Filtrowanie pytań
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
A. umieścić w magazynie rzeczy biurowych
B. oddać do magazynu rzeczy znalezionych
C. przekazać do depozytu hotelowego
D. złożyć w sejfie w recepcji
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Na podstawie przytoczonego art.846 Kodeksu cywilnego wskaż, na jakiej podstawie hotel ponosi odpowiedzialność za samochód gościa pozostawiony na hotelowym parkingu?
A. Umowy o świadczenie usług hotelarskich
B. Warunków korzystania z depozytu
C. Umowy przechowania
D. Regulaminu hotelowego
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jaką odpowiedzialność ponosi hotel za przedmioty wniesione przez gościa?
A. walizkę, powierzoną pracownikowi hotelowemu
B. plecak, pozostawiony w zasięgu monitoringu poza obszarem hotelowym
C. neseser, umieszczony w samochodzie gościa hotelowego
D. torbę podróżną, zostawioną na parkingu hotelu
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Usługa przechowywania bagażu w hotelu jest
A. fakultatywna, bezpłatna
B. towarzysząca, płatna
C. komplementarna, bezpłatna
D. uzupełniająca, płatna
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jaka jest maksymalna kwota odszkodowania, którą hotel powinien przyznać gościowi, jeśli podczas sprzątania pokoju został zniszczony laptop wart 6 000,00 zł, a cena za nocleg wynosiła 300,00 zł?
A. 6 000,00 zł
B. 15 000,00 zł
C. 9 000,00 zł
D. 30 000,00 zł
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Przetransportowanie pojazdu gościa na strzeżony parking w hotelu pięciogwiazdkowym jest usługą
A. płatną, dodatkową
B. płatną, opcjonalną
C. bezpłatną, dodatkową
D. bezpłatną, towarzyszącą
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
W sytuacji, gdy gość opuści hotel, nie dokonując odbioru przedmiotów ze skrytki depozytowej, jakie są wymagania do jej otwarcia i wydania przedmiotu osobie trzeciej?
A. wysłanie faksu do kierownika recepcji z instrukcją dotyczącą sposobu przekazania przedmiotu
B. pisemne żądanie o wydanie przedmiotu określonej osobie, podpisane przez gościa
C. przedstawienie dokumentu, potwierdzającego wszczęcie postępowania karnego dotyczącego gościa
D. upoważnienie notarialne wydane przez gościa, zawierające szczegółowy opis zawartości skrytki
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Proces deratyzacji polega na eliminacji szkodliwych
A. bakterii.
B. gryzoni.
C. owadów.
D. wirusów.
 HGT.03  Pytanie 9 
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Podczas porządkowania mieszkania, pokojowa dostrzegła w łazience stłuczone lustro, które mogło zostać uszkodzone przez gościa. Kogo powinna powiadomić o powstałej szkodzie?
A. Kierownika służby pięter
B. Osobę pracującą na recepcji
C. Pracownika działu promocji
D. Zarządzającego hotelem
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jakiej czynności nie powinno się przeprowadzać podczas porządkowania pomieszczenia, w którym przebywa gość?
A. Polerowania zwierciadła
B. Mycia kabiny prysznicowej
C. Odkurzania dywanu
D. Dezynfekcji urządzeń sanitarnych
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Hotel nie bierze odpowiedzialności za bagaż gościa pozostawiony
A. w pokoju gościnnym
B. w bagażniku pojazdu
C. w restauracji hotelowej
D. w sali konferencyjnej
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
W którym z wymienionych scenariuszy hotel nie ponosi odpowiedzialności za mienie gościa?
A. Poplamienia koszuli gościa przez obsługującego kelnera
B. Awarii laptopa podczas korzystania przez gościa
C. Kradzieży portfela gościa przez sprzątaczkę
D. Uszkodzenia walizki gościa przez pracownika obsługi
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Osoba sprzątająca, która planuje oczyścić jednostkę mieszkalną za pomocą silnego preparatu chemicznego, musi w pierwszej kolejności
A. zapoznać się z instrukcją użycia środka
B. przygotować roztwór do użycia
C. poinformować o tym swojego przełożonego
D. sprawdzić, czy pomieszczenie jest odpowiednio wentylowane
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Pracownik obsługi pięter odpowiada w pełni majątkowo za mienie gościa w trakcie
A. pobytu gościa w hotelowej restauracji
B. pobytu gościa w wynajmowanej przez niego sali konferencyjnej
C. sprzątania pokoju gościa
D. sprzątania korytarzy w obiekcie
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Podczas porządkowania jednostki mieszkalnej, która została opóźniona przez gościa, pokojowa zauważyła telefon komórkowy pozostawiony na fotelu. Jak powinna się w tej sytuacji zachować?
