Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Prowadzenie sprzedaży

W firmie zwiększyła się wartość zysku netto przy niezmienionych przychodach ze sprzedaży. Jak to wpłynie na rentowność sprzedaży?

A. Wzrośnie
B. Pozostanie na tym samym poziomie
C. Kierunek zmian rentowności jest niemożliwy do ustalenia
D. Zmaleje
HAN.02 Pytanie 1723
Prowadzenie działań handlowych

Hurtownia, planując rozwój, zrealizowała badanie dotyczące oczekiwań i preferencji klientów oraz oferty rywalizujących firm. W jakiej sekcji biznesplanu powinny znaleźć się wyniki oraz wnioski z przeprowadzonej analizy?

A. Plan techniczny
B. Plan marketingowy
C. Plan organizacyjny
D. Plan finansowy
HAN.02 Pytanie 1724
Prowadzenie działań handlowych

Jaką formę reklamy powinno wybrać przedsiębiorstwo, aby upewnić aktualnych klientów, że dokonali właściwego wyboru szamponu do włosów?

A. Wzmacniającą
B. Konkurencyjną
C. Nakłaniającą
D. Informacyjną
Prowadzenie działań handlowych

W listopadzie hurtownia sprzedała 100 sztuk talerzy po cenie netto 7,50 zł/szt., za które otrzymała płatność przed końcem miesiąca, oraz 50 sztuk talerzy po cenie netto 8,00 zł/szt. z terminem płatności w grudniu. Oblicz wartość przychodu netto hurtowni ze sprzedaży talerzy w listopadzie?

A. 750,00 zł
B. 575,00 zł
C. 400,00 zł
D. 1 150,00 zł
HAN.01 Pytanie 1726
Kategorie: Towaroznawstwo
Prowadzenie sprzedaży

Jaką cechą charakteryzuje się artykuł spożywczy?

A. forma.
B. kolor.
C. rozmiar.
D. trwałość.
HAN.02 Pytanie 1728
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie informacji zawartych w tabeli ustal, jaki procent ogółu klientów hurtowni stanowią osoby powyżej 50 roku życia.

Tabela. Wyniki badań marketingowych przeprowadzonych przez hurtownię
Przedział wiekowy20-2930-3940-4950-5960-70
Liczba klientów1530352520

A. 20%
B. 36%
C. 25%
D. 45%
Prowadzenie sprzedaży

Cechy transakcji takie jak:
- uzyskanie towaru do użytku od razu po podpisaniu umowy oraz dokonaniu pierwszej wpłaty,
- obowiązek regularnego spłacania przez klienta zobowiązań za towar przez cały czas określony w umowie,
- przeniesienie towaru na własność klienta po uregulowaniu całej kwoty, są typowe dla sprzedaży

A. internetowej
B. wysyłkowej
C. akwizycyjnej
D. ratalnej
HAN.01 Pytanie 1730
Prowadzenie sprzedaży

Przedstawiona w formie tabeli baza danych osobowych kandydatów na stanowisko pracownika sekretariatu została sklasyfikowana według kryterium

Nazwisko i imięData urodzeniaMiejsce urodzenia
Grzelak Ewa13.04.1973 r.Głowno
Królak Anna16.07.1980 r.Zgierz
Sieradzka Emila15.03.1976 r.Poznań

A. alfabetycznego.
B. geograficznego.
C. rzeczowego.
D. chronologicznego.
HAN.02 Pytanie 1732
Prowadzenie działań handlowych

Firma handlowa oferuje produkt, który znajduje się w etapie wprowadzania na rynek. Aby wywołać u klientów potrzebę zakupu tego produktu, firma powinna wykorzystać narzędzia reklamowe, które przede wszystkim mają na celu

A. informację.
B. nakłonienie.
C. edukację.
D. przypomnienie.
HAN.01 Pytanie 1733
Prowadzenie sprzedaży

Hurtownia nabyła towar po cenie netto wynoszącej 160 zł i planuje go sprzedać po cenie netto 200 zł. Jaka będzie marża wyliczona na podstawie ceny zakupu netto?

