Filtrowanie pytań
 Realizacja usług w recepcji 
A. czerwone ziołowe
B. białe stołowe
C. białe ziołowe
D. czerwone stołowe
 Realizacja usług w recepcji 
Jednym z zadań służby parterowej jest
A. zapewnienie porządku w holu hotelowym
B. organizowanie rezerwacji oraz sprzedaży usług noclegowych
C. nadzorowanie stanu technicznego urządzeń w holu hotelowym
D. doprowadzenie gościa do pokoju
 Realizacja usług w recepcji 
Małżeństwo z dwójką małych dzieci zamierza spędzić wakacje w luksusowym hotelu położonym jak najbliżej morza, który zapewni im nocleg w pokoju typu studio, atrakcje związane z pobytem oraz opieką nad dziećmi. Którą ofertę powinien zaproponować gościom pracownik działu rezerwacji sieci hoteli? 
 
| Hotel Słońce**** | Hotel Arka**** | ||
| Lokalizacja – 50 m do morza Pokoje – dwuosobowe, apartamenty Usługi – wypożyczalnia rowerów, opiekunka do dzieci, zabawy w basenie  | Lokalizacja – własna plaża Pokoje – studio, apartamenty Usługi – program animacji dla dzieci i dorosłych, opiekunka do dzieci, pełne wyżywienie  | ||
| A. | B. | ||
| Hotel Eden***** | Hotel Diament***** | ||
| Lokalizacja – własna plaża Pokoje – dwuosobowe, apartamenty Usługi – program animacji dla dzieci i dorosłych, opiekunka do dzieci, bezpłatny parking  | Lokalizacja – 150 m do morza Pokoje – dwuosobowe, studio, apartamenty Usługi – odnowa biologiczna, opiekunka do dzieci, wycieczki po okolicy  | ||
| C. | D. | ||
A. C.
B. D.
C. A.
D. B.
 Realizacja usług w recepcji 
Do recepcji przychodzi gość, prosząc o przeniesienie do innego pokoju z powodu hałasu dobiegającego z ulicy. Jak powinien postąpić recepcjonista?
A. Wysłuchać gościa i nie reagować na jego komentarze
B. Okazać empatię i dążyć do rozwiązania sytuacji na korzyść gościa
C. Zasugerować gościowi inny hotel
D. Poinformować gościa, że przesadza z problemem
 Realizacja usług w recepcji 
Komu recepcjonista powinien przekazać zamieszczoną w ramce informację dotyczącą pobytu gości? 
 
| Informacja dotycząca pobytu gości | 
| Proszę o wstawienie do pokoju nr 102 wanienki oraz łóżeczka dla dziecka. Goście przyjadą do hotelu 22 września 2018 r. między godziną 1500 a 1700. Termin pobytu 22.09 – 29.09.2018 r.  | 
A. Pracownikowi działu technicznego.
B. Pracownikowi działu gospodarczego.
C. Kierownikowi służby pięter.
D. Kierownikowi recepcji.
 Realizacja usług w recepcji 
Etap przyjęcia gościa do hotelu zaczyna się, gdy
A. gość pojawia się przy recepcji.
B. złożone zostaje zamówienie na usługi.
C. gość podpisuje kartę rejestracyjną.
D. rezerwacja usług zostaje potwierdzona.
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, do obiektów hotelarskich nie można zaliczyć
A. domu wycieczkowego
B. pola biwakowego
C. schroniska młodzieżowego
D. domu studenckiego
 Realizacja usług w recepcji 
Kto odpowiada za przyjmowanie zamówień na budzenie telefoniczne oraz zarządzanie ewidencją tych zleceń w hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?
A. Recepcjonista - concierge
B. Pracownik ds. relacji z gośćmi
C. Kierownik recepcji
D. Operator centrali telefonicznej
 Realizacja usług w recepcji 
W jaki sposób recepcjonista powinien postępować w trakcie procedury check-in z gościem korzystającym z wózka inwalidzkiego?
