Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.02 Pytanie 241
Prowadzenie działań handlowych

Aby wydać dowód księgowy Pz w formie elektronicznej, należy skorzystać z oprogramowania do tworzenia dokumentów

A. magazynowych
B. podatkowych
C. finansowych
D. sprzedaży
HAN.01 Pytanie 242
Prowadzenie sprzedaży

Palenie papierosów w obiektach magazynowych jest

A. dozwolone, pod warunkiem że nie ma klientów
B. dozwolone jedynie w wydzielonych miejscach
C. bezwarunkowo zabronione
D. zabronione podczas odbioru towarów
HAN.02 Pytanie 243
Prowadzenie działań handlowych

Wartość kapitałów własnych, przedstawiona w bilansie na koniec roku obrotowego, stanowi wartość, która jest pokazana jako stan początkowy w roku następnym, zgodnie z zasadą

A. ciągłości
B. memoriałową
C. periodyzacji
D. gotówkową
HAN.01 Pytanie 244
Prowadzenie sprzedaży

Szeroki oraz płytki asortyment, charakterystyczny dla sprzedaży w kioskach, powinien być oferowany według metody

A. samoobsługi
B. wysyłkowej
C. tradycyjnej
D. preselekcji
HAN.01 Pytanie 245
Prowadzenie sprzedaży

Sklep odzieżowy oferujący wyłącznie damskie okrycia wierzchnie w różnych fasonach, kolorach i rozmiarach, dysponuje asortymentem

A. szerokim i płytkim
B. wąskim i głębokim
C. wąskim i płytkim
D. szerokim i głębokim
HAN.01 Pytanie 246
Prowadzenie sprzedaży

Informowanie mediów o udziale firmy budowlanej w ogólnopolskiej akcji charytatywnej, która ma na celu finansowanie zakupu sprzętu rehabilitacyjnego dla osób z niepełnosprawnościami, jest formą

A. reklamy
B. public relations
C. propagandy
D. promocji
HAN.01 Pytanie 247
Prowadzenie sprzedaży

Do kategorii magazynów półotwartych należy

A. place składowe oraz obiekty budowlane
B. zasieki oraz place składowe
C. zasieki oraz wiaty
D. wiaty i obiekty budowlane
HAN.01 Pytanie 248
Prowadzenie sprzedaży

Klient nabył maszynę do szycia, która objęta jest trzyletnią gwarancją. Po dwóch latach i dwóch miesiącach prawidłowego użytkowania maszyna przestała funkcjonować. Klient ma prawo do

A. zwrotu pieniędzy za zakupiony sprzęt z tytułu gwarancji lub niezgodności towaru z umową
B. wymiany sprzętu na wolny od wad z tytułu gwarancji lub niezgodności sprzętu z umową
C. wymiany maszyny na nową z tytułu niezgodności sprzętu z umową
D. naprawy maszyny w ramach gwarancji
HAN.01 Pytanie 249
Prowadzenie sprzedaży

Na witrynach z szklanymi półkami, przeszklonymi ladami z oświetleniem oraz zamkniętymi gablotami wyświetla się

A. zegarki
B. sprzęt AGD
C. krawaty
D. telewizory
HAN.02 Pytanie 250
Prowadzenie działań handlowych

Jakie z poniższych zjawisk nie ma wpływu na jakość przechowywanych produktów sypkich, takich jak cukier czy mąka?

A. Wilgotność
B. Temperatura
C. Hałas
D. Szkodniki
HAN.01 Pytanie 251
Prowadzenie sprzedaży

W roku 2011 wskaźnik rentowności sprzedaży w Firmie Handlowej ANNA wynosił 20%. Co to implikuje?

