Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 81
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista, aby zrealizować gotówkowe rozliczenie kosztów pobytu gościa?

A. Zapytać gościa o zadowolenie z pobytu, przyjąć płatność, wydać resztę
B. Przedłożyć do zatwierdzenia wstępny rachunek, przyjąć gotówkę, wydać paragon
C. Przyjąć kartę płatniczą, wprowadzić kartę do terminala POS, wydrukować dokument z terminala
D. Przeprowadzić fiskalizację, przyjąć kartę płatniczą, wręczyć dokument potwierdzający płatność
HGT.06 Pytanie 83
Realizacja usług w recepcji

Kluczowym aspektem procedury rejestracji gościa w każdym obiekcie hotelowym jest

A. wręczenie klucza
B. określenie zakresu płatnych usług
C. wsparcie przy bagażach
D. pobranie opłaty od gościa
HGT.06 Pytanie 87
Realizacja usług w recepcji

Wydanie vouchera z terminala POS, ręczny podpis gościa bądź elektroniczny PIN, to cechy charakterystyczne dla płatności

A. walutą obcą
B. kartą płatniczą
C. czekiem
D. gotówką
HGT.06 Pytanie 88
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych działań recepcjonisty nie jest częścią procedury check-out?

A. Udzielenie informacji o ofercie hotelowej
B. Grzeczne przywitanie gościa
C. Przygotowanie dokumentu potwierdzającego dokonanie płatności
D. Zapytanie gościa, czy jest usatysfakcjonowany z pobytu w hotelu
Realizacja usług w recepcji

Dysponent, wystawiając fakturę gościowi za nocleg, w pozycji Ilość powinien wpisać liczbę

Fragment faktury
Nazwa towaru
lub usługi
J.m.IlośćCena jednostkowa
netto w zł
Wartość netto
w zł
Stawka podatku VAT
w %
Wartość brutto
w zł
Noclegdoba1 000,003 000,0083 240,00

A. 3
B. 4
C. 2
D. 1
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony fragment dokumentu hotelowego to część

Nazwa towaru
lub usługi
J.m.IlośćCena
jednostkowa
netto w zł
Wartość
sprzedaży
netto w zł
Podatek VATWartość
sprzedaży
brutto w zł
Stawka %Kwota
w zł
Nocleg - pokój dwuosobowydoba2462,96925,92874,081 000,00
Obiadokolacjaosoba446,30185,20814,80200,00

A. dowodu wpłaty.
B. kosztorysu.
C. paragonu fiskalnego.
D. faktury.
HGT.06 Pytanie 93
Realizacja usług w recepcji

Jaką metodę płatności stosuje się przy preautoryzacji środków na usługi zamówione przez gościa w hotelu?

A. Gotówką
B. Przekazem pocztowym
C. Kartą płatniczą
D. Przelewem
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie analizy danych w załączonej tabeli, określ, który z podanych czynników, miał decydujący wpływ na kształtowanie się popytu na usługi noclegowe w hotelach 5*.

Liczba noclegów polskich turystów ( w tys.) w Polsce w hotelach według kategorii
w latach 2000-2008
rodzaj /rok200020012002200320042005200620072008
Hotele7224,26542,76814,07413,68397,69138,110430,511851,912857,1
*****44,071,277,3116,5177,1249,6356,9449,0530,8
****545,8467,9510,1545,1738,9824,7914,51317,41809,4
***3063,92801,22683,82819,23169,23540,64116,74609,15088,7
**2078,41870,91866,42099,12406,42710,62980,43358,73399,2
*1492,11331,51085,81077,31239,01177,51285,81355,81432,9

A. Wzrost podróżujących w ramach turystyki kwalifikowanej.
B. Spadek podatku na usługi noclegowe.
C. Wzrost liczby podróżujących w celach biznesowych.
D. Spadek dochodów ludności.
Realizacja usług w recepcji

Gość spędził w hotelu dwie noce oraz skorzystał z usług noclegowych i gastronomicznych, które łącznie wyniosły 1 200,00 zł. Jako, że jest gościem hotelowym po raz piąty, otrzymał zniżkę w wysokości 10%. Określ rodzaj przyznanej zniżki.

