Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 521
Realizacja usług w recepcji

Który dział w hotelu powinien zostać powiadomiony o przybyciu gości z Izraela, aby dostosować podstawowe usługi do ich wymagań?

A. Rekreacyjno-wypoczynkowy
B. Techniczny
C. Gastronomiczny
D. Handlowo-usługowy
HGT.06 Pytanie 522
Realizacja usług w recepcji

Bez względu na typ, każdy hotel powinien mieć

A. wyznaczone pomieszczenia dla palących
B. sale wielofunkcyjne, przystosowane do specyfiki obiektu
C. możliwość dostępu do Internetu w każdej jednostce mieszkalnej
D. strefę odnowy biologicznej
HGT.06 Pytanie 523
Realizacja usług w recepcji

Aby osiągnąć wysokie obłożenie w letnim okresie, hotel usytuowany nad brzegiem morza, z dużym wyprzedzeniem opracowuje ofertę sprzedaży usług typu

A. first minute
B. rack rate
C. timesharing
D. all inclusive
HGT.06 Pytanie 524
Realizacja usług w recepcji

Podczas ceremonii inauguracji hotelu zaproszono przedstawicieli lokalnych władz, dziennikarzy oraz przedsiębiorców, aby w ten sposób kształtować swoją markę w społeczności. Jaki rodzaj promocji został wykorzystany?

A. promocję sprzedaży
B. reklamę wewnętrzną
C. public relations
D. reklamę zewnętrzną
HGT.06 Pytanie 525
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę za nocleg uiści gość, który spędzi w hotelu 4 noce, jeśli cena za pierwszą noc wynosi 200,00 zł, a rabat na drugą oraz kolejne noce to 20%?

A. 640,00 zł
B. 680,00 zł
C. 760,00 zł
D. 840,00 zł
HGT.06 Pytanie 526
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych aktywności hotelu są realizowane w kontekście osobistej sprzedaży usług?

A. Pokazanie sali konferencyjnej przez pracownika hotelu
B. Informacja o hotelu umieszczona w broszurze reklamowej
C. Obecność pracownika hotelu na targach branżowych
D. Zamieszczenie reklamy przy wjeździe do miejscowości
HGT.06 Pytanie 527
Realizacja usług w recepcji

Hotele na kółkach, wykorzystywane do transportu osób oraz ładunków, oferujące noclegi w miejscach o ograniczonej infrastrukturze noclegowej, to

A. aguatele
B. rotele
C. flytele
D. botele
HGT.06 Pytanie 528
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność wykonuje obsługa z prawej strony klienta hotelowego?

A. Prezentowanie alkoholi
B. Podawanie zupy w wazie
C. Stawianie talerzyka na pieczywo
D. Serwowanie dań z półmiska
HGT.06 Pytanie 529
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji dzwoni klient, informując, że w nocy w pokoju nr 102 panuje hałas. W takim przypadku recepcjonista powinien

A. wezwać ochronę hotelową, aby upomniała gości z pokoju nr 102.
B. poprosić osoby z pokoju nr 102 o opuszczenie hotelu.
C. skontaktować się z policją i poprosić o interwencję w pokoju nr 102.
D. poprosić gości z pokoju nr 102 o bezwzględne przestrzeganie ciszy nocnej
HGT.06 Pytanie 530
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, sprawdzając kartę płatniczą gościa, powinien przede wszystkim zwrócić uwagę na

A. stan konta
B. typ karty
C. dzienny limit transakcji
D. termin ważności karty
HGT.06 Pytanie 531
Realizacja usług w recepcji

Czym zajmuje się Polskie Zrzeszenie Hoteli?

A. rozwija i utrwala etykę zawodową hotelarzy oraz tradycję polskiej gościnności
B. publikuje miesięcznik "Doradca Hotelarza"
C. wydaje obiektom hotelowym referencje potwierdzające wysoką jakość usług
D. zbiera krajowe zrzeszenia reprezentujące hotele, restauracje i kawiarnie
HGT.06 Pytanie 532
Realizacja usług w recepcji

W motelach konieczne są dźwigi osobowe na kondygnacjach powyżej drugiego piętra w częściach przeznaczonych dla gości?

A. 2*
B. 3*
C. 5*
D. 4*
HGT.06 Pytanie 533
Realizacja usług w recepcji

Dysponent, wystawiając fakturę gościowi za nocleg, w pozycji Ilość powinien wpisać liczbę

Fragment faktury
Nazwa towaru
lub usługi
J.m.IlośćCena jednostkowa
netto w zł
Wartość netto
w zł
Stawka podatku VAT
w %
Wartość brutto
w zł
Noclegdoba1 000,003 000,0083 240,00

A. 4
B. 1
C. 3
D. 2
HGT.06 Pytanie 534
Realizacja usług w recepcji

Bezpośredni kanał dystrybucji usług hotelarskich łączy

A. klienta z biurem podróży
B. klienta z hotelem
C. biuro podróży z hotelem
D. pilotem z biurem podróży
HGT.06 Pytanie 535
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych rodzajów gości hotelowych jest adresatem zamieszczonej oferty pakietowej?

