Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 521
Realizacja usług w recepcji

Którą z wymienionych potraw należy zaplanować na kolację, na której podstawowe menu mają stanowić potrawy kuchni węgierskiej?

A. Cannelloni z mięsem mielonym.
B. Bliny z kawiorem.
C. Spaghetti z pieczarkami.
D. Zupa gulaszowa.
HGT.06 Pytanie 522
Realizacja usług w recepcji

Planowane jest uroczyste otwarcie nowego hotelu "Wodnik". Który instrument promocji powinien zastosować ten hotel, aby informacja o nowym obiekcie dotarła do jak największej liczby potencjalnych klientów?

A. Reklamę internetową.
B. Foldery reklamowe.
C. Plakaty.
D. Kolportaż ulotek.
HGT.06 Pytanie 523
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Piast" posiada 60 miejsc noclegowych. Stopień wykorzystania miejsc noclegowych w miesiącu wrześniu wynosił 50%. Ile miejsc noclegowych sprzedano w tym miesiącu?

A. 60
B. 450
C. 900
D. 30
HGT.06 Pytanie 524
Realizacja usług w recepcji

Średnia cena jednostki mieszkalnej wynosi 200 zł, a osiągnięty wskaźnik Yield 150 zł. Co można powiedzieć o działalności hotelu na podstawie tych danych?

A. Średnia frekwencja gości w hotelu była wysoka.
B. Hotel osiągnął niski zysk i wymaga aktywnej sprzedaży.
C. Średnia frekwencja gości w hotelu była niska.
D. Hotel osiągnął wysoki zysk i może poszerzyć swoją ofertę.
HGT.06 Pytanie 525
Realizacja usług w recepcji

Hotel dysponuje 100 stałymi miejscami noclegowymi. Wyłączono z eksploatacji 30 miejsc noclegowych. Jak zmieni się potencjał usługowy obiektu?

A. Zmaleje o 20%
B. Zmaleje o 30%
C. Zmaleje o 35%
D. Zmaleje o 25%
HGT.06 Pytanie 526
Realizacja usług w recepcji

Za którą z wymienionych rzeczy gościa hotel ponosi odpowiedzialność?

A. Plecak, pozostawiony w zasięgu monitoringu poza terenem parkingu hotelowego.
B. Torbę podróżną, pozostawioną na parkingu hotelowym.
C. Walizkę, powierzoną osobie zatrudnionej w hotelu.
D. Neseser, znajdujący się w samochodzie gościa hotelowego.
HGT.06 Pytanie 527
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych działań należy podjąć w pierwszej kolejności podczas prowadzenia akcji ratowniczo-gaśniczej?

A. Usunięcie elementów stwarzających zagrożenie.
B. Odcięcie sieci elektrycznej.
C. Ewakuację ludzi z miejsca zagrożenia.
D. Zabezpieczenie mienia i dokumentów.
HGT.06 Pytanie 528
Realizacja usług w recepcji

Jan Kowalski przybył do hotelu "Kolia" w dniu 20.06.2011 r. o godz.8.00 z zamiarem pobytu w hotelu na dwie doby. Doba hotelowa trwa do godz. 12.00. Kiedy najpóźniej recepcjonista ma obowiązek go zameldować, zgodnie z załączonym fragmentem Ustawy?

Ilustracja do pytania 8
A. 21.06.2011 r., do godz. 8.00
B. 21.06.2011 r., do godz. 12.00
C. 20.06.2011 r., do godz. 20.00
D. 20.06.2011 r., do godz. 12.00
HGT.06 Pytanie 529
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony na ilustracji dom zajezdny, usytuowany w pobliżu źródeł wody, w którym kupcy lub inni podróżni mogli znaleźć nocleg, pożywienie i opiekę dla siebie i zwierząt to

Ilustracja do pytania 9
A. mansiones.
B. karawanseraj.
C. karegogia.
D. pandoktia.
HGT.06 Pytanie 530
Realizacja usług w recepcji

Która z przedstawionych marek hotelu nie należy do systemu hotelowego Choice Hotels International?

Ilustracja do pytania 10
A. D.
B. A.
C. C.
D. B.
HGT.06 Pytanie 531
Realizacja usług w recepcji

Który z opisanych obiektów, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych nie jest zaliczany do obiektów hotelarskich?

A. Niestrzeżony, umożliwiający nocleg w namiotach.
B. Przeznaczony i przystosowany do świadczenia wyłącznie lub głównie usług związanych z wczasami.
C. Zlokalizowany poza obszarem zabudowanym, przy szlaku turystycznym, świadczący minimalny zakres usług związanych z pobytem klientów.
D. Strzeżony, umożliwiający nocleg w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych oraz przyrządzanie posiłków i parkowanie samochodów.
HGT.06 Pytanie 532
Realizacja usług w recepcji

Które obiekty noclegowe wymagają dostosowywania do potrzeb osób niepełnosprawnych?