A. Czasowy
B. Lojalnościowy
C. Ilościowy
D. Sezonowy
Realizacja usług w recepcji

Wskaż kwotę podatku, którą powinien recepcjonista wpisać w brakujące pole faktury, rozliczając koszty podanej usługi.

Nazwa usługiJednostka miaryIlośćCena jednostkowa netto w złWartość netto w złPodatek VAT w %Kwota podatku w złWartość brutto w zł
Jazda konna30 min.256,91113,8223140,00

A. 10,37 zł
B. 5,19 zł
C. 13,09 zł
D. 26,18 zł
Realizacja usług w recepcji

Oblicz kwotę do zapłaty za nocleg w okresie od 03.03. do 8.03., jeśli cena wynajmu pokoju w miesiącach od maja do września wynosi 300,00 zł za dobę, a w pozostałych miesiącach jest o 30% tańsza?

A. 1 950,00 zł
B. 1 050,00 zł
C. 1 125,00 zł
D. 1 200,00 zł
HGT.06 Pytanie 100
Realizacja usług w recepcji

W hotelu "Albatros" dysponującym 60 miejscami noclegowymi, w czerwcu sprzedano 900 noclegów. Jaki był stopień wykorzystania miejsc hotelowych?

A. 50%
B. 55%
C. 48%
D. 15%
Realizacja usług w recepcji

Pan Nowak zaparkował auto na trzy doby na parkingu hotelowym, którego cena brutto wynosi 50,00 zł za dobę. Jaką kwotę stanowi podatek VAT za tę usługę przy stawce 23%?

A. 12,00 zł
B. 11,11 zł
C. 34,50 zł
D. 28,05 zł
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu karty rezerwacyjnej, określ wartość brutto za usługi noclegowe świadczone przez hotel panu Janowi Nowakowi?

Nr rezerwacjiData przyjazduGodz. przyjazduData wyjazduGodz. wyjazdu
2000/201401.12.201416.0008.12.20148.00
Cena pokoju DBL
(z VAT)
Liczba gościZaliczkaNr pokojuPłatność
100,00 zł/doba2-152PRZELEW
Nazwisko NOWAK
Imię JAN
Ulica BAŁTYCKA 10
Kod poczt., miejscowość 31-058 GDYNIA
Kraj POLSKA

A. 700,00 zł
B. 1 400,00 zł
C. 1 600,00 zł
D. 800,00 zł
HGT.06 Pytanie 103
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę za zakwaterowanie ureguluje gość spędzający w hotelu 4 doby, jeśli cena pokoju wynosi 300,00 zł za pierwszą dobę, a zniżka za kolejne doby wynosi 20%?

A. 1 110,00 zł
B. 1 200,00 zł
C. 1 020,00 zł
D. 1 380,00 zł
HGT.06 Pytanie 104
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę za nocleg uiści gość, który spędzi w hotelu 4 noce, jeśli cena za pierwszą noc wynosi 200,00 zł, a rabat na drugą oraz kolejne noce to 20%?

A. 760,00 zł
B. 680,00 zł
C. 640,00 zł
D. 840,00 zł
HGT.06 Pytanie 106
Realizacja usług w recepcji

Klient skorzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za 250,00 zł brutto za noc. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe uregulował płatność kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe – gotówką. Jaką kwotę wpłacił gotówką?