HAPPY DAY W HOTELU
Oferta pakietowa zawiera:
dwudaniowy obiad z deserem w hotelowej restauracji dla całej rodziny
nieograniczona możliwość korzystania z Centrum Wellness:
rekreacyjny basen ze zjeżdżalnią i sztuczną rzeką
brodzik dla dzieci
6-torowy basen sportowy
kompleks saun: sucha, parowa, ziołowa
grota solna z tężnią
dostęp do sali fitness
20% zniżki na wybrane zabiegi w Centrum SPA
bezpłatną szatnię dla całej rodziny
Cennik:
osoba dorosła100 zł
dzieci 7-12 lat50 zł
dzieci do 7 latgratis
parking do 8 hgratis

A. Passant.
B. No show.
C. Walk in.
D. VIP.
HGT.06 Pytanie 536
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest minimalne wymagane metraż dla pokoju jednoosobowego w hotelu pięciogwiazdkowym?

A. 8 m2
B. 10 m2
C. 14 m2
D. 12 m2
HGT.06 Pytanie 537
Realizacja usług w recepcji

O przyjeździe gościa VIP do hotelu, najważniejsze jest, aby powiadomić

A. kontrahentów
B. dyrektora hotelu
C. mieszkańców
D. przedstawicieli mediów
HGT.06 Pytanie 538
Realizacja usług w recepcji

Przy recepcji hotelowej klient wielokrotnie próbuje nawiązać połączenie ze swojego telefonu. Po stwierdzeniu, że problemem jest uszkodzony aparat, pracownik recepcji powinien zaproponować gościowi

A. korzystanie z ogólnodostępnego telefonu znajdującego się w recepcji
B. przekazanie aparatu do naprawy działowi technicznemu
C. osobisty telefon do użytku
D. doładowanie swojego telefonu na zapleczu
HGT.06 Pytanie 539
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument stanowi dla recepcjonisty dowód rezerwacji usług nabytych przez biuro podróży?

A. Faktura
B. Umowa rezerwacji
C. Voucher
D. Formularz rezerwacji
HGT.06 Pytanie 540
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procedury zameldowania pracownik recepcji wprowadza datę oraz miejsce urodzenia gościa do

A. księgi meldunkowej
B. formularza rezerwacji
C. potwierdzenia rezerwacji
D. karty pobytu
HGT.06 Pytanie 541
Realizacja usług w recepcji

Która z czynności podejmowanych przez gościa w trakcie procesu check-in potwierdza jego obecność w hotelu?

A. Przedstawienie recepcjoniście potwierdzenia rezerwacji
B. Przedstawienie recepcjoniście dowodu tożsamości
C. Wypełnienie formularza parkingowego
D. Złożenie podpisu na dokumencie pobytowym
HGT.06 Pytanie 542
Realizacja usług w recepcji

Oblicz wartość netto usługi gastronomicznej, jeśli wartość brutto wynosi 64,00 zł, a stawka VAT to 8%?

A. 56,00 zł
B. 69,12 zł
C. 59,26 zł
D. 58,90 zł
HGT.06 Pytanie 543
Realizacja usług w recepcji

W menu restauracji serwującej potrawy wegetariańskie powinny być dostępne dania

A. mięsne
B. jarskie
C. drobiowe
D. rybne
HGT.06 Pytanie 544
Realizacja usług w recepcji

Zestaw dań, w którego skład wchodzą tortille, gaspacho i paella, jest typowy dla kuchni

A. włoskiej
B. greckiej
C. francuskiej
D. hiszpańskiej
HGT.06 Pytanie 545
Realizacja usług w recepcji

W hotelach o określonej kategorii, posiadanie apartamentu jest wymagane

A. 1* i 2*
B. 4* i 5*
C. 3* i 4*
D. 2 i 3*
HGT.06 Pytanie 546
Realizacja usług w recepcji

Szczegółowe uzgodnienia dotyczące warunków umowy hotelowej nie mogą być prowadzone za pomocą komunikacji

A. korespondencyjnej
B. telefonicznej
C. bezpośredniej
D. nawerbalnej
HGT.06 Pytanie 547
Realizacja usług w recepcji

Obiekty dysponujące rozbudowaną infrastrukturą rekreacyjno-medyczną, biblioteką oraz pokojem relaksacyjnym, oferujące zabiegi z wykorzystaniem m.in. wody i glonów morskich, to hotele

A. wypoczynkowe
B. kongresowe
C. tranzytowe
D. uzdrowiskowe
HGT.06 Pytanie 548
Realizacja usług w recepcji

Zastosowanie jednego z narzędzi marketingowych polega na oferowaniu usług noclegowych przez biuro podróży. Co to jest?

