Filtrowanie pytań
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. Poprosić gościa o użycie zatyczek do uszu
B. Wezwać ochronę do rozwiązania problemu
C. Zignorować skargę jako subiektywną ocenę
D. Przeprosić i zaoferować zmianę pokoju, jeśli to możliwe
HGT.03 Pytanie 42
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas porządkowania jednostki mieszkalnej pokojowa przypadkowo upuściła aparat fotograficzny, który należał do gościa. Po jakim czasie następuje przedawnienie roszczeń gościa w związku z uszkodzeniem tego urządzenia?
A. Trzy miesiące od momentu, w którym poszkodowany dowiedział się o szkodzie
B. Sześć miesięcy od daty, w której poszkodowany przestał korzystać z usług hotelowych
C. Dwunastu miesięcy od chwili, gdy poszkodowany dowiedział się o szkodzie
D. Dwunastu miesięcy od momentu, w którym poszkodowany przestał korzystać z usług hotelu
Obsługa gości w obiekcie świa…
Czy depozyt hotelowy stanowi usługę?
A. dodatkową, bezpłatną
B. opcjonalną, płatną
C. opcjonalną, bezpłatną
D. dodatkową, płatną
Obsługa gości w obiekcie świa…
Panu Krzysztofowi Zielińskiemu skradziono z zajmowanego dwuosobowego pokoju, nowy laptop o wartości 5 000,00 zł. Jaka wysokość odszkodowania przysługuje poszkodowanemu, jeżeli w hotelu obowiązuje cennik przedstawiony w ramce?
| Cena pokoju jednoosobowego za dobę wynosi 100,00 zł. Cena pokoju dwuosobowego za dobę wynosi 120,00 zł. Cena apartamentu za dobę wynosi 300,00 zł. |
A. 6 000,00 zł
B. 5 000,00 zł
C. 12 000,00 zł
D. 1 200,00 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakich sytuacjach należy wykonać specjalne sprzątanie w hotelu?
A. Po przeprowadzeniu remontu oraz większych wydarzeniach
B. Gdy zauważono obecność insektów
C. Przed istotnymi świętami
D. W sezonie wiosennym oraz jesiennym
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie działanie z użyciem standardowych środków czyszczących powinno być wykonane przed dezynfekcją pomieszczeń, aby ograniczyć zużycie preparatów odkażających?
A. Deratyzacja
B. Wymrażanie
C. Dezynsekcja
D. Sanityzacja
HGT.03 Pytanie 47
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas sprzątania pokoju, który został opuszczony przez gościa, pokojowa dostrzegła telefon komórkowy pozostawiony na fotelu. Jak powinna zareagować w tej sytuacji?
A. Przekazać telefon komórkowy dyrektorowi, spisując protokół przekazania
B. Zabrać telefon komórkowy, udać się do recepcji i złożyć go w sejfie
C. Zostawić telefon komórkowy tam, gdzie został znaleziony
D. Przekazać telefon komórkowy kierownikowi służby pięter
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pani Nowakowska spędziła noc w hotelu, w którym cena za dobę wynosi 400 zł. W jej pokoju skradziono naszyjnik, którego wartość została oszacowana przez biegłych na 2 500 zł. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania może otrzymać Pani Nowakowska?
A. 2500zł
B. 10000zł
C. 20000 zł
D. 12500zł
Obsługa gości w obiekcie świa…
Określ wysokość odszkodowania, jakie powinien zrealizować hotel dla gościa, jeśli w trakcie pobytu z jego pokoju zginął aparat fotograficzny o wartości 2 500 zł, a cena za nocleg w tym pokoju wynosi 140 zł?
A. 14 000 zł
B. 2 500 zł
C. 5 000 zł
D. 7 000 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przyjęcie rzeczy gościa hotelowego do przechowywania stanowi usługę
A. podstawową płatną
B. komplementarną bezpłatną
C. towarzyszącą płatną
D. fakultatywną bezpłatną
HGT.03 Pytanie 51
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas porządkowania mieszkania, pokojowa dostrzegła w łazience stłuczone lustro, które mogło zostać uszkodzone przez gościa. Kogo powinna powiadomić o powstałej szkodzie?
