Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Jednym z zadań służby parterowej jest

A. zapewnienie porządku w holu hotelowym
B. organizowanie rezerwacji oraz sprzedaży usług noclegowych
C. nadzorowanie stanu technicznego urządzeń w holu hotelowym
D. doprowadzenie gościa do pokoju
Realizacja usług w recepcji

Małżeństwo z dwójką małych dzieci zamierza spędzić wakacje w luksusowym hotelu położonym jak najbliżej morza, który zapewni im nocleg w pokoju typu studio, atrakcje związane z pobytem oraz opieką nad dziećmi. Którą ofertę powinien zaproponować gościom pracownik działu rezerwacji sieci hoteli?

Hotel Słońce****Hotel Arka****
Lokalizacja – 50 m do morza
Pokoje – dwuosobowe, apartamenty
Usługi – wypożyczalnia rowerów, opiekunka do dzieci, zabawy w basenie
Lokalizacja – własna plaża
Pokoje – studio, apartamenty
Usługi – program animacji dla dzieci i dorosłych, opiekunka do dzieci, pełne wyżywienie
A.B.
Hotel Eden*****Hotel Diament*****
Lokalizacja – własna plaża
Pokoje – dwuosobowe, apartamenty
Usługi – program animacji dla dzieci i dorosłych, opiekunka do dzieci, bezpłatny parking
Lokalizacja – 150 m do morza
Pokoje – dwuosobowe, studio, apartamenty
Usługi – odnowa biologiczna, opiekunka do dzieci, wycieczki po okolicy
C.D.

A. C.
B. D.
C. A.
D. B.
HGT.06 Pytanie 364
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji przychodzi gość, prosząc o przeniesienie do innego pokoju z powodu hałasu dobiegającego z ulicy. Jak powinien postąpić recepcjonista?

A. Wysłuchać gościa i nie reagować na jego komentarze
B. Okazać empatię i dążyć do rozwiązania sytuacji na korzyść gościa
C. Zasugerować gościowi inny hotel
D. Poinformować gościa, że przesadza z problemem
Realizacja usług w recepcji

Komu recepcjonista powinien przekazać zamieszczoną w ramce informację dotyczącą pobytu gości?

Informacja dotycząca pobytu gości
Proszę o wstawienie do pokoju nr 102 wanienki oraz łóżeczka dla dziecka.
Goście przyjadą do hotelu 22 września 2018 r. między godziną 1500 a 1700.
Termin pobytu 22.09 – 29.09.2018 r.

A. Pracownikowi działu technicznego.
B. Pracownikowi działu gospodarczego.
C. Kierownikowi służby pięter.
D. Kierownikowi recepcji.
Realizacja usług w recepcji

Etap przyjęcia gościa do hotelu zaczyna się, gdy

A. gość pojawia się przy recepcji.
B. złożone zostaje zamówienie na usługi.
C. gość podpisuje kartę rejestracyjną.
D. rezerwacja usług zostaje potwierdzona.
Realizacja usług w recepcji

Kto odpowiada za przyjmowanie zamówień na budzenie telefoniczne oraz zarządzanie ewidencją tych zleceń w hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?

A. Recepcjonista - concierge
B. Pracownik ds. relacji z gośćmi
C. Kierownik recepcji
D. Operator centrali telefonicznej
HGT.06 Pytanie 369
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób recepcjonista powinien postępować w trakcie procedury check-in z gościem korzystającym z wózka inwalidzkiego?

A. Bez wcześniejszych uzgodnień z gościem wspierać w poruszaniu wózka
B. Pomagać mu we wszystkich możliwych zadaniach
C. Ustalić z gościem, jaka pomoc jest potrzebna
D. Udzielać wsparcia, traktując gościa w sposób wyjątkowy
Realizacja usług w recepcji

Pan Malinowski dokonał rezerwacji noclegu w Hotelu Agata*** w Bydgoszczy. Na potwierdzeniu widnieje skrót HB, który oznacza nocleg

A. ze śniadaniem, obiadem, kolacją
B. ze śniadaniem i obiadokolacją
C. ze śniadaniem
D. bez wyżywienia
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu Karty rezerwacji, oblicz ile posiłków należy zlecić do przygotowania hotelowej restauracji dla gości z Uniwersytetu Łódzkiego.

Karta rezerwacji (fragment)
Termin pobytu10.09. – 13.09. 2016 r.
ZamawiającyUniwersytet Łódzki
Ilość osób22
Wyżywienie- FB od obiadu 10.09 do śniadania 13.09
- Kolacja 11.09 przy wspólnym stole
- Obiad 12.09 poza hotelem w lokalnej pizzerii

A. 44 śniadania, 88 obiadów, 66 kolacji.
B. 44 śniadania, 44 obiady, 66 kolacji.
C. 66 śniadań, 66 obiadów, 66 kolacji.
D. 66 śniadań, 44 obiady, 66 kolacji.
Realizacja usług w recepcji

Czy zadano pytanie o dokonanie rezerwacji oraz na jakie nazwisko, jest to częścią obsługi gościa w trakcie

A. przyjęcia zamówienia
B. procedury check-out
C. rozliczenia gościa
D. procedury przyjęcia gościa
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego fragmentu grafiku rezerwacji określ termin i rodzaje zarezerwowanych jednostek mieszkalnych.

