkody jest wyłącznie pracodawca.

(…)

A. Dwukrotna wysokość szkody, nie większa jednak od dwumiesięcznego wynagrodzenia pracownika.
B. Pełna wysokość szkody, nie większa jednak od trzymiesięcznego wynagrodzenia pracownika.
C. Trzykrotna wysokość szkody, nie większa jednak od miesięcznego wynagrodzenia pracownika.
D. Pełna wysokość szkody, nie większa jednak od miesięcznego wynagrodzenia pracownika.
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z regulacją dotyczącą szczególnych zasad sprzedaży konsumenckiej, towar uważa się za niezgodny z umową, gdy

A. nie odpowiada oczekiwaniom kupującego
B. nie zaspokaja wymagań sprzedającego
C. został na życzenie klienta przetransportowany przez sklep do jego domu, a następnie niewłaściwie złożony w domu klienta przez pracownika sklepu
D. posiada wadę, o której istnieniu informowała umowa
HAN.01 Pytanie 73
Prowadzenie sprzedaży

Szkolenie pracownika z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy powinno być realizowane

A. w godzinach pracy i na koszt pracodawcy
B. w godzinach pracy i na koszt pracownika
C. po godzinach pracy i na koszt pracodawcy
D. po godzinach pracy i na koszt pracownika
Prowadzenie sprzedaży

W dniu 15 maja sprzedawca otrzymał reklamację od klienta, który nabył wadliwy produkt 13 maja. Do kiedy powinien rozpatrzyć reklamację i udzielić odpowiedzi?

A. 29 maja
B. 13 lipca
C. 15 lipca
D. 27 maja
HAN.01 Pytanie 75
Prowadzenie sprzedaży

Pracowanie w zimnych i wilgotnych warunkach może prowadzić do

A. reumatyzmu
B. żylaków nóg
C. przepukliny
D. płaskostopia
HAN.01 Pytanie 76
Prowadzenie sprzedaży

Producent nie jest zobowiązany do oznaczania datą minimalnej trwałości lub terminem przydatności do spożycia dla takich artykułów jak

A. cukier i sól
B. twarogi i jogurty
C. mleko oraz masło
D. soki oraz napoje niegazowane
Prowadzenie sprzedaży

W instrukcjach obsługi wózków przeznaczonych do transportu towarów, zwłaszcza tych z silnikowym napędem, wskazano, że pracownicy hurtowni powinni nosić obuwie robocze, które jest wiązane powyżej kostki. Ignorowanie tej zasady najczęściej prowadzi do

A. płaskostopia
B. urazów kręgosłupa
C. skręcenia stopy
D. żylaków nóg
HAN.01 Pytanie 78
Prowadzenie sprzedaży

Przygotowując produkty do sprzedaży, zgodnie z normami higieniczno-sanitarnymi, sprzedawca powinien umieścić na regałach chłodniczych

A. dżemy
B. powidła
C. jaja
D. czekolady
Prowadzenie sprzedaży

Pracownik, który z powodu niewykonania lub niewłaściwego wykonania obowiązków służbowych z własnej winy wyrządził szkodę pracodawcy, ponosi odpowiedzialność materialną, która nie może być większa niż kwota jego wynagrodzenia

A. miesięcznego
B. trzymiesięcznego
C. dwumiesięcznego
D. czteromiesięcznego
HAN.01 Pytanie 80
Prowadzenie sprzedaży

Przed wprowadzeniem surowego mięsa do sprzedaży, sprzedawca powinien ocenić jego kategorię zdrowotną. Jaką pieczęcią powinno być oznaczone mięso przeznaczone do spożycia?

A. Trójkątną
B. Kwadratową
C. Okrągłą
D. Prostokątną