Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 601
Realizacja usług w recepcji
A. 250,00 zł
B. 100,00 zł
C. 200,00 zł
D. 150,00 zł
HGT.06 Pytanie 602
Realizacja usług w recepcji
Zagrożenie zwarcia instalacji elektrycznej w hotelu może być spowodowane
A. zastosowaniem uziemień gniazd w łazienkach i pokojach hotelowych
B. podłączeniem urządzeń elektrycznych o wysokim napięciu
C. użyciem gniazd z klapką ochronną
D. podłączeniem wielu urządzeń elektronicznych o napięciu 230W
HGT.06 Pytanie 603
Realizacja usług w recepcji
Aby zwiększyć liczbę gości w hotelu w weekendy, wprowadzono zniżkę o 30% dla studentów. Jakiego rodzaju promocję zastosowano?
A. Sprzedaż osobistą
B. Promocję sprzedaży
C. Public relations
D. Reklamę
HGT.06 Pytanie 604
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w pensjonacie studenci zwrócili się do recepcji z prośbą o przygotowanie oferty na spędzenie czasu wolnego. Pracownik recepcji stworzył listę najważniejszych atrakcji oraz pomników przyrody, podając ich lokalizację. Recepcjonista przekazał gościom informacje
A. turystycznej
B. hotelowej
C. użytkowej
D. kulturalnej
HGT.06 Pytanie 605
Realizacja usług w recepcji
W których rodzajach hoteli recepcja dysponuje terminalem POS?
A. 5*,4*,3*
B. 5*,4*,3*,2*
C. 5*,4*
D. 5*
HGT.06 Pytanie 606
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest założenie preautoryzacji karty płatniczej gościa w hotelu?
A. ustalenie tożsamości posiadacza karty
B. ściągnięcie środków z konta użytkownika
C. zweryfikowanie dostępnych funduszy na koncie gościa
D. ochrona środków na opłaty związane z pobytem gościa
HGT.06 Pytanie 607
Realizacja usług w recepcji
W kampanii promocyjnej pensjonat dla myśliwych Hubertus skupi się na
A. zniżkach cenowych dla kół łowieckich
B. reklamie na przystankach komunikacji publicznej
C. reklamie na środkach transportu
D. zniżkach cenowych dla organizacji turystycznych
HGT.06 Pytanie 608
Realizacja usług w recepcji
Hotel ponosi odpowiedzialność za cenne przedmioty, jeśli gość
A. wrzucił je do skrzynki depozytowej
B. powierzył je do przechowalni bagażu
C. przechowuje je w swoim pokoju hotelowym
D. złożył je u pracownika recepcji
HGT.06 Pytanie 609
Realizacja usług w recepcji
Właściciel Motelu Matylda** zaktualizował wygląd hallu recepcyjnego. Czy jest to działanie w ramach strategii
A. promocji
B. dystrybucji
C. ceny
D. produktu
HGT.06 Pytanie 610
Realizacja usług w recepcji
Czas dostarczenia bagażu gościa VIP do pokoju nie powinien być dłuższy niż
A. 5 minut
B. 20 minut
C. 15 minut
D. 10 minut
HGT.06 Pytanie 611
Realizacja usług w recepcji
Koszt netto noclegu w hotelu wynosi 100,00 zł za dobę, a obowiązująca stawka VAT to 8%. Jaką kwotę brutto powinien wpisać recepcjonista na fakturze dla gościa, który zatrzymuje się w hotelu na 2 doby?
A. 108,00 zł
B. 200,00 zł
C. 216,00 zł
D. 185,00 zł
HGT.06 Pytanie 612
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w hotelu, gość chciałby odwiedzić trzy lokalne winnice oraz zaaranżować spotkanie z winiarzem. Jaką z podanych opcji powinien zasugerować mu recepcjonista?
A. Podziwianie winnic usytuowanych wzdłuż rzeki wraz z wykładem lokalnego winiarza
B. Wycieczkę szlakiem trzech okolicznych winnic - spacer po winnicach oraz spotkanie z winiarzem
C. Spotkanie z przedstawicielami lokalnych winnic w hotelu oraz wykład dotyczący tradycji winiarskich
D. Objazdową wycieczkę z możliwością podziwiania dwóch lokalnych winnic w towarzystwie przewodnika-winiarza
HGT.06 Pytanie 613
Realizacja usług w recepcji
Skrót HO-RE-CA odnosi się do:
A. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
B. Międzynarodową Federację Schronisk Młodzieżowych
C. Zespół Hotelarski Zakładu Prawnych i Ekonomicznych Zagadnień Turystyki
D. Międzynarodowe Stowarzyszenie Hoteli i Restauracji
HGT.06 Pytanie 614
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest wartość wskaźnika RevPar dla hotelu "Zosieńka", jeżeli średni poziom frekwencji wynosi 60%, a przeciętna cena za nocleg to 240,00 zł?
