Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 361
Realizacja usług w recepcji

Podstawową usługą świadczoną przez stanice jest

A. wodowanie i wyciąganie różnorodnych jednostek pływających z wody.
B. możliwość parkowania autobusów.
C. świadczenie usług kulturalno - rozrywkowych.
D. zapewnienie podstawowego wyposażenia sal wielofunkcyjnych.
HGT.06 Pytanie 362
Realizacja usług w recepcji

Biuro podróży "Marzenie" na podstawie zawartej umowy pisemnej z liniami lotniczymi PLL LOT zakupiło w okresie od czerwca do sierpnia 2010 r. określoną liczbę usług, za którą z góry zapłaciło. W ramach zawartej umowy biuro nie może zrezygnować nawet z ich części. Ta forma umowy to

A. czarter.
B. umowa zlecenia.
C. umowa agencyjna.
D. allotment.
HGT.06 Pytanie 363
Realizacja usług w recepcji

Hotel trzygwiazdkowy, położony w miejscowości wypoczynkowej musi posiadać

A. możliwość oglądania telewizji w miejscu ogólnodostępnym.
B. zespół odnowy biologicznej - minimum dwa rodzaje usług.
C. kwiaciarnie lub możliwość dostarczania kwiatów.
D. zespół sal wielofunkcyjnych dostosowanych do charakteru obiektu.
HGT.06 Pytanie 364
Realizacja usług w recepcji

W trakcie pobytu wakacyjnego Pan Kowalski wraz z kolegą oraz ich żony skorzystali z przedstawionych usług rekreacyjnych oferowanych przez hotel. Do jakiej grupy usług można je zaliczyć?

Ilustracja do pytania 4
A. Podstawowych.
B. Komplementarnych.
C. Towarzyszących.
D. Fakultatywnych.
HGT.06 Pytanie 365
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Mimoza", aby sprzedać świadczone usługi wykorzystuje różne kanały dystrybucji. Który z gości hotelu "Mimoza" skorzystał z kanału bezpośredniego?

A. Pani Mikołajek, która skorzystała z międzynarodowego systemu rezerwacji.
B. Pani Kruk, której pobyt w hotelu zarezerwował zakład pracy.
C. Pan Kaliński, który wykupił wczasy w hotelu za pośrednictwem biura podróży.
D. Pan Sobczyk, który telefonicznie dokonał rezerwacji miejsca w hotelu.
HGT.06 Pytanie 366
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Kmita" prowadzi intensywną kampanię promocyjną, w której stosuje zasadę zgodną z hasłem: "niska cena - wysoka jakość". Którą z przedstawionych strategii stosuje hotel "Kmita"?

Ilustracja do pytania 6
A. Powolnej penetracji.
B. Powolnego "zbierania śmietanki".
C. Szybkiej penetracji.
D. Szybkiego "zbierania śmietanki".
HGT.06 Pytanie 367
Realizacja usług w recepcji

W recepcji hotelu zameldował się gość o silnych i szybkich reakcjach uczuciowych, odznaczający się dużą energią życiową i brakiem opanowania, który przejawiał tendencję do niezadowolenia i agresji. Dla którego typu temperamentu charakterystyczne jest opisane zachowanie?

A. Choleryka.
B. Sangwinika.
C. Melancholika.
D. Flegmatyka.
HGT.06 Pytanie 368
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z wymaganiami kategoryzacyjnymi usługę bagażową świadczą hotele kategorii

A. tylko 5*.
B. 2*, 3*, 4*, 5*.
C. 3*, 4* i 5*.
D. tylko 4* i 5*.
HGT.06 Pytanie 369
Realizacja usług w recepcji

W trakcie tygodniowego pobytu w hotelu "Amadeusz" arogancki i nieprzyjemny gość żądał od recepcjonisty po raz trzeci zmiany pokoju bez podania istotnego powodu. Jaką postawę powinien przyjąć recepcjonista?

A. Asertywną.
B. Obojętną.
C. Empatyczną.
D. Uległą.
HGT.06 Pytanie 370
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych działań dyrekcji hotelu nie wpłynie na wzrost popytu na usługi hotelarskie poza sezonem?

