Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 441
Realizacja usług w recepcji
A. kontynentalnym
B. oraz dwoma posiłkami
C. amerykańskim
D. oraz jednym posiłkiem
HGT.06 Pytanie 442
Realizacja usług w recepcji
Sommelier to osoba, która specjalizuje się w
A. doskonałej znajomości gatunków i rodzajów win
B. nadzorowaniu rodzaju oraz cen serwowanych potraw w restauracji
C. sprzątaniu pokoi w hotelu
D. udzielaniu informacji gościom w recepcji
HGT.06 Pytanie 443
Realizacja usług w recepcji
Pan Kowalski wpłacił zaliczkę do hotelu, tworząc rezerwację pokoju na wyjazd z rodziną. Recepcjonista powinien zarejestrować to w grafiku jako rezerwację
A. kredytową
B. przedwstępną
C. gwarantowaną
D. niegwarantowaną
HGT.06 Pytanie 444
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę VAT. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę przyjął płatność w gotówce. Jakie dokumenty recepcjonista ma obowiązek wydać gościowi?
A. potwierdzenie wpłaty
B. rachunek wstępny
C. paragon fiskalny
D. dowód wpłaty KP
HGT.06 Pytanie 445
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który dysponuje 50 pokojami, odnotował 14 lipca 2018 r. 55 dokonanych rezerwacji. Jak określa się tę sytuację?
A. Overbooking
B. Booking
C. Outsourcing
D. Timesharing
HGT.06 Pytanie 446
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista zarejestrował zamówienie od gościa, który zamierza skorzystać z zakwaterowania oraz usług w ofercie FB. Która jednostka organizacyjna powinna zostać poinformowana o prośbie klienta?
A. Sekcja rekreacyjna
B. Dział zaopatrzenia
C. Dział usług specjalnych
D. Sekcja gastronomiczna
HGT.06 Pytanie 447
Realizacja usług w recepcji
Aby przyciągnąć gości, hotel dysponujący nowoczesnym zapleczem treningowym dla profesjonalnych sportowców powinien przede wszystkim zastosować
A. reklamę w radiu
B. reklamę w telewizji
C. promocję w branży
D. promocję w regionie
HGT.06 Pytanie 448
Realizacja usług w recepcji
Przy wystawianiu rachunku gościowi za pobyt w hotelu, co powinien najpierw zrobić recepcjonista?
A. przyjąć opłatę od gościa za świadczone usługi
B. sprawdzić, czy gość dysponuje odpowiednimi środkami finansowymi
C. poprosić o wypełnienie ankiety dotyczącej satysfakcji gościa
D. przedstawić gościowi wstępną fakturę do akceptacji
HGT.06 Pytanie 449
Realizacja usług w recepcji
Lada recepcyjna w stanowisku obsługowym przeznaczonym dla osób niepełnosprawnych powinna mieć wysokość nie większą niż
A. 105 cm
B. 95 cm
C. 100 cm
D. 90 cm
HGT.06 Pytanie 450
Realizacja usług w recepcji
Który z aspektów obiektów hotelarskich nie wchodzi w skład kryteriów klasyfikacji?
A. jakość świadczonych usług
B. zakres usług podstawowych i dodatkowych
C. zewnętrzne elementy infrastruktury oraz urządzenia
D. systemy oraz urządzenia techniczne
HGT.06 Pytanie 451
Realizacja usług w recepcji
Jaki rodzaj promocji wykorzystał hotel, wspierając wydarzenie charytatywne dla dzieci z niepełnosprawnościami?
A. Reklamę
B. Public relations
C. Promocję sprzedaży
D. Akwizycję
HGT.06 Pytanie 452
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych narzędzi promocji hotelowej powinien być uwzględniony w programie lojalnościowym?
A. Dla stałych klientów deser do obiadu gratis
B. Hotel posiada certyfikat ekologiczny
C. Rezerwacja online to 10% zniżki na wszelkie usługi
D. Zwierzęta są akceptowane
HGT.06 Pytanie 453
Realizacja usług w recepcji
Z którego z wymienionych dokumentów nie jest możliwe zarejestrowanie gościa w hotelu?
A. Prawa jazdy
B. Dowodu osobistego
C. Regulaminu hotelowego
D. Paszportu
HGT.06 Pytanie 454
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien uzupełnić pracownik recepcji podczas przyjmowania gościa do hotelu?
