Filtrowanie pytań
HAN.02 Pytanie 1 081
Prowadzenie działań handlowych
A. karty gwarancyjnej
B. protokołu zgłoszenia
C. aneksy do umowy
D. zgłoszenia reklamacyjnego
HAN.02 Pytanie 1 082
Prowadzenie działań handlowych
Firma, która planowała osiągnięcie przychodów ze sprzedaży na poziomie z ubiegłego roku, przy równoczesnym dążeniu do zminimalizowania ponoszonych kosztów, wdrożyła zasadę
A. racjonalnego gospodarowania
B. podstawowego ogniwa
C. koncentracji
D. elastyczności
HAN.02 Pytanie 1 083
Prowadzenie działań handlowych
Według obowiązujących regulacji w Polsce obowiązuje całkowity zakaz promocji
A. słodzików
B. piwa
C. fajerwerków
D. papierosów
HAN.01 Pytanie 1 084
Prowadzenie sprzedaży
Płynność finansowa przedsiębiorstwa jest zachowana, gdy
A. osiągnęło zysk na koniec danego okresu sprawozdawczego
B. ma środki pieniężne na koncie bankowym
C. dysponuje gotówką w kasie
D. na czas spłaca swoje zobowiązania
HAN.01 Pytanie 1 085
Prowadzenie sprzedaży
Pożyczkę w wysokości 3 000 zł spłacono w jednej racie po roku, a kwota wyniosła 3 180 zł. Jaka była roczna stopa procentowa?
A. 2%
B. 6%
C. 20%
D. 24%
HAN.01 Pytanie 1 086
Prowadzenie sprzedaży
Jakiego identyfikatora, składającego się z czterech cyfr, powinien użyć pracownik, aby wpłacić utarg do wpłatomatu?
A. PIN
B. VAT
C. NIK
D. NIP
HAN.01 Pytanie 1 087
Prowadzenie sprzedaży
Jakie kryterium decyduje o kolejności prezentacji aktywów w bilansie firmy?
A. rentowności
B. rotacji aktywów
C. ekonomiczności
D. płynności
HAN.01 Pytanie 1 088
Prowadzenie sprzedaży
Pokazanie perfum przez sprzedawcę w klasycznej metodzie sprzedaży opiera się na
A. odbiorze płatności
B. użyciu testera
C. zapakowaniu flakonów
D. oznaczeniu za pomocą wywieszki
HAN.01 Pytanie 1 089
Prowadzenie sprzedaży
Które z poniżej wymienionych dokumentów są bezpośrednio związane z przekazaniem towarów dla odbiorcy?
A. Zamówienie oraz dowód dostawy
B. Faktura oraz oferta handlowa
C. Faktura oraz dowód dostawy
D. Zamówienie oraz oferta handlowa
HAN.01 Pytanie 1 090
Prowadzenie sprzedaży
Klient zakupił 01 marca 2009 r. zmywarkę do naczyń. Dnia 10 maja 2009 r. zgłosił problem z urządzeniem do punktu sprzedaży, w którym dokonał zakupu. Do 26 maja 2009 r. sklep nie udzielił odpowiedzi. W tej sytuacji można stwierdzić,
A. że reklamacja została odrzucona
B. że klient powinien oddać zmywarkę do sklepu
C. że klient powinien samodzielnie naprawić zmywarkę
D. że reklamacja została uznana
HAN.01 Pytanie 1 091
Prowadzenie sprzedaży
Zachowywanie produktów żywnościowych, które polega na wielokrotnym podgrzewaniu ich do maksymalnej temperatury 100o C w odstępach dobowych, nazywane jest
A. sterylizacja
B. blanszowanie
C. tyndalizacja
D. liofilizacja
HAN.01 Pytanie 1 092
Prowadzenie sprzedaży
Oblicz całkowitą kwotę należności za 100 ryz papieru ksero w formacie A4, jeśli cena jednostkowa netto ryzy wynosi 12,00 zł, a stawka VAT wynosi 23%?
A. 240,00 zł
B. 295,20 zł
C. 1 200,00 zł
D. 1 476,00 zł
HAN.01 Pytanie 1 093
Prowadzenie sprzedaży
Najlepszym sposobem sprzedaży owoców cytrusowych dla klientów jest sprzedaż
A. obwoźna
B. preselekcyjna
C. samoobsługowa
D. wysyłkowa
HAN.01 Pytanie 1 094
Prowadzenie sprzedaży
Jeśli wartość brutto sprzedaży towaru wynosi 184,50 zł, a wartość netto to 150 zł, to jaka jest stawka podatku VAT?
