Filtrowanie pytań
 Prowadzenie działań handlowych 
A. faktura zakupu.
B. faktura sprzedaży.
C. zestawienie danych o wielkości produkcji firm z branży, przygotowane przez agencję badań rynku.
D. raport z analizy zapotrzebowania na towary, zrealizowanej na zlecenie firmy.
 Prowadzenie działań handlowych 
Numer PKWiU sprzedawanego towaru jest konieczny do określenia
A. ceny netto
B. stawki podatku VAT
C. bonifikaty
D. marży
 Prowadzenie sprzedaży 
Jakiego identyfikatora, składającego się z czterech cyfr, powinien użyć pracownik, aby wpłacić utarg do wpłatomatu?
A. NIP
B. NIK
C. PIN
D. VAT
 Prowadzenie działań handlowych 
Zdarzenie gospodarcze: OT - wprowadzono do użytkowania zestaw komputerowy w dziale handlu należy zaksięgować na kontach
A. Wn Rozliczenie zakupu, Ma Środki trwałe
B. Wn Rachunek bieżący, Ma Środki trwałe
C. Wn Wartości niematerialne i prawne, Ma Rozliczenie zakupu
D. Wn Środki trwałe, Ma Rozliczenie zakupu
 Prowadzenie sprzedaży 
Wskaż towar, dla którego wywieszka cenowa została sporządzona zgodnie z przepisami prawa.
 
| SOK BARTUŚ jabłkowy 4,50 PLN Cena sprzedaży  | MASŁO NATURAL roślinne 250 g 6,50 PLN netto  | SZAMPON LUX 13% taniej 10,99 zł/op. 340 ml  | BALSAM DO CIAŁA BEAUTY 250 ml 8,50 zł/szt. 34,00zł/1litr  | 
A. Masło NATURAL
B. Sok BARTUŚ
C. Szampon LUX
D. Balsam do ciała BEAUTY
 Prowadzenie sprzedaży 
Wskaż ofertę handlową, która jest najkorzystniejsza cenowo przy zakupie 100 sztuk towarów. 
 
| Zestawienie ofert handlowych | |||
| Cena 3,50 zł/szt. Rabat 10%  | Cena 3,10 zł/szt. Rabat - brak  | Cena 3,40 zł/szt. Skonto 5%  | Cena 3,60 zł/szt. Skonto 5%  | 
| Oferta 1. | Oferta 2. | Oferta 3. | Oferta 4. | 
A. Oferta 2.
B. Oferta 3.
C. Oferta 1.
D. Oferta 4.
 Prowadzenie sprzedaży 
Sprzedawca, eksponując obok siebie na stoisku obuwie wykonane z naturalnej skóry oraz z materiałów sztucznych, zastosował zasadę
A. kolejności dostaw
B. komplementarności
C. substytucyjności
D. dostępności towarów
 Prowadzenie sprzedaży 
Dokumentem, który potwierdza dokonanie wpłaty utargu do kasy bankowej na konto operacyjne jednostki handlowej, jest
A. wpłata gotówkowa
B. asygnata kasowa KP
C. przekaz pocztowy
D. polecenie przelewu
 Prowadzenie działań handlowych 
Jaki dokument powinien zostać sporządzony w sytuacji, gdy podczas odbioru stwierdzono, że ilość dostarczonych towarów nie zgadza się z zamówieniem?
A. Wz – wydanie na zewnątrz
B. Dokumentację dostawy
C. Protokół różnic
D. Pz – przyjęcie z zewnątrz
 Prowadzenie sprzedaży 
Jaką grupę technologiczną reprezentują rolady?
A. Kiełbasy
B. Produkty blokowe
C. Wędliny podrobowe
D. Wędzonki
 Prowadzenie sprzedaży 
Na podstawie zestawienia utargu ustal kwotę, którą odprowadzi sprzedawca do banku. 
 
| Zestawienie utargu | |
| Wyszczególnienie | Kwota w zł | 
| Kasa 1 | |
| Gotówka | 79 000,00 | 
| Karty płatnicze | 40 000,00 | 
| Rabaty | 5 000,00 | 
| Razem | |
| Gotówka | 79 000,00 | 
| Karty płatnicze | 40 000,00 | 
| Rabaty | 5 000,00 | 
| Pogotowie kasowe na następny dzień | 3 000,00 | 
A. 76 000,00 zł
B. 74 000,00 zł
C. 71 000,00 zł
D. 79 000,00 zł
 Prowadzenie sprzedaży 
W sklepie jubilerskim pracownik zidentyfikował potrzeby klienta, pokazał produkt ze złota oraz przedstawił zasady jego konserwacji. Jaką metodą sprzedaży został obsłużony klient?