A. Reklama w prasie codziennej.
B. Obniżenie cen noclegów.
C. Dodatkowy pakiet usług bezpłatnych.
D. Wymiana kadry pracowniczej.
HGT.06 Pytanie 371
Realizacja usług w recepcji

Pan Jan Kowalski przybył do hotelu 2*. W ramach wykupionego noclegu obsługa hotelowa powinna zapewnić

A. wodę mineralną lub stołową i szklanki w pokoju.
B. sprzedaż gorących napojów, nie z automatu.
C. szklankę lub kubeczek jednorazowy w łazience.
D. możliwość zapłaty kartą płatniczą.
HGT.06 Pytanie 372
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych obiektów noclegowych, działających w Małopolsce, cieszyły się w 2007 r. największym popytem?

Ilustracja do pytania 12
A. Hotele i motele.
B. Schroniska i schroniska młodzieżowe.
C. Kempingi i pola biwakowe.
D. Pensjonaty i domy wycieczkowe.
HGT.06 Pytanie 373
Realizacja usług w recepcji

Biuro podróży "VIP" chce zorganizować pobyt grupie biznesmenów w hotelu 3* "The Best". Którego z zamówionych świadczeń i usług hotel nie musi gwarantować w cenie noclegu?

A. Room-service czynnego minimum 12 godz./dobę.
B. Przechowania bagażu gości po zwolnieniu pokoju.
C. Zmiany pościeli co 3 dni lub na życzenie gości.
D. Sprzedaży lub udostępnienia prasy codziennej.
HGT.06 Pytanie 374
Realizacja usług w recepcji

Państwo Kmiecik zdecydowali się spędzić urlop w Kenii, ponieważ nikt z ich znajomych jeszcze tam nie był. Po powrocie stali się głównym punktem zainteresowania swoich bliskich przyjaciół, sąsiadów i rodziny. Jaką potrzebę zaspokoili Państwo Kmiecik?

A. Przynależności.
B. Szacunku i uznania.
C. Samorealizacji.
D. Społeczną.
HGT.06 Pytanie 375
Realizacja usług w recepcji

Jakim zwrotem grzecznościowym powinien rozpocząć się list powitalny zostawiony w pokoju dla gościa VIP, którym będzie rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie?

A. Jego Magnificencja.
B. Jego Świątobliwość.
C. Jego Eminencja.
D. Jego Ekscelencja.
HGT.06 Pytanie 376
Realizacja usług w recepcji

Jan Nowak przybył do hotelu dnia 20.02.2010 r. i przebywał w nim tydzień. W następnym dniu po przyjeździe zdeponował w sejfie hotelowym dokumenty na dwie doby. Jaką datę powinien wpisać przyjmujący depozyt do załączonej kontrolki?

Ilustracja do pytania 16
A. 20.02.2010 r.
B. 21.02.2010 r.
C. 23.02.2010 r.
D. 27.02.2010 r.
HGT.06 Pytanie 377
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego polecenia, określ w jakim celu kierownik zmiany zwrócił się do recepcjonistki.

Ilustracja do pytania 17
A. Pokazania, że ona sama umie sobie doskonale poradzić i jest gotowa do podejmowania samodzielnych decyzji.
B. Poinformowania, że nie jest jeszcze dostatecznie samodzielna i wzbudzenia w niej poczucia winy.
C. Pokazania jak rozwiązać problem, udzielenia pomocy, ewentualnie przejęcia inicjatywy.
D. Poinformowania, jak powinna się zachować, co zrobić, jak postępować w każdej sytuacji.
HGT.06 Pytanie 378
Realizacja usług w recepcji

Fragment planu miasta z zaznaczonym dojazdem do hotelu umieszcza się zazwyczaj na

Ilustracja do pytania 18
A. karcie pobytu.
B. druku rezerwacji.
C. kwicie depozytowym.
D. karcie meldunkowej.
HGT.06 Pytanie 379
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych sprzętów stanowią obowiązkowe wyposażenie przedstawionego zespołu funkcjonalnego hotelu, niezależnie od kategorii?

Ilustracja do pytania 19
A. Telefon i terminal POS.
B. Telefon i fax.
C. Terminal POS i komputer.
D. Komputer i fax.
HGT.06 Pytanie 380
Realizacja usług w recepcji

Gość, który zakupił nocleg ze śniadaniem kontynentalnym podstawowym powinien otrzymać:

Ilustracja do pytania 20
A. pieczywo, masło, miód, dżem, oraz kawę lub herbatę.
B. jajka, wędliny pieczone mięsa, wędzone ryby, sery, płatki śniadaniowe.
C. tost panierowany nadziewany szynką, omlet z szynką, jajka po wiedeńsku.
D. kawę lub herbatę, pieczywo razowe, sok z grejpfruta, jogurt, jaja gotowane, owoce.
HGT.06 Pytanie 381
Realizacja usług w recepcji

W hotelu znajduje się grupa nastolatków. Na podstawie piramidy zdrowego żywienia określ, jakie produkty powinny dominować w ich menu.

