Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 521
Realizacja usług w recepcji

W jakich typach hoteli gość ma możliwość skorzystania z usługi prania?

A. 3*, 4* i 5*
B. 1*, 2* oraz 3*
C. 2*, 3*, 4* oraz 5*
D. 1*, 2*, 3*, 4* oraz 5*
HGT.06 Pytanie 522
Realizacja usług w recepcji

Firma, która odniosła powodzenie, udziela innej firmie odpłatnie praw do założenia oraz zarządzania przedsiębiorstwem według jej koncepcji na podstawie umowy

A. dzierżawy
B. leasingu
C. najmu
D. franchisingu
HGT.06 Pytanie 523
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy zwrócił się z prośbą o zorganizowanie kolacji w swoim pokoju dla kilku osób. Jakie informacje recepcja powinna przesłać do działu gastronomii w związku z tym zamówieniem?

A. Nazwisko klienta, datę, ceny potraw, menu
B. Nazwiska gości, godzinę, menu, numer pokoju
C. Numer pokoju, datę i godzinę, liczbę osób, menu
D. Numer pokoju, datę i godzinę, rodzaje napojów
HGT.06 Pytanie 524
Realizacja usług w recepcji

Informację o przybyciu gościa VIP, pracownik recepcji powinien najpierw przekazać

A. portierowi
B. kierownikowi restauracji
C. pokojowej
D. dyrektorowi hotelu
HGT.06 Pytanie 525
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien przekazać recepcjonista gościowi, który z powodu utraty faktury, zwrócił się z prośbą o jej ponowne wystawienie?

A. Kopię faktury z wcześniejszym numerem
B. Kopię faktury z nowym numerem
C. Oryginał faktury z nowym numerem
D. Duplikat faktury z wcześniejszym numerem
HGT.06 Pytanie 526
Realizacja usług w recepcji

Jednym z zadań służby parterowej jest

A. organizowanie rezerwacji oraz sprzedaży usług noclegowych
B. doprowadzenie gościa do pokoju
C. nadzorowanie stanu technicznego urządzeń w holu hotelowym
D. zapewnienie porządku w holu hotelowym
HGT.06 Pytanie 527
Realizacja usług w recepcji

Jaką dodatkową usługę powinien zasugerować recepcjonista gościowi chcącemu zrelaksować się po męczącej podróży, z dala od hałasu?

A. Animacje przy basenie
B. Masaż relaksacyjny
C. Wieczór z karaoke
D. Orientacja w terenie
HGT.06 Pytanie 528
Realizacja usług w recepcji

Pensjonat zdecydował się na przekazanie części swojego zysku jako darowizny dla ośrodka sportowo-rekreacyjnego w zamian za umieszczenie na trybunach plakatów promujących jego ofertę. Jaką formę promocji wybrał hotel?

A. Sprzedaż bezpośrednia
B. Sponsoring
C. Akcję promocyjną
D. Relacje publiczne
HGT.06 Pytanie 529
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych usług, świadczonych przez hotele, zalicza się wyłącznie do usług opcjonalnych?

A. Masaż, śniadanie
B. Fryzjer, śniadanie
C. Siłownia, sauna
D. Nocleg, sauna
HGT.06 Pytanie 530
Realizacja usług w recepcji

Jakie konsekwencje dla rynku hotelowego w Polsce może wywołać znaczący spadek cen usług hotelowych w krajach basenu Morza Śródziemnego?

A. Spadek popytu
B. Spadek podaży
C. Wzrost podaży
D. Wzrost popytu
HGT.06 Pytanie 531
Realizacja usług w recepcji

Osoba dyżurująca na nocnej zmianie powinna przygotować raport dzienny oraz przekazać zawarte w nim informacje

A. dyrektorowi hotelu
B. inspektorowi służby pięter
C. kierownikowi sali konsumenckiej
D. kierownikowi recepcji
HGT.06 Pytanie 532
Realizacja usług w recepcji

Obowiązkowe usługi oferowane w hotelu

A. są organizowane tylko dla prestiżu obiektu
B. wynikają z norm kategoryzacyjnych
C. są dedykowane wyłącznie dla gości hotelowych
D. są skierowane do osób, które nie są gośćmi
HGT.06 Pytanie 533
Realizacja usług w recepcji

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego jest instytucją

A. instytucji państwowych sektora hotelarsko-gastronomicznego
B. samorządu terytorialnego dotyczącego hotelarstwa i gastronomii
C. samorządu branży hotelarsko-gastronomicznej
D. pożytku publicznego w obszarze hotelarstwa i gastronomii
HGT.06 Pytanie 534
Realizacja usług w recepcji

Jaką skróconą formą przedstawiana jest globalna organizacja hotelarska HoReCa?