A. na każdą złotówkę zysku przypada 0,20 zł aktywów obrotowych.
B. na każdą złotówkę zysku przypada 0,20 zł przychodu ze sprzedaży.
C. każda złotówka aktywów obrotowych generuje zysk w wysokości 0,20 zł.
D. każda złotówka przychodu ze sprzedaży generuje zysk w wysokości 0,20 zł.
HAN.01 Pytanie 252
Prowadzenie sprzedaży

PPH Kargo sp. z o.o. zrealizowało sprzedaż towarów na kwotę 20 000,00 zł, a jako formę zapłaty otrzymało weksel. Jeśli wartość sumy dyskontowej wynosi 618,56 zł, to na wekslu znajduje się kwota

A. 20 618,56 zł
B. 19 381,44 zł
C. 20 000,00 zł
D. 618,56 zł
HAN.02 Pytanie 253
Prowadzenie działań handlowych

Pracownik hurtowni osiąga wynagrodzenie podstawowe w systemie czasowo-prowizyjnym wynoszące 4 000,00 zł brutto. Jaką wartość ma prowizja, jeśli miesięczna wartość sprzedaży wynosi 1 700 000,00 zł, a pracownik otrzymał łącznie wynagrodzenie brutto równe 8 250,00 zł?

A. 25,0%
B. 0,25%
C. 20,0%
D. 0,20%
HAN.01 Pytanie 254
Prowadzenie sprzedaży

Klient sklepu stacjonarnego ma prawo do skorzystania z uprawnień związanych z niezgodnością towaru z umową przez okres

A. 7 dni od momentu wydania towaru
B. 12 miesięcy od momentu wydania towaru
C. 24 miesięcy od momentu wydania towaru
D. 14 dni od momentu wydania towaru
HAN.02 Pytanie 255
Prowadzenie działań handlowych

Jeśli obrót debetowy aktywnego konta wynosi 1 000,00 zł, a obrót kredytowy to 800,00 zł, to jakie jest saldo końcowe?

A. debetowe wynosi 1 800,00 zł
B. debetowe wynosi 200,00 zł
C. kredytowe wynosi 800,00 zł
D. kredytowe wynosi 1 000,00 zł
HAN.01 Pytanie 256
Prowadzenie sprzedaży

Oblicz całkowitą kwotę, jaką klient musi uiścić za nabycie 3 czekolad w cenie 3,00 zł za szt., 0,5 kg słodyczy po 16,00 zł za 1 kg oraz 2 napojów w cenie 4,00 zł za szt., jeżeli skorzysta z karty lojalnościowej uprawniającej do 3% zniżki?

A. 24,25 zł
B. 21,34 zł
C. 17,50 zł
D. 15,40 zł
HAN.02 Pytanie 257
Prowadzenie działań handlowych

Wskaźnik zysku na kapitałach własnych firmy handlowej wynosi 15%. Co to oznacza?

A. 1 zł wartości aktywów generuje 0,15 zł zysku netto
B. 1 zł kapitałów własnych generuje 0,15 zł zysku netto
C. 1 zł przychodu ze sprzedaży generuje 0,15 zł zysku netto
D. 1 jednostka kapitału zakładowego generuje 0,15 zł zysku netto
HAN.02 Pytanie 258
Prowadzenie działań handlowych

Czas przechowywania dokumentów zależy

A. od medium przechowywania
B. od metody klasyfikacji pism
C. od typu archiwalnego
D. od decyzji kierownika jednostki
HAN.01 Pytanie 259
Prowadzenie sprzedaży

Miejsca sprzedaży, które sprzedają swoje wyroby w ilościach hurtowych firmom w samoobsługowych obiektach o dużej powierzchni znane są jako

A. centra handlowe
B. domy towarowe
C. cash & carry
D. sklepy dyskontowe
HAN.01 Pytanie 260
Prowadzenie sprzedaży

Jaką stawką VAT objęty jest produkt, gdy jego cena netto wynosi 25,00 zł, a cena brutto to 27,00 zł?

A. 0%
B. 23%
C. 5%
D. 8%
HAN.01 Pytanie 261
Prowadzenie sprzedaży

Na wartość detaliczną produktu, którego sprzedaż podlega opodatkowaniu VAT, składają się

A. cena nabycia brutto, marża detaliczna oraz podatek VAT
B. cena nabycia netto oraz marża detaliczna
C. cena nabycia brutto i marża detaliczna
D. cena nabycia netto, marża detaliczna oraz podatek VAT
HAN.01 Pytanie 262
Prowadzenie sprzedaży

Jakie działanie nie jest powiązane z odbiorem zakupionych towarów w sklepie?

