Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 441
Realizacja usług w recepcji
A. W czasie pobytu gościa w obiekcie
B. Podczas procedury check-in
C. W trakcie rezerwacji pokoju przez gościa
D. Podczas procesu check-out
HGT.06 Pytanie 442
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych obiektów, według ustawy o usługach turystycznych, nie jest klasyfikowany jako obiekt hotelarski?
A. Strzeżony, oferujący nocleg w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych oraz możliwość przygotowywania posiłków i parkowania pojazdów
B. Usytuowany poza terenem zabudowanym, przy szlaku turystycznym, oferujący minimalny zakres usług związanych z pobytem gości
C. Niestrzeżony, pozwalający na nocleg w namiotach
D. Przeznaczony i przystosowany do świadczenia wyłącznie lub głównie usług związanych z wczasami
HGT.06 Pytanie 443
Realizacja usług w recepcji
Klient przybył do hotelu dokładnie w momencie rozpoczęcia doby hotelowej. Okazało się, że musi poczekać około pół godziny, ponieważ zarezerwowany pokój jeszcze nie jest przygotowany do zamieszkania. W tej sytuacji pracownik recepcji powinien
A. zasugerować spacer po mieście oraz coś gorącego lub chłodnego do picia
B. poprosić dyrektora hotelu o wyjaśnienie gościowi powodu opóźnienia
C. zaproponować gościowi posiłek w restauracji na koszt hotelu
D. zapewnić możliwość skorzystania z bagażowni oraz wskazać miejsce do wypoczynku
HGT.06 Pytanie 444
Realizacja usług w recepcji
Dla niewielkiego hotelu najlepszym rozwiązaniem do realizacji rezerwacji usług w odpowiedzi na otrzymane zamówienie jest
A. portal społecznościowy zakupów grupowych
B. globalny portal rezerwacyjny
C. turystyczna wyszukiwarka internetowa
D. program komputerowy dla hoteli
HGT.06 Pytanie 445
Realizacja usług w recepcji
Pracownik recepcji powinien najpierw powiadomić o przyjeździe stałego gościa z statusu VIP-a
A. portierowi
B. pokojowej
C. dyrektorowi hotelu
D. kierownikowi restauracji
HGT.06 Pytanie 446
Realizacja usług w recepcji
Objawy takie jak wymioty, biegunka, duże osłabienie oraz wysoka gorączka, to symptomy
A. włośnicy
B. anoreksji
C. salmonellozy
D. zapalenia wątroby
HGT.06 Pytanie 447
Realizacja usług w recepcji
Przyczyną ryzyka wystąpienia zwarcia w instalacji elektrycznej hotelu może być
A. podłączenie dużej liczby urządzeń elektronicznych o napięciu 230 W
B. podłączenie urządzeń elektrycznych pracujących na wysokim napięciu
C. stosowanie gniazd z osłoną zabezpieczającą
D. stosowanie uziemień w gniazdach w łazienkach i pokojach gościnnych
HGT.06 Pytanie 448
Realizacja usług w recepcji
Jaką potrawę warto zaproponować seniorom przebywającym w hotelu?
A. Kaczkę z nadzieniem jabłkowym
B. Wieprzową golonkę
C. Grzyby ze śmietaną
D. Rybę w sosie cytrynowym
HGT.06 Pytanie 449
Realizacja usług w recepcji
W miesiącu wrześniu 2011 roku, w porównaniu do sierpnia, średnie opłaty za nocleg w hotelach w Niemczech wzrosły o 8%. Koszt standardowego pokoju dwuosobowego wynosi 114 euro. Jaką wartość miała średnia cena pokoju dwuosobowego w sierpniu?
A. 100,4 euro
B. 120,4 euro
C. 105,6 euro
D. 110,2 euro
HGT.06 Pytanie 450
Realizacja usług w recepcji
W przypadku moteli wyróżnia się:
A. trzy kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
B. dwie kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
C. pięć kategorii oznaczonych gwiazdką
D. cztery kategorie oznaczone gwiazdkami
HGT.06 Pytanie 451
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania mogłyby zwiększyć zainteresowanie ofertą hotelu nadmorskiego w okresie pozasezonowym?
