Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 481
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych organizacji zajmuje się obroną interesów swoich członków, wspólną promocją, zapewnieniem ochrony prawnej, podnoszeniem kwalifikacji zawodowych, integracją środowisk hotelarskich oraz producentów w celu wsparcia hotelarstwa, a także doradztwem inwestycyjnym?

A. Polskiej Izby Hotelarstwa
B. Polskiej Instytucji Hotelarskiej
C. Polskiej Instytucji Hotelarzy
D. Polskiej Izby Hoteli
HGT.06 Pytanie 482
Realizacja usług w recepcji

W recepcji hotelowej, bez względu na klasę, dla gości są dostępne:

A. internet i drukarka
B. telefon i faks
C. telefon i internet
D. komputer i drukarka
HGT.06 Pytanie 483
Realizacja usług w recepcji

Obiekt noclegowy usytuowany w centrum miejscowości, dysponujący 15 pokojami (w tym 7 jednoosobowymi oraz 8 dwuosobowymi), oferujący różnorodne usługi związane z pobytem gości to:

A. obiekt pensjonatowy
B. pole campingowe
C. hotel
D. hotel dla gości
HGT.06 Pytanie 484
Realizacja usług w recepcji

W hotelach czterogwiazdkowych dźwigi osobowe powinny być montowane, gdy obiekt ma więcej kondygnacji niż

A. cztery
B. dwie
C. pięć
D. trzy
HGT.06 Pytanie 485
Realizacja usług w recepcji

Pokojowa poinformowała swojego przełożonego, że spodziewa się dziecka. Czy w związku z tym ma prawo do pracy w godzinach nadliczbowych lub nocnych?

A. Nie można, ponieważ pokojowa wykonuje tylko pracę fizyczną
B. Można, lecz tylko w wyjątkowych okolicznościach
C. Nie można w godzinach nadliczbowych ani w porze nocnej
D. Można, ale tylko za jej pisemną zgodą
HGT.06 Pytanie 486
Realizacja usług w recepcji

Przygotowując analizę portfelową hotel powinien zastosować

A. macierz BCG
B. public relations
C. analizę SWOT
D. model AIDA
HGT.06 Pytanie 487
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane powinna przesłać recepcja do działu służby pięter dotyczące liczby i typu pokoi dla grupy turystycznej liczącej 20 osób?

A. 10 pokoi SGL
B. 10 pokoi DBL
C. 10 pokoi LUX
D. 10 pokoi APT
HGT.06 Pytanie 488
Realizacja usług w recepcji

Kiedy recepcjonista rozlicza płatność za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, powinien zweryfikować, oprócz imienia i nazwiska posiadacza karty

A. miesiąc, rok ważności karty, podpis posiadacza.
B. miesiąc, rok wydania karty, hologram.
C. rok ważności karty, numer konta bankowego.
D. rok wydania karty, podpis właściciela karty.
HGT.06 Pytanie 489
Realizacja usług w recepcji

Jednym z czynników pośrednich, który należy uwzględnić przy przewidywaniu wzrostu liczby osób korzystających z pól biwakowych, jest głównie

A. spadek wydatków na kredyty
B. wzrost wydatków na kredyty
C. wzrost kosztów sprzętu turystycznego
D. spadek kosztów sprzętu turystycznego
HGT.06 Pytanie 490
Realizacja usług w recepcji

Szczegółowe uzgodnienia dotyczące warunków umowy hotelowej nie mogą być prowadzone za pomocą komunikacji

A. korespondencyjnej
B. bezpośredniej
C. telefonicznej
D. nawerbalnej
HGT.06 Pytanie 491
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy wyposażenia recepcji powinny być dostępne dla gości hotelowych?

A. Numery alarmowe, numery wewnętrzne hotelu, zasady funkcjonowania
B. Materiały reklamowe, plan obiektu, ekran komputera
C. Cennik hotelowy, regulamin hotelu, lista akceptowanych kart płatniczych
D. Wyświetlacz kasy fiskalnej, rozkład pokoi, lista oferowanych usług
HGT.06 Pytanie 492
Realizacja usług w recepcji

Do lokali gastronomicznych w sieci uzupełniającej zalicza się:

A. bary aperitif, piwiarnie, koktajlbary, cafeterie
B. kawiarnie, piwiarnie, jadłodajnie, koktajlbary
C. cukiernie, restauracje, bistra, kawiarnie
D. koktajlbary, bistra, winiarnie, bary szybkiej obsługi
HGT.06 Pytanie 493
Realizacja usług w recepcji

Gość, opuszczając hotel, zamówił w recepcji pokój na kolejny termin. Jakim rodzajem rezerwacji to jest?