A. Ocena stanów magazynowych w celu ustalenia zapotrzebowania na towary
B. Sprawdzenie zgodności towarów z dokonanym zamówieniem
C. Weryfikacja jakości dostarczonych produktów
D. Porównanie ilości dostarczonego towaru z dokumentacją towarzyszącą
HAN.01 Pytanie 263
Prowadzenie sprzedaży

Netto cena sprzedaży 1 kg cytryn wynosi 5,00 zł, natomiast brutto cena sprzedaży to 5,40 zł. Jaką stawką VAT obciążony jest ten towar?

A. 23%
B. 5%
C. 4%
D. 8%
HAN.01 Pytanie 264
Prowadzenie sprzedaży

Podczas przeprowadzania odbioru ilościowego produktów należy zweryfikować

A. liczbę dostarczonych opakowań zbiorczych
B. cechy produktów
C. wygląd produktów
D. poprawność etykietowania opakowania
HAN.01 Pytanie 265
Prowadzenie sprzedaży

Przyprawa wytwarzana z mielonej gorczycy, wody, soli, octu oraz cukru i ziół charakterystycznych dla różnych gatunków to

A. sos sojowy
B. sos winegret
C. majonez
D. musztarda
HAN.01 Pytanie 266
Prowadzenie sprzedaży

Realizując kompensację braków w składnikach majątkowych nadwyżką, stosuje się zasadę

A. wyższej ceny i większej ilości
B. niższej ceny i większej ilości
C. niższej ceny i mniejszej ilości
D. wyższej ceny i mniejszej ilości
HAN.02 Pytanie 267
Prowadzenie działań handlowych

Reklamacja towaru złożona przez nabywcę powinna być rozpatrzona przez sprzedawcę w przeciągu

A. 21 dni od daty potwierdzenia wady towaru przez rzeczoznawcę
B. 14 dni od daty potwierdzenia wady towaru przez rzeczoznawcę
C. 14 dni od daty jej złożenia przez nabywcę towaru
D. 7 dni od daty jej złożenia przez nabywcę towaru
HAN.01 Pytanie 268
Prowadzenie sprzedaży

Oblicz wartość sprzedaży brutto dla 2 sztuk sukienek, jeśli cena sprzedaży netto jednej sztuki wynosi 600,00 zł, a sprzedaż sukienek podlega stawce VAT w wysokości 23%.

A. 1223,00 zł
B. 276,00 zł
C. 738,00 zł
D. 1476,00 zł
HAN.01 Pytanie 269
Prowadzenie sprzedaży

Przepisy Kodeksu określają zasady odpowiedzialności materialnej pracowników w sektorze sprzedaży detalicznej?

A. cywilnego
B. etyki zawodowej
C. pracy
D. etyki handlowca
HAN.01 Pytanie 270
Prowadzenie sprzedaży

Klient nabył rower 20.05.2023 r. Otrzymał dowód zakupu oraz kartę gwarancyjną z okresem gwarancji 1 rok. Dnia 10.06.2024 r. dostrzegł usterkę towaru – uszkodzony hamulec. Zgodnie z przepisami klient

A. nie ma możliwości zgłoszenia reklamacji towaru z powodu wady
B. może zgłosić reklamację towaru na podstawie niezgodności towaru z umową
C. może zgłosić reklamację towaru na podstawie gwarancji
D. nie ma możliwości zgłoszenia reklamacji towaru na podstawie rękojmi
HAN.01 Pytanie 271
Prowadzenie sprzedaży

Po odebraniu zapłaty za sprzedane produkty, sprzedawca przekazuje klientowi

A. instrukcję stosowania
B. protokół anulowania
C. kartę gwarancyjną
D. paragon fiskalny
HAN.01 Pytanie 272
Prowadzenie sprzedaży

Klient otrzymał fakturę VAT z niepoprawnym NIP-em. Jaką dokumentację powinien wystawić?

