Filtrowanie pytań
 HGT.06  Pytanie 441 
 Realizacja usług w recepcji 
A. 15 000 zł
B. 20 000 zł
C. 5 000 zł
D. 10 000 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Gość przybył do hotelu 20 marca, a następnego dnia umieścił laptopa w sejfie hotelowym na dwie doby. Jaką datę powinien wpisać recepcjonista na kwicie depozytowym?
A. 22 marca
B. 21 marca
C. 20 marca
D. 23 marca
 Realizacja usług w recepcji 
Do hotelu dotarł, bez wcześniejszego zamówienia, znany artysta wizualny. Kto powinien otrzymać informacje o tym gościu od recepcjonisty?
A. Księgowości, gastronomii, działu technicznego
B. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości
C. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej
D. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej
 Realizacja usług w recepcji 
Gdy kucharz w hotelowej kuchni ranił się nożem podczas przygotowywania potrawy, jaką formę opatrunku należy zastosować, udzielając mu pierwszej pomocy?
A. z waty nasączonej wodą utlenioną
B. z waty z tłustym kremem
C. z gazy nasączonej czystą wodą
D. z suchej gazy jałowej
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie czynności należą do zadań bagażowego w dużym hotelu z rozbudowaną strukturą usług parterowych?
A. Pełnienie dyżuru przy wejściu do hotelu
B. Odprowadzenie gościa do pokoju
C. Wskazanie lokalizacji parkingu
D. Otwieranie drzwi głównych przed gościem
 Realizacja usług w recepcji 
W sali konsumpcyjnej hotelu dostępnych jest 60 miejsc. Średni czas na spożycie posiłku wynosi 20 minut. Oblicz, ile obiadów można maksymalnie podać w czasie od godziny 13:00 do 15:00?
A. 180 obiadów
B. 480 obiadów
C. 240 obiadów
D. 360 obiadów
 Realizacja usług w recepcji 
W jakie wyposażenie powinno być zaopatrzone stanowisko pracy recepcjonisty - concierge?
A. w kasę fiskalną
B. w informatory
C. w klucznicę
D. w sejf depozytowy
 Realizacja usług w recepcji 
W jaki sposób recepcjonista powinien potwierdzić klientowi przyjęcie rezerwacji telefonicznej na usługi hotelowe?
A. Ustnie w dniu jego przybycia
B. W formie pisemnej
C. Oddzwaniając do niego w ciągu tygodnia
D. Wypełniając formularz rezerwacji
 Realizacja usług w recepcji 
Który z wymienionych elementów marketingu nie wiąże się z wydatkami?
A. Zasięg.
B. Cena.
C. Towar.
D. Reklama.
 Realizacja usług w recepcji 
Gdzie przechowywana jest korespondencja gości, którzy aktualnie przebywają w hotelu?
A. w urządzeniu fiskalnym
B. w zespole szafek funkcjonalnych
C. w skrytce depozytowej
D. na recepcyjnym biurku
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie z wymienionych działań są zadaniami concierge'a?
A. Rejestracja gości, nadzorowanie pracy hotelu w czasie nieobecności kierownictwa, przyjmowanie życzeń oraz uwag od gości
B. Rezerwacja biletów do teatru, zamówienie taxi, udzielanie informacji turystycznych
C. Rozliczanie płatności za pobyt gości, wystawianie faktur, księgowanie płatności
D. Dokonywanie rezerwacji usług hotelowych, łączenie połączeń telefonicznych, przyjmowanie wiadomości dla gości, budzenie gości na żądanie
 Realizacja usług w recepcji 
Termin "overstays" odnosi się do gości, którzy
A. przedłużają swój pobyt w hotelu.
B. opóźniają wyjazd z hotelu.
C. zmieniają datę rezerwacji pokoju hotelowego.
D. wielokrotnie już korzystali z usług danego hotelu.
 Realizacja usług w recepcji 
Czym nie jest element promocji?
A. public relations
B. reklama
C. sprzedaż osobista
D. dystrybucja
 Realizacja usług w recepcji 
Pan Kowalski wpłacił zaliczkę do hotelu, tworząc rezerwację pokoju na wyjazd z rodziną. Recepcjonista powinien zarejestrować to w grafiku jako rezerwację
A. kredytową
B. przedwstępną
C. gwarantowaną
D. niegwarantowaną
 Realizacja usług w recepcji 
Jakiej informacji recepcjonista nie umieści w karcie rezerwacyjnej?
A. Ilości oraz typu zamawianych pokoi
B. Dat przybycia i opuszczenia hotelu przez gości
C. Godzin rozpoczęcia i zakończenia doby hotelowej
D. Rodzaju zamawianych usług podstawowych oraz dodatkowych
 Realizacja usług w recepcji 
Który dokument umożliwia gościowi zrealizowanie przelewu za pobyt, z jego konta bankowego na konto hotelu?
