Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 201
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista sporządza zestawienie pobytu gościa indywidualnego, który przebywał w hotelu od 6 do 8 czerwca 2016 roku (od poniedziałku do środy). Hotel mieści się w centrum dużego miasta. Jakie rodzaje cen powinien zastosować recepcjonista przy rozliczaniu noclegów?

A. Poza sezonem
B. W weekend
C. Standardowe
D. Konferencyjne
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę trzeba wpisać na fakturze w polu wartość netto, jeżeli całkowity koszt wynajmu sali konferencyjnej wynosi 800,00 zł, a obowiązująca stawka VAT to 23%?

A. 616,00 zł
B. 949,59 zł
C. 650,41 zł
D. 984,00 zł
HGT.06 Pytanie 203
Realizacja usług w recepcji

Klient skorzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za 250,00 zł brutto za noc. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe uregulował płatność kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe – gotówką. Jaką kwotę wpłacił gotówką?

A. 180,00 zł
B. 340,00 zł
C. 500,00 zł
D. 680,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania hotelu są realizowane w ramach strategii cenowej?

A. Podjęcie współpracy z agencją marketingową
B. Oferowanie zniżek dla stałych klientów
C. Przeprowadzenie remontu hotelu
D. Rozdawanie ulotek klientom
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę VAT. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę przyjął płatność w gotówce. Jakie dokumenty recepcjonista ma obowiązek wydać gościowi?

A. rachunek wstępny
B. dowód wpłaty KP
C. paragon fiskalny
D. potwierdzenie wpłaty
HGT.06 Pytanie 207
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego cennika usług noclegowych oblicz koszt 15 pokoi 1-osobowych dla zorganizowanej grupy klientów goszczących w hotelu od 7.07 do 8.07.

Cennik usług noclegowych (cena za pokój)
Rodzaj pokojuKlient indywidualnyGrupa zorganizowana
I-VI, IX-XIIVII-VIIII-VI, IX-XIIVII-VIII
Single110 zł140 zł100 zł130 zł
Double150 zł180 zł120 zł160 zł
Tripple190 zł210 zł170 zł200 zł

A. 1 650 zł
B. 1 950 zł
C. 1 500 zł
D. 2 100 zł
Realizacja usług w recepcji

Hotel posiada prawo zastawu na przedmiotach wniesionych przez gościa w celu

A. zagwarantowania płynności finansowej.
B. zapewnienia korzyści.
C. zabezpieczenia roszczenia gościa.
D. zabezpieczenia należności za świadczone usługi.
HGT.06 Pytanie 210
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych zamieszczonych w ramce oraz informacji, że wartość netto usługi noclegowej wynosi 1 000,00 zł, oblicz kwotę, którą powinien zapłacić gość za usługę.

Stawki podatku VAT dla usług hotelarskich podstawowych i dodatkowych
Usługi hoteli i innych obiektów noclegowych oraz usługi gastronomiczne z wyłączeniem podawania kawy, herbaty i napojów alkoholowych opodatkowane są 8% stawką podatku VAT, natomiast pozostałe usługi 23% stawką podatku VAT.

A. 1 008,00 zł
B. 1 080,00 zł
C. 1 230,00 zł
D. 1 023,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Wskaźnik obłożenia miejsc noclegowych wynoszący 60% może sugerować

A. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelarskiego
B. o sezonowej pracy obiektu hotelarskiego
C. o zyskownej działalności obiektu hotelarskiego
D. o rentowności niższej od średniej krajowej
Realizacja usług w recepcji

Klient skorzystał z oferty hotelowej w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za kwotę 350,00 zł brutto za noc. Ponadto zamówił dwa masaże ciała w cenie 110,00 zł brutto każdy. Opłatę za usługi podstawowe uregulował kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe zapłacił gotówką. Oblicz kwotę, którą uiścił gotówką.

A. 460,00 zł
B. 920,00 zł
C. 700,00 zł
D. 220,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem można zrealizować transfer należności z konta gościa na konto motelu za korzystanie z usługi noclegowej?

A. Rachunku zaliczkowego
B. Faktury VAT
C. Potwierdzenia wpłaty
D. Polecenia przelewu
HGT.06 Pytanie 214
Realizacja usług w recepcji

Jaki był przeciętny czas pobytu gościa, jeśli w marcu tego roku w hotelu przebywało 500 gości, a sprzedano 1 500 miejsc noclegowych?

A. 3 dni
B. 5 dni
C. 10 dni
D. 1 dzień
Realizacja usług w recepcji

Średni koszt jednostki mieszkalnej wynosi 200 zł, a uzyskany wskaźnik Yield to 180 zł. Jakie wnioski można wyciągnąć o funkcjonowaniu hotelu na podstawie tych informacji?