Ilustracja do pytania 21
A. Produkty zbożowe.
B. Owoce.
C. Wyroby mięsne.
D. Nabiał.
HGT.06 Pytanie 382
Realizacja usług w recepcji

Goście nowego hotelu "Kormoran" stwierdzili w ankietach, że pobyt w hotelu należał do bardzo udanych, ceny proponowanych usług były przystępne, a o istnieniu hotelu zdecydowana większość gości dowiedziała się od swoich znajomych. Które z działań marketingowych powinien podjąć hotel w celu zwiększenia ilości gości?

A. Ulepszenie produktu.
B. Reklama w Internecie.
C. Niższa cena.
D. Podniesienie jakości obsługi.
HGT.06 Pytanie 383
Realizacja usług w recepcji

W celu zwiększenia liczby gości hotelowych w weekendy wprowadzono niższe o 30% ceny dla studentów. Który instrument promocji zastosowano?

A. Sprzedaż osobistą.
B. Public relations.
C. Promocję sprzedaży.
D. Reklamę.
HGT.06 Pytanie 384
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Grand" w Kołobrzegu wprowadził okresowo dla swoich stałych gości kupony zniżkowe na usługi noclegowe. Po osiągnięciu planowanego sukcesu kupony zostały wycofane. Które z poniższych działań powinna podjąć dyrekcja hotelu po analizie wyników sprzedaży przedstawionych na wykresie?

Ilustracja do pytania 24
A. Podnieść ceny usług hotelowych.
B. Pozostawić ceny niezmienione, obniżając jakość.
C. Wycofać całkowicie kupony zniżkowe.
D. Ponownie wprowadzić kupony zniżkowe.
HGT.06 Pytanie 385
Realizacja usług w recepcji

Ile wynosi wskaźnik RevPar dla hotelu "Zosieńka" jeżeli średnia frekwencja w hotelu wynosi 60%, a średnia cena w złotych za dobę hotelową 240,00 zł?

A. 120,00 zł
B. 96,00 zł
C. 72,00 zł
D. 144,00 zł
HGT.06 Pytanie 386
Realizacja usług w recepcji

Hotel 5* "Jolanta", o szerokim zakresie świadczonych usług i atrakcyjnych cenach doby hotelowej w pierwszych miesiącach swojej działalności osiągął wskaźnik wykorzystania miejsc noclegowych na poziomie 10%. W związku z tym wynikiem kadra zarządzająca powinna

A. zmodyfikować produkt hotelowy.
B. obniżyć cenę.
C. poinformować potencjalnych gości o istnieniu obiektu.
D. cieszyć się z osiągniętego sukcesu.
HGT.06 Pytanie 387
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony znak przeciwpożarowy umieszcza się w celu oznaczenia

Ilustracja do pytania 27
A. drzwi ewakuacyjnych.
B. wyjścia ewakuacyjnego.
C. kierunku do wyjścia drogi ewakuacyjnej schodami w dół na prawo.
D. kierunku do wyjścia drogi ewakuacyjnej schodami w dół na lewo.
HGT.06 Pytanie 388
Realizacja usług w recepcji

System HACCP stosuje się w celu wyeliminowania zagrożenia

A. utraty bagażu i przedmiotów wartościowych gościa hotelowego.
B. wybuchu pożaru w jednostce mieszkalnej.
C. terrorystycznego na terenie hotelu.
D. żywności podczas produkcji w gastronomii hotelowej.
HGT.06 Pytanie 389
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony znak ppoż umieszcza się w obiektach, gdzie obowiązuje zakaz

Ilustracja do pytania 29
A. gaszenia pożaru wodą.
B. używania otwartego ognia.
C. używania materiałów łatwopalnych.
D. gaszenia pożaru piaskiem.
HGT.06 Pytanie 390
Realizacja usług w recepcji

W hotelach 4* i 5* w części ogólnodostępnej obejmującej hall recepcyjny, sale gastronomiczne i wielofunkcyjne należy wyposażyć w klimatyzację lub inne urządzenia i systemy, które mają zapewniać wymianę powietrza i utrzymanie

