Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. Zapytać gościa o zadowolenie z pobytu, przyjąć płatność, wydać resztę
B. Przedłożyć do zatwierdzenia wstępny rachunek, przyjąć gotówkę, wydać paragon
C. Przyjąć kartę płatniczą, wprowadzić kartę do terminala POS, wydrukować dokument z terminala
D. Przeprowadzić fiskalizację, przyjąć kartę płatniczą, wręczyć dokument potwierdzający płatność
HGT.06 Pytanie 82
Realizacja usług w recepcji
Jaką z podanych grup usług recepcjonista ma możliwość połączenia na fakturze w jedną pozycję?
A. Obiad, butelkę wina wytrawnego
B. Usługę noclegową, usługę parkingową
C. Usługę przewodnicką, usługę SPA
D. Kolację, występ artystyczny
Realizacja usług w recepcji
Kluczowym aspektem procedury rejestracji gościa w każdym obiekcie hotelowym jest
A. wręczenie klucza
B. określenie zakresu płatnych usług
C. wsparcie przy bagażach
D. pobranie opłaty od gościa
Realizacja usług w recepcji
Jeśli przeciętna frekwencja w obiekcie hotelowym wynosi 30%, a średnia cena to 200 zł, to jaka jest wartość wskaźnika YELD?
A. 100 zł
B. 80 zł
C. 60 zł
D. 120 zł
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z umową między hotelem a biurem podróży, podstawą do rozliczenia grupy turystycznej w hotelu jest
A. voucher wydany przez hotel
B. czek turystyczny
C. czek podróżniczy
D. voucher wydany przez biuro podróży
Realizacja usług w recepcji
Pan Kowalski planuje podróż po Polsce. Chce zatrzymywać się tylko w niewielkich hotelach, które oferują maksymalnie 25 miejsc noclegowych. Swoje płatności chciałby realizować kartą płatniczą. W hotelach, jakim najniższym standardzie może organizować nocleg?
A. 2*
B. 3*
C. 5*
D. 4*
Realizacja usług w recepcji
Wydanie vouchera z terminala POS, ręczny podpis gościa bądź elektroniczny PIN, to cechy charakterystyczne dla płatności
A. walutą obcą
B. kartą płatniczą
C. czekiem
D. gotówką
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych działań recepcjonisty nie jest częścią procedury check-out?
A. Udzielenie informacji o ofercie hotelowej
B. Grzeczne przywitanie gościa
C. Przygotowanie dokumentu potwierdzającego dokonanie płatności
D. Zapytanie gościa, czy jest usatysfakcjonowany z pobytu w hotelu
Realizacja usług w recepcji
Dysponent, wystawiając fakturę gościowi za nocleg, w pozycji Ilość powinien wpisać liczbę
| Fragment faktury | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Nazwa towaru lub usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość netto w zł | Stawka podatku VAT w % | Wartość brutto w zł |
| Nocleg | doba | 1 000,00 | 3 000,00 | 8 | 3 240,00 | |
A. 3
B. 4
C. 2
D. 1
Realizacja usług w recepcji
Jaką stawkę podatku przewidziano za napoje alkoholowe przy rozliczaniu kosztów pobytu gościa?
A. 22%
B. 8%
C. 7%
D. 23%
Realizacja usług w recepcji
Przedstawiony fragment dokumentu hotelowego to część
| Nazwa towaru lub usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość sprzedaży netto w zł | Podatek VAT | Wartość sprzedaży brutto w zł | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Stawka % | Kwota w zł | ||||||
| Nocleg - pokój dwuosobowy | doba | 2 | 462,96 | 925,92 | 8 | 74,08 | 1 000,00 |
| Obiadokolacja | osoba | 4 | 46,30 | 185,20 | 8 | 14,80 | 200,00 |
A. dowodu wpłaty.
B. kosztorysu.
C. paragonu fiskalnego.
D. faktury.
Realizacja usług w recepcji
Oblicz wysokość podatku VAT od usługi noclegowej, jeśli kwota brutto usługi wynosi 1 500,00 zł, a stawka VAT to 8%?
