Filtrowanie pytań
Prowadzenie sprzedaży
A. 25,00 zł
B. 28,62 zł
C. 30,62 zł
D. 26,75 zł
Prowadzenie sprzedaży
Dodatnio oddziałująca na procesy rynkowe opłacana i masowa metoda promocji produktu lub marki to
A. skonto
B. reklama
C. aktywizacja
D. sponsoring
Prowadzenie sprzedaży
Jakie czynności należy wykonać, aby wędliny mogły być sprzedawane w stoisku samoobsługowym?
A. kalibrowania
B. kompletowania
C. porcjowania
D. segregowania
Prowadzenie działań handlowych
Wewnętrznym źródłem informacji wtórnej dla działu zamówień w firmie handlowej jest
A. raport z badań zleconych przez przedsiębiorstwo
B. zestawienie Sprzedaż według asortymentu przygotowane przez agencję marketingową
C. zestawienie z Małego Rocznika Statystycznego Polski
D. raport fiskalny za miesiąc
Prowadzenie sprzedaży
Ergonomia to dziedzina naukowa, która zajmuje się przystosowaniem stanowisk pracy do potrzeb poszczególnych pracowników. Odpowiednio zorganizowane ergonomicznie miejsce pracy kasjera w strefie kasowej to stanowisko
A. dostosowane do charakteru wykonywanej pracy oraz indywidualnych potrzeb kasjera
B. wyposażone w obrotowe krzesło z podłokietnikami
C. wyposażone w terminale do kart płatniczych i kasę fiskalną
D. przystosowane do realizacji różnorodnych zadań na sali sprzedażowej
Prowadzenie sprzedaży
Cena nabycia netto spodni wynosi 120,00 zł za sztukę, marża na poziomie 30% obliczana jest od ceny nabycia netto, a stawka VAT wynosi 23%. Oblicz cenę sprzedaży brutto tych spodni?
A. 147,60 zł
B. 173,00 zł
C. 156,00 zł
D. 191,88 zł
Prowadzenie sprzedaży
Podstawową zasadą ochrony przeciwpożarowej jest zakaz
A. spalania odpadów w sposób, który może doprowadzić do zapłonu sąsiednich obiektów
B. przeprowadzania działań, które mogą prowadzić do pożaru
C. podgrzewania materiałów za pomocą ognia w odległości mniejszej niż 5 m od budynku
D. korzystania z elektrycznych urządzeń grzewczych umieszczonych na palnym podłożu
Prowadzenie działań handlowych
W którym kwartale hurtownia stosowała najkrótszy termin inkasa należności?
| Wskaźnik rotacji należności w dniach | |||
|---|---|---|---|
| I kwartał | II kwartał | III kwartał | IV kwartał |
| 28 | 22 | 20 | 14 |
A. W I kwartale.
B. W IV kwartale.
C. W III kwartale.
D. W II kwartale.
Prowadzenie sprzedaży
Kupująca, nabywając żelazko, otrzymała wyłącznie paragon fiskalny jako dowód do złożenia reklamacji. Nie przysługuje jej
A. wymiana żelazka z powodu niezgodności towaru z umową
B. naprawa żelazka z powodu niezgodności towaru z umową
C. zwrot pieniędzy, jeśli sprzedawca nie zdoła naprawić żelazka w odpowiednim czasie
D. wymiana żelazka z powodu gwarancji
Prowadzenie sprzedaży
W firmie zwiększyła się wartość zysku netto przy niezmienionych przychodach ze sprzedaży. Jak to wpłynie na rentowność sprzedaży?
A. Wzrośnie
B. Zmaleje
C. Pozostanie na tym samym poziomie
D. Kierunek zmian rentowności jest niemożliwy do ustalenia
Prowadzenie sprzedaży
Czym jest cena nabycia?
A. rzeczywista cena zakupu pomniejszona o koszty opakowania
B. rzeczywista cena zakupu powiększona o koszty bezpośrednio związane z zakupem
C. cena ewidencyjna powiększona o marżę handlową oraz podatek VAT
D. cena detaliczna skorygowana o marżę handlową
Prowadzenie sprzedaży
Które z wymienionych produktów w hurtowni spożywczej nie potrzebują ochrony przed wchłanianiem wilgoci?
