Filtrowanie pytań
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. Użyć zamrażacza
B. Posypać sodą
C. Użyć odplamiacza
D. Posypać solą
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie z wymienionych działań są realizowane podczas sprzątania awaryjnego w obiekcie mieszkalnym?
A. Czyszczenie okien.
B. Eliminacja zanieczyszczeń spowodowanych przez gości.
C. Dostosowanie materiałów reklamowych w hotelu.
D. Zmiana pościeli.
HGT.03 Pytanie 3
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak powinna się zachować osoba sprzątająca, która podczas porządkowania pokoju opuszczonego przez gościa, odnalazła tablet?
A. Skontaktować się z gościem i powiadomić go o pozostawionym przedmiocie
B. Przenieść tablet do pomieszczenia, w którym gromadzone są rzeczy gości
C. Sporządzić protokół dotyczący znalezionego tabletu i przekazać go kierownikowi piętra
D. Zadzwonić do dyrektora i poinformować o odnalezionej rzeczy
Obsługa gości w obiekcie świa…
Co powinna uczynić osoba sprzątająca, która po opuszczeniu pokoju przez gościa zauważyła zegarek?
A. Zostawić zegarek w pomieszczeniu
B. Poinformować dyrektora hotelu
C. Przekazać go do depozytu
D. Zawiadomić kierownika służby pięter
HGT.03 Pytanie 5
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto przejmuje z pokoju gościa formularz zamówienia usługi pralni wraz z zabrudzoną odzieżą?
A. Inspektorka pięter
B. Magazynier bielizny
C. Recepcjonista
D. Pokojowa
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z poniższych czynności nie wchodzi w zakres obowiązków kierownika działu pięter?
A. Przygotowanie raportów i analiz sprzedaży usług hotelarskich
B. Współpraca z recepcją w kwestii wykorzystania pokojów
C. Kontrola przestrzegania norm sanitarnych
D. Organizacja pracy w dziale housekeepingu
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie są etapy sprzątania pokoju hotelowego, które należy wykonać w odpowiedniej kolejności?
A. Wietrzenie, opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie
B. Ścielenie łóżka, opróżnienie kosza i popielniczki, odkurzanie, wietrzenie
C. Opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie, wietrzenie
D. Wietrzenie, ścielenie łóżka, odkurzanie, opróżnienie kosza i popielniczki
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką z wymienionych czynności powinna zrealizować pokojowa podczas procedury sprzątania pokoju "na czysto"?
A. Poinformować recepcję o gotowości pokoju
B. Sprawdzić stan pościeli
C. Poukładać kosmetyki gościa
D. Posprzątać rzeczy gościa
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas porządkowania lokalu mieszkalnego, pracownik odkrył mrówki. Jakie działanie powinien natychmiast podjąć?
A. dezynsekcję
B. dezynfekcję
C. deratyzację
D. sanityzację
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie zadania porządkowe powinny być realizowane podczas codziennego sprzątania lokalu mieszkalnego?
A. Woskowanie podłóg
B. Wietrzenie pościeli
C. Pranie zasłon
D. Czytanie kurzu
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiego rodzaju sprzątanie powinno być wykonane po zauważeniu insektów w pomieszczeniu?
A. Gruntowne
B. Okolicznościowe
C. Okresowe
D. Specjalne
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie zamieszczonego harmonogramu określ, jak często należy myć parapety zewnętrzne w holach i korytarzach hotelu.
| Harmonogram utrzymania czystości w holach oraz korytarzach | |
|---|---|
| Czynności wykonywane 1 raz dziennie: | |
| a) | przecieranie blatu recepcji oraz stolików znajdujących się w holu głównym i na piętrach korytarzy |
| b) | mycie parapetów wewnętrznych |
| Czynności wykonywane 2 razy dziennie: | |
| a) | odkurzanie korytarzy, mycie podłogi w holu recepcyjnym oraz schodów wejściowych |
| Czynności wykonywane 3 razy w tygodniu: | |
| a) | mycie foteli skórzanych znajdujących się w holu recepcyjnym |
| Czynności wykonywane 1 raz w tygodniu: | |
| a) | mycie gaśnic |
| b) | mycie lamp ściennych |
| c) | mycie grzejników (przestrzenie między żeberkami) |
| d) | mycie drzwi wejściowych do hotelu |
| Czynności wykonywane 1 raz na kwartał: | |
| a) | mycie okien z zewnątrz i od wewnątrz wraz z futrynami oraz parapetów zewnętrznych |
| b) | mycie lamp wiszących |
A. 1 raz na trzy miesiące.
B. 2 razy dziennie.
C. 2 razy w roku.
D. 1 raz w tygodniu.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Odkurzanie dywanów, czyszczenie firan i zasłon oraz mycie rolet to prace porządkowe realizowane w trakcie sprzątania?
