Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych informacji nie jest zawarta w karcie pobytu?

A. Nazwisko osoby zatrzymującej się w hotelu
B. Adres osoby zatrzymującej się w hotelu
C. Data przybycia i wyjazdu
D. Numer pokoju oraz cena za pokój
Realizacja usług w recepcji

Hotel klasy 1* usytuowany poza ciągłą zabudową miejską, powinien obligatoryjnie oferować gościom:

A. parking lub garaż dostępny dla wszystkich jednostek noclegowych
B. strzeżony parking, strzeżony garaż bądź strzeżone miejsce do parkowania
C. usługę transportu samochodu na parking lub transportu samochodu z parkingu
D. parking, garaż lub miejsce do parkowania
Realizacja usług w recepcji

Podczas wymeldowania gość poprosił obsługę o wystawienie faktury za usługi, które zostały zrealizowane w hotelu. Zanim faktura zostanie wydana, pracownik recepcji powinien ustalić zakres płatnych usług oraz

A. zapytać gościa o zwrot karty pobytu
B. przyjąć płatność
C. zamknąć rachunek gościa w hotelu
D. przedłożyć gościowi do akceptacji wstępny rachunek
Realizacja usług w recepcji

Który dokument jest sporządzany na przedstawionym druku?

DanePotwierdzenie rezerwacjiRezerwacja gwarantowana
Imię i nazwisko/firma
Termin pobytu
Liczba osób
Rodzaj pokoju
Rodzaj płatności
Przedpłata w kwocie
Nr karty kredytowej i data jej ważności
Nazwisko okaziciela karty
Dane osoby/firmy dokonującej rezerwacji
Data i podpis pracownika przyjmującego rezerwację

A. Potwierdzenie rezerwacji.
B. Grafik obłożenia pokoi.
C. Karta rejestracyjna.
D. Formularz rezerwacji.
Realizacja usług w recepcji

Osoba planująca zorganizowanie szkolenia w hotelu wymaga od pracownika recepcji przede wszystkim informacji dotyczących

A. oferty menu restauracji hotelowej dla grup biznesowych
B. wydatków związanych z korzystaniem z systemu tłumaczeń symultanicznych
C. dodatkowych usług oferowanych przez hotel
D. cen wynajmu sal wielofunkcyjnych
HGT.06 Pytanie 488
Realizacja usług w recepcji

Porównaj średnią długość pobytu gościa w hotelu w lipcu i sierpniu, jeśli liczba odwiedzających w sierpniu spadła w stosunku do lipca, natomiast liczba zrealizowanych noclegów pozostała taka sama?

A. Średnia długość pobytu gościa w obu miesiącach była identyczna
B. Średnia długość pobytu gościa w sierpniu była dłuższa niż w lipcu
C. Średnia długość pobytu gościa w sierpniu była krótsza niż w lipcu
D. Średnia długość pobytu gościa w lipcu była dłuższa niż w sierpniu
HGT.06 Pytanie 489
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista przekazał gościowi informacje turystyczne, gdy

A. poinformował o dostępnych usługach hotelu
B. omówił obsługę sejfu w pokoju
C. wskazał kierunek do centrum miasta
D. zaprezentował usługę parkingową
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego grafiku rezerwacji, określ możliwy termin rezerwacji pokoju dwuosobowego na dwie doby w drugim tygodniu marca.
Rodzaj
i nr j.m.
Data
05.03
czw
06.03
pt
07.03
sb
08.03
nd
09.03
pn
10.03
wt
11.03
śr
PARTER
101 SGLRgRoRkRk
102 SGLRgRwRwRw
103 DBLRgRaRoRl
104 DBLRtRtRtRtRt
I PIĘTRO
201 SGLRnRzRl
202 SGLRgReRwRwRwRl
203 DBLReRdRl
204 DBLReRfRfRfRx

A. 09.03 – 11.03
B. 07.03 – 09.03
C. 08.03 – 10.03
D. 06.03 – 08.03
HGT.06 Pytanie 491
Realizacja usług w recepcji

Hotel rozpoczął współpracę z przedstawicielami lokalnych władz oraz mediów w celu budowy swojej tożsamości. Jakie narzędzie marketingowe zostało użyte przez hotel?

A. Public relations
B. Reklamę
C. Strategię mieszaną
D. Sponsoring
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procedury zameldowania pracownik recepcji wprowadza datę oraz miejsce urodzenia gościa do

A. księgi meldunkowej
B. potwierdzenia rezerwacji
C. formularza rezerwacji
D. karty pobytu
HGT.06 Pytanie 493
Realizacja usług w recepcji

Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która będzie przebywała w hotelu w terminie od 11.04 do 16.04.2022 i skorzysta z pokojów: 1- i 2-osobowego.

Cennik usług ważny
Rodzaj pokojuod 1.06.2021 do 30.09.2021od 1.10.2021 do 31.05.2022
Pokój 1-osobowy200,00 zł/doba150,00 zł/doba
Pokój 2-osobowy300,00 zł/doba250,00 zł/doba
Rabat w wysokości 10% za każdą dobę za pokój – przy wynajmie na co najmniej 4 doby

A. 2 250,00 zł
B. 2 000,00 zł
C. 1 800,00 zł
D. 2 400,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista podczas procedury check-in po wręczeniu kluczy do pokoju gościowi?

