Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.01 Pytanie 161
Prowadzenie sprzedaży

Do tradycyjnego sklepu z perfumami wszedł klient, który planuje zakupić prezent dla swojej córki. Jakie kroki powinien podjąć sprzedawca w celu obsługi tego klienta?

A. Ustalenie potrzeb, prezentacja produktów, wyjaśnienie wątpliwości, inkaso należności, zachęcenie do dodatkowych zakupów
B. Ustalenie potrzeb, prezentacja produktów, zachęcenie do dodatkowych zakupów, wyjaśnienie wątpliwości, inkaso należności
C. Ustalenie potrzeb, zachęcenie do dodatkowych zakupów, prezentacja produktów, wyjaśnienie wątpliwości, inkaso należności
D. Ustalenie potrzeb, wyjaśnienie wątpliwości, prezentacja produktów, inkaso należności, zachęcenie do dodatkowych zakupów
HAN.01 Pytanie 162
Prowadzenie sprzedaży

Czynniki naturalne wpływające na jakość przechowywanych świeżych owoców i warzyw to:

A. temperatura, wilgotność powietrza i światło
B. metoda składowania, wilgotność powietrza i opakowanie
C. temperatura, opakowanie oraz wilgotność powietrza
D. metoda składowania, opakowanie i światło
Prowadzenie działań handlowych

W tabeli przedstawiono wartość sprzedaży niektórych pozycji asortymentu przedsiębiorstwa handlu hurtowego. Przedsiębiorstwo przeznaczyło 10 000 zł na uzupełnienie zapasów wymienionych pozycji asortymentu proporcjonalnie do ich udziału w wartości sprzedaży. Którą kwotę przeznaczono na uzupełnienie asortymentu o największej wartości sprzedaży?

L.p.AsortymentWartość sprzedaży w zł
1.Zeszyt A5-60 kratka3 675
2.Zeszyt A5-60 linia3 150
3.Zeszyt A4-60 kratka2 940
4.Zeszyt A4-60 linia735
Ogółem10 500

A. 3 675 zł
B. 3 500 zł
C. 3 000 zł
D. 3 150 zł
HAN.02 Pytanie 164
Prowadzenie działań handlowych

Po przeprowadzeniu analizy SWOT, właściciel cukierni zdecydował o otwarciu dodatkowych punktów sprzedaży swoich wyrobów w innych miastach. Który z elementów tej analizy został uznany za mocną stronę cukierni?

A. Niskie oprocentowanie kredytów
B. Niskie bezrobocie w regionie
C. Smaczne i niedrogie wyroby
D. Stabilna polityka podatkowa
HAN.01 Pytanie 165
Prowadzenie sprzedaży

Która z wymienionych nieprawidłowości dotyczących dostawy zostanie wykryta w trakcie odbioru ilościowego?

A. Brak druku na sześciu stronach w dostarczonych książkach
B. Odbarwienia na pięciu przyjętych parach butów
C. Brak trzech paczek kawy w uszkodzonym opakowaniu zbiorczym
D. Zepsute owoce w jednej z pięciu przyjmowanych skrzynek
HAN.01 Pytanie 166
Prowadzenie sprzedaży

Kto jest odpowiedzialny za przeszkolenie pracownika w zakresie bhp przed jego dopuszczeniem do pracy?

A. Państwowa Inspekcja Pracy
B. Państwowa Inspekcja Sanitarna
C. zakład pracy
D. Państwowa Inspekcja Handlowa
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie wskaźników dynamiki sprzedaży ustal, jaką ilość obuwia sportowego powinna zamówić hurtownia w kwietniu, jeżeli w styczniu zapotrzebowanie wynosiło 2 000 sztuk.

Dynamika sprzedaży obuwia sportowego
MiesiącStyczeńLutyMarzecKwiecień
Indeks prosty o podstawie stałej ze stycznia100%110%120%150%

A. 2 200 szt.
B. 3 000 szt.
C. 2 640 szt.
D. 3 960 szt.
HAN.01 Pytanie 169
Prowadzenie sprzedaży

Manekiny, na których wyświetlana jest odzież w sklepach samoobsługowych oraz preselekcyjnych, są ustawiane bezpośrednio na podłodze lub na

A. podestach
B. skrzyniach
C. kontenerach
D. gondolach
HAN.02 Pytanie 170
Prowadzenie działań handlowych

Kupujący zgłosił w dniu 31.11.2014 r. wadliwość towaru zakupionego w dniu 05.10.2014 r. i wydanego 10.10.2014 r. W którym terminie najpóźniej, zgodnie z przytoczonymi przepisami, wystawca karty gwarancyjnej jest zobowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy, jeżeli w dokumencie gwarancyjnym nie określono tego terminu?

