Filtrowanie pytań
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
A. Zostawić zegarek w pomieszczeniu
B. Poinformować dyrektora hotelu
C. Zawiadomić kierownika służby pięter
D. Przekazać go do depozytu
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jakie z wymienionych działań są realizowane podczas sprzątania awaryjnego w obiekcie mieszkalnym?
A. Eliminacja zanieczyszczeń spowodowanych przez gości.
B. Zmiana pościeli.
C. Czyszczenie okien.
D. Dostosowanie materiałów reklamowych w hotelu.
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
W trakcie porządkowania węzła higieniczno-sanitarnego w lokalu mieszkalnym, najpierw pokojowa powinna
A. wynieść śmieci z kosza
B. oczyścić półkę pod lustrem
C. zbierać używane ręczniki
D. uzupełnić zapasy kosmetyków
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Podaj właściwą sekwencję czynności, które wykonuje pokojowa podczas porządkowania pokoju?
A. Wietrzenie, opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie
B. Opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie, wietrzenie
C. Ścielenie łóżka, opróżnienie kosza i popielniczki, odkurzanie, wietrzenie
D. Wietrzenie, ścielenie łóżka, odkurzanie, opróżnienie kosza i popielniczki
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jakie służby w hotelu zajmują się dbaniem o czystość oraz estetykę obszarów wspólnych dla gości?
A. Recepcji.
B. Pralnicze.
C. Parterowe.
D. Pięter.
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Na podstawie zamieszczonego grafiku określ, które pokoje powinny zostać posprzątane w pierwszej kolejności. 
 
| Dzienny grafik pokoi do sprzątania | ||||
|---|---|---|---|---|
| Numer pokoju | Typ pokoju | Status pokoju | Uwagi ogólne inspektora pięter | Uwagi pokojowej | 
| 100 | DBL | Z | ||
| 101 | DBL | Z | ||
| 102 | SGL | G | Zawieszka klamkowa – Please do not disturb | |
| 103 | SGL | CZ | ||
| 104 | SGL | G | Zawieszka klamkowa – Please make up the room | |
| 105 | DBL | CZ | ||
| 106 | DBL | G | Zawieszka klamkowa – Please make up the room | |
| 107 | Apartament | Z | ||
| 108 | Apartament | CZ | ||
| 109 | DBL | CZ | ||
| Oznaczenia: Pokój ze statusem zwolniony w danym dniu – Z Pokój do sprzątnięcia zajęty przez gości – G Pokój czysty i już posprzątany – CZ  | ||||
A. 102,107
B. 104,106
C. 100,101
D. 107,108
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Który z wymienionych pracowników odpowiedzialny jest za utrzymanie czystości i porządku w holu recepcyjnym w hotelu o skomplikowanej strukturze organizacyjnej?
A. Pokojowa
B. Recepcjonista
C. Korytarzowa
D. Portier
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
W hotelu o rozbudowanej organizacji, za porządek w hallu recepcyjnym odpowiada
A. korytarzowa
B. pokojowa
C. recepcjonista
D. portier
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jaką czynność porządkową pracownicy służby pięter są zobowiązani realizować codziennie w węźle komunikacyjnym?
A. Przetrzeć poręcze
B. Umyć futryny
C. Umyć ściany
D. Zmienić dekorację
 HGT.03  Pytanie 130 
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Do kogo pokojowa powinna zgłosić zauważone w trakcie sprzątania ubytki w wyposażeniu pokoju, z którego wyjechał gość?
A. Do recepcjonisty dyżurnego
B. Do kierownika działu technicznego
C. Do dyrektora hotelu
D. Do kierownika służby pięter
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Która z poniższych czynności dotyczy tylko sprzątania w.h.s?
A. Mycie podłogi oraz odkurzanie
B. Wymiana jednorazowych szklanek i kubków
C. Uzupełnianie materiałów promocyjnych
D. Wymiana ręczników
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Określ kolejność działań podczas sprzątania łazienki w hotelu?
A. Uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury
B. Dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników
C. Mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli
D. Czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jakie działania należy podjąć, gdy w magazynie z pościelą zauważono gryzonie?
A. Deratyzacja
B. Dezynsekcja
C. Dezynfekcja
D. Sanityzacja
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
W jakich sytuacjach w hotelu powinno się zrealizować sprzątanie okolicznościowe?