A. Bez wcześniejszych uzgodnień z gościem wspierać w poruszaniu wózka
B. Pomagać mu we wszystkich możliwych zadaniach
C. Ustalić z gościem, jaka pomoc jest potrzebna
D. Udzielać wsparcia, traktując gościa w sposób wyjątkowy
 Realizacja usług w recepcji 
Pan Malinowski dokonał rezerwacji noclegu w Hotelu Agata*** w Bydgoszczy. Na potwierdzeniu widnieje skrót HB, który oznacza nocleg
A. ze śniadaniem, obiadem, kolacją
B. ze śniadaniem i obiadokolacją
C. ze śniadaniem
D. bez wyżywienia
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie fragmentu Karty rezerwacji, oblicz ile posiłków należy zlecić do przygotowania hotelowej restauracji dla gości z Uniwersytetu Łódzkiego. 
 
| Karta rezerwacji (fragment) | |
|---|---|
| Termin pobytu | 10.09. – 13.09. 2016 r. | 
| Zamawiający | Uniwersytet Łódzki | 
| Ilość osób | 22 | 
| Wyżywienie | - FB od obiadu 10.09 do śniadania 13.09 - Kolacja 11.09 przy wspólnym stole - Obiad 12.09 poza hotelem w lokalnej pizzerii  | 
A. 44 śniadania, 88 obiadów, 66 kolacji.
B. 44 śniadania, 44 obiady, 66 kolacji.
C. 66 śniadań, 66 obiadów, 66 kolacji.
D. 66 śniadań, 44 obiady, 66 kolacji.
 Realizacja usług w recepcji 
Czy zadano pytanie o dokonanie rezerwacji oraz na jakie nazwisko, jest to częścią obsługi gościa w trakcie
A. przyjęcia zamówienia
B. procedury check-out
C. rozliczenia gościa
D. procedury przyjęcia gościa
 Realizacja usług w recepcji 
Osoba korzystająca z usług hotelu, która przybyła "prosto z ulicy" bez wcześniejszej rezerwacji, to
A. rezydent.
B. passant.
C. no show.
D. walk in.
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie zamieszczonego fragmentu grafiku rezerwacji określ termin i rodzaje zarezerwowanych jednostek mieszkalnych. 
 
| Grafik pokoi styczeń/luty 2019  | |||
|---|---|---|---|
| Nr i rodzaj j.m.  | Data | ||
| 30.01 | 31.01 | 01.02 | |
| 100 SGL | R | R | |
| 101 DBL | |||
| 102 APT | R | R | |
A. Apartament i pokój jednoosobowy, od 30.01 do 31.01.
B. Apartament i pokój dwuosobowy, od 30.01 do 31.01.
C. Apartament i pokój dwuosobowy, od 30.01 do 01.02.
D. Apartament i pokój jednoosobowy, od 30.01 do 01.02.
 HGT.06  Pytanie 375 
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie jakiego dokumentu recepcjonista ma możliwość zarejestrowania studenta w księdze gości hotelowych?
A. Karty pobytu
B. Prawa jazdy
C. Karty płatniczej
D. Potwierdzenia rezerwacji
 Realizacja usług w recepcji 
W miesiącu wrześniu 2011 roku, w porównaniu do sierpnia, średnie opłaty za nocleg w hotelach w Niemczech wzrosły o 8%. Koszt standardowego pokoju dwuosobowego wynosi 114 euro. Jaką wartość miała średnia cena pokoju dwuosobowego w sierpniu?
A. 100,4 euro
B. 110,2 euro
C. 105,6 euro
D. 120,4 euro
 HGT.06  Pytanie 377 
 Realizacja usług w recepcji 
Biuro podróży "VIP" planuje zorganizować zakwaterowanie dla grupy przedsiębiorców w hotelu 3* "The Best". Którego z zamówionych usług i świadczeń hotel nie jest zobowiązany zapewnić w ramach opłaty za nocleg?