A. Dowodu wpłaty
B. Polecenia przelewu
C. Rachunku wstępnego
D. Faktury
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie elementy wyposażenia recepcji powinny być dostępne dla gości hotelowych?
A. Mapa hotelu, materiały reklamowe, lista numerów alarmowych
B. Komputer, spis numerów wewnętrznych hotelu, regulamin działalności
C. Regulamin hotelu, cennik usług hotelowych, lista akceptowanych kart płatniczych
D. Harmonogram pokoi, kasa fiskalna, lista usług dodatkowych
 Realizacja usług w recepcji 
W których rodzajach hoteli recepcja dysponuje terminalem POS?
A. 5*,4*,3*,2*
B. 5*,4*,3*
C. 5*,4*
D. 5*
 Realizacja usług w recepcji 
Którym gościom pracownik recepcji powinien zaproponować kolację na dachu hotelu, szampana do pokoju, nocny przejazd bryczką oraz bezpłatny dwugodzinny dostęp do strefy relaksu?
A. Nowożeńcom w podróży poślubnej
B. Turystom z Argentyny, podróżującym dookoła świata
C. Gościom, którzy mają w danym dniu urodziny
D. Uczestnikom prestiżowego pokazu mody ślubnej
 Realizacja usług w recepcji 
Jaki dokument stanowi potwierdzenie rezerwacji jednostki noclegowej dla gościa w hotelu?
A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Formularz rezerwacyjny
C. Dokument rezerwacyjny
D. Harmonogram rezerwacji
 Realizacja usług w recepcji 
Ile minimalnie miejsc do spania powinien mieć obiekt noclegowy?
A. 20
B. 7
C. 30
D. 10
 Realizacja usług w recepcji 
Klient hotelowy złożył zamówienie na śniadanie do swojego pokoju. Po wejściu do niego, kelner powinien
A. ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, zapytać o dodatkowe życzenia i podać rachunek do podpisu
B. ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, porozmawiać z klientem i życzyć smacznego
C. ustawić tacę na stoliku, przyjąć należność i czekać na napiwek
D. ustawić tacę na stoliku, życzyć smacznego i grzecznie pożegnać klienta
 Realizacja usług w recepcji 
Gość zarezerwował dwa pokoje dwuosobowe dla czterech osób w taryfie all inclusive w terminie od 09 do 14 lipca. Który fragment potwierdzenia rezerwacji odpowiada zamówieniu? 
 
| Potwierdzenie rezerwacji - fragment | Potwierdzenie rezerwacji - fragment | 
| - ilość dób 6 - taryfa AI 250,00 zł/osoba/doba - koszt pobytu 6 000,00 zł  | - ilość dób 5 - taryfa AI 250,00 zł/osoba/doba - koszt pobytu 5 000,00 zł  | 
| A. | B. | 
| Potwierdzenie rezerwacji - fragment | Potwierdzenie rezerwacji – fragment | 
| - ilość dób 6 - taryfa AI 250,00 zł/osoba/doba - koszt pobytu 3 000,00 zł  | - ilość dób 5 - taryfa AI 250,00 zł/osoba/doba - koszt pobytu 2 500,00 zł  | 
| C. | D. | 
A. B.
B. A.
C. C.
D. D.
 Realizacja usług w recepcji 
Z jakiego źródła informacji powinien korzystać pracownik recepcji hotelu w Zakopanem, gdy gość zapyta o trasę do schroniska górskiego na Hali Gąsienicowej?
A. Atlasu samochodowego
B. Planu miasta
C. Mapy turystycznej
D. Mapy topograficznej
 Realizacja usług w recepcji 
Który z wymienionych skrótów organizacyjnych dotyczy Światowej Organizacji Turystyki?
