Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 121
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie hotelowym sprzedano 1 pokój dwuosobowy po cenie jednostkowej 200 zł, 2 pokoje dwuosobowe po cenie jednostkowej 210 zł oraz apartament po cenie jednostkowej 350 zł. Jaką wartość osiągnie wskaźnik średniej rzeczywistej ceny pokoju ADR?

A. 242,50 zł
B. 250,00 zł
C. 220,50 zł
D. 970,00 zł
HGT.06 Pytanie 122
Realizacja usług w recepcji

Cena noclegu w dwuosobowym pokoju w weekend jest o 25% niższa niż w dni robocze i wynosi 150,00 zł. Jaką kwotę powinien wpisać recepcjonista na rachunku za nocleg w tym pokoju w dni powszednie?

A. 375,00 zł
B. 175,00 zł
C. 200,00 zł
D. 350,00 zł
HGT.06 Pytanie 123
Realizacja usług w recepcji

Z jakiej metody płatności zamierza skorzystać klient, jeśli pragnie uregulować należność za nocleg w hotelu przy użyciu bankowości internetowej?

A. Czeku podróżnego
B. Polecenia przelewu
C. Pobrania pocztowego
D. Wpłaty gotówkowej
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę powinien wpisać recepcjonista w niewypełnione pole w przedstawionym fragmencie faktury VAT?

Nazwa usługiPKWiUJ.m.IlośćCena jedn. netto w złWartość netto w złStawka podatku VAT w %Wartość brutto w zł
Pobyt w hotelu55.10doba4934,587%1000,00

A. 250,00 zł
B. 264,33 zł
C. 233,65 zł
D. 267,50 zł
Realizacja usług w recepcji

Rodzina Kowalskich zarezerwowała 4 pokoje DBL na dwie doby. Jaka jest wartość netto tej usługi, jeśli koszt pokoju DBL wynosi 180,00 zł brutto za dobę przy stawce VAT wynoszącej 8%?

A. 1 333,33 zł
B. 720,00 zł
C. 666,67 zł
D. 1 440,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynniki mogą przyczynić się do wzrostu zapotrzebowania na usługi gastronomiczne oferowane przez hotel w lokalnej społeczności?

A. Wzrost wydatków gospodarstwa domowego
B. Zmniejszenie wymagań gospodarstwa domowego
C. Zmniejszenie dochodów gospodarstwa domowego
D. Zwiększenie dochodów gospodarstwa domowego
HGT.06 Pytanie 131
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista podczas procesu check-out zauważył niezadowolenie gościa z pobytu. W tej sytuacji powinien

A. dowiedzieć się, co spowodowało niezadowolenie i pożegnać gościa
B. rozliczyć pobyt oraz zachęcić gościa do ponownego skorzystania z usług hotelowych
C. przeprosić gościa, ale jednocześnie bronić stanowiska hotelu
D. zapitać o powód niezadowolenia i spróbować wyjaśnić zaistniałą sytuację
Realizacja usług w recepcji

Przyrost liczby zagranicznych gości w krajowych hotelach obserwuje się w przypadku

A. obniżenia podatków bezpośrednich
B. wzrostu wartości polskiej waluty
C. spadku wartości polskiej waluty
D. wzrostu podatków bezpośrednich
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu faktury oblicz wartość brutto usług hotelarskich.

Lp.Nazwa towaru lub usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa netto w złWartość netto w złPodatekWartość brutto w zł
Stawka w %Kwota w zł
1.Noclegdoba10111,111 111,11888,891 200,00
2.Sala konferencyjnagodz.5162,60813,0123186,991 000,00
3.Obiadszt.2046,30925,93874,071 000,00
4.Kolacjaszt.2027,78555,56844,44600,00
RAZEMx3 405,61x394,39

A. 2 800,00 zł
B. 3 800,00 zł
C. 1 200,00 zł
D. 1 600,00 zł
HGT.06 Pytanie 137
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie cennika usług noclegowych ustal kwotę, którą zapłacą goście za pobyt przez 5 dób w trzyosobowym pokoju.

