Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.02 Pytanie 401
Prowadzenie działań handlowych

Klient uzyskuje prawo do reklamacji w ramach rękojmi, gdy

A. uzyska pisemne zapewnienie sprzedawcy dotyczące zgodności towaru z umową
B. otrzyma zakupiony produkt oraz paragon lub inny dowód zakupu
C. otrzyma zakupiony towar oraz dokument gwarancyjny
D. dostanie ustne zapewnienie sprzedawcy o zgodności towaru z umową
Prowadzenie działań handlowych

W której części magazynu należy umieścić towary z grupy towarowej C, zakwalifikowane do tej grupy na podstawie przeprowadzonej analizy ABC według częstości pobrań towarów z magazynu?

Fragment kartoteki wartościowo-ilościowej
DataSymbol dowoduCena
w zł
Ilość
w szt.
Stan
w szt.
Wartość
w zł
przychódrozchódprzychódrozchód
02.01.2019Pz1,35200200270,00
07.01.2019Pz1,50150350225,00
08.01.2019Wz100250

A. 200,00 zł
B. 250,00 zł
C. 150,00 zł
D. 135,00 zł
HAN.01 Pytanie 403
Prowadzenie sprzedaży

Jakie są wymagania do realizacji zakupów w placówkach cash & carry?

A. prowadzenie działalności gospodarczej przez nabywców
B. zakupienie jednorazowo co najmniej 10 opakowań tego samego towaru
C. dokonywanie zakupów o wartości co najmniej 500 zł
D. posiadanie osobowości prawnej przez kupujących
HAN.01 Pytanie 404
Prowadzenie sprzedaży

Podczas obsługi klientów w dziale mięsnym sprzedawca powinien dysponować:

A. fartuchm, nakryciem głowy, obuwiem antypoślizgowym
B. certyfikatem ukończenia kursu bhp, nakryciem głowy
C. czepkiem ochronnym, wynikami badań lekarskich
D. czystymi dłońmi, książeczką zdrowia, białym fartuchm
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie zamieszczonego fragmentu klasyfikacji, wskaż symbol PKWiU właściwy dla sprzedaży hurtowej storczyków.

Fragment Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług
Symbol PKWiUNazwa grupowania
46.22.10.0Sprzedaż hurtowa kwiatów i roślin
46.31.11.0Sprzedaż hurtowa świeżych owoców i warzyw
46.32.11.0Sprzedaż hurtowa mięsa, włączając mięso drobiowe
46.36.12.0Sprzedaż hurtowa wyrobów piekarskich

A. 46.36.12.0
B. 46.22.10.0
C. 46.31.11.0
D. 46.32.11.0
Prowadzenie sprzedaży

Która karta umożliwia dokonywanie płatności bez potrzeby posiadania konta bankowego?

A. Karta kredytowa
B. Karta debetowa
C. Karta przedpłacona
D. Karta obciążeniowa
Prowadzenie sprzedaży

Spółka akcyjna postanowiła przeznaczyć zysk na wypłatę dywidendy w kwocie 80 000 zł. Wypłata dywidendy odbywa się proporcjonalnie do posiadanych udziałów. Udziałowiec pierwszy ma 10% udziałów, udziałowiec drugi 30% udziałów, udziałowiec trzeci 20% udziałów, a udziałowiec czwarty 40% udziałów. Kwoty dywidend wypłaconych poszczególnym udziałowcom przedstawiają się następująco:

A. 8 000 zł, 24 000 zł, 16 000 zł, 32 000 zł
B. 8 000 zł, 32 000 zł, 24 000 zł, 16 000 zł
C. 24 000 zł, 32 000 zł, 16 000 zł, 8 000 zł
D. 32 000 zł, 16 000 zł, 24 000 zł, 8 000 zł
Prowadzenie sprzedaży

Cena równowagi na rynku jest osiągana, kiedy wielkość popytu

A. jest niższa od wielkości podaży
B. nie jest uzależniona od wielkości podaży
C. jest równa wielkości podaży
D. przewyższa wielkość podaży
HAN.02 Pytanie 410
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie danych z rachunku zysków i strat oblicz zysk z działalności gospodarczej.