A. PIT
B. UNWTO
C. PZH
D. HOTREC
 HGT.06  Pytanie 466 
 Realizacja usług w recepcji 
Wymagana jest jednostka apartamentowa zawierająca co najmniej: salon o powierzchni przynajmniej 25 m2, sypialnię z łazienką oraz dodatkową część wejściową z osobnym WC
A. w motelach 5* i 4* oraz pensjonatach 5* i 4*
B. w pensjonatach 4* oraz motelach 5*
C. w motelach 5* i 4* oraz hotelach 5* i 4*
D. w hotelach 5* i pensjonatach 4*
 Realizacja usług w recepcji 
Empatia stanowi jedną z właściwości psychofizycznych recepcjonisty, co ułatwia mu dostrzeganie potrzeb odwiedzającego. Jej istota sprowadza się do umiejętności
A. uzgadniania warunków umowy
B. wczucia się w sytuację gościa
C. zrozumienia problemów gościa
D. odmawiania realizacji prośb gościa
 Realizacja usług w recepcji 
Pensjonat to obiekt, który dysponuje przynajmniej
A. 10 miejscami noclegowymi, dostarczający klientom całodzienne wyżywienie
B. 7 pokojami, oferujący swoim klientom całodzienne wyżywienie
C. 10 pokojami, oferujący szeroki wachlarz usług związanych z pobytem gości
D. 7 miejscami noclegowymi, zapewniający szeroki asortyment usług dla swoich gości
 Realizacja usług w recepcji 
Podczas obsługi przyjęć dyplomatycznych w hotelu, powinno się zastosować serwis
A. amerykański
B. mieszany
C. niemiecki
D. francuski
 Realizacja usług w recepcji 
W jakim czasie od momentu złożenia zamówienia na usługi hotelowe recepcja powinna dostarczyć klientowi pisemne potwierdzenie rezerwacji?
A. Do 12 godz.
B. Do 24 godz.
C. Do 48 godz.
D. Do 36 godz.
 Realizacja usług w recepcji 
Popyt na usługi hotelowe nie jest uzależniony od
A. wzrostu liczby obiektów hotelowych w danym regionie
B. zmiany cen produktów i usług powiązanych
C. spadku dochodów społeczeństwa
D. zmiany preferencji klientów
 Realizacja usług w recepcji 
Informację o przybyciu gościa VIP, pracownik recepcji powinien najpierw przekazać
A. kierownikowi restauracji
B. dyrektorowi hotelu
C. portierowi
D. pokojowej
 Realizacja usług w recepcji 
Jaki rodzaj promocji wykorzystał hotel, wspierając wydarzenie charytatywne dla dzieci z niepełnosprawnościami?
A. Promocję sprzedaży
B. Akwizycję
C. Reklamę
D. Public relations
 Realizacja usług w recepcji 
Klient hotelu poprosił pracownika recepcji o dokonanie rezerwacji biletu lotniczego do Barcelony. Z jakiego systemu rezerwacji powinien skorzystać recepcjonista?
A. Chart
B. Amadeus
C. Voyager
D. Expedia
 Realizacja usług w recepcji 
W trakcie najbliższego pobytu w Warszawie znany na całym świecie brytyjski zespół muzyczny zarezerwował noclegi w hotelu Imperia. Jakie mogą być przewidywane rezultaty tego wydarzenia?
A. wzrost zainteresowania ofertą hotelu Imperia
B. spadek jakości świadczonych usług w hotelu Imperia
C. spadek zainteresowania usługami hotelarskimi w Warszawie
D. wzrost jakości świadczonych usług w hotelach w Polsce Środkowej
 Realizacja usług w recepcji 
Czym jest Miejsce Obsługi Podróżnych?
A. terenem przeznaczonym do parkowania i odpoczynku w trakcie podróży
B. placówką noclegową usytuowaną przy autostradzie, przeznaczoną do relaksu podróżników
C. ciągiem drogowym, wzdłuż którego znajdują się stacje paliw, parkingi oraz lokale gastronomiczne
D. wyznaczonym obszarem w pasie drogowym, który zawiera miejsca parkingowe i urządzenia zaspokajające potrzeby podróżujących
 Realizacja usług w recepcji 
Jak pracownik recepcji budzi gościa VIP?
A. przez rozmowę telefoniczną
B. z wykorzystaniem automatu telefonicznego
C. w sposób pokojowy
D. za pośrednictwem dyrektora hotelu
 Realizacja usług w recepcji 
Kto odpowiada za kontrolę obiektów hotelowych pod kątem spełniania norm kategoryzacyjnych dotyczących wyposażenia oraz zakresu oferowanych usług?
A. wojewoda
B. starosta
C. marszałek danego województwa
D. prezydent miasta
 Realizacja usług w recepcji 
Hotel, który dysponuje 50 pokojami, odnotował 14 lipca 2018 r. 55 dokonanych rezerwacji. Jak określa się tę sytuację?
A. Overbooking
B. Timesharing
C. Booking
D. Outsourcing
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie zamieszczonego fragmentu faktury oblicz, ile wynosi wartość brutto za usługę noclegową. 
 
| Lp. | Nazwa towaru lub usługi | Ilość | Jedn. miary | Cena jednostkowa netto | Wartość netto | Stawka VAT w % | Kwota podatku | Wartość brutto | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Usługa noclegowa – APT | 5 | doba | 450,00 | 8% | 
A. 2 235,60 zł
B. 2 070,00 zł
C. 2 430,00 zł
D. 2 250,00 zł