Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. Nazwisko osoby zatrzymującej się w hotelu
B. Adres osoby zatrzymującej się w hotelu
C. Data przybycia i wyjazdu
D. Numer pokoju oraz cena za pokój
HGT.06 Pytanie 482
Realizacja usług w recepcji
Hotel klasy 1* usytuowany poza ciągłą zabudową miejską, powinien obligatoryjnie oferować gościom:
A. parking lub garaż dostępny dla wszystkich jednostek noclegowych
B. strzeżony parking, strzeżony garaż bądź strzeżone miejsce do parkowania
C. usługę transportu samochodu na parking lub transportu samochodu z parkingu
D. parking, garaż lub miejsce do parkowania
Realizacja usług w recepcji
W przypadku gości, którzy się nie stawili, recepcja powinna w pierwszej kolejności poinformować
A. służby pięter
B. dział marketingu
C. służby parterowej
D. działu technicznego
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie hotelu należy do strategii cenowej?
A. nawiązanie współpracy z biurem podróży
B. udzielanie rabatów stałym klientom
C. umieszczenie reklam na lotniskach
D. remont salonu odnowy biologicznej
Realizacja usług w recepcji
Podczas wymeldowania gość poprosił obsługę o wystawienie faktury za usługi, które zostały zrealizowane w hotelu. Zanim faktura zostanie wydana, pracownik recepcji powinien ustalić zakres płatnych usług oraz
A. zapytać gościa o zwrot karty pobytu
B. przyjąć płatność
C. zamknąć rachunek gościa w hotelu
D. przedłożyć gościowi do akceptacji wstępny rachunek
Realizacja usług w recepcji
Który dokument jest sporządzany na przedstawionym druku?
| Dane | Potwierdzenie rezerwacji | Rezerwacja gwarantowana |
|---|---|---|
| Imię i nazwisko/firma | ||
| Termin pobytu | ||
| Liczba osób | ||
| Rodzaj pokoju | ||
| Rodzaj płatności | ||
| Przedpłata w kwocie | ||
| Nr karty kredytowej i data jej ważności | ||
| Nazwisko okaziciela karty | ||
| Dane osoby/firmy dokonującej rezerwacji | ||
| Data i podpis pracownika przyjmującego rezerwację |
A. Potwierdzenie rezerwacji.
B. Grafik obłożenia pokoi.
C. Karta rejestracyjna.
D. Formularz rezerwacji.
Realizacja usług w recepcji
Osoba planująca zorganizowanie szkolenia w hotelu wymaga od pracownika recepcji przede wszystkim informacji dotyczących
A. oferty menu restauracji hotelowej dla grup biznesowych
B. wydatków związanych z korzystaniem z systemu tłumaczeń symultanicznych
C. dodatkowych usług oferowanych przez hotel
D. cen wynajmu sal wielofunkcyjnych
Realizacja usług w recepcji
Porównaj średnią długość pobytu gościa w hotelu w lipcu i sierpniu, jeśli liczba odwiedzających w sierpniu spadła w stosunku do lipca, natomiast liczba zrealizowanych noclegów pozostała taka sama?
A. Średnia długość pobytu gościa w obu miesiącach była identyczna
B. Średnia długość pobytu gościa w sierpniu była dłuższa niż w lipcu
C. Średnia długość pobytu gościa w sierpniu była krótsza niż w lipcu
D. Średnia długość pobytu gościa w lipcu była dłuższa niż w sierpniu
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista przekazał gościowi informacje turystyczne, gdy
A. poinformował o dostępnych usługach hotelu
B. omówił obsługę sejfu w pokoju
C. wskazał kierunek do centrum miasta
D. zaprezentował usługę parkingową
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego grafiku rezerwacji, określ możliwy termin rezerwacji pokoju dwuosobowego na dwie doby w drugim tygodniu marca.
| Rodzaj i nr j.m. | Data | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05.03 czw | 06.03 pt | 07.03 sb | 08.03 nd | 09.03 pn | 10.03 wt | 11.03 śr | |
| PARTER | |||||||
| 101 SGL | Rg | Ro | Rk | Rk | |||
| 102 SGL | Rg | Rw | Rw | Rw | |||
| 103 DBL | Rg | Ra | Ro | Rl | |||
| 104 DBL | Rt | Rt | Rt | Rt | Rt | ||
| I PIĘTRO | |||||||
| 201 SGL | Rn | Rz | Rl | ||||
| 202 SGL | Rg | Re | Rw | Rw | Rw | Rl | |
| 203 DBL | Re | Rd | Rl | ||||
| 204 DBL | Re | Rf | Rf | Rf | Rx | ||
A. 09.03 – 11.03
B. 07.03 – 09.03
C. 08.03 – 10.03
D. 06.03 – 08.03
Realizacja usług w recepcji
Hotel rozpoczął współpracę z przedstawicielami lokalnych władz oraz mediów w celu budowy swojej tożsamości. Jakie narzędzie marketingowe zostało użyte przez hotel?
