Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HAN.01 Pytanie 1 441
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z informacjami zamieszczonymi na etykietach towarów i kontrolą przeprowadzoną 10 maja 2024 r. wskaż, które produkty nie spełniają norm jakości?

Ilustracja do pytania 1
A. Twaróg półtłusty.
B. Herbatniki maślane Zizu.
C. Ser żółty Alek.
D. Mleko świeże 2%.
HAN.01 Pytanie 1 442
Prowadzenie sprzedaży

Oblicz cenę netto jednej sztuki sanek.

Ilustracja do pytania 2
A. 520,00 zł
B. 319,80 zł
C. 260,00 zł
D. 400,40 zł
HAN.01 Pytanie 1 443
Prowadzenie sprzedaży

Którą metodę sprzedaży należy zastosować dla towarów z branży jubilerskiej, umieszczanych w gablotach?

A. Wysyłkową.
B. Preselekcyjną.
C. Specjalną.
D. Samoobsługową.
HAN.01 Pytanie 1 444
Prowadzenie sprzedaży

Wskaż środki/urządzenia, które umożliwiają transport wewnątrzzakładowy w przedsiębiorstwie handlowym.

A. Wózki paletowe i widłowe, środki transportu samochodowego.
B. Wózki taczkowe i widłowe, środki transportu morskiego.
C. Wózki widłowe i taczkowe, inne urządzenia transportu składowo-magazynowego.
D. Wózki widłowe, paletowe, inne środki transportu między przedsiębiorstwami.
HAN.01 Pytanie 1 445
Prowadzenie sprzedaży

Które zasady przechowywania towarów dotyczą wędlin?

A. Wysokie temperatury pomieszczeń, ułożone bez opakowań w zaciemnionych miejscach.
B. Niskie temperatury pomieszczeń, zamrożone i zawieszone w opakowaniach na hakach.
C. Warunki chłodnicze, ułożone w pojemnikach, z dala od towarów pochłaniających zapachy.
D. Warunki chłodnicze, ułożone bez opakowań, w pojemnikach razem z innymi towarami.
HAN.01 Pytanie 1 446
Prowadzenie sprzedaży

Wskaż towar, dla którego wywieszka cenowa została sporządzona zgodnie z przepisami prawa.

Ilustracja do pytania 6
A. Balsam do ciała BEAUTY
B. Szampon LUX
C. Sok BARTUŚ
D. Masło NATURAL
HAN.01 Pytanie 1 447
Prowadzenie sprzedaży

Które urządzenie techniczne umożliwi sprzedawcy sprawdzenie stanu określonego towaru w magazynie?

A. Kasa fiskalna.
B. Drukarka wielofunkcyjna z łączem internetowym.
C. Kolektor danych - terminal z czytnikiem kodów kreskowych.
D. Metkownica dwurzędowa.
HAN.01 Pytanie 1 448
Prowadzenie sprzedaży

Którą informację powinien przekazać sprzedawca klientowi, zainteresowanemu zakupem towaru przedstawionego na wywieszce cenowej?

Ilustracja do pytania 8
A. Kupując 2 szt. masła zapłaci Pan 7,50 zł.
B. Musi kupić Pan co najmniej 2 szt. masła.
C. Za 0,5 kg masła zapłaci Pan 7,50 zł.
D. Za zakup 1 szt. masła, drugie jest gratis.
HAN.01 Pytanie 1 449
Prowadzenie sprzedaży

Jaką minimalną ilość towaru z oferty handlowej musi zamówić klient, aby mógł skorzystać z rabatu stosowanego przez hurtownię?

Ilustracja do pytania 9
A. 100 opakowań zbiorczych.
B. 13 opakowań zbiorczych.
C. 100 sztuk.
D. 13 sztuk.
HAN.01 Pytanie 1 450
Prowadzenie sprzedaży

Przygotowanie towaru do sprzedaży polega między innymi na

A. analizie stanów ewidencyjnych oraz weryfikacji złożonych zamówień.
B. ocenie ilości towaru i porównywaniu stanów magazynowych z ewidencją.
C. ocenie jakości towaru, porcjowaniu i układaniu w pojemnikach.
D. analizie stanów magazynowych i składaniu zamówień.
HAN.01 Pytanie 1 451
Prowadzenie sprzedaży

Jednostka posiada w magazynie towary przyjęte dostawami z 10 maja, 15 i 22 czerwca oraz 29 lipca.
Przygotowując towary do sprzedaży według metody FIFO na półki w pierwszej kolejności powinny trafić artykuły z dostaw:

A. 15 czerwca i 22 czerwca.
B. 10 maja i 15 czerwca.
C. 10 maja i 29 lipca.
D. 22 czerwca i 29 lipca.
HAN.01 Pytanie 1 452
Prowadzenie sprzedaży

Jedna z zasad merchandisingu głosi, że

A. "najatrakcyjniejsze miejsca ekspozycji znajdują się na górnej i dolnej półce".
B. "najlepsze miejsca na półkach przeznacza się dla produktów o dużej rotacji".
C. "najatrakcyjniejsze miejsce ekspozycji znajduje się na wysokości oczu".
D. "najlepsze miejsca na półkach przeznacza się dla najtańszych produktów".
HAN.01 Pytanie 1 453
Prowadzenie sprzedaży

Pracownik odpowiedzialny materialnie, z winy nieumyślnej uszkodził towary. Wartość szkody wyceniono na 12 000,00 zł. Miesięczne wynagrodzenie pracownika to 3 000,00 zł. Wskaż maksymalną kwotę odszkodowania, z tytułu wyrządzonej szkody, którą może domagać się od pracownika pracodawca.

A. 12 000,00 zł
B. 1 500,00 zł
C. 9 000,00 zł
D. 3 000,00 zł
HAN.01 Pytanie 1 454
Prowadzenie sprzedaży

W celu stabilizacji towaru umieszczonego na palecie oraz jego zabezpieczenia przed porysowaniem w czasie transportu, przesyłkę należy

A. zapakować do dużej drewnianej skrzyni.
B. owinąć folią stretch.
C. zabezpieczyć łańcuchami uniemożliwiającymi przesuwanie się towaru.
D. zawinąć w szary papier.
HAN.01 Pytanie 1 455
Prowadzenie sprzedaży

Symbol umieszczany na opakowaniach niektórych produktów oznacza, że

Ilustracja do pytania 15
A. opakowanie produktu wykonane jest z wysokiej jakości tworzyw i może być używane wielokrotnie.
B. towar znajdujący się w opakowaniu w wyniku powtórnego przetworzenia nadaje się do ponownego wykorzystania.
C. opakowanie produktu w wyniku powtórnego przetworzenia nadaje się do ponownego wykorzystania.
D. towar znajdujący się w opakowaniu wykonany jest z wysokiej jakości tworzyw i może być używany wielokrotnie.
HAN.01 Pytanie 1 456
Prowadzenie sprzedaży

W który sposób powinny być ułożone towary na półkach sklepowych, w odniesieniu do klientów przywiązanych do marki produktu?

Ilustracja do pytania 16
A. Sposób 3.
B. Sposób 4.
C. Sposób 1.
D. Sposób 2.
HAN.01 Pytanie 1 457
Prowadzenie sprzedaży

Asortyment towarów spożywczych w hipermarketach, to asortyment

A. wąski i płytki.
B. szeroki i głęboki.
C. szeroki i płytki.
D. wąski i głęboki.
HAN.01 Pytanie 1 458
Prowadzenie sprzedaży

Głównym zadaniem sprzedawcy w tradycyjnej formie sprzedaży, z rozwiniętą obsługą klienta jest

A. zarejestrowanie sprzedaży w kasie, bez udzielania poradnictwa sprzedażowego.
B. zapewnienie klientom swobodnego dostępu do towarów.
C. prowadzenie rozmowy sprzedażowej i inkasowanie należności za zakupy.
D. przygotowanie ofert handlowych i wysyłanie ich do klientów.
HAN.01 Pytanie 1 459
Prowadzenie sprzedaży

"...Dzień dobry. Jestem przedstawicielem firmy XYZ, kontaktuję się z Państwem, aby zaprezentować ofertę specjalną. Jeżeli zdecydują się Państwo na zakup już dzisiaj, ten odkurzacz możecie nabyć tylko za 4 999,00 zł. Umowę otrzymają Państwo pocztą. Od umowy będzie można odstąpić w ciągu 14 dni….".
Którą formę sprzedaży prezentuje fragment rozmowy sprzedażowej?

