Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 561
Realizacja usług w recepcji
A. pola biwakowe
B. kempingi
C. domy turysty
D. domy wycieczkowe
HGT.06 Pytanie 562
Realizacja usług w recepcji
Rodzina Kmiecik postanowiła wybrać się na wakacje do Kenii, ponieważ żaden z ich znajomych nie miał jeszcze takiego doświadczenia. Po powrocie stali się głównym tematem rozmów wśród przyjaciół, sąsiadów oraz członków rodziny. Jaką potrzebę zaspokoili Państwo Kmiecik?
A. Społeczną.
B. Przynależności.
C. Samorealizacji.
D. Szacunku i uznania.
HGT.06 Pytanie 563
Realizacja usług w recepcji
Nie należy do składu zespołu recepcyjnego
A. sejf
B. infokiosk
C. pokój bagażowy
D. centrala telefoniczna
HGT.06 Pytanie 564
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który przygotowuje recepcjonista-dysponent po otrzymaniu zamówienia od gościa i wysyła go do zamawiającego, to
A. list powitalny
B. formularz rezerwacyjny
C. karta zamówienia
D. potwierdzenie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 565
Realizacja usług w recepcji
Obiekt, który ma minimum 10 pokoi, z przewagą miejsc w pokojach jedno- i dwuosobowych, oferujący różnorodne usługi związane z pobytem gości to
A. kemping
B. motel
C. hotel
D. pensjonat
HGT.06 Pytanie 566
Realizacja usług w recepcji
Który z pakietów usług oferowanych przez hotel jest dedykowany gościom, którzy pragną aktywnie spędzać czas w trakcie swojego pobytu?
A. Boisko do koszykówki, biesiada z muzyką, sala kinowa
B. Sauna, jacuzzi z hydromasażem, kręgielnia, siłownia
C. Masaże, bezprzewodowy Internet, korty tenisowe
D. Wypożyczalnia rowerów, instruktor nordic walking, basen
HGT.06 Pytanie 567
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji podszedł gość niewidomy. W trakcie procesu check-in recepcjonista powinien
A. wypełnić w imieniu gościa kartę rejestracyjną
B. zastosować procedurę 'ekspresowego przyjęcia'
C. zapropanować najwyższy standard pokoju
D. poprosić gościa, aby przyszedł z opiekunem
HGT.06 Pytanie 568
Realizacja usług w recepcji
O przyjeździe gościa VIP do hotelu, najważniejsze jest, aby powiadomić
A. dyrektora hotelu
B. mieszkańców
C. kontrahentów
D. przedstawicieli mediów
HGT.06 Pytanie 569
Realizacja usług w recepcji
Stolik kawowy jest częścią wyposażenia pokoju w hotelu o kategorii:
A. 2*
B. 4*
C. 1*
D. 3*
HGT.06 Pytanie 570
Realizacja usług w recepcji
Zupa ze śledzi, łososiowy stek oraz frikadelle z mielonego mięsa to charakterystyczne potrawy kuchni
A. skandynawskiej
B. arabskiej
C. węgierskiej
D. niemieckiej
HGT.06 Pytanie 571
Realizacja usług w recepcji
Jakie potrawy powinny znaleźć się w menu dla osób uczestniczących w turnusie odchudzającym?
A. rybę w galarecie, sałatkę warzywną, jabłko pieczone
B. galantyna z dzika, jajecznica na bekonie, truskawki
C. tartinki z łososiem, rostbef po angielsku, pomarańcze
D. kotlet schabowy, sałatka nicejska, koktajl owocowy
HGT.06 Pytanie 572
Realizacja usług w recepcji
Proponowanie aktywności rekreacyjnych na pływalni oraz w ośrodku wellness, by urozmaicić czas spędzany przez gości, jest przykładem usługi
A. fakultatywnej
B. uzupełniającej
C. podstawowej
D. towarzyszącej
HGT.06 Pytanie 573
Realizacja usług w recepcji
Jak określa się czas trwania doby hotelowej?
A. ustawa dotycząca usług turystycznych
B. klasyfikacja miejsc noclegowych
C. kontrakt hotelowy
D. regulamin obiektu noclegowego
HGT.06 Pytanie 574
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę, pobrał płatność w gotówce. Recepcjonista jest zobowiązany wydać gościowi
A. paragon fiskalny
B. potwierdzenie wpłaty KP
C. dowód wpłaty
D. rachunek wstępny
HGT.06 Pytanie 575
Realizacja usług w recepcji
Usługa informacji turystycznej w obiekcie hotelarskim to forma
A. towarzysząca
B. podstawowa
C. fakultatywna
D. komplementarna
HGT.06 Pytanie 576
Realizacja usług w recepcji
Której z wymienionych atrakcji turystycznych recepcjonista nie powinien sugerować gościowi, jeśli chce on zaznajomić się z historią danego regionu?