A. Public relations
B. Reklamę
C. Strategię mieszaną
D. Sponsoring
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procedury zameldowania pracownik recepcji wprowadza datę oraz miejsce urodzenia gościa do
A. księgi meldunkowej
B. potwierdzenia rezerwacji
C. formularza rezerwacji
D. karty pobytu
Realizacja usług w recepcji
Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która będzie przebywała w hotelu w terminie od 11.04 do 16.04.2022 i skorzysta z pokojów: 1- i 2-osobowego.
| Cennik usług ważny | ||
| Rodzaj pokoju | od 1.06.2021 do 30.09.2021 | od 1.10.2021 do 31.05.2022 |
| Pokój 1-osobowy | 200,00 zł/doba | 150,00 zł/doba |
| Pokój 2-osobowy | 300,00 zł/doba | 250,00 zł/doba |
| Rabat w wysokości 10% za każdą dobę za pokój – przy wynajmie na co najmniej 4 doby | ||
A. 2 250,00 zł
B. 2 000,00 zł
C. 1 800,00 zł
D. 2 400,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Określ typ umowy, która umożliwia biuru podróży rezygnację z zarezerwowanych noclegów w hotelu bez ponoszenia kosztów w ustalonym terminie?
A. Timesharing
B. Czarter
C. Overbooking
D. Allotment
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista podczas procedury check-in po wręczeniu kluczy do pokoju gościowi?
A. Życzyć miłego pobytu
B. Zapytać, czy dokonano rezerwacji
C. Zrealizować kartę rejestracyjną
D. Zażądać dokumentu tożsamości
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu warto zarezerwować z wyprzedzeniem?
A. Masaż czekoladowy
B. Skrytkę depozytową
C. Wymianę ręczników
D. Dodatkowy koc
Realizacja usług w recepcji
Menu przeznaczone dla seniorów oraz kierowców powinno obejmować dania
A. wyłącznie z warzyw, owoców i jajek
B. łatwe do strawienia, artystycznie podane
C. lekkie, nie wywołujące wzdęć
D. ostre i smażone
Realizacja usług w recepcji
Termin rotel odnosi się do
A. nowoczesne wagony sypialne
B. wędrujące hotele rodzinne
C. kampery
D. hotele na kółkach
Realizacja usług w recepcji
Przedstawione w ramce zadania realizuje
| – ochrona dziedzictwa przyrodniczego – upowszechnianie turystyki kwalifikowanej – wyznaczanie, znakowanie i upowszechnianie szlaków turystycznych |
A. Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych.
B. Polska Izba Turystyki.
C. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze.
D. Instytut Turystyki.
HGT.06 Pytanie 500
Realizacja usług w recepcji
W hotelach obligatoryjne jest świadczenie usług prania i prasowania ubrań oraz czyszczenia bielizny gości?
A. 2*, 3* i 4*
B. 3*, 4* i 5*
C. tylko w 5*
D. 2*, 3*, 4* i 5*
Realizacja usług w recepcji
Czynnikiem, który wpływa na zmniejszenie się popytu na usługi turystyczne, jest
A. atrakcyjność terenu
B. możliwości transportowe
C. nawyki
D. terroryzm
Realizacja usług w recepcji
Klient przybył do hotelu dokładnie w momencie rozpoczęcia doby hotelowej. Okazało się, że musi poczekać około pół godziny, ponieważ zarezerwowany pokój jeszcze nie jest przygotowany do zamieszkania. W tej sytuacji pracownik recepcji powinien
A. zapewnić możliwość skorzystania z bagażowni oraz wskazać miejsce do wypoczynku
B. zasugerować spacer po mieście oraz coś gorącego lub chłodnego do picia
C. zaproponować gościowi posiłek w restauracji na koszt hotelu
D. poprosić dyrektora hotelu o wyjaśnienie gościowi powodu opóźnienia
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z klasyfikacją Światowej Organizacji Turystyki Narodów Zjednoczonych, turystyka krajowa oraz przyjazdowa są klasyfikowane jako turystyka
A. międzynarodowa
B. przyjazdowa
C. narodowa
D. wewnątrzkrajowa
Realizacja usług w recepcji
Który segment gości jest adresatem oferowanego przez hotel pakietu usług Zabawa?
| Pakiet usług Zabawa | |
|---|---|
| |
A. Uczniowie biorący udział w wycieczce szkolnej.
B. Uczniowie biorący udział w zielonej szkole.
C. Rodzice z małymi dziećmi.
D. Rodzice ze starszymi dziećmi.
Realizacja usług w recepcji
Wskaż grupę gości, do których skierowana jest oferta hotelu Venus.
| Oferta hotelu Venus | |
| Hotel dysponuje 70 komfortowo urządzonymi, klimatyzowanymi pokojami z bezpłatnym dostępem do Internetu. Każda jednostka mieszkalna jest wyposażona w telewizor z programem interaktywnym i wyborem kanałów TV satelitarnej, telefon, minibar. Do dyspozycji gości w pokoju znajduje się też zestaw kawowy, deska do prasowania z żelazkiem. Oferujemy również usługi sekretarskie i dostęp do urządzeń biurowych. | |
A. Biznesmeni.
B. Małżeństwa.
C. Emeryci.
D. Studenci.
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynności są realizowane w zakresie sprzedaży osobistej?
