Filtrowanie pytań
Prowadzenie działań handlowych
A. pękania części drewnianych
B. rozwarstwiania się elementów sklejonych
C. kurczenia się materiału tapicerskiego
D. blaknięcia materiału tapicerskiego
Prowadzenie sprzedaży
Do jakiej kategorii artykułów należy ozdobna choinka?
A. luksusowego
B. podstawowego
C. pierwszej potrzeby
D. sezonowego
Prowadzenie sprzedaży
Właściciel sklepu z zabawkami przeprowadził badania popytu konsumpcyjnego. Z analizy opracowanej karty rejestracyjnej przedstawionej w tabeli wynika, że w sklepie występuje wzmożony popyt na zabawki
| Rodzaj zabawek | Liczba pytań o towar |
|---|---|
| plastyczne | 35 |
| edukacyjne | 86 |
| zdalnie sterowane | 76 |
| dla niemowląt | 68 |
A. zdalnie sterowane.
B. dla niemowląt.
C. edukacyjne.
D. plastyczne.
Prowadzenie sprzedaży
W magazynie hurtowni zauważono niedobór cukru, który mieści się w granicach norm i ubytków, wynikający z jego właściwości fizyko-chemicznych. Jaki rodzaj niedoboru wystąpił w tym przypadku?
A. Naturalny
B. Zawinione
C. Niezawinione
D. Nieuzasadniony
Prowadzenie sprzedaży
Jaką metodę argumentacji wykorzystuje sprzedawca, gdy nakłania klienta do udzielania krótkich odpowiedzi TAK lub NIE?
A. Kompensacyjną
B. Cenową
C. Alternatywną
D. Koncentracji
Prowadzenie sprzedaży
Aby zaznajomić przyszłych klientów z oferowanym asortymentem, należy do nich przesłać
A. formularz sprzedaży
B. ofertę sprzedaży
C. opis towarów
D. propozycję cenową
Prowadzenie sprzedaży
Klient otrzymał fakturę VAT z niepoprawnym NIP-em. Jaką dokumentację powinien wystawić?
A. Fakturę "Duplikat"
B. Paragon fiskalny
C. Notę korygującą
D. Rachunek
Prowadzenie sprzedaży
Do tradycyjnego sklepu z perfumami wszedł klient, który planuje zakupić prezent dla swojej córki. Jakie kroki powinien podjąć sprzedawca w celu obsługi tego klienta?
A. Ustalenie potrzeb, prezentacja produktów, wyjaśnienie wątpliwości, inkaso należności, zachęcenie do dodatkowych zakupów
B. Ustalenie potrzeb, wyjaśnienie wątpliwości, prezentacja produktów, inkaso należności, zachęcenie do dodatkowych zakupów
C. Ustalenie potrzeb, zachęcenie do dodatkowych zakupów, prezentacja produktów, wyjaśnienie wątpliwości, inkaso należności
D. Ustalenie potrzeb, prezentacja produktów, zachęcenie do dodatkowych zakupów, wyjaśnienie wątpliwości, inkaso należności
Prowadzenie sprzedaży
Finansowanie małych i średnich firm, które polega na pozyskiwaniu kapitału od zewnętrznych inwestorów na realizację innowacyjnych produktów, które nie przeszły jeszcze oceny rynku, co wiąże się z wysokim ryzykiem niepowodzenia inwestycji, to forma finansowania przedsiębiorstwa przez
A. pożyczkę
B. kredyt
C. leasing
D. venture capital
Prowadzenie sprzedaży
Jaką metodę sprzedaży wykorzystuje się w sklepie mięsnym dla produktów nieporcjowanych?
A. Tradycyjną
B. Preselekcyjną
C. Mieszaną
D. Samoobsługową
Prowadzenie sprzedaży
Księgowa z hurtowni otrzymała fakturę za transport zamówionych produktów. Wydatki te są księgowane w Zespole 4. Ewidencja poniesionych wydatków powinna być zarejestrowana na kontach
A. Dt "Rozliczenie kosztów", Ct "Koszty zakupu"
B. Dt "Koszty zarządu", Ct "Rozliczenie kosztów"
C. Dt "Usługi obce", Ct "Rozrachunki z dostawcami"
D. Dt "Rachunek bieżący", Ct "Usługi obce"
Prowadzenie sprzedaży
Który z wymienionych produktów powinien polecić sprzedawca klientowi, który chce nabyć napój niefermentowany?
