Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 441
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu wbiegły zamaskowane osoby z bronią. Jak powinien w tej sytuacji zachować się recepcjonista?

A. Powiadomić policję, odciąć dostęp do innych pomieszczeń.
B. Poddać się woli napastników, starać się uruchomić system alarmowy.
C. Przygotować się do czynnej obrony, obserwować napastników.
D. Uruchomić system alarmowy, użyć broni.
HGT.06 Pytanie 442
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelu zgłosił, że w wyłączniku elektrycznym w pokoju hotelowym zauważył iskrzenie. W takiej sytuacji recepcjonista powinien niezwłocznie

A. odłączyć dopływ prądu do pokoju.
B. odłączyć dopływ prądu do obiektu.
C. zawiadomić zakład energetyczny.
D. zawiadomić straż pożarną.
HGT.06 Pytanie 443
Realizacja usług w recepcji

GUS poinformował o wzroście dochodu ludzi najbardziej zamożnych. Hotel powinien w tej sytuacji

A. obniżyć cenę usług.
B. Zwiększyć atrakcyjność oferty usługowej.
C. zwiększyć potencjał hotelu.
D. zmniejszyć ilość apartamentów w hotelu.
HGT.06 Pytanie 444
Realizacja usług w recepcji

Bielizna stołowa upięta wzdłuż obwodu stołu w sposób przedstawiony na zdjęciu to

Ilustracja do pytania 4
A. obrus.
B. skirting.
C. serweta.
D. molton.
HGT.06 Pytanie 445
Realizacja usług w recepcji

Miejsce Obsługi Podróżnych jest

A. obiektem noclegowym położonym przy autostradzie przeznaczonym do odpoczynku podróżnych.
B. terenem wydzielonym w pasie drogowym wyposażonym w miejsca postojowe oraz urządzenia służące zaspokajaniu potrzeb podróżnych.
C. placem przeznaczonym do postoju i odpoczynku w czasie podróży.
D. drogą, wzdłuż której zlokalizowane są stacje paliw, parking oraz punkty gastronomiczne.
HGT.06 Pytanie 446
Realizacja usług w recepcji

Termin przebukowanie oznacza w hotelarstwie

A. zaoferowanie gościom mniejszej liczby miejsc, niż hotel posiada.
B. udostępnienie gościom hotelowej biblioteki.
C. umożliwienie gościom korzystanie z zarezerwowanego pokoju i z hotelowej biblioteki.
D. zarezerwowanie większej liczby miejsc, niż hotel posiada.
HGT.06 Pytanie 447
Realizacja usług w recepcji

Gościem hotelowym w rozumieniu prawa jest osoba, która zawarła umowę

A. leasingowa.
B. agencyjną.
C. deliktową.
D. hotelową.
HGT.06 Pytanie 448
Realizacja usług w recepcji

Turystyką kwalifikowaną jest turystyka:

A. zdrowotna, edukacyjna, trampingowa.
B. wypoczynkowa, krajoznawcza, trekkingowa.
C. kajakowa, rowerowa, uzdrowiskowa.
D. żeglarska, narciarska, rowerowa.
HGT.06 Pytanie 449
Realizacja usług w recepcji

Obiekty noclegowe zlokalizowane przy węzłach komunikacyjnych, charakteryzujące się krótkim pobytem gości, to hotele

A. rekreacyjne.
B. tranzytowe.
C. rezydenckie.
D. uzdrowiskowe.
HGT.06 Pytanie 450
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, schroniska to obiekty zlokalizowane

A. poza obszarami zabudowanymi i przeznaczone tylko dla grup turystycznych.
B. przy szlakach turystycznych i świadczące minimalny zakres usług.
C. przy szlakach turystycznych i dostosowane do samoobsługi klientów.
D. poza obszarami zabudowanymi i przeznaczone tylko dla turystów indywidualnych.
HGT.06 Pytanie 451
Realizacja usług w recepcji

Jednym z zadań statutowych Polskiego Towarzystwa Schronisk Młodzieżowych jest

A. propagowanie turystyki campingowej i caravaningowej.
B. upowszechnianie turystyki i krajoznawstwa.
C. propagowanie turystyki kwalifikowanej wśród młodzieży.
D. upowszechnianie turystyki jako formy wypoczynku i rekreacji młodzieży.
HGT.06 Pytanie 452
Realizacja usług w recepcji

Która międzynarodowa organizacja skupia i integruje narodowe zrzeszenia hotelarskie wszystkich krajów świata?

A. Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji.
B. Światowa Organizacja Turystyki Narodów Zjednoczonych.
C. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji.
D. Organizacja Narodów Zjednoczonych.
HGT.06 Pytanie 453
Realizacja usług w recepcji

Usługi typu SPA w obiektach hotelarskich są związane

A. z zabiegami prozdrowotnymi oraz poprawą urody.
B. z zabiegami leczniczymi oraz rehabilitacją.
C. z usługami kulturalnymi i usługami rozrywkowymi.
D. z usługami rekreacyjnymi i zabiegami leczniczymi.
HGT.06 Pytanie 454
Realizacja usług w recepcji

Usługi gastronomiczne wliczone w cenę noclegu oznaczone symbolem HB obejmują

A. śniadanie, obiad i kolację.
B. śniadanie i obiadokolację.
C. obiad.
D. śniadanie.
HGT.06 Pytanie 455
Realizacja usług w recepcji

Obiekty hotelarskie umożliwiające nocleg między innymi w domkach turystycznych to

A. kempingi
B. pola biwakowe.
C. domy wycieczkowe.
D. domy turysty.
HGT.06 Pytanie 456
Realizacja usług w recepcji

Najniższy standard domów wycieczkowych oznacza się

A. *gwiazdką.
B. ***gwiazdkami.
C. cyfrą rzymską III.
D. cyfrą rzymską I.
HGT.06 Pytanie 457
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z wymaganiami kategoryzacyjnymi w obiektach hotelarskich usługa sprzedaży lub udostępniania prasy codziennej gościom jest obowiązkowa dla

A. hoteli 4* i moteli 4*
B. hoteli 3* i moteli 3*
C. hoteli 4* i moteli 3*
D. hoteli 3* i moteli 4*
HGT.06 Pytanie 458
Realizacja usług w recepcji

Położony w górach pensjonat organizuje bal sylwestrowy. Jaką formę reklamy powinien zastosować, aby zaprosić na bal okolicznych mieszkańców i turystów, którzy przyjechali do tej miejscowości?

A. Mailing i foldery.
B. Reklamę telewizyjną i radiową
C. Plakaty i kolportaż ulotek.
D. Reklamę w Internecie i prasie.
HGT.06 Pytanie 459
Realizacja usług w recepcji

Hotel Bohemia uruchomił program wierności SENIOR PASS. Polega on na udzielaniu stałego rabatu przy kolejnym pobycie dla gości będących już na emeryturze. Zastosowany instrument marketingowy ma za zadanie

A. poszerzać istniejący rynek docelowy.
B. budować trwałą więź z klientami hotelu.
C. budować dobry wizerunek hotelu w środowisku.
D. wspierać finansowo stałych klientów hotelu.
HGT.06 Pytanie 460
Realizacja usług w recepcji

Usługa bagażowa w hotelu 3* jest

A. komplementarna.
B. odpłatna.
C. sezonowa.
D. fakultatywna.
HGT.06 Pytanie 461
Realizacja usług w recepcji

Wszystkie motele, bez względu na kategorię, mają obowiązek świadczenia usług: budzenia, przechowywania bagażu gości, motoryzacyjnych, udzielania pierwszej pomocy w nagłych wypadkach oraz

A. room service czynny minimum 12 godzin na dobę.
B. dostarczania prasy.
C. podawania śniadań.
D. codziennej zmiany pościeli i ręczników.
HGT.06 Pytanie 462
Realizacja usług w recepcji

Pracownik recepcji hotelowej, który stara się zachowywać empatycznie wobec klientów, będzie stosował przede wszystkim komunikację

A. bezpośrednią.
B. krytyczną.
C. hierarchiczną.
D. pośrednią.
HGT.06 Pytanie 463
Realizacja usług w recepcji

Która cecha zachowań jest szczególnie istotna dla pracownika hotelu prowadzącego negocjacje z siecią biur podróży?

A. Przebiegłość.
B. Elastyczność.
C. Stanowczość.
D. Uległość.
HGT.06 Pytanie 464
Realizacja usług w recepcji

Cena usług hotelarskich wzrosła o 10% przy elastyczności cenowej popytu wynoszącej 2,0. O ile zmieni się zapotrzebowanie na usługi na rynku hotelarskim?

A. o 5%
B. o 10%
C. o 20%
D. o 2%
HGT.06 Pytanie 465
Realizacja usług w recepcji

Zachowanie gościa, który w rozmowie z recepcjonistą, obawiając się ośmieszenia lub kompromitacji, chaotycznie przedstawia swoje potrzeby, przejawia się przede wszystkim

A. sarkazmem.
B. skrępowaniem.
C. ignorancją
D. asertywnością.
HGT.06 Pytanie 466
Realizacja usług w recepcji

Hotel Zosia wprowadził możliwość kontaktu z gośćmi za pomocą komunikatora internetowego Skype. Jakie narzędzie marketingowe zastosował hotel?

