Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji dotyczących programu lojalnościowego określ, który instrument zastosowano w hotelu w celu aktywizacji sprzedaży usług hotelarskich.

Hotel Chełmiec ****
ul. Piaskowa 4
58-310 Szczawno-Zdrój
Serdecznie zapraszamy do skorzystania z programu lojalnościowego
Zarezerwuj pobyt za minimum 6 000 zł, a otrzymasz kartę VIP

PRZYWILEJE POSIADACZA KARTY:

  • 15% rabat na usługi gastronomiczne i noclegowe
  • 20% rabat na zabiegi w hotelowym salonie piękności
  • późniejszy check-out
  • wstęp na imprezy zamknięte, zarezerwowane tylko dla posiadaczy karty VIP

A. Promocję sprzedaży.
B. Sponsoring.
C. Public relations.
D. Sprzedaż osobistą.
Realizacja usług w recepcji

Jakie składniki są odpowiednie do przygotowania posiłków dla grupy żydowskich turystów, biorąc pod uwagę ich religijne wymagania?

A. Sarnina, węgorz
B. Wieprzowina, karp
C. Cielęcina, łosoś
D. Dziczyzna, owoce
HGT.06 Pytanie 524
Realizacja usług w recepcji

Gdzie umieszczenie reklamy dotyczącej oferty hotelu będzie najmniej efektywne?

A. W sieci
B. W centrum miasta
C. Na trasie do miasta
D. Na stacji kolejowej
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych narzędzi promocji hotelowej powinien być uwzględniony w programie lojalnościowym?

A. Dla stałych klientów deser do obiadu gratis
B. Rezerwacja online to 10% zniżki na wszelkie usługi
C. Zwierzęta są akceptowane
D. Hotel posiada certyfikat ekologiczny
Realizacja usług w recepcji

Z okazji dziesięciolecia działalności, hotel zorganizował wydarzenie, na które zaprosił przedstawicieli władz lokalnych, mediów oraz mieszkańców miasta do zwiedzenia obiektu i skorzystania z usług spa. Jaką formę promocji wykorzystał hotel?

A. Public relations
B. Sales promotion
C. Sprzedaż osobistą
D. Reklamę telewizyjną
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie powinien podjąć recepcjonista jako pierwsze, gdy włącza się alarm informujący o przekroczeniu dopuszczalnego poziomu tlenku węgla w recepcji?

A. Ewakuować osoby z zagrożonego obszaru
B. Otworzyć drzwi w celu zmniejszenia stężenia tlenku węgla
C. Natychmiast opuścić pomieszczenie recepcji
D. Przygotować zespół do ewakuacji gości
Realizacja usług w recepcji

Na którym etapie całościowej obsługi klienta, pracownik recepcji powinien przedstawić informacje dotyczące regulaminu hotelowego, zasad działania depozytu oraz dodatkowych usług dostępnych w hotelu?

A. Procedury check-out
B. Procedury check-in
C. Rezerwacji usług
D. Obsługi w trakcie pobytu
Realizacja usług w recepcji

Jakie systemy rezerwacyjne pozwalają na zarezerwowanie: biletu lotniczego, noclegu lub wynajmu samochodu w Stanach Zjednoczonych dla turysty, który obecnie znajduje się w hotelu w Europie?

A. Polish Travel, Travelplanet, eTravel
B. Sabre, Galileo, Amadeus
C. Fidelio, Chart, ProHott
D. Travelocity, Travels-web, Expedia
HGT.06 Pytanie 535
Realizacja usług w recepcji

Wśród istotnych materiałów informacyjnych dostępnych w recepcji motelu usytuowanego blisko aglomeracji, oprócz atlasu drogowego i mapy turystycznej regionu, znajdują się:

A. mapa miasta, oferty agencji turystycznych, informatory z aktualnym repertuarem kin, teatrów, filharmonii, dane o centrach handlowych
B. rozkład jazdy transportu publicznego, informacje o wydarzeniach kulturalnych w miejscowości
C. mapa miasta, rozkład lotów, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
D. oferty agencji turystycznych, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
Realizacja usług w recepcji

Pan Nowak zaparkował auto na trzy doby na parkingu hotelowym, którego cena brutto wynosi 50,00 zł za dobę. Jaką kwotę stanowi podatek VAT za tę usługę przy stawce 23%?