A. 111,11 zł
B. 280,49 zł
C. 345,00 zł
D. 120,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę płatności stosuje się przy preautoryzacji środków na usługi zamówione przez gościa w hotelu?
A. Gotówką
B. Przekazem pocztowym
C. Kartą płatniczą
D. Przelewem
Realizacja usług w recepcji
Który dokument finansowy pozwala biuru podróży na przekazanie płatności na konto hotelu za jego usługi?
A. Rachunku wstępnego
B. Faktury
C. Polecenia przelewu
D. Dowodu wpłaty
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie analizy danych w załączonej tabeli, określ, który z podanych czynników, miał decydujący wpływ na kształtowanie się popytu na usługi noclegowe w hotelach 5*.
| Liczba noclegów polskich turystów ( w tys.) w Polsce w hotelach według kategorii w latach 2000-2008 | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| rodzaj /rok | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 |
| Hotele | 7224,2 | 6542,7 | 6814,0 | 7413,6 | 8397,6 | 9138,1 | 10430,5 | 11851,9 | 12857,1 |
| ***** | 44,0 | 71,2 | 77,3 | 116,5 | 177,1 | 249,6 | 356,9 | 449,0 | 530,8 |
| **** | 545,8 | 467,9 | 510,1 | 545,1 | 738,9 | 824,7 | 914,5 | 1317,4 | 1809,4 |
| *** | 3063,9 | 2801,2 | 2683,8 | 2819,2 | 3169,2 | 3540,6 | 4116,7 | 4609,1 | 5088,7 |
| ** | 2078,4 | 1870,9 | 1866,4 | 2099,1 | 2406,4 | 2710,6 | 2980,4 | 3358,7 | 3399,2 |
| * | 1492,1 | 1331,5 | 1085,8 | 1077,3 | 1239,0 | 1177,5 | 1285,8 | 1355,8 | 1432,9 |
A. Wzrost podróżujących w ramach turystyki kwalifikowanej.
B. Spadek podatku na usługi noclegowe.
C. Wzrost liczby podróżujących w celach biznesowych.
D. Spadek dochodów ludności.
Realizacja usług w recepcji
Gość spędził w hotelu dwie noce oraz skorzystał z usług noclegowych i gastronomicznych, które łącznie wyniosły 1 200,00 zł. Jako, że jest gościem hotelowym po raz piąty, otrzymał zniżkę w wysokości 10%. Określ rodzaj przyznanej zniżki.
A. Czasowy
B. Lojalnościowy
C. Ilościowy
D. Sezonowy
Realizacja usług w recepcji
Wskaż kwotę podatku, którą powinien recepcjonista wpisać w brakujące pole faktury, rozliczając koszty podanej usługi.
| Nazwa usługi | Jednostka miary | Ilość | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość netto w zł | Podatek VAT w % | Kwota podatku w zł | Wartość brutto w zł |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jazda konna | 30 min. | 2 | 56,91 | 113,82 | 23 | 140,00 |
A. 10,37 zł
B. 5,19 zł
C. 13,09 zł
D. 26,18 zł
Realizacja usług w recepcji
Oblicz kwotę do zapłaty za nocleg w okresie od 03.03. do 8.03., jeśli cena wynajmu pokoju w miesiącach od maja do września wynosi 300,00 zł za dobę, a w pozostałych miesiącach jest o 30% tańsza?
A. 1 950,00 zł
B. 1 050,00 zł
C. 1 125,00 zł
D. 1 200,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Osoba korzystająca z hotelu, która posiada kartę lojalnościową, ma prawo do opłaty
A. regresywna
B. uzgadniana
C. zmniejszona
D. bez zmian
Realizacja usług w recepcji
W hotelu "Albatros" dysponującym 60 miejscami noclegowymi, w czerwcu sprzedano 900 noclegów. Jaki był stopień wykorzystania miejsc hotelowych?