A. Zorganizowane wyjazdy integracyjne dla pracowników hotelu
B. Rekomendowanie potraw przez kelnera
C. Modyfikacje wystroju obiektu hotelowego
D. Rabaty na usługi hotelarskie
HGT.06 Pytanie 507
Realizacja usług w recepcji
Do kluczowych zadań pracownika zalicza się
A. zapewnienie właściwej organizacji pracy
B. gwarantowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy
C. doskonalenie swoich umiejętności zawodowych
D. przestrzeganie ustalonego czasu pracy w firmie
Realizacja usług w recepcji
Jak powinien zareagować recepcjonista, jeśli otrzymał telefoniczne zapytanie o przekazanie informacji dla gościa hotelowego?
A. Zanotować szczegóły na formularzu message i poinformować gościa o wiadomości
B. Przekazać wiadomość ustnie osobie, która towarzyszy gościowi
C. Zanotować szczegóły na formularzu message i dodać do dokumentacji hotelowej
D. Zadzwonić do gościa i przekazać informację z pamięci
Realizacja usług w recepcji
Po otrzymaniu zamówienia na usługi hotelowe, recepcjonista powinien najpierw przygotować
A. potwierdzenie rezerwacji
B. formularz rezerwacji
C. spis rezerwacji
D. harmonogram rezerwacji
Realizacja usług w recepcji
Jaką dodatkową usługę powinien zasugerować recepcjonista gościowi chcącemu zrelaksować się po męczącej podróży, z dala od hałasu?
A. Animacje przy basenie
B. Masaż relaksacyjny
C. Wieczór z karaoke
D. Orientacja w terenie
Realizacja usług w recepcji
Podczas finalizowania płatności za nocleg gościa w hotelu, recepcjonista zażądał dodatkowej kwoty w wysokości 210,00 zł, informując, że 140,00 zł zostało uiszczone w trakcie rezerwacji. Jaki procent zaliczki wpłacił gość przed przybyciem?
A. 50%
B. 60%
C. 30%
D. 40%
Realizacja usług w recepcji
Kooperacja hotelu z agencjami turystycznymi stanowi element strategii marketingowej
A. zatrudnionych
B. cenników
C. oferty
D. dystrybucji
Realizacja usług w recepcji
Oblicz kwotę do zapłaty za nocleg w okresie od 03.03. do 8.03., jeśli cena wynajmu pokoju w miesiącach od maja do września wynosi 300,00 zł za dobę, a w pozostałych miesiącach jest o 30% tańsza?
A. 1 125,00 zł
B. 1 050,00 zł
C. 1 200,00 zł
D. 1 950,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Konkurs, który jest organizowany dla gości hotelowych i w którym główną nagrodą jest wyjazd, mieści się w zakresie
A. promocji sprzedaży
B. marketingu bezpośredniego
C. public relations
D. reklamy
Realizacja usług w recepcji
Kiedy recepcjonista przeprowadza preautoryzację podczas zameldowania gościa w hotelu, to znaczy, że gość uiści opłatę za nocleg
A. gotówką
B. kartą płatniczą
C. voucherem
D. czekiem podróżniczym
Realizacja usług w recepcji
Który z podanych składników musi znajdować się na fakturze za usługi hotelowe?
A. Kwota brutto
B. Numer PESEL klienta
C. Podpis klienta
D. Kod PKWiU
HGT.06 Pytanie 517
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista podczas rejestracji gościa w hotelu, którego pobyt sfinansowało biuro podróży, powinien poprosić go
A. o umowę o świadczenie usług turystycznych
B. o potwierdzenie przelewu za opłacone usługi
C. o dowód wpłaty KP, wydany przez biuro podróży
D. o skierowanie na pobyt, wystawione przez biuro podróży
Realizacja usług w recepcji
Którą kwotę należy wpisać w brakującym polu fragmentu faktury?
| Lp. | Nazwa usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość netto w zł | Stawka VAT w % | Kwota podatku w zł | Wartość brutto w zł |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Nocleg | doba | 2 | 555,56 | 1 111,11 | 8 | 1 200,00 |
A. 266,64 zł
B. 555,56 zł
C. 133,32 zł
D. 88,89 zł
Realizacja usług w recepcji
Procedura check-in może być realizowana na podstawie tzw. listy pokoi dla
A. gościa VIP
B. grupy turystycznej
C. zagranicznego turysty
D. krajowego gościa
Realizacja usług w recepcji
Klient pragnie zamówić zimną przekąskę oraz wino w restauracji hotelowej. Jaką propozycję powinien przedstawić kelner?
A. schab w galarecie i wino białe słodkie
B. pasztet z drobiu i wino białe wytrawne
C. indyka w maladze i wino czerwone deserowe
D. bouf strogonow i wino czerwone wytrawne