Filtrowanie pytań
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. kwartał
B. pół roku
C. rok
D. miesiąc
Obsługa gości w obiekcie świa…
Obowiązki związane z utrzymaniem czystości oraz porządku w strefie Wellness & SPA hotelu przypadają pracownikom
A. służby parterowej
B. działu rekreacji
C. służby pięter
D. działu technicznego
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelu zmodernizowano 60 lokali mieszkalnych. Jakiego rodzaju sprzątanie powinno się zrealizować w tych lokalach?
A. Okolicznościowe
B. Awaryjne
C. Specjalne
D. Gruntowne
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pad to narzędzie stosowane przez pracowników służby pięter do
A. usuwania kurzu
B. czyszczenia toalety
C. czyszczenia podłóg
D. polerowania posadzki
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność powinna wykonać pokojowa w pierwszej kolejności, przystępując do codziennego sprzątania lokalu mieszkalnego?
A. Zmienić pościel.
B. Wyrzucić śmieci.
C. Wytrzeć kurz z mebli.
D. Otworzyć okno
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z poniższych osób nie jest zatrudniona w dziale obsługi pięter w hotelu?
A. Magazynier bielizny
B. Goniec hotelowy
C. Pokojowa
D. Korytarzowa
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiego środka należy użyć, aby w szybki sposób usunąć ślady z obcasów na drewnianej podłodze w sali wielofunkcyjnej?
A. Preparatu do schładzania
B. Benzyny ekstrakcyjnej
C. Zimnej wody
D. Roztworu szamponu
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie przedstawionego grafiku obłożenia wskaż numery pokojów, które należy posprzątać "na czysto" 6 grudnia.
| Nr pokoju | 03.12 | 04.12 | 05.12 | 06.12 | 07.12 | 08.12 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 101 | R | R | R | |||
| 102 | R | R | ||||
| 103 | R | R | R | |||
| 104 | R |
A. 101,103,104
B. 101,102,103
C. 101,102,104
D. 102,103,104
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką powierzchnię powinna osoba sprzątająca oczyścić według instrukcji Ścierać na wilgotno z łagodnym środkiem czyszczącym?
A. Powierzchni wykonanych z naturalnego kamienia
B. Tapet, które nie dają się zmyć
C. Powierzchni luster
D. Elementów z nieoszlifowanego drewna
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zachowanie porządku oraz czystości w obszarze wellness i SPA w hotelu należy do zadań pracowników
A. działu technicznego
B. sekcji rekreacyjnej
C. służby pięter
D. służby parterowej
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakich sytuacjach należy wykonać specjalne sprzątanie w hotelu?
A. Gdy zauważono obecność insektów
B. Po przeprowadzeniu remontu oraz większych wydarzeniach
C. Przed istotnymi świętami
D. W sezonie wiosennym oraz jesiennym
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie podanej instrukcji określ ilość proszku do prania 30 kg obrusów.
Do prania obrusów użyj: 20 dag proszku na 1 kg prania
A. 1,5 kg
B. 2,0 kg
C. 6,0 kg
D. 3,5 kg
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie z poniższych zadań wchodzi w zakres obowiązków pokojowej?
A. Zbieranie brudnej bielizny pościelowej do prania
B. Przygotowanie miesięcznych planów pracy
C. Zarządzanie magazynem środków czystości
D. Codzienna kontrola porządku w pokojach
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie działanie z użyciem standardowych środków czyszczących powinno być wykonane przed dezynfekcją pomieszczeń, aby ograniczyć zużycie preparatów odkażających?
A. Dezynsekcja
B. Deratyzacja
C. Wymrażanie
D. Sanityzacja
HGT.03 Pytanie 95
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas sprzątania pokoju, który został opuszczony przez gościa, pokojowa dostrzegła telefon komórkowy pozostawiony na fotelu. Jak powinna zareagować w tej sytuacji?
