Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 361
Realizacja usług w recepcji
A. hotelowej
B. kulturalnej
C. turystycznej
D. użytkowej
HGT.06 Pytanie 362
Realizacja usług w recepcji
Oferowanie przez cukiernię hotelową wypieków oraz tortów gościom, mieszkańcom i wszystkim chętnym to przykład usługi
A. fakultatywnej
B. uzupełniającej
C. towarzyszącej
D. osobistej
HGT.06 Pytanie 363
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie promocyjne hotelu można zakwalifikować do marketingu bezpośredniego?
A. świadczenie podstawowych usług w obiekcie
B. udzielanie rabatów przy dłuższych pobytach
C. proponowanie upominków reklamowych z logotypem hotelu
D. eksponowanie oferty hotelowej na stronie internetowej www
HGT.06 Pytanie 364
Realizacja usług w recepcji
Do lokali gastronomicznych sieci otwartej typu uzupełniającego zalicza się
A. bistro
B. cafeterie
C. lodziarnie
D. bufety
HGT.06 Pytanie 365
Realizacja usług w recepcji
Do kogo właściciel składa wniosek o zakwalifikowanie zakładu hotelarskiego do jednej z kategorii?
A. ministra gospodarki
B. wojewody
C. burmistrza
D. marszałka województwa
HGT.06 Pytanie 366
Realizacja usług w recepcji
Przyjaciółki postanowiły świętować swoje czterdzieste urodziny, korzystając z propozycji Spa & Wellness w hotelu nad morzem. Która z opcji spędzenia wolnego czasu najlepiej zaspokoi ich potrzeby?
A. Mecze siatkówki, tenis, wieczorna dyskoteka
B. Nocne zwiedzanie zabytków z przewodnikiem, ognisko integracyjne
C. Rejs statkiem z degustacją lokalnych potraw i muzyką na żywo
D. Zabiegi na twarz i ciało, zajęcia fitness oraz sesje relaksacyjne
HGT.06 Pytanie 367
Realizacja usług w recepcji
Hotel zorganizował konferencję na zlecenie firmy korporacyjnej i wystawił fakturę z informacją o odroczonym terminie płatności. Co to oznacza dla firmy w kontekście dokonania płatności?
A. gotówką
B. kartą kredytową
C. czekiem
D. poleceniem przelewu
HGT.06 Pytanie 368
Realizacja usług w recepcji
Wskaż typ obiektu noclegowego, który według ustawy o usługach turystycznych, powinien dysponować co najmniej 30 miejscami do spania oraz minimalnym zakresem usług związanych z pobytem gości, a także być przystosowany do samoobsługi klientów?
A. Dom wycieczkowy
B. Schronisko młodzieżowe
C. Pensjonat
D. Schronisko
HGT.06 Pytanie 369
Realizacja usług w recepcji
Pan Kowalski planuje podróż po Polsce. Chce zatrzymywać się tylko w niewielkich hotelach, które oferują maksymalnie 25 miejsc noclegowych. Swoje płatności chciałby realizować kartą płatniczą. W hotelach, jakim najniższym standardzie może organizować nocleg?
A. 2*
B. 3*
C. 4*
D. 5*
HGT.06 Pytanie 370
Realizacja usług w recepcji
Czym jest voucher?
A. dokumentem potwierdzającym zlecenie kredytowe, wystawionym przez organizatora turystycznego.
B. umową turystyczną, która została zawarta pomiędzy organizatorem imprezy turystycznej a klientem.
C. materiałem promocyjno-informacyjnym wspierającym organizatora imprezy turystycznej.
D. niewielką sumą pieniędzy, którą pilot zabiera i wykorzystuje w sytuacjach awaryjnych.
HGT.06 Pytanie 371
Realizacja usług w recepcji
W umowie typu allotment hotel udostępnia biurom podróży ustaloną ilość usług hotelowych o określonym standardzie oraz cenie, z możliwością
A. wyłącznie częściowej rezygnacji z usług w ustalonym terminie
B. częściowej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
C. częściowej lub całkowitej rezygnacji z usług w ustalonym terminie bez ponoszenia wydatków
D. pełnej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
HGT.06 Pytanie 372
Realizacja usług w recepcji
Osoba korzystająca z hotelu, która posiada kartę lojalnościową, ma prawo do opłaty
A. bez zmian
B. uzgadniana
C. zmniejszona
D. regresywna
HGT.06 Pytanie 373
Realizacja usług w recepcji
Który z dodatków usługowych oferowanych gościom w hotelach najczęściej jest włączony w cenę podstawowych usług?