A. Preselekcji
B. Bezpośrednią
C. Tradycyjną
D. Samoobsługową
 Prowadzenie działań handlowych 
Wyznacz wartość sprzedaży hurtowej netto regału, jeśli koszt produkcji serii 100 sztuk wynosi 30 000,00 zł, zysk jednostkowy to 25% kosztu produkcji, a marża hurtowa to 20% ceny zakupu.
A. 435,00 zł
B. 450,00 zł
C. 345,00 zł
D. 354,00 zł
 Prowadzenie sprzedaży 
Produkty, które są efektem fermentacji, nie obejmują
A. serwatki
B. mleka zsiadłego
C. jogurtu
D. mleka smakowego
 Prowadzenie sprzedaży 
Podstawową zasadą ochrony przeciwpożarowej jest zakaz
A. przeprowadzania działań, które mogą prowadzić do pożaru
B. korzystania z elektrycznych urządzeń grzewczych umieszczonych na palnym podłożu
C. spalania odpadów w sposób, który może doprowadzić do zapłonu sąsiednich obiektów
D. podgrzewania materiałów za pomocą ognia w odległości mniejszej niż 5 m od budynku
 Prowadzenie sprzedaży 
Gospodarkę charakteryzują dominująca własność prywatna, wolność działalności gospodarczej, ceny na rynku oraz dążenie do zysku
A. rynkową
B. kierowaną
C. mieszaną
D. naturalną
 Prowadzenie sprzedaży 
W automatach z napojami gorącymi asortyment produktów jest
A. wąski i płytki
B. wąski i głęboki
C. szeroki i głęboki
D. szeroki i płytki
 Prowadzenie sprzedaży 
Transakcja, w której biorą udział emitent, akceptant oraz centrum rozliczeniowe, realizowana jest za pośrednictwem
A. polecenia przelewu
B. weksli
C. czeków
D. karty płatniczej
 Prowadzenie sprzedaży 
Inkaso zobowiązań to zbiór działań, które realizuje
A. kasjer
B. konsument
C. księgowa
D. magazynier
 Prowadzenie sprzedaży 
Odbiór ilościowy szczegółowy obejmuje między innymi weryfikację
A. stanu opakowań zbiorczych
B. wyglądu produktów
C. trwałości produktów
D. wymiarów opakowania
 Prowadzenie sprzedaży 
Z powodu sezonowej promocji, sprzedawca obniżył cenę kurtki zimowej z 600,00 zł do 180,00 zł. Jak wysoki był udzielony rabat procentowy?
A. 30%
B. 60%
C. 50%
D. 70%
 Prowadzenie sprzedaży 
Na wystawach z przeszklonymi półkami, podświetlanymi ladami oraz zamykanymi gablotami najczęściej eksponuje się
A. telewizory
B. zegarki
C. sprzęt AGD
D. krawaty
 Prowadzenie działań handlowych 
Która z reklam nie jest przejawem nieuczciwej konkurencji zgodnie z przytoczonymi przepisami? 
 
| Fragment ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji | 
|---|
| (...)  Art. 16. 1. Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności: 1) reklama sprzeczna z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności człowieka; 2) reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi; 3) reklama odwołująca się do uczuć klientów przez wywoływanie lęku, wykorzystywanie przesądów lub łatwowierności dzieci; 4) wypowiedź, która, zachęcając do nabywania towarów lub usług, sprawia wrażenie neutralnej informacji; 5) reklama, która stanowi istotną ingerencję w sferę prywatności, w szczególności przez uciążliwe dla klientów nagabywanie w miejscach publicznych, przesyłanie na koszt klienta niezamówionych towarów lub nadużywanie technicznych środków przekazu informacji. 6) (uchylony). (...)  | 
A. Porównawcza.
B. Nierzeczowa.
C. Ukryta.
D. Uciążliwa.
 Prowadzenie działań handlowych 
Umieszczenie w materiałach promocyjnych faktury, sugerującej obowiązek dokonania płatności, które sprawia, że konsument odnosi wrażenie, iż zamówił reklamowany produkt, mimo że tego nie uczynił, jest przykładem
A. niejednolitych warunków umowy
B. zaniechania wprowadzającego w błąd
C. nieuczciwej praktyki rynkowej
D. nadużywania pozycji dominującej
 Prowadzenie sprzedaży 
Jaką część imbiru stosuje się jako przyprawę?
A. Nasiona
B. Kłącza
C. Owoce
D. Liście
 Prowadzenie sprzedaży 
Czym jest lasagne?
