Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1
Realizacja usług w recepcji
A. nie przeszkadzać
B. wstęp wzbroniony
C. pokój w trakcie remontu
D. pokój w trakcie sprzątania
HGT.06 Pytanie 2
Realizacja usług w recepcji
Kto odpowiada za kontrolę obiektów hotelowych pod kątem spełniania norm kategoryzacyjnych dotyczących wyposażenia oraz zakresu oferowanych usług?
A. marszałek danego województwa
B. wojewoda
C. starosta
D. prezydent miasta
HGT.06 Pytanie 3
Realizacja usług w recepcji
W jakich typach hoteli gość ma możliwość skorzystania z usługi prania?
A. 2*, 3*, 4* oraz 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. 1*, 2* oraz 3*
D. 1*, 2*, 3*, 4* oraz 5*
HGT.06 Pytanie 4
Realizacja usług w recepcji
Dokument, w którym pracownik recepcji informuje klienta o wysokości oraz terminie wpłaty zaliczki za zamówione usługi, to
A. karta rezerwacji
B. grafik rezerwacji
C. formularz rezerwacji
D. potwierdzenie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 5
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie hotelu jest realizowane w ramach strategii dystrybucji?
A. Organizacja szkoleń dla personelu
B. Zmiana układu jednostek noclegowych
C. Współpraca z biurami podróży
D. Wdrożenie systemu zarządzania jakością usług
HGT.06 Pytanie 6
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych usług mogą zostać połączone przez recepcjonistę na fakturze VAT?
A. Usługi noclegowe i rekreacyjne
B. Usługi gastronomiczne i noclegowe
C. Usługi noclegowe oraz Spa & Wellness
D. Usługi gastronomiczne i rekreacyjne
HGT.06 Pytanie 7
Realizacja usług w recepcji
Jaki zestaw usług będzie najbardziej odpowiedni dla grupy uczniów gimnazjum, przebywających w hotelu podczas konkursu geograficznego?
A. Room service, SPA, wycieczka krajoznawcza
B. Basen, kręgielnia, wycieczka krajoznawcza
C. Sauna, kasyno, gra miejska
D. Usługa fryzjerska, masaże, gra miejska
HGT.06 Pytanie 8
Realizacja usług w recepcji
W związku z wprowadzeniem nowego artykułu na rynek, pensjonat zorganizował przyjęcie dla swoich stałych klientów, na które zaprosił przedstawicieli lokalnych władz oraz mediów. Jakiego narzędzia promocji użył obiekt?
A. Sprzedaż osobista
B. Promocja sprzedaży
C. Sponsoring
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 9
Realizacja usług w recepcji
Podczas procedury check in, recepcjonista powinien koniecznie przedstawić gościowi informacje dotyczące dodatkowych usług oferowanych przez hotel?
A. przy serdecznym powitaniu
B. przed wręczeniem klucza do pokoju
C. w trakcie składania życzeń miłego pobytu
D. po pokazaniu drogi do pokoju
HGT.06 Pytanie 10
Realizacja usług w recepcji
Kto dokonuje klasyfikacji obiektów hotelowych, nadaje im kategorię oraz prowadzi ich rejestr?
A. minister odpowiedzialny za turystykę
B. wojewoda właściwy z uwagi na lokalizację obiektu hotelowego
C. marszałek województwa odpowiedzialny za miejsce usytuowania obiektu hotelarskiego
D. przewodniczący Polskiego Zrzeszenia Hoteli
HGT.06 Pytanie 11
Realizacja usług w recepcji
Kwit depozytowy zostanie sporządzony przez recepcjonistę i wręczony gościowi, który
A. oddaje wartościową rzecz do sejfu przy recepcji
B. wpłaci zaliczkę do kasy hotelowej
C. oddaje walizkę do bagażowej przechowalni
D. zdeponuje gotówkę w sejfie w swoim pokoju hotelowym
HGT.06 Pytanie 12
Realizacja usług w recepcji
Jakie obiekty są klasyfikowane według czterech kategorii z oznaczeniem gwiazdek?
A. pensjonatów
B. kempingów
C. mieli
D. hoteli
HGT.06 Pytanie 13
Realizacja usług w recepcji
Jaką skróconą formą przedstawiana jest globalna organizacja hotelarska HoReCa?
A. Międzynarodowa Federacja Campingu i Karawaningu
B. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji
C. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli
D. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
HGT.06 Pytanie 14
Realizacja usług w recepcji
Usługa przechowywania bagażu to oferta hotelowa
A. podstawowa
B. uzupełniająca
C. towarzysząca
D. fakultatywna
HGT.06 Pytanie 15
Realizacja usług w recepcji
Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on apartament na cztery doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 10% rabatu?
