Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on pokój 2-osobowy na trzy doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 15% rabatu?

Cennik pokoi
Rodzaj pokojuCena brutto za dobę
Pokój SGL500,00 zł
Pokój DBL400,00 zł
APT700,00 zł

A. 1 000,00 zł
B. 1 020,00 zł
C. 1 785,00 zł
D. 1 275,00 zł
Realizacja usług w recepcji

W dniu 1 marca hotel posiadał 50 pokoi w następującym układzie: 25 jednoosobowych oraz 25 dwuosobowych. W obiekcie przebywało 40 osób, które zajmowały 20 pokoi jednoosobowych oraz 10 pokoi dwuosobowych. Jakie było wykorzystanie pokoi w hotelu w dniu 1 marca?

A. 65%
B. 80%
C. 40%
D. 60%
Realizacja usług w recepcji

Przy założeniu, że średnia obecność gości w hotelu wynosi 50%, a przeciętna cena za nocleg to 250 zł, jaki jest wynik wskaźnika YELD?

A. 12.500 zł
B. 125 zł
C. 25.000 zł
D. 50 zł
Realizacja usług w recepcji

Koszt obiadu dla dwóch osób w hotelowej restauracji wynosi 220,00 zł. Jaką kwotę będzie trzeba zapłacić, jeśli goście zamówią posiłek do pokoju, a opłata za dostarczenie wynosi 20% całkowitej wartości zamówienia?

A. 264,00 zł
B. 254,00 zł
C. 244,00 zł
D. 274,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych z tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 70 jednostek mieszkalnych.

Lp.Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny5*4*3*2*1*
1.w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m2)5030202010
2.w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.0,80,50,30,20,1

A. 26 m2
B. 21 m2
C. 20 m2
D. 23 m2
Realizacja usług w recepcji

Z okazji 50-lecia funkcjonowania hotelu "MEWA" odbyło się eleganckie przyjęcie dla lojalnych klientów z obecnością mediów. Jakiego rodzaju narzędzie promocji zostało wykorzystane?

A. Promocję właściwą
B. Sprzedaż osobistą
C. Public relations
D. Reklamę
Realizacja usług w recepcji

Do najważniejszych składników dań serwowanych gościom wybierającym potrawy kuchni meksykańskiej należą:

A. awokado, trufle, orzechy
B. fasola, kukurydza, awokado
C. kukurydza, jogurt, małże
D. liście winogron, fasola, makarony
Realizacja usług w recepcji

Dysponent, wystawiając fakturę gościowi za nocleg, w pozycji Ilość powinien wpisać liczbę

Fragment faktury
Nazwa towaru
lub usługi
J.m.IlośćCena jednostkowa
netto w zł
Wartość netto
w zł
Stawka podatku VAT
w %
Wartość brutto
w zł
Noclegdoba1 000,003 000,0083 240,00

A. 4
B. 3
C. 1
D. 2
Realizacja usług w recepcji

System HACCP w sektorze gastronomicznym hoteli pozwala na

A. nadzór finansowy nad wytwarzanymi potrawami
B. identyfikację, analizę i zarządzanie ryzykiem związanym z bezpieczeństwem żywności
C. nadzór mikrobiologiczny nad przygotowywanymi potrawami
D. identyfikację, ocenę oraz eliminację wyprodukowanej żywności
Realizacja usług w recepcji

Czym zajmuje się Polskie Zrzeszenie Hoteli?

A. rozwija i utrwala etykę zawodową hotelarzy oraz tradycję polskiej gościnności
B. wydaje obiektom hotelowym referencje potwierdzające wysoką jakość usług
C. publikuje miesięcznik "Doradca Hotelarza"
D. zbiera krajowe zrzeszenia reprezentujące hotele, restauracje i kawiarnie
Realizacja usług w recepcji

Klient otrzymał potwierdzenie rezerwacji z hotelu, zawierające informacje na temat terminu oraz wysokości zaliczki za zamówione usługi. W ustalonym terminie wpłacił zaliczkę, którą określił hotel. Jakiego rodzaju rezerwacji powinien zaznaczyć recepcjonista?

A. Gwarantowaną
B. Kredytową
C. Niepotwierdzoną
D. Wstępną
Realizacja usług w recepcji

W letniej ofercie pensjonatu goście mogli skorzystać z rabatu na nocleg, który był zależny od długości pobytu, tzn. 1 doba - 1% rabatu, 2 doby - 2% rabatu, 3 doby - 3% rabatu, itd. Jaką kwotę zapłaci małżeństwo za noclegi w okresie od 1 do 14 lipca, jeśli koszt wynajęcia pokoju dwuosobowego wynosi 200,00 zł za dobę?

A. 2 938,00 zł
B. 2 262,00 zł
C. 2 600,00 zł
D. 2 574,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Hotel wystawił fakturę dla klienta, wskazując na konieczność uregulowania płatności w ciągu dwóch tygodni od jej wystawienia. Jaka forma płatności została określona w tym dokumencie?

A. Czek
B. Płatność kartą kredytową
C. Płatność gotówkowa
D. Polecenie przelewu
Realizacja usług w recepcji

Klient w hotelowej restauracji poprosił o przygotowanie przyjęcia typu aperitif. Jakie menu byś zaproponował na to wydarzenie?

A. Szampan, soki, piwo, prażone migdały, ciasteczka
B. Koktajle, wytrawne wermuty, paluszki, solone orzeszki.
C. Desery, woda gazowana, koreczki mięsne, tartinki.
D. Przekąski rybne, sałatki, dania słodkie, wino, piwo.
HGT.06 Pytanie 23
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania można podjąć, aby zmotywować potencjalnych klientów do skorzystania z usług restauracji hotelowej?

