Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 481
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie jakiego dokumentu recepcjonista ma prawo wydać gościowi klucze do pokoju w hotelu?

A. Karty pobytu
B. Karty rejestracyjnej
C. Dowodu osobistego
D. Paszportu
HGT.06 Pytanie 482
Realizacja usług w recepcji

W jakim dokumencie recepcjonista powinien zanotować numer pokoju gościa?

A. Formularz rezerwacyjny
B. Potwierdzenie rezerwacji
C. Faktura VAT
D. Księga meldunkowa
HGT.06 Pytanie 483
Realizacja usług w recepcji

Jaką akcję może podjąć recepcjonista na podstawie listy pokojowej?

A. Zweryfikować wolne pokoje
B. Zarejestrować grupę turystyczną
C. Określić zakres dostępnych usług
D. Przygotować wstępny rachunek
HGT.06 Pytanie 484
Realizacja usług w recepcji

Dokument, który opracowuje recepcjonista na prośbę gościa w dniu jego wyjazdu z hotelu to

A. zlecenie przelewu
B. faktura pro forma
C. szacowanie wydatków
D. faktura
HGT.06 Pytanie 485
Realizacja usług w recepcji

Jakie są kluczowe czynniki wpływające na wzrost zapotrzebowania na usługi hotelowe?

A. Ilość obiektów noclegowych
B. Rozmiar obrotów w branży hotelarskiej
C. Liczba pracowników zatrudnionych w hotelach
D. Zwiększenie zamożności obywateli
HGT.06 Pytanie 486
Realizacja usług w recepcji

Ustawa o usługach turystycznych definiuje kategorie dla domów wycieczkowych

A. 4 kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
B. 3 kategorie oznaczone gwiazdkami
C. 4 kategorie oznaczone gwiazdkami
D. 3 kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
HGT.06 Pytanie 487
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie którego z wymienionych dokumentów nie jest możliwe dokonanie rejestracji gościa w hotelu?

A. Paszportu
B. Legitymacji studenckiej
C. Prawa jazdy
D. Karty ubezpieczenia zdrowotnego
HGT.06 Pytanie 488
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest wykorzystanie miejsc noclegowych w hotelu, jeśli liczba dostępnych miejsc wynosi 150, a w ciągu dnia obsłużono 120 gości?

A. 75%
B. 120%
C. 80%
D. 125%
HGT.06 Pytanie 489
Realizacja usług w recepcji

Osoba odpowiedzialna za organizację przyjęcia weselnego zamówiła butelkę schłodzonego szampana do apartamentu nowożeńców. Który dział hotelowy powinien otrzymać zlecenie na tę usługę z recepcji?

A. Dział marketingu
B. Dział gastronomiczny
C. Dział handlowy
D. Dział techniczny
HGT.06 Pytanie 490
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji, gdy warunki pracy są niezgodne z obowiązującymi normami BHP i stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia pracowników oraz gości, personel hotelowy powinien przede wszystkim

A. zaprzestać pracy
B. zaprzestać pracy i poinformować Państwową Inspekcję Pracy
C. zaprzestać pracy i powiadomić przełożonego
D. zawiadomić swojego przełożonego
HGT.06 Pytanie 491
Realizacja usług w recepcji

Czym są tartinki?

A. małe kanapki
B. klopsiki
C. paszteciki
D. ciasteczka
HGT.06 Pytanie 492
Realizacja usług w recepcji

Oblicz wartość wskaźnika YELD dla średniej ceny noclegu w hotelu równej 220 zł oraz średniej frekwencji na poziomie 60%?

A. 52 zł
B. 13 200 zł
C. 6 600 zł
D. 132 zł
HGT.06 Pytanie 493
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej gastronomii przeprowadzenie analizy potencjalnych zagrożeń wpływających na bezpieczeństwo produktów oraz wyznaczenie kluczowych punktów kontroli wskazuje, że wykorzystywany jest system

A. QACP
B. TQM
C. HACCP
D. GHP
HGT.06 Pytanie 494
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych czynników może spowodować w lecie zmniejszenie popytu na usługi hotelowe w Łebie?

A. Prognoza słonecznego i deszczowego lata nad Bałtykiem
B. Obniżona cena noclegów przy dłuższym pobycie niż 7 dni
C. Informacja w mediach dotycząca inwazji komarów na polskim wybrzeżu
D. Zmiana aranżacji oraz wyposażenia pokoi hotelowych
HGT.06 Pytanie 495
Realizacja usług w recepcji

W obiektach hotelowych pięciogwiazdkowych, według norm kategoryzacyjnych, pokoje z kompletnym węzłem sanitarnym wynoszą

A. 100%
B. 25%
C. 75%
D. 50%
HGT.06 Pytanie 496
Realizacja usług w recepcji

Jaki typ rabatu wprowadził hotel, oferując karty klubowe, które dają 10% zniżki na noclegi i usługi gastronomiczne dla każdego gościa, który zatrzymał się w hotelu na co najmniej 4 doby?