A. Kartę pobytu
B. Kartę zamówienia
C. Kartę rezerwacji
D. Kartę rozliczeń
HGT.06 Pytanie 455
Realizacja usług w recepcji
Jakie oznaczenia dla pokoi powinien wprowadzić recepcjonista do harmonogramu, gdy rezerwuje nocleg w pokoju, który ma sypialnię oraz salon?
A. TPL
B. SGL
C. TWIN
D. SUITE
HGT.06 Pytanie 456
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju instrument promocji wykorzystał hotel oferując zniżkę w wysokości 20% na noclegi dla grup liczących ponad 10 osób?
A. E-marketing
B. Promocję sprzedaży
C. Reklamę
D. Promocję bezpośrednią
HGT.06 Pytanie 457
Realizacja usług w recepcji
W procedurze obsługi klienta VIP nie ma etapu
A. zameldowania gościa przy recepcji
B. wprowadzenia gościa do pokoju przez osobę powitającą
C. dostarczenia bagażu gościa do pokoju w ciągu 10 minut
D. przywitania gościa przez managera hotelu
HGT.06 Pytanie 458
Realizacja usług w recepcji
Hotel "Jowisz" planuje zorganizować garden party. Jakie potrawy powinien zaproponować swoim gościom?
A. mięso w galarecie, śledź po tatarsku, piwo, pieczywo
B. bigos, zimne napoje, pieczywo
C. prosię pieczone, piwo, alkohol, pieczywo
D. pieczone mięso, tatar z żółtkiem, alkohol, pieczywo
HGT.06 Pytanie 459
Realizacja usług w recepcji
Właściciel hotelu nie ma prawa odmówić przyjęcia na przechowanie papierów wartościowych, gotówki oraz innych wartościowych przedmiotów, jeżeli rzecz
A. zajmuje nadmiernie dużo miejsca
B. stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa
C. jest niewłaściwie zapakowana
D. ma zbyt wysoką wartość
HGT.06 Pytanie 460
Realizacja usług w recepcji
Do zadań recepcjonisty kasjera należy
A. przygotowanie zestawień rezerwacji
B. prowadzenie ewidencji gości
C. dokonywanie skupu walut obcych
D. nadzór nad kosztami w działalności hotelowej
HGT.06 Pytanie 461
Realizacja usług w recepcji
Najważniejszą komórką budowlaną w hotelu jest
A. mała sala konferencyjna
B. aneks kelnerski
C. węzeł higieniczno - sanitarny
D. jednostka mieszkalna
HGT.06 Pytanie 462
Realizacja usług w recepcji
W letniej ofercie pensjonatu goście mogli skorzystać z rabatu na nocleg, który był zależny od długości pobytu, tzn. 1 doba - 1% rabatu, 2 doby - 2% rabatu, 3 doby - 3% rabatu, itd. Jaką kwotę zapłaci małżeństwo za noclegi w okresie od 1 do 14 lipca, jeśli koszt wynajęcia pokoju dwuosobowego wynosi 200,00 zł za dobę?
A. 2 574,00 zł
B. 2 938,00 zł
C. 2 600,00 zł
D. 2 262,00 zł
HGT.06 Pytanie 463
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie hotelu jest realizowane w ramach strategii dystrybucji?
A. Współpraca z biurami podróży
B. Zmiana układu jednostek noclegowych
C. Wdrożenie systemu zarządzania jakością usług
D. Organizacja szkoleń dla personelu
HGT.06 Pytanie 464
Realizacja usług w recepcji
Która z poniższych instytucji jest międzynarodową organizacją zajmującą się turystyką?
A. PIT
B. POT
C. UNWTO
D. AIH
HGT.06 Pytanie 465
Realizacja usług w recepcji
Obiekty zapewniające co najmniej 30 miejsc do spania, przystosowane do samodzielnego korzystania przez gości oraz oferujące podstawowy zakres usług związanych z pobytem to
A. schroniska młodzieżowe
B. pensjonaty
C. motele
D. domy wycieczkowe
HGT.06 Pytanie 466
Realizacja usług w recepcji
Kwit depozytowy zostanie sporządzony przez recepcjonistę i wręczony gościowi, który
A. oddaje wartościową rzecz do sejfu przy recepcji
B. oddaje walizkę do bagażowej przechowalni
C. wpłaci zaliczkę do kasy hotelowej
D. zdeponuje gotówkę w sejfie w swoim pokoju hotelowym
HGT.06 Pytanie 467
Realizacja usług w recepcji
Osobne wejście dla gości oraz wyodrębniona ścieżka dla ich bagażu są wymagane
A. tylko w hotelach o kategorii 5*
B. we wszelkich hotelach
C. w hotelach o kategorii 3*, 4* i 5*
D. w hotelach o kategorii 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 468
Realizacja usług w recepcji
Usługa gastronomiczna świadczona na życzenie w miejscu określonym przez zleceniodawcę to
A. room service
B. catering
C. maid in room
D. marketing
HGT.06 Pytanie 469
Realizacja usług w recepcji
Za pomocą urządzenia przedstawionego na ilustracji gość ureguluje należność za pobyt

