Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on pokój 2-osobowy na trzy doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 15% rabatu?

Cennik pokoi
Rodzaj pokojuCena brutto za dobę
Pokój SGL500,00 zł
Pokój DBL400,00 zł
APT700,00 zł

A. 1 275,00 zł
B. 1 000,00 zł
C. 1 785,00 zł
D. 1 020,00 zł
Realizacja usług w recepcji

W dniu 1 marca hotel posiadał 50 pokoi w następującym układzie: 25 jednoosobowych oraz 25 dwuosobowych. W obiekcie przebywało 40 osób, które zajmowały 20 pokoi jednoosobowych oraz 10 pokoi dwuosobowych. Jakie było wykorzystanie pokoi w hotelu w dniu 1 marca?

A. 40%
B. 65%
C. 80%
D. 60%
Realizacja usług w recepcji

Przy założeniu, że średnia obecność gości w hotelu wynosi 50%, a przeciętna cena za nocleg to 250 zł, jaki jest wynik wskaźnika YELD?

A. 12.500 zł
B. 125 zł
C. 25.000 zł
D. 50 zł
Realizacja usług w recepcji

Koszt obiadu dla dwóch osób w hotelowej restauracji wynosi 220,00 zł. Jaką kwotę będzie trzeba zapłacić, jeśli goście zamówią posiłek do pokoju, a opłata za dostarczenie wynosi 20% całkowitej wartości zamówienia?

A. 264,00 zł
B. 244,00 zł
C. 254,00 zł
D. 274,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Dysponent, wystawiając fakturę gościowi za nocleg, w pozycji Ilość powinien wpisać liczbę

Fragment faktury
Nazwa towaru
lub usługi
J.m.IlośćCena jednostkowa
netto w zł
Wartość netto
w zł
Stawka podatku VAT
w %
Wartość brutto
w zł
Noclegdoba1 000,003 000,0083 240,00

A. 2
B. 4
C. 3
D. 1
Realizacja usług w recepcji

W letniej ofercie pensjonatu goście mogli skorzystać z rabatu na nocleg, który był zależny od długości pobytu, tzn. 1 doba - 1% rabatu, 2 doby - 2% rabatu, 3 doby - 3% rabatu, itd. Jaką kwotę zapłaci małżeństwo za noclegi w okresie od 1 do 14 lipca, jeśli koszt wynajęcia pokoju dwuosobowego wynosi 200,00 zł za dobę?

A. 2 262,00 zł
B. 2 600,00 zł
C. 2 938,00 zł
D. 2 574,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Hotel wystawił fakturę dla klienta, wskazując na konieczność uregulowania płatności w ciągu dwóch tygodni od jej wystawienia. Jaka forma płatności została określona w tym dokumencie?

A. Płatność gotówkowa
B. Czek
C. Płatność kartą kredytową
D. Polecenie przelewu
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych działań recepcjonisty nie jest częścią procedury check-out?

A. Udzielenie informacji o ofercie hotelowej
B. Przygotowanie dokumentu potwierdzającego dokonanie płatności
C. Grzeczne przywitanie gościa
D. Zapytanie gościa, czy jest usatysfakcjonowany z pobytu w hotelu
Realizacja usług w recepcji

Jaka jest łączna wartość podatku VAT od wartości sprzedaży udokumentowanej na przedstawionym paragonie fiskalnym?

Hotel Diament
ul. Promyk 5 , 00-025 Warszawa
NIP 900 80 70 600
2016-02-25156
Paragon fiskalny
Parking2* 20,0040,00 A
Obiadokolacja2* 60,00120,00 B
Nocleg2* 300,00600,00 B
SP.OP A40,00
PTU A 23%7,48
SP.OP B720,00
PTU B 8%53,33
SUMA760,00
CE0989009999099880000000A3988
00171 Kasa 5 Kasjer 23 18:00
Nr systemowy 00987

A. 53,33 zł
B. 7,48 zł
C. 60,81 zł
D. 40,00 zł
HGT.06 Pytanie 15
Realizacja usług w recepcji

Obiekt noclegowy ma możliwość wykonania preautoryzacji podczas płatności za usługi

A. zapłaceniem czekiem
B. poprzez gotówkę
C. używając karty płatniczej
D. przy pomocy przekazu pocztowego
Realizacja usług w recepcji

Klient złożył pisemne zamówienie na nocleg, w którym podał numer swojej karty kredytowej oraz określił godzinę przybycia do hotelu na 1700. W wyznaczonym czasie nie dotarł jednak do obiektu. Do której godziny recepcjonista powinien zatrzymać pokój i jakie działania związane z kosztami powinien podjąć?

A. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem finansowym biuro podróży może zlecić przelew należności na konto hotelu za korzystanie z jego świadczeń?

A. Dowodu wypłaty
B. Polecenia przelewu
C. Rachunku wstępnego
D. Duplikatu faktury
HGT.06 Pytanie 20
Realizacja usług w recepcji

Jaką metodę płatności stosuje się przy preautoryzacji środków na usługi zamówione przez gościa w hotelu?

A. Gotówką
B. Przekazem pocztowym
C. Przelewem
D. Kartą płatniczą
HGT.06 Pytanie 21
Realizacja usług w recepcji

Check-out to proces:

A. uregulowania płatności za pobyt w hotelu
B. wsparcia gościa podczas pobytu w hotelu
C. wymeldowania gościa z hotelu
D. zarejestrowania gościa w hotelu
HGT.06 Pytanie 22
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista powinien mieć możliwość przyjęcia płatności od gościa za usługi oferowane przez obiekt hotelowy w formie karty płatniczej?