A. Tradycyjną.
B. Komisową.
C. Telefoniczną.
D. Preselekcyjną.
HAN.01 Pytanie 1 460
Prowadzenie sprzedaży

Klient, który zachowuje się racjonalnie

A. korzysta z akcji promocyjnych produktów, także tych, których aktualnie nie potrzebuje.
B. tworzy listę zakupów, porównuje ceny, rozsądnie korzysta z promocji towarów.
C. podąża za modą, naśladuje innych, nie zwraca uwagi na swój interes ekonomiczny.
D. podejmuje decyzje zakupowe pod wpływem impulsu.
HAN.01 Pytanie 1 461
Prowadzenie sprzedaży

Które z zachowań klientów najczęściej powodują powstawanie dysonansu pozakupowego?

A. Nawykowe.
B. Rutynowe.
C. Nieracjonalne.
D. Racjonalne.
HAN.01 Pytanie 1 462
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie zamieszczonych informacji ustal rodzaj i wartość różnic inwentaryzacyjnych towarów w magazynie.

Ilustracja do pytania 22
A. Niedobór 600,00 zł, nadwyżka 200,00 zł
B. Nadwyżka 800,00 zł
C. Niedobór 800,00 zł
D. Niedobór 200,00 zł, nadwyżka 600,00 zł
HAN.01 Pytanie 1 463
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedawca obsługuje klienta, który nie potrafi podjąć decyzji o zakupie. Widząc zniecierpliwienie innych klientów, powinien powiedzieć

A. "Ten towar nie będzie jednak dla pana odpowiedni, do widzenia".
B. "Inni klienci, którzy kupili ten towar byli z niego bardzo zadowoleni".
C. "Proszę się zdecydować, inni też chcą zrobić zakupy".
D. "Proszę przyjść jutro, teraz nie mam czasu, do widzenia".
HAN.01 Pytanie 1 464
Prowadzenie sprzedaży

Formuła handlowa "LOCO" w transakcjach między kontrahentami oznacza, że zakupiony towar należy odebrać z magazynu

A. klienta, a koszt transportu ponosi sprzedawca.
B. sprzedawcy i na jego koszt.
C. klienta i na jego koszt.
D. sprzedawcy, a koszt transportu ponosi klient.
HAN.01 Pytanie 1 465
Prowadzenie sprzedaży

Dokumentem, który należy sporządzić w przypadku korekty błędu na fakturze sprzedaży, wysłanej do kontrahenta, polegającego na zastosowaniu dla sprzedanego towaru niewłaściwej stawki podatku VAT, jest

A. nota odsetkowa.
B. nota korygująca.
C. faktura korygująca.
D. faktura pro-forma.
HAN.01 Pytanie 1 466
Prowadzenie sprzedaży

Ile wyniesie wartość transakcji na podstawie fragmentu paragonu?

Ilustracja do pytania 26
A. 15,89 zł
B. 12,98 zł
C. 14,98 zł
D. 13,89 zł
HAN.01 Pytanie 1 467
Prowadzenie sprzedaży

Klient zakupił rower 20.05.2023 r. Otrzymał paragon i kartę gwarancyjną z określonym terminem gwarancji 1 rok. Dnia 10.06.2024 r. zauważył wadę towaru – niesprawny hamulec. Zgodnie z przepisami klient

A. nie ma możliwości reklamowania towaru z tytułu rękojmi.
B. nie ma możliwości reklamowania towaru z tytułu wady.
C. może reklamować towar z tytułu gwarancji.
D. może reklamować towar z tytułu niezgodności towaru z umową.
HAN.01 Pytanie 1 468
Prowadzenie sprzedaży

Dokumentem, który może być podstawą do złożenia reklamacji z tytułu udzielonej gwarancji przez producenta, jest

A. oświadczenie kupującego.
B. karta gwarancyjna.
C. zamówienie.
D. aktualna oferta producenta.
HAN.01 Pytanie 1 469
Prowadzenie sprzedaży

Termin odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa może zostać wydłużony do 12 miesięcy w przypadku, gdy sprzedawca

A. dostarczy informację o możliwości odstąpienia od umowy wraz z towarem.
B. poinformuje o możliwości odstąpienia od umowy w ciągu miesiąca od zakupu.
C. nie dostarczy informacji o możliwości odstąpienia od umowy.
D. poinformuje o możliwości odstąpienia od umowy w ciągu trzech miesięcy od zakupu.
HAN.01 Pytanie 1 470
Prowadzenie sprzedaży

Ile wyniesie stan końcowy gotówki w kasie obliczony na podstawie zamieszczonych informacji o dokonanych transakcjach?