A. bieżącego
B. specjalnego
C. awaryjnego
D. gruntownego
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak można oczyścić abażur lampy zrobiony ze skóry?
A. Wytarć wilgotną ściereczką
B. Przetrzeć mokrą gąbką
C. Przetrzeć suchą ściereczką
D. Wyczyścić szorstką szczotką
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie z wymienionych działań przeprowadza się codziennie podczas porządkowania korytarza i klatki schodowej w hotelu?
A. Czyszczenie wentylatorów
B. Wytarcie kurzu z poręczy schodów
C. Mycie okien
D. Zastosowanie środków chemicznych do czyszczenia wykładziny
HGT.03 Pytanie 16
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do usług hotelarskich wspierających zalicza się m.in.:
A. dostarczenie kwiatów, udostępnienie prasy codziennej, sprzedaż kosmetyków
B. solarium, saunę, wynajem sali konferencyjnej z wyposażeniem
C. budzenie, szatnię, depozyt, przechowalnie bagażu, informację turystyczną
D. masaż, room-service, pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby usunąć plamę z krwi na wykładzinie w hotelowym pokoju, jakich środków użyje pokojowa w pierwszej kolejności?
A. spirytus metylowy
B. detergent naturalny
C. odplamiacz do plam tłustych
D. rozcieńczony roztwór szamponu
HGT.03 Pytanie 18
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie obowiązki pełni supervisor housekeeping?
A. zarządzanie magazynem bielizny zarówno brudnej, jak i czystej
B. kolaboracja z działem kadr przy rekrutacji pracowników
C. nadzorowanie działań zespołu służby pięter
D. realizowanie zadań i czynności zleconych przez inspektora pięter
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż sposób przygotowania łóżka, w którym materac pokryty jest jednym prześcieradłem, a na nim umieszczone jest drugie prześcieradło, następnie kładzie się koc, który jest zawijany na końcu drugiego prześcieradła od strony wezgłowia, tworząc coś w rodzaju śpiwora.
A. Angielska.
B. Standardowa.
C. Francuska.
D. Niemiecka.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie przedstawionego grafiku, określ które pokoje powinny zostać posprzątane w pierwszej kolejności.
| Dzienny grafik pokoi do sprzątania | ||||
|---|---|---|---|---|
| Numer pokoju | Typ pokoju | Status pokoju | Uwagi ogólne inspektora pięter | Uwagi pokojowej |
| 200 | DBL | Z | ||
| 201 | DBL | G | Zawieszka klamkowa – Please do not disturb | |
| 202 | SGL | G | Zawieszka klamkowa – Please do not disturb | |
| 203 | SGL | G | Zawieszka klamkowa – Please make up the room | |
| 204 | SGL | CZ | ||
| 205 | DBL | CZ | ||
| 206 | DBL | Z | ||
| 207 | APT | G | Zawieszka klamkowa – Please make up the room | |
| 208 | APT | CZ | ||
| 209 | DBL | CZ | ||
| Oznaczenia: Pokój ze statusem zwolniony w danym dniu – Z Pokój do sprzątnięcia zajęty przez gości – G Pokój czysty i już posprzątany – CZ | ||||
A. 200,201
B. 202,204
C. 203,207
D. 208,209
HGT.03 Pytanie 21
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zarządzanie oraz kontrolowanie wszystkich działań związanych z obsługą gości w pokojach hotelowych to obowiązek
A. menedżera hotelu
B. szefa recepcji
C. pokojowej
D. kierownika służby pięter
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych metod najlepiej sprawdzi się w usunięciu gumy do żucia przyklejonej do materiału kanapy?
A. Odkurzanie
B. Aplikacja środka odtłuszczającego
C. Zeskrobanie nożem
D. Użycie zamrażacza
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę można zastosować do wyeliminowania plamy z masła na wykładzinie dywanowej?
A. Zastosować środek mrożący
B. Wyprać zimną wodą
C. Użyć odplamiacza do tłustych plam
D. Użyć preparatu do dezynfekcji
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie zamieszczonego harmonogramu określ, jak często należy myć lampy wiszące w hotelu.
| Harmonogram utrzymania czystości w holach oraz korytarzach | |
| Czynności wykonywane 1 raz dziennie: | |
| a) | przecieranie blatu recepcji oraz stolików znajdujących się w holu głównym i na piętrach korytarzy |
| b) | mycie parapetów wewnętrznych |
| Czynności wykonywane 2 razy dziennie: | |
| a) | odkurzanie korytarzy, mycie podłogi w holu recepcyjnym oraz schodów wejściowych |
| Czynności wykonywane 3 razy w tygodniu: | |
| a) | mycie foteli skórzanych znajdujących się w holu recepcyjnym |
| Czynności wykonywane 1 raz w tygodniu: | |
| a) | mycie gąśnic |
| b) | mycie lamp ściennych |
| c) | mycie grzejników (przestrzenie między żeberkami) |
| d) | mycie drzwi wejściowych do hotelu |
| Czynności wykonywane 1 raz na kwartał: | |
| a) | mycie okien z zewnątrz i od wewnątrz wraz z futrynami oraz parapetów zewnętrznych |
