Filtrowanie pytań
 Realizacja usług w recepcji 
A. Poza sezonem
B. W weekend
C. Standardowe
D. Konferencyjne
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką kwotę trzeba wpisać na fakturze w polu wartość netto, jeżeli całkowity koszt wynajmu sali konferencyjnej wynosi 800,00 zł, a obowiązująca stawka VAT to 23%?
A. 616,00 zł
B. 949,59 zł
C. 650,41 zł
D. 984,00 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Klient skorzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za 250,00 zł brutto za noc. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe uregulował płatność kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe – gotówką. Jaką kwotę wpłacił gotówką?
A. 180,00 zł
B. 340,00 zł
C. 500,00 zł
D. 680,00 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie działania hotelu są realizowane w ramach strategii cenowej?
A. Podjęcie współpracy z agencją marketingową
B. Oferowanie zniżek dla stałych klientów
C. Przeprowadzenie remontu hotelu
D. Rozdawanie ulotek klientom
 Realizacja usług w recepcji 
Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę VAT. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę przyjął płatność w gotówce. Jakie dokumenty recepcjonista ma obowiązek wydać gościowi?
A. rachunek wstępny
B. dowód wpłaty KP
C. paragon fiskalny
D. potwierdzenie wpłaty
 Realizacja usług w recepcji 
Check-out to proces
A. opłacenia pobytu w hotelu
B. wymeldowania gościa z hotelu
C. serwisu gościa w hotelu
D. przyjęcia gościa do hotelu
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie zamieszczonego cennika usług noclegowych oblicz koszt 15 pokoi 1-osobowych dla zorganizowanej grupy klientów goszczących w hotelu od 7.07 do 8.07. 
 
| Cennik usług noclegowych (cena za pokój) | ||||
|---|---|---|---|---|
| Rodzaj pokoju | Klient indywidualny | Grupa zorganizowana | ||
| I-VI, IX-XII | VII-VIII | I-VI, IX-XII | VII-VIII | |
| Single | 110 zł | 140 zł | 100 zł | 130 zł | 
| Double | 150 zł | 180 zł | 120 zł | 160 zł | 
| Tripple | 190 zł | 210 zł | 170 zł | 200 zł | 
A. 1 650 zł
B. 1 950 zł
C. 1 500 zł
D. 2 100 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Hotel posiada prawo zastawu na przedmiotach wniesionych przez gościa w celu
A. zagwarantowania płynności finansowej.
B. zapewnienia korzyści.
C. zabezpieczenia roszczenia gościa.
D. zabezpieczenia należności za świadczone usługi.
 Realizacja usług w recepcji 
W Hotelu Luksus, który ma 100 miejsc noclegowych, w czerwcu sprzedano 1 500 noclegów. Jak wyglądał stopień wykorzystania miejsc noclegowych?
A. 48%
B. 50%
C. 15%
D. 20%
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie danych zamieszczonych w ramce oraz informacji, że wartość netto usługi noclegowej wynosi 1 000,00 zł, oblicz kwotę, którą powinien zapłacić gość za usługę. 
 
| Stawki podatku VAT dla usług hotelarskich podstawowych i dodatkowych | 
|---|
| Usługi hoteli i innych obiektów noclegowych oraz usługi gastronomiczne z wyłączeniem podawania kawy, herbaty i napojów alkoholowych opodatkowane są 8% stawką podatku VAT, natomiast pozostałe usługi 23% stawką podatku VAT. | 
A. 1 008,00 zł
B. 1 080,00 zł
C. 1 230,00 zł
D. 1 023,00 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Wskaźnik obłożenia miejsc noclegowych wynoszący 60% może sugerować
A. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelarskiego
B. o sezonowej pracy obiektu hotelarskiego
C. o zyskownej działalności obiektu hotelarskiego
D. o rentowności niższej od średniej krajowej
 Realizacja usług w recepcji 
Klient skorzystał z oferty hotelowej w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za kwotę 350,00 zł brutto za noc. Ponadto zamówił dwa masaże ciała w cenie 110,00 zł brutto każdy. Opłatę za usługi podstawowe uregulował kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe zapłacił gotówką. Oblicz kwotę, którą uiścił gotówką.
A. 460,00 zł
B. 920,00 zł
C. 700,00 zł
D. 220,00 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Jakim dokumentem można zrealizować transfer należności z konta gościa na konto motelu za korzystanie z usługi noclegowej?
A. Rachunku zaliczkowego
B. Faktury VAT
C. Potwierdzenia wpłaty
D. Polecenia przelewu
 Realizacja usług w recepcji 
Jaki był przeciętny czas pobytu gościa, jeśli w marcu tego roku w hotelu przebywało 500 gości, a sprzedano 1 500 miejsc noclegowych?
A. 3 dni
B. 5 dni
C. 10 dni
D. 1 dzień
 Realizacja usług w recepcji 
Zakończenie procedury następuje poprzez otwarcie rachunku dla gościa
A. wyjazdu gościa
B. opłacenia pobytu
C. anulowania rezerwacji
D. przyjęcia gościa
 HGT.06  Pytanie 216 
 Realizacja usług w recepcji 
Średni koszt jednostki mieszkalnej wynosi 200 zł, a uzyskany wskaźnik Yield to 180 zł. Jakie wnioski można wyciągnąć o funkcjonowaniu hotelu na podstawie tych informacji?
A. Hotel osiągnął wyjątkowo niski zysk, powinien zostać zamknięty
B. Średnia frekwencja gości w hotelu była bardzo wysoka
C. Hotel nie generował zysku, potrzebna jest aktywna sprzedaż
D. Średnia frekwencja gości w hotelu była bardzo niska
 HGT.06  Pytanie 217 
 Realizacja usług w recepcji 
Stanowisko recepcjonisty odpowiedzialnego za procedurę check-out powinno być wyposażone
A. w kasę fiskalną
B. w dokument meldunkowy
C. w harmonogram obłożenia hotelu
D. w formularz rezerwacji
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie analizy danych w załączonej tabeli, określ, który z podanych czynników, miał decydujący wpływ na kształtowanie się popytu na usługi noclegowe w hotelach 5*. 
 