A. towar
B. cena
C. dystrybucja
D. reklama
HGT.06 Pytanie 549
Realizacja usług w recepcji

Usługi prania, prasowania oraz czyszczenia odzieży i bielizny dla gości są wymagane w hotelach?

A. 1* i 2*
B. 3*, 4* i 5*
C. 2* i 3*
D. tylko 5*
HGT.06 Pytanie 550
Realizacja usług w recepcji

Turystyka kwalifikowana to rodzaj turystyki:

A. zdrowotna, edukacyjna, trampingowa
B. wypoczynkowa, krajoznawcza, trekkingowa
C. żeglarska, narciarska, rowerowa
D. kajakowa, rowerowa, uzdrowiskowa
HGT.06 Pytanie 551
Realizacja usług w recepcji

Hotel posiada prawo zastawu na przedmiotach wniesionych przez gościa w celu

A. zagwarantowania płynności finansowej.
B. zabezpieczenia roszczenia gościa.
C. zapewnienia korzyści.
D. zabezpieczenia należności za świadczone usługi.
HGT.06 Pytanie 552
Realizacja usług w recepcji

Rodzina z pięcioma osobami, w tym 4-letnią dziewczynką, 2-letnim i 17-letnim chłopcem przybyła do hotelu. Ile kart pobytu powinien wręczyć pracownik recepcji?

A. 3
B. 4
C. 2
D. 5
HGT.06 Pytanie 553
Realizacja usług w recepcji

Pokojowa poinformowała swojego przełożonego, że spodziewa się dziecka. Czy w związku z tym ma prawo do pracy w godzinach nadliczbowych lub nocnych?

A. Nie można w godzinach nadliczbowych ani w porze nocnej
B. Nie można, ponieważ pokojowa wykonuje tylko pracę fizyczną
C. Można, ale tylko za jej pisemną zgodą
D. Można, lecz tylko w wyjątkowych okolicznościach
HGT.06 Pytanie 554
Realizacja usług w recepcji

Do przystawek oraz dań głównych z ryb i cielęciny powinno się serwować gościom wina?

A. czerwone ziołowe
B. białe stołowe
C. czerwone stołowe
D. białe ziołowe
HGT.06 Pytanie 555
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie hotelowym z 200 pokojami dwuosobowymi oraz 100 pokojami jednoosobowymi, zredukowano liczbę miejsc noclegowych o 50. Jakie jest całkowite wykorzystanie usługowe tego hotelu?

A. 300 pokoi
B. 350 miejsc noclegowych
C. 250 pokoi
D. 450 miejsc noclegowych
HGT.06 Pytanie 556
Realizacja usług w recepcji

Roczne zestawienia, udział w akcjach charytatywnych, sponsorowanie, lobbing oraz publikacja gazetki firmowej to przykłady działań podejmowanych przez hotele w kontekście promotion-mix (mieszanki promocyjnej). Którego z narzędzi promocyjnych dotyczą te aktywności?

A. Promocji sprzedaży
B. Marketingu bezpośredniego
C. Sprzedaży osobistej
D. Public Relations
HGT.06 Pytanie 557
Realizacja usług w recepcji

Informacja o usłudze gastronomicznej, która zostanie opłacona przez gościa na końcu pobytu w hotelu, powinna zawierać imię i nazwisko gościa, kwotę oraz

A. datę przyjazdu
B. datę wyjazdu
C. numer pokoju
D. typ pokoju
HGT.06 Pytanie 558
Realizacja usług w recepcji

Wymagane są pomieszczenia wielofunkcyjne, konferencyjne, klubowe oraz szkoleniowe, dostosowane do specyfiki obiektu:

A. w motelach 4* oraz 5*
B. w hotelach 3*, 4* oraz 5*
C. w hotelach 4* oraz 5*
D. w motelach 3*, 4* oraz 5*
HGT.06 Pytanie 559
Realizacja usług w recepcji

Procedura "Otwarcie konta" dla gości stanowi część

A. wymeldowania
B. rezerwacji
C. zameldowania
D. pobytu
HGT.06 Pytanie 560
Realizacja usług w recepcji

Gość opuszczając hotel, zarezerwował w recepcji pokój na inny termin. Jakim rodzajem jest ta rezerwacja?

A. Osobista.
B. Pośrednia.
C. Online.
D. Zdalna.