A. Życzyć miłego pobytu
B. Zapytać, czy dokonano rezerwacji
C. Zrealizować kartę rejestracyjną
D. Zażądać dokumentu tożsamości
Realizacja usług w recepcji

Menu przeznaczone dla seniorów oraz kierowców powinno obejmować dania

A. wyłącznie z warzyw, owoców i jajek
B. łatwe do strawienia, artystycznie podane
C. lekkie, nie wywołujące wzdęć
D. ostre i smażone
HGT.06 Pytanie 499
Realizacja usług w recepcji

Przedstawione w ramce zadania realizuje

– ochrona dziedzictwa przyrodniczego
– upowszechnianie turystyki kwalifikowanej
– wyznaczanie, znakowanie i upowszechnianie szlaków turystycznych

A. Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych.
B. Polska Izba Turystyki.
C. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze.
D. Instytut Turystyki.
Realizacja usług w recepcji

Klient przybył do hotelu dokładnie w momencie rozpoczęcia doby hotelowej. Okazało się, że musi poczekać około pół godziny, ponieważ zarezerwowany pokój jeszcze nie jest przygotowany do zamieszkania. W tej sytuacji pracownik recepcji powinien

A. zapewnić możliwość skorzystania z bagażowni oraz wskazać miejsce do wypoczynku
B. zasugerować spacer po mieście oraz coś gorącego lub chłodnego do picia
C. zaproponować gościowi posiłek w restauracji na koszt hotelu
D. poprosić dyrektora hotelu o wyjaśnienie gościowi powodu opóźnienia
Realizacja usług w recepcji

Który segment gości jest adresatem oferowanego przez hotel pakietu usług Zabawa?

Pakiet usług Zabawa
  • nocleg w klimatyzowanych pokojach typu family
  • całodzienne wyżywienie, podwieczorek
  • program animacyjny dla najmłodszych
  • wykwalifikowane opiekunki dla dzieci
  • dostęp do pokoju zabaw
  • zajęcia w basenie z animatorem

A. Uczniowie biorący udział w wycieczce szkolnej.
B. Uczniowie biorący udział w zielonej szkole.
C. Rodzice z małymi dziećmi.
D. Rodzice ze starszymi dziećmi.
Realizacja usług w recepcji

Wskaż grupę gości, do których skierowana jest oferta hotelu Venus.

Oferta hotelu Venus
Hotel dysponuje 70 komfortowo urządzonymi, klimatyzowanymi pokojami z bezpłatnym dostępem do Internetu. Każda jednostka mieszkalna jest wyposażona w telewizor z programem interaktywnym i wyborem kanałów TV satelitarnej, telefon, minibar. Do dyspozycji gości w pokoju znajduje się też zestaw kawowy, deska do prasowania z żelazkiem. Oferujemy również usługi sekretarskie i dostęp do urządzeń biurowych.

A. Biznesmeni.
B. Małżeństwa.
C. Emeryci.
D. Studenci.
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności są realizowane w zakresie sprzedaży osobistej?

A. Zorganizowane wyjazdy integracyjne dla pracowników hotelu
B. Rekomendowanie potraw przez kelnera
C. Modyfikacje wystroju obiektu hotelowego
D. Rabaty na usługi hotelarskie
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien zareagować recepcjonista, jeśli otrzymał telefoniczne zapytanie o przekazanie informacji dla gościa hotelowego?

A. Zanotować szczegóły na formularzu message i poinformować gościa o wiadomości
B. Przekazać wiadomość ustnie osobie, która towarzyszy gościowi
C. Zanotować szczegóły na formularzu message i dodać do dokumentacji hotelowej
D. Zadzwonić do gościa i przekazać informację z pamięci
Realizacja usług w recepcji

Jaką dodatkową usługę powinien zasugerować recepcjonista gościowi chcącemu zrelaksować się po męczącej podróży, z dala od hałasu?

A. Animacje przy basenie
B. Masaż relaksacyjny
C. Wieczór z karaoke
D. Orientacja w terenie
Realizacja usług w recepcji

Oblicz kwotę do zapłaty za nocleg w okresie od 03.03. do 8.03., jeśli cena wynajmu pokoju w miesiącach od maja do września wynosi 300,00 zł za dobę, a w pozostałych miesiącach jest o 30% tańsza?

A. 1 125,00 zł
B. 1 050,00 zł
C. 1 200,00 zł
D. 1 950,00 zł
HGT.06 Pytanie 514
Realizacja usług w recepcji

Konkurs, który jest organizowany dla gości hotelowych i w którym główną nagrodą jest wyjazd, mieści się w zakresie

A. promocji sprzedaży
B. marketingu bezpośredniego
C. public relations
D. reklamy
HGT.06 Pytanie 515
Realizacja usług w recepcji

Kiedy recepcjonista przeprowadza preautoryzację podczas zameldowania gościa w hotelu, to znaczy, że gość uiści opłatę za nocleg

A. gotówką
B. kartą płatniczą
C. voucherem
D. czekiem podróżniczym
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista podczas rejestracji gościa w hotelu, którego pobyt sfinansowało biuro podróży, powinien poprosić go

A. o umowę o świadczenie usług turystycznych
B. o potwierdzenie przelewu za opłacone usługi
C. o dowód wpłaty KP, wydany przez biuro podróży
D. o skierowanie na pobyt, wystawione przez biuro podróży
Realizacja usług w recepcji

Którą kwotę należy wpisać w brakującym polu fragmentu faktury?

Lp.Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa netto w złWartość netto w złStawka VAT w %Kwota podatku w złWartość brutto w zł
1.Noclegdoba2555,561 111,1181 200,00

A. 266,64 zł
B. 555,56 zł
C. 133,32 zł
D. 88,89 zł
Realizacja usług w recepcji

Klient pragnie zamówić zimną przekąskę oraz wino w restauracji hotelowej. Jaką propozycję powinien przedstawić kelner?

A. schab w galarecie i wino białe słodkie
B. pasztet z drobiu i wino białe wytrawne
C. indyka w maladze i wino czerwone deserowe
D. bouf strogonow i wino czerwone wytrawne