Grafik pokoi
styczeń/luty 2019
Nr
i rodzaj j.m.
Data
30.0131.0101.02
100 SGLRR
101 DBL
102 APTRR

A. Apartament i pokój jednoosobowy, od 30.01 do 31.01.
B. Apartament i pokój dwuosobowy, od 30.01 do 31.01.
C. Apartament i pokój dwuosobowy, od 30.01 do 01.02.
D. Apartament i pokój jednoosobowy, od 30.01 do 01.02.
Realizacja usług w recepcji

W miesiącu wrześniu 2011 roku, w porównaniu do sierpnia, średnie opłaty za nocleg w hotelach w Niemczech wzrosły o 8%. Koszt standardowego pokoju dwuosobowego wynosi 114 euro. Jaką wartość miała średnia cena pokoju dwuosobowego w sierpniu?

A. 100,4 euro
B. 110,2 euro
C. 105,6 euro
D. 120,4 euro
Realizacja usług w recepcji

Biuro podróży "VIP" planuje zorganizować zakwaterowanie dla grupy przedsiębiorców w hotelu 3* "The Best". Którego z zamówionych usług i świadczeń hotel nie jest zobowiązany zapewnić w ramach opłaty za nocleg?

A. Sprzedaży lub udostępnienia dziennej prasy
B. Room-service dostępnego minimum 12 godz./dobę
C. Wymiany pościeli co 3 dni lub na prośbę gości
D. Przechowywania bagażu gości po opuszczeniu pokoju
HGT.06 Pytanie 378
Realizacja usług w recepcji

Informacja o usłudze gastronomicznej, która zostanie opłacona przez gościa na końcu pobytu w hotelu, powinna zawierać imię i nazwisko gościa, kwotę oraz

A. datę przyjazdu
B. numer pokoju
C. typ pokoju
D. datę wyjazdu
Realizacja usług w recepcji

Jakie urządzenie pozwala recepcjoniście na stworzenie klucza elektronicznego dla gościa?

A. Przycisk włączający elektrozamek.
B. Czytnik pamięci zdarzeń.
C. Przycisk włączający elektrozamek na kartę zbliżeniową.
D. Programator kart zbliżeniowych.
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej recepcji zgłosił się gość, który charakteryzował się silnymi oraz szybkimi reakcjami emocjonalnymi, wykazując dużą witalność i brak samokontroli, a także tendencję do niezadowolenia i wybuchowości. Który typ temperamentu najlepiej opisuje takie zachowanie?

A. Choleryka
B. Flegmatyka
C. Sangwinika
D. Melancholika
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony dokument recepcjonista przygotowuje przed przyjazdem gości typu

Data ............
Welcom gift/WstawkaRoom/PokójName/Nazwisko
Słodycze lub owoce
Słodycze i owoce
Owoce i wino
Wino, owoce, list powitalny

A. grupowego.
B. VIP.
C. biznesowego.
D. standardowego.
HGT.06 Pytanie 386
Realizacja usług w recepcji

Gość korzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB, która kosztowała 250,00 zł brutto za dobę. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe zapłacił kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe gotówką. Jaką kwotę zapłacono gotówką?

A. 680,00 zł
B. 340,00 zł
C. 180,00 zł
D. 500,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Jaką ofertę powinien zaproponować hotel w okresie letnim rodzinom z dziećmi, które planują dłuższy wypoczynek?

A. Usługi rekreacyjno-sportowe
B. Wieczorne imprezy integracyjne
C. Pakiety pielęgnacyjne
D. Kilkdniowe wycieczki krajoznawcze
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie nie jest podejmowane przez Polskie Zrzeszenie Hoteli?

A. polecanie lokali hotelowych i gastronomicznych
B. podtrzymywanie tradycji polskiej gościnności
C. dbałość o etykę zawodową hotelarzy i jej promowanie
D. rozszerzanie usług hotelarskich globalnie
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę powinien zaproponować recepcjonista hotelu w Legnicy gościowi bez środka transportu, jeśli posiada on bilet na pociąg na trasie Legnica - Wrocław oraz bilet na lot z Wrocławia do Warszawy?

A. Transport z hotelu na lotnisko
B. Transport z lotniska do hotelu
C. Transport z hotelu na dworzec kolejowy
D. Transport z dworca kolejowego do hotelu
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował pobyt w hotelu w dniach od 10 do 14 marca, informując, że przyjedzie o godzinie 10.00 pierwszego dnia, a wyjedzie o godzinie 8.00 ostatniego. Doba hotelowa w tym hotelu zaczyna i kończy się o godzinie 10.00. Które oznaczenie rezerwacji w grafiku odpowiada złożonemu zamówieniu?

Fragment grafiku obłożenia pokoi – marzec
09.0310.0311.0312.0313.0314.0315.0316.03
A.RRRRRR
B.RRRRRR
C.RRRR
D.RRRRR

A. C.
B. A.
C. D.
D. B.
Realizacja usług w recepcji

Jaki zestaw usług będzie najbardziej odpowiedni dla grupy uczniów gimnazjum, przebywających w hotelu podczas konkursu geograficznego?

A. Usługa fryzjerska, masaże, gra miejska
B. Sauna, kasyno, gra miejska
C. Room service, SPA, wycieczka krajoznawcza
D. Basen, kręgielnia, wycieczka krajoznawcza
Realizacja usług w recepcji

Ogłoszenie o stanie zagrożenia spowodowanego trzęsieniem ziemi na Bliskim Wschodzie prowadzi do

A. spadku zainteresowania usługami hotelarskimi w Turcji
B. zmniejszenia liczby obiektów noclegowych w Republice Południowej Afryki
C. wzrostu liczby miejsc noclegowych w Izraelu
D. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w Arabii Saudyjskiej