Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie fragmentu wymagań kategoryzacyjnych, wskaż minimalną powierzchnię mieszkalną 6-osobowego pokoju w hotelu jednogwiazdkowym.

Wymagania dla kategorii
Powierzchnia mieszkalna w pokoju w m2 (nie obejmuje wyodrębnionych w h.s., przedpokoju, aneksów barowych, loggii itp.):***************
pokój 1-osobowy14121098
pokój 2-osobowy1816141210
pokój 3-osobowy--161514
pokój 4-osobowy---1816
pokój większy niż 4-osobowy – powierzchnia pokoju 4-osobowego plus dodatkowo w m2 na każdą następną osobę4,54,0

A. 22,5 m2
B. 16,0 m2
C. 18,5 m2
D. 24,0 m2
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym z podanych miejsc pokojowa powinna umieścić zamieszczoną w ramce informację?

Drogi Gościu.

W trosce o ochronę środowiska prosimy o współpracę.

Ręczniki na wieszaku oznaczają – będę ich nadal używać.

Ręczniki na podłodze oznaczają – proszę wymienić.

Życzymy miłego pobytu!

A. Na biurku.
B. W szafie.
C. Na łóżku.
D. W łazience.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który akcesorium bielizny stołowej zabezpiecza powierzchnie stołów przed zarysowaniami, wyrównuje nierówności w ich połączeniach oraz tłumi dźwięki związane z zastawą?

A. Napperon
B. Obrus
C. Molton
D. Laufer
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na stół do śniadania kontynentalnego, dla każdego z gości, oprócz talerzyka śniadaniowego z serwetką, co należy jeszcze przygotować?

A. nóż do zakąsek, filiżankę z podstawką oraz łyżeczkę
B. nóż do zakąsek, widelec do zakąsek
C. kieliszek na jajko, filiżankę i łyżeczkę
D. menaż, filiżankę oraz łyżeczkę
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile elementów pościeli powinna przygotować pokojówka dla gości, którzy dokonali rezerwacji w pokoju dwuosobowym typu twin?

A. 1 poszewkę, 1 poszwę, 1 prześcieradło
B. 2 poszewki, 2 poszwy, 2 prześcieradła
C. 2 poszewki, 2 poszwy, 1 prześcieradło
D. 3 poszewki, 3 poszwy, 2 prześcieradła
HGT.03 Pytanie 14
Obsługa gości w obiekcie świa…

Według norm categorii w skład podstawowych elementów wyposażenia jednostki noclegowej w hotelu o trzech gwiazdkach wchodzi między innymi

A. sejf, bagażnik, biurko lub stół
B. bagażnik, stół nocny lub półka przy łożku, lustro
C. sofa, szafa wnękowa, ognioodporny kosz na odpady
D. minibar, wieszak na odzież zewnętrzną
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy wyposażenia jednostki mieszkalnej są wymagane wyłącznie w hotelach 4* oraz 5*?

A. wieszak na odzież wierzchnią, stojak lub bagażnik
B. szafa lub wnęka na ubrania, biurko bądź stół
C. nocny stolik lub półka przy każdym miejscu sypialnym, krzesło
D. fotele relaksacyjne lub kanapa, stolik
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym momencie pokojowa powinna przygotować wstawkę z świeżych owoców oraz butelki szampana w apartamencie gościa VIP?

A. Dzień przed przybyciem gościa
B. W dniu wyjazdu gościa
C. W dniu przyjazdu gościa, po jego wejściu do apartamentu
D. W dniu przyjazdu gościa, przed jego wejściem do apartamentu
Obsługa gości w obiekcie świa…

Właściciel hotelu o standardzie 3* dąży do podwyższenia klasy swojego obiektu na 4*. Jaką kategorię usług hotel powinien rozszerzyć w porównaniu do dotychczasowego zakresu?

A. Usługi prania, prasowania i czyszczenia bielizny oraz odzieży gości
B. Sprzedaż lub udostępnianie prasy codziennej
C. Sprzedaż kosmetyków oraz artykułów do higieny osobistej
D. Codzienne sprzątanie pokoi lub na życzenie gości
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który komplet zawiera podstawowe elementy wyposażenia meblowego pokoju w hotelu 4*?

A. Stolik nocny, sofa, szafka RTV
B. Schowek na bagaż, stolik i toaletka z lustrem
C. Garderoba lub wnęka na ubrania, lustro, stolik
D. Wieszak na odzież wierzchnią, biurko, komoda
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy tworzą dodatkowe wyposażenie jednostki mieszkalnej w hotelu?

A. Stół lub biurko, minibar, butelkowana woda
B. Wieszak na ścianie, krzesło, bagażnik
C. Zestaw do pielęgnacji obuwia, lustro, stolik
D. Telefon, materiały do pisania, igielnik
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wymień czynności, jakie są realizowane podczas codziennego sprzątania pomieszczenia mieszkalnego zajmowanego przez gościa?

A. Opróżnianie koszy i popielniczek, zmiana pościeli, czyszczenie żyrandoli
B. Ścielenie łóżek, czyszczenie urządzeń łazienkowych, wymiana ręczników
C. Czyszczenie luster, pielęgnacja ram obrazów, odkurzanie tapicerki mebli
D. Odkurzanie podłóg, usuwanie kurzu z mebli, czyszczenie wnętrz szuflad
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką usługę dodatkową należy zapewnić gościom w każdym hotelu, niezależnie od jego klasyfikacji?

A. Całodobowe przechowywanie bagażu
B. Serwowanie posiłków do pokoi
C. Sprzedaż lub dostęp do prasy codziennej
D. Całodobowa usługa bagażowa
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż poprawny sposób nakrycia stołu bielizną stołową zgodny z zasadami panującymi w hotelarstwie?

A. Napperon, obrus stołowy, skirting
B. Obrus stołowy, laufer, skirting
C. Molton, obrus stołowy, napperon
D. Molton, napperon, skirting
HGT.03 Pytanie 35
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie jest standardowe wyposażenie pokoju jednoosobowego w hotelu trzygwiazdkowym?

A. Łóżko jednoosobowe, telewizor, biurko
B. Dwa łóżka pojedyncze, minibar, sejf
C. Łóżko małżeńskie, klimatyzacja, jacuzzi
D. Łóżko piętrowe, zestaw do prasowania, ekspres do kawy
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie z wymienionych działań można podjąć podczas porządkowania pokoju zajętego przez gościa?

A. Wyrzucić nieaktualne gazety gościa
B. Schować cenne przedmioty gościa do szuflady nocnej szafki
C. Zabrać porozrzucane ubrania gościa do prania
D. Ułożyć piżamę gościa na łóżku
Obsługa gości w obiekcie świa…

W której kategorii hotele i motele mają obowiązek oferowania usługi sprzedaży lub dostarczania kosmetyków oraz artykułów do higieny osobistej (przynajmniej szczoteczki i pasty do zębów oraz maszynki i kremu do golenia)?

A. Od 2*
B. Od 1*
C. Od 4*
D. Od 3*