Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność realizuje kelner stojący po prawej stronie klienta hotelowego?

A. Prezentowanie napoi alkoholowych
B. Serwowanie dań z półmiska
C. Podawanie talerzyka z pieczywem
D. Podawanie zupy z wazą
HGT.06 Pytanie 562
Realizacja usług w recepcji

Kuracjusz z sanatorium w Sopocie, który nie zdążył na ostatni powrotny pociąg, pilnie potrzebuje szybkiego i taniego sposobu na dotarcie do domu w Warszawie. Jakie działanie recepcjonisty najlepiej zaspokoi potrzeby gościa?

A. Zaproponowanie zamówienia taksówki dla gościa
B. Udostępnienie numeru telefonu do centrum informacji kolejowej
C. Wsparcie w znalezieniu połączeń różnych przewoźników
D. Poinformowanie rodziny, aby przyjechała po gościa
Realizacja usług w recepcji

Pan Kowalski zarezerwował dla 4 osób w terminie od 2 do 4 października 2016 roku następujące usługi: apartament rodzinny, śniadania, obiadokolacje i trzygodzinny pakiet rekreacyjny. Którą kwotę w pozycji "RAZEM" powinien wpisać recepcjonista w przesłanej do klienta kalkulacji kosztów zarezerwowanych usług?.

CENNIK HOTELOWY (ceny brutto w zł)
(śniadania w cenie noclegu)
USŁUGATERMINKALKULACJA
V-IXX-IV
apartament rodzinny (doba)200180
obiadokolacja5040
rekreacja 3 h/osoba5040
RAZEM

A. 1 120 zł
B. 1 400 zł
C. 520 zł
D. 840 zł
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procesu check-in małżeństwa oraz ich dwojga nieletnich dzieci, pracownik recepcji powinien przekazać gościom

A. trzy karty pobytu - dwie dla dorosłych i jedną dla dzieci.
B. cztery karty pobytu dla wszystkich osób.
C. dwie karty pobytu dla dorosłych.
D. jedną kartę pobytu dla całej rodziny wystawioną na osobę dorosłą.
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procedury rejestracji gościa VIP w hotelu, powinno się go przywitać oraz

A. poprosić o okazanie dokumentu tożsamości, wręczyć kartę pobytu
B. wręczyć kartę pobytu i klucze, odprowadzić gościa do pokoju
C. wpisać informacje o gościu do księgi meldunkowej, życzyć przyjemnego pobytu
D. zachęcić do wypełnienia karty meldunkowej, wręczyć klucze
Realizacja usług w recepcji

Dlaczego pracownik hotelu powinien zapytać gościa o jego opinie na temat pobytu podczas wymeldowania?

A. Jest to ostatnia szansa na wymianę grzeczności przed pożegnaniem gościa.
B. W ten sposób ocenia jakość świadczonych usług.
C. W ten sposób utrwala w pamięci gościa jego pierwsze wrażenie z pobytu.
D. Podczas rozmowy recepcjonista ma możliwość załatwienia formalności.
HGT.06 Pytanie 568
Realizacja usług w recepcji

Której z wymienionych atrakcji turystycznych recepcjonista nie powinien sugerować gościowi, jeśli chce on zaznajomić się z historią danego regionu?

A. Zabytkowa cerkiew
B. Izba regionalna
C. Muzeum etnograficzne
D. Muzeum flory i fauny
Realizacja usług w recepcji

Kto jest odpowiedzialny za prowadzenie ewidencji hoteli?

A. Minister odpowiedzialny za sprawy turystyki
B. Wojewoda właściwy z uwagi na lokalizację hotelu
C. Prezydent Miasta
D. Marszałek województwa odpowiedni ze względu na miejsce położenia hotelu
Realizacja usług w recepcji

Który z działów hotelu powinien jako pierwszy otrzymać informację o przyjeździe gości z Izraela, aby móc zapewnić podstawowe usługi zgodnie z ich zasadami koszerności?

A. Administracyjny
B. Służby pięter
C. Marketingu
D. Gastronomiczny
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji, gdy gość oczekuje na przydzielenie pokoju przed rozpoczęciem doby hotelowej, co powinien zrobić recepcjonista?

A. zamówić taksówkę i odesłać gościa do najbliższego hotelu tej samej klasy
B. proponować gościowi pobyt w hotelu o wyższej jakości
C. wezwać bagażowego i skierować gościa do pokoju, który jest w przygotowaniu
D. ustalić czas oczekiwania i zasugerować skorzystanie z kawiarni lub restauracji
HGT.06 Pytanie 574
Realizacja usług w recepcji

Aby zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa sanitarno-higienicznego w hotelu, jak często należy dezynfekować kołdry, koce, poduszki oraz materace?

A. raz na kwartał
B. raz w roku
C. raz w miesiącu
D. co pół roku
HGT.06 Pytanie 576
Realizacja usług w recepcji

Czym jest frapowanie?

A. szybkie schładzanie, na przykład szampana
B. pokrywanie ciasta lukrem
C. posypywanie produktu przyprawami
D. dekorowanie przekąsek
Realizacja usług w recepcji

Prezes firmy zarezerwował apartament w hotelu. Na podstawie fragmentu grafiku rezerwacji wskaż termin jego pobytu.