A. Domy wycieczkowe mające mniej niż 150 miejsc noclegowych.
B. Pensjonaty znajdujące się w zwartej zabudowie miejskiej.
C. Schroniska młodzieżowe mające mniej niż 100 miejsc noclegowych.
D. Schroniska górskie pozbawione dojazdu drogą publiczną.
HGT.06 Pytanie 533
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi dodatkowe powinno świadczyć schronisko?

A. Pralnicze, sprzedaż podstawowych, drobnych artykułów higienicznych i kosmetycznych.
B. Parkingowe, możliwość czyszczenia odzieży i sprzętu.
C. Bagażowe, możliwość naprawy sprzętu turystycznego.
D. Depozytowe, możliwość suszenia odzieży we wskazanym miejscu.
HGT.06 Pytanie 534
Realizacja usług w recepcji

Pan Malczak przesłał do hotelu zaliczkę, rezerwując pokój na rodzinny wyjazd. Recepcjonista powinien odnotować to w grafiku jako rezerwację

A. przedwstępną.
B. kredytową.
C. gwarantowaną.
D. niegwarantowaną.
HGT.06 Pytanie 535
Realizacja usług w recepcji

Jednolity ubiór dla poszczególnych służb hotelowych jest obowiązkowy w hotelach, motelach

A. tylko 4*.
B. 1*, 2* i 3*.
C. tylko 5*.
D. 3*, 4* i 5*.
HGT.06 Pytanie 536
Realizacja usług w recepcji

W tabeli przedstawiono fragment oferty pensjonatu Eden. Jaki rodzaj wyżywienia proponuje gościom pensjonat?

Ilustracja do pytania 16
A. Śniadanie i obiad.
B. Obiad, podwieczorek i kolacja.
C. Śniadanie i obiadokolacja.
D. Śniadanie, obiad i kolacja.
HGT.06 Pytanie 537
Realizacja usług w recepcji

Aguatele to

A. wagony sypialne i kuszetki.
B. statki liniowe, wycieczkowe, promy pasażerskie.
C. specjalistyczne wagony do przewozu gości hotelowych.
D. helikoptery turystyczne i samoloty pasażerskie.
HGT.06 Pytanie 538
Realizacja usług w recepcji

Znawca kawy, mistrz ceremonii parzenia kawy oraz sposobów jej podawania, to

A. kelner.
B. sommelier.
C. barista.
D. blokier.
HGT.06 Pytanie 539
Realizacja usług w recepcji

Podstawową komórką strukturalną w hotelu jest

A. aneks kelnerski.
B. mała sala konferencyjna.
C. jednostka mieszkalna.
D. węzeł higieniczno - sanitarny.
HGT.06 Pytanie 540
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych pola biwakowe to obiekty

A. strzeżone, umożliwiające nocleg w namiotach.
B. świadczące minimalny zakres usług związanych z pobytem klientów.
C. przeznaczone do turystyki indywidualnej i grupowej.
D. niestrzeżone, umożliwiające nocleg w namiotach.
HGT.06 Pytanie 541
Realizacja usług w recepcji

Grupa studentów spędziła weekend w obiekcie hotelarskim, zajmując piętnaście z trzydziestu miejsc noclegowych, oraz skorzystała z kuchni przystosowanej do samoobsługi gości. W jakim obiekcie mieszkali studenci?

A. Pensjonacie.
B. Domu wycieczkowym.
C. Ośrodku wypoczynkowym.
D. Motelu.
HGT.06 Pytanie 542
Realizacja usług w recepcji

Międzynarodowa Federacja Schronisk Młodzieżowych ma logo

Ilustracja do pytania 22
A. B.
B. A.
C. C.
D. D.
HGT.06 Pytanie 543
Realizacja usług w recepcji

Przedstawione w ramce zadania realizuje

Ilustracja do pytania 23
A. Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych.
B. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze.
C. Polska Izba Turystyki.
D. Instytut Turystyki.
HGT.06 Pytanie 544
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych instrumentów marketingu nie generuje kosztów?

A. Produkt.
B. Dystrybucja.
C. Promocja.
D. Cena.
HGT.06 Pytanie 545
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z wymaganiami ustawy o usługach turystycznych najwyższy standard schronisk młodzieżowych i domów wycieczkowych oznacza się

A. jedną gwiazdką *
B. cyfrą rzymską I
C. trzema gwiazdkami ***
D. cyfrą rzymską III
HGT.06 Pytanie 546
Realizacja usług w recepcji

Ogrodzenie campingu jest

A. obowiązkowe tylko dla campingów kategorii 4*.
B. nieobowiązkowe tylko dla campingów kategorii 1*.
C. obowiązkowe, dla wszystkich campingów bez względu na kategorię.
D. nieobowiązkowe, dla wszystkich campingów bez względu na kategorię.
HGT.06 Pytanie 547
Realizacja usług w recepcji

