Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas porządkowania w hotelu, sprzątaczka natknęła się na zegarek. Co należy zrobić z takim przedmiotem, aby prawidłowo go zarejestrować?

A. umieścić w magazynie rzeczy biurowych
B. oddać do magazynu rzeczy znalezionych
C. przekazać do depozytu hotelowego
D. złożyć w sejfie w recepcji
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie przytoczonego art.846 Kodeksu cywilnego wskaż, na jakiej podstawie hotel ponosi odpowiedzialność za samochód gościa pozostawiony na hotelowym parkingu?

A. Umowy o świadczenie usług hotelarskich
B. Warunków korzystania z depozytu
C. Umowy przechowania
D. Regulaminu hotelowego
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką odpowiedzialność ponosi hotel za przedmioty wniesione przez gościa?

A. walizkę, powierzoną pracownikowi hotelowemu
B. plecak, pozostawiony w zasięgu monitoringu poza obszarem hotelowym
C. neseser, umieszczony w samochodzie gościa hotelowego
D. torbę podróżną, zostawioną na parkingu hotelu
Obsługa gości w obiekcie świa…

W sytuacji, gdy gość opuści hotel, nie dokonując odbioru przedmiotów ze skrytki depozytowej, jakie są wymagania do jej otwarcia i wydania przedmiotu osobie trzeciej?

A. wysłanie faksu do kierownika recepcji z instrukcją dotyczącą sposobu przekazania przedmiotu
B. pisemne żądanie o wydanie przedmiotu określonej osobie, podpisane przez gościa
C. przedstawienie dokumentu, potwierdzającego wszczęcie postępowania karnego dotyczącego gościa
D. upoważnienie notarialne wydane przez gościa, zawierające szczegółowy opis zawartości skrytki
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas porządkowania mieszkania, pokojowa dostrzegła w łazience stłuczone lustro, które mogło zostać uszkodzone przez gościa. Kogo powinna powiadomić o powstałej szkodzie?

A. Kierownika służby pięter
B. Osobę pracującą na recepcji
C. Pracownika działu promocji
D. Zarządzającego hotelem
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym z wymienionych scenariuszy hotel nie ponosi odpowiedzialności za mienie gościa?

A. Poplamienia koszuli gościa przez obsługującego kelnera
B. Awarii laptopa podczas korzystania przez gościa
C. Kradzieży portfela gościa przez sprzątaczkę
D. Uszkodzenia walizki gościa przez pracownika obsługi
Obsługa gości w obiekcie świa…

Osoba sprzątająca, która planuje oczyścić jednostkę mieszkalną za pomocą silnego preparatu chemicznego, musi w pierwszej kolejności

A. zapoznać się z instrukcją użycia środka
B. przygotować roztwór do użycia
C. poinformować o tym swojego przełożonego
D. sprawdzić, czy pomieszczenie jest odpowiednio wentylowane
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas porządkowania jednostki mieszkalnej, która została opóźniona przez gościa, pokojowa zauważyła telefon komórkowy pozostawiony na fotelu. Jak powinna się w tej sytuacji zachować?

A. Przekazać telefon komórkowy do recepcji i poinformować kierownika pięter o odnalezionym przedmiocie
B. Zostawić telefon komórkowy w miejscu, gdzie został znaleziony, do momentu spisania protokołu dotyczącego znalezienia przedmiotu
C. Przekazać telefon komórkowy dyrektorowi, spisując z nim protokół dotyczący znalezienia przedmiotu
D. Zabrać telefon komórkowy, zejść do recepcji i umieścić go w sejfie
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak należy postąpić z dokumentami, które pokojowa znalazła na biurku w pokoju opuszczonym przez gościa podczas sprzątania?

A. Natychmiast przekazać je do depozytu
B. Po zakończeniu sprzątania powinna powiadomić dyrektora hotelu
C. Niezwłocznie poinformować recepcję lub swojego przełożonego
D. Przekazać je do przechowalni bagażu w hotelu
Obsługa gości w obiekcie świa…

W wyniku awarii systemu centralnego ogrzewania w hotelu doszło do zniszczenia dwóch laptopów należących do gościa. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania powinien wypłacić hotel klientowi, jeżeli koszt wynajmu pokoju na dobę wynosi 400,00 zł, a łączna wartość obu laptopów to 10 000 zł?

