Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Jak powinien zareagować pracownik recepcji na zdenerwowanie gościa, które wynika z faktu, że mimo zamówienia usługi budzenia, nie obudził się o ustalonej porze i obawia się, że nie zdąży na ważne spotkanie?

A. Wysłuchać uważnie, przeprosić, zorganizować transport na koszt hotelu
B. Ustalić osobę odpowiedzialną, przeprosić, zaproponować darmowy posiłek
C. Przeprosić, udostępnić księgę skarg, zwrócić opłatę za pobyt
D. Wysłuchać uważnie, sporządzić notatkę służbową, poinformować przełożonego
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ minimalną powierzchnię pokoju 10 osobowego w domu wycieczkowym kategorii II.

WymaganiaKategorie
IIIIII
V. Część mieszkalna
14Minimalna powierzchnia pokoju w m2
(bez wyodrębnionych łazienki, WC, przedpokoju):
1-osobowego
2-osobowego
3-osobowego
4-osobowego
większego niż 4-osobowy (powierzchnia 4-osobowego powiększona dodatkowo na każdą następną osobę o liczbę m2)


9
12
15
17
2,5


8
10
13
16
2,5


8
8
12
15
2,5

A. 31 m2
B. 42 m2
C. 25 m2
D. 37 m2
Realizacja usług w recepcji

Jaką odpowiedzialność ponosi hotel za przedmioty wniesione przez gości?

A. przedmiot umieszczony w sali rekreacyjnej
B. przedmiot zostawiony na plaży, która należy do hotelu
C. bagaż pozostawiony w pojeździe na parkingu hotelowym
D. bagaż transportowany przez pracownika hotelu na lotnisko
HGT.06 Pytanie 605
Realizacja usług w recepcji

Którego z dokumentów recepcjonista nie tworzy w celu zamknięcia rozliczenia finansowego na koniec dnia?

A. Raportu fiskalnego dobowego
B. Raportu kasowego
C. Wykazu gości
D. Szczegółowego wykazu płatności
Realizacja usług w recepcji

Podczas ceremonii inauguracji hotelu zaproszono przedstawicieli lokalnych władz, dziennikarzy oraz przedsiębiorców, aby w ten sposób kształtować swoją markę w społeczności. Jaki rodzaj promocji został wykorzystany?

A. reklamę zewnętrzną
B. reklamę wewnętrzną
C. public relations
D. promocję sprzedaży
Realizacja usług w recepcji

Rodzaj przyjęcia, na którym uczestnicy samodzielnie serwują sobie przygotowane potrawy, podczas gdy pozostałe dania i napoje są podawane przez kelnerów przy stołach, to

A. bankiet zasiadany
B. cocktail party
C. lampka wina
D. bankiet amerykański
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju terapii rehabilitacyjnych należy dokonać dla osób pragnących skorzystać z zabiegu termoterapii, realizowanej w dedykowanej kabinie, przy użyciu temperatur poniżej 0°C?

A. Krioterapii
B. Fizykoterapii
C. Hydroterapii
D. Kinezyterapii
Realizacja usług w recepcji

Który segment gości jest adresatem oferowanego przez hotel pakietu usług?

Pakiet usług
- nocleg w klimatyzowanych pokojach typu family
- całodzienne wyżywienie, podwieczorek
- program animacyjny dla najmłodszych
- wykwalifikowane opiekunki dla dzieci
- dostęp do placu zabaw
- zajęcia w basenie z animatorem

A. Uczniowie biorący udział w zielonej szkole.
B. Rodzice z małymi dziećmi.
C. Uczniowie biorący udział w wycieczce szkolnej.
D. Rodzice ze starszymi dziećmi.
Realizacja usług w recepcji

Który dokument sporządza się na zamieszczonym formularzu?

HOTEL MIRANDA***
Imię                Nazwisko                
Nr i seria dowodu tożsamościForma płatności
Data przyjazduData wyjazdu
Podpis recepcjonistyPodpis gościa

A. Kartę pobytu.
B. Kartę rejestracyjną.
C. Czek podróżny.
D. Voucher biura podróży.
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania działowi technicznemu?

Ponadto zamawiamy:
1.Przygotowanie i wysłanie imiennych zaproszeń.
2.20 laptopów podłączonych do sieci internetowej.
3.Dwie przerwy kawowe (menu do ustalenia).
4.Transport z lotniska dwóch uczestników konferencji.
5.Pakiet konferencyjny dla każdego uczestnika (notatnik i długopis) wręczony przy rejestracji na konferencji.
6.Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę.

A. Wręczenie przy rejestracji pakietów konferencyjnych oraz wysłanie zaproszeń.
B. Przygotowanie imiennych zaproszeń oraz pakietów konferencyjnych.
C. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę oraz podłączenie laptopów do sieci.
D. Transport z lotniska uczestników konferencji oraz zorganizowanie przerwy kawowej.
HGT.06 Pytanie 615
Realizacja usług w recepcji

Kto jest autorem Kodeksu Etyki Hotelarza?

A. Polskie Zrzeszenie Hoteli
B. Naczelna Organizacja Polskiego Przemysłu Hotelarskiego
C. Polskie Zrzeszenie Hoteli Turystycznych
D. Polska Izba Hotelarstwa
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.
L.p.Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny
wielofunkcyjny
5★4★3★2★1★
1.w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²)5030202010
2.w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia
dodatkowa (w m²) dla każdej i.m. powyżej 50 i.m.
0,80,50,30,20,1

A. 30 m2
B. 35 m2
C. 20 m2
D. 45 m2
HGT.06 Pytanie 617
Realizacja usług w recepcji

Objawy takie jak wymioty, biegunka, duże osłabienie oraz wysoka gorączka, to symptomy

A. włośnicy
B. salmonellozy
C. zapalenia wątroby
D. anoreksji
HGT.06 Pytanie 619
Realizacja usług w recepcji

Hotel dysponuje 300 miejscami noclegowymi. Aby jego funkcjonowanie przynosiło zyski, powinien miesięcznie uzyskać obłożenie wynoszące 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w ciągu miesiąca?

