Filtrowanie pytań
 Realizacja usług w recepcji 
A. Prezentowanie napoi alkoholowych
B. Serwowanie dań z półmiska
C. Podawanie talerzyka z pieczywem
D. Podawanie zupy z wazą
 Realizacja usług w recepcji 
Kuracjusz z sanatorium w Sopocie, który nie zdążył na ostatni powrotny pociąg, pilnie potrzebuje szybkiego i taniego sposobu na dotarcie do domu w Warszawie. Jakie działanie recepcjonisty najlepiej zaspokoi potrzeby gościa?
A. Zaproponowanie zamówienia taksówki dla gościa
B. Udostępnienie numeru telefonu do centrum informacji kolejowej
C. Wsparcie w znalezieniu połączeń różnych przewoźników
D. Poinformowanie rodziny, aby przyjechała po gościa
 Realizacja usług w recepcji 
Pan Kowalski zarezerwował dla 4 osób w terminie od 2 do 4 października 2016 roku następujące usługi: apartament rodzinny, śniadania, obiadokolacje i trzygodzinny pakiet rekreacyjny. Którą kwotę w pozycji "RAZEM" powinien wpisać recepcjonista w przesłanej do klienta kalkulacji kosztów zarezerwowanych usług?. 
 
| CENNIK HOTELOWY (ceny brutto w zł) (śniadania w cenie noclegu)  | |||
|---|---|---|---|
| USŁUGA | TERMIN | KALKULACJA | |
| V-IX | X-IV | ||
| apartament rodzinny (doba) | 200 | 180 | |
| obiadokolacja | 50 | 40 | |
| rekreacja 3 h/osoba | 50 | 40 | |
| RAZEM | |||
A. 1 120 zł
B. 1 400 zł
C. 520 zł
D. 840 zł
 Realizacja usług w recepcji 
W trakcie procesu check-in małżeństwa oraz ich dwojga nieletnich dzieci, pracownik recepcji powinien przekazać gościom
A. trzy karty pobytu - dwie dla dorosłych i jedną dla dzieci.
B. cztery karty pobytu dla wszystkich osób.
C. dwie karty pobytu dla dorosłych.
D. jedną kartę pobytu dla całej rodziny wystawioną na osobę dorosłą.
 Realizacja usług w recepcji 
Która zupą jest typowa dla polskiej kuchni?
A. żur
B. gulaszowa
C. cebulowa
D. pomidoro
 Realizacja usług w recepcji 
W trakcie procedury rejestracji gościa VIP w hotelu, powinno się go przywitać oraz
A. poprosić o okazanie dokumentu tożsamości, wręczyć kartę pobytu
B. wręczyć kartę pobytu i klucze, odprowadzić gościa do pokoju
C. wpisać informacje o gościu do księgi meldunkowej, życzyć przyjemnego pobytu
D. zachęcić do wypełnienia karty meldunkowej, wręczyć klucze
 Realizacja usług w recepcji 
Dlaczego pracownik hotelu powinien zapytać gościa o jego opinie na temat pobytu podczas wymeldowania?
A. Jest to ostatnia szansa na wymianę grzeczności przed pożegnaniem gościa.
B. W ten sposób ocenia jakość świadczonych usług.
C. W ten sposób utrwala w pamięci gościa jego pierwsze wrażenie z pobytu.
D. Podczas rozmowy recepcjonista ma możliwość załatwienia formalności.
 Realizacja usług w recepcji 
Której z wymienionych atrakcji turystycznych recepcjonista nie powinien sugerować gościowi, jeśli chce on zaznajomić się z historią danego regionu?
A. Zabytkowa cerkiew
B. Izba regionalna
C. Muzeum etnograficzne
D. Muzeum flory i fauny
 Realizacja usług w recepcji 
Zasady porządkowe oraz sposób świadczenia usług związanych z pobytem gościa w hotelu są określone
A. w statucie hotelu
B. w regulaminie bhp
C. w księdze meldunkowej
D. w regulaminie hotelu
 Realizacja usług w recepcji 
Kto jest odpowiedzialny za prowadzenie ewidencji hoteli?
A. Minister odpowiedzialny za sprawy turystyki
B. Wojewoda właściwy z uwagi na lokalizację hotelu
C. Prezydent Miasta
D. Marszałek województwa odpowiedni ze względu na miejsce położenia hotelu
 Realizacja usług w recepcji 
Jaki dokument powinien uzupełnić pracownik recepcji podczas przyjmowania gościa do hotelu?
A. Kartę zamówienia
B. Kartę rozliczeń
C. Kartę rezerwacji
D. Kartę pobytu
 Realizacja usług w recepcji 
Który z działów hotelu powinien jako pierwszy otrzymać informację o przyjeździe gości z Izraela, aby móc zapewnić podstawowe usługi zgodnie z ich zasadami koszerności?
A. Administracyjny
B. Służby pięter
C. Marketingu
D. Gastronomiczny
 Realizacja usług w recepcji 
W sytuacji, gdy gość oczekuje na przydzielenie pokoju przed rozpoczęciem doby hotelowej, co powinien zrobić recepcjonista?