| Liczba noclegów polskich turystów ( w tys.) w Polsce w hotelach według kategorii w latach 2000-2008  | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| rodzaj /rok | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 
| Hotele | 7224,2 | 6542,7 | 6814,0 | 7413,6 | 8397,6 | 9138,1 | 10430,5 | 11851,9 | 12857,1 | 
| ***** | 44,0 | 71,2 | 77,3 | 116,5 | 177,1 | 249,6 | 356,9 | 449,0 | 530,8 | 
| **** | 545,8 | 467,9 | 510,1 | 545,1 | 738,9 | 824,7 | 914,5 | 1317,4 | 1809,4 | 
| *** | 3063,9 | 2801,2 | 2683,8 | 2819,2 | 3169,2 | 3540,6 | 4116,7 | 4609,1 | 5088,7 | 
| ** | 2078,4 | 1870,9 | 1866,4 | 2099,1 | 2406,4 | 2710,6 | 2980,4 | 3358,7 | 3399,2 | 
| * | 1492,1 | 1331,5 | 1085,8 | 1077,3 | 1239,0 | 1177,5 | 1285,8 | 1355,8 | 1432,9 | 
A. Wzrost podróżujących w ramach turystyki kwalifikowanej.
B. Spadek dochodów ludności.
C. Wzrost liczby podróżujących w celach biznesowych.
D. Spadek podatku na usługi noclegowe.
 HGT.06  Pytanie 219 
 Realizacja usług w recepcji 
Recepcjonista w Hotelu Forum powinien wystawić fakturę VAT gościowi płacącemu kartą. Jakie urządzenia wykorzysta w odpowiedniej kolejności?
A. Telefaks, kasa fiskalna
B. Terminal, kasa fiskalna
C. Kasa fiskalna, telefaks
D. Kasa fiskalna, terminal
 Realizacja usług w recepcji 
Na jakie czynniki nie wpływa popyt na usługi hotelowe?
A. dochody klientów
B. dochód właściciela obiektu
C. cena tych usług
D. oczekiwania klientów
 Realizacja usług w recepcji 
Klient hotelu skorzystał z ofert kawiarni w obiekcie. Opłata za tę usługę została przelana z systemu kasowego do systemu zarządzania w recepcji. Później pracownik kawiarni poprosił klienta o złożenie podpisu na rachunku. Jak nazywa się ta metoda rozliczeń z gościem hotelowym?
A. Zlecenie przelewu
B. Preautoryzacja
C. Room-charge
D. Zlecenie płatności
 Realizacja usług w recepcji 
Wydanie vouchera z terminala POS, ręczny podpis gościa bądź elektroniczny PIN, to cechy charakterystyczne dla płatności
A. kartą płatniczą
B. czekiem
C. walutą obcą
D. gotówką
 Realizacja usług w recepcji 
Jaki dokument powinien przekazać recepcjonista gościowi, który z powodu utraty faktury, zwrócił się z prośbą o jej ponowne wystawienie?
A. Oryginał faktury z nowym numerem
B. Kopię faktury z nowym numerem
C. Kopię faktury z wcześniejszym numerem
D. Duplikat faktury z wcześniejszym numerem
 Realizacja usług w recepcji 
Klient ma możliwość dokonania płatności za nocleg w hotelu *** przy użyciu karty płatniczej, ponieważ miejsce pracy recepcjonisty - kasjera hotelowego jest wyposażone w
A. komputer.
B. bankomat.
C. terminal POS.
D. skaner.
 Realizacja usług w recepcji 
Ile wynosi całkowita zdolność eksploatacyjna hotelu Margerytka, który dysponuje 120 pokojami, w miesiącu kwietniu?
A. 3 630 pokoi
B. 3 000 pokoi
C. 3 600 pokoi
D. 3 720 pokoi
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką kwotę brutto ma usługa pralnicza, która została zamówiona przez gościa hotelowego, jeśli jej wartość netto wynosi 20,00 zł, a stawka VAT to 23%?
A. 22,30 zł
B. 23,74 zł
C. 24,60 zł
D. 15,40 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką wartość brutto za usługi noclegowe objęte 8% stawką VAT powinien wpisać recepcjonista na fakturze, jeśli gość przebywał w hotelu przez 4 doby, a cena jednostkowa netto wynosiła 100 zł?
A. 400,00 zł
B. 432,00 zł
C. 368.00 zł
D. 500,00 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Za pomocą urządzenia przedstawionego na ilustracji gość ureguluje należność za pobyt