A. Sezonowy
B. Lojalnościowy
C. Usługowy
D. Ilościowy
HGT.06 Pytanie 497
Realizacja usług w recepcji

Wskaż grupę gości, do których skierowana jest oferta hotelu Venus.

Oferta hotelu Venus
Hotel dysponuje 70 komfortowo urządzonymi, klimatyzowanymi pokojami z bezpłatnym dostępem do Internetu. Każda jednostka mieszkalna jest wyposażona w telewizor z programem interaktywnym i wyborem kanałów TV satelitarnej, telefon, minibar. Do dyspozycji gości w pokoju znajduje się też zestaw kawowy, deska do prasowania z żelazkiem. Oferujemy również usługi sekretarskie i dostęp do urządzeń biurowych.

A. Studenci.
B. Biznesmeni.
C. Małżeństwa.
D. Emeryci.
HGT.06 Pytanie 498
Realizacja usług w recepcji

Zarząd obiektu hotelowego zamierza utworzyć grupę wiernych klientów. Które z wymienionych działań promocyjnych powinno zostać wdrożone w tym celu?

A. Zamieszczenie materiałów reklamowych w recepcji
B. Umieszczenie ogłoszenia o czasowym rabacie na billboardzie
C. Ekspozycja w hallu recepcyjnym księgi gości z wpisami znanych osobistości
D. Rozdanie drobnych prezentów gościom w dniu ich wyjazdu
HGT.06 Pytanie 499
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procesu check-in dla grupy turystycznej, klucze do pokoi oraz karty pobytu powinny być przekazane gościom

A. na podstawie dokumentacji podróży
B. po dokonaniu inspekcji pokoi przez przewodnika grupy
C. po utworzeniu rachunku dla grupy
D. zgodnie z listą uczestników wyjazdu
HGT.06 Pytanie 500
Realizacja usług w recepcji

Befsztyk tatarski przygotowuje się

A. z wieprzowiny
B. z wołowiny
C. z baraniny
D. z cielęciny
HGT.06 Pytanie 501
Realizacja usług w recepcji

Jakie urządzenia są niezbędnym wyposażeniem recepcji, bez względu na typ hotelu oraz ilość pokoi dostępnych w obiekcie?

A. Terminal POS i komputer
B. Komputer i czytnik kart płatniczych
C. Telefon i programator kart zbliżeniowych
D. Telefon i faks
HGT.06 Pytanie 502
Realizacja usług w recepcji

Rodzina Kmiecik postanowiła wybrać się na wakacje do Kenii, ponieważ żaden z ich znajomych nie miał jeszcze takiego doświadczenia. Po powrocie stali się głównym tematem rozmów wśród przyjaciół, sąsiadów oraz członków rodziny. Jaką potrzebę zaspokoili Państwo Kmiecik?

A. Samorealizacji.
B. Przynależności.
C. Społeczną.
D. Szacunku i uznania.
HGT.06 Pytanie 503
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji hotelowej dotarło zamówienie na weekendowy pobyt dla dwóch osób. Jaką dokumentację powinien przygotować recepcjonista, aby dokonać rezerwacji?

A. Zestawienie rezerwacji
B. Kartę rezerwacji
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Harmonogram rezerwacji
HGT.06 Pytanie 504
Realizacja usług w recepcji

Jakie systemy rezerwacyjne pozwalają na zarezerwowanie: biletu lotniczego, zakwaterowania lub wynajmu auta w Kanadzie dla turysty, który obecnie przebywa w hotelu w Europie?

A. Sabre, Galileo, Amadeus
B. Fidelio, Chart, ProHott
C. Polish Travel, Travelplanet, eTravel
D. Travelocity, Travels-web, Expedia
HGT.06 Pytanie 505
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności są realizowane w zakresie sprzedaży osobistej?

A. Zorganizowane wyjazdy integracyjne dla pracowników hotelu
B. Modyfikacje wystroju obiektu hotelowego
C. Rekomendowanie potraw przez kelnera
D. Rabaty na usługi hotelarskie
HGT.06 Pytanie 506
Realizacja usług w recepcji

O jaki dokument powinien poprosić organizator wydarzenia turystycznego, aby ułatwić zameldowanie grupy turystów w dniu przybycia?