A. Jogurt owocowy
B. Kefir
C. Maślankę
D. Mleko zagęszczone
Prowadzenie działań handlowych
Który z poniższych składników oferty handlowej nie podlega negocjacji?
A. Warunki dostawy
B. Wysokość rabatu
C. Warunki płatności
D. Wysokość stawki podatkowej
HAN.01 Pytanie 454
Prowadzenie sprzedaży
Podczas inwentaryzacji w sklepie stwierdzono niedobór w kwocie 2 400,00 zł. Ustal wysokość odszkodowania, jakie każdy z pracowników jest zobowiązany ponieść z tytułu powstałego niedoboru.
| L.p. | Stanowisko | Liczba pracowników | Odpowiedzialność materialna w % wartości niedoboru |
|---|---|---|---|
| 1. | kierownik | 1 | 30 |
| 2. | sprzedawca | 3 | 20 |
| 3. | młodszy sprzedawca | 1 | 10 |
A. Kierownik - 720,00 zł; sprzedawca - 1 440,00 zł; młodszy sprzedawca - 240,00 zł
B. Kierownik - 480,00 zł; sprzedawca - 1 440,00 zł; młodszy sprzedawca - 520,00 zł
C. Kierownik - 480,00 zł; sprzedawca - 480,00 zł; młodszy sprzedawca - 480,00 zł
D. Kierownik - 720,00 zł; sprzedawca - 480,00 zł; młodszy sprzedawca - 240,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Przedstawiony rysunek umieszczony na kremie do twarzy oznacza, że produkt należy

A. używać po upływie 12 miesięcy.
B. utrzymywać na twarzy przez 12 minut.
C. zużyć przed upływem 12 miesięcy od momentu zakupu towaru.
D. zużyć przed upływem 12 miesięcy od momentu otwarcia opakowania.
Prowadzenie działań handlowych
Wylicz wartość netto ceny sprzedaży hurtowej jednego fotela, jeśli koszt produkcji partii 100 sztuk wynosi
50 000,00 zł, zysk jednostkowy to 20% kosztu produkcji, a marża hurtowa wynosi 25% ceny zakupu.
A. 725,00 zł
B. 545,00 zł
C. 750,00 zł
D. 520,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie przedstawionego fragmentu tabeli kursów walut określ, jaka wartość faktury w złotych odpowiada fakturze o wartości 2 000 funtów brytyjskich.
| EUR........3,90 PLN |
| USD........3,20 PLN |
| GBP........5,91 PLN |
A. 1 182 zł
B. 11 820 zł
C. 11 280 zł
D. 1 128 zł
Prowadzenie sprzedaży
Jaką formę sprzedaży należy wybrać, zakładając mały sklep osiedlowy w branży spożywczej?
A. Samoobsługową
B. Tradycyjną
C. Preselekcyjną
D. Komisową
Prowadzenie sprzedaży
Ocena surowego mięsa z wykorzystaniem metod organoleptycznych realizowana jest przy pomocy
A. zmysłów wzroku, smaku i słuchu
B. zmysłów wzroku, węchu i dotyku
C. specjalistycznych odczynników chemicznych
D. specjalistycznych urządzeń laboratoryjnych
Prowadzenie sprzedaży
Kto odpowiada za towary po ich przyjęciu do sklepu i zatwierdzeniu odbioru?
A. dostawca
B. odbiorca
C. ostateczny nabywca
D. wynajęty przewoźnik
Prowadzenie działań handlowych
Wycena wydania zapasów zgodnie z metodą LIFO polega na księgowaniu rozchodu zaczynając od dostawy, która została przyjęta do magazynu jako
A. najdroższej
B. pierwszej
C. ostatniej
D. najtańszej
Prowadzenie działań handlowych
Który z wymienionych komunikatów reklamowych odwołuje się do argumentów racjonalnych?