A. 7%
B. 23%
C. 8%
D. 22%
HAN.02 Pytanie 1 095
Prowadzenie działań handlowych
Wyrażenie Prosimy o dostarczenie bieżących cenników towarów jest typowe dla
A. oferty
B. umowy handlowej
C. zapytania ofertowego
D. zamówienia
HAN.01 Pytanie 1 096
Prowadzenie sprzedaży
Firma handlowa korzysta, w celach badań marketingowych, z analiz statystycznych opublikowanych przez GUS. Te dane klasyfikuje się jako dane
A. wewnętrzne
B. pierwotne
C. wtórne
D. jednorazowe
HAN.01 Pytanie 1 097
Prowadzenie sprzedaży
Gdy klient uznaje cenę konkretnego modelu aparatu fotograficznego za zbyt wysoką, sprzedawca powinien
A. poinformować klienta, że ten sam produkt w pobliskim sklepie może być nieco tańszy
B. omówić z klientem kwestię ceny towaru
C. zaprezentować inny, równie wartościowy, ale tańszy aparat
D. zmniejszyć cenę produktu do możliwości finansowych nabywcy
HAN.01 Pytanie 1 098
Prowadzenie sprzedaży
W dniu 15 maja sprzedawca otrzymał reklamację od klienta, który nabył wadliwy produkt 13 maja. Do kiedy powinien rozpatrzyć reklamację i udzielić odpowiedzi?
A. 13 lipca
B. 15 lipca
C. 27 maja
D. 29 maja
HAN.02 Pytanie 1 099
Prowadzenie działań handlowych
Zidentyfikowany brak towarów w ramach określonych norm i limitów to brak
A. zawiniony, sporny
B. niezawiniony, naturalny
C. nadzwyczajny, bezsporny
D. nadzwyczajny, naturalny
HAN.01 Pytanie 1 100
Prowadzenie sprzedaży
Klient złożył reklamację 5 kwietnia. Termin, w jakim sklep ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację, upływa
A. 17 kwietnia
B. 12 kwietnia
C. 11 kwietnia
D. 19 kwietnia
HAN.01 Pytanie 1 101
Prowadzenie sprzedaży
Jak długo przechowuje się dokumenty inwentaryzacyjne?
A. 5 lat
B. 75 lat
C. 50 lat
D. 25 lat
HAN.01 Pytanie 1 102
Prowadzenie sprzedaży
Jaką kwotę musi uiścić klient za towar objęty stawką VAT 23%, którego cena sprzedaży brutto wynosi 123,00 zł, po uwzględnieniu 10% rabatu?
A. 136,16 zł
B. 90,00 zł
C. 100,60 zł
D. 110,70 zł
HAN.01 Pytanie 1 103
Prowadzenie sprzedaży
Sprzedawca ma obowiązek odnieść się do złożonej reklamacji dotyczącej wadliwego towaru w ciągu
A. 7 dni kalendarzowych od dnia następnego po złożeniu reklamacji
B. 2 lata od daty zakupu
C. 30 dni od daty zakupu
D. 14 dni kalendarzowych od dnia następnego po złożeniu reklamacji
HAN.01 Pytanie 1 104
Prowadzenie sprzedaży
Towar nabyty w sklepie online można odesłać bez podawania przyczyny w czasie
A. 30 dni
B. 10 dni
C. 15 dni
D. 14 dni
HAN.02 Pytanie 1 105
Prowadzenie działań handlowych
W sprzedaży napojów chłodzących przez firmę handlową w drugim kwartale osiągnięto 2400 litrów, co było równomiernie podzielone na każdy miesiąc. Jaką minimalną ilość napojów chłodzących powinno zapewnić kierownictwo firmy na lipiec, jeśli prognoza sprzedaży przewiduje wzrost o 30% w okresie letnim?