A. Zamieszczenie ogłoszenia o ofercie hotelu w czasopismach branżowych
B. Wprowadzenie programu lojalnościowego dla klientów hotelowych
C. Organizowanie wyjazdów dla uczniów w ramach tzw. zielonych szkół
D. Obniżenie kosztu noclegu dla mieszkańców lokalnych
HGT.06 Pytanie 452
Realizacja usług w recepcji
Wskazanie drogi do konsulatu przez recepcjonistę dla zagranicznego gościa to
A. udzieleniem informacji turystycznej.
B. element procedury wymeldowania.
C. informowaniem o dodatkowych usługach oferowanych przez hotel.
D. koniecznym składnikiem procesu rejestracji.
HGT.06 Pytanie 453
Realizacja usług w recepcji
Z jakiego systemu powinien korzystać recepcjonista hotelu w Krakowie, aby sprawdzić dostępność rezerwacji dla gości w hotelu w Paryżu?
A. Chart
B. Amadeus
C. DM Plaża
D. Fidelio
HGT.06 Pytanie 454
Realizacja usług w recepcji
Czy zadano pytanie o dokonanie rezerwacji oraz na jakie nazwisko, jest to częścią obsługi gościa w trakcie
A. rozliczenia gościa
B. procedury check-out
C. procedury przyjęcia gościa
D. przyjęcia zamówienia
HGT.06 Pytanie 455
Realizacja usług w recepcji
Usługi płatne dostępne na prośbę gości obejmują
A. usługę room service
B. usługę budzenia
C. korzystanie z przechowalni bagażu
D. korzystanie ze skrytki depozytowej
HGT.06 Pytanie 456
Realizacja usług w recepcji
Instytucja odpowiedzialna za schroniska dla młodzieży to
A. Ogólnopolskie Turystyczne Schroniska Młodzieżowe
B. Krajowe Turystyczne Schroniska Młodzieżowe
C. Ogólnopolskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych
D. Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych
HGT.06 Pytanie 457
Realizacja usług w recepcji
Cena kolacji w restauracji hotelowej wynosi 150 zł. Jaką sumę gość byłby zobowiązany uiścić za posiłek uwzględniając opłatę za usługę room service w wysokości 10% wartości zamówienia?
A. 155 zł
B. 170 zł
C. 175 zł
D. 165 zł
HGT.06 Pytanie 458
Realizacja usług w recepcji
Jakie zestawy dań powinno się rekomendować gościom hotelowym w wieku powyżej 60 lat?
A. Rosół, kotlet schabowy z białą kapustą zasmażaną
B. Zupę fasolową, gulasz z makaronem, ogórek kiszony
C. Zupę krem z dyni, pulpety cielęce z ryżem, sałatę zieloną
D. Krupnik, pieczoną rybę z frytkami, surówkę z kapusty kiszonej
HGT.06 Pytanie 459
Realizacja usług w recepcji
W obiekcie hotelowym "Diana", który dysponuje 40 miejscami noclegowymi, w miesiącu kwietniu zarezerwowano 600 miejsc. Poziom wykorzystania miejsc hotelowych wynosił
A. 15%
B. 48%
C. 66%
D. 50%
HGT.06 Pytanie 460
Realizacja usług w recepcji
Hotel, którego główną grupą klientów są osoby podróżujące służbowo wykorzystujące noclegi od poniedziałku do piątku, zamierza podjąć działania w celu uzyskania równomiernego obłożenia przez cały tydzień. Które z zaproponowanych działań promocyjnych mogą przynieść oczekiwane efekty?