A. Hotel osiągnął wyjątkowo niski zysk, powinien zostać zamknięty
B. Średnia frekwencja gości w hotelu była bardzo wysoka
C. Hotel nie generował zysku, potrzebna jest aktywna sprzedaż
D. Średnia frekwencja gości w hotelu była bardzo niska
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie analizy danych w załączonej tabeli, określ, który z podanych czynników, miał decydujący wpływ na kształtowanie się popytu na usługi noclegowe w hotelach 5*.

Liczba noclegów polskich turystów ( w tys.) w Polsce w hotelach według kategorii
w latach 2000-2008
rodzaj /rok200020012002200320042005200620072008
Hotele7224,26542,76814,07413,68397,69138,110430,511851,912857,1
*****44,071,277,3116,5177,1249,6356,9449,0530,8
****545,8467,9510,1545,1738,9824,7914,51317,41809,4
***3063,92801,22683,82819,23169,23540,64116,74609,15088,7
**2078,41870,91866,42099,12406,42710,62980,43358,73399,2
*1492,11331,51085,81077,31239,01177,51285,81355,81432,9

A. Wzrost podróżujących w ramach turystyki kwalifikowanej.
B. Spadek dochodów ludności.
C. Wzrost liczby podróżujących w celach biznesowych.
D. Spadek podatku na usługi noclegowe.
HGT.06 Pytanie 221
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu skorzystał z ofert kawiarni w obiekcie. Opłata za tę usługę została przelana z systemu kasowego do systemu zarządzania w recepcji. Później pracownik kawiarni poprosił klienta o złożenie podpisu na rachunku. Jak nazywa się ta metoda rozliczeń z gościem hotelowym?

A. Zlecenie przelewu
B. Preautoryzacja
C. Room-charge
D. Zlecenie płatności
HGT.06 Pytanie 222
Realizacja usług w recepcji

Wydanie vouchera z terminala POS, ręczny podpis gościa bądź elektroniczny PIN, to cechy charakterystyczne dla płatności

A. kartą płatniczą
B. czekiem
C. walutą obcą
D. gotówką
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien przekazać recepcjonista gościowi, który z powodu utraty faktury, zwrócił się z prośbą o jej ponowne wystawienie?

A. Oryginał faktury z nowym numerem
B. Kopię faktury z nowym numerem
C. Kopię faktury z wcześniejszym numerem
D. Duplikat faktury z wcześniejszym numerem
HGT.06 Pytanie 226
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę brutto ma usługa pralnicza, która została zamówiona przez gościa hotelowego, jeśli jej wartość netto wynosi 20,00 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 22,30 zł
B. 23,74 zł
C. 24,60 zł
D. 15,40 zł
Realizacja usług w recepcji

Jaką wartość brutto za usługi noclegowe objęte 8% stawką VAT powinien wpisać recepcjonista na fakturze, jeśli gość przebywał w hotelu przez 4 doby, a cena jednostkowa netto wynosiła 100 zł?

A. 400,00 zł
B. 432,00 zł
C. 368.00 zł
D. 500,00 zł
HGT.06 Pytanie 229
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, sprawdzając kartę płatniczą gościa, powinien przede wszystkim zwrócić uwagę na

A. typ karty
B. termin ważności karty
C. stan konta
D. dzienny limit transakcji
Realizacja usług w recepcji

Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on apartament na cztery doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 10% rabatu?

Cennik pokoi
Rodzaj pokojuCena brutto za dobę
Pokój 1-osobowy400 zł
Pokój 2-osobowy300 zł
Apartament550 zł

A. 2 420 zł
B. 2 200 zł
C. 1 980 zł
D. 1 480 zł
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu potwierdzającego uiszczenie opłaty za zamówione i wykonane usługi powinien dostarczyć recepcjonista, gdy klientem jest osoba prawna?

A. Paragon fiskalny
B. Fakturę
C. Fakturę pro forma
D. Kosztorys usług
Realizacja usług w recepcji

Po zakończeniu usługi noclegowej, z której korzystał gość, całkowita wartość brutto wyniosła 300,00 zł. Jaką wartość podatku powinno się wpisać na fakturze, jeśli nocleg jest objęty stawką 8%?

A. 24,22 zł
B. 23,22 zł
C. 22,22 zł
D. 25,22 zł
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Piast" dysponuje 60 miejscami do spania. Wskaźnik wykorzystania miejsc noclegowych w miesiącu wrześniu wyniósł 50%. Ile miejsc noclegowych zostało sprzedanych w tym miesiącu?

A. 450
B. 60
C. 900
D. 30
HGT.06 Pytanie 240
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest wartość wskaźnika RevPar dla hotelu "Zosieńka", jeżeli średni poziom frekwencji wynosi 60%, a przeciętna cena za nocleg to 240,00 zł?

A. 120,00 zł
B. 96,00 zł
C. 144,00 zł
D. 72,00 zł