A. we wszystkich obiektach hotelowych
B. w hotelach o kategorii 3*, 4* i 5*
C. w hotelach o kategorii 4* i 5*
D. w hotelach o kategorii 3* i 4*
Realizacja usług w recepcji

Na zakończenie zmiany recepcjonista sporządził przedstawiony dokument. Które zestawienie sporządził recepcjonista?

Pokój numerśniadanieobiadkolacja
101 DBL222
102 A330
103 DBL111
104 SGL111
Razem774

A. Zestawienie żywienia.
B. Zestawienie obciążeń gości.
C. Zestawienie pokoi.
D. Zestawienie rezerwacji stolików.
HGT.06 Pytanie 24
Realizacja usług w recepcji

Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która przebywała w hotelu w terminie od 11 do 16.04.2024 r. i skorzystała z pokojów: 1- i 2-osobowego.
Cennik usług ważny od 1.06.2023 r. do 31.05.2024
Rodzaj pokoju1.06 – 30.09.2023 r.1.10.2023 r. – 31.05.2024 r.
Pokój 1-osobowy200,00 zł/doba150,00 zł/doba
Pokój 2-osobowy300,00 zł/doba250,00 zł/doba
Rabat w wysokości 10% za każdą dobę za pokój – przy wynajmie na więcej niż 4 doby.

A. 2 250,00 zł
B. 1 800,00 zł
C. 2 400,00 zł
D. 2 000,00 zł
Realizacja usług w recepcji

W dniach od 5 do 6 czerwca 2014 r. firma zarezerwowała pakiet konferencyjny dla 20 osób, który obejmował nocleg, wyżywienie oraz wynajem sali konferencyjnej w kwocie 200 zł brutto na osobę. Podczas pobytu czterech uczestników skorzystało ponadto z minibaru, wydając po 50 zł brutto każdy. Jaka kwota powinna być zapłacona przez firmę?

A. 4 200 zł
B. 8 000 zł
C. 4 000 zł
D. 8 200 zł
HGT.06 Pytanie 27
Realizacja usług w recepcji

Jaka jest wartość całkowita usługi pralniczej zamówionej przez gościa hotelowego, jeśli wartość netto wynosi 40,00 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 32,52 zł
B. 49,20 zł
C. 55,40 zł
D. 37,04 zł
Realizacja usług w recepcji

Na jakiej podstawie recepcjonista ma obowiązek wystawić fakturę za usługi świadczone gościowi?

A. Wpisu w harmonogramie zajętości pokoi
B. Wpisu do książki rejestracyjnej
C. Faktur otrzymanych od różnych działów hotelu
D. Rachunków z poszczególnych sektorów hotelu
Realizacja usług w recepcji

Jednym z czynników pośrednich, który należy uwzględnić przy przewidywaniu wzrostu liczby osób korzystających z pól biwakowych, jest głównie

A. wzrost kosztów sprzętu turystycznego
B. spadek kosztów sprzętu turystycznego
C. spadek wydatków na kredyty
D. wzrost wydatków na kredyty
HGT.06 Pytanie 31
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego cennika, oblicz koszt pobytu zorganizowanej grupy w 15 pokojach 1-osobowych w terminie od 7.07 do 8.07.

Cennik usług noclegowych (cena za pokój)
Rodzaj pokojuKlient indywidualnyGrupa zorganizowana
I-VI, IX-XIIVII-VIIII-VI, IX-XIIVII-VIII
Single110,00 zł140,00 zł100,00 zł130,00 zł
Double150,00 zł180,00 zł120,00 zł160,00 zł
Triple190,00 zł210,00 zł170,00 zł200,00 zł

A. 2 100,00 zł
B. 1 500,00 zł
C. 1 950,00 zł
D. 1 650,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Oblicz, ile pieniędzy musi uiścić gość za nocleg w hotelu, jeśli całkowita wartość zamówionych i zrealizowanych usług wynosi 1 200 zł, a w momencie rezerwacji dokonano wpłaty zaliczki w wysokości 30% całkowitej kwoty zamówienia.

A. 960 zł
B. 300 zł
C. 840 zł
D. 360 zł
Realizacja usług w recepcji

Oblicz, jaką kwotę gość uiści za pobyt w hotelu, jeśli łączna wartość brutto zamówionych i wykonanych usług wynosi 1 200 zł, a w momencie rezerwacji wpłacono na rachunek hotelu zaliczkę równą 30%.

A. 360 zł
B. 960 zł
C. 840 zł
D. 300 zł
HGT.06 Pytanie 37
Realizacja usług w recepcji

Kluczowym krokiem w procesie rejestracji gościa w hotelu jest

A. wydanie klucza
B. pobranie opłaty od gościa
C. wsparcie w przenoszeniu bagażu
D. określenie zakresu dostępnych usług za opłatą
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument recepcjonista przekaże przedstawicielowi firmy transportowej po zakończeniu pobytu w hotelu, aby umożliwić księgowej przedsiębiorstwa rozliczenie pobytu pracowników?

A. Notę obciążeniową
B. Rachunek wstępny
C. Fakturę pro forma
D. Fakturę VAT