Filtrowanie pytań
Informacja o potencjalnych zagrożeniach oraz zasadach wezwania pomocy przekazywana turystom zatrzymującym się w schronisku jest usługą
W wyniku awarii systemu centralnego ogrzewania w hotelu doszło do zniszczenia dwóch laptopów należących do gościa. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania powinien wypłacić hotel klientowi, jeżeli koszt wynajmu pokoju na dobę wynosi 400,00 zł, a łączna wartość obu laptopów to 10 000 zł?
Jak powinna się zachować osoba sprzątająca, która podczas porządkowania pokoju opuszczonego przez gościa, odnalazła tablet?
Przetransportowanie pojazdu gościa na strzeżony parking w hotelu pięciogwiazdkowym jest usługą
Co powinna uczynić osoba sprzątająca, która po opuszczeniu pokoju przez gościa zauważyła zegarek?
Wskaż, co według regulacji można zaliczyć do rzeczy wniesionych przez gościa hotelowego.
W jakiej sytuacji gość nie ma prawa do odszkodowania za laptopa uszkodzonego na obszarze hotelu?
Podczas porządkowania lokalu mieszkalnego, pracownik odkrył mrówki. Jakie działanie powinien natychmiast podjąć?
W formularzu zgłoszenia rzeczy znalezionych, obok opisu przedmiotu oraz daty odkrycia, powinno się zamieścić
Która z wymienionych usług hotelowych nie stanowi usługi dodatkowej?
W protokole zgłoszenia znalezionych przedmiotów, obok opisu przedmiotu oraz daty jego znalezienia, powinno się uwzględnić
Jakie informacje zgodnie z zasadami funkcjonowania hoteli nie są wpisywane do protokołu odnalezienia przedmiotów?
Kto ponosi odpowiedzialność za wyrządzoną szkodę, jeśli pokojowa, wykonując swoje obowiązki, spowodowała szkodę w mieniu gościa?
W którym z wymienionych przypadków hotel nie ponosi odpowiedzialności za mienie gościa?
W którym z wymienionych przypadków hotel nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy gościa?
Gość poprosił pokojową o otwarcie pokoju kolegi kluczem master, gdyż czeka przy recepcji, aby odebrać jego telefon komórkowy. Jak powinna zachować się pokojowa w tej sytuacji?
Co należy zrobić, jeśli gość zgubi klucz do pokoju?
Na podstawie zamieszczonego fragmentu Kodeksu cywilnego, określ na który z wymienionych czynników nie może powołać się hotel odmawiając przyjęcia do depozytu cennej biżuterii gościa.
| n Art. 849. § 3. Kodeksu cywilnego: n„Utrzymujący zarobkowo hotel lub podobny zakład jest obowiązany przyjąć na przechowanie pieniądze, papiery wartościowe i cenne przedmioty, w szczególności kosztowności i przedmioty mające wartość naukową lub artystyczną. Może odmówić przyjęcia tych rzeczy tylko wówczas, jeżeli zagrażają one bezpieczeństwu albo jeżeli w stosunku do wielkości lub standardu hotelu albo podobnego zakładu mają zbyt dużą wartość lub gdy zajmują zbyt dużo miejsca". n | n
W sytuacji, gdy gość opuści hotel, nie dokonując odbioru przedmiotów ze skrytki depozytowej, jakie są wymagania do jej otwarcia i wydania przedmiotu osobie trzeciej?
Jaka jest maksymalna kwota odszkodowania, którą hotel powinien przyznać gościowi, jeśli podczas sprzątania pokoju został zniszczony laptop wart 6 000,00 zł, a cena za nocleg wynosiła 300,00 zł?
Jak należy postąpić z dokumentami, które pokojowa znalazła na biurku w pokoju opuszczonym przez gościa podczas sprzątania?
Jaką czynność należy przeprowadzić, aby zdezynfekować jaja w hotelowej restauracji, gdy będą one wykorzystane w potrawach na surowo?
Podaj terminy przedawnienia roszczeń o rekompensatę za szkody wynikłe z zagubienia lub uszkodzenia przedmiotów przekazanych do hotelu?