A. Przed zbliżającym się sezonem
B. Po wyjeździe grupy turystycznej
C. Po opuszczeniu obiektu przez gości indywidualnych
D. Przed okresem świątecznym
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jakie urządzenie wykorzystuje się do pielęgnacji lakierowanej podłogi z drewna?
A. Polerka.
B. Czyścik.
C. Odkurzacz.
D. Zamiatarka.
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jakim środkiem należy usunąć plamę z pomadki do ust z dywanu?
A. Alkoholem etylowym
B. Benzyną do lakierów
C. Odplamiaczem do tłustych plam
D. Roztworem szamponu w rozcieńczeniu
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
W którym z poniższych miejsc osoba sprzątająca, przygotowując pokój dla gości, powinna umieścić zestaw do pielęgnacji odzieży i obuwia oraz igielnik?
A. W łazience
B. Na biurku
C. Na bagażniku
D. W szafie
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Do kogo pokojowa powinna zgłosić niewielką awarię w obiekcie mieszkalnym?
A. Pracownikowi recepcji
B. Kierownikowi służby parterowej
C. Managerowi hotelu
D. Pracownikowi działu technicznego
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Aby usunąć plamę z krwi na wykładzinie w hotelowym pokoju, jakich środków użyje pokojowa w pierwszej kolejności?
A. rozcieńczony roztwór szamponu
B. spirytus metylowy
C. detergent naturalny
D. odplamiacz do plam tłustych
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Na podstawie zamieszczonego harmonogramu określ, jak często należy myć lampy wiszące w hotelu. 
 
| Harmonogram utrzymania czystości w holach oraz korytarzach | |
| Czynności wykonywane 1 raz dziennie: | |
| a) | przecieranie blatu recepcji oraz stolików znajdujących się w holu głównym i na piętrach korytarzy | 
| b) | mycie parapetów wewnętrznych | 
| Czynności wykonywane 2 razy dziennie: | |
| a) | odkurzanie korytarzy, mycie podłogi w holu recepcyjnym oraz schodów wejściowych | 
| Czynności wykonywane 3 razy w tygodniu: | |
| a) | mycie foteli skórzanych znajdujących się w holu recepcyjnym | 
| Czynności wykonywane 1 raz w tygodniu: | |
| a) | mycie gąśnic | 
| b) | mycie lamp ściennych | 
| c) | mycie grzejników (przestrzenie między żeberkami) | 
| d) | mycie drzwi wejściowych do hotelu | 
| Czynności wykonywane 1 raz na kwartał: | |
| a) | mycie okien z zewnątrz i od wewnątrz wraz z futrynami oraz parapetów zewnętrznych | 
| b) | mycie lamp wiszących | 
A. 1 raz w tygodniu.
B. 1 raz na kwartał.
C. 2 razy dziennie.
D. 2 razy w roku.
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Obowiązki związane z utrzymaniem czystości oraz porządku w strefie Wellness & SPA hotelu przypadają pracownikom
A. służby pięter
B. służby parterowej
C. działu rekreacji
D. działu technicznego
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Na podstawie grafiku obłożenia wskaż numery pokoi, które należy posprzątać "na czysto" 6 grudnia. 
 
| Nr pokoju | 03.12 | 04.12 | 05.12 | 06.12 | 07.12 | 08.12 | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| 101 | R | R | R | |||
| 102 | R | R | ||||
| 103 | R | R | R | |||
| 104 | R | 
A. 102,103,104
B. 101,102,103
C. 101,103,104
D. 101,102,104
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jaką metodę można zastosować do wyeliminowania plamy z masła na wykładzinie dywanowej?
A. Użyć odplamiacza do tłustych plam
B. Zastosować środek mrożący
C. Użyć preparatu do dezynfekcji
D. Wyprać zimną wodą
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Podczas porządkowania lokalu mieszkalnego, pracownik odkrył mrówki. Jakie działanie powinien natychmiast podjąć?
A. dezynfekcję
B. sanityzację
C. deratyzację
D. dezynsekcję
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Pomieszczenie opuszczone przez gościa z potwierdzoną chorobą zakaźną powinno być poddane
A. dezynsekcji
B. deratyzacji
C. dezaktywacji
D. dezynfekcji
 HGT.03  Pytanie 146 
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Podczas sprzątania łazienki w budynku mieszkalnym, pokojowa przypadkowo zalała markową marynarkę, pozostawioną przez gościa, środkiem dezynfekującym. Kto jest odpowiedzialny za powstałą szkodę?