Fragment Ustawy Kodeks cywilny
(…)
Art. 577
§ 1. W wypadku gdy kupujący otrzymał od sprzedawcy dokument gwarancyjny co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie wątpliwości, że wystawca dokumentu (gwarant) jest obowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, jeżeli wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w gwarancji.
§ 2. Jeżeli w gwarancji nie zastrzeżono innego terminu, termin wynosi jeden rok licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.
(…)

A. Do 10.10.2015 r.
B. Do 31.12.2015 r.
C. Do 05.10.2015 r.
D. Do 31.11.2015 r.
Prowadzenie sprzedaży

Sklep spożywczy nabył towar po cenie netto wynoszącej 20 zł i sprzedaje go z marżą równą 20% od ceny sprzedaży. Jeśli towar objęty jest stawką VAT 7%, to ile wynosi cena sprzedaży brutto?

A. 26,75 zł
B. 25,00 zł
C. 28,62 zł
D. 30,62 zł
Prowadzenie sprzedaży

Wylicz cenę netto sprzedaży torebki damskiej, jeśli do jej netto ceny zakupu wynoszącej 60 zł doliczono marżę w wysokości 30%, obliczoną od ceny zakupu.

A. 60,18 zł
B. 61,80 zł
C. 78,00 zł
D. 90,00 zł
HAN.01 Pytanie 174
Prowadzenie sprzedaży

Klientka nabyła buty zimowe i otrzymała tylko paragon fiskalny, który stanowi dokument uprawniający do złożenia reklamacji. Klientce nie przysługuje

A. wymiana butów zimowych na podstawie gwarancji
B. zwrot pieniędzy, jeśli sprzedawca nie potrafi naprawić butów zimowych w odpowiednim czasie
C. wymiana butów zimowych z powodu niezgodności towaru z umową
D. naprawa butów zimowych z powodu niezgodności towaru z umową
HAN.01 Pytanie 175
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie zawartych w tabeli danych wskaż rozmiar sukienki, który sprzedawca powinien zaproponować klientce o wzroście 170 cm, obwodzie klatki piersiowej 99 cm i obwodzie bioder 105 cm.

RozmiarWymiary w cm
wzrostobwód klatki piersiowejobwód bioder
3816486-8993-96
4016490-9397-99
4217094-97100-103
4417098-101104-106

A. 40
B. 44
C. 38
D. 42
HAN.01 Pytanie 177
Kategorie: Towaroznawstwo
Prowadzenie sprzedaży

Metoda konserwacji żywności, polegająca na jednolitym podgrzewaniu produktów spożywczych w zakresie temperatur od 60 °C do 100 °C, mająca na celu zatrzymanie rozwoju drobnoustrojów patogennych, a jednocześnie utrzymanie walorów smakowych oraz wartości odżywczych, to

A. transpiracja
B. tyndalizacja
C. sterylizacja
D. pasteryzacja
Prowadzenie działań handlowych

Jeżeli w firmie wskaźnik rotacji zapasów wynosił 18 dni w 2012 roku, a w 2013 roku 15 dni, to oznacza, że w 2013 roku w porównaniu do 2012 roku

A. średni czas zamrożenia zapasów zmniejszył się o 3 dni
B. średni czas zamrożenia zapasów wzrósł o 3 dni
C. nie wystąpiły zmiany w zarządzaniu zapasami
D. pogorszyła się efektywność zarządzania zapasami
HAN.02 Pytanie 179
Prowadzenie działań handlowych

Jaką metodę reklamy powinien wybrać producent, który wprowadza na polski rynek markowe buty, aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych nabywców?