A. Międzynarodowa Federacja Campingu i Karawaningu
B. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
C. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli
D. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji
HGT.06 Pytanie 535
Realizacja usług w recepcji

Osoba korzystająca z usług hotelu, która przybyła "prosto z ulicy" bez wcześniejszej rezerwacji, to

A. rezydent.
B. walk in.
C. no show.
D. passant.
HGT.06 Pytanie 536
Realizacja usług w recepcji

Jakie są obowiązki hotelu w zakresie ochrony mienia swoich gości?

A. zatrudnienie ochroniarzy
B. prowadzenie depozytu
C. utrzymanie strzeżonego parkingu
D. zapewnienie systemu monitoringu
HGT.06 Pytanie 537
Realizacja usług w recepcji

Jakie obiekty są klasyfikowane według czterech kategorii z oznaczeniem gwiazdek?

A. pensjonatów
B. kempingów
C. hoteli
D. mieli
HGT.06 Pytanie 538
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju umowa dotyczy rezerwacji miejsc noclegowych z zapewnieniem ich wykorzystania?

A. allotment
B. czarter
C. umowa zlecenia
D. umowa agencyjna
HGT.06 Pytanie 539
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych działań promocyjnych w hotelu jest realizowane w ramach sprzedaży osobistej?

A. Umieszczanie ulotek reklamowych w pokojach hotelowych.
B. Prezentacja baneru reklamowego na regionalnym portalu.
C. Wysyłanie e-maili z ofertą promocyjną do stałych gości.
D. Prezentacja oferty hotelu przez pracowników na targach branżowych.
HGT.06 Pytanie 540
Realizacja usług w recepcji

Która z umiejętności intelektualnych pracownika recepcji okaże się najważniejsza podczas rejestracji gościa, który po raz pierwszy korzysta z usług hotelu?

A. solidna pamięć
B. zdolność do dzielenia uwagi
C. spostrzegawczość
D. samodzielność
HGT.06 Pytanie 541
Realizacja usług w recepcji

Wielki, luksusowy hotel w Sudetach stał się sponsorem reprezentacji narodowej w piłkę ręczną. Jaki element promocji usług hotelowych został wykorzystany?

A. Public relations
B. Marketing bezpośredni
C. Promocja sprzedaży
D. Sprzedaż osobista
HGT.06 Pytanie 542
Realizacja usług w recepcji

W sektorze turystyki biznesowej hotel zazwyczaj oferuje zniżkę

A. sezonową
B. funkcjonalną
C. dla stałych klientów
D. rodzinną
HGT.06 Pytanie 543
Realizacja usług w recepcji

Czy ogrodzenie jest wymagane w campingach?

A. nieobowiązkowe jedynie w campingach kategorii 1*
B. obowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii
C. nieobowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii
D. obowiązkowe jedynie w campingach kategorii 4*
HGT.06 Pytanie 544
Realizacja usług w recepcji

W menu gastronomicznym lokalu, który serwuje posiłki niskokaloryczne, można znaleźć dania:

A. mączne z sosami zasmażanymi
B. mięsne, głównie przygotowywane na patelni
C. rybne, gotowane na parze z warzywami
D. potrawy drobiowe, zapiekane z serem żółtym
HGT.06 Pytanie 545
Realizacja usług w recepcji

Dlaczego pracownik hotelu powinien zapytać gościa o jego opinie na temat pobytu podczas wymeldowania?

A. Podczas rozmowy recepcjonista ma możliwość załatwienia formalności.
B. W ten sposób ocenia jakość świadczonych usług.
C. Jest to ostatnia szansa na wymianę grzeczności przed pożegnaniem gościa.
D. W ten sposób utrwala w pamięci gościa jego pierwsze wrażenie z pobytu.
HGT.06 Pytanie 546
Realizacja usług w recepcji

Jakie zadania należą do zakresu obowiązków recepcjonisty concierge'a?

A. Odbieranie płatności za usługi dodatkowe
B. Osobista opieka nad gościem
C. Obsługa usługi budzenia
D. Sprawdzanie pokoi przed przybyciem gości
HGT.06 Pytanie 547
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych działań marketingowych hotelu jest realizowane w ramach sprzedaży osobistej?

A. Prezentacja oferty przez recepcjonistę w hotelowej recepcji
B. Wysyłanie wiadomości e-mail z ofertą promocyjną do lojalnych gości hotelu
C. Publikacja informacji o hotelu w czasopiśmie branżowym
D. Wystąpienie menedżera hotelu podczas konferencji dla mediów
HGT.06 Pytanie 548
Realizacja usług w recepcji

Jakiej z wymienionych informacji recepcjonista nie jest zobowiązany umieścić w potwierdzeniu rezerwacji?