A. Przekazać telefon komórkowy do recepcji i poinformować kierownika pięter o odnalezionym przedmiocie
B. Zostawić telefon komórkowy w miejscu, gdzie został znaleziony, do momentu spisania protokołu dotyczącego znalezienia przedmiotu
C. Przekazać telefon komórkowy dyrektorowi, spisując z nim protokół dotyczący znalezienia przedmiotu
D. Zabrać telefon komórkowy, zejść do recepcji i umieścić go w sejfie
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Kto ponosi odpowiedzialność za wyrządzoną szkodę, jeśli pokojowa, wykonując swoje obowiązki, spowodowała szkodę w mieniu gościa?
A. Kierownik służby pięter oraz pokojowa
B. Tylko pracodawca pokojowej
C. Pracodawca i wszystkie pokojowe
D. Tylko pokojowa
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Pokojowa, która natknęła się w korytarzu hotelowym na przedmiot nieprzynależący do obiektu, ma obowiązek go przekazać
A. właścicielowi
B. recepcjoniście concierge
C. dyrektorowi hotelu
D. kierownikowi służby pięter
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
W jakich sytuacjach należy wykonać specjalne sprzątanie w hotelu?
A. W sezonie wiosennym oraz jesiennym
B. Po przeprowadzeniu remontu oraz większych wydarzeniach
C. Przed istotnymi świętami
D. Gdy zauważono obecność insektów
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jak należy postąpić z dokumentami, które pokojowa znalazła na biurku w pokoju opuszczonym przez gościa podczas sprzątania?
A. Natychmiast przekazać je do depozytu
B. Po zakończeniu sprzątania powinna powiadomić dyrektora hotelu
C. Niezwłocznie poinformować recepcję lub swojego przełożonego
D. Przekazać je do przechowalni bagażu w hotelu
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
W wyniku awarii systemu centralnego ogrzewania w hotelu doszło do zniszczenia dwóch laptopów należących do gościa. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania powinien wypłacić hotel klientowi, jeżeli koszt wynajmu pokoju na dobę wynosi 400,00 zł, a łączna wartość obu laptopów to 10 000 zł?
A. 50 000 zł
B. 40 000 zł
C. 100 000 zł
D. 10 000 zł
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
W hotelowym pokoju pana Nowaka zniknęła cyfrowa kamera o wartości 4 000 zł. Koszt wynajmu tego pokoju wynosił 140 zł za dobę. Jaką kwotę odszkodowania otrzyma gość w tej sytuacji?
A. 2000 zł
B. 14000 zł
C. 4000 zł
D. 7000 zł
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jak powinna się zachować pokojowa, która podczas porządkowania jednostki mieszkalnej "na czysto" dostrzegła pozostawioną walizkę?
A. Zanieść ją do recepcji hotelowej
B. Sprawdzić jej zawartość
C. Niezwłocznie powiadomić przełożonych
D. Oddać ją do przechowalni bagażu
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Pracownik hotelowy znalazł cenny naszyjnik. Nie zdołano ustalić właściciela. Zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego dotyczącymi nieodpłatnego przechowywania, jak długo maksymalnie po znalezieniu należy trzymać przedmiot w hotelu?
A. Pół roku
B. Trzy miesiące
C. Dwa lata
D. Pięć lat
 HGT.03  Pytanie 24 
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Podczas porządkowania jednostki mieszkalnej pokojowa przypadkowo upuściła aparat fotograficzny, który należał do gościa. Po jakim czasie następuje przedawnienie roszczeń gościa w związku z uszkodzeniem tego urządzenia?
A. Dwunastu miesięcy od chwili, gdy poszkodowany dowiedział się o szkodzie
B. Trzy miesiące od momentu, w którym poszkodowany dowiedział się o szkodzie
C. Sześć miesięcy od daty, w której poszkodowany przestał korzystać z usług hotelowych
D. Dwunastu miesięcy od momentu, w którym poszkodowany przestał korzystać z usług hotelu
 HGT.03  Pytanie 25 
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Podczas sprzątania pokoju, który został opuszczony przez gościa, pokojowa dostrzegła telefon komórkowy pozostawiony na fotelu. Jak powinna zareagować w tej sytuacji?
A. Zabrać telefon komórkowy, udać się do recepcji i złożyć go w sejfie
B. Zostawić telefon komórkowy tam, gdzie został znaleziony
C. Przekazać telefon komórkowy kierownikowi służby pięter
D. Przekazać telefon komórkowy dyrektorowi, spisując protokół przekazania
 HGT.03  Pytanie 26 
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Przedstawiony fragment druku stanowi 
 
| 1. Data i miejsce znalezienia przedmiotu: ............................................................................................................ | 
| 2. Imię i nazwisko znalazcy: ....................................................................................................................... | 
| 3. Opis przedmiotu znalezionego: ................................................................................................................... | 
| ........................................ podpis znalazcy  | 
A. protokół zniszczenia rzeczy znalezionych w hotelu.
B. formularz przekazania rzeczy znalezionych gościowi z magazynu hotelowego.
C. zgłoszenie rzeczy gościa znalezionych w hotelu.
D. formularz przyjęcia rzeczy znalezionych w hotelu do magazynu hotelowego.
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Panu Krzysztofowi Zielińskiemu skradziono z zajmowanego dwuosobowego pokoju, nowy laptop o wartości 5 000,00 zł. Jaka wysokość odszkodowania przysługuje poszkodowanemu, jeżeli w hotelu obowiązuje cennik przedstawiony w ramce? 