A. Rachunek
B. Paragon fiskalny
C. Notę korygującą
D. Fakturę "Duplikat"
HAN.01 Pytanie 273
Prowadzenie sprzedaży

Czym jest ograniczona odpowiedzialność materialna pracowników względem powierzonego mienia?

A. towarami i opakowaniami
B. odzieżą roboczą i towarami
C. towarami oraz obuwiem ochronnym
D. odzieżą oraz obuwiem ochronnym
HAN.01 Pytanie 274
Prowadzenie sprzedaży

Wystawa, która prezentuje produkty dostępne w sklepie oraz dekoracje na okres świąteczny, nosi nazwę

A. reprezentacyjna
B. towarowa
C. masowa
D. okolicznościowa
HAN.01 Pytanie 275
Prowadzenie sprzedaży

Jak przebiega proces obsługi klienta w osiedlowym sklepie spożywczym, który stosuje tradycyjną formę sprzedaży?

A. powitanie klienta, identyfikacja potrzeb, prezentacja produktów, doradztwo w wyborze, wydanie towaru, negocjowanie ceny, pobranie zapłaty, pożegnanie
B. powitanie klienta, identyfikacja potrzeb, prezentacja produktów, doradztwo w wyborze, wydanie towaru, pobranie zapłaty, pożegnanie
C. powitanie klienta, identyfikacja potrzeb, wydanie żądanego towaru, pobranie zapłaty, pożegnanie
D. powitanie klienta, identyfikacja potrzeb, doradztwo w wyborze, wydanie towaru, pobranie zapłaty, pożegnanie
HAN.01 Pytanie 276
Prowadzenie sprzedaży

Który opis zachowania odnosi się do klienta, który jest niecierpliwy?

A. Spogląda w podłogę, niechętnie odpowiada na zadawane pytania
B. Podejmuje decyzję dopiero po konsultacji ze sprzedawcą, jest spokojny i zrównoważony
C. Rozmawia ze sprzedawcą nie tylko o produktach, długo przegląda dostępny asortyment
D. Śpieszy się, wykazuje zdenerwowanie, przestępuje w kolejce z nogi na nogę
HAN.02 Pytanie 277
Prowadzenie działań handlowych

Strona, która w trakcie negocjacji analizuje, jakie ograniczenia ustanowił partner oraz do jak wielkich ustępstw jest gotów się zgodzić, wykorzystuje technikę

A. zdechłej ryby
B. połowy drogi
C. rosyjskiego frontu
D. balonu próbnego
HAN.01 Pytanie 278
Prowadzenie sprzedaży

Jak długo od momentu zakupu artykułu nieżywnościowego konsument ma możliwość złożenia reklamacji z powodu niezgodności z umową?

A. 2 miesiące
B. 2 lata
C. 6 miesięcy
D. 1 rok
HAN.01 Pytanie 279
Prowadzenie sprzedaży

Proszek do prania ARIEL był przechowywany w temperaturze 18°C oraz wilgotności 75%, co spowodowało znaczące zbrylenie. Przyczyną wady towaru było

A. przechowywania proszku w pomieszczeniach o wilgotności poniżej 70%
B. niewłaściwego zabezpieczenia magazynu przed działaniem promieni słonecznych
C. przechowywania proszku w pomieszczeniach o wilgotności powyżej 70%
D. zbyt wysokiej temperatury w pomieszczeniach magazynowych
HAN.02 Pytanie 280
Prowadzenie działań handlowych

Jaki dokument powinien zostać sporządzony w sytuacji, gdy podczas odbioru stwierdzono, że ilość dostarczonych towarów nie zgadza się z zamówieniem?

A. Dokumentację dostawy
B. Pz – przyjęcie z zewnątrz
C. Wz – wydanie na zewnątrz
D. Protokół różnic