A. Sprzedaży lub udostępnienia dziennej prasy
B. Room-service dostępnego minimum 12 godz./dobę
C. Wymiany pościeli co 3 dni lub na prośbę gości
D. Przechowywania bagażu gości po opuszczeniu pokoju
 Realizacja usług w recepcji 
Informacja o usłudze gastronomicznej, która zostanie opłacona przez gościa na końcu pobytu w hotelu, powinna zawierać imię i nazwisko gościa, kwotę oraz
A. datę przyjazdu
B. numer pokoju
C. typ pokoju
D. datę wyjazdu
 Realizacja usług w recepcji 
Jakim dokumentem księgowym biuro podróży może zrealizować płatność za usługi hotelu na jego konto?
A. Dowodu wypłaty
B. Duplikatu faktury
C. Polecenia przelewu
D. Rachunku wstępnego
 Realizacja usług w recepcji 
Jednym ze sposobów ochrony hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest
A. wstawienie urządzeń do wykrywania metali
B. zatrudnienie grupy antyterrorystycznej
C. zainstalowanie w budynku monitoringu
D. oświetlenie ścieżki ewakuacyjnej
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie urządzenie pozwala recepcjoniście na stworzenie klucza elektronicznego dla gościa?
A. Przycisk włączający elektrozamek.
B. Czytnik pamięci zdarzeń.
C. Przycisk włączający elektrozamek na kartę zbliżeniową.
D. Programator kart zbliżeniowych.
 Realizacja usług w recepcji 
W hotelowej recepcji zgłosił się gość, który charakteryzował się silnymi oraz szybkimi reakcjami emocjonalnymi, wykazując dużą witalność i brak samokontroli, a także tendencję do niezadowolenia i wybuchowości. Który typ temperamentu najlepiej opisuje takie zachowanie?
A. Choleryka
B. Flegmatyka
C. Sangwinika
D. Melancholika
 HGT.06  Pytanie 383 
 Realizacja usług w recepcji 
Kwit depozytowy stanowi potwierdzenie
A. zabezpieczenia rzeczy pozostawionej przez klienta w hotelu
B. przyjęcia do przechowania wartościowego przedmiotu klienta
C. gwarancji pokrycia kosztów przez klienta hotelowego za ewentualne szkody
D. przyjęcia do przechowania bagażu klienta
 Realizacja usług w recepcji 
Jakiego typu promocję usług stosuje hotel, który akceptuje karty lojalnościowe?
A. Promocję sprzedaży
B. Sprzedaż bezpośrednia
C. Reklama bezpośrednia
D. Folder informacyjny
 Realizacja usług w recepcji 
Przedstawiony dokument recepcjonista przygotowuje przed przyjazdem gości typu 
 
| Data ............ | ||
| Welcom gift/Wstawka | Room/Pokój | Name/Nazwisko | 
| Słodycze lub owoce | ||
| Słodycze i owoce | ||
| Owoce i wino | ||
| Wino, owoce, list powitalny | ||
A. grupowego.
B. VIP.
C. biznesowego.
D. standardowego.
 Realizacja usług w recepcji 
Gość korzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB, która kosztowała 250,00 zł brutto za dobę. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe zapłacił kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe gotówką. Jaką kwotę zapłacono gotówką?
A. 680,00 zł
B. 340,00 zł
C. 180,00 zł
D. 500,00 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką ofertę powinien zaproponować hotel w okresie letnim rodzinom z dziećmi, które planują dłuższy wypoczynek?
A. Usługi rekreacyjno-sportowe
B. Wieczorne imprezy integracyjne
C. Pakiety pielęgnacyjne
D. Kilkdniowe wycieczki krajoznawcze
 Realizacja usług w recepcji 
Ekspert od kawy, osoba odpowiedzialna za parzenie i serwowanie tego napoju, to
A. barista.
B. sommelier.
C. obsługujący.
D. bloker.
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie działanie nie jest podejmowane przez Polskie Zrzeszenie Hoteli?
