Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 41
Realizacja usług w recepcji

Który z dokumentów należy przedstawić gościowi, który dokonuje płatności gotówką podczas procesu check out, w celu jego akceptacji?

A. Polecenie przelewu
B. Fakturę zaliczkową
C. Rachunek wstępny
D. Dokument kasowy
HGT.06 Pytanie 45
Realizacja usług w recepcji

Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która przebywała w hotelu w terminie od 11 do 16.04.2017 r. i skorzystała z pokojów: 1- i 2-osobowego.

Cennik usług ważny od 1.06.2016 r. do 31.05.2017 r.
Rodzaj pokoju1.06 – 30.09.2016 r.1.10.2016 r. – 31.05.2017 r.
Pokój 1-osobowy200,00 zł/doba150,00 zł/doba
Pokój 2-osobowy300,00 zł/doba250,00 zł/doba
Rabat w wysokości 10% za dobę za pokój – przy wynajmie pokoju na więcej niż 4 doby.

A. 2 400,00 zł
B. 1 800,00 zł
C. 2 250,00 zł
D. 2 000,00 zł
Realizacja usług w recepcji

W jakim momencie pracownik recepcji hotelowej powinien przygotować raport dobowy?

A. Po zakończeniu sprzedaży w danym dniu, zanim rozpocznie sprzedaż w dniu następnym
B. Po zakończeniu sprzedaży w danym miesiącu, zanim rozpocznie sprzedaż w miesiącu następnym
C. Po zakończeniu pracy w danej zmianie, zanim zacznie pracę na następnej zmianie
D. Po zakończeniu doby pobytu gościa w hotelu, zanim zacznie się kolejna doba pobytu
Realizacja usług w recepcji

Klient zarezerwował dla czterech osób w terminie od 2 do 4 października apartament rodzinny, dwie obiadokolacje oraz trzygodzinny pakiet rekreacyjny. Którą kwotę w pozycji Razem powinien wpisać recepcjonista w przesłanej do klienta kalkulacji kosztów?

KALKULACJA KOSZTÓW
(śniadania w cenie noclegu)
USŁUGATERMINWARTOŚĆ BRUTTO
(ceny w zł)
V-IXX-IV
Apartament rodzinny (doba)200.00180.00
Obiadokolacja50.0040.00
Rekreacja 3h/osoba50.0040.00
RAZEM

A. 1120,00 zł
B. 1400,00 zł
C. 520,00 zł
D. 840,00 zł
HGT.06 Pytanie 50
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista-kasjer zrealizował płatność od gościa za pomocą urządzenia POS, co wskazuje, że gość uregulował należność

A. gotówką
B. przelewem
C. kartą płatniczą
D. czekiem
HGT.06 Pytanie 51
Realizacja usług w recepcji

Porównaj średnią długość pobytu gościa w hotelu w lipcu i sierpniu, jeśli liczba odwiedzających w sierpniu spadła w stosunku do lipca, natomiast liczba zrealizowanych noclegów pozostała taka sama?

A. Średnia długość pobytu gościa w sierpniu była krótsza niż w lipcu
B. Średnia długość pobytu gościa w sierpniu była dłuższa niż w lipcu
C. Średnia długość pobytu gościa w obu miesiącach była identyczna
D. Średnia długość pobytu gościa w lipcu była dłuższa niż w sierpniu
HGT.06 Pytanie 53
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest założenie preautoryzacji karty płatniczej gościa w hotelu?

A. zweryfikowanie dostępnych funduszy na koncie gościa
B. ściągnięcie środków z konta użytkownika
C. ustalenie tożsamości posiadacza karty
D. ochrona środków na opłaty związane z pobytem gościa
Realizacja usług w recepcji

Ile wynosi wartość brutto usługi gastronomicznej opisanej w przedstawionym fragmencie faktury?

Lp.Nazwa towaru
lub usługi
IlośćJedn.
miary
Cena
jednostkowa
netto w zł
Wartość
netto
w zł
Stawka
VAT
w %
Kwota
podatku
w zł
Wartość
brutto
w zł
1.Kolacja20sztuka80,001 600,008%

A. 1 600,00 zł
B. 1 728,00 zł
C. 299,00 zł
D. 368,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on pokój 2-osobowy na trzy doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 15% rabatu?

Cennik pokoi
Rodzaj pokojuCena brutto za dobę
Pokój SGL500,00 zł
Pokój DBL400,00 zł
APT700,00 zł

A. 1 020,00 zł
B. 1 275,00 zł
C. 1 785,00 zł
D. 1 000,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Klient złożył pisemne zamówienie na nocleg, w którym podał numer swojej karty kredytowej oraz określił godzinę przybycia do hotelu na 1700. W wyznaczonym czasie nie dotarł jednak do obiektu. Do której godziny recepcjonista powinien zatrzymać pokój i jakie działania związane z kosztami powinien podjąć?

A. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
Realizacja usług w recepcji

Po zakończeniu usługi noclegowej, z której korzystał gość, całkowita wartość brutto wyniosła 300,00 zł. Jaką wartość podatku powinno się wpisać na fakturze, jeśli nocleg jest objęty stawką 8%?

A. 22,22 zł
B. 23,22 zł
C. 24,22 zł
D. 25,22 zł
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Piast" dysponuje 60 miejscami do spania. Wskaźnik wykorzystania miejsc noclegowych w miesiącu wrześniu wyniósł 50%. Ile miejsc noclegowych zostało sprzedanych w tym miesiącu?