A. 120,00 zł
B. 72,00 zł
C. 144,00 zł
D. 96,00 zł
HGT.06 Pytanie 615
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelowy zwrócił się do recepcjonisty o dodatkową poduszkę oraz koc. Kogo powinien poinformować recepcjonista o życzeniu gościa?
A. Osobę odpowiedzialną za zaopatrzenie
B. Pokojową
C. Pracownika sprzątającego korytarze
D. Osobę zajmującą się magazynowaniem pościeli
HGT.06 Pytanie 616
Realizacja usług w recepcji
Przyrost liczby zagranicznych gości w krajowych hotelach obserwuje się w przypadku
A. spadku wartości polskiej waluty
B. obniżenia podatków bezpośrednich
C. wzrostu wartości polskiej waluty
D. wzrostu podatków bezpośrednich
HGT.06 Pytanie 617
Realizacja usług w recepcji
Jakim celem jest preautoryzacja karty płatniczej gościa hotelowego?
A. weryfikacja tożsamości posiadacza karty
B. obciążenie konta użytkownika
C. sprawdzenie dostępności środków na koncie gościa
D. zabezpieczenie funduszy na pokrycie kosztów pobytu gościa
HGT.06 Pytanie 618
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę płatności stosuje się przy preautoryzacji środków na usługi zamówione przez gościa w hotelu?
A. Przekazem pocztowym
B. Gotówką
C. Przelewem
D. Kartą płatniczą
HGT.06 Pytanie 619
Realizacja usług w recepcji
Obniżka cen po sezonie jest rezultatem:
A. polityki dotyczącej produktu
B. polityki cenowej
C. zmniejszenia jakości umeblowania pokoi
D. zmniejszenia jakości oferowanych usług
HGT.06 Pytanie 620
Realizacja usług w recepcji
Jakie elementy marketingu mix wykorzystuje hotel, gdy oferuje usługi noclegowe za pośrednictwem biura podróży?
A. Towar.
B. Cenę.
C. Dystrybucję.
D. Reklamę.
HGT.06 Pytanie 621
Realizacja usług w recepcji
Organizacja hotelarska propagująca stosowanie Kodeksu Etyki Hotelarza, którego fragment zamieszczono w tabeli, to
Kodeks Etyki Hotelarza propagowany przez naszą samorządową Organizację uwzględnia prawie wszystkie aspekty organizacji pracy, określa stosunki na styku „hotelarz – gość hotelowy", „personel – zarząd", „zarząd – personel", „personel – personel", „management – management", „hotel – współpracownicy zewnętrzni", „kontakty z konkurencją", „hotelarz – władze branżowe", hotelarz – instytucje zewnętrzne", „hotel a środowisko przyrodnicze". |
A. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego.
B. Polskie Zrzeszenie Hoteli.
C. Polska Izba Hotelarstwa.
D. Małopolska Izba Hotelarska Gremium.
HGT.06 Pytanie 622
Realizacja usług w recepcji
Rodzina Kmiecik postanowiła wybrać się na wakacje do Kenii, ponieważ żaden z ich znajomych nie miał jeszcze takiego doświadczenia. Po powrocie stali się głównym tematem rozmów wśród przyjaciół, sąsiadów oraz członków rodziny. Jaką potrzebę zaspokoili Państwo Kmiecik?
A. Społeczną.
B. Szacunku i uznania.
C. Przynależności.
D. Samorealizacji.
HGT.06 Pytanie 623
Realizacja usług w recepcji
Do hotelu w miejscowości uzdrowiskowej przybywają głównie osoby starsze, które chcą poprawić swoje zdrowie. Który z oferowanych pakietów usług powinien być skierowany do tej grupy gości, aby zaspokoić ich potrzeby?
A. Pakiet rehabilitacyjny
B. Pakiet rozrywkowy
C. Pakiet sportowy
D. Pakiet turystyczny
HGT.06 Pytanie 624
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju narzędzia promocji użyto, umieszczając tablicę z informacją o ofercie hotelu na lotnisku?
A. Sprzedaż osobistą
B. Public relations
C. Promocję sprzedaży
D. Reklamę
HGT.06 Pytanie 625
Realizacja usług w recepcji
Jednym z kroków w procesie check-out jest
A. wystawienie rachunku wstępnego
B. przyjęcie zamówienia
C. zapytanie, czy dokonano rezerwacji
D. realizowanie nietypowych życzeń
HGT.06 Pytanie 626
Realizacja usług w recepcji
Które z wymienionych grup usług dodatkowych jest dostępnych zarówno dla gości hotelowych, jak i dla osób z zewnątrz?
A. Prasowanie odzieży, kantor wymiany walut, przekazywanie korespondencji
B. Przechowalnia bagażu, wynajęcie skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
C. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, informacja turystyczna
D. Usługi fryzjerskie, sprzedaż kwiatów, sprzedaż pieczywa z hotelowej piekarni
HGT.06 Pytanie 627
Realizacja usług w recepcji
Jaką dokumentację powinien sporządzić recepcjonista, który wprowadza rezerwację, aby zanotować szczegóły związane z pobytem gościa w hotelu?