A. przelewem.
B. przekazem pocztowym.
C. gotówką.
D. kartą płatniczą.
 Realizacja usług w recepcji 
Recepcjonista, sprawdzając kartę płatniczą gościa, powinien przede wszystkim zwrócić uwagę na
A. typ karty
B. termin ważności karty
C. stan konta
D. dzienny limit transakcji
 Realizacja usług w recepcji 
Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on apartament na cztery doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 10% rabatu? 
 
| Cennik pokoi | |
|---|---|
| Rodzaj pokoju | Cena brutto za dobę | 
| Pokój 1-osobowy | 400 zł | 
| Pokój 2-osobowy | 300 zł | 
| Apartament | 550 zł | 
A. 2 420 zł
B. 2 200 zł
C. 1 980 zł
D. 1 480 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Wprowadzanie zniżek dla emerytów to inicjatywa hotelu w ramach strategii
A. promocji
B. ceny
C. dystrybucji
D. produktu
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie pismo jest kluczowe dla rozliczenia pobytu grupy turystycznej w obiekcie hotelowym?
A. Czek
B. Allotment
C. Voucher
D. Czarter
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką metodę płatności należy zastosować, aby wyposażenie recepcji hotelowej obejmowało terminal płatniczy?
A. Przelew bankowy
B. Karta kredytowa
C. Czek podróżniczy
D. Voucher hotelowy
 Realizacja usług w recepcji 
Z handlowego punktu widzenia najbardziej korzystny jest wskaźnik wykorzystania miejsc hotelowych, który wynosi
A. 10%
B. 100%
C. 20%
D. 45%
 Realizacja usług w recepcji 
Pan Kowalski planuje podróż po Polsce. Chce zatrzymywać się wyłącznie w hotelach i mieć zapewnione, że będzie mógł regulować swoje zobowiązania kartą płatniczą. W hotelach, jaki najniższy standard może brać pod uwagę na nocleg?
A. 3*
B. 5*
C. 4*
D. 2*
 Realizacja usług w recepcji 
Jakiego dokumentu potwierdzającego uiszczenie opłaty za zamówione i wykonane usługi powinien dostarczyć recepcjonista, gdy klientem jest osoba prawna?
A. Paragon fiskalny
B. Fakturę
C. Fakturę pro forma
D. Kosztorys usług
 Realizacja usług w recepcji 
Po zakończeniu usługi noclegowej, z której korzystał gość, całkowita wartość brutto wyniosła 300,00 zł. Jaką wartość podatku powinno się wpisać na fakturze, jeśli nocleg jest objęty stawką 8%?
A. 24,22 zł
B. 23,22 zł
C. 22,22 zł
D. 25,22 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Hotel "Piast" dysponuje 60 miejscami do spania. Wskaźnik wykorzystania miejsc noclegowych w miesiącu wrześniu wyniósł 50%. Ile miejsc noclegowych zostało sprzedanych w tym miesiącu?
A. 450
B. 60
C. 900
D. 30
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z umową między hotelem a biurem podróży, podstawą do rozliczenia grupy turystycznej w hotelu jest
A. czek podróżniczy
B. czek turystyczny
C. voucher wydany przez hotel
D. voucher wydany przez biuro podróży
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie jest wartość wskaźnika RevPar dla hotelu "Zosieńka", jeżeli średni poziom frekwencji wynosi 60%, a przeciętna cena za nocleg to 240,00 zł?
A. 120,00 zł
B. 96,00 zł
C. 144,00 zł
D. 72,00 zł