A. zamówić taksówkę i odesłać gościa do najbliższego hotelu tej samej klasy
B. proponować gościowi pobyt w hotelu o wyższej jakości
C. wezwać bagażowego i skierować gościa do pokoju, który jest w przygotowaniu
D. ustalić czas oczekiwania i zasugerować skorzystanie z kawiarni lub restauracji
 Realizacja usług w recepcji 
Aby zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa sanitarno-higienicznego w hotelu, jak często należy dezynfekować kołdry, koce, poduszki oraz materace?
A. raz na kwartał
B. raz w roku
C. raz w miesiącu
D. co pół roku
 Realizacja usług w recepcji 
Optymalna wysokość pulpitu lady recepcyjnej przeznaczonej do obsługi gości w pozycji stojącej powinna być
A. od 120 do 130 cm
B. od 130 do 140 cm
C. od 110 do 120 cm
D. od 140 do 150 cm
 Realizacja usług w recepcji 
Czym jest frapowanie?
A. szybkie schładzanie, na przykład szampana
B. pokrywanie ciasta lukrem
C. posypywanie produktu przyprawami
D. dekorowanie przekąsek
 Realizacja usług w recepcji 
Na danym obszarze podaż usług hotelowych nie jest uzależniona od:
A. zapotrzebowania na usługi hotelarskie
B. strategii gospodarczej kraju
C. lokalnych atrakcji turystycznych
D. wskaźnika bezrobocia w tym rejonie
 Realizacja usług w recepcji 
Prezes firmy zarezerwował apartament w hotelu. Na podstawie fragmentu grafiku rezerwacji wskaż termin jego pobytu. 
 
| J.m./data | 01.07 | 02.07 | 03.07 | 04.07 | 05.07 | 06.07 | 07.07 | 08.07 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| DBL 110 | ||||||||
| DBL 111 | R | R | R | R | R | R | ||
| APT 112 | R | R | R | R | R | |||
| APT 113 | 
A. 03.07 – 08.07
B. 02.07 – 08.07
C. 03.07 – 07.07
D. 02.07 – 07.07
 HGT.06  Pytanie 579 
 Realizacja usług w recepcji 
W hotelu klient pragnie uiścić opłatę za nocleg za pomocą karty płatniczej. Jest to wykonalne, jeśli recepcja ma
A. terminal POS
B. komputer z drukarką
C. faktury
D. kasę fiskalną
 Realizacja usług w recepcji 
Zestaw potraw cateringowych przeznaczonych na okazjonalne przyjęcie - garden party obejmuje:
A. kiełbasę z rożna, bigos, kiszkę, zimne napoje, pieczywo oraz lody
B. prosię pieczone, piwo, alkohol oraz pieczywo
C. pieczone mięsa, tatar z żółtkiem, napoje alkoholowe, zimne napoje oraz pieczywo
D. mięso w galarecie, śledzia po grecku, zimne napoje, pieczywo oraz herbatę
 HGT.06  Pytanie 581 
 Realizacja usług w recepcji 
Recepcjonista, po uzyskaniu zgody gościa na wstępny rachunek, nie ma obowiązku wystawienia faktury VAT w dniu, gdy gość opuszcza hotel, jeśli klient ureguluje płatność za pobyt:
A. walutą obcą
B. przelewem
C. kartą płatniczą
D. gotówką
 Realizacja usług w recepcji 
Za pomocą urządzenia przedstawionego na rysunku gość ureguluje należność za pobyt

A. kartą płatniczą.
B. przelewem.
C. przekazem pocztowym.
D. gotówką.
 Realizacja usług w recepcji 
W hotelu "Albatros" dysponującym 60 miejscami noclegowymi, w czerwcu sprzedano 900 noclegów. Jaki był stopień wykorzystania miejsc hotelowych?
A. 48%
B. 50%
C. 55%
D. 15%
 Realizacja usług w recepcji 
Elementy marketing mix obejmują między innymi takie składniki, jak:
A. promocja sprzedaży, sprzedaż, towar, cena
B. towar, dystrybucja, promocja, cena
C. towar, promocja, reklama, sprzedaż
D. towar, sprzedaż, cena, promocja, reklama
 Realizacja usług w recepcji 
Obiekty usytuowane poza terenami zabudowanymi, w pobliżu tras turystycznych, oferujące podstawowy zakres usług dla gości, to
A. motele
B. pensjonaty
C. schroniska
D. kempingi
 Realizacja usług w recepcji 
Która z wymienionych instytucji w Polsce zrzesza turystów?
A. Polska Izba Turystyki
B. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze
C. Polska Agencja Rozwoju Turystyki
D. Polska Organizacja Turystyczna
 Realizacja usług w recepcji 
Sommelier to osoba, która specjalizuje się w
A. nadzorowaniu rodzaju oraz cen serwowanych potraw w restauracji
B. sprzątaniu pokoi w hotelu
C. udzielaniu informacji gościom w recepcji
D. doskonałej znajomości gatunków i rodzajów win
 Realizacja usług w recepcji 
Który z podanych czynników może spowodować w lecie zmniejszenie popytu na usługi hotelowe w Łebie?