A. 80%
B. 20%
C. 25%
D. 125%
HAN.01 Pytanie 1734
Prowadzenie sprzedaży

W klasyfikacji towarów według PKWiU nie bierze się pod uwagę kryterium

A. technologii produkcji
B. rodzaju zastosowanego surowca
C. jakości towaru
D. konstrukcji oraz przeznaczenia towaru
Prowadzenie sprzedaży

Poniżej przytoczono fragmenty umowy ubezpieczenia, podpisanej pomiędzy dwoma firmami. Jaka zależność pomiędzy stronami wynika z tej umowy?

UMOWA UBEZPIECZENIE
zawarta w dniu 15.12.2008
pomiędzy Firmą ubezpieczeniową „PEWNOŚĆ" S.A. (…)
reprezentowaną przez Ewę Kot z jednej strony,
a Firmą Handlową „Handel" sp. z o.o.(…) reprezentowaną przez Adama Kowala.
Przedmiotem umowy jest ubezpieczenie majątku Firmy Handlowej „Handel" sp. z o. o.
(…) do wartości 50 000, 00 zł.
Stawka ubezpieczeniowa – miesięczna wynosi 100,00 zł.
(…)

A. Firma handlowa odnosi większą korzyść.
B. Są równorzędnymi partnerami w interesach.
C. Żadna z firm nie odnosi korzyści.
D. Firma ubezpieczeniowa odnosi większą korzyść.
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie danych zawartych w tabeli ustal różnice inwentaryzacyjne w ujęciu wartościowym.

Lp.Nazwa towaruCena zakupuStan według
spisu z naturyzapisów księgowych
1.Kukurydza w puszce3 zł/szt.132 szt.130 szt.
2.Groszek w puszce2 zł/szt.225 szt.230 szt.

A. Niedobór groszku o wartości 10 zł i nadwyżka kukurydzy o wartości 6 zł.
B. Niedobór kukurydzy o wartości 2 zł i nadwyżka groszku o wartości 5 zł.
C. Niedobór groszku o wartości 5 zł i nadwyżka kukurydzy o wartości 2 zł.
D. Niedobór kukurydzy o wartości 6 zł i nadwyżka groszku o wartości 10 zł.
HAN.01 Pytanie 1737
Prowadzenie sprzedaży

Gdy klient uznaje cenę konkretnego modelu aparatu fotograficznego za zbyt wysoką, sprzedawca powinien

A. omówić z klientem kwestię ceny towaru
B. poinformować klienta, że ten sam produkt w pobliskim sklepie może być nieco tańszy
C. zaprezentować inny, równie wartościowy, ale tańszy aparat
D. zmniejszyć cenę produktu do możliwości finansowych nabywcy
HAN.02 Pytanie 1738
Prowadzenie działań handlowych

Hurtownia wędliniarska, która również prowadzi sprzedaż detaliczną, wprowadza na rynek nowy typ wędlin drobiowych. Jakie narzędzie promocji powinna zastosować, aby przekonać klientów o doskonałej jakości i smaku tych produktów?

A. Oferowanie bonifikat przy dokonaniu zakupu
B. Organizowanie degustacji produktów
C. Wprowadzenie nagród dla lojalnych klientów
D. Wręczanie kuponów rabatowych przy zakupie
HAN.01 Pytanie 1739
Prowadzenie sprzedaży

Jakie są kluczowe obowiązki pracownika w zakresie zasad BHP?

A. przygotowanie procedur działania w przypadku zagrożenia życia
B. zakup sprzętu do ochrony osobistej
C. tworzenie strategii poprawy warunków BHP
D. stosowanie się do norm i regulacji BHP
HAN.01 Pytanie 1740
Prowadzenie sprzedaży

W dniu 5.01 wartość towaru wynosiła 1 000,00 zł. Sprzedawca 6.01 obniżył ją o 10%, a 8.01 podniósł o 10%. Jaką cenę miał towar 8.01?

A. 990,00 zł
B. 1 100,00 zł
C. 900,00 zł
D. 1 000,00 zł
Prowadzenie sprzedaży

Podczas inwentaryzacji zauważono brak 200 kg materiału w cenie 10 zł. za kg. Niedobór został uznany za wynikający z przyczyn losowych. Jak należy zaksięgować rozliczenie tego niedoboru na kontach?

