Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 561
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych czynników wpływa na zwiększenie dostępności usług hotelarskich?

A. Utworzenie nowego biura podróży
B. Podwyżka cen wyjazdów turystycznych
C. Rozszerzenie asortymentu hotelu
D. Zamknięcie jednego piętra hotelu
HGT.06 Pytanie 562
Realizacja usług w recepcji

Przy założeniu, że średnia obecność gości w hotelu wynosi 50%, a przeciętna cena za nocleg to 250 zł, jaki jest wynik wskaźnika YELD?

A. 12.500 zł
B. 50 zł
C. 125 zł
D. 25.000 zł
HGT.06 Pytanie 563
Realizacja usług w recepcji

Para małżeńska postanowiła spędzić wakacje w znanym uzdrowisku, wybierając gotowe pakiety: dla niej "W objęciach natury" oraz dla niego "Na lądzie, morzu i w powietrzu". Które jednostki organizacyjne hotelu, które są odpowiedzialne za przygotowanie tych pakietów, powinny zostać poinformowane o przyjeździe gości?

A. Dział techniczny, odnowa biologiczna
B. Dział marketingu, gastronomia
C. Odnowa biologiczna, dział rekreacji
D. Dział rekreacji, centrum biznesu
HGT.06 Pytanie 564
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji w godzinach porannych podchodzi gość, który skarży się na hałas zewnętrzny spowodowany pracami drogowymi. Gość ma zarezerwowany pokój na pięć dni. Jak powinien zareagować recepcjonista na zgłoszony problem?

A. Przekazać skargę gościa kierownikowi recepcji
B. Wytłumaczyć gościowi, że hotel nie jest odpowiedzialny za sytuację
C. Zaproponować gościowi w ramach rekompensaty lampkę wina do kolacji
D. Zaproponować gościowi, jeśli to możliwe, zmianę pokoju
HGT.06 Pytanie 565
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych działań promocyjnych w hotelu jest realizowane w ramach sprzedaży osobistej?

A. Prezentacja baneru reklamowego na regionalnym portalu.
B. Umieszczanie ulotek reklamowych w pokojach hotelowych.
C. Wysyłanie e-maili z ofertą promocyjną do stałych gości.
D. Prezentacja oferty hotelu przez pracowników na targach branżowych.
HGT.06 Pytanie 566
Realizacja usług w recepcji

Jaką strategię zastosowano w hotelu, gdy w sezonie zimowym do każdego pomieszczenia dodatkowo dodano ciepły koc oraz kapcie?

A. Zespołu
B. Sprzedaży
C. Reklamy
D. Produktu
HGT.06 Pytanie 567
Realizacja usług w recepcji

Jakiego elementu marketingu-mix użyło Biuro Podróży MAR-BUT z Warszawy, umieszczając przed wjazdem do centrum miasta billboardy promujące swoją ofertę?

A. Cena
B. Towar
C. Kanał dystrybucji
D. Reklama
HGT.06 Pytanie 568
Realizacja usług w recepcji

Obowiązkiem jest pomoc gościom w hotelu 4* w przeniesieniu ich bagażu z recepcji do pokoju

A. dźwigowego
B. bagażowego
C. gońca
D. portiera
HGT.06 Pytanie 569
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć liczbę gości w hotelu w weekendy, wprowadzono zniżkę o 30% dla studentów. Jakiego rodzaju promocję zastosowano?

A. Promocję sprzedaży
B. Sprzedaż osobistą
C. Public relations
D. Reklamę
HGT.06 Pytanie 570
Realizacja usług w recepcji

Rodzaj przyjęcia, na którym uczestnicy samodzielnie serwują sobie przygotowane potrawy, podczas gdy pozostałe dania i napoje są podawane przez kelnerów przy stołach, to

A. lampka wina
B. cocktail party
C. bankiet zasiadany
D. bankiet amerykański
HGT.06 Pytanie 571
Realizacja usług w recepcji

Jaką miejscową atrakcję kulturalną warto zarekomendować turystom, którzy spędzają czas w hotelu w Mikołajkach na przełomie lipca i sierpnia?

A. Piknik Country & Folk w Mrągowie
B. Festiwal Słowian i Wikingów w Wolinie
C. Jarmark św. Dominika w Gdańsku
D. Mistrzostwa Świata w Płukaniu Złota w Złotoryi
HGT.06 Pytanie 572
Realizacja usług w recepcji

Obiekt dysponujący minimum 30 miejscami noclegowymi, oferujący podstawowy zakres usług związanych z pobytem gości i przystosowany do samodzielnego korzystania przez odwiedzających to

A. dom wycieczkowy
B. schronisko
C. kemping
D. schronisko młodzieżowe
HGT.06 Pytanie 573
Realizacja usług w recepcji

Jakim celem jest preautoryzacja karty płatniczej gościa hotelowego?