A. 50%
B. 55%
C. 48%
D. 15%
Realizacja usług w recepcji
Pan Nowak zaparkował auto na trzy doby na parkingu hotelowym, którego cena brutto wynosi 50,00 zł za dobę. Jaką kwotę stanowi podatek VAT za tę usługę przy stawce 23%?
A. 12,00 zł
B. 11,11 zł
C. 34,50 zł
D. 28,05 zł
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie fragmentu karty rezerwacyjnej, określ wartość brutto za usługi noclegowe świadczone przez hotel panu Janowi Nowakowi?
| Nr rezerwacji | Data przyjazdu | Godz. przyjazdu | Data wyjazdu | Godz. wyjazdu |
|---|---|---|---|---|
| 2000/2014 | 01.12.2014 | 16.00 | 08.12.2014 | 8.00 |
| Cena pokoju DBL (z VAT) | Liczba gości | Zaliczka | Nr pokoju | Płatność |
| 100,00 zł/doba | 2 | - | 152 | PRZELEW |
| Nazwisko NOWAK | ||||
| Imię JAN | ||||
| Ulica BAŁTYCKA 10 | ||||
| Kod poczt., miejscowość 31-058 GDYNIA | ||||
| Kraj POLSKA | ||||
A. 700,00 zł
B. 1 400,00 zł
C. 1 600,00 zł
D. 800,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę za zakwaterowanie ureguluje gość spędzający w hotelu 4 doby, jeśli cena pokoju wynosi 300,00 zł za pierwszą dobę, a zniżka za kolejne doby wynosi 20%?
A. 1 110,00 zł
B. 1 200,00 zł
C. 1 020,00 zł
D. 1 380,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę za nocleg uiści gość, który spędzi w hotelu 4 noce, jeśli cena za pierwszą noc wynosi 200,00 zł, a rabat na drugą oraz kolejne noce to 20%?
A. 760,00 zł
B. 680,00 zł
C. 640,00 zł
D. 840,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Miejsce pracy recepcjonisty kasjera musi być obligatoryjnie wyposażone
A. w urządzenie do imbusowania
B. w sejf depozytowy
C. w kasę fiskalną
D. w kserokopiarkę
Realizacja usług w recepcji
Klient skorzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za 250,00 zł brutto za noc. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe uregulował płatność kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe – gotówką. Jaką kwotę wpłacił gotówką?
A. 180,00 zł
B. 500,00 zł
C. 680,00 zł
D. 340,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Jaka jest wartość wskaźnika Yeld, jeżeli średnia cena za noc w Hotelu Paradise wynosi 140 zł, a średnia frekwencja to 70%?
A. 200 zł
B. 50 zł
C. 42 zł
D. 98 zł
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista podczas procesu check-out zauważył niezadowolenie gościa z pobytu. W tej sytuacji powinien
A. rozliczyć pobyt oraz zachęcić gościa do ponownego skorzystania z usług hotelowych
B. przeprosić gościa, ale jednocześnie bronić stanowiska hotelu
C. dowiedzieć się, co spowodowało niezadowolenie i pożegnać gościa
D. zapitać o powód niezadowolenia i spróbować wyjaśnić zaistniałą sytuację
Realizacja usług w recepcji
Check-out to proces:
A. uregulowania płatności za pobyt w hotelu
B. wsparcia gościa podczas pobytu w hotelu
C. zarejestrowania gościa w hotelu
D. wymeldowania gościa z hotelu
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument potwierdzający dokonanie płatności za usługi hotelowe powinien wręczyć recepcjonista gościowi, który uiścił opłatę gotówką za pobyt?
