Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. Polecenie przelewu
B. Fakturę zaliczkową
C. Rachunek wstępny
D. Dokument kasowy
Realizacja usług w recepcji
Wydanie oraz dostarczenie faktury to część obsługi klienta w trakcie
A. przyjmowania zamówienia
B. procedury check-out
C. potwierdzania rezerwacji
D. procedury check-in
Realizacja usług w recepcji
Na jakie elementy nie wpływa popyt na usługi hotelowe?
A. wymagań klientów
B. dochodów klientów
C. kosztów usług hotelowych
D. przychodu hotelarza
Realizacja usług w recepcji
Który z podanych składników musi znajdować się na fakturze za usługi hotelowe?
A. Podpis klienta
B. Kwota brutto
C. Numer PESEL klienta
D. Kod PKWiU
Realizacja usług w recepcji
Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która przebywała w hotelu w terminie od 11 do 16.04.2017 r. i skorzystała z pokojów: 1- i 2-osobowego.
| Cennik usług ważny od 1.06.2016 r. do 31.05.2017 r. | ||
| Rodzaj pokoju | 1.06 – 30.09.2016 r. | 1.10.2016 r. – 31.05.2017 r. |
| Pokój 1-osobowy | 200,00 zł/doba | 150,00 zł/doba |
| Pokój 2-osobowy | 300,00 zł/doba | 250,00 zł/doba |
| Rabat w wysokości 10% za dobę za pokój – przy wynajmie pokoju na więcej niż 4 doby. | ||
A. 2 400,00 zł
B. 1 800,00 zł
C. 2 250,00 zł
D. 2 000,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Gość może ponieść koszty za pierwszą dobę, jeśli nie zgłosi się w umówionym czasie do hotelu, mimo że dokonał rezerwacji
A. wstępnej
B. gwarantowanej
C. niegwarantowanej
D. kredytowej
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest wykorzystanie miejsc hotelowych w kwietniu, jeśli hotel dysponuje 80 miejscami noclegowymi, a w tym miesiącu sprzedano 600 miejsc?
A. 50%
B. 25%
C. 80%
D. 60%
Realizacja usług w recepcji
W jakim momencie pracownik recepcji hotelowej powinien przygotować raport dobowy?
A. Po zakończeniu sprzedaży w danym dniu, zanim rozpocznie sprzedaż w dniu następnym
B. Po zakończeniu sprzedaży w danym miesiącu, zanim rozpocznie sprzedaż w miesiącu następnym
C. Po zakończeniu pracy w danej zmianie, zanim zacznie pracę na następnej zmianie
D. Po zakończeniu doby pobytu gościa w hotelu, zanim zacznie się kolejna doba pobytu
Realizacja usług w recepcji
Klient zarezerwował dla czterech osób w terminie od 2 do 4 października apartament rodzinny, dwie obiadokolacje oraz trzygodzinny pakiet rekreacyjny. Którą kwotę w pozycji Razem powinien wpisać recepcjonista w przesłanej do klienta kalkulacji kosztów?
| KALKULACJA KOSZTÓW (śniadania w cenie noclegu) | |||
|---|---|---|---|
| USŁUGA | TERMIN | WARTOŚĆ BRUTTO (ceny w zł) | |
| V-IX | X-IV | ||
| Apartament rodzinny (doba) | 200.00 | 180.00 | |
| Obiadokolacja | 50.00 | 40.00 | |
| Rekreacja 3h/osoba | 50.00 | 40.00 | |
| RAZEM | |||
A. 1120,00 zł
B. 1400,00 zł
C. 520,00 zł
D. 840,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista-kasjer zrealizował płatność od gościa za pomocą urządzenia POS, co wskazuje, że gość uregulował należność
A. gotówką
B. przelewem
C. kartą płatniczą
D. czekiem
Realizacja usług w recepcji
Porównaj średnią długość pobytu gościa w hotelu w lipcu i sierpniu, jeśli liczba odwiedzających w sierpniu spadła w stosunku do lipca, natomiast liczba zrealizowanych noclegów pozostała taka sama?
A. Średnia długość pobytu gościa w sierpniu była krótsza niż w lipcu
B. Średnia długość pobytu gościa w sierpniu była dłuższa niż w lipcu
C. Średnia długość pobytu gościa w obu miesiącach była identyczna
D. Średnia długość pobytu gościa w lipcu była dłuższa niż w sierpniu
Realizacja usług w recepcji
Ile potwierdzeń generuje terminal POS po przeprowadzeniu transakcji płatniczej kartą kredytową za usługi hotelowe?
A. Trzy
B. Cztery
C. Dwa
D. Jedno
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest założenie preautoryzacji karty płatniczej gościa w hotelu?