Jednostka apartamentowa obejmująca co najmniej: salon o powierzchni minimum 25 m2, sypialnię z łazienką, część wejściową pomocniczą z wydzielonym dodatkowo WC jest wymagana

A. w pensjonatach 4* oraz motelach 5*.
B. w hotelach 5* i pensjonatach 4*.
C. w motelach 5* i 4* oraz pensjonatach 5* i 4*.
D. w motelach 5* i 4* oraz hotelach 5* i 4*.
HGT.06 Pytanie 548
Realizacja usług w recepcji

W hotelu do usług towarzyszących o charakterze osobistym należy

A. świadczenie gościom usług kosmetycznych.
B. organizowanie zajęć turystyczno-krajoznawczych.
C. przechowywanie bagażu gości.
D. prowadzenie zajęć dla gości w siłowni.
HGT.06 Pytanie 549
Realizacja usług w recepcji

Piątym, istotnym instrumentem marketingu mix występującym w działalności usługowej, jest

A. personel, ponieważ ma znaczący wpływ na jakość świadczonych usług.
B. cena, bo klient zadowolony z produktu, szybko o niej zapomina.
C. produkt lub asortyment produktów.
D. promocja, czyli informacja o firmie i jej produktach.
HGT.06 Pytanie 550
Realizacja usług w recepcji

Które z usług hotelarskich są świadczone gościom nieodpłatnie?

A. Udzielanie pierwszej pomocy i usługa bagażowa.
B. Udzielanie informacji i usługa pralnicza.
C. Korzystanie z minibaru i usługa depozytowa przedmiotów wartościowych.
D. Przechowywanie bagażu i usługa room service.
HGT.06 Pytanie 551
Realizacja usług w recepcji

Współpraca hotelu z biurami podróży, to działanie w ramach marketingowej strategii

A. ceny.
B. dystrybucji.
C. produktu.
D. personelu.
HGT.06 Pytanie 552
Realizacja usług w recepcji

Coroczne raporty, udział w akcjach dobroczynnych, sponsoring, lobbing, wydawanie czasopisma firmowego to niektóre z działań stosowanych przez hotele w ramach promotion-mix (mieszanki promocyjnej). Którego z narzędzi promocji dotyczą podane działania?

A. Sprzedaży osobistej.
B. Public Relations.
C. Marketingu bezpośredniego.
D. Promocji sprzedaży.
HGT.06 Pytanie 553
Realizacja usług w recepcji

Za podstawowe potrzeby gościa, zgodnie z piramidą Masłowa, należy uznać potrzeby

A. bezpieczeństwa.
B. fizjologiczne.
C. uznania.
D. przynależności.
HGT.06 Pytanie 554
Realizacja usług w recepcji

Restauracja hotelowa specjalizuje się w kuchni francuskiej. Hotel współpracuje z niewielką piekarnią, która jest wyłącznym dostawcą pieczywa francuskiego na jego potrzeby. Którego z instrumentów marketingu mix dotyczy podane działanie hotelu?

A. Produktu.
B. Promocji.
C. Ceny.
D. Dystrybucji.
HGT.06 Pytanie 555
Realizacja usług w recepcji

Gość, którego cechuje ekstrawersja i równowaga emocjonalna, to

A. melancholik.
B. sangwinik.
C. flegmatyk.
D. choleryk.
HGT.06 Pytanie 556
Realizacja usług w recepcji

Cechą zachowania, którą przypisuje się gościowi z Niemiec, jest

A. gadatliwość.
B. tradycjonalizm.
C. konserwatyzm.
D. punktualność.
HGT.06 Pytanie 557
Realizacja usług w recepcji

Rozbudowa infrastruktury narciarskiej w górach powinna spowodować w odniesieniu do usług hotelarskich

A. wzrost popytu i podaży.
B. spadek popytu i podaży.
C. spadek podaży i wzrost popytu.
D. wzrost podaży i spadek popytu.
HGT.06 Pytanie 558
Realizacja usług w recepcji

Czynnikiem, który może zdecydować o wzroście popytu na usługi noclegowe w hotelach, będzie głównie

A. wzrost dochodów ludności.
B. wzrost cen na usługi hotelarskie.
C. spadek dochodów ludności.
D. ograniczenie wydatków w gospodarstwach domowych.
HGT.06 Pytanie 559
Realizacja usług w recepcji

Do podstawowych usług świadczonych w obiekcie hotelarskim należy nocleg oraz

A. parking.
B. depozyt.
C. wyżywienie.
D. budzenie.
HGT.06 Pytanie 560
Realizacja usług w recepcji

Usługę budzenia gościa VIP pracownik recepcji wykonuje za pośrednictwem

A. pokojowej.
B. automatu telefonicznego.
C. dyrektora hotelu.
D. rozmowy telefonicznej.