A. 11,11 zł
B. 12,00 zł
C. 34,50 zł
D. 28,05 zł
Realizacja usług w recepcji

Rodzina Kmiecik postanowiła wybrać się na wakacje do Kenii, ponieważ żaden z ich znajomych nie miał jeszcze takiego doświadczenia. Po powrocie stali się głównym tematem rozmów wśród przyjaciół, sąsiadów oraz członków rodziny. Jaką potrzebę zaspokoili Państwo Kmiecik?

A. Samorealizacji.
B. Przynależności.
C. Społeczną.
D. Szacunku i uznania.
HGT.06 Pytanie 540
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie analizy rachunku wstępnego wskaż kwotę, którą należy przedstawić gościowi do akceptacji.

Rachunek wstępny
Lp.Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa brutto w złWartość usługi brutto w zł
1Noclegdoba5150,00
2Kolacjaszt.1040,00
3Parkingdoba520,00
Razem:

A. 1 150,00 zł
B. 1 350,00 zł
C. 1 250,00 zł
D. 1 050,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu wpłynęła prośba o zarezerwowanie pokoju dwuosobowego w terminie od 11 do 15 lipca dla pani Kwiatkowskiej i jej dorosłej córki. Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia określ, który pokój powinien przydzielić im recepcjonista.

data /j.m10.0711.0712.0713.0714.0715.0716.0717.07
SGL 103RRRR
DLB 106RR
TWIN 108RR
APT 111RRR

A. 111
B. 108
C. 106
D. 103
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, wypełniając kartę pobytu podczas przyjęcia gościa do hotelu, powinien wpisać w puste pole

Karta pobytu
Imię i nazwisko gościaNr pokoju
.............................Cena za dobę
Podpis gościaPodpis dysponenta

A. datę przyjazdu.
B. datę wyjazdu.
C. termin płatności.
D. termin pobytu.
HGT.06 Pytanie 546
Realizacja usług w recepcji

Jaki element marketingu został wykorzystany, gdy informacja o ofercie hotelu została opublikowana w lokalnej gazecie?

A. Koszt.
B. Promocję.
C. Towar.
D. Rozkład.
Realizacja usług w recepcji

Gość przybył do hotelu w trakcie doby hotelowej. Po przyjeździe okazało się, że w zarezerwowanym pokoju trwa usuwanie usterki, które potrwa jeszcze około 2 godziny. Wszystkie inne pokoje są zajęte. W takiej sytuacji recepcjonista powinien najpierw

A. skontaktować się z służbą pięter w celu ustalenia czasu trwania sprzątania pokoju po usunięciu awarii
B. zaproponować gościowi spacer po parku
C. zwrócić się do kierownika działu technicznego w celu omówienia sytuacji
D. zasugerować gościowi możliwość skorzystania z przechowalni bagażu
Realizacja usług w recepcji

Rodzina z dzieckiem zarezerwowała w hotelu apartament dla dwóch osób z dostawką w okresie od 1 do 10 lipca. Koszt wynajmu apartamentu to 400,00 zł za dobę, a cena dostawki wynosi 10% wartości apartamentu. Ile wyniesie całkowity koszt pobytu tej rodziny w hotelu?

A. 3 960,00 zł
B. 4 040,00 zł
C. 3 640,00 zł
D. 4 400,00 zł
Realizacja usług w recepcji

W menu gastronomicznym lokalu, który serwuje posiłki niskokaloryczne, można znaleźć dania:

A. mięsne, głównie przygotowywane na patelni
B. mączne z sosami zasmażanymi
C. potrawy drobiowe, zapiekane z serem żółtym
D. rybne, gotowane na parze z warzywami
HGT.06 Pytanie 557
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie KASIA przeciętna rzeczywista cena za nocleg (ADR) wynosiła 150 zł. Jaka jest wartość wskaźnika przychodu na pokój, gdy obłożenie osiąga 80 %?

A. 150 zł
B. 80 zł
C. 120 zł
D. 230 zł
Realizacja usług w recepcji

Czym jest obsługa pokojowa?

A. procedura sprzątania pokoju
B. kompleksowa obsługa gościa w obiekcie hotelowym
C. dostarczanie posiłków do pokoju
D. organizowanie usług gastronomicznych poza obiektem hotelowym
Realizacja usług w recepcji

Po zakończeniu pobytu gościa całkowita kwota brutto do uiszczenia za usługi hotelowe wyniosła 800,00 zł. Jaką kwotę netto należy wpisać w fakturze VAT, jeżeli stawka podatku VAT dla wszystkich usług wynosiła 7%?

A. 560,00 zł
B. 470,59 zł
C. 856,00 zł
D. 747,66 zł