A. zweryfikowanie dostępnych funduszy na koncie gościa
B. ściągnięcie środków z konta użytkownika
C. ustalenie tożsamości posiadacza karty
D. ochrona środków na opłaty związane z pobytem gościa
Realizacja usług w recepcji
Ile wynosi wartość brutto usługi gastronomicznej opisanej w przedstawionym fragmencie faktury?
| Lp. | Nazwa towaru lub usługi | Ilość | Jedn. miary | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość netto w zł | Stawka VAT w % | Kwota podatku w zł | Wartość brutto w zł |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Kolacja | 20 | sztuka | 80,00 | 1 600,00 | 8% |
A. 1 600,00 zł
B. 1 728,00 zł
C. 299,00 zł
D. 368,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on pokój 2-osobowy na trzy doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 15% rabatu?
| Cennik pokoi | |
|---|---|
| Rodzaj pokoju | Cena brutto za dobę |
| Pokój SGL | 500,00 zł |
| Pokój DBL | 400,00 zł |
| APT | 700,00 zł |
A. 1 020,00 zł
B. 1 275,00 zł
C. 1 785,00 zł
D. 1 000,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Klient złożył pisemne zamówienie na nocleg, w którym podał numer swojej karty kredytowej oraz określił godzinę przybycia do hotelu na 1700. W wyznaczonym czasie nie dotarł jednak do obiektu. Do której godziny recepcjonista powinien zatrzymać pokój i jakie działania związane z kosztami powinien podjąć?
A. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
Realizacja usług w recepcji
Po zakończeniu usługi noclegowej, z której korzystał gość, całkowita wartość brutto wyniosła 300,00 zł. Jaką wartość podatku powinno się wpisać na fakturze, jeśli nocleg jest objęty stawką 8%?
A. 22,22 zł
B. 23,22 zł
C. 24,22 zł
D. 25,22 zł
Realizacja usług w recepcji
Niska kwota nowej oferty hotelowej, mająca na celu szybkie wprowadzenie usługi na rynek, to cena
A. prestiżowa
B. progowa
C. zróżnicowana
D. penetracyjna
Realizacja usług w recepcji
Aby gość hotelowy mógł uregulować należność za pobyt przy użyciu karty płatniczej, recepcja musi być wyposażona
A. w sprzęt do imbusowania
B. w urządzenie fiskalne
C. w komputer z drukarką
D. w terminal POS
Realizacja usług w recepcji
Hotel "Piast" dysponuje 60 miejscami do spania. Wskaźnik wykorzystania miejsc noclegowych w miesiącu wrześniu wyniósł 50%. Ile miejsc noclegowych zostało sprzedanych w tym miesiącu?
A. 30
B. 60
C. 900
D. 450
HGT.06 Pytanie 61
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej recepcji klient pragnie uiścić opłatę za swój pobyt przy pomocy karty płatniczej. Czy jest to możliwe, gdy recepcja posiada
A. komputer z drukarką
B. terminal POS
C. kasę fiskalną
D. formularze faktur VAT
Realizacja usług w recepcji
Przy wręczaniu rachunku gościowi, zawsze warto zapytać
A. co mogło mu się nie spodobać w trakcie pobytu
B. o wysokość napiwku
C. czy rachunek jest poprawny
D. czy gość planuje przyjechać ponownie
Realizacja usług w recepcji
W obiekcie hotelowym z 200 pokojami dwuosobowymi oraz 100 pokojami jednoosobowymi, zredukowano liczbę miejsc noclegowych o 50. Jakie jest całkowite wykorzystanie usługowe tego hotelu?
A. 450 miejsc noclegowych
B. 300 pokoi
C. 250 pokoi
D. 350 miejsc noclegowych
Realizacja usług w recepcji
Wskaż, jakie wyposażenie jest niezbędne na stanowisku kasjera w hotelu o standardzie 3*?
A. Sejf, komputer
B. Kasa fiskalna, terminal płatniczy
C. Terminal płatniczy, komputer
D. Komputer, kasa fiskalna
Realizacja usług w recepcji
Jakim dokumentem księgowym biuro podróży może zrealizować płatność za usługi hotelu na jego konto?
A. Dowodu wypłaty
B. Polecenia przelewu
C. Duplikatu faktury
D. Rachunku wstępnego
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista powinien mieć możliwość przyjęcia płatności od gościa za usługi oferowane przez obiekt hotelowy w formie karty płatniczej?
A. we wszystkich obiektach hotelowych
B. w hotelach o kategorii 4* i 5*
C. w hotelach o kategorii 3* i 4*
D. w hotelach o kategorii 3*, 4* i 5*
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien przekazać recepcjonista gościowi, który z powodu utraty faktury, zwrócił się z prośbą o jej ponowne wystawienie?