| b) | mycie lamp wiszących |
A. 2 razy w roku.
B. 2 razy dziennie.
C. 1 raz na kwartał.
D. 1 raz w tygodniu.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby usunąć plamę z wosku ze świec z wykładziny dywanowej, należy zastosować
A. zimną wodę wraz ze szczotką
B. ręcznik papierowy oraz gorące żelazko
C. roztwór szamponu oraz mop parowy
D. środek mrożący i ściereczkę
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo, w pierwszej kolejności, pokojowa w dużym hotelu powinna zgłosić zauważone podczas sprzątania pokoju opuszczonego przez gościa uszkodzenia w wyposażeniu jednostki mieszkalnej?
A. Kierownikowi służby pięter
B. Zarządcy hotelu
C. Osobie z recepcji
D. Pracownikowi działu technicznego
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie powinno być używane do szorowania, polerowania i pielęgnacji podłogi marmurowej w obiekcie hotelowym?
A. Odkurzacz do czyszczenia na mokro i sucho
B. Automat do szorowania i zbierania
C. Szorowarka jednotarczowa
D. Odkurzacz autonomiczny
Obsługa gości w obiekcie świa…
Której z wymienionych czynności nie dokonuje się podczas codziennego porządkowania w węźle higieniczno-sanitarnym?
A. Czyszczenia fug.
B. Czyszczenia armatury.
C. Opróżniania kosza na śmieci.
D. Uzupełniania kosmetyków.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który pracownik hotelu zajmuje się odbiorem odzieży do prania od gości?
A. Korytarzowy.
B. Osoba z pralni.
C. Pokojowa.
D. Magazynier tkanin.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto w hotelu zajmuje się zarządzaniem magazynem bielizny zarówno czystej, jak i brudnej?
A. Kierownik pięter
B. Pracownik pralni
C. Magazynier bielizny
D. Inspektor pięter
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z poniższych osób nie jest członkiem ekipy sprzątającej piętra?
A. Starsza pokojowa
B. Magazynier bielizny
C. Korytarzowa
D. Konserwator
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przygotowanie comiesięcznych grafików pracy dla pracowników działu pięter jest zadaniem
A. specjalisty ds. marketingu
B. menedżera recepcji
C. menedżera służby pięter
D. starszej pokojowej
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie powinno być wykorzystane do pielęgnacji podłóg z marmuru?
A. Odkurzacz elektryczny
B. Szorowarkę jednotarczową
C. Mop parowy
D. Froterkę
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wymień czynności, jakie są realizowane podczas codziennego sprzątania pomieszczenia mieszkalnego zajmowanego przez gościa?
A. Czyszczenie luster, pielęgnacja ram obrazów, odkurzanie tapicerki mebli
B. Ścielenie łóżek, czyszczenie urządzeń łazienkowych, wymiana ręczników
C. Opróżnianie koszy i popielniczek, zmiana pościeli, czyszczenie żyrandoli
D. Odkurzanie podłóg, usuwanie kurzu z mebli, czyszczenie wnętrz szuflad
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakim środkiem należy usunąć plamę z pomadki do ust z dywanu?
A. Odplamiaczem do tłustych plam
B. Benzyną do lakierów
C. Roztworem szamponu w rozcieńczeniu
D. Alkoholem etylowym
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podłodze w strefie recepcyjnej zauważono czarne ślady po obcasach. Jakiego środka powinno się użyć, aby je usunąć?
A. Roztwór szamponu
B. Benzynę ekstrakcyjną
C. Rozcieńczony spirytus
D. Zimną wodę
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność należy przeprowadzić w pierwszej kolejności podczas sprzątania węzła higieniczno-sanitarnego w lokalu mieszkalnym?
A. Umycie glazury nad brodzikiem
B. Umycie podłogi
C. Wypolerowanie armatury nad umywalką
D. Wyczyszczenie wnętrza muszli klozetowej
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zarządzanie przestrzenią, która staje się dostępna po przesunięciu szaf i pozostałych mebli, należy do czynności sprzątania
A. sezonowego
B. gruntownego
C. okolicznościowego
D. bieżącego
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo pokojowa powinna zgłosić braki w wyposażeniu lokalu mieszkalnego, które zauważyła podczas sprzątania po wyjeździe gościa?
A. Kierownikowi służby pięter.
B. Dyrektorowi hotelu.
C. Pracownikowi recepcji.
D. Osobie z działu technicznego.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką plamę na wykładzinie dywanowej można usunąć przy użyciu papieru chłonnego oraz żelazka?
A. Z masła
B. Z czekolady
C. Z wosku ze świecy
D. Z soków owocowych