A. Weekendowe obniżki cen
B. Wysyłanie materiałów promocyjnych do stałych gości
C. Reklama w mediach
D. Wydawanie kart lojalnościowych dla regularnych gości
HGT.06 Pytanie 461
Realizacja usług w recepcji
W sytuacji, gdy gość hotelowy omdleje, na początku należy
A. posadzić poszkodowanego na krześle i przykryć kocem
B. ustawić poszkodowanego na plecach na podłodze i unieść jego nogi
C. wynieść osobę poszkodowaną na świeże powietrze
D. przeprowadzić poszkodowanemu masaż serca oraz sztuczne oddychanie metodą usta-usta
HGT.06 Pytanie 462
Realizacja usług w recepcji
System HACCP jest wdrażany w celu eliminacji zagrożenia
A. terrorystycznego na obszarze hotelu
B. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelowej
C. utraty bagażu oraz przedmiotów wartościowych gościa hotelowego
D. pożaru w lokalu mieszkalnym
HGT.06 Pytanie 463
Realizacja usług w recepcji
W sektorze hotelarskim promesa to zobowiązanie
A. autoryzacji do prowadzenia działalności w danym obiekcie
B. zrealizowania norm budowlanych, sanitarnych oraz przeciwpożarowych
C. zakwalifikowania obiektu hotelarskiego do właściwego rodzaju i kategorii
D. przyznania nazwy i klasyfikacji, o jaką stara się dany obiekt hotelowy
HGT.06 Pytanie 464
Realizacja usług w recepcji
Wskaż obiekty hotelarskie, które posiadają trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi?
A. Pola biwakowe oraz kempingi
B. Domy wycieczkowe i schroniska młodzieżowe
C. Schroniska i domy wycieczkowe
D. Schroniska młodzieżowe oraz pola biwakowe
HGT.06 Pytanie 465
Realizacja usług w recepcji
Określ minimalną powierzchnię recepcji w hotelu 5* z 40 pokojami.
A. 55 m2
B. 50 m2
C. 40 m2
D. 45 m2
HGT.06 Pytanie 466
Realizacja usług w recepcji
Który zestaw usług najlepiej odpowiada potrzebom gości, którzy skupiają się na pielęgnacji urody i sylwetki?
A. spa i wellness
B. Usługi handlowe
C. Usługi rehabilitacyjne
D. Usługi podstawowe
HGT.06 Pytanie 467
Realizacja usług w recepcji
Obiekt noclegowy, który służy głównie do indywidualnej oraz grupowej turystyki młodzieżowej i jest przystosowany do samoobsługi gości, to
A. schronisko młodzieżowe
B. dom wycieczkowy
C. hotel
D. akademik
HGT.06 Pytanie 468
Realizacja usług w recepcji
Jak pracownik recepcji budzi gościa VIP?
A. przez rozmowę telefoniczną
B. z wykorzystaniem automatu telefonicznego
C. za pośrednictwem dyrektora hotelu
D. w sposób pokojowy
HGT.06 Pytanie 469
Realizacja usług w recepcji
Właściciel obiektu turystycznego zorganizował konferencję dla mediów, aby poinformować o nowoczesnych rozwiązaniach ekologicznych w swojej placówce. Jakiego elementu promocji użył?
A. Public relations
B. Marketing bezpośredni
C. Sprzedaż bezpośrednia
D. Promocję sprzedaży
HGT.06 Pytanie 470
Realizacja usług w recepcji
Klient zarezerwował pobyt w pokoju dla dwóch osób i zwrócił się z prośbą o dostarczenie do pokoju deski do prasowania z żelazkiem. Recepcjonista powinien przekazać to zlecenie do działu
A. służby parterowej.
B. technicznego.
C. służby pięter.
D. marketingu.
HGT.06 Pytanie 471
Realizacja usług w recepcji
Elementy marketing mix obejmują między innymi takie składniki, jak:
A. towar, sprzedaż, cena, promocja, reklama
B. promocja sprzedaży, sprzedaż, towar, cena
C. towar, dystrybucja, promocja, cena
D. towar, promocja, reklama, sprzedaż
HGT.06 Pytanie 472
Realizacja usług w recepcji
Podczas wymeldowywania gościa z hotelu nastąpił udar mózgu. Kiedy jest on przytomny, co powinien zrobić recepcjonista?
