Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1
Realizacja usług w recepcji
A. portierowi
B. kierownikowi restauracji
C. dyrektorowi hotelu
D. pokojowej
HGT.06 Pytanie 2
Realizacja usług w recepcji
Jakich z wymienionych usług nie muszą świadczyć motele 4* i 5*?
A. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakterystyki obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych
B. Usług związanych z praniem, prasowaniem oraz czyszczeniem odzieży i bielizny gości
C. W obszarze odnowy biologicznej: basenów, saun, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – przynajmniej dwóch rodzajów usług
D. Sprzedaży lub dostarczania kosmetyków i artykułów higieny osobistej (co najmniej szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia)
HGT.06 Pytanie 3
Realizacja usług w recepcji
W miesiącu maju przeciętna cena w hotelowym apartamencie wynosiła 300 zł, a wskaźnik obłożenia osiągnął 60%. Jaką wartość przyjmie wskaźnik RevPAR dla tego obiektu w analizowanym okresie?
A. 120
B. 180
C. 300
D. 240
HGT.06 Pytanie 4
Realizacja usług w recepcji
Który z obiektów znajduje się poza terenem zabudowanym, wzdłuż szlaku turystycznego i oferuje podstawowy zakres usług dla gości?
A. Pole namiotowe.
B. Schronisko.
C. Pole biwakowe.
D. Schronisko młodzieżowe.
HGT.06 Pytanie 5
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien być wydany gościowi korzystającemu z bagażowni?
A. Kwit bagażowy
B. Rejestr gości
C. Zasady hotelu
D. Dokument pobytowy
HGT.06 Pytanie 6
Realizacja usług w recepcji
Procedura "Otwarcie konta" dla gości stanowi część
A. rezerwacji
B. pobytu
C. zameldowania
D. wymeldowania
HGT.06 Pytanie 7
Realizacja usług w recepcji
Na drzwiach pokoju od strony korytarza znajduje się tabliczka "maid in room", co to oznacza?
A. "pokój w trakcie remontu"
B. "pokój w trakcie sprzątania"
C. "nie przeszkadzać"
D. "wstęp wzbroniony"
HGT.06 Pytanie 8
Realizacja usług w recepcji
Gość zarezerwował pokój z dwoma łóżkami oraz pełne wyżywienie dla dwóch osób. Który z przedstawionych skrótów powinien wpisać recepcjonista w dokumencie rezerwacyjnym?
A. BBx2, DBL
B. FBx2, DBL
C. FBx2, TWIN
D. EPx2, TWIN
HGT.06 Pytanie 9
Realizacja usług w recepcji
Jakie są zadania służby parterowej w hotelu?
A. organizacja oraz sprzedaż usług noclegowych
B. zapewnienie odpowiedniego stanu technicznego sprzętu w recepcji
C. dbanie o porządek w pomieszczeniach mieszkalnych
D. prowadzenie gości do ich pokoi
HGT.06 Pytanie 10
Realizacja usług w recepcji
Jakiego narzędzia marketingowego użył hotel, wprowadzając usługę "rent a car" do swojej oferty?
A. Cenę
B. Produkt
C. Promocję
D. Dystrybucję
HGT.06 Pytanie 11
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z zasadami dotyczących klasyfikacji, w skład wyposażenia podstawowego jednostki noclegowej w hotelu trzygwiazdkowym wchodzą między innymi:
A. minibar, dywan lub wykładzina dywanowa, wieszak na odzież wierzchnią
B. schowek na bagaż, stolik nocny, lustro
C. sejf, schowek na bagaż, biurko
D. sofa, wnęka na ubrania (min. 3 wieszaki na osobę), kosz na odpady niepalny
HGT.06 Pytanie 12
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, co nie jest uznawane za obiekt hotelarski?
A. pole biwakowe
B. szkolne schronisko młodzieżowe
C. kemping
D. dom wycieczkowy
HGT.06 Pytanie 13
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju narzędzia promocji użyto, umieszczając tablicę z informacją o ofercie hotelu na lotnisku?
A. Sprzedaż osobistą
B. Reklamę
C. Promocję sprzedaży
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 14
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista wymaga dokumentu tożsamości gościa w trakcie
A. codziennego wydawania klucza do pokoju
B. rozliczania za nocleg w obiekcie
C. meldowania się w hotelu
D. świadczenia usług dodatkowych w czasie pobytu w hotelu
HGT.06 Pytanie 15
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę należałoby zaproponować entuzjaście muzyki poważnej, który przebywa w hotelu w Krakowie?