Tabela. Wybrane pozycje rachunku zysków i strat
WyszczególnienieWartość
Zysk z działalności operacyjnej9 000,00 zł
Przychody finansowe1 000,00 zł
Koszty finansowe2 500,00 zł

A. 12 500,00 zł
B. 7 500,00 zł
C. 10 000,00 zł
D. 6 500,00 zł
HAN.01 Pytanie 411
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie analizy danych przedstawionych w tabeli wskaż towar, którego niedobór ma wartość większą niż 15,00 zł.

Wyniki inwentaryzacji towarów
TowarStan według
spisu z naturyzapisów księgowych
Zeszyty10 szt. po 10,00 zł/szt.13 szt. po 10,00 zł/szt.
Ołówki55 szt. po 1,00 zł/szt.67 szt. po 1,00 zł/szt.
Notatniki15 szt. po 11,00 zł/szt.10 szt. po 11,00 zł/szt.
Długopisy65 szt. po 2,00 zł/szt.55 szt. po 2,00 zł/szt.

A. Zeszyty.
B. Długopisy.
C. Ołówki.
D. Notatniki.
HAN.01 Pytanie 412
Prowadzenie sprzedaży

W formie preselekcji sprzedażowej klient ma opcję

A. swobodnego i niezależnego wyboru towaru oraz dokonania zakupu bez bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą
B. samodzielnego wyboru towaru, dokonania przymiarek oraz kontaktu ze sprzedawcą wyłącznie w momencie płatności
C. swobodnego i niezależnego wyboru towaru, realizacji przymiarek oraz wstępnego wyboru i nawiązania rozmowy ze sprzedawcą w celu sprecyzowania swoich oczekiwań
D. wyboru towaru jedynie przy pomocy sprzedawcy, który doradza, prezentuje produkty oraz rozwiewa wątpliwości
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie zamieszczonych w tabeli informacji dotyczących warunków sprzedaży wskaż dostawcę, który przedstawił najkorzystniejszą ofertę przy zamówieniu 100 szt. towaru.

Tabela. Informacja dotycząca warunków sprzedaży oferowanych przez dostawców
Warunki dostawyDostawca WDostawca XDostawca YDostawca Z
Cena jednostkowa towaru w zł1,90 zł3,50 zł2,00 zł3,00 zł
Rabat w %5%
przy zakupie
za min. 200 zł
6%
przy zakupie
za min. 300 zł
6%
przy zakupie
za min. 200 zł
5%
przy zakupie
za min. 300 zł
Koszt transportu w zł24,00 złbezpłatny22,00 złbezpłatny

A. Dostawca X
B. Dostawca Z
C. Dostawca Y
D. Dostawca W
HAN.01 Pytanie 414
Kategorie: Towaroznawstwo
Prowadzenie sprzedaży

Jakiego surowca włókienniczego pochodzenia zwierzęcego dotyczy pytanie?

A. juta
B. wełna
C. bawełna
D. len
Prowadzenie sprzedaży

Klient nabył 1 kg mięsa mielonego w cenie 12,50 zł/kg oraz 0,50 kg szynki Babuni po 15,00 zł/kg. Jaką kwotę powinien uiścić za zamówione produkty?

A. 12,50 zł
B. 20,00 zł
C. 27,50 zł
D. 15,00 zł
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z raportem nr 14/2014, stan księgowy towarów wyniósł 204 000,00 zł, natomiast rzeczywisty stan, wynikający z protokołu inwentaryzacyjnego, to 200 000,00 zł. Limit na pokrycie niedoboru towarów ustalono na 1 020,00 zł. Jakie będą wyniki rozliczenia limitu ubytków?

A. niedobór, który nie mieści się w limicie w wysokości 5 020,00 zł
B. niedobór, który nie mieści się w limicie w wysokości 2 980,00 zł
C. nadwyżkę limitu nad niedoborem w wysokości 5 020,00 zł
D. nadwyżkę limitu nad niedoborem w wysokości 2 980,00 zł
Prowadzenie działań handlowych

W tabeli zamieszczono wyniki inwentaryzacji przeprowadzonej w hurtowni owoców. Ustal na podstawie danych w tabeli wartość różnic inwentaryzacyjnych.