A. Ogłoszenie reklamowe w regionalnej prasie
B. Prezentację oferty na targach lokalnych
C. Emisję filmu reklamowego w ogólnokrajowej telewizji
D. Bezpośrednie wręczanie ulotek na stołecznej ulicy
HAN.01 Pytanie 180
Prowadzenie sprzedaży

Zarysowania na obudowie drukarki dostrzegane w trakcie korzystania z produktu przez konsumenta stanowią wadę

A. ukrytą nieistotną
B. widoczną zasadniczą
C. ukrytą zasadniczą
D. widoczną nieistotną
HAN.01 Pytanie 181
Prowadzenie sprzedaży

Kupujący otrzymał fakturę z niepoprawną ceną produktu. Który dokument powinien być wydany, aby skorygować powstały błąd?

A. Faktura pro forma
B. Faktura korygująca
C. Paragon fiskalny
D. Nota korygująca
Prowadzenie działań handlowych

Jaką wartość sprzedaży brutto osiągnie towar objęty stawką VAT 8%, jeśli cena zakupu netto wynosi 50,00 zł, a przedsiębiorstwo handlowe przyjmuje 20% marżę od ceny zakupu?

A. 60,00 zł
B. 67,50 zł
C. 54,00 zł
D. 64,80 zł
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie informacji zawartych w tabeli ustal, o ile zmieniła się wartość przychodów w roku badanym względem roku podstawowego.

Tabela. Wielkość sprzedaży i ceny towarów
Lp.WyszczególnienieRok podstawowyRok badany
1.Ilość sprzedanych towarów10 000 szt.20 000 szt.
2.Cena towaru5,00 zł4,00 zł

A. Wzrosła o 30 000,00 zł.
B. Spadła o 60 000,00 zł.
C. Spadła o 30 000,00 zł.
D. Wzrosła o 60 000,00 zł.
Prowadzenie sprzedaży

Posiadacz księgarni nabył w hurtowni słowniki angielskie w cenie 50 zł/szt. Wprowadza on 10% marżę opartą na cenie zakupu. Stawka VAT wynosi 5%. Cena detaliczna (sprzedaży brutto) pojedynczego słownika to

A. 57,75 zł
B. 55,00 zł
C. 50,00 zł
D. 60,75 zł
HAN.02 Pytanie 186
Prowadzenie działań handlowych

Sprzedawca w sklepie zobowiązany jest przyjąć reklamację od nabywcy obuwia w ciągu

A. 40 miesięcy od daty zakupu
B. 30 miesięcy od daty zakupu
C. 36 miesięcy od daty zakupu
D. 24 miesięcy od daty zakupu
Prowadzenie działań handlowych

Hurtownia dokonała sprzedaży towarów za gotówkę. Wydanie sprzedanych towarów na podstawie dowodu Wz powinno być zarejestrowane na kontach

A. Wartość sprzedanych towarów w cenie zakupu po stronie Wn, Towary po stronie Ma
B. Kasa po stronie Wn, Towary po stronie Ma
C. Rozliczenie zakupu po stronie Wn, Towary po stronie Ma
D. Towary po stronie Wn, Wartość sprzedanych towarów w cenie zakupu po stronie Ma
Prowadzenie działań handlowych

Które z wymienionych produktów można umieścić w bliskim sąsiedztwie wędzonych ryb?

A. Świeże pieczywo bez opakowania
B. Owoce świeże oraz suszone
C. Przetwory warzywne w słoikach
D. Wyroby garmażeryjne sprzedawane na wagę
HAN.02 Pytanie 189
Prowadzenie działań handlowych

Jaką metodę sprzedaży powinien wybrać sprzedawca luksusowych produktów, gdy planuje oferować wyższy poziom obsługi klientów, którzy oczekują fachowego doradztwa?

A. Tradycyjną
B. Samoobsługową
C. Komisową
D. Wysyłkową
HAN.01 Pytanie 190
Prowadzenie sprzedaży

Jaką wartość będzie miała cena detaliczna brutto towaru, jeżeli cena zakupu netto wynosi 100 zł, marża detaliczna obliczana "od sta" to 10%, a stawka VAT tego towaru wynosi 7%?