A. Ma Rozliczenie niedoborów i szkód 2 000 zł, Wn Zużycie materiałów 2 000 zł
B. Ma Rozliczenie niedoborów i szkód 2 000 zł, Wn Straty nadzwyczajne 2 000 zł
C. Wn Rozliczenie niedoborów i szkód 2 000 zł, Ma Straty nadzwyczajne 2 000 zł
D. Wn Rozliczenie niedoborów i szkód 2 000 zł, Ma Koszty działalności podstawowej 2 000 zł
Prowadzenie sprzedaży

Dokumenty związane z transakcją zakupu produktów to

A. raport obrotów oraz arkusz spisu z natury
B. faktura oraz raport obrotów
C. wydanie zewnętrzne i przyjęcie zewnętrzne
D. faktura i przyjęcie zewnętrzne
HAN.01 Pytanie 1743
Prowadzenie sprzedaży

Wyznacz wartość jednostkową netto za kilogram produktu, który dostępny jest w opakowaniach o wadze 125 g, sprzedawanych po cenie netto 20,00 zł za opakowanie?

A. 160,00 zł
B. 6,25 zł
C. 25,00 zł
D. 16,00 zł
HAN.01 Pytanie 1745
Prowadzenie sprzedaży

Klient złożył reklamację 5 kwietnia. Termin, w jakim sklep ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację, upływa

A. 12 kwietnia
B. 11 kwietnia
C. 17 kwietnia
D. 19 kwietnia
Prowadzenie sprzedaży

W firmie handlowej umowa dotycząca wspólnej odpowiedzialności materialnej zobowiązuje kierownika działu do pokrycia 10% wartości niedoboru oraz trzech pracowników, z których każdy odpowiada za 30% niedoboru. Jeśli w trakcie inwentaryzacji wykryto niedobór wynoszący 6 000 zł, to kto ponosi odpowiedzialność za ten niedobór?

A. kierownik w wysokości 600 zł i trzech pracowników, każdy w wysokości 1 800 zł
B. trzech pracowników, każdy w wysokości 2 000 zł
C. wyłącznie kierownik, w wysokości 6 000 zł
D. kierownik i pracownicy, wszyscy w wysokości 1 500 zł
Prowadzenie sprzedaży

Na początku odbioru ilościowego powinno się

A. ocenić organoleptycznie stan oraz jakość opakowania
B. przeliczyć jednostkowe opakowania w każdym opakowaniu zbiorczym
C. przeliczyć opakowania zbiorcze i zestawić z dokumentem dostawy
D. sprawdzić poprawność oznaczenia towarów
HAN.01 Pytanie 1749
Prowadzenie sprzedaży

Dobrowolna odpowiedzialność sprzedawcy lub producenta za wady fizyczne towaru, polegająca na naprawie lub wymianie produktu w przypadku ujawnienia się jego wad w ustalonym czasie, to

A. rękojmia
B. reklamacja
C. gwarancja
D. poręczenie
Prowadzenie działań handlowych

Towary w bilansie przedsiębiorstwa handlowego są prezentowane w aktywach obrotowych?

A. na podstawie cen zakupu lub nabycia, które są wyższe od ich cen sprzedaży netto w dniu bilansowym
B. zawsze na podstawie cen nabycia
C. na podstawie cen zakupu lub nabycia, które nie mogą przekraczać ich cen sprzedaży netto w dniu bilansowym
D. zawsze na podstawie cen zakupu
HAN.02 Pytanie 1751
Prowadzenie działań handlowych

Reklamacja towaru złożona przez nabywcę powinna być rozpatrzona przez sprzedawcę w przeciągu

A. 14 dni od daty potwierdzenia wady towaru przez rzeczoznawcę
B. 7 dni od daty jej złożenia przez nabywcę towaru
C. 21 dni od daty potwierdzenia wady towaru przez rzeczoznawcę
D. 14 dni od daty jej złożenia przez nabywcę towaru
HAN.01 Pytanie 1752
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie fragmentu artykułu określ, do którego typu klientek kierowana jest akcja promocyjna.