A. Izba regionalna
B. Zabytkowa cerkiew
C. Muzeum flory i fauny
D. Muzeum etnograficzne
HGT.06 Pytanie 577
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest wykorzystanie miejsc noclegowych w hotelu, jeśli liczba dostępnych miejsc wynosi 150, a w ciągu dnia obsłużono 120 gości?
A. 80%
B. 75%
C. 120%
D. 125%
HGT.06 Pytanie 578
Realizacja usług w recepcji
Kwit depozytowy zostanie sporządzony przez recepcjonistę i wręczony gościowi, który
A. oddaje wartościową rzecz do sejfu przy recepcji
B. wpłaci zaliczkę do kasy hotelowej
C. oddaje walizkę do bagażowej przechowalni
D. zdeponuje gotówkę w sejfie w swoim pokoju hotelowym
HGT.06 Pytanie 579
Realizacja usług w recepcji
Przyjęcie trwające od 15 do 30 minut, zazwyczaj poprzedzające inne wydarzenia, określa się jako
A. przyjęcie koktajlowe
B. toast
C. garden-party
D. aperitif
HGT.06 Pytanie 580
Realizacja usług w recepcji
Gość złożył zamówienie na usługi noclegowe w formie pisemnej, podając numer swojej karty kredytowej oraz planując przyjazd do hotelu do godziny 1600. W wyznaczonym czasie jednak nie dotarł do obiektu. Do kiedy recepcjonista ma prawo zatrzymać pokój i jakie działania związane z opłatami powinien podjąć?
A. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
HGT.06 Pytanie 581
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę recepcjonista zaproponuje w pierwszej kolejności maklerowi giełdowemu, który przyjedzie do hotelu w sprawach służbowych?
A. Centrum SPA & Wellness
B. Bezpłatny room service
C. Salę konferencyjną z wyposażeniem
D. Bezpłatny dostęp do Internetu
HGT.06 Pytanie 582
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób pracownicy recepcji 4-gwiazdkowego hotelu powinni zająć się bagażem gościa, który został dostarczony do recepcji kilkanaście minut po jego przyjeździe?
A. Dostarczyć do pokoju gościa w ciągu pierwszej doby pobytu
B. Dostarczyć do pokoju gościa w możliwie najkrótszym czasie
C. Przechować w bagażowni do momentu, gdy gość się zgłosi
D. Poinformować telefonicznie, że bagaż znajduje się w recepcji
HGT.06 Pytanie 583
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest główne zadanie kategoryzacji obiektów noclegowych?
A. ułatwienie obiegu gospodarczego
B. zwiększenie liczby odwiedzających
C. ulepszenie estetyki
D. ochrona interesów konsumenta
HGT.06 Pytanie 584
Realizacja usług w recepcji
Pan Kwiatkowski skontaktował się telefonicznie w celu zarezerwowania pokoju typu twin i otrzymał informację, że pokój będzie dostępny do godziny 18.00 w dniu przybycia. W przypadku, gdy gość nie pojawi się do godziny 18.00, hotel bezpłatnie anuluje rezerwację. Jakiego rodzaju rezerwacji dokonano, zgodnie z życzeniem gościa?
A. Niegwarantowanej pokoju z dwoma oddzielnymi łóżkami
B. Gwarantowanej pokoju jednoosobowego
C. Niegwarantowanej pokoju jednoosobowego
D. Gwarantowanej pokoju z dwoma oddzielnymi łóżkami
HGT.06 Pytanie 585
Realizacja usług w recepcji
Obiekt hotelowy, który obligatoryjnie zapewnia pranie, prasowanie oraz czyszczenie odzieży i bielizny gości, należy do kategorii
A. 3*, 4* i 5*
B. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
C. tylko 4* i 5*
D. tylko 5*
HGT.06 Pytanie 586
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu warto zarezerwować z wyprzedzeniem?