A. Internetowy.
B. Zdalny.
C. Pośredni.
D. Osobisty.
HGT.06 Pytanie 494
Realizacja usług w recepcji

Zlecenie usługi room service, które przygotowuje recepcja, powinno zawierać między innymi

A. adres gościa oraz podpis dyrektora hotelu
B. nazwisko gościa i numer pokoju
C. dane gościa i podpis menedżera gastronomii
D. datę przyjazdu oraz inne życzenia
HGT.06 Pytanie 495
Realizacja usług w recepcji

Na zapotrzebowanie na usługi hotelarskie oferowane przez schroniska górskie nie wpływa

A. liczba oraz rodzaj atrakcji turystycznych
B. dochody podróżnych oraz ceny noclegów
C. pory roku oraz warunki pogodowe
D. zniżek udzielanych przez PKP na przejazd z wózkiem dziecięcym
HGT.06 Pytanie 496
Realizacja usług w recepcji

Który hotel oferuje najbardziej odpowiednie warunki dla dyrektora przedsiębiorstwa, który szuka miejsca o wysokim standardzie do przeprowadzenia negocjacji kontraktowych?

A. Aparthotelu
B. Biznesowego
C. Garni
D. Rezydencyjnego
HGT.06 Pytanie 497
Realizacja usług w recepcji

Każda recepcja hotelowa powinna zapewnić swoim gościom

A. telefon i faks
B. telefon oraz komputer
C. faks oraz komputer
D. komputer oraz drukarkę
HGT.06 Pytanie 498
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie zalicza się do sprzedaży osobistej?

A. prezentacja oferty przez recepcjonistę w recepcji hotelowej
B. sezonowa redukcja cen usług hotelowych
C. umieszczanie informacji o hotelu w prasie branżowej
D. udział pracowników hotelu w kursach szkoleniowych
HGT.06 Pytanie 499
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest zadanie aperitifu?

A. zaspokojenie pragnienia
B. uwydatnienie smaku
C. stymulowanie apetytu
D. wsparcie procesu trawienia
HGT.06 Pytanie 500
Realizacja usług w recepcji

Na jakie elementy nie wpływa popyt na usługi hotelowe?

A. wymagań klientów
B. dochodów klientów
C. przychodu hotelarza
D. kosztów usług hotelowych
HGT.06 Pytanie 501
Realizacja usług w recepcji

Najbardziej uniwersalny system rezerwacji, funkcjonujący pomiędzy hotelem a pośrednikiem, który umożliwia tworzenie różnych rezerwacji turystycznych: miejsc w hotelach, biletów lotniczych, kolejowych oraz wynajmu pojazdów, to

A. system rezerwacji wewnętrznej hotelu
B. komputerowy system rezerwacyjny
C. globalny system dystrybucji
D. internetowy portal rezerwacji
HGT.06 Pytanie 502
Realizacja usług w recepcji

Jakie środki należy zastosować w hotelu, aby przekazać gościom informacje o dodatkowych wycieczkach?

A. lokalne czasopisma
B. promocję bezpośrednią
C. lokalną telewizję
D. agencję turystyczną
HGT.06 Pytanie 503
Realizacja usług w recepcji

W marketingu stosowana formuła wpływu psychologicznego na konsumenta - AIDA w początkowym etapie zakłada działanie mające na celu

A. wywołanie aktywności
B. przyciągnięcie uwagi
C. wzbudzenie ciekawości
D. pobudzenie pragnienia
HGT.06 Pytanie 504
Realizacja usług w recepcji

Podczas procedury check in, recepcjonista powinien koniecznie przedstawić gościowi informacje dotyczące dodatkowych usług oferowanych przez hotel?

A. w trakcie składania życzeń miłego pobytu
B. przed wręczeniem klucza do pokoju
C. po pokazaniu drogi do pokoju
D. przy serdecznym powitaniu
HGT.06 Pytanie 505
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji, gdy gość niegrzecznie odnosi się do pracownika recepcji i kwestionuje jego umiejętności, jakie działania powinien podjąć recepcjonista?

A. grzecznie poprosić gościa o opuszczenie obiektu
B. okazać dyplom potwierdzający jego kwalifikacje
C. zignorować niegrzeczne zachowanie gościa
D. poprosić kierownika recepcji o interwencję
HGT.06 Pytanie 506
Realizacja usług w recepcji

Jakie miejsce zapewnia usługi najlepiej dopasowane do oczekiwań grupy młodzieżowej, która chce odkryć atrakcje Ojcowskiego Parku Narodowego i ma ograniczony budżet?

A. Ośrodek wczasowy.
B. Dom wycieczkowy.
C. Motel.
D. Pensjonat.
HGT.06 Pytanie 507
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza skrót CB w kontekście taryfy hotelowej?