A. Kopię faktury z nowym numerem
B. Kopię faktury z wcześniejszym numerem
C. Duplikat faktury z wcześniejszym numerem
D. Oryginał faktury z nowym numerem
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument recepcjonista przekaże osobie zamawiającej po zakończeniu pobytu grupy gości w hotelu, aby umożliwić dokonanie płatności przelewem?
A. Rachunek wstępny
B. Fakturę pro forma
C. Fakturę
D. Notę obciążeniową
Realizacja usług w recepcji
Menadżer hotelu "Uran" jest zobowiązany do szybkiego podjęcia decyzji o zwiększeniu cen usług. Która grupa gości powinna być pierwszą, której nowe stawki będą dotyczyć?
A. Nowych gości, którzy nie dokonali wcześniejszej rezerwacji
B. Klientów, którzy od dłuższego czasu korzystają z usług hotelu
C. Osób, które wcześniej zarezerwowały pokoje
D. Wszystkich gości hotelowych
Realizacja usług w recepcji
Wartość netto usług noclegowych wynosi 1 000 zł. Korzystając z danych zamieszczonych w ramce, oblicz wartość brutto za te usługi.
| Stawki podatku VAT dla usług hotelarskich podstawowych i dodatkowych |
| Usługi hoteli i innych obiektów noclegowych oraz usługi gastronomiczne z wyłączeniem podawania kawy, herbaty i napojów alkoholowych opodatkowane są 8% stawką podatku VAT, natomiast pozostałe usługi 23% stawką podatku VAT. |
A. 1 080 zł
B. 1 008 zł
C. 1 230 zł
D. 1 023 zł
Realizacja usług w recepcji
Jaką wartość brutto za usługi noclegowe objęte 8% stawką VAT powinien wpisać recepcjonista na fakturze, jeśli gość przebywał w hotelu przez 4 doby, a cena jednostkowa netto wynosiła 100 zł?
A. 400,00 zł
B. 500,00 zł
C. 432,00 zł
D. 368.00 zł
HGT.06 Pytanie 72
Realizacja usług w recepcji
Zarządca hotelu "Jastrząb" wprowadził wyższe ceny, nie zmieniając jakości świadczonych usług. Jak w tej sytuacji zmieni się popyt na te usługi?
A. zostanie na tym samym poziomie
B. wzrośnie, ale podaż się zmniejszy
C. spadnie
D. zwiększy się
Realizacja usług w recepcji
Hotel wystawił fakturę dla klienta, wskazując na konieczność uregulowania płatności w ciągu dwóch tygodni od jej wystawienia. Jaka forma płatności została określona w tym dokumencie?
A. Płatność kartą kredytową
B. Płatność gotówkowa
C. Czek
D. Polecenie przelewu
Realizacja usług w recepcji
Jakim dokumentem dokonuje się dyspozycji transferu należności za korzystanie z usługi noclegowej z konta gościa na konto motelu?
A. Rachunkiem wstępnym
B. Poleceniem przelewu
C. Fakturą
D. Dowodem wpłaty
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania hotelu są realizowane w ramach strategii cenowej?
A. Rozdawanie ulotek klientom
B. Przeprowadzenie remontu hotelu
C. Podjęcie współpracy z agencją marketingową
D. Oferowanie zniżek dla stałych klientów
Realizacja usług w recepcji
W sali konsumpcyjnej hotelu dostępnych jest 60 miejsc. Średni czas na spożycie posiłku wynosi 20 minut. Oblicz, ile obiadów można maksymalnie podać w czasie od godziny 13:00 do 15:00?
A. 360 obiadów
B. 480 obiadów
C. 240 obiadów
D. 180 obiadów
Realizacja usług w recepcji
Hotel posiada prawo zastawu na przedmiotach wniesionych przez gościa w celu
A. zabezpieczenia należności za świadczone usługi.
B. zapewnienia korzyści.
C. zabezpieczenia roszczenia gościa.
D. zagwarantowania płynności finansowej.
Realizacja usług w recepcji
Wskaźnik obłożenia miejsc noclegowych wynoszący 60% może sugerować
A. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelarskiego
B. o rentowności niższej od średniej krajowej
C. o zyskownej działalności obiektu hotelarskiego
D. o sezonowej pracy obiektu hotelarskiego
HGT.06 Pytanie 79
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, po uzyskaniu zgody gościa na wstępny rachunek, nie ma obowiązku wystawienia faktury VAT w dniu, gdy gość opuszcza hotel, jeśli klient ureguluje płatność za pobyt:
A. kartą płatniczą
B. gotówką
C. walutą obcą
D. przelewem
Realizacja usług w recepcji
Elementem, który jest niezbędny w trakcie rejestracji gościa w każdym obiekcie noclegowym, jest
A. zainkasowanie opłaty od gościa
B. wręczenie karty pobytu
C. określenie zakresu płatnych usług
D. wsparcie przy bagażach