Ilustracja do pytania 30
A. 5 100,00 zł
B. 3 300,00 zł
C. 1 200,00 zł
D. 3 000,00 zł
HAN.01 Pytanie 1 471
Prowadzenie sprzedaży

Klient zakupił suszarkę do włosów 15.03.2024 r. W dniu 29.05.2024 zgłosił reklamację towaru do sprzedawcy. Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się do złożonej reklamacji najpóźniej w dniu

A. 10.06.2024 r.
B. 01.06.2024 r.
C. 12.06.2024 r.
D. 15.06.2024 r.
HAN.01 Pytanie 1 472
Prowadzenie sprzedaży

Ile wynosi stawka podatku VAT, przy założeniu, że wartość brutto sprzedaży to 270,00 zł, a kwota podatku VAT to 20,00 zł?

A. 5%
B. 23%
C. 8%
D. 0%
HAN.01 Pytanie 1 473
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie fragmentu rozporządzenia, wskaż sposób odprowadzenia przez sprzedawcę utargu dziennego na rachunek bankowy przedsiębiorstwa.

Ilustracja do pytania 33
A. Za pośrednictwem poczty lub kuriera w dobrze zabezpieczonej kopercie.
B. Zawsze za pośrednictwem konwojenta zatrudnionego przez jednostkę handlową.
C. Zależnie od wartości utargu osobiście, bankowozem lub z udziałem konwojentów.
D. Zawsze osobiście, bez względu na wartość uzyskanego utargu ze sprzedaży.
HAN.01 Pytanie 1 474
Prowadzenie sprzedaży

Ile wynosi wartość podatku VAT należnego po dokonaniu korekty sprzedaży na podstawie fragmentu faktury korygującej?

Ilustracja do pytania 34
A. 66,04 zł
B. 26,00 zł
C. 41,60 zł
D. 63,56 zł
HAN.01 Pytanie 1 475
Prowadzenie sprzedaży

Stroną przyjmującą zgłoszenie reklamacyjne klienta z tytułu niezgodności towaru z umową oraz odpowiadającą za wady towaru jest

A. kurier.
B. sprzedawca.
C. producent.
D. gwarant.
HAN.01 Pytanie 1 476
Prowadzenie sprzedaży

Dokument oznaczony kategorią BE 5 należy

A. przekazać do biura rachunkowego na 5 lat, a następnie przechowywać w siedzibie przedsiębiorstwa.
B. przechowywać w siedzibie przedsiębiorstwa przez 5 lat. a następnie przekazać do ekspertyzy archiwalnej.
C. przekazać do archiwum państwowego na 5 lat, a następnie przechowywać w siedzibie przedsiębiorstwa.
D. przechowywać w siedzibie przedsiębiorstwa przez 5 lat, a następnie przekazać do biura rachunkowego.
HAN.01 Pytanie 1 477
Prowadzenie sprzedaży

Który znak informuje o wdrożeniu przez producenta systemu zarządzania jakością?

A. ISO 9001
B. Certyfikat bezpieczeństwa.
C. Zdrowa żywność.
D. Znak firmowy.
HAN.01 Pytanie 1 478
Prowadzenie sprzedaży

Tabela przedstawia dane dotyczące wartości wzajemnych świadczeń usług dwóch kontrahentów.
Jeżeli strony ustaliły sposób regulowania wzajemnych należności i zobowiązań jako rozliczenie sald na koniec miesiąca, to znaczy, że w tym terminie

Ilustracja do pytania 38
A. PAPIRUS przeleje 15 000 zł na rzecz BIUROX.
B. PAPIRUS przeleje 20 000 na rzecz BIUROX.
C. BIUROX przeleje 20 000 zł na rzecz PAPIRUS.
D. BIUROX przeleje 35 000 zł na rzecz PAPIRUS.
HAN.01 Pytanie 1 479
Prowadzenie sprzedaży

Agencja badań marketingowych przedstawiła wyniki przeprowadzonych badań dotyczących struktury sprzedaży kremów do twarzy na rynku lokalnym. Który z kremów ma co najmniej 30% udział w rynku?

Ilustracja do pytania 39
A. Nagietkowy.
B. Rumiankowy.
C. Owocowy.
D. Przeciwalergiczny.
HAN.01 Pytanie 1 480
Prowadzenie sprzedaży

Oblicz cenę detaliczną płaszcza, jeśli jego cena zakupu wynosi 200,00 zł, marża stosowana w sklepie - 10%, a stawka podatku VAT - 22%.

A. 220,00 zł
B. 244,40 zł
C. 268,40 zł
D. 222,00 zł