Fragment artykułu prasowego
Obecnie wiele kobiet przy zakupach zwraca szczególną uwagę na poziom obsługi i porady, z których może skorzystać w salonie. Ponieważ wiele kobiet nosi źle dobrany biustonosz, w naszym sklepie stanie Mobilna Przymierzalnia, w której każda kobieta będzie mogła skorzystać z profesjonalnej porady brafittingowej. Konsultantki wiodącej marki będą doradzać klientkom jak odpowiednio dobrać biustonosz oraz pomogą wybrać, zależnie od sylwetki, bieliznę modelującą.

A. Konserwatywnych.
B. Reagujących emocjonalnie.
C. Zdecydowanych.
D. Oczekujących doradztwa.
Prowadzenie sprzedaży

Operację gospodarczą o treści: "odsetki za miesiąc maj z tytułu kredytu obrotowego" należy zaksięgować na kontach księgowych na podstawie wyciągu bankowego WB

A. Wn "Pozostałe koszty operacyjne", Ma "Rachunek bankowy"
B. Wn "Pozostałe przychody operacyjne", Ma "Rachunek bankowy"
C. Wn "Koszty finansowe", Ma "Rachunek bankowy"
D. Wn "Przychody finansowe", Ma "Rachunek bankowy"
HAN.01 Pytanie 1754
Prowadzenie sprzedaży

Pan Kowalski dysponuje gotówką w kwocie 38 zł. Na stoisku mięsnym poprosił o 0,50 kg schabu i 1,50 kg łopatki. Ile szynki może kupić ten klient za pozostałą kwotę pieniędzy?

Nazwa towaruCena detaliczna
Schab16 zł/kg
Łopatka14 zł/kg
Szynka30 zł/kg

A. 0,4 kg
B. 0,3 kg
C. 0,1 kg
D. 0,2 kg
HAN.01 Pytanie 1755
Prowadzenie sprzedaży

Jakie zestawienie towarów może być w pełni sprzedawane zarówno w tradycyjny, jak i nowoczesny sposób?

A. Owoce, słodycze w opakowaniach, wędliny krojone na życzenie klienta, mleko, zabawki
B. Wędliny pakowane hermetycznie, owoce, mleko, zabawki, słodycze w opakowaniach
C. Słodycze w opakowaniach, mleko, żywe ryby, zabawki, owoce
D. Mleko, owoce, ciasto sprzedawane na wagę, zabawki, słodycze w opakowaniach
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie wyników inwentaryzacji przedstawionych w tabeli ustal wartość kompensaty niedoboru nadwyżką.

Nazwa towaruCena jednostkowa
w zł
Ilość w szt. według
spisu z naturyksiąg rachunkowych
Ołówek techniczny 3H1,40106100
Ołówek techniczny 6H1,507584

A. 13,50 zł
B. 9,00 zł
C. 8,40 zł
D. 12,60 zł
HAN.01 Pytanie 1758
Prowadzenie sprzedaży

Klient nabył maszynę do szycia, która objęta jest trzyletnią gwarancją. Po dwóch latach i dwóch miesiącach prawidłowego użytkowania maszyna przestała funkcjonować. Klient ma prawo do

A. wymiany maszyny na nową z tytułu niezgodności sprzętu z umową
B. wymiany sprzętu na wolny od wad z tytułu gwarancji lub niezgodności sprzętu z umową
C. zwrotu pieniędzy za zakupiony sprzęt z tytułu gwarancji lub niezgodności towaru z umową
D. naprawy maszyny w ramach gwarancji
HAN.01 Pytanie 1759
Kategorie: Towaroznawstwo
Prowadzenie sprzedaży

Jakiego surowca włókienniczego pochodzenia zwierzęcego dotyczy pytanie?

A. wełna
B. juta
C. len
D. bawełna
HAN.01 Pytanie 1760
Prowadzenie sprzedaży

Proponowanie klientowi kuponu, który umożliwia uzyskanie rabatu przy przyszłym zakupie, jest przykładem

A. reklamy
B. promocji sprzedaży
C. sprzedaży osobistej
D. public relations