A. Cukry
B. Wędliny
C. Kasze
D. Przyprawy
Prowadzenie działań handlowych
Na podstawie informacji zamieszczonych w tabeli ustal, ile sztuk obuwia hurtownia powinna zamówić w czerwcu, jeżeli zapotrzebowanie na buty w maju wynosiło 500 sztuk, a poziom planowanego poziomu zapasu początkowego i końcowego nie ulegnie zmianie.
| Tabela. Przyrost zapotrzebowania na obuwie względem poprzedniego miesiąca | ||||
|---|---|---|---|---|
| Miesiąc | Marzec | Kwiecień | Maj | Czerwiec |
| Przyrost zapotrzebowania | 10% | -10% | 20% | 10% |
A. 600 szt.
B. 550 szt.
C. 660 szt.
D. 510 szt.
Prowadzenie sprzedaży
Rodzaj sprzedaży, który nie jest stosowany w sklepach detalicznych, to
A. sprzedaż preselekcyjna
B. sprzedaż z automatów
C. akwizycja
D. samoobsługa
Prowadzenie sprzedaży
Przyprawa wytwarzana z mielonej gorczycy, wody, soli, octu oraz cukru i ziół charakterystycznych dla różnych gatunków to
A. musztarda
B. sos sojowy
C. majonez
D. sos winegret
Prowadzenie działań handlowych
Na jakim etapie negocjacji handlowych dochodzi do zderzenia stanowisk uczestników oraz wymiany zdań mających na celu uzyskanie porozumienia?
A. Fazy rozpoczęcia negocjacji
B. Fazy przygotowania negocjacji
C. Fazy negocjacji właściwych
D. Fazy zakończenia negocjacji
Prowadzenie działań handlowych
Która z opisanych transakcji kupna i sprzedaży dotyczy sprzedaży detalicznej?
A. Kupujący dokonuje zakupu towaru w związku z jego hobby.
B. Kupujący nabywa towar w celu związanym z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą.
C. Sprzedaż dotyczy nieruchomości nabytej w celu wynajmu.
D. Sprzedawanym przedmiotem jest furgon używany do działalności kurierskiej.
Prowadzenie działań handlowych
Na podstawie informacji zawartych w tabeli ustal, do której grupy docelowej przedsiębiorstwo handlowe powinno skierować swoją ofertę, przyjmując za kryterium doboru liczebność grupy odbiorców.
| Tabela. Struktura zbiorowości odbiorców | |
|---|---|
| Grupa docelowa | Skumulowana liczebność grup odbiorców |
| Bezrobotni | 6 |
| Emeryci | 26 |
| Pracujący | 66 |
| Uczniowie | 100 |
A. Uczniowie.
B. Pracujący.
C. Emeryci.
D. Bezrobotni.
Prowadzenie sprzedaży
Jeden skaner kodów kreskowych w sklepie samoobsługowym jest wystarczający, jeśli jego obszar nie przekracza
A. 380 m2
B. 410 m2
C. 420 m2
D. 401 m2
Prowadzenie sprzedaży
Klipsy zakładane na produktach stanowią sposób ich ochrony przed
A. zepsuciem
B. spadkiem
C. uszkodzeniem
D. kradzieżą
Prowadzenie działań handlowych
Dokument, który potwierdza wydanie towarów ze składu, to
A. Wz
B. Rw
C. Mm
D. Pz
Prowadzenie działań handlowych
Zgodnie z przedstawionym zestawieniem wyników inwentaryzacji przeprowadzonej w hurtowni kosmetycznej, wartość nadwyżki towarów wynosi
| Wyniki inwentaryzacji | ||||
|---|---|---|---|---|
| Nazwa towaru | J.m. | Cena w zł | Ilość towaru wg spisu z natury | Ilość towaru wg zapisów w księgach rachunkowych |
| Krem nawilżający | szt. | 40,00 | 503 | 500 |
| Szampon z odżywką | szt. | 17,00 | 630 | 650 |
| Mydło w płynie | szt. | 18,00 | 1210 | 1200 |
A. 120,00 zł
B. 180,00 zł
C. 300,00 zł
D. 340,00 zł
Prowadzenie działań handlowych
Jakie narzędzie promocji sprzedaży powinno wybrać przedsiębiorstwo handlowe, jeśli pragnie zachować dużą liczbę lojalnych klientów?