Cennik pokoi | |
---|---|
Rodzaj pokoju | Cena brutto za dobę |
Pokój 1-osobowy | 400 zł |
Pokój 2-osobowy | 300 zł |
Apartament | 550 zł |
A. 1 980 zł
B. 2 420 zł
C. 1 480 zł
D. 2 200 zł
HGT.06 Pytanie 16
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelowy zwrócił się do recepcjonisty o dodatkową poduszkę oraz koc. Kogo powinien poinformować recepcjonista o życzeniu gościa?
A. Osobę odpowiedzialną za zaopatrzenie
B. Pokojową
C. Osobę zajmującą się magazynowaniem pościeli
D. Pracownika sprzątającego korytarze
HGT.06 Pytanie 17
Realizacja usług w recepcji
Do kluczowych zadań pracownika zalicza się
A. przestrzeganie ustalonego czasu pracy w firmie
B. doskonalenie swoich umiejętności zawodowych
C. zapewnienie właściwej organizacji pracy
D. gwarantowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy
HGT.06 Pytanie 18
Realizacja usług w recepcji
Zjawisko dostarczania jedzenia m.in. dla gości konferencyjnych lub pasażerów w samolotach nazywa się
A. charter
B. catering
C. cabotage
D. cardeck
HGT.06 Pytanie 19
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych usług dodatkowych oferowanych przez hotel jest płatna?
A. Depozyt
B. Fryzjer
C. Bagażownia
D. Budzenie
HGT.06 Pytanie 20
Realizacja usług w recepcji
Podczas przyjmowania rezerwacji noclegu przez telefon, recepcjonista powinien zapytać klienta przede wszystkim o typ pokoju oraz
A. datę wyjazdu i metodę płatności
B. okres pobytu i sposób płatności
C. imię i nazwisko gościa oraz datę jego urodzenia
D. okres pobytu i nazwisko gościa
HGT.06 Pytanie 21
Realizacja usług w recepcji
Obiekt, w którym można nocować w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych lub innych stałych konstrukcjach oraz który zapewnia możliwość przygotowywania posiłków i parkowania aut, to?
A. kemping
B. zajazd
C. schronisko młodzieżowe
D. pole biwakowe
HGT.06 Pytanie 22
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi w hotelach i motelach wszystkich klas są obowiązkowe i dostępne przez całą dobę?
A. Pranie bielizny i ubrań gości
B. Sprzedaż produktów do higieny osobistej
C. Udzielanie informacji
D. Opieka nad dziećmi
HGT.06 Pytanie 23
Realizacja usług w recepcji
Przyjaciółki postanowiły świętować swoje czterdzieste urodziny, korzystając z propozycji Spa & Wellness w hotelu nad morzem. Która z opcji spędzenia wolnego czasu najlepiej zaspokoi ich potrzeby?
A. Rejs statkiem z degustacją lokalnych potraw i muzyką na żywo
B. Mecze siatkówki, tenis, wieczorna dyskoteka
C. Nocne zwiedzanie zabytków z przewodnikiem, ognisko integracyjne
D. Zabiegi na twarz i ciało, zajęcia fitness oraz sesje relaksacyjne
HGT.06 Pytanie 24
Realizacja usług w recepcji
Gdzie należy umieścić informacje dotyczące dróg ewakuacyjnych w obiekcie noclegowym?
A. na każdej kondygnacji
B. tylko na najwyższych kondygnacjach
C. na wybranych kondygnacjach
D. tylko na najniższych kondygnacjach
HGT.06 Pytanie 25
Realizacja usług w recepcji
Wymóg posiadania bezpośredniego dostępu do hallu recepcyjnego z zewnątrz jest konieczny
A. w hotelach o standardzie 3*, 4* i 5*
B. wyłącznie w hotelach o standardzie 5*
C. w hotelach o standardzie 4* i 5*
D. we wszystkich hotelach:
HGT.06 Pytanie 26
Realizacja usług w recepcji
W hotelu oferowana jest codzienna wymiana pościeli oraz ręczników lub na życzenie gości. Dla jakiej klasy hoteli ta usługa jest obowiązkowa?
A. 3* i 4*
B. 4* i 5*
C. 2*, 3* i 4*
D. 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 27
Realizacja usług w recepcji
Jakie systemy rezerwacyjne pozwalają na zarezerwowanie: biletu lotniczego, noclegu lub wynajmu samochodu w Stanach Zjednoczonych dla turysty, który obecnie znajduje się w hotelu w Europie?