A. Rezerwację biletów na przedstawienie teatralne
B. Wycieczkę z przewodnikiem po mieście
C. Uczestnictwo w hotelowym klubie rekreacyjnym
D. Rezerwację biletów na koncert w filharmonii
HGT.06 Pytanie 16
Realizacja usług w recepcji
Usługa przechowywania bagażu to oferta hotelowa
A. uzupełniająca
B. podstawowa
C. towarzysząca
D. fakultatywna
HGT.06 Pytanie 17
Realizacja usług w recepcji
W obiektach hotelowych przyjęto, że proces rejestracji grup nie powinien zajmować dłużej niż
A. 20 minut
B. 60 minut
C. 10 minut
D. 40 minut
HGT.06 Pytanie 18
Realizacja usług w recepcji
Jakie elementy wyposażenia recepcji powinny być dostępne dla gości hotelowych?
A. Harmonogram pokoi, kasa fiskalna, lista usług dodatkowych
B. Komputer, spis numerów wewnętrznych hotelu, regulamin działalności
C. Mapa hotelu, materiały reklamowe, lista numerów alarmowych
D. Regulamin hotelu, cennik usług hotelowych, lista akceptowanych kart płatniczych
HGT.06 Pytanie 19
Realizacja usług w recepcji
Rodzina z dziećmi, odpoczywająca w pensjonacie, postanowiła udać się na wycieczkę o poranku i informuje, że zabierze ze sobą śniadanie. Która sugestia ze strony recepcji będzie najbardziej odpowiednia dla gości?
A. Dostarczenie śniadania do pokoju wieczorem, w dniu poprzedzającym wycieczkę
B. Przygotowanie paczek śniadaniowych dla gości tuż przed wyjściem
C. Dostarczenie śniadania na wózku serwisowym rano przed wyjazdem
D. Zachęta do skorzystania z bufetu śniadaniowego w restauracji
HGT.06 Pytanie 20
Realizacja usług w recepcji
Podczas wyjazdu motywacyjnego w hotelu przebywa grupa gości, którzy pragną aktywnie spędzić swój czas. Jakie usługi mogą spełnić ich oczekiwania?
A. Usługi pielęgnacyjne oraz upiększające
B. Usługi gastronomiczne i wydarzenia rozrywkowe
C. Usługi konferencyjne i szkoleniowe
D. Usługi rekreacyjno-sportowe oraz imprezy integracyjne
HGT.06 Pytanie 21
Realizacja usług w recepcji
Nisza w rynku to
A. obszar niezaspokojonych potrzeb konsumentów
B. strefa bezcłowa
C. zbiór produktów od jednego producenta
D. miejsce, gdzie spotykają się nabywcy oraz sprzedawcy
HGT.06 Pytanie 22
Realizacja usług w recepcji
Hotel rozpoczął współpracę z przedstawicielami lokalnych władz oraz mediów w celu budowy swojej tożsamości. Jakie narzędzie marketingowe zostało użyte przez hotel?
A. Reklamę
B. Strategię mieszaną
C. Sponsoring
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 23
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w obiekcie turystycznym goście poprosili recepcjonistę o przygotowanie propozycji spędzenia wolnego czasu. Pracownik recepcji stworzył listę głównych atrakcji oraz przekazał informacje o ich lokalizacji i godzinach otwarcia. Recepcjonista dostarczył turystom wiadomości
A. kulturalnej
B. hotelowej
C. turystycznej
D. miejskiej
HGT.06 Pytanie 24
Realizacja usług w recepcji
Piątym, kluczowym elementem marketingu mix, który występuje w działalności usługowej, jest
A. cena, ponieważ klient zadowolony z produktu szybko o niej zapomina
B. promocja, czyli informacje dotyczące firmy oraz jej produktów
C. produkt lub oferta asortymentowa
D. personel, ponieważ istotnie wpływa na jakość świadczonych usług
HGT.06 Pytanie 25
Realizacja usług w recepcji
Oblicz łączną kwotę za usługę gastronomiczną, jeśli gość hotelowy zamówił do swojego pokoju 3 obiady po 50,00 zł brutto każdy, a opłata za room service wynosi 20% wartości całego zamówienia?
A. 150,00 zł
B. 180,00 zł
C. 170,00 zł
D. 120,00 zł
HGT.06 Pytanie 26
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę serwowania śniadań wykorzystuje się podczas organizacji dużych konferencji?