L.p.Nazwa towaruCena jednostkowaStan według:
Spisu z naturyZapisów księgowych
1.Cytryny2,50 zł/kg700 kg1 000 kg
2.Mandarynki3,00 zł/kg800 kg850 kg
3.Pomarańcze4,00 zł/kg900 kg890 kg

A. Nadwyżka cytryn 750 zł, niedobór mandarynek 150 zł, niedobór pomarańczy 40 zł.
B. Niedobór cytryn 750 zł, nadwyżka mandarynek 150 zł, nadwyżka pomarańczy 40 zł.
C. Nadwyżka cytryn 750 zł, nadwyżka mandarynek 150 zł, niedobór pomarańczy 40 zł.
D. Niedobór cytryn 750 zł, niedobór mandarynek 150 zł, nadwyżka pomarańczy 40 zł.
HAN.01 Pytanie 418
Prowadzenie sprzedaży

Sprzęt przedstawiony na rysunku jest używany przez pracownika działu

Ilustracja do pytania 18
A. rybnego.
B. mięsnego.
C. kosmetycznego.
D. chemicznego.
HAN.01 Pytanie 419
Prowadzenie sprzedaży

W sklepach samoobsługowych artykuły, które są kupowane pod wpływem impulsu, powinny być ustawiane głównie

A. naprzeciwko wejścia
B. na wysokości 170 cm
C. na osobnym regale
D. przy kasie
Prowadzenie sprzedaży

Płatność za nabyty towar dokonywana w postaci wpłaty gotówkowej w Urzędzie Pocztowym, który przekazuje środki wierzycielowi, stanowi formę inkasa należności wykorzystywaną podczas sprzedaży

A. nieruchomości
B. wysyłkowej
C. wstępnie opłacanej
D. samoobsługowej
HAN.01 Pytanie 421
Prowadzenie sprzedaży

Który rower sprzedawca powinien polecić klientce szukającej sprzętu dla 10-letniego dziecka o wzroście 140 cm i wysokości kroku 58 cm?

RowerWiek dzieckaWzrost
[cm]
Wysokość kroku
[cm]
Rozmiar ramyRozmiar koła
A.5 – 980 – 1105311"16"
B.6 – 1095 – 1455612"20"
C.8 – 12110 - 1455813"24"
D.od 9 latpowyżej 1556414"26"

A. A.
B. B.
C. D.
D. C.
HAN.02 Pytanie 422
Prowadzenie działań handlowych

Jakie działania marketingowe stosują zachęty ekonomiczne w celu zwiększenia sprzedaży towaru lub usługi?

A. Sprzedaż bezpośrednia
B. Relacje publiczne
C. Promocja sprzedaży
D. Publicity
Prowadzenie sprzedaży

Oblicz cenę netto jednej sztuki sanek.

Nazwa towaruJednostka miaryIlośćWartość sprzedaży bez podatkuStawka podatku VATKwota podatku VATWartość sprzedaży brutto
Sankiszt.2520,00 zł23%119,60 zł639,60 zł

A. 260,00 zł
B. 319,80 zł
C. 400,40 zł
D. 520,00 zł
HAN.01 Pytanie 424
Prowadzenie sprzedaży

Jaki dokument powinien zostać przygotowany, aby udokumentować przeprowadzenie sprzedaży?

A. Kartotekę magazynową
B. Paragon fiskalny
C. Wz – wydanie zewnętrzne
D. Pz - przyjęcie zewnętrzne
Prowadzenie sprzedaży

Oblicz całkowitą kwotę należności za 100 ryz papieru ksero w formacie A4, jeśli cena jednostkowa netto ryzy wynosi 12,00 zł, a stawka VAT wynosi 23%?

A. 240,00 zł
B. 295,20 zł
C. 1 476,00 zł
D. 1 200,00 zł
HAN.01 Pytanie 426
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi ochrony środowiska, detaliczne punkty sprzedaży

A. mają obowiązek przyjmowania wszystkich opakowań zwrotnych wielokrotnego użytku
B. nie są zobligowane do przyjmowania opakowań wielokrotnego użytku po produktach, które oferują w swojej sprzedaży
C. muszą informować klientów o lokalizacjach odbioru opakowań zwrotnych
D. są zobowiązane do przyjmowania opakowań zwrotnych wielokrotnego użytku po produktach, które znajdują się w ich ofercie handlowej
HAN.01 Pytanie 427
Prowadzenie sprzedaży

Który z podanych typów klientów może sprawić, że czas obsługi sprzedaży ulegnie znacznemu skróceniu?