A. gotówką.
B. przelewem.
C. kartą płatniczą.
D. przekazem pocztowym.
HGT.06 Pytanie 470
Realizacja usług w recepcji
Informację o przybyciu gościa VIP, pracownik recepcji powinien najpierw przekazać
A. portierowi
B. pokojowej
C. dyrektorowi hotelu
D. kierownikowi restauracji
HGT.06 Pytanie 471
Realizacja usług w recepcji
Klientowi, który wybrał potrawę z kuchni angielskiej, kelner zaproponuje
A. rybę z frytkami i ciasto z rabarbarem
B. zupę cebulową i żeberka z grilla
C. kotlet schabowy, kapustę zasmażaną i ciasto drożdżowe
D. zupę gulaszową oraz zrazy wołowe
HGT.06 Pytanie 472
Realizacja usług w recepcji
Kanał dystrybucji: klient - hotel to rodzaj kanału
A. zintegrowany
B. bezpośredni
C. konwencjonalny
D. pośredni
HGT.06 Pytanie 473
Realizacja usług w recepcji
Usługa budzenia gościa to oferta hotelowa
A. towarzysząca
B. rekreacyjna
C. komplementarna
D. fakultatywna
HGT.06 Pytanie 474
Realizacja usług w recepcji
Jaką z wymienionych informacji recepcjonista powinien zanotować w formularzu rezerwacyjnym?
A. Dzień urodzin gościa
B. Numer pokoju
C. Typ rezerwowanego pokoju
D. Numer serii dowodu osobistego gościa
HGT.06 Pytanie 475
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy gość zgłasza ustną reklamację?
A. Dokładnie wysłuchać gościa i spróbować rozwiązać problem w ramach posiadanych uprawnień
B. Odesłać gościa do swojego przełożonego
C. Nie prowadzić rozmowy z gościem, a jedynie poprosić go o spisanie reklamacji w formie pisemnej
D. Przekonać gościa, że skarga nie ma podstaw oraz zaproponować zniżkę na zamówione usługi
HGT.06 Pytanie 476
Realizacja usług w recepcji
Ile kart meldunkowych powinien wypełnić recepcjonista dla czteroosobowej rodziny Kwiatkowskich: Anny, Andrzeja oraz ich pięcioletniej córki i siedmioletniego syna?
A. cztery
B. jedną
C. dwie
D. trzy
HGT.06 Pytanie 477
Realizacja usług w recepcji
Obiekty świadczące usługi noclegowe, w tym domki turystyczne, to
A. pola biwakowe
B. domy turysty
C. domy wycieczkowe
D. kempingi
HGT.06 Pytanie 478
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób hotel zabezpiecza bagaż oraz bezpieczeństwo swoich gości?
A. Oferuje niestrzeżony parking dla gości
B. Zarządza depozytem i zatrudnia ochronę
C. Informuje gości o możliwych niebezpieczeństwach
D. Troszczy się o komfort gości
HGT.06 Pytanie 479
Realizacja usług w recepcji
Dlaczego pracownik hotelu powinien zapytać gościa o jego opinie na temat pobytu podczas wymeldowania?
A. W ten sposób utrwala w pamięci gościa jego pierwsze wrażenie z pobytu.
B. W ten sposób ocenia jakość świadczonych usług.
C. Jest to ostatnia szansa na wymianę grzeczności przed pożegnaniem gościa.
D. Podczas rozmowy recepcjonista ma możliwość załatwienia formalności.
HGT.06 Pytanie 480
Realizacja usług w recepcji
Aby zapewnić duże obłożenie w zimowym sezonie, hotel usytuowany w górach, z dużym wyprzedzeniem przygotowuje ofertę sprzedaży usług typu
A. all inclusive
B. rack rate
C. first minute
D. timesharing