Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 361
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza skrót IH&RA?

A. Międzynarodowe Stowarzyszenie Restauratorów
B. Międzynarodowe Zrzeszenie Kucharzy oraz Restauratorów
C. Międzynarodowe Związek Hotelarzy
D. Międzynarodowe Zrzeszenie Hotelarzy i Restauratorów
HGT.06 Pytanie 362
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji wpłynęło zlecenie dotyczące pobytu gościa VIP, który ma bardzo obszerny bagaż. W celu skutecznej realizacji procedury check in gościa specjalnego należy w dniu przybycia zwiększyć liczbę pracowników należących do

A. służby parterowej
B. działu technicznego
C. pionu pobytowego
D. komórki administracyjnej
HGT.06 Pytanie 363
Realizacja usług w recepcji

Aby przyciągnąć większą liczbę turystów na wakacyjne usługi noclegowe, od piątego dnia pobytu w hotelu obniżono ceny o 40%. Jakiego rodzaju promocji użyto?

A. Promocję sprzedaży.
B. Reklamę.
C. Relacje z otoczeniem.
D. Sprzedaż bezpośrednią.
HGT.06 Pytanie 364
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność należy wykonać jako pierwszą podczas przyjmowania gościa w hotelu?

A. Pokazać drogę do restauracji oraz pokoju
B. Zapytać o nazwisko lub numer rezerwacji
C. Wydać klucze do pokoju oraz kartę pobytu
D. Zebrać dokumenty wymagane do rejestracji
HGT.06 Pytanie 365
Realizacja usług w recepcji

Usługa budzenia gości na ich prośbę dotyczy pensjonatów kategorii

A. 1*,2*,3*,4*,5*
B. 4*,5*
C. 3*,4*,5*
D. 2*,3*,4*,5*
HGT.06 Pytanie 366
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu przybył znany aktor bez wcześniejszej rezerwacji. Którą grupę pracowników powinien poinformować recepcjonista o przybyciu gościa oraz zamówionych usługach?

A. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej
B. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej
C. Księgowości, gastronomii, działu technicznego
D. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości
HGT.06 Pytanie 367
Realizacja usług w recepcji

Jakim narzędziem promocji posługują się pracownicy recepcji, prezentując osobiście i zachęcając gości do skorzystania z oferty hotelu?

A. Promocją szeptaną
B. Public relations
C. Reklamą zewnętrzną
D. Sprzedażą osobistą
HGT.06 Pytanie 368
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem finansowym biuro podróży może zlecić przelew należności na konto hotelu za korzystanie z jego świadczeń?

A. Duplikatu faktury
B. Dowodu wypłaty
C. Polecenia przelewu
D. Rachunku wstępnego
HGT.06 Pytanie 369
Realizacja usług w recepcji

Jak można potwierdzić klientowi, że telefoniczna rezerwacja na usługi hotelowe została przyjęta?

A. W formie pisemnej
B. Oddzwaniając do niego w ciągu 3 dni
C. Wypełniając grafik rezerwacji
D. Ustnie w dniu jego przybycia
HGT.06 Pytanie 370
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych z tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 70 jednostek mieszkalnych.

Lp.Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny5*4*3*2*1*
1.w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m2)5030202010
2.w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.0,80,50,30,20,1

A. 26 m2
B. 23 m2
C. 21 m2
D. 20 m2
HGT.06 Pytanie 371
Realizacja usług w recepcji

Dla grupy turystycznej, której pokoje w hotelu jeszcze nie są gotowe, powinno się zapewnić możliwość odświeżenia się oraz

A. zwiedzania miasta z przewodnikiem
B. korzystania z hotelowego SPA
C. noclegu w innym obiekcie
D. złożenia bagaży w przechowalni
HGT.06 Pytanie 372
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę powinien zaproponować recepcjonista hotelu w Legnicy gościowi bez środka transportu, jeśli posiada on bilet na pociąg na trasie Legnica - Wrocław oraz bilet na lot z Wrocławia do Warszawy?

A. Transport z hotelu na dworzec kolejowy
B. Transport z lotniska do hotelu
C. Transport z hotelu na lotnisko
D. Transport z dworca kolejowego do hotelu
HGT.06 Pytanie 373
Realizacja usług w recepcji

Jakim zwrotem grzecznościowym należy rozpocząć list powitalny, który ma być pozostawiony w pokoju dla gościa VIP, w tym przypadku rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie?