A. Polecenie przelewu
B. Fakturę proforma
C. Paragon fiskalny
D. Potwierdzenie z terminala
Realizacja usług w recepcji
Klient ma możliwość dokonania płatności za nocleg w hotelu *** przy użyciu karty płatniczej, ponieważ miejsce pracy recepcjonisty - kasjera hotelowego jest wyposażone w
A. bankomat.
B. terminal POS.
C. komputer.
D. skaner.
Realizacja usług w recepcji
Oblicz wartość wskaźnika YELD dla średniej ceny noclegu w hotelu równej 220 zł oraz średniej frekwencji na poziomie 60%?
A. 132 zł
B. 13 200 zł
C. 6 600 zł
D. 52 zł
Realizacja usług w recepcji
Jaką wartość brutto w pozycji Razem powinien wpisać recepcjonista po rozliczeniu pobytu gościa w hotelu?
| Lp. | Rachunek wstępny | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| Nazwa usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa brutto w zł | Wartość usługi brutto w zł | |
| 1 | Nocleg DBL | doba | 4 | 240,00 | |
| 2 | Obiadokolacja | szt. | 3 | 75,00 | |
| 3 | Masaż | szt. | 2 | 120,00 | |
| Razem: | |||||
A. 1 425,00 zł
B. 2 385,00 zł
C. 870,00 zł
D. 2 850,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Grupa narciarzy zmieniła datę pobytu w hotelu z grudnia na styczeń. Jak wpłynie to na sezonowy wskaźnik zajętości pokoi?
A. Nie wpłynie to na wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim
B. W sezonowym wskaźniku wykorzystania bazy nastąpi wzrost w rozpoczynającym się roku, a w roku kończącym się dojdzie do spadku
C. Wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim zmniejszy się
D. W sezonowym wskaźniku wykorzystania bazy nastąpi wzrost w kończącym się roku, a w roku przyszłym dojdzie do spadku
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób znaczne zwiększenie cen usług hotelowych w Tatrach Słowackich wpłynie na rynek usług hotelowych w Zakopanem?
A. Spadnie zarówno podaż, jak i ceny
B. Wzrośnie popyt
C. Spadnie popyt
D. Podaż i ceny pozostaną na tym samym poziomie
HGT.06 Pytanie 116
Realizacja usług w recepcji
Jakiego dokumentu powinien użyć recepcjonista w przypadku błędu w wysokości stawki podatku VAT na fakturze wydanej dla klienta?
A. Kopię faktury
B. Duplikat faktury
C. Fakturę korygującą
D. Notę korygującą
Realizacja usług w recepcji
Koszt obiadu dla dwóch osób w hotelowej restauracji wynosi 220,00 zł. Jaką kwotę będzie trzeba zapłacić, jeśli goście zamówią posiłek do pokoju, a opłata za dostarczenie wynosi 20% całkowitej wartości zamówienia?
A. 254,00 zł
B. 274,00 zł
C. 244,00 zł
D. 264,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie przedstawionego fragmentu faktury ustal kwotę podatku VAT, którą powinien recepcjonista wpisać w puste pole, rozliczając koszty zrealizowanej usługi.
| Nazwa usługi | Jednostka miary | Ilość | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość netto w zł | Podatek VAT w % | Kwota podatku VAT w zł | Wartość brutto w zł |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Masaż częściowy ciała | godz. | 2 | 81,30 | 162,60 | 23 | 200,00 |
A. 14,81 zł
B. 18,70 zł
C. 37,40 zł
D. 40,65 zł
Realizacja usług w recepcji
Jakie mogą być przyczyny, dla których pensjonat ogranicza oferowanie dodatkowych darmowych usług?
A. Zwiększenie kosztów pracowników
B. Zmniejszenie kosztów pracowników
C. Zwiększenie przychodów gości
D. Zmniejszenie przychodów gości
Realizacja usług w recepcji
Hotel dysponuje 200 miejscami do spania. Żeby jego działalność była opłacalna, powinien co miesiąc osiągnąć obłożenie na poziomie 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w skali miesiąca?
A. 1 000
B. 3 000
C. 2 000
D. 6 000