A. polecanie lokali hotelowych i gastronomicznych
B. podtrzymywanie tradycji polskiej gościnności
C. dbałość o etykę zawodową hotelarzy i jej promowanie
D. rozszerzanie usług hotelarskich globalnie
 HGT.06  Pytanie 390 
 Realizacja usług w recepcji 
Wymagane są pomieszczenia wielofunkcyjne, konferencyjne, klubowe oraz szkoleniowe, dostosowane do specyfiki obiektu:
A. w motelach 4* oraz 5*
B. w hotelach 4* oraz 5*
C. w motelach 3*, 4* oraz 5*
D. w hotelach 3*, 4* oraz 5*
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką usługę powinien zaproponować recepcjonista hotelu w Legnicy gościowi bez środka transportu, jeśli posiada on bilet na pociąg na trasie Legnica - Wrocław oraz bilet na lot z Wrocławia do Warszawy?
A. Transport z hotelu na lotnisko
B. Transport z lotniska do hotelu
C. Transport z hotelu na dworzec kolejowy
D. Transport z dworca kolejowego do hotelu
 Realizacja usług w recepcji 
Gość zarezerwował pobyt w hotelu w dniach od 10 do 14 marca, informując, że przyjedzie o godzinie 10.00 pierwszego dnia, a wyjedzie o godzinie 8.00 ostatniego. Doba hotelowa w tym hotelu zaczyna i kończy się o godzinie 10.00. Które oznaczenie rezerwacji w grafiku odpowiada złożonemu zamówieniu? 
 
| Fragment grafiku obłożenia pokoi – marzec | ||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 09.03 | 10.03 | 11.03 | 12.03 | 13.03 | 14.03 | 15.03 | 16.03 | |
| A. | R | R | R | R | R | R | ||
| B. | R | R | R | R | R | R | ||
| C. | R | R | R | R | ||||
| D. | R | R | R | R | R | |||
A. C.
B. A.
C. D.
D. B.
 Realizacja usług w recepcji 
Czas dostarczenia bagażu gościa VIP do pokoju nie powinien być dłuższy niż
A. 5 minut
B. 10 minut
C. 20 minut
D. 15 minut
 Realizacja usług w recepcji 
Jaki zestaw usług będzie najbardziej odpowiedni dla grupy uczniów gimnazjum, przebywających w hotelu podczas konkursu geograficznego?
A. Usługa fryzjerska, masaże, gra miejska
B. Sauna, kasyno, gra miejska
C. Room service, SPA, wycieczka krajoznawcza
D. Basen, kręgielnia, wycieczka krajoznawcza
 Realizacja usług w recepcji 
Zupa ze śledzi, łososiowy stek oraz frikadelle z mielonego mięsa to charakterystyczne potrawy kuchni
A. arabskiej
B. niemieckiej
C. skandynawskiej
D. węgierskiej
 Realizacja usług w recepcji 
Z którego z wymienionych dokumentów nie jest możliwe zarejestrowanie gościa w hotelu?
A. Dowodu osobistego
B. Regulaminu hotelowego
C. Paszportu
D. Prawa jazdy
 Realizacja usług w recepcji 
Befsztyk tatarski przygotowuje się
A. z wieprzowiny
B. z wołowiny
C. z baraniny
D. z cielęciny
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z regulacją o usługach turystycznych, do kategorii obiektów hotelowych zalicza się
A. ośrodek kolonijny
B. dom wczasowy
C. ośrodek szkoleniowo-wypoczynkowy
D. dom wycieczkowy
 HGT.06  Pytanie 399 
 Realizacja usług w recepcji 
Urządzenia takie jak dekoder kluczy, kasa fiskalna oraz terminal do kart płatniczych wspierają działalność hotelowego działu
A. służby parterowej
B. gastronomicznego
C. służby pięter
D. recepcyjnego
 Realizacja usług w recepcji 
Ogłoszenie o stanie zagrożenia spowodowanego trzęsieniem ziemi na Bliskim Wschodzie prowadzi do
A. spadku zainteresowania usługami hotelarskimi w Turcji
B. zmniejszenia liczby obiektów noclegowych w Republice Południowej Afryki
C. wzrostu liczby miejsc noclegowych w Izraelu
D. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w Arabii Saudyjskiej