A. weryfikacja tożsamości posiadacza karty
B. obciążenie konta użytkownika
C. sprawdzenie dostępności środków na koncie gościa
D. zabezpieczenie funduszy na pokrycie kosztów pobytu gościa
HGT.06 Pytanie 574
Realizacja usług w recepcji

Dla jakich obiektów zakwaterowania wyodrębnia się trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi?

A. domu gościnnego
B. miejsca noclegowego typu motel
C. domu wycieczkowego
D. obiektu wypoczynkowego
HGT.06 Pytanie 575
Realizacja usług w recepcji

Które komórki organizacyjne hotelu, poza służbą pięter i działem gastronomii, powinny zostać poinformowane o życzeniach klienta, zawartych w zamówieniu usług hotelarskich?

Proszę o rezerwację:

  • 4 pokoi dwuosobowych w terminie 2.10 – 5.10. br,
  • wyżywienia, tj. 3 posiłków dziennie dla 8 dorosłych osób od kolacji w dniu 2.10 do śniadania w dniu 5.10,
  • małego basenu i sauny na wyłączność w dniu 3.10 w godz. 2000– 2200,
  • parkingu strzeżonego dla 2 samochodów.

A. Administracja i służba parterowa.
B. Pion techniczny i dział zaopatrzenia.
C. Dział księgowości i kadry.
D. Służba parterowa i dział rekreacji.
HGT.06 Pytanie 576
Realizacja usług w recepcji

Bagażowy, który zauważył dziwnie wyglądającą walizkę przed hotelem, powinien

A. przekazać ją do przechowalni bagażu
B. poinformować o tym fakt swoich bezpośrednich przełożonych
C. odstawić ją w recepcji, na wypadek gdyby ktoś jej potrzebował
D. delikatnie otworzyć i skontrolować zawartość
HGT.06 Pytanie 577
Realizacja usług w recepcji

Osoby często podróżujące narażone są przede wszystkim na zakażenie

A. gruźlicą
B. żółtaczką wszczepienną typu B
C. żółtaczką pokarmową typu A
D. włośnicą
HGT.06 Pytanie 578
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych dla kempingów określono

A. 5 typów z oznaczeniem gwiazdkowym
B. 4 typy opisane cyframi rzymskimi
C. 3 typy opisane cyframi rzymskimi
D. 4 typy oznaczone gwiazdkami
HGT.06 Pytanie 579
Realizacja usług w recepcji

Pracownik w hotelu, który zajmuje się realizacją nietypowych życzeń oraz próśb gości, to

A. pracownik recepcji
B. concierge
C. dyrektor
D. koordynator
HGT.06 Pytanie 580
Realizacja usług w recepcji

Hotel klasy 1* usytuowany poza ciągłą zabudową miejską, powinien obligatoryjnie oferować gościom:

A. parking, garaż lub miejsce do parkowania
B. strzeżony parking, strzeżony garaż bądź strzeżone miejsce do parkowania
C. parking lub garaż dostępny dla wszystkich jednostek noclegowych
D. usługę transportu samochodu na parking lub transportu samochodu z parkingu
HGT.06 Pytanie 581
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych działań recepcjonisty nie jest częścią procedury check-out?

A. Grzeczne przywitanie gościa
B. Udzielenie informacji o ofercie hotelowej
C. Przygotowanie dokumentu potwierdzającego dokonanie płatności
D. Zapytanie gościa, czy jest usatysfakcjonowany z pobytu w hotelu
HGT.06 Pytanie 582
Realizacja usług w recepcji

Który pracownik działu recepcji odpowiada za kontrolowanie stosowania procedury przyjmowania gości w hotelu oraz ich efektywną obsługę?

A. Recepcjonista telefonista
B. Recepcjonista dysponent
C. Recepcjonista klucznik
D. Recepcjonista concierge
HGT.06 Pytanie 583
Realizacja usług w recepcji

Który dokument finansowy pozwala biuru podróży na przekazanie płatności na konto hotelu za jego usługi?

A. Polecenia przelewu
B. Rachunku wstępnego
C. Dowodu wpłaty
D. Faktury
HGT.06 Pytanie 584
Realizacja usług w recepcji

Głównym celem hotelu, biorąc pod uwagę hierarchię potrzeb Maslowa, jest spełnianie oczekiwań gościa w zakresie

A. samorealizacji
B. bezpieczeństwa
C. akceptacji
D. przynależności
HGT.06 Pytanie 585
Realizacja usług w recepcji

W przypadku pensjonatów rozróżnia się

A. trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
B. pięć kategorii oznaczonych gwiazdką
C. cztery kategorie oznaczone gwiazdką
D. dwie kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
HGT.06 Pytanie 586
Realizacja usług w recepcji

Z jakiego źródła informacji powinien korzystać pracownik recepcji hotelu w Zakopanem, gdy gość zapyta o trasę do schroniska górskiego na Hali Gąsienicowej?