A. Wyobraź sobie swój nowy, czerwony samochód
B. Robot kuchenny X posiada również funkcję sokowirówki
C. Pani Kasia poleca do mycia zębów pastę Y
D. Pokochasz nowy, lepszy smak naszej kawy
Prowadzenie sprzedaży
Zgodnie z informacją zawartą na przedstawionej metce sukienka przeznaczona jest dla klientki o rozmiarze 38, czyli
| Sukienka | |
| Producent | VerDave Moda |
| Tkanina | len |
| Rozmiar | 38 (92/74/98) |
A. obwodzie bioder 74 cm, obwodzie klatki piersiowej 92 cm.
B. obwodzie klatki piersiowej 92 cm, obwodzie bioder 98 cm.
C. obwodzie bioder 92 cm, obwodzie pasa 98 cm.
D. obwodzie pasa 74 cm, obwodzie klatki piersiowej 98 cm.
Prowadzenie działań handlowych
Na podstawie przedstawionych danych ustal wynik finansowy netto przedsiębiorstwa handlowego.
| Przychody netto ze sprzedaży | 150 000 zł |
| Koszty działalności | 105 000 zł |
| Przychody z operacji finansowych | 5 050 zł |
| Podatek dochodowy | 9 510 zł |
A. 50 050 zł
B. 59 560 zł
C. 30 440 zł
D. 40 540 zł
Prowadzenie sprzedaży
Co oznacza pojęcie dług publiczny?
A. zadłużenie jednostek sektora finansów publicznych
B. różnicę między przychodami a wydatkami budżetu państwowego
C. zadłużenie publicznych firm wobec państwa
D. różnicę między dochodami a wydatkami budżetu państwowego
Prowadzenie działań handlowych
Jakie narzędzie promocji sprzedaży powinno wybrać przedsiębiorstwo handlowe, jeśli pragnie zachować dużą liczbę lojalnych klientów?
A. Cykliczne obniżki cen
B. Zamianę zdobytych punktów za zakupy na rabat
C. Przeprowadzenie serii pokazów i prezentacji produktów
D. Darmowe próbki produktów dla klientów hurtowych
Prowadzenie sprzedaży
Jaką wartość ma podatek VAT, jeśli cena hurtowa netto paneli podłogowych wynosi 22,00 zł/m2, a cena brutto wynosi 27,06 zł/m2?
A. 27,06 zł
B. 5,06 zł
C. 22,00 zł
D. 16,94 zł
Prowadzenie działań handlowych
W sklepie działającym w tradycyjny sposób najbardziej efektywna jest reklama
A. wydawnicza
B. bezpośrednia
C. internetowa
D. społeczna
Prowadzenie sprzedaży
Klient nabył rower 20.05.2023 r. Otrzymał dowód zakupu oraz kartę gwarancyjną z okresem gwarancji 1 rok. Dnia 10.06.2024 r. dostrzegł usterkę towaru – uszkodzony hamulec. Zgodnie z przepisami klient
A. może zgłosić reklamację towaru na podstawie niezgodności towaru z umową
B. nie ma możliwości zgłoszenia reklamacji towaru na podstawie rękojmi
C. nie ma możliwości zgłoszenia reklamacji towaru z powodu wady
D. może zgłosić reklamację towaru na podstawie gwarancji
Prowadzenie sprzedaży
Podczas aranżacji powierzchni sprzedażowej w małym sklepie samoobsługowym należy zakładać, że na sprzęt do prezentacji produktów powinno się przeznaczyć od 30% do 40% całkowitej powierzchni, a na drogi komunikacyjne
A. od 10% do 20%
B. od 40% do 50%
C. od 60% do 70%
D. od 20% do 30%
Prowadzenie sprzedaży
W sklepie samoobsługowym klient dodał do koszyka pieczywo za 6,50 zł, nabiał za 8,30 zł oraz paczkę szynki o wadze 10 dkg w cenie 16 zł/kg. Jaką minimalną kwotę powinien mieć, aby opłacić zamówione produkty?
