Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 161
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie hotelowym "Jakub", który dysponuje 60 miejscami noclegowymi, w miesiącu wrześniu sprzedano 1.260 miejsc. Jak wysoki był stopień wykorzystania miejsc w tym hotelu?

A. 65%
B. 70%
C. 45%
D. 12%
Realizacja usług w recepcji

Do czego używany jest terminal POS?

A. do bezprzewodowej wymiany danych między recepcją a obsługą pięter
B. do automatycznego rozpoznawania kart kredytowych oraz ich autoryzacji
C. do kodowania kart magnetycznych - kluczy do pokoi
D. do generowania paragonu fiskalnego za usługi hotelowe
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument potwierdzający dokonanie płatności za usługi hotelowe powinien wręczyć recepcjonista gościowi, który uiścił opłatę gotówką za pobyt?

A. Paragon fiskalny
B. Fakturę proforma
C. Potwierdzenie z terminala
D. Polecenie przelewu
Realizacja usług w recepcji

Przy wystawianiu faktury dla gościa, recepcjonista powinien ustalić

A. zakres wszelkich usług, które były wykorzystywane przez gościa podczas pobytu w hotelu
B. zakres płatnych usług, z których skorzystał gość w trakcie pobytu w hotelu
C. informacje o osobach, które wykonywały usługi wymienione w fakturze
D. dane osoby, dla której wystawiana jest faktura
HGT.06 Pytanie 168
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę będzie zobowiązany uiścić gość za nocleg w okresie od 10 do 15 lipca, przy założeniu, że cena netto za pokój wynosi 100 zł, a stawka VAT wynosi 8%?

A. 600 zł
B. 648 zł
C. 500 zł
D. 540 zł
Realizacja usług w recepcji

Korzystając z załączonego fragmentu rachunku wstępnego oblicz wartość netto usług podstawowych, dla których stawka VAT wynosi 8%.

Nazwa usługij.m.ilośćCena jednostkowa brutto (zł)Wartość brutto (zł)
noclegidoba4250,001 000,00
wyżywienieszt.850,00400,00
RAZEM300,001 400,00

A. 1 138,21 zł
B. 1 296,30 zł
C. 925,93 zł
D. 370,37 zł
HGT.06 Pytanie 170
Realizacja usług w recepcji

Jeśli wskaźnik wykorzystania pokoi dwuosobowych spadnie o 10%, to jaki będzie wpływ na wskaźnik przychodów na pokój?

A. zmniejszy się o 10%
B. zwiększy się o 10%
C. zmniejszy się o 20%
D. zwiększy się o 20%
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie przedstawionego fragmentu faktury ustal kwotę podatku VAT, którą powinien recepcjonista wpisać w puste pole, rozliczając koszty zrealizowanej usługi.

Nazwa usługiJednostka miaryIlośćCena jednostkowa netto w złWartość netto w złPodatek VAT w %Kwota podatku VAT w złWartość brutto w zł
Masaż częściowy ciałagodz.281,30162,6023200,00

A. 18,70 zł
B. 37,40 zł
C. 14,81 zł
D. 40,65 zł
Realizacja usług w recepcji

Zamawiający powinien uiścić opłatę za konferencję trwającą dwa dni w hotelu po otrzymaniu faktury z odroczoną płatnością?

A. czekiem po konferencji
B. przelewem przed konferencją
C. czekiem przed konferencją
D. przelewem po konferencji
Realizacja usług w recepcji

Wskaźnik wykorzystania noclegów wynoszący 75% oznacza:

A. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelowego
B. o opłacalności poniżej średniej krajowej
C. o opłacalności działalności obiektu hotelowego
D. o sezonowym charakterze działalności obiektu hotelowego
HGT.06 Pytanie 175
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie załączonego paragonu określ, jaką należność zapłacił gość za skorzystanie z usługi noclegowej i pakietu HB w hotelu.

Hotel Rubin
Sp. z o. o.
ul. Krótka 5
00-025 Warszawa
NIP 839-42-50-122
2013-02-25     156
Paragon fiskalny
Parking2* 20,0040,00 A
Obiadokolacja2* 60,00120,00 B
Nocleg2*300,00600,00 B
SP. OP A40,00
PTU A 23%7,48
SP. OP B720,00
PTU B 8 %53,33
SUMA PTU60,81
SUMA760,00
0002/000114,00
Kasjer 23
Nr sys.00987

A. 760 zł
B. 600 zł
C. 120 zł
D. 720 zł
HGT.06 Pytanie 177
Realizacja usług w recepcji

Elementem, który jest niezbędny w trakcie rejestracji gościa w każdym obiekcie noclegowym, jest

A. określenie zakresu płatnych usług
B. zainkasowanie opłaty od gościa
C. wręczenie karty pobytu
D. wsparcie przy bagażach
HGT.06 Pytanie 179
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę za zakwaterowanie ureguluje gość spędzający w hotelu 4 doby, jeśli cena pokoju wynosi 300,00 zł za pierwszą dobę, a zniżka za kolejne doby wynosi 20%?