A. Formy płatności za pobyt
B. Danych identyfikacyjnych gościa
C. Czasu trwania doby hotelowej
D. Numeru zamawianego pokoju
HGT.06 Pytanie 549
Realizacja usług w recepcji

Motel jest rodzajem obiektu:

A. noclegowego, znajdującego się przy istotnej trasie komunikacyjnej
B. hotelarskiego, usytuowanego na trasie turystycznej
C. noclegowego, usytuowanego przy drodze, wyposażonego w co najmniej 10 jednostek mieszkalnych
D. hotelarskiego, zlokalizowanego przy drogach komunikacyjnych, przystosowanego do obsługi gości zmotoryzowanych
HGT.06 Pytanie 550
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, co nie jest uznawane za obiekt hotelarski?

A. pole biwakowe
B. dom wycieczkowy
C. szkolne schronisko młodzieżowe
D. kemping
HGT.06 Pytanie 551
Realizacja usług w recepcji

Jakie urządzenia są wykorzystywane do przechowywania sztućców, nakryć i obrusów w pracy kelnera w danym rewirze?

A. szafki kelnerskie
B. wózki kelnerskie
C. regały kelnerskie
D. pomocniki kelnerskie
HGT.06 Pytanie 552
Realizacja usług w recepcji

Jakie składniki są odpowiednie do przygotowania posiłków dla grupy żydowskich turystów, biorąc pod uwagę ich religijne wymagania?

A. Cielęcina, łosoś
B. Sarnina, węgorz
C. Wieprzowina, karp
D. Dziczyzna, owoce
HGT.06 Pytanie 553
Realizacja usług w recepcji

Jakie zestawy śniadaniowe mogą otrzymać klienci, jeśli biuro podróży zarezerwowało dla nich śniadania kontynentalne?

A. Pieczywo, masło, dżem lub miód, kawa lub herbata
B. Pieczywo pszenne, masło, dżem, jaja po wiedeńsku, kawa ze śmietanką
C. Mleko z płatkami, sok ze świeżych owoców, tosty, jaja na bekonie, kawa z mlekiem
D. Sok, zupa mleczna, jaja na szynce, kawa, herbata, mleko
HGT.06 Pytanie 554
Realizacja usług w recepcji

Jak nazywa się wstępna faza cyklu życia produktu według macierzy BCG?

A. Psy.
B. Dojne krowy.
C. Gwiazdy.
D. Zagadkowe dzieci.
HGT.06 Pytanie 555
Realizacja usług w recepcji

Do usług dodatkowych, które oferuje hotel, nie należy

A. dostarczanie prasy
B. udzielanie informacji
C. przekazywanie listów
D. serwowanie śniadań
HGT.06 Pytanie 556
Realizacja usług w recepcji

W jakim czasie od momentu złożenia zamówienia na usługi hotelowe recepcja powinna dostarczyć klientowi pisemne potwierdzenie rezerwacji?

A. Do 12 godz.
B. Do 36 godz.
C. Do 48 godz.
D. Do 24 godz.
HGT.06 Pytanie 557
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji przychodzi osoba, która twierdzi, że jest gościem hotelowym i zgubiła klucz do pokoju w formie karty magnetycznej. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?

A. sprawdzić listę gości, poprosić o dowód tożsamości, wydać nowy klucz
B. wprowadzić notatkę do księgi rejestracyjnej, przekazać nowy klucz
C. wezwać przełożonego, wydać nowy klucz
D. poprosić o potwierdzenie rezerwacji, wręczyć nowy klucz
HGT.06 Pytanie 558
Realizacja usług w recepcji

Czym jest Miejsce Obsługi Podróżnych?

A. terenem przeznaczonym do parkowania i odpoczynku w trakcie podróży
B. wyznaczonym obszarem w pasie drogowym, który zawiera miejsca parkingowe i urządzenia zaspokajające potrzeby podróżujących
C. placówką noclegową usytuowaną przy autostradzie, przeznaczoną do relaksu podróżników
D. ciągiem drogowym, wzdłuż którego znajdują się stacje paliw, parkingi oraz lokale gastronomiczne
HGT.06 Pytanie 559
Realizacja usług w recepcji

Przy wręczaniu rachunku gościowi, zawsze warto zapytać

A. o wysokość napiwku
B. co mogło mu się nie spodobać w trakcie pobytu
C. czy gość planuje przyjechać ponownie
D. czy rachunek jest poprawny
HGT.06 Pytanie 560
Realizacja usług w recepcji

W celu umożliwienia gościom bezpiecznego opuszczenia hotelu w przypadku zagrożenia po zapadnięciu zmroku, system oświetlenia ewakuacyjnego instaluje się

A. w pobliżu wyjść.
B. w obszernych salach.
C. w każdym pomieszczeniu.
D. przy drogach ewakuacyjnych.