A. konkursy
B. degustacje i pokazy
C. rozdawanie bezpłatnych próbek
D. prezentacje dla klientów
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego zamówienia określ, ile i jaki rodzaj pokoi należy zarezerwować dla grupy z Głogowa.

Szkoła Podstawowa nr 5

ul. Szkolna 12

67-200 Głogów

Głogów, 2 lutego 2018 r.


Hotel Róża **

ul. Zielona 77

58-330 Jedlina-Zdrój

ZAMÓWIENIE

Zwracam się z uprzejmą prośbą o rezerwację miejsc noclegowych, dla 32 osób, w tym
30 uczniów (18 dziewcząt i 12 chłopców) oraz 2 nauczycielek w terminie
od 11 do 13 sierpnia 2018 r.

Proszę również o zapewnienie całodziennego wyżywienia od obiadu w dniu przyjazdu
do śniadania w dniu wyjazdu.

Z poważaniem,

Sylwia Wróbelska

nauczycielka

A. 30 pokoi DBL, 2 pokoje SGL.
B. 15 pokoi DBL, 2 pokoje TPL.
C. 15 pokoi TPL, 2 pokoje DBL.
D. 10 pokoi TPL, 1 pokój DBL.
Realizacja usług w recepcji

Największą instytucją zrzeszającą podmioty oferujące usługi agroturystyczne w Polsce jest

A. Polska Federacja Turystyki Wiejskiej Gospodarstwa Gościnne
B. Ogólnopolska Organizacja Agroturystyczna
C. Polskie Stowarzyszenie Turystyki Wiejskiej Gospodarstwa Gościnne
D. Ogólnopolskie Stowarzyszenie Turystyki Wiejskiej
HGT.06 Pytanie 27
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych działań recepcjonisty nie jest częścią procedury check-out?

A. Udzielenie informacji o ofercie hotelowej
B. Zapytanie gościa, czy jest usatysfakcjonowany z pobytu w hotelu
C. Grzeczne przywitanie gościa
D. Przygotowanie dokumentu potwierdzającego dokonanie płatności
Realizacja usług w recepcji

Który instrument promocji stosuje hotel, wprowadzając ofertę "Śpij 4 noce, zapłać za 3"?

n n nn n nn n nn
Oferta „Śpij 4 noce, zapłać za 3"
Przy pobycie w pokoju jedno lub dwuosobowym na 4 noce, jeden nocleg gratis!
Oferta ważna do 28.12.2016 r.

A. Sprzedaż osobistą.
B. Marketing bezpośredni.
C. Public relations.
D. Promocję sprzedaży.
Realizacja usług w recepcji

Jaka jest łączna wartość podatku VAT od wartości sprzedaży udokumentowanej na przedstawionym paragonie fiskalnym?

Hotel Diament
ul. Promyk 5 , 00-025 Warszawa
NIP 900 80 70 600
2016-02-25156
Paragon fiskalny
Parking2* 20,0040,00 A
Obiadokolacja2* 60,00120,00 B
Nocleg2* 300,00600,00 B
SP.OP A40,00
PTU A 23%7,48
SP.OP B720,00
PTU B 8%53,33
SUMA760,00
CE0989009999099880000000A3988
00171 Kasa 5 Kasjer 23 18:00
Nr systemowy 00987

A. 60,81 zł
B. 7,48 zł
C. 53,33 zł
D. 40,00 zł
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób hotel zabezpiecza bagaż oraz bezpieczeństwo swoich gości?

A. Zarządza depozytem i zatrudnia ochronę
B. Informuje gości o możliwych niebezpieczeństwach
C. Troszczy się o komfort gości
D. Oferuje niestrzeżony parking dla gości
Realizacja usług w recepcji

Motel jest rodzajem obiektu:

A. noclegowego, znajdującego się przy istotnej trasie komunikacyjnej
B. hotelarskiego, usytuowanego na trasie turystycznej
C. noclegowego, usytuowanego przy drodze, wyposażonego w co najmniej 10 jednostek mieszkalnych
D. hotelarskiego, zlokalizowanego przy drogach komunikacyjnych, przystosowanego do obsługi gości zmotoryzowanych
HGT.06 Pytanie 32
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób powinien postąpić recepcjonista, gdy gość wyraża niezadowolenie z przydzielonego mu pokoju?

A. Narzucić mu swoje rozwiązanie sytuacji
B. Udowodnić, że gość się myli
C. Próbować rozwiązać problem na korzyść gościa
D. Nie reagować na uwagi gościa
Realizacja usług w recepcji

Obiekt, w którym można nocować w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych lub innych stałych konstrukcjach oraz który zapewnia możliwość przygotowywania posiłków i parkowania aut, to?

A. kemping
B. zajazd
C. pole biwakowe
D. schronisko młodzieżowe
HGT.06 Pytanie 36
Realizacja usług w recepcji

Klienci zatrzymani w hotelu w Krakowie poprosili pracownika recepcji o polecenie miejsc wartych odwiedzenia w mieście. Które z wymienionych miejsc powinien zaproponować pracownik recepcji?

A. Bazylikę Mariacką
B. Zamek Cesarski
C. Ogród Saski
D. Dwór Artusa
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane powinna przesłać recepcja do działu służby pięter dotyczące liczby i typu pokoi dla grupy turystycznej liczącej 20 osób?

A. 10 pokoi APT
B. 10 pokoi DBL
C. 10 pokoi LUX
D. 10 pokoi SGL