J.m./data01.0702.0703.0704.0705.0706.0707.0708.07
DBL 110
DBL 111RRRRRR
APT 112RRRRR
APT 113

A. 03.07 – 08.07
B. 02.07 – 08.07
C. 03.07 – 07.07
D. 02.07 – 07.07
Realizacja usług w recepcji

Zestaw potraw cateringowych przeznaczonych na okazjonalne przyjęcie - garden party obejmuje:

A. kiełbasę z rożna, bigos, kiszkę, zimne napoje, pieczywo oraz lody
B. prosię pieczone, piwo, alkohol oraz pieczywo
C. pieczone mięsa, tatar z żółtkiem, napoje alkoholowe, zimne napoje oraz pieczywo
D. mięso w galarecie, śledzia po grecku, zimne napoje, pieczywo oraz herbatę
HGT.06 Pytanie 583
Realizacja usług w recepcji

W hotelu "Albatros" dysponującym 60 miejscami noclegowymi, w czerwcu sprzedano 900 noclegów. Jaki był stopień wykorzystania miejsc hotelowych?

A. 48%
B. 50%
C. 55%
D. 15%
Realizacja usług w recepcji

Elementy marketing mix obejmują między innymi takie składniki, jak:

A. promocja sprzedaży, sprzedaż, towar, cena
B. towar, dystrybucja, promocja, cena
C. towar, promocja, reklama, sprzedaż
D. towar, sprzedaż, cena, promocja, reklama
HGT.06 Pytanie 586
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych instytucji w Polsce zrzesza turystów?

A. Polska Izba Turystyki
B. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze
C. Polska Agencja Rozwoju Turystyki
D. Polska Organizacja Turystyczna
Realizacja usług w recepcji

Sommelier to osoba, która specjalizuje się w

A. nadzorowaniu rodzaju oraz cen serwowanych potraw w restauracji
B. sprzątaniu pokoi w hotelu
C. udzielaniu informacji gościom w recepcji
D. doskonałej znajomości gatunków i rodzajów win
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych czynników może spowodować w lecie zmniejszenie popytu na usługi hotelowe w Łebie?

A. Obniżona cena noclegów przy dłuższym pobycie niż 7 dni
B. Informacja w mediach dotycząca inwazji komarów na polskim wybrzeżu
C. Prognoza słonecznego i deszczowego lata nad Bałtykiem
D. Zmiana aranżacji oraz wyposażenia pokoi hotelowych
Realizacja usług w recepcji

Zachowanie klienta, który w trakcie rozmowy z pracownikiem recepcji, obawiając się ośmieszenia lub kompromitacji, chaotycznie wyraża swoje potrzeby, manifestuje się przede wszystkim

A. asertywnością
B. skrępowaniem
C. sarkazmem
D. ignorancją
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien wydać recepcjonista, aby potwierdzić przyjęcie na przechowanie wartościowych przedmiotów gościa hotelowego?

A. Kontrolkę sejfu depozytowego
B. Regulamin usługi depozytowej
C. Protokół rzeczy pozostawionych
D. Protokół rzeczy znalezionych
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych grup usług dodatkowych jest udostępniana zarówno gościom hotelowym, jak i osobom przechodzącym obok?

A. Przechowalnia bagażu, wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
B. Usługi kosmetyczne, sprzedaż kwiatów, sprzedaż ciast z hotelowej cukierni
C. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, przekazywanie korespondencji
D. Czyszczenie odzieży, kantor wymiany walut, room service śniadania do pokoju
HGT.06 Pytanie 593
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wystąpienia pożaru przed dotarciem straży pożarnej, goście hotelowi powinni przede wszystkim przestrzegać poleceń

A. osób, które przybyły z zewnątrz, aby udzielić wsparcia
B. personelu hotelowego
C. przechodniów
D. strażaka, który jest gościem w hotelu
Realizacja usług w recepcji

Częste ataki terrorystyczne w danym regionie mogą prowadzić do

A. wzrostu ilości obiektów noclegowych na tym terenie
B. spadku liczby obiektów noclegowych na tym terenie
C. zwiększenia liczby restauracji w tym obszarze
D. intensyfikacji zainteresowania turystów tym miejscem
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych działań marketingowych hotelu jest realizowane w ramach sprzedaży osobistej?

A. Prezentacja oferty przez recepcjonistę w hotelowej recepcji
B. Wystąpienie menedżera hotelu podczas konferencji dla mediów
C. Publikacja informacji o hotelu w czasopiśmie branżowym
D. Wysyłanie wiadomości e-mail z ofertą promocyjną do lojalnych gości hotelu
Realizacja usług w recepcji

Wskaż kwotę, którą powinien recepcjonista wpisać w pozycji obiadokolacja, sporządzając dla gościa potwierdzenie rezerwacji.

Potwierdzenie rezerwacji - fragment
– rodzaj pokoju: single
– liczba pokojów: 2
– liczba osób: 2
– termin pobytu: 19.07-22.07
– liczba dób: 3
– taryfa: HB
– cena pokoju ze śniadaniem: 100,00 zł/doba
– obiadokolacja : ………… zł/osoba
– koszt pobytu: 900,00 zł
– doba hotelowa: od 1400 do 1200

A. 50,00 zł
B. 150,00 zł
C. 75,00 zł
D. 100,00 zł