A. Przekazać telefon komórkowy kierownikowi służby pięter
B. Zostawić telefon komórkowy tam, gdzie został znaleziony
C. Zabrać telefon komórkowy, udać się do recepcji i złożyć go w sejfie
D. Przekazać telefon komórkowy dyrektorowi, spisując protokół przekazania
Obsługa gości w obiekcie świa…
W którym z poniższych miejsc osoba sprzątająca, przygotowując pokój dla gości, powinna umieścić zestaw do pielęgnacji odzieży i obuwia oraz igielnik?
A. W łazience
B. Na bagażniku
C. W szafie
D. Na biurku
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych działań nie jest realizowana w trakcie bieżącego sprzątania?
A. Mycie luster
B. Odkurzanie parapetów
C. Mycie okien
D. Odkurzanie półek
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dezynfekcja kołder, koców, poduszek oraz materacy w obiektach hotelowych powinna odbywać się przynajmniej
A. raz w miesiącu
B. raz na pół roku
C. raz na trzy miesiące
D. raz w roku
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ile elementów pościeli powinna przygotować pokojówka dla gości, którzy dokonali rezerwacji w pokoju dwuosobowym typu twin?
A. 3 poszewki, 3 poszwy, 2 prześcieradła
B. 2 poszewki, 2 poszwy, 1 prześcieradło
C. 2 poszewki, 2 poszwy, 2 prześcieradła
D. 1 poszewkę, 1 poszwę, 1 prześcieradło
HGT.03 Pytanie 100
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto odpowiedzialny jest za regularną kontrolę przygotowanych pokoi dla gości w hotelu dysponującym dużą liczbą miejsc noclegowych?
A. Zarządca hotelu
B. Menadżer hotelu
C. Kierownik recepcji
D. Inspektor pięter
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zgodnie z wewnętrzną procedurą sprzątania w hotelu na każde 10 m2 należy wykorzystać 10 litrów wody oraz 30 ml środka czyszczącego. Oblicz ilość wody i środka czyszczącego, którą powinien użyć pracownik służby pięter do umycia podłogi w holu recepcyjnym o powierzchni 50 m2?
A. 20 litrów wody i 60 ml środka czyszczącego
B. 100 litrów wody i 300 ml środka czyszczącego
C. 10 litrów wody i 30 ml środka czyszczącego
D. 50 litrów wody i 150 ml środka czyszczącego
Obsługa gości w obiekcie świa…
W trakcie porządkowania w lokalu mieszkalnym, drzwi wejściowe powinny być
A. otwarte, z zawieszoną na klamce informacją Pokój w trakcie sprzątania
B. zamknięte, z zawieszoną na klamce informacją Proszę nie przeszkadzać
C. otwarte, z zawieszoną na klamce informacją Proszę nie przeszkadzać
D. zamknięte, z zawieszoną na klamce informacją Pokój w trakcie sprzątania
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dokument, który wypełnia inspektor pięter po przeprowadzeniu kontroli lokalu mieszkalnego przygotowanego do sprzedaży, to
A. karta sprawdzania pokoju
B. wykaz pokoi do sprzątnięcia
C. harmonogram czasu pracy
D. protokół strat w pokoju
HGT.03 Pytanie 104
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas porządkowania mieszkania, pokojowa dostrzegła w łazience stłuczone lustro, które mogło zostać uszkodzone przez gościa. Kogo powinna powiadomić o powstałej szkodzie?
A. Pracownika działu promocji
B. Zarządzającego hotelem
C. Osobę pracującą na recepcji
D. Kierownika służby pięter
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakich obiektach noclegowych należy zmieniać ręczniki codziennie lub na prośbę gości?
A. Motelach 3*
B. Hotelach 4* i 5*
C. Hotelach 3*
D. Pensjonatach 3*, 4* i 5*
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pracownik obsługi pięter odpowiada w pełni majątkowo za mienie gościa w trakcie
A. sprzątania korytarzy w obiekcie
B. pobytu gościa w hotelowej restauracji
C. sprzątania pokoju gościa
D. pobytu gościa w wynajmowanej przez niego sali konferencyjnej
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż najbardziej odpowiedni preparat do mycia luster?
A. Mleczko czyszczące
B. Mleczko nabłyszczające
C. Płyn do dezynfekcji
D. Płyn z alkoholem
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie działania powinno się podjąć, gdy w pomieszczeniu zauważono owady?