A. pakiet śniadaniowy
B. bufet śniadaniowy
C. a'la carte w restauracji
D. serwis pokojowy
HGT.06 Pytanie 27
Realizacja usług w recepcji
Podstawowym obowiązkiem kierownika recepcji jest
A. wydawanie oraz przyjmowanie kluczy do pokoi od gości
B. udzielanie informacji i dostarczanie formularzy
C. analizowanie czynników wpływających na popyt i podaż
D. organizowanie pracy dla personelu recepcji
HGT.06 Pytanie 28
Realizacja usług w recepcji
Jaki typ osobowości charakteryzuje osobę, która boi się śmieszności lub kompromitacji i nie potrafi wyrazić swoich potrzeb?
A. Ignorant
B. Typ nieświadomy
C. Typ skrępowany
D. Dyletant
HGT.06 Pytanie 29
Realizacja usług w recepcji
Na jakie elementy nie wpływa popyt na usługi hotelowe?
A. wymagań klientów
B. przychodu hotelarza
C. dochodów klientów
D. kosztów usług hotelowych
HGT.06 Pytanie 30
Realizacja usług w recepcji
Jaki typ rezerwacji pozwala klientowi na zameldowanie się w hotelu rano, tuż przed zakończeniem pierwszej doby hotelowej, bez obawy o anulowanie tej rezerwacji przez obiekt?
A. Rezerwacja na zapytanie
B. Rezerwacja gwarantowana
C. Rezerwacja niegwarantowana
D. Rezerwacja wstępna
HGT.06 Pytanie 31
Realizacja usług w recepcji
W planach jest uroczyste inauguracyjne otwarcie nowego pensjonatu. Który sposób promocji powinien być zastosowany, aby informacja na jego temat dotarła do jak największej liczby potencjalnych gości?
A. Reklamę internetową
B. Dystrybucja ulotek
C. Plakaty
D. Foldery marketingowe
HGT.06 Pytanie 32
Realizacja usług w recepcji
Pierwsza organizacja zajmująca się hotelarstwem w Polsce powstała w 1928 roku to
A. NOPPH
B. POT
C. PIT
D. WTO
HGT.06 Pytanie 33
Realizacja usług w recepcji
Z jakiego rodzaju serwisu korzystał kelner, serwując klientowi zupę krem w bulionówce z prawej strony?
A. Rosyjski
B. Niemiecki
C. Francuski
D. Angielski
HGT.06 Pytanie 34
Realizacja usług w recepcji
W sytuacji, gdy warunki pracy są niezgodne z obowiązującymi normami BHP i stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia pracowników oraz gości, personel hotelowy powinien przede wszystkim
A. zaprzestać pracy i powiadomić przełożonego
B. zawiadomić swojego przełożonego
C. zaprzestać pracy i poinformować Państwową Inspekcję Pracy
D. zaprzestać pracy
HGT.06 Pytanie 35
Realizacja usług w recepcji
Którego z dokumentów recepcjonista nie tworzy w celu zamknięcia rozliczenia finansowego na koniec dnia?
A. Raportu fiskalnego dobowego
B. Raportu kasowego
C. Wykazu gości
D. Szczegółowego wykazu płatności
HGT.06 Pytanie 36
Realizacja usług w recepcji
W hotelach oraz motelach, jednolity strój dla różnych służb hotelowych jest wymagany?
A. 3*, 4* i 5*
B. tylko 5*
C. 1*, 2* i 3*
D. tylko 4*
HGT.06 Pytanie 37
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych pracowników w hotelu odpowiada za m.in.: utrzymywanie rejestru gości, reagowanie na ich skargi oraz zbieranie opłat za pobyt?
A. Zarządca hotelu
B. Pracownik działu rezerwacji
C. Recepcjonista
D. Kierownik promocji
HGT.06 Pytanie 38
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami dotyczącymi usług turystycznych, obiekty hotelarskie w pełni sezonowe oraz oferujące nocleg w namiotach, to
A. domy wycieczkowe
B. motele
C. pola biwakowe
D. kempingi
HGT.06 Pytanie 39
Realizacja usług w recepcji
Termin "overstays" odnosi się do gości, którzy
A. przedłużają swój pobyt w hotelu.
B. wielokrotnie już korzystali z usług danego hotelu.
C. zmieniają datę rezerwacji pokoju hotelowego.
D. opóźniają wyjazd z hotelu.
HGT.06 Pytanie 40
Realizacja usług w recepcji
Jakiego dokumentu powinien użyć recepcjonista w przypadku błędu w wysokości stawki podatku VAT na fakturze wydanej dla klienta?
A. Fakturę korygującą
B. Kopię faktury
C. Duplikat faktury
D. Notę korygującą