A. 111,00 zł
B. 171,00 zł
C. 110,70 zł
D. 117,70 zł
HAN.01 Pytanie 191
Prowadzenie sprzedaży

Producent popularnej marki kawy namawiał klientów do kupna jednego ze swoich wyrobów, umieszczając wewnątrz opakowania eleganckie, srebrne łyżeczki. Takie działania producenta określane są jako

A. public relations
B. reklama
C. sprzedaż osobista
D. promocja sprzedaży
HAN.01 Pytanie 192
Prowadzenie sprzedaży

Dziś sprzedajemy pomarańcze w obniżonej cenie. Jaką technikę argumentacji zastosował sprzedawca?

A. Zadawania pytań.
B. Skupienia.
C. Prezentacji.
D. Argumentacji cenowej.
HAN.02 Pytanie 193
Prowadzenie działań handlowych

Zgodnie z przytoczonym przepisem prawa obowiązującym w Polsce, przedsiębiorstwo handlowe przygotowujące kampanię reklamową, powinno bezwzględnie zrezygnować z reklamy

Fragment ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
Art. 131.
1.Zabrania się na obszarze kraju reklamy i promocji napojów alkoholowych, z wyjątkiem piwa, którego reklama i promocja jest dozwolona, pod warunkiem że:
1)nie jest kierowana do małoletnich;
2)nie przedstawia osób małoletnich;
3)nie łączy spożywania alkoholu ze sprawnością fizyczną bądź kierowaniem pojazdami;
4)nie zawiera stwierdzeń, że alkohol posiada właściwości lecznicze, jest środkiem stymulującym, uspokajającym lub sposobem rozwiązywania konfliktów osobistych;
5)nie zachęca do nadmiernego spożycia alkoholu;
6)nie przedstawia abstynencji lub umiarkowanego spożycia alkoholu w negatywny sposób;
7)nie podkreśla wysokiej zawartości alkoholu w napojach alkoholowych jako cechy wpływającej pozytywnie na jakość napoju alkoholowego;
8)nie wywołuje skojarzeń z:
a)atrakcyjnością seksualną,
b)relaksem lub wypoczynkiem,
c)nauką lub pracą,
d)sukcesem zawodowym lub życiowym.

A. piwa.
B. napoju energetyzującego.
C. wina.
D. napoju izotonicznego.
Prowadzenie działań handlowych

Zapas końcowy dezodorantu damskiego, ustalony na podstawie zamieszczonych w tabeli danych, wynosi

TowarZapas początkowy w szt.Zakup w szt.Sprzedaż w szt.
Dezodorant damski5509 2007 750

A. 1 450 szt.
B. 8 650 szt.
C. 2 000 szt.
D. 900 szt.
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli oblicz kwotę należności za zakupy.

Dane dotyczące sprzedaży towarów
Lp.TowarIlośćJ.m.Cena detaliczna
1Cukierki toffi0,5kg16,00 zł/kg
2Cukierki irysy1kg16,00 zł/kg
3Czekolada gorzka2szt.2,50 zł/szt.

A. 26,50 zł
B. 37,00 zł
C. 29,00 zł
D. 34,50 zł
HAN.02 Pytanie 197
Prowadzenie działań handlowych

Zgodnie z przepisami dotyczącymi walki z nieuczciwą konkurencją, do działań uznawanych za nieuczciwą lub zabronioną reklamę należy zaliczyć reklamę

A. stymulującą konsumentów do dokonania zakupu
B. prezentującą prawdziwe właściwości i funkcje reklamowanego towaru
C. stwarzającą możliwość wieloznacznego rozumienia jej treści
D. nawiązującą do tradycji panujących w danym regionie
Prowadzenie sprzedaży

Właścicielka sklepu spożywczego nabyła 80 kg słodyczy w cenie 10 zł/kg. Aby sprzedaż słodyczy przyniosła zysk, ustaliła marżę na poziomie 30% ceny zakupu. Jaką kwotę uzyska z marży, jeżeli wszystkie słodycze zostaną sprzedane?

A. 30 zł
B. 300 zł
C. 240 zł
D. 24 zł
Prowadzenie sprzedaży

Realizując kompensację braków w składnikach majątkowych nadwyżką, stosuje się zasadę

A. wyższej ceny i większej ilości
B. niższej ceny i większej ilości
C. wyższej ceny i mniejszej ilości
D. niższej ceny i mniejszej ilości