A. Usługa pobudki, depozyt w hotelu, przechowalnia bagażu
B. Usługa pralni, informacja turystyczna, nocleg z wyżywieniem śniadaniowym
C. Usługa dostarczania posiłków do pokoju, zapewnienie pierwszej pomocy, możliwość korzystania z faksu
D. Usługa transportu bagażu, dostęp do mini baru, usługi wellness
HGT.06 Pytanie 374
Realizacja usług w recepcji
Hotel dysponuje 300 miejscami noclegowymi. Aby jego funkcjonowanie przynosiło zyski, powinien miesięcznie uzyskać obłożenie wynoszące 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w ciągu miesiąca?
A. 6 000
B. 1 500
C. 2000
D. 4 500
HGT.06 Pytanie 375
Realizacja usług w recepcji
W górskiej miejscowości zbudowano obiekt hotelowy, który dysponuje 8 pokojami dwuosobowymi z łazienkami, restauracją oferującą całodzienne wyżywienie, parkingiem dla gości, basenem, siłownią oraz sauną. Jaką nazwę można przypisać opisanemu obiektowi?
A. Hotel Góral
B. Schronisko Marzenie
C. Motel Zacisze
D. Pensjonat Maria
HGT.06 Pytanie 376
Realizacja usług w recepcji
Który z poniższych skrótów odpowiada Światowej Organizacji Turystyki?
A. UN WTO
B. POT
C. PIH
D. AIH
HGT.06 Pytanie 377
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista w hotelu, który dąży do okazywania empatii w stosunku do gości, powinien przede wszystkim wykorzystywać komunikację
A. pośrednią
B. krytyczną
C. hierarchiczną
D. bezpośrednią
HGT.06 Pytanie 378
Realizacja usług w recepcji
W hotelach obowiązkowo powinno być dostępne ambulatorium lekarskie
A. 4*
B. 4* i 5*
C. 5*
D. 3* i 4*
HGT.06 Pytanie 379
Realizacja usług w recepcji
Który z podanych czynników może spowodować w lecie zmniejszenie popytu na usługi hotelowe w Łebie?
A. Prognoza słonecznego i deszczowego lata nad Bałtykiem
B. Informacja w mediach dotycząca inwazji komarów na polskim wybrzeżu
C. Zmiana aranżacji oraz wyposażenia pokoi hotelowych
D. Obniżona cena noclegów przy dłuższym pobycie niż 7 dni
HGT.06 Pytanie 380
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista w małym hotelu, który jest zarządzany przez właściciela, przyjął rezerwację złożoną poprzez stronę internetową www tego miejsca. Jakim systemem rezerwacyjnym dysponuje ten hotel?
A. Wewnętrznym systemem hotelowym
B. Globalnym systemem dystrybucji
C. Regionalnym systemem rezerwacyjnym
D. Systemem rezerwacyjnym sieci hotelowej
HGT.06 Pytanie 381
Realizacja usług w recepcji
W której najniższej klasie hotelowej, gość ma możliwość otrzymywania dziennej prasy?
A. 1*
B. 4*
C. 2*
D. 3*
HGT.06 Pytanie 382
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z procedurą check in, wydanie klucza oraz karty pobytu gości powinno mieć miejsce po
A. poinformowaniu gościa o dodatkowych usługach
B. życzeniu gościowi przyjemnego pobytu
C. otwarciu konta gościa
D. wskazaniu gościowi drogi do pokoju
HGT.06 Pytanie 383
Realizacja usług w recepcji
Klient wyjawił dysponentowi, że z powodu rocznicy ślubu chciałby nabyć żonie kwiaty oraz dostarczyć prezent, który musi zostać przechowany do dnia następnego. Aby zrealizować życzenia klienta, dysponent powinien zaproponować
A. depozyt recepcyjny i pomoc w zakupie kwiatów
B. skrytkę sejfową i lokalizację najbliższej kwiaciarni
C. sejf w pomieszczeniu i e-mail do kwiaciarni
D. przechowalnię bagażu i numer kontaktowy do kwiaciarni
HGT.06 Pytanie 384
Realizacja usług w recepcji
W hotelu "Saturn", który dysponuje 50 miejscami noclegowymi, w miesiącu kwietniu zarezerwowano 500 miejsc. Jaki był stopień wykorzystania miejsc noclegowych?
A. 20%
B. 53%
C. 40%
D. 33%
HGT.06 Pytanie 385
Realizacja usług w recepcji
W sytuacji pożaru w hotelu kluczowym etapem działań ratowniczo-gaśniczych jest
A. ochładzanie podgrzanych elementów
B. ewakuacja osób z obszaru zagrożenia
C. gaszenie ognia
D. usuwanie przedmiotów stanowiących zagrożenie
HGT.06 Pytanie 386
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju informacje przekazał pracownik recepcji gościom, przedstawiając im interesujące miejsca w pobliżu hotelu?