 
| Cena pokoju jednoosobowego za dobę wynosi 100,00 zł. Cena pokoju dwuosobowego za dobę wynosi 120,00 zł. Cena apartamentu za dobę wynosi 300,00 zł.  | 
A. 5 000,00 zł
B. 12 000,00 zł
C. 6 000,00 zł
D. 1 200,00 zł
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Która z poniższych usług hotelowych nie należy do usług dodatkowych?
A. Dostarczanie korespondencji
B. Zajęcia na kręgielni
C. Przechowanie bagażu
D. Użycie apteczki
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jakie działania powinno się podjąć, gdy w pomieszczeniu zauważono owady?
A. Dezynfekcję
B. Dezynsekcję
C. Dezodoryzację
D. Deratyzację
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Do kogo pokojowa powinna zwrócić przedmioty pozostawione w pokoju, który opuścił gość?
A. Kierownikowi recepcji
B. Osobie zarządzającej hotelem
C. Inspektorowi służby pięter
D. Korytarzowej
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
W jaki sposób hotel powinien zareagować na skargę dotyczącą hałasu nocnego pochodzącego z sąsiedniego pokoju?
A. Przeprosić i zaoferować zmianę pokoju, jeśli to możliwe
B. Poprosić gościa o użycie zatyczek do uszu
C. Zignorować skargę jako subiektywną ocenę
D. Wezwać ochronę do rozwiązania problemu
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Z pokoju hotelowego pani Nowak zniknął złoty naszyjnik wyceniany na 4 000 zł. Koszt wynajmu tego pokoju wynosił 140 zł za dobę. Jaką kwotę odszkodowania należy przyznać gościowi w tej sytuacji?
A. 7 000 zł
B. 1 400 zł
C. 14 000 zł
D. 4 000 zł
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Przyjęcie rzeczy gościa hotelowego do przechowywania stanowi usługę
A. podstawową płatną
B. komplementarną bezpłatną
C. fakultatywną bezpłatną
D. towarzyszącą płatną
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
W którym z wymienionych przypadków hotel nie ponosi odpowiedzialności za mienie gościa?
A. Poplamienie koszuli gościa przez kelnera
B. Uszkodzenie laptopa podczas korzystania przez gościa
C. Zniszczenia bagażu gościa przez bagażowego
D. Kradzież portfela gościa, przeprowadzona przez pokojową
 HGT.03  Pytanie 35 
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jak powinna postąpić korytarzowa, która podczas sprzątania w holu hotelu dostrzegła skórzaną teczkę?
A. Niezwłocznie powiadomić przełożonych
B. Zanieść ją do recepcji obiektu
C. Sprawdzić, co się w niej znajduje
D. Oddać ją do przechowalni bagażu
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jak powinien się zachować bagażowy, gdy przed hotelem zauważy podejrzanie wyglądającą walizkę?
A. Otworzyć i sprawdzić zawartość
B. Zabrać do recepcji
C. Przekazać do przechowalni bagażu
D. Powiadomić przełożonego
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Zgodnie z normami bezpieczeństwa i higieny pracy, gorące zupy mleczne serwowane podczas śniadań gościom, powinny osiągać co najmniej temperaturę
A. 85°C
B. 75°C
C. 63°C
D. 40°C
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
W protokole zgłoszenia znalezionych przedmiotów, obok opisu przedmiotu oraz daty jego znalezienia, powinno się uwzględnić
A. miejsce jego znalezienia
B. wartość zakupu przedmiotu
C. wysokość odszkodowania
D. numer dokumentu tożsamości znalazcy
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jakie informacje zgodnie z zasadami funkcjonowania hoteli nie są wpisywane do protokołu odnalezienia przedmiotów?
A. Dnia, w którym przedmiot został znaleziony
B. Nazwiska oraz imienia znalazcy
C. Miejsca, w którym odnaleziono przedmiot
D. Okresu pobytu gościa
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
W jakiej okoliczności pracownik obsługi pięter ma prawo zabrać do prania odzież z pokoju gościa?
A. Bielizna znajduje się na podłodze w łazience.
B. Bielizna leży na łóżku obok zamówienia na pranie.
C. Bielizna jest spakowana i zawieszona na klamce drzwi do pokoju z zawieszką "Please make up the room".
D. Bielizna została spakowana w torbę i pozostawiona obok drzwi.