Na postawie zamieszczonego art.846 Kodeksu cywilnego, określ na jakiej podstawie hotel może odpowiadać za pozostawiony na parkingu hotelowym samochód gościa.
| Art. 846. § 2. Rzeczą wniesioną w rozumieniu przepisów tytułu niniejszego jest rzecz, która w czasie korzystania przez gościa z usług hotelu lub podobnego zakładu znajduje się w tym hotelu lub podobnym zakładzie albo znajduje się poza nim, a została powierzona utrzymującemu zarobkowo hotel lub podobny zakład lub osobie u niego zatrudnionej albo umieszczona w miejscu przez nich wskazanym lub na ten cel przeznaczonym. § 3. Rzeczą wniesioną jest również rzecz, która w krótkim, zwyczajowo przyjętym okresie poprzedzającym lub następującym po tym, kiedy gość korzystał z usług hotelu lub podobnego zakładu, została powierzona utrzymującemu zarobkowo hotel lub podobny zakład lub osobie u niego zatrudnionej albo umieszczona w miejscu przez nich wskazanym lub na ten cel przeznaczonym. § 4. Pojazdów mechanicznych i rzeczy w nich pozostawionych oraz żywych zwierząt nie uważa się za rzeczy wniesione. Utrzymujący zarobkowo hotel lub podobny zakład może za nie odpowiadać jako przechowawca, jeżeli została zawarta umowa przechowania. |
W przypadku awarii elektrycznej w pokoju gościa, jaka powinna być pierwsza reakcja personelu hotelowego?
Pomieszczenie opuszczone przez gościa z potwierdzoną chorobą zakaźną powinno być poddane
Podczas porządkowania w hotelu, sprzątaczka natknęła się na zegarek. Co należy zrobić z takim przedmiotem, aby prawidłowo go zarejestrować?
Pracownik hotelowy znalazł cenny naszyjnik. Nie zdołano ustalić właściciela. Zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego dotyczącymi nieodpłatnego przechowywania, jak długo maksymalnie po znalezieniu należy trzymać przedmiot w hotelu?
Jak powinna postąpić pokojowa, gdy podczas porządkowania pokoju "na czysto" dostrzegła pozostawioną torbę podróżną?
Rzeczy wartościowe odnalezione przez pracownika obsługi pięter są przechowywane
Która z poniższych usług hotelowych nie należy do usług dodatkowych?
Jakiej czynności nie powinno się przeprowadzać podczas porządkowania pomieszczenia, w którym przebywa gość?
W hotelowym pokoju pana Nowaka zniknęła cyfrowa kamera o wartości 4 000 zł. Koszt wynajmu tego pokoju wynosił 140 zł za dobę. Jaką kwotę odszkodowania otrzyma gość w tej sytuacji?
Jakie działania należy podjąć, aby pozbyć się gryzoni w obiekcie hotelowym?
Na podstawie informacji zawartych w tabeli, wskaż która z podanych usług jest obowiązkowa ze względu na wymagania kategoryzacyjne dla hotelu czterogwiazdkowego, natomiast dla hotelu trzygwiazdkowego jest usługą podwyższającą standard obiektu.
| Oferta usług podstawowych i uzupełniających | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Wymagania | Kategorie hoteli | ||||
| ***** | **** | *** | ** | * | |
| Przechowywanie bagażu gości, także przed zajęciem i po zwolnieniu pokoju, a także przechowywanie pieniędzy i przedmiotów wartościowych gości – czynne całą dobę | o | o | o | o | o |
| Sprzedaż kosmetyków, środków higieny osobistej | o | o | o | ||
| Sprzedaż lub udostępnianie prasy codziennej | o | o | |||
| Udzielanie pierwszej pomocy w nagłych wypadkach – możliwość skorzystania z apteczki i przywołania pomocy medycznej, personel recepcji przeszkolony w pomocy przedlekarskiej | o | o | o | o | o |
| Usługi gastronomiczne: aperitif-bar lub bar kawowy | o | o | o | o | |
| o - usługa obowiązkowa | |||||