A. wyłącznie koszt za pokój
B. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem angielskim
C. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem oraz dwoma posiłkami
D. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem kontynentalnym
HGT.06 Pytanie 508
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych pracowników w hotelu odpowiada za m.in.: utrzymywanie rejestru gości, reagowanie na ich skargi oraz zbieranie opłat za pobyt?

A. Pracownik działu rezerwacji
B. Kierownik promocji
C. Recepcjonista
D. Zarządca hotelu
HGT.06 Pytanie 509
Realizacja usług w recepcji

W interakcji międzyludzkiej sprzężenie zwrotne ma na myśli

A. wprowadzenie bariery językowej
B. zewnętrzne zakłócenia w komunikacji
C. przekazywanie wiadomości
D. potwierdzenie otrzymania wiadomości zgodnie z zamiarem nadawcy
HGT.06 Pytanie 510
Realizacja usług w recepcji

Aby zaspokoić potrzeby gościa walk-in, w pierwszej kolejności powinno się mu zaoferować

A. kolację w restauracji
B. wynajęcie sali konferencyjnej
C. usługę noclegową
D. korzystanie z odnowy biologicznej
HGT.06 Pytanie 511
Realizacja usług w recepcji

Hotele rezydencyjne to obiekty

A. zlokalizowane w miejscowościach o atrakcjach turystycznych
B. usytuowane przy drogach, stacjach kolejowych
C. biznesowe w dużych miastach
D. posiadające zespół pomieszczeń konferencyjnych
HGT.06 Pytanie 512
Realizacja usług w recepcji

Hotel wystawił fakturę dla klienta, wskazując na konieczność uregulowania płatności w ciągu dwóch tygodni od jej wystawienia. Jaka forma płatności została określona w tym dokumencie?

A. Polecenie przelewu
B. Płatność gotówkowa
C. Płatność kartą kredytową
D. Czek
HGT.06 Pytanie 513
Realizacja usług w recepcji

Dokument imienny, który potwierdza rezerwację oraz wcześniejsze opłacenie usług noclegowych w hotelu, to

A. confirmation
B. czek podróżny
C. przelew bankowy
D. voucher
HGT.06 Pytanie 514
Realizacja usług w recepcji

Codziennie lub na życzenie gości, zmiana pościeli odbywa się:

A. jedynie w hotelach o kategorii 4* i 5*
B. w hotelach o klasie 3*, 4* i 5*
C. w każdym hotelu
D. wyłącznie w hotelach o kategorii 1* i 2*
HGT.06 Pytanie 515
Realizacja usług w recepcji

Oblicz wartość wskaźnika YELD dla średniej ceny noclegu w hotelu równej 220 zł oraz średniej frekwencji na poziomie 60%?

A. 52 zł
B. 13 200 zł
C. 132 zł
D. 6 600 zł
HGT.06 Pytanie 516
Realizacja usług w recepcji

Na terenie Pojezierza Mazurskiego znajdują się strzeżone miejsca noclegowe, które umożliwiają rozbicie namiotów, parkowanie samochodów oraz przygotowanie posiłków. Jak określa się takie obiekty hotelarskie?

A. Pola namiotowe
B. Pensjonaty
C. Kempingi
D. Pola biwakowe
HGT.06 Pytanie 517
Realizacja usług w recepcji

Czy jeśli właściciel pensjonatu "Mewa" obniży ceny usług przy jednoczesnym zachowaniu ich wysokiej jakości, to popyt na te usługi

A. spadnie, natomiast podaż wzrośnie
B. nie ulegnie zmianie
C. spadnie
D. wzrośnie
HGT.06 Pytanie 518
Realizacja usług w recepcji

Jakie systemy rezerwacyjne pozwalają na zarezerwowanie: biletu lotniczego, noclegu lub wynajmu samochodu w Stanach Zjednoczonych dla turysty, który obecnie znajduje się w hotelu w Europie?

A. Sabre, Galileo, Amadeus
B. Fidelio, Chart, ProHott
C. Travelocity, Travels-web, Expedia
D. Polish Travel, Travelplanet, eTravel
HGT.06 Pytanie 519
Realizacja usług w recepcji

Jaką sekcję organizacyjną musi powiadomić pracownik obsługujący rezerwację gościa z cukrzycą?

A. Służbę parterową
B. Housekeeping
C. Recepcję
D. Gastronomię
HGT.06 Pytanie 520
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania hotelu są realizowane w ramach strategii cenowej?

A. Oferowanie zniżek dla stałych klientów
B. Podjęcie współpracy z agencją marketingową
C. Rozdawanie ulotek klientom
D. Przeprowadzenie remontu hotelu