A. Kartę rejestracyjną
B. Grafik usług dodatkowych
C. Kartę pobytu
D. Formularz rezerwacji
HGT.06 Pytanie 628
Realizacja usług w recepcji
Do jakiej części systemu zalicza się sieć LCD monitorów umiejscowionych w hotelowym lobby, restauracjach, barach oraz przed i w salach konferencyjnych, które informują gości o dostępnych usługach hotelowych, wydarzeniach oraz atrakcjach turystycznych?
A. Gastro POS (GP)
B. Chart System (ChS)
C. Digital Signage (DS)
D. Gastro Szef (GS)
HGT.06 Pytanie 629
Realizacja usług w recepcji
Jakiego dokumentu hotelowego użyje recepcjonista, aby przekazać informacje gościowi?
A. kartę meldunkową
B. kartę pobytu
C. druk "voucher"
D. druk "message"
HGT.06 Pytanie 630
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych obiektów, według ustawy o usługach turystycznych, nie jest klasyfikowany jako obiekt hotelarski?
A. Przeznaczony i przystosowany do świadczenia wyłącznie lub głównie usług związanych z wczasami
B. Usytuowany poza terenem zabudowanym, przy szlaku turystycznym, oferujący minimalny zakres usług związanych z pobytem gości
C. Niestrzeżony, pozwalający na nocleg w namiotach
D. Strzeżony, oferujący nocleg w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych oraz możliwość przygotowywania posiłków i parkowania pojazdów
HGT.06 Pytanie 631
Realizacja usług w recepcji
Hotel "Mimoza" korzysta z rozmaitych kanałów dystrybucji, aby oferować swoje usługi. Który z gości hotelowych "Mimoza" wybrał kanał bezpośredni?
A. Pani Kruk, której pobyt został zarezerwowany przez pracodawcę.
B. Pan Kaliński, który zakupił wczasy w hotelu przez biuro podróży.
C. Pani Mikołajek, która skorzystała z zagranicznego systemu rezerwacji.
D. Pan Sobczyk, który dokonał rezerwacji miejsca w hotelu telefonicznie.
HGT.06 Pytanie 632
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju umowa dotyczy rezerwacji miejsc noclegowych z zapewnieniem ich wykorzystania?
A. allotment
B. umowa zlecenia
C. umowa agencyjna
D. czarter
HGT.06 Pytanie 633
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność należy wykonać jako pierwszą podczas przyjmowania gościa w hotelu?
A. Pokazać drogę do restauracji oraz pokoju
B. Wydać klucze do pokoju oraz kartę pobytu
C. Zebrać dokumenty wymagane do rejestracji
D. Zapytać o nazwisko lub numer rezerwacji
HGT.06 Pytanie 634
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu warto zarezerwować z wyprzedzeniem?
A. Dodatkowy koc
B. Skrytkę depozytową
C. Masaż czekoladowy
D. Wymianę ręczników
HGT.06 Pytanie 635
Realizacja usług w recepcji
W akcji promocyjnej na zimowe wczasy nad Bałtykiem ceny zostały obniżone średnio o 50%. Jaką zmianę popytu można przewidzieć na te usługi, jeżeli wartość bezwzględna współczynnika elastyczności cenowej wynosi 1?
A. Wzrost o 50 %
B. Spadek o 50 %
C. Spadek o 10 %
D. Wzrost o 10 %
HGT.06 Pytanie 636
Realizacja usług w recepcji
Obiekt, który dysponuje co najmniej 7 pokojami oraz zapewnia całodniowe wyżywienie dla swoich klientów, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, to
A. hotel
B. pensjonat
C. dom wycieczkowy
D. motel
HGT.06 Pytanie 637
Realizacja usług w recepcji
Usługa budzenia gości na ich prośbę dotyczy pensjonatów kategorii
A. 2*,3*,4*,5*
B. 1*,2*,3*,4*,5*
C. 3*,4*,5*
D. 4*,5*
HGT.06 Pytanie 638
Realizacja usług w recepcji
System HACCP w sektorze gastronomicznym hoteli pozwala na
A. nadzór finansowy nad wytwarzanymi potrawami
B. identyfikację, analizę i zarządzanie ryzykiem związanym z bezpieczeństwem żywności
C. nadzór mikrobiologiczny nad przygotowywanymi potrawami
D. identyfikację, ocenę oraz eliminację wyprodukowanej żywności
HGT.06 Pytanie 639
Realizacja usług w recepcji
Wydanie oraz dostarczenie faktury to część obsługi klienta w trakcie
A. potwierdzania rezerwacji
B. procedury check-in
C. procedury check-out
D. przyjmowania zamówienia
HGT.06 Pytanie 640
Realizacja usług w recepcji
Jakie zadanie ma pracownik recepcji zajmujący się przyjmowaniem gości?
A. Kasjera
B. Klucznika
C. Dysponenta
D. Telefonisty