A. 30
B. 60
C. 900
D. 450
HGT.06 Pytanie 62
Realizacja usług w recepcji

Przy wręczaniu rachunku gościowi, zawsze warto zapytać

A. co mogło mu się nie spodobać w trakcie pobytu
B. o wysokość napiwku
C. czy rachunek jest poprawny
D. czy gość planuje przyjechać ponownie
HGT.06 Pytanie 63
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie hotelowym z 200 pokojami dwuosobowymi oraz 100 pokojami jednoosobowymi, zredukowano liczbę miejsc noclegowych o 50. Jakie jest całkowite wykorzystanie usługowe tego hotelu?

A. 450 miejsc noclegowych
B. 300 pokoi
C. 250 pokoi
D. 350 miejsc noclegowych
HGT.06 Pytanie 66
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista powinien mieć możliwość przyjęcia płatności od gościa za usługi oferowane przez obiekt hotelowy w formie karty płatniczej?

A. we wszystkich obiektach hotelowych
B. w hotelach o kategorii 4* i 5*
C. w hotelach o kategorii 3* i 4*
D. w hotelach o kategorii 3*, 4* i 5*
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien przekazać recepcjonista gościowi, który z powodu utraty faktury, zwrócił się z prośbą o jej ponowne wystawienie?

A. Kopię faktury z nowym numerem
B. Kopię faktury z wcześniejszym numerem
C. Duplikat faktury z wcześniejszym numerem
D. Oryginał faktury z nowym numerem
Realizacja usług w recepcji

Menadżer hotelu "Uran" jest zobowiązany do szybkiego podjęcia decyzji o zwiększeniu cen usług. Która grupa gości powinna być pierwszą, której nowe stawki będą dotyczyć?

A. Nowych gości, którzy nie dokonali wcześniejszej rezerwacji
B. Klientów, którzy od dłuższego czasu korzystają z usług hotelu
C. Osób, które wcześniej zarezerwowały pokoje
D. Wszystkich gości hotelowych
Realizacja usług w recepcji

Wartość netto usług noclegowych wynosi 1 000 zł. Korzystając z danych zamieszczonych w ramce, oblicz wartość brutto za te usługi.

Stawki podatku VAT dla usług hotelarskich podstawowych i dodatkowych
Usługi hoteli i innych obiektów noclegowych oraz usługi gastronomiczne z wyłączeniem podawania kawy, herbaty i napojów alkoholowych opodatkowane są 8% stawką podatku VAT, natomiast pozostałe usługi 23% stawką podatku VAT.

A. 1 080 zł
B. 1 008 zł
C. 1 230 zł
D. 1 023 zł
Realizacja usług w recepcji

Jaką wartość brutto za usługi noclegowe objęte 8% stawką VAT powinien wpisać recepcjonista na fakturze, jeśli gość przebywał w hotelu przez 4 doby, a cena jednostkowa netto wynosiła 100 zł?

A. 400,00 zł
B. 500,00 zł
C. 432,00 zł
D. 368.00 zł
Realizacja usług w recepcji

Hotel wystawił fakturę dla klienta, wskazując na konieczność uregulowania płatności w ciągu dwóch tygodni od jej wystawienia. Jaka forma płatności została określona w tym dokumencie?

A. Płatność kartą kredytową
B. Płatność gotówkowa
C. Czek
D. Polecenie przelewu
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem dokonuje się dyspozycji transferu należności za korzystanie z usługi noclegowej z konta gościa na konto motelu?

A. Rachunkiem wstępnym
B. Poleceniem przelewu
C. Fakturą
D. Dowodem wpłaty
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania hotelu są realizowane w ramach strategii cenowej?

A. Rozdawanie ulotek klientom
B. Przeprowadzenie remontu hotelu
C. Podjęcie współpracy z agencją marketingową
D. Oferowanie zniżek dla stałych klientów
HGT.06 Pytanie 76
Realizacja usług w recepcji

W sali konsumpcyjnej hotelu dostępnych jest 60 miejsc. Średni czas na spożycie posiłku wynosi 20 minut. Oblicz, ile obiadów można maksymalnie podać w czasie od godziny 13:00 do 15:00?

A. 360 obiadów
B. 480 obiadów
C. 240 obiadów
D. 180 obiadów
Realizacja usług w recepcji

Hotel posiada prawo zastawu na przedmiotach wniesionych przez gościa w celu

A. zabezpieczenia należności za świadczone usługi.
B. zapewnienia korzyści.
C. zabezpieczenia roszczenia gościa.
D. zagwarantowania płynności finansowej.
Realizacja usług w recepcji

Wskaźnik obłożenia miejsc noclegowych wynoszący 60% może sugerować

A. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelarskiego
B. o rentowności niższej od średniej krajowej
C. o zyskownej działalności obiektu hotelarskiego
D. o sezonowej pracy obiektu hotelarskiego
HGT.06 Pytanie 80
Realizacja usług w recepcji

Elementem, który jest niezbędny w trakcie rejestracji gościa w każdym obiekcie noclegowym, jest

A. zainkasowanie opłaty od gościa
B. wręczenie karty pobytu
C. określenie zakresu płatnych usług
D. wsparcie przy bagażach