A. Osobę pracującą na recepcji
B. Kierownika służby pięter
C. Pracownika działu promocji
D. Zarządzającego hotelem
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pracownik obsługi pięter odpowiada w pełni majątkowo za mienie gościa w trakcie
A. pobytu gościa w wynajmowanej przez niego sali konferencyjnej
B. sprzątania korytarzy w obiekcie
C. pobytu gościa w hotelowej restauracji
D. sprzątania pokoju gościa
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie działania powinno się podjąć, gdy w pomieszczeniu zauważono owady?
A. Dezynfekcję
B. Deratyzację
C. Dezynsekcję
D. Dezodoryzację
Obsługa gości w obiekcie świa…
Gość hotelowy zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o informację, czy na basenie lub w szatni odnaleziono pierścionek. Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista, któremu sprzątaczka przekazała znaleziony dzień wcześniej pierścionek?
A. Pokazać pierścionek, poprosić gościa o okazanie dowodu tożsamości, oddać pierścionek.
B. Zapytać, jak ten pierścionek wyglądał, sprawdzić dokument tożsamości gościa, uzyskać pokwitowanie odbioru.
C. Pokazać pierścionek, zapytać, czy jest własnością gościa, oddać pierścionek.
D. Oddać pierścionek, poprosić gościa o numer pokoju, sprawdzić kartę pobytu wraz z dowodem osobistym gościa.
HGT.03 Pytanie 55
Obsługa gości w obiekcie świa…
W wyniku niewłaściwego zachowania ostrożności, pokojowa uszkodziła powierzone jej urządzenia do sprzątania w hotelu. Kto jest odpowiedzialny materialnie za zniszczone mienie?
A. Pokojowa w wysokości podwójnej wartości powstałej szkody
B. Wszyscy pracownicy służby pięter w ramach odpowiedzialności solidarnej
C. Solidarnie wszyscy pracownicy hotelu
D. Pokojowa w granicach rzeczywistej straty poniesionej przez właściciela hotelu
HGT.03 Pytanie 56
Obsługa gości w obiekcie świa…
Co powinna zrobić korytarzowa, która podczas sprzątania w lobby hotelowym dostrzegła pozostawioną torbę podróżną?
A. Natychmiast poinformować przełożonych
B. Zwrócić ją do przechowalni bagażu
C. Sprawdzić, co jest w jej wnętrzu
D. Zanieść ją do recepcji hotelu
HGT.03 Pytanie 57
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przedstawiony fragment druku stanowi
| 1. Data i miejsce znalezienia przedmiotu: ............................................................................................................ |
| 2. Imię i nazwisko znalazcy: ....................................................................................................................... |
| 3. Opis przedmiotu znalezionego: ................................................................................................................... |
| ........................................ podpis znalazcy |
A. protokół zniszczenia rzeczy znalezionych w hotelu.
B. formularz przekazania rzeczy znalezionych gościowi z magazynu hotelowego.
C. zgłoszenie rzeczy gościa znalezionych w hotelu.
D. formularz przyjęcia rzeczy znalezionych w hotelu do magazynu hotelowego.
HGT.03 Pytanie 58
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który pracownik działu pięter odpowiada za prowadzenie ewidencji używanych środków trwałych oraz sprzętu, opracowywanie harmonogramów pracy i rejestrowanie przedmiotów zostawionych przez gości?
A. Pokojowa lotna
B. Inspektor pięter
C. Magazynier bielizny
D. Kierownik pięter
HGT.03 Pytanie 59
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak powinna postąpić korytarzowa, która podczas sprzątania w holu hotelu dostrzegła skórzaną teczkę?
A. Niezwłocznie powiadomić przełożonych
B. Oddać ją do przechowalni bagażu
C. Zanieść ją do recepcji obiektu
D. Sprawdzić, co się w niej znajduje
Obsługa gości w obiekcie świa…
Klient korzystał z podstawowych oraz dodatkowych usług hotelu, gdzie koszt doby wynosi 150,00 zł. Z jego pokoju zniknął aparat fotograficzny o wartości 10 100,00 zł. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania może uzyskać klient?