A. Darmowe próbki produktów dla klientów hurtowych
B. Cykliczne obniżki cen
C. Zamianę zdobytych punktów za zakupy na rabat
D. Przeprowadzenie serii pokazów i prezentacji produktów
Prowadzenie sprzedaży
Jakie urządzenie techniczne pozwala sprzedawcy na zbadanie dostępności określonego towaru w magazynie?
A. Kasa fiskalna
B. Drukarka wielofunkcyjna z łączem internetowym
C. Metkownica dwurzędowa
D. Kolektor danych - terminal z czytnikiem kodów kreskowych
Prowadzenie sprzedaży
Aby uzyskać szczegóły dotyczące produktów oferowanych przez sprzedawcę, ich cen oraz warunków transakcji, należy do niego wysłać
A. folder informacyjny
B. zapytanie ofertowe
C. ofertę sprzedaży
D. specyfikację towarową
Prowadzenie sprzedaży
Preselekcja związana ze sprzedażą według wzorów jest stosowana w handlu
A. płytek ceramicznych
B. materiałów biurowych
C. roślin doniczkowych
D. złotej biżuterii
Prowadzenie działań handlowych
W ofercie handlowej każdej firmy konieczne jest zawarcie
A. podpisu prezesa firmy
B. ceny oferowanych towarów
C. warunków rękojmi za wady towarów
D. informacji o pozycji rynkowej firmy
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie danych dotyczących sprzedaży w księgarni oceń, w którym dziale wystąpiło największe odchylenie wykonania od założonego planu.
| Nazwa działu | Plan | Wykonanie | % wykonania planu | |
|---|---|---|---|---|
| A. | Książki historyczne | 23 000 | 32 457 | 141,12 |
| B. | Poezja | 5 000 | 3 982 | 79,64 |
| C. | Książki dla dzieci | 2 700 | 2 531 | 93,74 |
| D. | Książki turystyczne | 50 000 | 78 654 | 157,31 |
A. C.
B. D.
C. A.
D. B.
Prowadzenie działań handlowych
Hurtownia otrzymała cztery oferty zakupu danego towaru. W której ofercie zaproponowano hurtowni najkorzystniejsze warunki?
| Oferta | Jednostkowa cena zakupu | Rabat | Termin realizacji zamówienia | Termin zapłaty | Transport |
|---|---|---|---|---|---|
| A. | 220,00 zł | 5% przy zakupie powyżej 10 szt. | 7 dni | 14 dni | na koszt kupującego |
| B. | 240,00 zł | 3% przy zakupie powyżej 10 szt. | 14 dni | 14 dni | na koszt kupującego |
| C. | 210,00 zł | 5% przy zakupie powyżej 5 szt. | 3 dni | 21 dni | na koszt sprzedającego |
| D. | 210,00 zł | 5% przy zakupie powyżej 5 szt. | 5 dni | 7 dni | na koszt sprzedającego |
A. C.
B. D.
C. B.
D. A.
Prowadzenie działań handlowych
Zgodnie z zamieszczonym przepisem ustawy, rokiem obrotowym jest
| Fragment ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości | |
| (…) | |
| Art. 3. 1. Ilekroć w ustawie jest mowa o: | |
| (…) | |
| 8) | okresie sprawozdawczym — rozumie się przez to okres, za który sporządza się sprawozdanie finansowe w trybie przewidzianym ustawą lub inne sprawozdania sporządzone na podstawie ksiąg rachunkowych; |
| 9) | roku obrotowym — rozumie się przez to rok kalendarzowy lub inny okres trwający 12 kolejnych pełnych miesięcy kalendarzowych, stosowany również do celów podatkowych. Rok obrotowy lub jego zmiany określa statut lub umowa, na podstawie której utworzono jednostkę. Jeżeli jednostka rozpoczęła działalność w drugiej połowie przyjętego roku obrotowego, to można księgi rachunkowe i sprawozdanie finansowe za ten okres połączyć z księgami rachunkowymi i sprawozdaniem finansowym za rok następny. W przypadku zmiany roku obrotowego pierwszy po zmianie rok obrotowy powinien być dłuższy niż 12 kolejnych miesięcy; |
| 10) | dniu bilansowym — rozumie się przez to dzień, na który jednostka sporządza sprawozdanie finansowe; |
| (…) | |
A. wyłącznie rok kalendarzowy.
B. okres trwający 12 kolejnych pełnych miesięcy kalendarzowych.
C. wyłącznie okres, w którym dokonywany jest obrót.
D. okres, za który sporządza się sprawozdanie finansowe.
Prowadzenie sprzedaży
Na którym etapie procesu sprzedażowego występuje pytanie "Którą bluzkę chciałaby pani obejrzeć dokładniej"?
