Filtrowanie pytań
 Realizacja usług w recepcji 
A. 65%
B. 70%
C. 45%
D. 12%
 Realizacja usług w recepcji 
Ile potwierdzeń generuje terminal POS po przeprowadzeniu transakcji płatniczej kartą kredytową za usługi hotelowe?
A. Dwa
B. Cztery
C. Jedno
D. Trzy
 Realizacja usług w recepcji 
Do czego używany jest terminal POS?
A. do bezprzewodowej wymiany danych między recepcją a obsługą pięter
B. do automatycznego rozpoznawania kart kredytowych oraz ich autoryzacji
C. do kodowania kart magnetycznych - kluczy do pokoi
D. do generowania paragonu fiskalnego za usługi hotelowe
 Realizacja usług w recepcji 
Jaki dokument potwierdzający dokonanie płatności za usługi hotelowe powinien wręczyć recepcjonista gościowi, który uiścił opłatę gotówką za pobyt?
A. Paragon fiskalny
B. Fakturę proforma
C. Potwierdzenie z terminala
D. Polecenie przelewu
 Realizacja usług w recepcji 
W hotelu "Saturn", który dysponuje 50 miejscami noclegowymi, w miesiącu kwietniu zarezerwowano 500 miejsc. Jaki był stopień wykorzystania miejsc noclegowych?
A. 33%
B. 40%
C. 53%
D. 20%
 Realizacja usług w recepcji 
Jaki dokument przesyłany do klienta zawiera wszystkie warunki dotyczące rezerwacji usług hotelowych?
A. Voucher
B. Faktura wstępna
C. Karta pobytu
D. Potwierdzenie rezerwacji
 Realizacja usług w recepcji 
Przy wystawianiu faktury dla gościa, recepcjonista powinien ustalić
A. zakres wszelkich usług, które były wykorzystywane przez gościa podczas pobytu w hotelu
B. zakres płatnych usług, z których skorzystał gość w trakcie pobytu w hotelu
C. informacje o osobach, które wykonywały usługi wymienione w fakturze
D. dane osoby, dla której wystawiana jest faktura
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką kwotę będzie zobowiązany uiścić gość za nocleg w okresie od 10 do 15 lipca, przy założeniu, że cena netto za pokój wynosi 100 zł, a stawka VAT wynosi 8%?
A. 600 zł
B. 648 zł
C. 500 zł
D. 540 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Korzystając z załączonego fragmentu rachunku wstępnego oblicz wartość netto usług podstawowych, dla których stawka VAT wynosi 8%. 
 
| Nazwa usługi | j.m. | ilość | Cena jednostkowa brutto (zł) | Wartość brutto (zł) | 
| noclegi | doba | 4 | 250,00 | 1 000,00 | 
| wyżywienie | szt. | 8 | 50,00 | 400,00 | 
| RAZEM | 300,00 | 1 400,00 | ||
A. 1 138,21 zł
B. 1 296,30 zł
C. 925,93 zł
D. 370,37 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Jeśli wskaźnik wykorzystania pokoi dwuosobowych spadnie o 10%, to jaki będzie wpływ na wskaźnik przychodów na pokój?
A. zmniejszy się o 10%
B. zwiększy się o 10%
C. zmniejszy się o 20%
D. zwiększy się o 20%
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie przedstawionego fragmentu faktury ustal kwotę podatku VAT, którą powinien recepcjonista wpisać w puste pole, rozliczając koszty zrealizowanej usługi. 
 
| Nazwa usługi | Jednostka miary | Ilość | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość netto w zł | Podatek VAT w % | Kwota podatku VAT w zł | Wartość brutto w zł | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Masaż częściowy ciała | godz. | 2 | 81,30 | 162,60 | 23 | 200,00 | 
A. 18,70 zł
B. 37,40 zł
C. 14,81 zł
D. 40,65 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Obniżka cen po sezonie jest rezultatem:
A. polityki cenowej
B. polityki dotyczącej produktu
C. zmniejszenia jakości umeblowania pokoi
D. zmniejszenia jakości oferowanych usług
 Realizacja usług w recepcji 
Zamawiający powinien uiścić opłatę za konferencję trwającą dwa dni w hotelu po otrzymaniu faktury z odroczoną płatnością?
A. czekiem po konferencji
B. przelewem przed konferencją
C. czekiem przed konferencją
D. przelewem po konferencji
 Realizacja usług w recepcji 
Wskaźnik wykorzystania noclegów wynoszący 75% oznacza:
A. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelowego
B. o opłacalności poniżej średniej krajowej
C. o opłacalności działalności obiektu hotelowego
D. o sezonowym charakterze działalności obiektu hotelowego
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie załączonego paragonu określ, jaką należność zapłacił gość za skorzystanie z usługi noclegowej i pakietu HB w hotelu. 
 