A. 180,00 zł
B. 500,00 zł
C. 680,00 zł
D. 340,00 zł
HGT.06 Pytanie 108
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista podczas procesu check-out zauważył niezadowolenie gościa z pobytu. W tej sytuacji powinien

A. rozliczyć pobyt oraz zachęcić gościa do ponownego skorzystania z usług hotelowych
B. przeprosić gościa, ale jednocześnie bronić stanowiska hotelu
C. dowiedzieć się, co spowodowało niezadowolenie i pożegnać gościa
D. zapitać o powód niezadowolenia i spróbować wyjaśnić zaistniałą sytuację
HGT.06 Pytanie 109
Realizacja usług w recepcji

Check-out to proces:

A. uregulowania płatności za pobyt w hotelu
B. wsparcia gościa podczas pobytu w hotelu
C. zarejestrowania gościa w hotelu
D. wymeldowania gościa z hotelu
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument potwierdzający dokonanie płatności za usługi hotelowe powinien wręczyć recepcjonista gościowi, który uiścił opłatę gotówką za pobyt?

A. Polecenie przelewu
B. Fakturę proforma
C. Paragon fiskalny
D. Potwierdzenie z terminala
HGT.06 Pytanie 113
Realizacja usług w recepcji

Jaką wartość brutto w pozycji Razem powinien wpisać recepcjonista po rozliczeniu pobytu gościa w hotelu?

Lp.Rachunek wstępny
Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa brutto w złWartość usługi brutto w zł
1Nocleg DBLdoba4240,00
2Obiadokolacjaszt.375,00
3Masaższt.2120,00
Razem:

A. 1 425,00 zł
B. 2 385,00 zł
C. 870,00 zł
D. 2 850,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Grupa narciarzy zmieniła datę pobytu w hotelu z grudnia na styczeń. Jak wpłynie to na sezonowy wskaźnik zajętości pokoi?

A. Nie wpłynie to na wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim
B. W sezonowym wskaźniku wykorzystania bazy nastąpi wzrost w rozpoczynającym się roku, a w roku kończącym się dojdzie do spadku
C. Wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim zmniejszy się
D. W sezonowym wskaźniku wykorzystania bazy nastąpi wzrost w kończącym się roku, a w roku przyszłym dojdzie do spadku
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób znaczne zwiększenie cen usług hotelowych w Tatrach Słowackich wpłynie na rynek usług hotelowych w Zakopanem?

A. Spadnie zarówno podaż, jak i ceny
B. Wzrośnie popyt
C. Spadnie popyt
D. Podaż i ceny pozostaną na tym samym poziomie
Realizacja usług w recepcji

Koszt obiadu dla dwóch osób w hotelowej restauracji wynosi 220,00 zł. Jaką kwotę będzie trzeba zapłacić, jeśli goście zamówią posiłek do pokoju, a opłata za dostarczenie wynosi 20% całkowitej wartości zamówienia?

A. 254,00 zł
B. 274,00 zł
C. 244,00 zł
D. 264,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie przedstawionego fragmentu faktury ustal kwotę podatku VAT, którą powinien recepcjonista wpisać w puste pole, rozliczając koszty zrealizowanej usługi.

Nazwa usługiJednostka miaryIlośćCena jednostkowa netto w złWartość netto w złPodatek VAT w %Kwota podatku VAT w złWartość brutto w zł
Masaż częściowy ciałagodz.281,30162,6023200,00

A. 14,81 zł
B. 18,70 zł
C. 37,40 zł
D. 40,65 zł
Realizacja usług w recepcji

Jakie mogą być przyczyny, dla których pensjonat ogranicza oferowanie dodatkowych darmowych usług?

A. Zwiększenie kosztów pracowników
B. Zmniejszenie kosztów pracowników
C. Zwiększenie przychodów gości
D. Zmniejszenie przychodów gości
HGT.06 Pytanie 120
Realizacja usług w recepcji

Hotel dysponuje 200 miejscami do spania. Żeby jego działalność była opłacalna, powinien co miesiąc osiągnąć obłożenie na poziomie 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w skali miesiąca?

A. 1 000
B. 3 000
C. 2 000
D. 6 000