A. 15 000,00 zł
B. 5 050,00 zł
C. 10 100,00 zł
D. 7 500,00 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…
Hotel nie bierze odpowiedzialności za bagaż gościa pozostawiony
A. w sali konferencyjnej
B. w restauracji hotelowej
C. w pokoju gościnnym
D. w bagażniku pojazdu
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ którą z podanych grup usług dodatkowych powinno świadczyć schronisko.
| LP. | WYMAGANIA CO DO WYPOSAŻENIA ORAZ ZAKRESU ŚWIADCZONYCH USŁUG DLA SCHRONISK |
|---|---|
| Instalacje budynku | |
| 1. | Ogrzewanie zapewniające utrzymanie w pomieszczeniach noclegowych i świetlicy temperatury 18°C |
| 2. | Bieżąca zimna i ciepła woda |
| Recepcja | |
| 3. | Telefon dostępny dla gości |
| 4. | Przechowywanie pieniędzy, przedmiotów wartościowych, bagażu i sprzętu turystycznego |
| Inne usługi | |
| 5. | Sprzedaż podstawowych drobnych artykułów higienicznych i kosmetycznych, słodyczy, pamiątek |
| 6. | Możliwość suszenia odzieży we wskazanym miejscu |
| 7. | Stanowisko umożliwiające dokonanie drobnych napraw sprzętu turystycznego, czyszczenie odzieży i sprzętu |
A. Budzenie, możliwość naprawy sprzętu turystycznego.
B. Doręczanie korespondencji, wypożyczenie żelazka.
C. Depozytowe, możliwość suszenia odzieży we wskazanym miejscu.
D. Parkingowe, informację turystyczną.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie informacje, według procedur hotelowych, nie są rejestrowane w protokole dotyczących znalezionych przedmiotów?
A. Lokalizacja, w której przedmiot został znaleziony
B. Okres pobytu gościa
C. Data, w której przedmiot został znaleziony
D. Nazwisko i imię osoby, która znalazła przedmiot
HGT.03 Pytanie 64
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas sprzątania łazienki w budynku mieszkalnym, pokojowa przypadkowo zalała markową marynarkę, pozostawioną przez gościa, środkiem dezynfekującym. Kto jest odpowiedzialny za powstałą szkodę?
A. Pokojowa, która spowodowała szkodę
B. Wszystkie pokojowe wspólnie
C. Kierownik działu sprzątania
D. Zarządca hotelu
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką odpowiedzialność ponosi hotel za przedmioty wniesione przez gościa?
A. plecak, pozostawiony w zasięgu monitoringu poza obszarem hotelowym
B. neseser, umieszczony w samochodzie gościa hotelowego
C. torbę podróżną, zostawioną na parkingu hotelu
D. walizkę, powierzoną pracownikowi hotelowemu
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie przytoczonego art.846 Kodeksu cywilnego wskaż, na jakiej podstawie hotel ponosi odpowiedzialność za samochód gościa pozostawiony na hotelowym parkingu?
A. Warunków korzystania z depozytu
B. Umowy przechowania
C. Regulaminu hotelowego
D. Umowy o świadczenie usług hotelarskich
Obsługa gości w obiekcie świa…
Proces deratyzacji polega na eliminacji szkodliwych
A. owadów.
B. bakterii.
C. wirusów.
D. gryzoni.
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakim przypadku hotel nie ponosi odpowiedzialności za mienie gościa?
A. Kradzieży portfela przez pokojówkę.
B. Poplamienia marynarki przez kelnera.
C. Awarii laptopa podczas korzystania przez gościa.
D. Uszkodzenia walizki przez bagażowego.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas porządkowania jednostki mieszkalnej, która została opóźniona przez gościa, pokojowa zauważyła telefon komórkowy pozostawiony na fotelu. Jak powinna się w tej sytuacji zachować?