A. Travelocity, Travels-web, Expedia
B. Polish Travel, Travelplanet, eTravel
C. Sabre, Galileo, Amadeus
D. Fidelio, Chart, ProHott
HGT.06 Pytanie 28
Realizacja usług w recepcji
Nieprzestrzeganie zasad dezynfekcji w węzłach sanitarnych hotelu może stworzyć niebezpieczeństwo:
A. żółtaczką typu B
B. żółtaczką typu A
C. włośnicą
D. gruźlicą
HGT.06 Pytanie 29
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych obiektów, według ustawy o usługach turystycznych, nie jest klasyfikowany jako obiekt hotelarski?
A. Przeznaczony i przystosowany do świadczenia wyłącznie lub głównie usług związanych z wczasami
B. Strzeżony, oferujący nocleg w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych oraz możliwość przygotowywania posiłków i parkowania pojazdów
C. Niestrzeżony, pozwalający na nocleg w namiotach
D. Usytuowany poza terenem zabudowanym, przy szlaku turystycznym, oferujący minimalny zakres usług związanych z pobytem gości
HGT.06 Pytanie 30
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu usługi świadczy hotel, którego oferta dodatkowa opiera się na zasadzie sanus per aquam?
A. Rekreacyjne
B. Turystyczne
C. Medyczne
D. Spa
HGT.06 Pytanie 31
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi są oferowane bezpłatnie dla gości hotelowych?
A. Usługa transportu bagażu, korzystanie z mini baru, usługi spa
B. Usługa budzenia, depozyt hotelowy, przechowanie bagażu
C. Usługa room service, pomoc w nagłych wypadkach, korzystanie z faksu
D. Usługa prania, udzielanie informacji turystycznych, nocleg
HGT.06 Pytanie 32
Realizacja usług w recepcji
Kto jest odbiorcą raportu o stanie pokoi, który przygotowuje recepcjonista pracujący na nocnej zmianie?
A. Przełożonego służby parterowej
B. Księgowej w dziale rozliczeń
C. Szefa pionu technicznego
D. Kierownika służby pięter
HGT.06 Pytanie 33
Realizacja usług w recepcji
Jakie minimum usług gastronomicznych powinien oferować każdy hotel?
A. serwowanie śniadań i całodobowa sprzedaż gorących napojów
B. sprzedaż gorących i zimnych napojów oraz zimnych przekąsek przez całą dobę
C. całodobowa sprzedaż gorących napojów oraz zimnych przekąsek
D. serwowanie śniadań, obiadów, kolacji lub obiadokolacji
HGT.06 Pytanie 34
Realizacja usług w recepcji
Jaką potrawę warto zaproponować seniorom przebywającym w hotelu?
A. Grzyby ze śmietaną
B. Wieprzową golonkę
C. Rybę w sosie cytrynowym
D. Kaczkę z nadzieniem jabłkowym
HGT.06 Pytanie 35
Realizacja usług w recepcji
Aby przekazać wiadomość gościowi zatrzymującemu się w hotelu, recepcjonista skorzysta z
A. blankietu informacyjnego
B. formularza rezerwacji
C. druk message
D. karty gościa
HGT.06 Pytanie 36
Realizacja usług w recepcji
Jakie mogą być przyczyny, dla których pensjonat ogranicza oferowanie dodatkowych darmowych usług?
A. Zwiększenie kosztów pracowników
B. Zmniejszenie przychodów gości
C. Zmniejszenie kosztów pracowników
D. Zwiększenie przychodów gości
HGT.06 Pytanie 37
Realizacja usług w recepcji
W menu gastronomicznym lokalu, który serwuje posiłki niskokaloryczne, można znaleźć dania:
A. mączne z sosami zasmażanymi
B. rybne, gotowane na parze z warzywami
C. potrawy drobiowe, zapiekane z serem żółtym
D. mięsne, głównie przygotowywane na patelni
HGT.06 Pytanie 38
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procesu zameldowania pracownik recepcji wypełnia
A. umowę najmu pokoju
B. zlecenie dotyczące parkingu
C. formularz rezerwacyjny
D. kartę pobytu
HGT.06 Pytanie 39
Realizacja usług w recepcji
Który z poniższych skrótów odpowiada Światowej Organizacji Turystyki?
A. PIH
B. UN WTO
C. POT
D. AIH
HGT.06 Pytanie 40
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument stanowi potwierdzenie rezerwacji jednostki noclegowej dla gościa w hotelu?
A. Dokument rezerwacyjny
B. Potwierdzenie rezerwacji
C. Formularz rezerwacyjny
D. Harmonogram rezerwacji