A. 1 040 litrów
B. 780 litrów
C. 3 120 litrów
D. 1 846 litrów
HAN.01 Pytanie 1 106
Prowadzenie sprzedaży
W przypadku stwierdzenia braków lub uszkodzeń towaru podczas odbioru dostawy, należy sporządzić
A. fakturę pro forma
B. notę korygującą
C. protokół różnic w dostawie
D. arkusz spisu z natury
HAN.01 Pytanie 1 107
Prowadzenie sprzedaży
W sprzedaży ratalnej istotne jest, że klient
A. otrzymuje towar przed zapłatą należności
B. stopniowo dostaje zamówiony towar
C. wyraża chęć zakupu konkretnego towaru i dokonuje zaliczki
D. spłaca zobowiązanie przy użyciu karty kredytowej
HAN.02 Pytanie 1 108
Prowadzenie działań handlowych
Dodatkowa porcja towarów zamówionych w celu zapewnienia nieprzerwanej sprzedaży, w sytuacji opóźnienia w dostawach, stworzy zapas
A. rezerwowy
B. bieżący
C. zbędny
D. sezonowy
HAN.01 Pytanie 1 109
Prowadzenie sprzedaży
Cechy transakcji takie jak:
- uzyskanie towaru do użytku od razu po podpisaniu umowy oraz dokonaniu pierwszej wpłaty,
- obowiązek regularnego spłacania przez klienta zobowiązań za towar przez cały czas określony w umowie,
- przeniesienie towaru na własność klienta po uregulowaniu całej kwoty, są typowe dla sprzedaży
A. wysyłkowej
B. internetowej
C. akwizycyjnej
D. ratalnej
HAN.01 Pytanie 1 110
Prowadzenie sprzedaży
Jaką wartość ma cena detaliczna 1 kilograma żeberek wieprzowych, gdy cena zakupu wynosi 10,00 zł/kg, marża detaliczna to 30% ceny zakupu, a podatek VAT wynosi 3%?
A. 13,39 zł
B. 10,30 zł
C. 13,30 zł
D. 13,00 zł
HAN.02 Pytanie 1 111
Prowadzenie działań handlowych
Która zasada rachunkowości wskazuje, że działalność podmiotów powinna być przedstawiana w określonych przedziałach czasowych, takich jak miesiąc czy rok obrotowy?
A. Periodyzacji.
B. Memoriału.
C. Znaczenia.
D. Ciągłości.
HAN.02 Pytanie 1 112
Prowadzenie działań handlowych
Która z metod oceny wydania zapasów opiera się na tym, że w pierwszej kolejności wydawane są towary, które zostały nabyte najwcześniej?
A. LOFO
B. LIFO
C. FIFO
D. HIFO
HAN.01 Pytanie 1 113
Prowadzenie sprzedaży
Do kategorii warzyw kapustnych nie zalicza się
A. jarmuż
B. kalafior
C. brokuł
D. szpinak
HAN.01 Pytanie 1 114
Prowadzenie sprzedaży
Po dokonaniu inwentaryzacji towarów, stwierdzony brak został uznany za winę. Kto podejmuje decyzję o obciążeniu osoby materialnie odpowiedzialnej wartością brakującego towaru uznanego za winny?
A. Przewodniczący zespołu spisowego
B. Przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej
C. Kierownik działu handlowego
D. Kierownik przedsiębiorstwa
HAN.02 Pytanie 1 115
Prowadzenie działań handlowych
Jaki dokument magazynowy jest tworzony w momencie odbioru towarów od dostawcy?
A. WZ - wydanie zewnętrzne
B. PW - przyjęcie wewnętrzne
C. PZ - przyjęcie zewnętrzne
D. RW - rozchód wewnętrzny
HAN.01 Pytanie 1 116
Prowadzenie sprzedaży
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi rękojmi, w przypadku ujawnienia wady fizycznej nowego produktu, sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec konsumenta od chwili wydania towaru do
A. 2 lat
B. 1 roku
C. 0,5 roku
D. 5 lat
HAN.02 Pytanie 1 117
Prowadzenie działań handlowych
Określenie wielkości stanów magazynowych, terminów oraz częstotliwości dostaw materiałów jest częścią planowania
A. wydatków
B. zaopatrzenia
C. promocji
D. finansów
HAN.01 Pytanie 1 118
Prowadzenie sprzedaży
Firma handlowa uzyskała zysk operacyjny równy 42 000 zł. Koszty finansowe wyniosły 5 000 zł, a straty nadzwyczajne osiągnęły wartość 3 400 zł. Jaką kwotę podatku dochodowego od osób prawnych musi uiścić to przedsiębiorstwo?
A. 7 728 zł
B. 37 000 zł
C. 6 384 zł
D. 33 600 zł
HAN.01 Pytanie 1 119
Prowadzenie sprzedaży
W jakim czasie od momentu złożenia przez konsumenta oświadczenia o rezygnacji z umowy zakupu, przedsiębiorca jest zobowiązany zwrócić konsumentowi uiszczone przez niego kwoty?
A. Nie później niż w terminie 21 dni
B. Nie później niż w terminie 30 dni
C. Nie później niż w terminie 14 dni
D. Nie później niż w terminie 7 dni
HAN.02 Pytanie 1 120
Prowadzenie działań handlowych
Podstawowym aktem prawnym regulującym zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych jest
A. Ustawa o rachunkowości
B. Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych
C. Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych
D. Ustawa o kontroli skarbowej