A. Pokojowa, która spowodowała szkodę
B. Zarządca hotelu
C. Wszystkie pokojowe wspólnie
D. Kierownik działu sprzątania
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Do wyposażenia wózka serwisowego nie wchodzi
A. szorowarka walcowa
B. worek na brudną bieliznę
C. wiadro z mopem
D. rękawiczki ochronne
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Kiedy powinno się wykonać sprzątanie pokoju "na czysto"?
A. Po naprawie awarii w pokoju
B. Po zakończonym remoncie
C. Podczas pobytu gościa w pokoju
D. Po opuszczeniu pokoju przez gościa
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Zadanie sporządzania miesięcznych planów pracy dla pracowników służby pięter należy do zadań
A. pracuownika marketingu
B. kierownika recepcji
C. starszej pokojowej
D. kierownika pięter
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jakie działanie z użyciem standardowych środków czyszczących powinno być wykonane przed dezynfekcją pomieszczeń, aby ograniczyć zużycie preparatów odkażających?
A. Wymrażanie
B. Dezynsekcja
C. Deratyzacja
D. Sanityzacja
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Do standardowego wyposażenia wózka serwisowego nie wchodzi
A. wiaderko z mopem
B. szorowarki jednotarczowej
C. worka na brudną bieliznę
D. rękawic ochronnych
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
W jakim typie sprzątania realizuje się codzienne czynności oraz mycie okien i drzwi, omiatanie ścian i sufitów, trzepanie dywanów, przesuwanie mebli, pastowanie oraz froterowanie podłóg?
A. Okolicznościowego
B. Bieżącego
C. Gruntownego
D. Awaryjnego
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jakie z poniższych zadań wchodzi w zakres obowiązków pokojowej?
A. Zbieranie brudnej bielizny pościelowej do prania
B. Przygotowanie miesięcznych planów pracy
C. Zarządzanie magazynem środków czystości
D. Codzienna kontrola porządku w pokojach
 HGT.03  Pytanie 154 
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jakie zadanie powinien wykonać kelner przy rozpoczęciu podawania śniadania w hotelowej restauracji?
A. Czyszczenie stolików.
B. Otwieranie okien.
C. Włączenie ekspresu do kawy i samowaru do herbaty.
D. Układanie bukietów kwiatowych na stołach.
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Podaj metodę układania pościeli, w której materac jest przykrywany jednym prześcieradłem, na którym umieszczane jest drugie prześcieradło, a następnie koc, który jest zawijany z fragmentu drugiego prześcieradła od strony wezgłowia, tworząc coś w rodzaju śpiwora?
A. Angielska
B. Niemiecka
C. Standardowa
D. Francuska
 HGT.03  Pytanie 156 
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Który pracownik działu pięter odpowiada za prowadzenie ewidencji używanych środków trwałych oraz sprzętu, opracowywanie harmonogramów pracy i rejestrowanie przedmiotów zostawionych przez gości?
A. Inspektor pięter
B. Magazynier bielizny
C. Pokojowa lotna
D. Kierownik pięter
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jakie z wymienionych działań przeprowadza się codziennie podczas porządkowania korytarza i klatki schodowej w hotelu?
A. Mycie okien
B. Wytarcie kurzu z poręczy schodów
C. Zastosowanie środków chemicznych do czyszczenia wykładziny
D. Czyszczenie wentylatorów
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jaką ilość wody oraz środka czyszczącego powinna wykorzystać osoba sprzątająca do umycia podłogi w hallu recepcyjnym o powierzchni 80 m2, jeśli zgodnie z procedurą sprzątania w hotelu na każde 10 m2 przypada 10 litrów wody i 25 ml środka czyszczącego?
A. 80 litrów wody i 200 ml środka czyszczącego
B. 100 litrów wody i 250 ml środka czyszczącego
C. 40 litrów wody i 25 ml środka czyszczącego
D. 80 litrów wody i 150 ml środka czyszczącego
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Który pracownik hotelu zajmuje się odbiorem odzieży do prania od gości?
A. Magazynier tkanin.
B. Korytarzowy.
C. Osoba z pralni.
D. Pokojowa.
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jaką plamę na wykładzinie dywanowej można usunąć przy użyciu papieru chłonnego oraz żelazka?
A. Z masła
B. Z wosku ze świecy
C. Z soków owocowych
D. Z czekolady