A. Obniżona cena noclegów przy dłuższym pobycie niż 7 dni
B. Informacja w mediach dotycząca inwazji komarów na polskim wybrzeżu
C. Prognoza słonecznego i deszczowego lata nad Bałtykiem
D. Zmiana aranżacji oraz wyposażenia pokoi hotelowych
 Realizacja usług w recepcji 
Zachowanie klienta, który w trakcie rozmowy z pracownikiem recepcji, obawiając się ośmieszenia lub kompromitacji, chaotycznie wyraża swoje potrzeby, manifestuje się przede wszystkim
A. asertywnością
B. skrępowaniem
C. sarkazmem
D. ignorancją
 Realizacja usług w recepcji 
Jaki dokument powinien wydać recepcjonista, aby potwierdzić przyjęcie na przechowanie wartościowych przedmiotów gościa hotelowego?
A. Kontrolkę sejfu depozytowego
B. Regulamin usługi depozytowej
C. Protokół rzeczy pozostawionych
D. Protokół rzeczy znalezionych
 Realizacja usług w recepcji 
Do trwałych zdolności intelektualnych człowieka zalicza się
A. spostrzegawczość
B. dyspozycyjność
C. punktualność
D. dyskrecję
 Realizacja usług w recepcji 
Która z wymienionych grup usług dodatkowych jest udostępniana zarówno gościom hotelowym, jak i osobom przechodzącym obok?
A. Przechowalnia bagażu, wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
B. Usługi kosmetyczne, sprzedaż kwiatów, sprzedaż ciast z hotelowej cukierni
C. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, przekazywanie korespondencji
D. Czyszczenie odzieży, kantor wymiany walut, room service śniadania do pokoju
 Realizacja usług w recepcji 
W przypadku wystąpienia pożaru przed dotarciem straży pożarnej, goście hotelowi powinni przede wszystkim przestrzegać poleceń
A. osób, które przybyły z zewnątrz, aby udzielić wsparcia
B. personelu hotelowego
C. przechodniów
D. strażaka, który jest gościem w hotelu
 Realizacja usług w recepcji 
Częste ataki terrorystyczne w danym regionie mogą prowadzić do
A. wzrostu ilości obiektów noclegowych na tym terenie
B. spadku liczby obiektów noclegowych na tym terenie
C. zwiększenia liczby restauracji w tym obszarze
D. intensyfikacji zainteresowania turystów tym miejscem
 Realizacja usług w recepcji 
W przypadku moteli wyróżnia się:
A. dwie kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
B. pięć kategorii oznaczonych gwiazdką
C. cztery kategorie oznaczone gwiazdkami
D. trzy kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
 Realizacja usług w recepcji 
Z zasad bezpieczeństwa oraz higieny pracy wynika, że pracownik obsługi pięter w obiekcie hotelowym powinien mieć zagwarantowane ergonomiczne
A. narzędzia pracy
B. środki czystości
C. materiały informacyjne
D. stroje służbowe
 Realizacja usług w recepcji 
Który z poniższych obiektów nie jest klasyfikowany jako obiekt hotelarski?
A. Pensjonat
B. Dom wczasowy
C. Gospodarstwo agroturystyczne
D. Schronisko młodzieżowe
 Realizacja usług w recepcji 
Które z wymienionych działań marketingowych hotelu jest realizowane w ramach sprzedaży osobistej?
A. Prezentacja oferty przez recepcjonistę w hotelowej recepcji
B. Wystąpienie menedżera hotelu podczas konferencji dla mediów
C. Publikacja informacji o hotelu w czasopiśmie branżowym
D. Wysyłanie wiadomości e-mail z ofertą promocyjną do lojalnych gości hotelu
 Realizacja usług w recepcji 
Do obiektu hotelowego przybyło małżeństwo z dwiema córkami w wieku 8 i 16 lat. Ile kart pobytu wyda pracownik recepcji?
A. 3
B. 2
C. 4
D. 1
 Realizacja usług w recepcji 
Wskaż kwotę, którą powinien recepcjonista wpisać w pozycji obiadokolacja, sporządzając dla gościa potwierdzenie rezerwacji. 
 
| Potwierdzenie rezerwacji - fragment | |
| – rodzaj pokoju: single | |
| – liczba pokojów: 2 | |
| – liczba osób: 2 | |
| – termin pobytu: 19.07-22.07 | |
| – liczba dób: 3 | |
| – taryfa: HB | |
| – cena pokoju ze śniadaniem: 100,00 zł/doba | |
| – obiadokolacja : ………… zł/osoba | |
| – koszt pobytu: 900,00 zł | |
| – doba hotelowa: od 1400 do 1200 | |
A. 50,00 zł
B. 150,00 zł
C. 75,00 zł
D. 100,00 zł