A. Niezdecydowany.
B. Milczący.
C. Nieufny.
D. Zdecydowany.
Prowadzenie sprzedaży

W osiedlowym sklepie spożywczym z tradycyjną formą obsługi obrót ze sprzedaży wyniósł 200 000,00 zł. Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz maksymalną wartość niedoboru.

BranżaLimit - sklep samoobsługowyLimit - sklep tradycyjny
minimalnymaksymalnyminimalnymaksymalny
mięsny1%2%0,8%1,5%
ogólnospożywczy0,6%1%0,4%0,8%

A. 1 600,00 zł
B. 2 000,00 zł
C. 4 000,00 zł
D. 1 200,00 zł
HAN.01 Pytanie 430
Prowadzenie sprzedaży

Zasada FIFO, czyli pierwsze weszło, pierwsze wyszło, odnosi się głównie do

A. biżuterii wysokiej klasy
B. trwałych produktów cukierniczych
C. materiałów edukacyjnych
D. mięsa i wędlin
HAN.01 Pytanie 431
Prowadzenie sprzedaży

Pokazane na załączonym schemacie, prawidłowe rozmieszczenie wyrobów cukierniczych, na 4 - półkowym regale w sklepie samoobsługowym daje możliwość

bomboniery
czekolady
batony, cukierki
ciastka w dużych
opakowaniach

A. ułożenia na wysokości ręki klienta towarów najcięższych.
B. ułożenia towarów najdroższych w najtrudniej dostępnym miejscu.
C. zwrócenia uwagi klienta na towar wiodący w danej grupie.
D. zwrócenie uwagi klienta na towar najtańszy w danej grupie.
HAN.01 Pytanie 433
Prowadzenie sprzedaży

Sklep zamówił 6 opakowań jednolitrowych mleka 2%. Na podstawie przedstawionych rysunków dostarczonych towarów określ, ile opakowań jednolitrowych mleka 2% należy przyjąć do sklepu zgodnie z zamówieniem oraz zasadami odbioru jakościowego towarów.

Ilustracja do pytania 33
A. 3 opakowania.
B. 4 opakowania.
C. 5 opakowań.
D. 6 opakowań.
HAN.01 Pytanie 434
Prowadzenie sprzedaży

Którą z poniższych informacji sprzedawca nie ma obowiązku przekazywać klientom sklepu spożywczego?

A. Daty ważności do spożycia
B. Cen, które obowiązują w innych sklepach
C. Informacji o składnikach odżywczych produktu
D. Informacji o źródle pochodzenia produktu
HAN.01 Pytanie 435
Prowadzenie sprzedaży

Jaka forma sprzedaży jest wykorzystywana w punktach detalicznych, które oferują wysoką jakość obsługi dla klientów pragnących luksusowych warunków w zamian za wyższe ceny?

A. Tradycyjna ze zredukowaną obsługą klienta
B. Samoobsługowa
C. Tradycyjna z rozwiniętą obsługą klienta
D. Preselekcyjna
HAN.01 Pytanie 438
Prowadzenie sprzedaży

Informowanie mediów o udziale firmy budowlanej w ogólnopolskiej akcji charytatywnej, która ma na celu finansowanie zakupu sprzętu rehabilitacyjnego dla osób z niepełnosprawnościami, jest formą

A. propagandy
B. reklamy
C. public relations
D. promocji
HAN.01 Pytanie 439
Kategorie: Towaroznawstwo
Prowadzenie sprzedaży

Czarna porzeczka należy do owoców

A. gronowy
B. ziarnkowy
C. pestkowy
D. jagodowy
HAN.01 Pytanie 440
Prowadzenie sprzedaży

W klasycznej formie sprzedaży "w zasięgu ręki" produkty powinny być dostępne dla sprzedawców

A. najbardziej kosztowne
B. szybko psujące się
C. najmniejsze
D. najczęściej nabywane przez konsumentów