A. Deratyzację
B. Dezodoryzację
C. Dezynsekcję
D. Dezynfekcję
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pensjonat, przygotowując się do letniego sezonu, przeprowadza szereg gruntownych porządków, w tym przesuwanie szaf i mebli, pranie zasłon oraz firanek, czyszczenie ścian, cyklinowanie i pastowanie podłóg, a także trzepanie dywanów oraz mebli tapicerowanych. Wymienione działania klasyfikowane są jako sprzątanie
A. specjalnego
B. bieżącego
C. awaryjnego
D. sezonowego
HGT.03 Pytanie 110
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie obowiązki wykonuje housekeeper supervisor?
A. realizowanie zadań i czynności zleconych przez inspektora pięter
B. nadzór nad pracą służby pięter oraz kontrolę pokoi przygotowanych dla gości
C. współpracę z działem HR przy rekrutacji pracowników
D. zarządzanie magazynem bielizny brudnej i czystej
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie powinno być wykorzystane do czyszczenia lakierowanej podłogi z drewna?
A. Zamiatarkę
B. Polerkę
C. Mop
D. Ekstraktor
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiego typu czyszczenie powinno mieć miejsce w hotelu przed zorganizowaniem dużej imprezy noworocznej?
A. Okolicznościowe
B. Specjalne
C. Ogólne
D. Sezonowe
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na czym polega typowa metoda ścielenia łóżka w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. Jednym prześcieradłem przykrywa się materac, na nim kładzie się kolejne prześcieradło, następnie narzutę, na którą nawija się część drugiego prześcieradła
B. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, następnie obleczoną w poszewki kołdrę i poduszki, a na końcu przykrywa wszystko kocem
C. Jednym prześcieradłem przykrywa się materac, na tym układa się kolejne prześcieradło, następnie koc, na który nawija się część drugiego prześcieradła
D. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie obleczoną w poszewki kołdrę oraz poduszki, całość przykrywa narzuta
Obsługa gości w obiekcie świa…
Mycie okien, czyszczenie żaluzji, przestawianie mebli w celu posprzątania trudno dostępnych miejsc oraz pranie wykładziny to przykłady działań wykonywanych w ramach porządkowania
A. gruntownego
B. awaryjnego
C. sezonowego
D. okolicznościowego
Obsługa gości w obiekcie świa…
Gdzie według podanych opcji pokojowa powinna umieścić zestaw do pielęgnacji odzieży oraz obuwia oraz igielnik, aby przygotować mieszkanie na przyjęcie gości?
A. Na bagażniku
B. Na biurku
C. W łazience
D. W szafie
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki typ sprzątania powinien być przeprowadzony w przypadku wystąpienia mrówek w hotelu?
A. B bieżące.
B. Specjalne.
C. Dokładne.
D. Codzienne.
HGT.03 Pytanie 117
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z menedżerów w hotelu 5* odpowiada za planowanie oraz koordynację działań związanych z obsługą gości w pokojach oraz innych miejscach w części mieszkalnej?
A. Służby pięter
B. Służby parterowej
C. Gastronomii
D. Recepcji
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelu przeprowadzono remont 20 pokoi. Jakiego typu sprzątanie powinno zostać zrealizowane w tych jednostkach?
A. Interwencyjne
B. Gruntowne
C. Okazjonalne
D. Nadzwyczajne
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na posadzce w recepcji widoczne są czarne ślady po obcasach. Jaki preparat należy użyć, aby je usunąć?
A. Benzynę ekstrakcyjną
B. Zimną wodę
C. Rozcieńczony spirytus
D. Roztwór szamponu
HGT.03 Pytanie 120
Obsługa gości w obiekcie świa…
Co powinna zrobić korytarzowa, która podczas sprzątania w lobby hotelowym dostrzegła pozostawioną torbę podróżną?
A. Zanieść ją do recepcji hotelu
B. Natychmiast poinformować przełożonych
C. Zwrócić ją do przechowalni bagażu
D. Sprawdzić, co jest w jej wnętrzu