A. 50 000 zł
B. 40 000 zł
C. 100 000 zł
D. 10 000 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinna się zachować pokojowa, która podczas porządkowania jednostki mieszkalnej "na czysto" dostrzegła pozostawioną walizkę?

A. Zanieść ją do recepcji hotelowej
B. Sprawdzić jej zawartość
C. Niezwłocznie powiadomić przełożonych
D. Oddać ją do przechowalni bagażu
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pracownik hotelowy znalazł cenny naszyjnik. Nie zdołano ustalić właściciela. Zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego dotyczącymi nieodpłatnego przechowywania, jak długo maksymalnie po znalezieniu należy trzymać przedmiot w hotelu?

A. Pół roku
B. Trzy miesiące
C. Dwa lata
D. Pięć lat
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas porządkowania jednostki mieszkalnej pokojowa przypadkowo upuściła aparat fotograficzny, który należał do gościa. Po jakim czasie następuje przedawnienie roszczeń gościa w związku z uszkodzeniem tego urządzenia?

A. Dwunastu miesięcy od chwili, gdy poszkodowany dowiedział się o szkodzie
B. Trzy miesiące od momentu, w którym poszkodowany dowiedział się o szkodzie
C. Sześć miesięcy od daty, w której poszkodowany przestał korzystać z usług hotelowych
D. Dwunastu miesięcy od momentu, w którym poszkodowany przestał korzystać z usług hotelu
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas sprzątania pokoju, który został opuszczony przez gościa, pokojowa dostrzegła telefon komórkowy pozostawiony na fotelu. Jak powinna zareagować w tej sytuacji?

A. Zabrać telefon komórkowy, udać się do recepcji i złożyć go w sejfie
B. Zostawić telefon komórkowy tam, gdzie został znaleziony
C. Przekazać telefon komórkowy kierownikowi służby pięter
D. Przekazać telefon komórkowy dyrektorowi, spisując protokół przekazania
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przedstawiony fragment druku stanowi

1. Data i miejsce znalezienia przedmiotu: ............................................................................................................
2. Imię i nazwisko znalazcy: .......................................................................................................................
3. Opis przedmiotu znalezionego: ...................................................................................................................
........................................
podpis znalazcy

A. protokół zniszczenia rzeczy znalezionych w hotelu.
B. formularz przekazania rzeczy znalezionych gościowi z magazynu hotelowego.
C. zgłoszenie rzeczy gościa znalezionych w hotelu.
D. formularz przyjęcia rzeczy znalezionych w hotelu do magazynu hotelowego.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Panu Krzysztofowi Zielińskiemu skradziono z zajmowanego dwuosobowego pokoju, nowy laptop o wartości 5 000,00 zł. Jaka wysokość odszkodowania przysługuje poszkodowanemu, jeżeli w hotelu obowiązuje cennik przedstawiony w ramce?

Cena pokoju jednoosobowego za dobę wynosi 100,00 zł.
Cena pokoju dwuosobowego za dobę wynosi 120,00 zł.
Cena apartamentu za dobę wynosi 300,00 zł.

A. 5 000,00 zł
B. 12 000,00 zł
C. 6 000,00 zł
D. 1 200,00 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jaki sposób hotel powinien zareagować na skargę dotyczącą hałasu nocnego pochodzącego z sąsiedniego pokoju?

A. Przeprosić i zaoferować zmianę pokoju, jeśli to możliwe
B. Poprosić gościa o użycie zatyczek do uszu
C. Zignorować skargę jako subiektywną ocenę
D. Wezwać ochronę do rozwiązania problemu
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym z wymienionych przypadków hotel nie ponosi odpowiedzialności za mienie gościa?

A. Poplamienie koszuli gościa przez kelnera
B. Uszkodzenie laptopa podczas korzystania przez gościa
C. Zniszczenia bagażu gościa przez bagażowego
D. Kradzież portfela gościa, przeprowadzona przez pokojową
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakiej okoliczności pracownik obsługi pięter ma prawo zabrać do prania odzież z pokoju gościa?

A. Bielizna znajduje się na podłodze w łazience.
B. Bielizna leży na łóżku obok zamówienia na pranie.
C. Bielizna jest spakowana i zawieszona na klamce drzwi do pokoju z zawieszką "Please make up the room".
D. Bielizna została spakowana w torbę i pozostawiona obok drzwi.