A. Jego Ekscelencja
B. Jego Magnificencja
C. Jego Eminencja
D. Jego Świątobliwość
HGT.06 Pytanie 374
Realizacja usług w recepcji

Jednym z efektywnych sposobów ochrony hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest

A. wynajęcie psa przeszkolonego do wykrywania zagrożeń
B. wprowadzenie systemu monitoringu
C. zatrudnienie zespołu antyterrorystycznego
D. zamontowanie bramki do detekcji metali
HGT.06 Pytanie 375
Realizacja usług w recepcji

Określ minimalną powierzchnię recepcji w hotelu 5* z 40 pokojami.

A. 40 m2
B. 55 m2
C. 45 m2
D. 50 m2
HGT.06 Pytanie 376
Realizacja usług w recepcji

Jakie informacje powinny być zawarte na karcie rejestracyjnej?

A. Podpis klienta hotelowego
B. Termin wstępnej rezerwacji
C. Podpis menedżera hotelu
D. Numer rachunku hotelowego
HGT.06 Pytanie 377
Realizacja usług w recepcji

Biuro podróży "Marzenie" na podstawie podpisanej umowy z liniami lotniczymi PLL LOT nabyło w okresie od czerwca do sierpnia 2010 r. określoną liczbę usług, za które dokonano wcześniejszej płatności. W ramach tej umowy biuro nie ma możliwości rezygnacji, nawet z części zamówienia. Jakie to jest rodzaj umowy?

A. umowa zlecenia
B. czarter
C. umowa agencyjna
D. allotment
HGT.06 Pytanie 378
Realizacja usług w recepcji

Osoba indywidualna z Warszawy zarezerwowała usługi hotelowe w niewielkim pensjonacie w Zakopanem za pośrednictwem strony internetowej www tego obiektu, co sugeruje, że pensjonat posiada

A. krajowy system rezerwacji
B. lokalny system rezerwacji
C. wewnętrzny system hotelowy
D. globalny system dystrybucji
HGT.06 Pytanie 379
Realizacja usług w recepcji

W ramach strategii dotyczącej produktu można zaproponować

A. utworzenie systemu rezerwacji miejsc
B. rozszerzenie oferty świadczonych usług
C. zamieszczenie ogłoszenia w prasie lokalnej
D. wprowadzenie obniżonych cen dla emerytów
HGT.06 Pytanie 380
Realizacja usług w recepcji

W pokoju hotelowym kategorii dwugwiazdkowej, zgodnie z zasadami klasyfikacji, powinny znaleźć się między innymi

A. lodówka bądź mini bar
B. szafa lub zabudowane wnęki
C. kanapa lub fotel wypoczynkowy (co najmniej 2)
D. wnęka garderobiana (minimum 3 wieszaki dla jednej osoby)
HGT.06 Pytanie 381
Realizacja usług w recepcji

Ile minimalnie miejsc do spania powinien mieć obiekt noclegowy?

A. 10
B. 20
C. 30
D. 7
HGT.06 Pytanie 382
Realizacja usług w recepcji

Jednym z celów statutowych Polskiego Towarzystwa Schronisk Młodzieżowych jest

A. zwiększanie zainteresowania turystyką i krajoznawstwem
B. propagowanie turystyki kwalifikowanej wśród młodzieży
C. upowszechnianie turystyki jako formy wypoczynku i rekreacji młodzieży
D. promowanie turystyki campingowej oraz caravaningowej
HGT.06 Pytanie 383
Realizacja usług w recepcji

Klient skorzystał z oferty hotelowej w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za kwotę 350,00 zł brutto za noc. Ponadto zamówił dwa masaże ciała w cenie 110,00 zł brutto każdy. Opłatę za usługi podstawowe uregulował kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe zapłacił gotówką. Oblicz kwotę, którą uiścił gotówką.

A. 920,00 zł
B. 700,00 zł
C. 460,00 zł
D. 220,00 zł
HGT.06 Pytanie 384
Realizacja usług w recepcji

Jeśli wskaźnik wykorzystania pokoi dwuosobowych spadnie o 10%, to jaki będzie wpływ na wskaźnik przychodów na pokój?

A. zmniejszy się o 20%
B. zmniejszy się o 10%
C. zwiększy się o 10%
D. zwiększy się o 20%
HGT.06 Pytanie 385
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych pracowników w hotelu odpowiada za m.in.: utrzymywanie rejestru gości, reagowanie na ich skargi oraz zbieranie opłat za pobyt?

A. Zarządca hotelu
B. Kierownik promocji
C. Recepcjonista
D. Pracownik działu rezerwacji
HGT.06 Pytanie 386
Realizacja usług w recepcji

Po przeanalizowaniu fragmentu ulotki reklamowej jednego z programów komputerowych używanych w polskich hotelach, wskaż, który to jest program.
Profesjonalny program zarządzania hotelami. Przeznaczony do użytkowania w hotelu dowolnej wielkości. Może być wykorzystywany w wersji jednostanowiskowej lub w sieci. Jest jednym z najpopularniejszych systemów na świecie, preferowanym przez duże międzynarodowe sieci hotelowych. Nie jest to wyłącznie system recepcyjny. Współpracuje z systemami rezerwacyjnymi, gastronomicznymi, księgowymi, SPA oraz centralami telefonicznymi, systemami zamków elektronicznych, zarządzania zużyciem energii i Pay-TV-Video.