A. typ kaszy
B. rodzaj ryby
C. produkty z owoców morza
D. typ makaronu
 Prowadzenie działań handlowych 
Jaką wartość podatku od towarów i usług powinien przekazać sprzedawca do urzędów skarbowych w ramach zobowiązania podatkowego, jeśli sprzedał 100 sztuk produktów w cenie 24,60 zł brutto? Transakcja objęta jest stawką VAT wynoszącą 23%, a kwota naliczonego VAT-u wyniosła 120,00 zł?
A. 120,00 zł
B. 340,00 zł
C. 460,00 zł
D. 580,00 zł
 Prowadzenie działań handlowych 
Jaką formę reklamy najlepiej zastosować w sklepie spożywczym?
A. hanger
B. k-board
C. billboard
D. baner
 Prowadzenie działań handlowych 
Sprzedawca, który chce wzmocnić w klientach przekonanie, że nabywany przez nich produkt charakteryzuje się jeszcze wyższą jakością, jest modny i bardzo pożądany, powinien zastosować reklamę
A. informacyjną
B. utrwalającą
C. edukacyjną
D. konkurencyjną
 Prowadzenie sprzedaży 
Jaka jest cena zakupu netto krzesła obrotowego w hurtowni DOMUS, wiedząc, że cena sprzedaży brutto wynosi 488 zł, a hurtownia stosuje marżę 20% metodą w stu (VAT 22%)?
A. 320,00 zł
B. 390,40 zł
C. 400,00 zł
D. 333,00 zł
 Prowadzenie sprzedaży 
Wino o najmniejszej ilości cukru to
A. półsłodkie
B. słodkie
C. półwytrawne
D. wytrawne
 Prowadzenie działań handlowych 
Jakie z poniższych zjawisk nie ma wpływu na jakość przechowywanych produktów sypkich, takich jak cukier czy mąka?
A. Wilgotność
B. Temperatura
C. Hałas
D. Szkodniki
 Prowadzenie sprzedaży 
Aby uzyskać dane od sprzedawcy dotyczące dostępnych przez niego produktów, ich cen oraz warunków sprzedaży, należy skierować do kontrahenta
A. folder informacyjny
B. ofertę sprzedaży
C. specyfikację towarową
D. zapytanie ofertowe
 Prowadzenie sprzedaży 
W nowoczesnym sklepie odzieżowym sprzedawca, kierując się zasadą komplementarności, powinien oprócz płaszczy eksponować
A. rękawiczki i spódniczki
B. sweterki i spódniczki
C. szałiki i rękawiczki
D. szałiki i sweterki
 Prowadzenie sprzedaży 
Klient działający w sposób racjonalny
A. tworzy spis zakupów, zestawia ceny, rozsądnie wykorzystuje promocje produktów
B. podąża za trendami, imituje innych, nie dba o swój interes finansowy
C. podejmuje decyzje zakupowe pod wpływem chwili
D. korzysta z ofert promocyjnych towarów, również tych, których w danej chwili nie potrzebuje
 Prowadzenie sprzedaży 
Który z wymienionych produktów powinien zostać zarekomendowany klientce, która poszukuje źródła bogatego w wapń?
A. Olej rzepakowy
B. Ogórek zielony
C. Mleko krowie
D. Mięso wieprzowe
 Prowadzenie sprzedaży 
W pomieszczeniu przeznaczonym do składowania kosmetyków należy zapewnić
A. intensywną wentylację i zwiększony poziom wilgotności
B. intensywną wentylację i stabilną temperaturę
C. stałą temperaturę i dostęp światła słonecznego
D. dostęp światła słonecznego i kontrolę poziomu wilgotności
 Prowadzenie sprzedaży 
Jaką sumę uzyskasz, inwestując w banku 10 000 zł na okres 2 lat, jeśli roczna stopa procentowa wynosi 10% i odsetki są kapitalizowane co roku?
A. 11 900 zł
B. 11 000 zł
C. 12 000 zł
D. 12 100 zł
 Prowadzenie sprzedaży 
Na którym z rynków obraca się lokatami terminowymi?
A. Finansowym
B. Pracy
C. Dóbr konsumpcyjnych
D. Usług produkcyjnych
 Prowadzenie działań handlowych 
Obrót kredytowy konta syntetycznego odpowiada sumie
A. sald kredytowych wszystkich kont analitycznych
B. obrotów kredytowych wszystkich kont analitycznych
C. sald debetowych wszystkich kont analitycznych
D. obrotów debetowych wszystkich kont analitycznych