A. Voucher wydany przez biuro podróży
B. Listę uczestników zawierającą dane osobowe
C. Pisemne potwierdzenie dokonania rezerwacji
D. Dowód osobisty lidera grupy
HGT.06 Pytanie 507
Realizacja usług w recepcji

Usługi płatne, które są oferowane na prośbę gościa hotelowego to

A. możliwość skorzystania z depozytu
B. prasowanie odzieży
C. budzenie
D. przechowalnia bagażu
HGT.06 Pytanie 508
Realizacja usług w recepcji

W marketingu stosowana formuła wpływu psychologicznego na konsumenta - AIDA w początkowym etapie zakłada działanie mające na celu

A. wywołanie aktywności
B. przyciągnięcie uwagi
C. pobudzenie pragnienia
D. wzbudzenie ciekawości
HGT.06 Pytanie 509
Realizacja usług w recepcji

Z jakiego systemu powinien korzystać recepcjonista hotelu w Krakowie, aby sprawdzić dostępność rezerwacji dla gości w hotelu w Paryżu?

A. Fidelio
B. Chart
C. DM Plaża
D. Amadeus
HGT.06 Pytanie 510
Realizacja usług w recepcji

Najniższy poziom standardu domów wycieczkowych oznaczany jest

A. cyfrą rzymską I
B. *gwiazdką
C. ***gwiazdkami
D. cyfrą rzymską III
HGT.06 Pytanie 511
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który wynajął pokoje dla biura podróży z postanowieniem, że nie będzie pobierał opłaty za niewykorzystane jednostki, zastosował

A. timesharing
B. overbooking
C. allotment
D. czarter
HGT.06 Pytanie 512
Realizacja usług w recepcji

Do trwałych zdolności intelektualnych człowieka zalicza się

A. dyspozycyjność
B. punktualność
C. spostrzegawczość
D. dyskrecję
HGT.06 Pytanie 513
Realizacja usług w recepcji

W kuchni rosyjskiej termin uchą odnosi się do

A. wędzonych uszu świńskich
B. tłustej zupy z różnych rodzajów mięs
C. szaszłyków z kilku rodzajów mięs
D. zupy przygotowanej z kilku rodzajów ryb
HGT.06 Pytanie 514
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, przydzielając pokoje stałym gościom, powinien

A. przydzielać pokoje tak, aby za każdym razem otrzymywali inny.
B. uwzględnić, o ile to możliwe, ich preferencje i życzenia.
C. zatroszczyć się o wprowadzenie do j.m. dużej powitalnej dekoracji.
D. odnotować w grafiku obłożenia - gość VIP.
HGT.06 Pytanie 515
Realizacja usług w recepcji

Usługi motoryzacyjne, które są dostępne w motelu, to usługi

A. podstawowe
B. towarzyszące
C. uzupełniające
D. fakultatywne
HGT.06 Pytanie 516
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu turystycznego zorganizował konferencję dla mediów, aby poinformować o nowoczesnych rozwiązaniach ekologicznych w swojej placówce. Jakiego elementu promocji użył?

A. Promocję sprzedaży
B. Marketing bezpośredni
C. Sprzedaż bezpośrednia
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 517
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Mimoza" korzysta z rozmaitych kanałów dystrybucji, aby oferować swoje usługi. Który z gości hotelowych "Mimoza" wybrał kanał bezpośredni?

A. Pani Mikołajek, która skorzystała z zagranicznego systemu rezerwacji.
B. Pani Kruk, której pobyt został zarezerwowany przez pracodawcę.
C. Pan Kaliński, który zakupił wczasy w hotelu przez biuro podróży.
D. Pan Sobczyk, który dokonał rezerwacji miejsca w hotelu telefonicznie.
HGT.06 Pytanie 518
Realizacja usług w recepcji

Z jakiego systemu powinien korzystać recepcjonista hotelu w Krakowie, aby sprawdzić dostępność rezerwacji dla gości w hotelu w Amsterdamie?

A. Amadeus
B. Fidelio
C. Chart
D. DM Plaza
HGT.06 Pytanie 519
Realizacja usług w recepcji

Usługa depozytu hotelowego to

A. zagadnienie fundamentalne
B. usługa towarzysząca
C. usługa opcjonalna
D. element dodatkowy
HGT.06 Pytanie 520
Realizacja usług w recepcji

Jaką całkowitą wartość brutto należy zapłacić za usługę gastronomiczną, obejmującą 4 posiłki dostarczone do pokoju, jeśli cena brutto jednego posiłku wynosi 50 zł, a opłata za room service wynosi 20%?

A. 50 zł
B. 60 zł
C. 240 zł
D. 200 zł