| Hotel Rubin | ||
| Sp. z o. o. | ||
| ul. Krótka 5 | ||
| 00-025 Warszawa | ||
| NIP 839-42-50-122 | ||
| 2013-02-25 156 | ||
| Paragon fiskalny | ||
| Parking | 2* 20,00 | 40,00 A | 
| Obiadokolacja | 2* 60,00 | 120,00 B | 
| Nocleg | 2*300,00 | 600,00 B | 
| SP. OP A | 40,00 | |
| PTU A 23% | 7,48 | |
| SP. OP B | 720,00 | |
| PTU B 8 % | 53,33 | |
| SUMA PTU | 60,81 | |
| SUMA | 760,00 | |
| 0002/0001 | 14,00 | |
| Kasjer 23 | ||
| Nr sys. | 00987 | |
A. 760 zł
B. 600 zł
C. 120 zł
D. 720 zł
 HGT.06  Pytanie 176 
 Realizacja usług w recepcji 
Recepcjonista wymaga dokumentu tożsamości gościa w trakcie
A. meldowania się w hotelu
B. świadczenia usług dodatkowych w czasie pobytu w hotelu
C. rozliczania za nocleg w obiekcie
D. codziennego wydawania klucza do pokoju
 Realizacja usług w recepcji 
Elementem, który jest niezbędny w trakcie rejestracji gościa w każdym obiekcie noclegowym, jest
A. określenie zakresu płatnych usług
B. zainkasowanie opłaty od gościa
C. wręczenie karty pobytu
D. wsparcie przy bagażach
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie jest wykorzystanie miejsc noclegowych w hotelu, jeśli liczba dostępnych miejsc wynosi 150, a w ciągu dnia obsłużono 120 gości?
A. 120%
B. 75%
C. 80%
D. 125%
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką kwotę za zakwaterowanie ureguluje gość spędzający w hotelu 4 doby, jeśli cena pokoju wynosi 300,00 zł za pierwszą dobę, a zniżka za kolejne doby wynosi 20%?
A. 1 380,00 zł
B. 1 110,00 zł
C. 1 020,00 zł
D. 1 200,00 zł
 Realizacja usług w recepcji 
W jakim momencie powinno się otworzyć rachunek dla gościa hotelowego?
A. Podczas procesu check-out
B. W trakcie rezerwacji pokoju przez gościa
C. W czasie pobytu gościa w obiekcie
D. Podczas procedury check-in
 Realizacja usług w recepcji 
Na którym etapie złożonej obsługi klienta recepcjonista powinien poinformować go o zasadach dokonywania przedpłaty?
A. Rejestracji
B. Rozliczenia
C. Rezerwacji
D. Pobytu
 Realizacja usług w recepcji 
Aby gość hotelowy mógł uregulować należność za pobyt przy użyciu karty płatniczej, recepcja musi być wyposażona
A. w komputer z drukarką
B. w urządzenie fiskalne
C. w sprzęt do imbusowania
D. w terminal POS
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką kwotę netto należy wpisać na fakturze, jeśli po zakończeniu rozliczenia gościa za usługi noclegowe wartość brutto wyniosła 750,00 zł?
A. 49,07 zł
B. 55,56 zł
C. 694,44 zł
D. 700,93 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie dane nie występują na fakturze VAT, którą wystawia recepcjonista jako potwierdzenie zapłaty za pobyt dla gościa?
A. Informacji identyfikacyjnych gościa hotelowego
B. Numeru pokoju, w którym gość przebywał
C. Szczegółów dotyczących kwoty podatku od towarów i usług
D. Danych identyfikacyjnych wystawcy dokumentu
 Realizacja usług w recepcji 
Hotel dysponuje 200 miejscami do spania. Żeby jego działalność była opłacalna, powinien co miesiąc osiągnąć obłożenie na poziomie 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w skali miesiąca?
A. 3 000
B. 1 000
C. 6 000
D. 2 000
 Realizacja usług w recepcji 
Oblicz kwotę, jaką gość uiści za pobyt w hotelu, jeśli wartość brutto zamówionych i wykonanych usług wynosi 1 200,00 zł, a przy rezerwacji wpłacono zaliczkę w wysokości 30% wartości zamówienia na konto hotelu?
A. 960,00 zł
B. 840,00 zł
C. 360,00 zł
D. 300,00 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Jakim dokumentem dokonuje się dyspozycji transferu należności za korzystanie z usługi noclegowej z konta gościa na konto motelu?
A. Dowodem wpłaty
B. Rachunkiem wstępnym
C. Poleceniem przelewu
D. Fakturą
 Realizacja usług w recepcji 
Niska kwota nowej oferty hotelowej, mająca na celu szybkie wprowadzenie usługi na rynek, to cena
A. penetracyjna
B. progowa
C. zróżnicowana
D. prestiżowa
 Realizacja usług w recepcji 
Gość może ponieść koszty za pierwszą dobę, jeśli nie zgłosi się w umówionym czasie do hotelu, mimo że dokonał rezerwacji
A. gwarantowanej
B. niegwarantowanej
C. wstępnej
D. kredytowej
 Realizacja usług w recepcji 
Który dokument finansowy pozwala biuru podróży na przekazanie płatności na konto hotelu za jego usługi?
A. Polecenia przelewu
B. Rachunku wstępnego
C. Dowodu wpłaty
D. Faktury
 Realizacja usług w recepcji 
Poprawnie uzupełniona faktura za nocleg gościa w hotelu nie zawiera informacji o
A. numerze rezerwacji
B. sprzedawcy
C. dacie wystawienia faktury
D. nabywcy
 Realizacja usług w recepcji 
Jednym z kroków w procesie check-out jest
A. wystawienie rachunku wstępnego
B. przyjęcie zamówienia
C. zapytanie, czy dokonano rezerwacji
D. realizowanie nietypowych życzeń
 Realizacja usług w recepcji 
Którą liczbę w kolumnie "Ilość" i kwotę w pozycji "Wartość netto w zł" powinien wpisać recepcjonista w fakturze? 
 