Cennik noclegów
Rodzaj pokojuCena
SGL250,00 zł
DBL350,00 zł
TPL500,00 zł
APT700,00 zł

A. 1 750,00 zł
B. 1 250,00 zł
C. 3 500,00 zł
D. 2 500,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Ile wynosi wartość brutto usługi gastronomicznej opisanej w przedstawionym fragmencie faktury?

Lp.Nazwa towaru
lub usługi
IlośćJedn.
miary
Cena
jednostkowa
netto w zł
Wartość
netto
w zł
Stawka
VAT
w %
Kwota
podatku
w zł
Wartość
brutto
w zł
1.Kolacja20sztuka80,001 600,008%

A. 1 728,00 zł
B. 299,00 zł
C. 368,00 zł
D. 1 600,00 zł
HGT.06 Pytanie 139
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie hotelowym z 200 pokojami dwuosobowymi oraz 100 pokojami jednoosobowymi, zredukowano liczbę miejsc noclegowych o 50. Jakie jest całkowite wykorzystanie usługowe tego hotelu?

A. 450 miejsc noclegowych
B. 250 pokoi
C. 350 miejsc noclegowych
D. 300 pokoi
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych usług mogą zostać połączone przez recepcjonistę na fakturze VAT?

A. Usługi gastronomiczne i rekreacyjne
B. Usługi noclegowe i rekreacyjne
C. Usługi gastronomiczne i noclegowe
D. Usługi noclegowe oraz Spa & Wellness
HGT.06 Pytanie 142
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista, aby zrealizować gotówkowe rozliczenie kosztów pobytu gościa?

A. Przyjąć kartę płatniczą, wprowadzić kartę do terminala POS, wydrukować dokument z terminala
B. Przeprowadzić fiskalizację, przyjąć kartę płatniczą, wręczyć dokument potwierdzający płatność
C. Przedłożyć do zatwierdzenia wstępny rachunek, przyjąć gotówkę, wydać paragon
D. Zapytać gościa o zadowolenie z pobytu, przyjąć płatność, wydać resztę
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem można zrealizować transfer środków z konta zleceniodawcy na konto zleceniobiorcy w związku z usługami hotelowymi?

A. Fakturą
B. Poleceniem przelewu
C. Potwierdzeniem wpłaty
D. Rachunkiem wstępnym
HGT.06 Pytanie 144
Realizacja usług w recepcji

Pani Anna Nowak po raz pierwszy przybywa do Hotelu Premium w Karpaczu. Jakiej metody płatności nie będzie mogła użyć, aby opłacić dodatkowe usługi, które nie zostały wcześniej zamówione?

A. Gotówki
B. Karty płatniczej
C. Karty kredytowej
D. Przelewu
Realizacja usług w recepcji

Gość spędził w hotelu dwie noce oraz skorzystał z usług noclegowych i gastronomicznych, które łącznie wyniosły 1 200,00 zł. Jako, że jest gościem hotelowym po raz piąty, otrzymał zniżkę w wysokości 10%. Określ rodzaj przyznanej zniżki.

A. Sezonowy
B. Czasowy
C. Ilościowy
D. Lojalnościowy
Realizacja usług w recepcji

Klient zarezerwował dla czterech osób w terminie od 2 do 4 października apartament rodzinny, dwie obiadokolacje oraz trzygodzinny pakiet rekreacyjny. Którą kwotę w pozycji Razem powinien wpisać recepcjonista w przesłanej do klienta kalkulacji kosztów?

KALKULACJA KOSZTÓW
(śniadania w cenie noclegu)
USŁUGATERMINWARTOŚĆ BRUTTO
(ceny w zł)
V-IXX-IV
Apartament rodzinny (doba)200.00180.00
Obiadokolacja50.0040.00
Rekreacja 3h/osoba50.0040.00
RAZEM

A. 1120,00 zł
B. 1400,00 zł
C. 520,00 zł
D. 840,00 zł
HGT.06 Pytanie 147
Realizacja usług w recepcji

Który z dokumentów należy przedstawić gościowi, który dokonuje płatności gotówką podczas procesu check out, w celu jego akceptacji?