A. Turystycznej
B. Przyrodniczej
C. Regionalnej
D. Hotelarskiej
HGT.06 Pytanie 387
Realizacja usług w recepcji
W przypadku, gdy gość hotelowy opuści obiekt bez uregulowania należności za pobyt, recepcjonista ma możliwość zarejestrowania tego zdarzenia:
A. na czarnej liście
B. w spisie wierzycieli
C. w rejestrze skarg
D. w dzienniku meldunkowym
HGT.06 Pytanie 388
Realizacja usług w recepcji
Kto dokonuje klasyfikacji obiektów hotelowych, nadaje im kategorię oraz prowadzi ich rejestr?
A. marszałek województwa odpowiedzialny za miejsce usytuowania obiektu hotelarskiego
B. wojewoda właściwy z uwagi na lokalizację obiektu hotelowego
C. przewodniczący Polskiego Zrzeszenia Hoteli
D. minister odpowiedzialny za turystykę
HGT.06 Pytanie 389
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystyki, jakie obiekty są klasyfikowane jako hotelarskie?
A. schroniska młodzieżowe, hotele, domy pracy twórczej
B. motele, ośrodki kolonijne, schroniska
C. hotele, kampingi, domy wycieczkowe
D. kempingi, pensjonaty, zakłady uzdrowiskowe
HGT.06 Pytanie 390
Realizacja usług w recepcji
Skrót BB odnosi się do świadczeń oferowanych w formie
A. wyłącznie śniadania
B. noclegu ze śniadaniem
C. noclegu z czterema posiłkami
D. noclegu z dwoma posiłkami
HGT.06 Pytanie 391
Realizacja usług w recepcji
Jakim dokumentem można zrealizować transfer należności z konta gościa na konto motelu za korzystanie z usługi noclegowej?
A. Faktury VAT
B. Polecenia przelewu
C. Potwierdzenia wpłaty
D. Rachunku zaliczkowego
HGT.06 Pytanie 392
Realizacja usług w recepcji
Zespół studentów planuje aktywne spędzenie czasu w Beskidach. Który z oferowanych przez hotel pakietów najlepiej zaspokoi ich potrzeby?
A. Turystyka rowerowa, jeździectwo, piłka siatkowa, basen
B. Gry komputerowe, szachy, ścianka wspinaczkowa, tenis ziemny
C. Przejażdżki bryczką, wędkarstwo, grzybobranie, bilard
D. Maraton filmowy, tenis stołowy, basen kryty, szachy
HGT.06 Pytanie 393
Realizacja usług w recepcji
Znany hotel usytuowany w międzynarodowym kurorcie, który oferuje usługi na najwyższym poziomie, zwiększył ceny średnio o 30%. Pomimo tych zmian, liczba turystów, którzy korzystają z oferty tego obiektu, wzrosła. Jak określa się opisany mechanizm zachowań klientów?
A. Efekt Giffena
B. Efekt Veblena
C. Prawo popytu
D. Prawo podaży
HGT.06 Pytanie 394
Realizacja usług w recepcji
Który z poniższych obiektów hotelowych ma przynajmniej 30 miejsc noclegowych, jest przygotowany na samodzielne korzystanie przez gości oraz oferuje podstawowe usługi związane z pobytem?
A. Dom wycieczkowy
B. Kemping
C. Schronisko młodzieżowe
D. Pensjonat
HGT.06 Pytanie 395
Realizacja usług w recepcji
Jakiej informacji recepcjonista nie jest zobowiązany umieścić w formularzu rezerwacyjnym?
A. Numer pokoju.
B. Metoda płatności.
C. Liczba osób.
D. Data przyjazdu.
HGT.06 Pytanie 396
Realizacja usług w recepcji
Usługi gastronomiczne wliczone w koszt noclegu oznaczone skrótem HB obejmują
A. śniadanie, obiad i kolację
B. śniadanie
C. śniadanie i obiadokolację
D. obiad
HGT.06 Pytanie 397
Realizacja usług w recepcji
Częste ataki terrorystyczne w danym regionie mogą prowadzić do
A. wzrostu ilości obiektów noclegowych na tym terenie
B. zwiększenia liczby restauracji w tym obszarze
C. spadku liczby obiektów noclegowych na tym terenie
D. intensyfikacji zainteresowania turystów tym miejscem
HGT.06 Pytanie 398
Realizacja usług w recepcji
Zespół pomieszczeń w obiekcie hotelowym, który obejmuje pokój mieszkalny, przedpokój, węzeł higieniczno-sanitarny oraz inne elementy dodatkowe, to
A. jednostka mieszkalna
B. pokój typu apartament
C. pokój typu studio
D. pion pobytowy
HGT.06 Pytanie 399
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista wręcza gościowi klucze do pokoju na podstawie:
A. paszportu
B. karty zameldowania
C. karty pobytu
D. dowodu tożsamości
HGT.06 Pytanie 400
Realizacja usług w recepcji
Trybuszon jest częścią wyposażenia
A. kierownika sali konsumenckiej
B. dysponenta
C. inspektora służby pięter
D. bagażowego