A. Masaż limfatyczny
B. Skrytkę depozytową
C. Uzupełnienie galanterii
D. Wymianę ręczników
HGT.06 Pytanie 587
Realizacja usług w recepcji
Właściciel hotelu nie ma prawa odmówić przyjęcia na przechowanie papierów wartościowych, gotówki oraz innych wartościowych przedmiotów, jeżeli rzecz
A. zajmuje nadmiernie dużo miejsca
B. stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa
C. jest niewłaściwie zapakowana
D. ma zbyt wysoką wartość
HGT.06 Pytanie 588
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument stanowi potwierdzenie dla klienta dotyczące rezerwacji pokoju w hotelu?
A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Formularz rezerwacyjny
C. Harmonogram rezerwacji
D. Karta rezerwacyjna
HGT.06 Pytanie 589
Realizacja usług w recepcji
Zwiększenie współpracy biura turystycznego z innymi agencjami podróży to działanie marketingowe w sferze
A. dystrybucji
B. ceny
C. promocji
D. produktu
HGT.06 Pytanie 590
Realizacja usług w recepcji
W planach jest uroczyste otwarcie nowego obiektu hotelowego "Wodnik". Który sposób promocji powinien być wybrany przez ten hotel, żeby informacja o nowym miejscu dotarła do jak najszerszego grona potencjalnych gości?
A. Wydruki na plakatach
B. Reklama w internecie
C. Materiały reklamowe w formie folderów
D. Rozpowszechnianie ulotek
HGT.06 Pytanie 591
Realizacja usług w recepcji
Wskazanie wszystkich dróg ewakuacyjnych w obiekcie hotelowym jest wymogiem
A. oddania do eksploatacji
B. podwyższenia kategorii
C. wyłączenia z eksploatacji
D. rozpoczęcia rozbudowy
HGT.06 Pytanie 592
Realizacja usług w recepcji
Wskaźnik wykorzystania noclegów wynoszący 75% oznacza:
A. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelowego
B. o opłacalności działalności obiektu hotelowego
C. o opłacalności poniżej średniej krajowej
D. o sezonowym charakterze działalności obiektu hotelowego
HGT.06 Pytanie 593
Realizacja usług w recepcji
Jakim celem jest preautoryzacja karty płatniczej gościa hotelowego?
A. sprawdzenie dostępności środków na koncie gościa
B. obciążenie konta użytkownika
C. weryfikacja tożsamości posiadacza karty
D. zabezpieczenie funduszy na pokrycie kosztów pobytu gościa
HGT.06 Pytanie 594
Realizacja usług w recepcji
Jakiego elementu marketingu-mix użyło Biuro Podróży MAR-BUT z Warszawy, umieszczając przed wjazdem do centrum miasta billboardy promujące swoją ofertę?
A. Kanał dystrybucji
B. Reklama
C. Cena
D. Towar
HGT.06 Pytanie 595
Realizacja usług w recepcji
Aby zwiększyć frekwencję gości hotelowych w weekendy, obniżono ceny dla studentów o 30 %. Jakiego rodzaju strategię promocyjną zastosowano?
A. public relations
B. promocję sprzedaży
C. reklamę
D. sprzedaż osobistą
HGT.06 Pytanie 596
Realizacja usług w recepcji
W przypadku pensjonatów rozróżnia się
A. pięć kategorii oznaczonych gwiazdką
B. dwie kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
C. cztery kategorie oznaczone gwiazdką
D. trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
HGT.06 Pytanie 597
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie hotelu należy do strategii cenowej?
A. udzielanie rabatów stałym klientom
B. remont salonu odnowy biologicznej
C. nawiązanie współpracy z biurem podróży
D. umieszczenie reklam na lotniskach
HGT.06 Pytanie 598
Realizacja usług w recepcji
Jakie z poniższych czynności są realizowane przez pracownika recepcji w hotelu?
A. Przygotowanie jednostek noclegowych do sprzedaży
B. Całościowa obsługa sal konferencyjnych
C. Kontrola stanu wyposażenia pokoi w hotelu
D. Udzielanie informacji turystycznej
HGT.06 Pytanie 599
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który dysponuje salami wielofunkcyjnymi z multimedialnym wyposażeniem, proponuje usługi
A. konferencyjne
B. edukacyjne
C. rekreacyjne
D. techniczne
HGT.06 Pytanie 600
Realizacja usług w recepcji
Jakie urządzenie pozwala recepcjoniście na stworzenie klucza elektronicznego dla gościa?
A. Programator kart zbliżeniowych.
B. Przycisk włączający elektrozamek na kartę zbliżeniową.
C. Przycisk włączający elektrozamek.
D. Czytnik pamięci zdarzeń.