Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Prowadzenie sprzedaży

Kiedy dostawca przyjmuje do magazynu zwroty towarów, które zostały zareklamowane przez klienta, powinien sporządzić dokument

A. PZ (Przyjęcie zewnętrzne)
B. PW (Przychód wewnętrzny)
C. WZ (Wydanie zewnętrzne)
D. MM (Przesunięcie międzymagazynowe)
Prowadzenie działań handlowych

Zasada FIFO, czyli pierwszy weszło, pierwsze wyszło, wskazuje, że towary w magazynie

A. które dotarły najpóźniej, opuszczą go najwcześniej
B. z późniejszych dostaw są umieszczane na górnych półkach
C. z wcześniejszych dostaw są lokowane na dolnych półkach
D. które zostały przyjęte jako pierwsze, opuszczą go jako pierwsze
Prowadzenie sprzedaży

Zamieszczona tabela informuje o osiągniętych przez jednostkę handlową wskaźnikach rotacji w razach i w dniach w poszczególnych kwartałach 2009 r. W którym kwartale hurtownia najczęściej odnawiała swoje zapasy?

KwartałWskaźnik rotacji
w razachw dniach
Pierwszy422,5
Drugi615,0
Trzeci324,5
Czwarty714,0

A. W drugim.
B. W czwartym.
C. W trzecim.
D. W pierwszym.
Prowadzenie działań handlowych

Do innych wydatków operacyjnych w firmie handlowej należy zaliczyć

A. wartość sprzedanych towarów
B. koszty postępowania sądowego
C. zapłacone odsetki od kredytów
D. koszty delegacji służbowej
HAN.01 Pytanie 1686
Kategorie: Towaroznawstwo
Prowadzenie sprzedaży

Czarna porzeczka należy do owoców

A. pestkowy
B. gronowy
C. jagodowy
D. ziarnkowy
Prowadzenie sprzedaży

Dokumenty potwierdzające sprzedaż detaliczną powinny być przechowywane w firmie handlowej zgodnie z ustawą o rachunkowości?

A. do dnia zatwierdzenia sprawozdania finansowego
B. na stałe
C. przez czas określony w regulacjach podatkowych
D. do momentu dokonania kontroli zewnętrznej
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie przedstawionych w tabeli stanów wybranych kont księgowych przedsiębiorstwa handlowego na dzień 31.12.2020 r. ustal wynik finansowy brutto metodą statystyczną.

Stan wybranych kont księgowych na dzień 31.12.2020 r. w zł
Przychody ze sprzedaży towarów16 200,00
Wartość sprzedanych towarów w cenie zakupu10 900,00
Koszty handlowe3 160,00
Pozostałe przychody operacyjne350,00
Pozostałe koszty operacyjne310,00
Przychody finansowe130,00
Koszty finansowe170,00

A. 31 220,00 zł
B. 23 940,00 zł
C. 1 660,00 zł
D. 2 140,00 zł
HAN.02 Pytanie 1689
Prowadzenie działań handlowych

Kluczowe informacje, cele, założenia oraz zadania, które umożliwiają zrozumienie istoty planu marketingowego, znajdują się

A. w analizie bieżącej sytuacji rynkowej
B. w planach operacyjnych
C. w streszczeniu planu
D. w analizie możliwości i problemów
HAN.02 Pytanie 1690
Prowadzenie działań handlowych

Jakie kryteria segmentacji rynku powinny być zastosowane, aby wyodrębnić jednorodne grupy konsumentów z uwagi na wiek oraz przychody?

A. Demograficzne i ekonomiczne
B. Ekonomiczne i behawioralne
C. Psychologiczne i osobowościowe
D. Geograficzne i demograficzne
HAN.01 Pytanie 1691
Prowadzenie sprzedaży

W sklepie nabyto spodnie, których cena zakupu netto wynosi 120 zł za sztukę. Marża na poziomie 30% jest obliczana od ceny zakupu netto, a stawka VAT wynosi 23%. Jaką cenę brutto uzyskamy za te spodnie?

A. 191,88 zł
B. 120,00 zł
C. 156,00 zł
D. 203,75 zł
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie wyników inwentaryzacji przedstawionych w tabeli ustal wartość kompensaty niedoboru nadwyżką.

Nazwa towaruCena jednostkowa
w zł
Ilość w szt. według
spisu z naturyksiąg rachunkowych
Ołówek techniczny 3H1,40106100
Ołówek techniczny 6H1,507584

A. 8,40 zł
B. 9,00 zł
C. 12,60 zł
D. 13,50 zł
HAN.01 Pytanie 1693
Prowadzenie sprzedaży

Dane w tabeli przedstawiają wielkość sprzedaży cementu w czterech marketach budowlanych funkcjonujących na rynku krakowskim w maju 2011 r. Największy udział w rynku cementu ma market

MarketSprzedaż w tonach
A.25
B.28
C.43
D.4

A. A.
B. D.
C. C.
D. B.
HAN.02 Pytanie 1695
Prowadzenie działań handlowych

Jakie narzędzia promocyjne skierowane do klientów powinien zastosować sklep spożywczy, aby zachęcić ich do większych zakupów?

A. Wsparcie finansowe, darmowe próbki, wycieczki.
B. Kupony rabatowe, próbki produktów, szkolenia dla agentów.
C. Premie sprzedażowe, zawody, wyjazdy szkoleniowe.
D. Próbki produktów, kupony rabatowe, konkursy.