A. Galileo International.
B. Tour Manager.
C. ReHot.
D. Fidelio Front Office.
HGT.06 Pytanie 387
Realizacja usług w recepcji

W każdym hotelu, niezależnie od jego klasyfikacji, gość ma możliwość korzystania z

A. klucznicy
B. bankomatu
C. telefonu i faxu
D. telewizji satelitarnej
HGT.06 Pytanie 388
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie jakiego dokumentu recepcjonista ma prawo wydać gościowi klucze do pokoju w hotelu?

A. Karty rejestracyjnej
B. Paszportu
C. Karty pobytu
D. Dowodu osobistego
HGT.06 Pytanie 389
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument jest wymagany do otrzymania klucza do hotelowego pokoju?

A. Karta rejestracyjna
B. Karta kredytowa
C. Karta stałego klienta
D. Karta pobytu
HGT.06 Pytanie 390
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu turystycznego zorganizował konferencję dla mediów, aby poinformować o nowoczesnych rozwiązaniach ekologicznych w swojej placówce. Jakiego elementu promocji użył?

A. Sprzedaż bezpośrednia
B. Promocję sprzedaży
C. Marketing bezpośredni
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 391
Realizacja usług w recepcji

Obiekty świadczące usługi noclegowe, w tym domki turystyczne, to

A. pola biwakowe
B. domy wycieczkowe
C. domy turysty
D. kempingi
HGT.06 Pytanie 392
Realizacja usług w recepcji

Kluczowe urządzenie niezbędne do prawidłowego działania działu produkcji w gastronomii hotelowej to

A. mixer kuchenny
B. trzon kuchenny
C. piec konwekcyjny
D. lodówka
HGT.06 Pytanie 393
Realizacja usług w recepcji

Obiekty turystyczne, które zapewniają możliwość nocowania w namiotach zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, to

A. motele
B. domy wycieczkowe
C. pola biwakowe
D. kempingi
HGT.06 Pytanie 394
Realizacja usług w recepcji

Check-in to proces

A. przyjęcia klienta do obiektu hotelowego
B. wymeldowania klienta z obiektu hotelowego
C. obsługi klienta w obiekcie hotelowym
D. uregulowania płatności za pobyt w obiekcie
HGT.06 Pytanie 395
Realizacja usług w recepcji

Hotel pięciogwiazdkowy może zakładać podniesienie cen, mając jednocześnie nadzieję na zwiększenie sprzedaży, gdy zachodzi paradoks

A. Giffena
B. spekulacyjny
C. mieszany
D. Veblena
HGT.06 Pytanie 396
Realizacja usług w recepcji

Zarządca hotelu "Jastrząb" wprowadził wyższe ceny, nie zmieniając jakości świadczonych usług. Jak w tej sytuacji zmieni się popyt na te usługi?

A. spadnie
B. zwiększy się
C. wzrośnie, ale podaż się zmniejszy
D. zostanie na tym samym poziomie
HGT.06 Pytanie 397
Realizacja usług w recepcji

Jakie urządzenie pozwala recepcjoniście na stworzenie klucza elektronicznego dla gościa?

A. Czytnik pamięci zdarzeń.
B. Przycisk włączający elektrozamek na kartę zbliżeniową.
C. Przycisk włączający elektrozamek.
D. Programator kart zbliżeniowych.
HGT.06 Pytanie 398
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista jako ostatnią w trakcie procedury zameldowania grupy?

A. Otworzyć rachunek zbiorczy dla grupy
B. Udzielić informacji o usługach dostępnych w hotelu
C. Przekazać pilotowi karty pobytu
D. Zapytać, na jakie nazwisko dokonano rezerwacji
HGT.06 Pytanie 399
Realizacja usług w recepcji

Pracownik recepcji powinien najpierw powiadomić o przyjeździe stałego gościa z statusu VIP-a

A. kierownikowi restauracji
B. pokojowej
C. portierowi
D. dyrektorowi hotelu
HGT.06 Pytanie 400
Realizacja usług w recepcji

Dokument, który przygotowuje recepcjonista-dysponent po otrzymaniu zamówienia od gościa i wysyła go do zamawiającego, to

A. potwierdzenie rezerwacji
B. list powitalny
C. formularz rezerwacyjny
D. karta zamówienia