A. ulegając gościa w pozycji z lekko uniesioną głową i ramionami, przechylając głowę na jedną stronę, poluzować ciasne ubranie i wezwać pomoc medyczną
B. ulegając gościa głową i ramionami w dół, poluzować ciasne ubranie i zacząć sztuczne oddychanie
C. podawać mleko do picia oraz obserwować odcień skóry twarzy
D. posadzić gościa na krześle z głową odchyloną do tyłu
HGT.06 Pytanie 473
Realizacja usług w recepcji
Klient otrzymał potwierdzenie rezerwacji z hotelu, zawierające informacje na temat terminu oraz wysokości zaliczki za zamówione usługi. W ustalonym terminie wpłacił zaliczkę, którą określił hotel. Jakiego rodzaju rezerwacji powinien zaznaczyć recepcjonista?
A. Niepotwierdzoną
B. Wstępną
C. Kredytową
D. Gwarantowaną
HGT.06 Pytanie 474
Realizacja usług w recepcji
Hotel pięciogwiazdkowy może zakładać podniesienie cen, mając jednocześnie nadzieję na zwiększenie sprzedaży, gdy zachodzi paradoks
A. mieszany
B. spekulacyjny
C. Veblena
D. Giffena
HGT.06 Pytanie 475
Realizacja usług w recepcji
Aguatele to określenie na
A. helikoptery do turystyki i samoloty dla pasażerów
B. specjalne wagony przeznaczone do transportu gości hotelowych
C. wagony sypialne oraz kuszetki
D. statki wycieczkowe, liniowe oraz promy dla podróżnych
HGT.06 Pytanie 476
Realizacja usług w recepcji
Podczas telefonicznej rezerwacji noclegu w hotelu dla swojej koleżanki, Pani Nowakowska stwierdziła, że płatność zostanie zrealizowana przez gościa w dniu wyjazdu. Jakie informacje powinien zarejestrować recepcjonista?
A. Imię i nazwisko osoby rezerwującej, seria oraz numer jej dowodu osobistego, imię i nazwisko osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju
B. Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu osoby rezerwującej, imię i nazwisko, adres zamieszkania osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, metoda płatności
C. Imię i nazwisko osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, wysokość zaliczki, którą zamawiający powinien wpłacić na rachunek bankowy hotelu
D. Imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu i data urodzenia osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, metoda płatności
HGT.06 Pytanie 477
Realizacja usług w recepcji
Miejsce pracy recepcjonisty zajmującego się rezerwacjami powinno być zaopatrzone w:
A. grafik dysponenta
B. klucznicę
C. kasę fiskalną
D. sejf depozytowy
HGT.06 Pytanie 478
Realizacja usług w recepcji
Gość dzwoni do recepcji, informując, że w pokoju nr 118, pomimo ciszy nocnej, panuje hałas. W takiej sytuacji recepcjonista powinien
A. zadzwonić na policję i poprosić o interwencję w pokoju nr 118
B. zażądać od gości z pokoju nr 118 przestrzegania ciszy nocnej
C. poprosić gości z pokoju nr 118 o opuszczenie hotelu
D. wezwać ochronę hotelu, aby udzieliła gościom z pokoju nr 118 upomnienia
HGT.06 Pytanie 479
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie jakiego dokumentu recepcjonista ma możliwość zarejestrowania studenta w księdze gości hotelowych?
A. Potwierdzenia rezerwacji
B. Karty płatniczej
C. Karty pobytu
D. Prawa jazdy
HGT.06 Pytanie 480
Realizacja usług w recepcji
Poprawnie uzupełniona faktura za nocleg gościa w hotelu nie zawiera informacji o
A. nabywcy
B. numerze rezerwacji
C. sprzedawcy
D. dacie wystawienia faktury