A. 1 380,00 zł
B. 1 110,00 zł
C. 1 020,00 zł
D. 1 200,00 zł
HGT.06 Pytanie 180
Realizacja usług w recepcji

W jakim momencie powinno się otworzyć rachunek dla gościa hotelowego?

A. Podczas procesu check-out
B. W trakcie rezerwacji pokoju przez gościa
C. W czasie pobytu gościa w obiekcie
D. Podczas procedury check-in
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane nie występują na fakturze VAT, którą wystawia recepcjonista jako potwierdzenie zapłaty za pobyt dla gościa?

A. Informacji identyfikacyjnych gościa hotelowego
B. Numeru pokoju, w którym gość przebywał
C. Szczegółów dotyczących kwoty podatku od towarów i usług
D. Danych identyfikacyjnych wystawcy dokumentu
HGT.06 Pytanie 185
Realizacja usług w recepcji

Hotel dysponuje 200 miejscami do spania. Żeby jego działalność była opłacalna, powinien co miesiąc osiągnąć obłożenie na poziomie 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w skali miesiąca?

A. 3 000
B. 1 000
C. 6 000
D. 2 000
Realizacja usług w recepcji

Oblicz kwotę, jaką gość uiści za pobyt w hotelu, jeśli wartość brutto zamówionych i wykonanych usług wynosi 1 200,00 zł, a przy rezerwacji wpłacono zaliczkę w wysokości 30% wartości zamówienia na konto hotelu?

A. 960,00 zł
B. 840,00 zł
C. 360,00 zł
D. 300,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem dokonuje się dyspozycji transferu należności za korzystanie z usługi noclegowej z konta gościa na konto motelu?

A. Dowodem wpłaty
B. Rachunkiem wstępnym
C. Poleceniem przelewu
D. Fakturą
HGT.06 Pytanie 192
Realizacja usług w recepcji

Jednym z kroków w procesie check-out jest

A. wystawienie rachunku wstępnego
B. przyjęcie zamówienia
C. zapytanie, czy dokonano rezerwacji
D. realizowanie nietypowych życzeń
Realizacja usług w recepcji

Którą liczbę w kolumnie "Ilość" i kwotę w pozycji "Wartość netto w zł" powinien wpisać recepcjonista w fakturze?

Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jedn. netto
w zł
Wartość netto
w zł
Stawka VAT
w %
Wartość brutto
w zł
Noclegdoba110,008594,00

A. 6; 648,00 zł
B. 5; 550,00 zł
C. 5; 648,00 zł
D. 6; 550,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Którą kwotę powinien wpisać recepcjonista na zamieszczonym potwierdzeniu rezerwacji w pozycji "koszt pobytu"?

Potwierdzenie rezerwacji
Liczba osób: 2Data przyjazdu: 12.08Data wyjazdu: 15.08
Liczba /rodzaj pokoju /cena za dobę: 1 /double/200 zł
Wyżywienie /data /cena:
– śniadanie /13.08, 14.08, 15.08 /wliczone w cenę pokoju
– obiad /12.08, 13.08, 14.08 /50 zł /os.
– kolacja /12.08, 13.08, 14.08 /30 zł /os.
Koszt pobytu........................................................
(Podane ceny są cenami brutto)

A. 940 zł
B. 1 680 zł
C. 680 zł
D. 1 080 zł
Realizacja usług w recepcji

W jakim momencie pracownik recepcji hotelowej powinien przygotować raport dobowy?

A. Po zakończeniu sprzedaży w danym dniu, zanim rozpocznie sprzedaż w dniu następnym
B. Po zakończeniu doby pobytu gościa w hotelu, zanim zacznie się kolejna doba pobytu
C. Po zakończeniu pracy w danej zmianie, zanim zacznie pracę na następnej zmianie
D. Po zakończeniu sprzedaży w danym miesiącu, zanim rozpocznie sprzedaż w miesiącu następnym
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu karty rezerwacyjnej, określ wartość brutto za usługi noclegowe świadczone przez hotel panu Janowi Nowakowi?

Nr rezerwacjiData przyjazduGodz. przyjazduData wyjazduGodz. wyjazdu
2000/201401.12.201416.0008.12.20148.00
Cena pokoju DBL
(z VAT)
Liczba gościZaliczkaNr pokojuPłatność
100,00 zł/doba2-152PRZELEW
Nazwisko NOWAK
Imię JAN
Ulica BAŁTYCKA 10
Kod poczt., miejscowość 31-058 GDYNIA
Kraj POLSKA

A. 1 600,00 zł
B. 700,00 zł
C. 1 400,00 zł
D. 800,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę, pobrał płatność w gotówce. Recepcjonista jest zobowiązany wydać gościowi

A. rachunek wstępny
B. paragon fiskalny
C. potwierdzenie wpłaty KP
D. dowód wpłaty