A. temperatury od 17 °C do 20 °C oraz wilgotności od 30% do 40%.
B. temperatury od 18 °C do 21 °C oraz wilgotności od 80% do 90%.
C. temperatury od 16 °C do 19 °C oraz wilgotności od 45% do 65%.
D. temperatury od 18 °C do 21 °C oraz wilgotności od 45% do 60%.
HGT.06 Pytanie 391
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista może odmówić przyjęcia na przechowanie wartościowych przedmiotów, jeśli

A. zajmują zbyt dużo miejsca.
B. gość zleca tę usługę w godzinach nocnych.
C. są one tak małe, iż łatwo mogą się zagubić.
D. gość jest agresywny.
HGT.06 Pytanie 392
Realizacja usług w recepcji

W przypadku skażeń środkami chemicznymi lub biologicznymi powietrza na zewnątrz budynku obsługa hotelu w pierwszej kolejności powinna

A. otworzyć drzwi i okna.
B. sprowadzić gości hotelowych do piwnicy.
C. opuścić jak najszybciej hotel.
D. wyłączyć klimatyzację i wentylatory.
HGT.06 Pytanie 393
Realizacja usług w recepcji

Którą z metod należy zastosować w celu przygotowania jaj w restauracji hotelowej, jeżeli będą one użyte do potraw w stanie surowym ?

A. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. poniżej 60 °C przez 20 sekund.
B. Umyć dokładnie jaja w zimnej wodzie.
C. Umyć jaja roztworem wodnym octu.
D. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. powyżej 90 °C przez 10 sekund.
HGT.06 Pytanie 394
Realizacja usług w recepcji

Turystyka krajowa obejmuje

A. wyjazdy mieszkańców danego kraju poza jego granice.
B. podróże mieszkańców danego kraju do kraju sąsiedniego.
C. przyjazdy do kraju osób stale mieszkających poza nim.
D. podróże mieszkańców po własnym kraju.
HGT.06 Pytanie 395
Realizacja usług w recepcji

Wskaż rodzaj umowy, która przewiduje okresową, stałą rezerwację przez biuro podróży dowolnej ilości miejsc w danym obiekcie hotelarskim, przy założeniu, że można tę rezerwację zmniejszyć lub anulować przez potwierdzenie w ustalonym terminie.

A. Umowa agencyjna.
B. Umowa zlecenia.
C. Czarter.
D. Allotment.
HGT.06 Pytanie 396
Realizacja usług w recepcji

Obiektem hotelarskim sezonowym jest

A. dom wycieczkowy.
B. pole biwakowe.
C. pensjonat.
D. schronisko.
HGT.06 Pytanie 397
Realizacja usług w recepcji

Wskaż rodzaj obiektu hotelarskiego, który zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, powinien zapewnić co najmniej 30 miejsc noclegowych i minimalny zakres usług związanych z pobytem gości oraz powinien być dostosowany do samoobsługi klientów.

A. Schronisko.
B. Pensjonat.
C. Schronisko młodzieżowe.
D. Dom wycieczkowy.
HGT.06 Pytanie 398
Realizacja usług w recepcji

Obiekt posiadający co najmniej 7 pokoi, świadczący całodzienne wyżywienie dla swoich gości, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, to

A. motel.
B. hotel.
C. pensjonat.
D. dom wycieczkowy.
HGT.06 Pytanie 399
Realizacja usług w recepcji

Obiekty strzeżone, umożliwiające nocleg w namiotach, campobusach i przyczepach samochodowych zgodnie z ustawą o usługach turystycznych są kempingami, gdy

A. dostosowane są do samoobsługi klientów.
B. świadczą minimalny zakres usług związanych z pobytem klientów.
C. umożliwiają przyrządzanie posiłków i parkowanie samochodów.
D. świadczą szeroki zakres usług związanych z pobytem klientów.
HGT.06 Pytanie 400
Realizacja usług w recepcji

Wskaż organizację hotelarską, której zadaniem jest, między innymi, nadawanie szczególnych wyróżnień obiektom hotelarskim osiągającym najwyższy poziom w danej kategorii oraz jest organizatorem konkursów dla uczniów szkół hotelarskich.

A. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki.
B. Polska Izba Hotelarstwa.
C. Izba Gospodarcza Polskiego Zrzeszenia Hoteli.
D. Polskie Zrzeszenie Hoteli.