A. Przekazać telefon komórkowy do recepcji i poinformować kierownika pięter o odnalezionym przedmiocie
B. Zabrać telefon komórkowy, zejść do recepcji i umieścić go w sejfie
C. Przekazać telefon komórkowy dyrektorowi, spisując z nim protokół dotyczący znalezienia przedmiotu
D. Zostawić telefon komórkowy w miejscu, gdzie został znaleziony, do momentu spisania protokołu dotyczącego znalezienia przedmiotu
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność należy wykonać w trakcie wstępnej obróbki jaj, aby zminimalizować ryzyko zakażenia Salmonellą?
A. Naświetlanie promieniami UV
B. Moczenie w wodzie z dodatkiem octu
C. Płukanie pod bieżącą wodą
D. Podgrzanie w mikrofalówce
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak powinien się zachować bagażowy, gdy przed hotelem zauważy podejrzanie wyglądającą walizkę?
A. Powiadomić przełożonego
B. Otworzyć i sprawdzić zawartość
C. Przekazać do przechowalni bagażu
D. Zabrać do recepcji
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pokojowa, która natknęła się w korytarzu hotelowym na przedmiot nieprzynależący do obiektu, ma obowiązek go przekazać
A. właścicielowi
B. kierownikowi służby pięter
C. dyrektorowi hotelu
D. recepcjoniście concierge
HGT.03 Pytanie 73
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jaki sposób powinna postąpić pokojowa, gdy podczas sprzątania pokoju "na czysto" dostrzegła porzuconą walizkę?
A. Przenieść ją do recepcji hotelu.
B. Zanieść ją do przechowalni bagażu.
C. Natychmiast poinformować swoich przełożonych
D. Sprawdzić, co znajduje się w środku.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Osoba sprzątająca, która planuje oczyścić jednostkę mieszkalną za pomocą silnego preparatu chemicznego, musi w pierwszej kolejności
A. poinformować o tym swojego przełożonego
B. zapoznać się z instrukcją użycia środka
C. przygotować roztwór do użycia
D. sprawdzić, czy pomieszczenie jest odpowiednio wentylowane
Obsługa gości w obiekcie świa…
Które z rzeczy zostawionych przez gościa i nieodebranych w umówionym przez hotel terminie, można zniszczyć w trybie komisyjnym?
A. Szczoteczkę do zębów
B. Męski zegarek
C. Telefon komórkowy
D. Tajne dokumenty
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo pokojowa powinna zwrócić przedmioty pozostawione w pokoju, który opuścił gość?
A. Osobie zarządzającej hotelem
B. Korytarzowej
C. Inspektorowi służby pięter
D. Kierownikowi recepcji
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zgodnie z normami bezpieczeństwa i higieny pracy, gorące zupy mleczne serwowane podczas śniadań gościom, powinny osiągać co najmniej temperaturę
A. 40°C
B. 85°C
C. 63°C
D. 75°C
Obsługa gości w obiekcie świa…
Gość hotelowy poprosił pokojówkę o otwarcie za pomocą klucza master pokoju swojego kolegi, który zapomniał zabrać kamerę na wspólne zwiedzanie miasta. Jak w tej sytuacji powinna zareagować pokojówka?
A. Otworzyć pokój, odnaleźć kamerę i oddać ją gościowi
B. Otworzyć pokój i wejść z gościem oraz z drugą pokojową jako świadkiem
C. Skontaktować się z recepcją w celu potwierdzenia prośby gościa
D. Przeprosić gościa, informując, że nie może spełnić jego prośby
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zadbanie o bezpieczeństwo gości oraz ich rzeczy, dyskretne monitorowanie osób znajdujących się w korytarzach, a także informowanie recepcji o łamaniach regulaminu hotelowego, to zadania
A. kierownika piętra
B. kierownika służby pięter
C. inspektorki
D. pokojowej
Obsługa gości w obiekcie świa…
W którym z wymienionych scenariuszy hotel nie ponosi odpowiedzialności za mienie gościa?
A. Kradzieży portfela gościa przez sprzątaczkę
B. Poplamienia koszuli gościa przez obsługującego kelnera
C. Awarii laptopa podczas korzystania przez gościa
D. Uszkodzenia walizki gościa przez pracownika obsługi