A. Rozpoznania potrzeb
B. Prezentacji towaru
C. Ustalenia korzyści
D. Wyjaśnienia wątpliwości
Prowadzenie działań handlowych
W magazynie hurtowni żywności, tuż obok pieczywa, mogą być przechowywane
A. wyroby cukiernicze
B. wędzone ryby
C. świeże warzywa
D. mielone mięso
Prowadzenie działań handlowych
Osoba zajmująca się magazynowaniem dokonała oceny dojrzałości dostarczonych warzyw na podstawie ich wyglądu oraz zapachu. Jaką metodą przeprowadzono tę kontrolę?
A. metodą użytkowania doświadczalnego
B. metodą sensoryczną
C. metodą oceny konsumenckiej
D. metodą instrumentalną
Prowadzenie sprzedaży
Opakowanie śledzi zawiera informacje przedstawione w tabeli. Jaką wartość energetyczną i ile gramów tłuszczów zawiera 200 g śledzi?
| Wartości odżywcze śledzi – waga 100 g | |
|---|---|
| Wartość energetyczna | 156 kcal |
| Węglowodany | 7 g |
| Białka | 7 g |
| Tłuszcze | 15 g |
| Sól | 2 g |
A. 312 kcal i 30 g
B. 156 kcal i 15 g
C. 30 kcal i 312 g
D. 15 kcal i 156 g
Prowadzenie sprzedaży
Cechy obuwia, które obejmują płaski obcas, szeroką końcówkę oraz prostotę zapinania, to elementy, które powinny zostać zrealizowane
A. młodzieżowe
B. damskie
C. dziecięce
D. męskie
Prowadzenie sprzedaży
Korzystając z danych przedstawionych w tabeli wskaż, ile sztuk towaru powinno być wpisane do Arkusza spisu z natury w czasie inwentaryzacji towaru w magazynie?
| Źródło danych | Ilość towaru w szt. |
|---|---|
| Dane z dowodów Pz/przyjęcie towarów i Wz/wydanie towarów | 95 |
| Dane z kartoteki magazynowej | 90 |
| Informacje uzyskane od osoby materialnie odpowiedzialnej | 80 |
| Dane uzyskane podczas spisu z natury | 70 |
A. 80 szt.
B. 70 szt.
C. 95 szt.
D. 90 szt.
Prowadzenie działań handlowych
Która z reklam nie jest przejawem nieuczciwej konkurencji zgodnie z przytoczonymi przepisami?
| Fragment ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji |
|---|
| (...) Art. 16. 1. Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności: 1) reklama sprzeczna z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności człowieka; 2) reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi; 3) reklama odwołująca się do uczuć klientów przez wywoływanie lęku, wykorzystywanie przesądów lub łatwowierności dzieci; 4) wypowiedź, która, zachęcając do nabywania towarów lub usług, sprawia wrażenie neutralnej informacji; 5) reklama, która stanowi istotną ingerencję w sferę prywatności, w szczególności przez uciążliwe dla klientów nagabywanie w miejscach publicznych, przesyłanie na koszt klienta niezamówionych towarów lub nadużywanie technicznych środków przekazu informacji. 6) (uchylony). (...) |
A. Ukryta.
B. Porównawcza.
C. Nierzeczowa.
D. Uciążliwa.
Prowadzenie sprzedaży
Osobą, która regularnie przybywa do sklepu o ustalonej porze, aby odebrać pieniądze ze sprzedaży i przekazać je do banku na konto sklepu, jest
A. dostawca
B. odbiorca
C. kontroler
D. inkasent
Prowadzenie sprzedaży
Transakcja, w której biorą udział emitent, akceptant oraz centrum rozliczeniowe, realizowana jest za pośrednictwem
A. polecenia przelewu
B. weksli
C. czeków
D. karty płatniczej
Prowadzenie działań handlowych
W świetle reguł układania produktów na powierzchni sprzedażowej oraz w magazynie, w bliskim sąsiedztwie nabiału nie można umieszczać
A. pieczywa
B. wyrobów cukierniczych
C. tłuszczów roślinnych
D. warzyw