A. Atlasu samochodowego
B. Mapy turystycznej
C. Mapy topograficznej
D. Planu miasta
HGT.06 Pytanie 587
Realizacja usług w recepcji

Przyjęcie trwające od 15 do 30 minut, zazwyczaj poprzedzające inne wydarzenia, określa się jako

A. garden-party
B. przyjęcie koktajlowe
C. toast
D. aperitif
HGT.06 Pytanie 588
Realizacja usług w recepcji

Jakiego przewodnika powinien zasugerować recepcjonista zagranicznemu klientowi, który jest zainteresowany przyrodniczymi atrakcjami Polski?

A. Szlaki architektury drewnianej w Polsce
B. Parki narodowe w Polsce
C. Muzea etnograficzne w Polsce
D. Zabytki historyczne Polski
HGT.06 Pytanie 589
Realizacja usług w recepcji

Jaką ofertę powinien zaproponować hotel w okresie letnim rodzinom z dziećmi, które planują dłuższy wypoczynek?

A. Usługi rekreacyjno-sportowe
B. Pakiety pielęgnacyjne
C. Wieczorne imprezy integracyjne
D. Kilkdniowe wycieczki krajoznawcze
HGT.06 Pytanie 590
Realizacja usług w recepcji

Na zapotrzebowanie na usługi hotelarskie oferowane przez schroniska górskie nie wpływa

A. zniżek udzielanych przez PKP na przejazd z wózkiem dziecięcym
B. liczba oraz rodzaj atrakcji turystycznych
C. pory roku oraz warunki pogodowe
D. dochody podróżnych oraz ceny noclegów
HGT.06 Pytanie 591
Realizacja usług w recepcji

Co powinien zrobić recepcjonista, gdy do hotelu wbiegną zamaskowani napastnicy z bronią?

A. Skontaktować się z policją oraz zablokować dostęp do innych pomieszczeń
B. Ulegnąć wymaganiom napastników i spróbować aktywować system alarmowy
C. Aktywować system alarmowy i użyć broni
D. Przygotować się do obrony i bacznie obserwować napastników
HGT.06 Pytanie 592
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy powinno zawierać zamówienie klamkowe?

A. wyłącznie wywieszkę z napisem: "proszę mnie obsłużyć."
B. imię i nazwisko gościa składającego zamówienie, treść zamówienia
C. numer pokoju, treść zamówienia, czas dostarczenia, podpis gościa
D. numer pokoju, treść zamówienia, podpis gościa
HGT.06 Pytanie 593
Realizacja usług w recepcji

W hotelach konieczne jest zapewnienie usługi przechowywania

A. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
B. 2*, 3*, 4* i 5*
C. 3*, 4* i 5*
D. 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 594
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób recepcjonista powinien potwierdzić klientowi przyjęcie rezerwacji telefonicznej na usługi hotelowe?

A. W formie pisemnej
B. Oddzwaniając do niego w ciągu tygodnia
C. Wypełniając formularz rezerwacji
D. Ustnie w dniu jego przybycia
HGT.06 Pytanie 595
Realizacja usług w recepcji

Jak pracownik recepcji budzi gościa VIP?

A. w sposób pokojowy
B. przez rozmowę telefoniczną
C. za pośrednictwem dyrektora hotelu
D. z wykorzystaniem automatu telefonicznego
HGT.06 Pytanie 596
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest znaczenie skrótu PTTK?

A. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze
B. Polskie Towarzystwo Turystyki Krajoznawczej
C. Polskie Towarzystwo Turystyki Kwalifikowanej
D. Polskie Towarzystwo Turystyki Krajobrazowej
HGT.06 Pytanie 597
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien zostać przesłany do klienta, aby poinformować go o dacie rezerwacji, typie pokoju oraz jego kosztach?

A. Cennik pokoi
B. Potwierdzenie rezerwacji
C. Wstępny rachunek
D. Propozycję hotelu
HGT.06 Pytanie 598
Realizacja usług w recepcji

Kwit depozytowy stanowi potwierdzenie

A. przyjęcia do przechowania wartościowego przedmiotu klienta
B. gwarancji pokrycia kosztów przez klienta hotelowego za ewentualne szkody
C. przyjęcia do przechowania bagażu klienta
D. zabezpieczenia rzeczy pozostawionej przez klienta w hotelu
HGT.06 Pytanie 599
Realizacja usług w recepcji

Usługi gastronomiczne wliczone w koszt noclegu oznaczone skrótem HB obejmują

A. śniadanie
B. śniadanie i obiadokolację
C. śniadanie, obiad i kolację
D. obiad
HGT.06 Pytanie 600
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu przyjechało małżeństwo z dwojgiem dzieci: synem, który ma 7 lat, oraz córką w wieku 15 lat. Ile kart rejestracyjnych wręczy gościom recepcjonista do wypełnienia?

A. 2
B. 3
C. 1
D. 4