A. 25,00 zł
B. 31,00 zł
C. 16,00 zł
D. 17,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Przedstawiony zakres czynności sprzedawcy charakterystyczny jest dla sprzedaży
| ZAKRES CZYNNOŚCI | |
|---|---|
| ✓ | ustalenie listy nabywców |
| ✓ | zorganizowanie spotkania |
| ✓ | prezentacja towaru |
| ✓ | zamknięcie sprzedaży |
A. obnośnej.
B. obwoźnej.
C. wysyłkowej.
D. akwizycyjnej.
Prowadzenie działań handlowych
Który z przepisów prawnych zabrania używania reklamy wprowadzającej w błąd oraz niezgodnej z regulacjami i zasadami ogólnego dobra?
A. Kodeks cywilny
B. Kodeks postępowania administracyjnego
C. Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
D. Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
Prowadzenie działań handlowych
Jaką analizę powinno przeprowadzić przedsiębiorstwo w sytuacji, gdy uzyskało informacje o niekorzystnych zdarzeniach związanych z zarządzaniem zapasami?
A. Okresową odcinkową
B. Operatywną kompleksową
C. Okresową kompleksową
D. Operatywną odcinkową
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli, ustal wartość różnic inwentaryzacyjnych towarów.
| Tabela. Wyniki inwentaryzacji przeprowadzonej w sklepie spożywczym | |||
|---|---|---|---|
| Nazwa towaru | Cena jednostkowa | Stan wg spisu z natury w kg | Stan wg zapisów księgowych w kg |
| Wafle orzechowe | 18,00 zł/kg | 26 | 30 |
| Wafle kakaowe | 20,00 zł/kg | 24 | 23 |
A. Nadwyżka wafli orzechowych o wartości 72,00 zł i niedobór wafli kakaowych o wartości 20,00 zł.
B. Niedobór wafli orzechowych o wartości 72,00 zł i niedobór wafli kakaowych o wartości 20,00 zł.
C. Niedobór wafli orzechowych o wartości 72,00 zł i nadwyżka wafli kakaowych o wartości 20,00 zł.
D. Nadwyżka wafli orzechowych o wartości 72,00 zł i nadwyżka wafli kakaowych o wartości 20,00 zł.
Prowadzenie sprzedaży
Która zasada opiera się na przekonaniu, że towary, które zostały przyjęte do magazynu, jako pierwsze zostaną z niego wydane?
A. LOFO
B. FIFO
C. LIFO
D. HIFO
Prowadzenie działań handlowych
Hurtownia wędliniarska, która również prowadzi sprzedaż detaliczną, wprowadza na rynek nowy typ wędlin drobiowych. Jakie narzędzie promocji powinna zastosować, aby przekonać klientów o doskonałej jakości i smaku tych produktów?
A. Organizowanie degustacji produktów
B. Wręczanie kuponów rabatowych przy zakupie
C. Oferowanie bonifikat przy dokonaniu zakupu
D. Wprowadzenie nagród dla lojalnych klientów
Prowadzenie działań handlowych
W firmie na zakończenie miesiąca podatek VAT naliczony wyniósł 3 600,00 zł, a podatek VAT należny osiągnął 5 600,00 zł. W formularzu VAT-7 przedstawiono
A. zobowiązanie 5 600,00 zł
B. należność 2 000,00 zł
C. zobowiązanie 2 000,00 zł
D. należność 3 600,00 zł
Prowadzenie działań handlowych
Źródłem wewnętrznym informacji o rynku dla firmy handlowej jest
A. Baza Internetowa REGON
B. Raport Działu Sprzedaży dotyczący wielkości oraz struktury sprzedaży
C. notatka z przebiegu rozmowy z klientem
D. informacja GUS o dynamice sprzedaży
Prowadzenie sprzedaży
Cechy transakcji takie jak:
- uzyskanie towaru do użytku od razu po podpisaniu umowy oraz dokonaniu pierwszej wpłaty,
- obowiązek regularnego spłacania przez klienta zobowiązań za towar przez cały czas określony w umowie,
- przeniesienie towaru na własność klienta po uregulowaniu całej kwoty, są typowe dla sprzedaży
A. internetowej
B. akwizycyjnej
C. ratalnej
D. wysyłkowej