A. Fakturę zaliczkową
B. Polecenie przelewu
C. Dokument kasowy
D. Rachunek wstępny
HGT.06 Pytanie 148
Realizacja usług w recepcji

Jakim celem jest preautoryzacja karty płatniczej gościa hotelowego?

A. weryfikacja tożsamości posiadacza karty
B. obciążenie konta użytkownika
C. zabezpieczenie funduszy na pokrycie kosztów pobytu gościa
D. sprawdzenie dostępności środków na koncie gościa
HGT.06 Pytanie 149
Realizacja usług w recepcji

Check-in to proces

A. wymeldowania klienta z obiektu hotelowego
B. uregulowania płatności za pobyt w obiekcie
C. przyjęcia klienta do obiektu hotelowego
D. obsługi klienta w obiekcie hotelowym
HGT.06 Pytanie 150
Realizacja usług w recepcji

Cena kolacji w restauracji hotelowej wynosi 150 zł. Jaką sumę gość byłby zobowiązany uiścić za posiłek uwzględniając opłatę za usługę room service w wysokości 10% wartości zamówienia?

A. 175 zł
B. 170 zł
C. 155 zł
D. 165 zł
HGT.06 Pytanie 151
Realizacja usług w recepcji

Jaką ilość dób hotelowych powinien wpisać recepcjonista w przedstawionym fragmencie faktury?

Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jedn. netto w złWartość netto w złVAT w %Wartość brutto w zł
Usługa noclegowadoba370,371 851,8582 000,00

A. 5
B. 4
C. 6
D. 3
Realizacja usług w recepcji

Zarząd firmy zarezerwował dla pracowników pakiet konferencyjny. W wiadomości potwierdzającej rezerwację, przesłanej przez hotel, podano czternastodniowy okres płatności za usługę. Jaką metodę płatności wpisał rachmistrz na fakturze w dniu wyjazdu zespołu?

A. Czek gotówkowy
B. Karta kredytowa
C. Przelew
D. Płatność gotówkowa
Realizacja usług w recepcji

Którą cenę jednostkową, bez podatku VAT, za nocleg gościa powinien wpisać recepcjonista w zaznaczonym polu fragmentu faktury?

L.p.Nazwa towaru lub usługiJ. mIlośćCena jedn. bez podatku VATWartość bez podatku VATPodatek VATWartość sprzedaży z podatkiem VAT
grgr%grgr
1.Noclegdoba2370378296340000

A. 740,74 zł
B. 170,38 zł
C. 185,19 zł
D. 340,76 zł
HGT.06 Pytanie 154
Realizacja usług w recepcji

W miesiącu maju przeciętna cena w hotelowym apartamencie wynosiła 300 zł, a wskaźnik obłożenia osiągnął 60%. Jaką wartość przyjmie wskaźnik RevPAR dla tego obiektu w analizowanym okresie?

A. 240
B. 300
C. 120
D. 180
Realizacja usług w recepcji

Jakiej z wymienionych informacji recepcjonista nie jest zobowiązany umieścić w potwierdzeniu rezerwacji?

A. Danych identyfikacyjnych gościa
B. Formy płatności za pobyt
C. Numeru zamawianego pokoju
D. Czasu trwania doby hotelowej
Realizacja usług w recepcji

Oblicz łączną kwotę za usługę gastronomiczną, jeśli gość hotelowy zamówił do swojego pokoju 3 obiady po 50,00 zł brutto każdy, a opłata za room service wynosi 20% wartości całego zamówienia?

A. 180,00 zł
B. 150,00 zł
C. 170,00 zł
D. 120,00 zł
HGT.06 Pytanie 159
Realizacja usług w recepcji

Jaką wartość brutto w pozycji Razem powinien wpisać recepcjonista po rozliczeniu pobytu gościa w hotelu?

Lp.Rachunek wstępny
Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa brutto w złWartość usługi brutto w zł
1Nocleg DBLdoba4240,00
2Obiadokolacjaszt.375,00
3Masaższt.2120,00
Razem:

A. 2 385,00 zł
B. 2 850,00 zł
C. 1 425,00 zł
D. 870,00 zł