A. Dystrybucję mieszaną.
B. Promocję bezpośrednią.
C. Dystrybucję pośrednią.
D. Promocję pośrednią.
HGT.06 Pytanie 467
Realizacja usług w recepcji

Jakie zmiany na rynku hotelarskim w Polsce może spowodować znaczna obniżka cen usług hotelarskich w krajach śródziemnomorskich?

A. Spadek podaży.
B. Wzrost podaży.
C. Wzrost popytu.
D. Spadek popytu.
HGT.06 Pytanie 468
Realizacja usług w recepcji

Pokojowa, sprzątając pokój zajęty przez gościa w hotelu 4*, powinna codziennie między innymi: wytrzeć kurze w pokoju i sprzątnąć łazienkę oraz

A. zmienić pościel.
B. zmienić pościel i wytrzeć kurze w szafie.
C. wytrzeć kurze w szafie i nie zmieniać pościeli.
D. nie zmieniać pościeli.
HGT.06 Pytanie 469
Realizacja usług w recepcji

Procedura "Otwarcie rachunku" dla gości jest elementem

A. zameldowania.
B. pobytu.
C. wymeldowania.
D. rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 470
Realizacja usług w recepcji

W restauracji hotelowej część potraw przygotowywano w obecności gości, wykorzystując wózek kelnerski. Jaką metodę obsługi zastosowano?

A. Rosyjską.
B. Angielską.
C. Niemiecką.
D. Francuską.
HGT.06 Pytanie 471
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy zamówił śniadanie do pokoju. Kelner po wejściu do niego powinien

A. ustawić tacę we wskazanym miejscu, porozmawiać z gościem i życzyć smacznego.
B. ustawić tacę we wskazanym miejscu, zapytać o dodatkowe życzenia i podać rachunek do podpisu.
C. ustawić tacę na stoliku, przyjąć należność i oczekiwać napiwku.
D. ustawić tacę na stoliku, życzyć smacznego i uprzejmie pożegnać gościa.
HGT.06 Pytanie 472
Realizacja usług w recepcji

Podczas procedury zameldowania gościa typu VIP w hotelu należy przywitać go oraz

A. poprosić o wypełnienie karty meldunkowej, wręczyć klucze.
B. wręczyć kartę pobytu i klucze, odprowadzić do pokoju.
C. wpisać dane gościa do księgi meldunkowej, życzyć miłego pobytu.
D. poprosić o dokument tożsamości, wręczyć kartę pobytu.
HGT.06 Pytanie 473
Realizacja usług w recepcji

Pan Malik przesłał do hotelu zaliczkę, rezerwując pokój na rodzinny wyjazd. Recepcjonista powinien odnotować to w grafiku jako rezerwację

A. kredytową.
B. niegwarantowaną.
C. gwarantowaną.
D. przedwstępną.
HGT.06 Pytanie 474
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista zamelduje grupę w hotelu na podstawie

A. dostarczonej listy uczestników.
B. voucheru.
C. potwierdzenia rezerwacji.
D. karty zamówienia.
HGT.06 Pytanie 475
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony dokument jest elementem wyposażenia stanowiska

Ilustracja do pytania 35
A. sommeliera.
B. inspektora służby pięter.
C. dysponenta.
D. kierownika pralni.
HGT.06 Pytanie 476
Realizacja usług w recepcji

W recepcji hotelu gość życzy sobie zapłacić za pobyt kartą płatniczą. Jest to możliwe, jeśli recepcja dysponuje

A. drukami faktury VAT.
B. terminalem POS.
C. kasą fiskalną.
D. komputerem z drukarką.
HGT.06 Pytanie 477
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony dokument recepcjonista przygotowuje przed przyjazdem gości typu

Ilustracja do pytania 37
A. biznesowego.
B. standardowego.
C. VIP.
D. grupowego.
HGT.06 Pytanie 478
Realizacja usług w recepcji

Pomocnik kelnerski służy do

A. przechowywania butelek z winami.
B. rozliczania zamówienia.
C. przechowywania rezerwy zastawy stołowej.
D. przenoszenia sztućców.
HGT.06 Pytanie 479
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników hotelu dysponuje zamieszczonym na zdjęciu przedmiotem?

Ilustracja do pytania 39
A. Barman.
B. Recepcjonista.
C. Pokojowa.
D. Kelner.
HGT.06 Pytanie 480
Realizacja usług w recepcji

Śniadanie złożone z bułeczek drożdżowych, masła, miodu lub dżemu, kawy lub herbaty jest charakterystyczne dla kuchni

A. hiszpańskiej.
B. francuskiej.
C. niemieckiej.
D. włoskiej.