| Nazwa usługi | J.m. | Ilość | Cena jedn. netto w zł  | Wartość netto w zł  | Stawka VAT w %  | Wartość brutto w zł  | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Nocleg | doba | 110,00 | 8 | 594,00 | 
A. 6; 648,00 zł
B. 5; 550,00 zł
C. 5; 648,00 zł
D. 6; 550,00 zł
 Realizacja usług w recepcji 
W przypadku, gdy gość hotelowy opuści obiekt bez uregulowania należności za pobyt, recepcjonista ma możliwość zarejestrowania tego zdarzenia:
A. w dzienniku meldunkowym
B. w spisie wierzycieli
C. w rejestrze skarg
D. na czarnej liście
 Realizacja usług w recepcji 
Którą kwotę powinien wpisać recepcjonista na zamieszczonym potwierdzeniu rezerwacji w pozycji "koszt pobytu"? 
 
| Potwierdzenie rezerwacji | ||
|---|---|---|
| Liczba osób: 2 | Data przyjazdu: 12.08 | Data wyjazdu: 15.08 | 
| Liczba /rodzaj pokoju /cena za dobę: 1 /double/200 zł | ||
| Wyżywienie /data /cena: | ||
| – śniadanie /13.08, 14.08, 15.08 /wliczone w cenę pokoju | ||
| – obiad /12.08, 13.08, 14.08 /50 zł /os. | ||
| – kolacja /12.08, 13.08, 14.08 /30 zł /os. | ||
| Koszt pobytu........................................................ | ||
| (Podane ceny są cenami brutto) | ||
A. 940 zł
B. 1 680 zł
C. 680 zł
D. 1 080 zł
 Realizacja usług w recepcji 
W jakim momencie pracownik recepcji hotelowej powinien przygotować raport dobowy?
A. Po zakończeniu sprzedaży w danym dniu, zanim rozpocznie sprzedaż w dniu następnym
B. Po zakończeniu doby pobytu gościa w hotelu, zanim zacznie się kolejna doba pobytu
C. Po zakończeniu pracy w danej zmianie, zanim zacznie pracę na następnej zmianie
D. Po zakończeniu sprzedaży w danym miesiącu, zanim rozpocznie sprzedaż w miesiącu następnym
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie fragmentu karty rezerwacyjnej, określ wartość brutto za usługi noclegowe świadczone przez hotel panu Janowi Nowakowi? 
 
| Nr rezerwacji | Data przyjazdu | Godz. przyjazdu | Data wyjazdu | Godz. wyjazdu | 
|---|---|---|---|---|
| 2000/2014 | 01.12.2014 | 16.00 | 08.12.2014 | 8.00 | 
| Cena pokoju DBL (z VAT)  | Liczba gości | Zaliczka | Nr pokoju | Płatność | 
| 100,00 zł/doba | 2 | - | 152 | PRZELEW | 
| Nazwisko NOWAK | ||||
| Imię JAN | ||||
| Ulica BAŁTYCKA 10 | ||||
| Kod poczt., miejscowość 31-058 GDYNIA | ||||
| Kraj POLSKA | ||||
A. 1 600,00 zł
B. 700,00 zł
C. 1 400,00 zł
D. 800,00 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Jaki dokument płatniczy, wydany przez biuro podróży, przedstawiony przez gościa podczas zameldowania, potwierdza uiszczenie opłaty za nocleg?
A. Dowód wpłaty
B. Voucher hotelowy
C. Weksel własny
D. Polecenie przelewu
 Realizacja usług w recepcji 
Dokument, który potwierdza rezerwację nabytych usług i jest przekazywany przez klienta biura podróży do hotelarza, to
A. voucher
B. czek
C. faktura
D. zlecenie
 Realizacja usług w recepcji 
Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę, pobrał płatność w gotówce. Recepcjonista jest zobowiązany wydać gościowi
A. rachunek wstępny
B. paragon fiskalny
C. potwierdzenie wpłaty KP
D. dowód wpłaty