A. 4 500
B. 1 500
C. 2000
D. 6 000
Realizacja usług w recepcji

Jaką całkowitą wartość brutto należy zapłacić za usługę gastronomiczną, obejmującą 4 posiłki dostarczone do pokoju, jeśli cena brutto jednego posiłku wynosi 50 zł, a opłata za room service wynosi 20%?

A. 240 zł
B. 200 zł
C. 60 zł
D. 50 zł
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników służby parterowej hotelu powinien wykorzystać w swojej pracy przedstawiony druk?

Imię i nazwisko
Okres
od ................................. do .................................
Numer pokoju
Marka samochodu
Nr rejestracyjny

A. Recepcjonista.
B. Parkingowy.
C. Bagażowy.
D. Goniec.
HGT.06 Pytanie 623
Realizacja usług w recepcji

Który członek personelu hotelowego jest odpowiedzialny za bezpośrednią obsługę gości, udzielając informacji na temat hotelu, atrakcji turystycznych, kultury oraz realizując ich potrzeby i prośby?

A. Concierge
B. Guest relations
C. Executive Housekeeper
D. Front Office Manager
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy gość zgłasza ustną reklamację?

A. Odesłać gościa do swojego przełożonego
B. Nie prowadzić rozmowy z gościem, a jedynie poprosić go o spisanie reklamacji w formie pisemnej
C. Przekonać gościa, że skarga nie ma podstaw oraz zaproponować zniżkę na zamówione usługi
D. Dokładnie wysłuchać gościa i spróbować rozwiązać problem w ramach posiadanych uprawnień
Realizacja usług w recepcji

Osoba pracująca na recepcji, przyjmująca telefoniczne rezerwacje na usługi hotelowe, powinna najpierw

A. przekazać numer rezerwacji
B. zapytać o lokalizację pokoju
C. zapytać o szczególne życzenia
D. ustalić termin pobytu
Realizacja usług w recepcji

Jak powinny zachować się służby parterowe 4-gwiazdkowego hotelu w przypadku bagażu gościa, który został dostarczony do recepcji kilkanaście minut po jego przybyciu?

A. Dostarczyć do pokoju gościa w jak najkrótszym czasie
B. Przechować w bagażowni do momentu, gdy gość się zgłosi
C. Dostarczyć do pokoju gościa w czasie nieprzekraczającym pierwszej doby pobytu
D. Powiadomić telefonicznie, że bagaż jest w recepcji
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji wpłynęło zlecenie dotyczące pobytu gościa VIP, który ma bardzo obszerny bagaż. W celu skutecznej realizacji procedury check in gościa specjalnego należy w dniu przybycia zwiększyć liczbę pracowników należących do

A. działu technicznego
B. służby parterowej
C. komórki administracyjnej
D. pionu pobytowego
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonych danych określ, ile kart pobytu powinien wypełnić recepcjonista 1 sierpnia 2018 roku.

Lp.Nazwisko i imię gościaTermin pobytuGodzina rejestracjiNumer pokojuPiętroRodzaj pokojuIlość osób dorosłychDziecko 0-2 latDziecko 2-12 lat
1.Kowalski Michał1.08.2018
3.08.2018
12001141SGL100
2.Kot Anna1.08.2018
5.08.2018
12151151DBL200
3.Małkowska Sabina1.08.2018
8.08.2018
12401201DBL+
extra bed
201
4.Pawlak Adam1.08.2018
8.08.2018
12552002DBL+
extra bed
201
5.Stryjak Grzegorz1.08.2018
4.08.2018
13152042APT211
6.Słowik Marta1.08.2018
3.08.2018
13352022APT202

A. 12 kart.
B. 11 kart.
C. 6 kart.
D. 17 kart.
Realizacja usług w recepcji

Hotel nie ponosi winy za zaginięcie lub uszkodzenie przedmiotów przyniesionych przez gościa do obiektu, gdy

A. szkoda w dobytku gościa jest wyłącznie wynikiem jego własnej winy.
B. utrata lub uszkodzenie przedmiotów miało miejsce na skutek działania siły wyższej.
C. na skutek działania siły wyższej, na skutek winy gościa, na skutek osób zaproszonych przez gościa.
D. szkoda w mieniu gościa została wyrządzona przez osobę przez niego zaproszoną.
Realizacja usług w recepcji

Po przeanalizowaniu fragmentu ulotki reklamowej jednego z programów komputerowych używanych w polskich hotelach, wskaż, który to jest program.
Profesjonalny program zarządzania hotelami. Przeznaczony do użytkowania w hotelu dowolnej wielkości. Może być wykorzystywany w wersji jednostanowiskowej lub w sieci. Jest jednym z najpopularniejszych systemów na świecie, preferowanym przez duże międzynarodowe sieci hotelowych. Nie jest to wyłącznie system recepcyjny. Współpracuje z systemami rezerwacyjnymi, gastronomicznymi, księgowymi, SPA oraz centralami telefonicznymi, systemami zamków elektronicznych, zarządzania zużyciem energii i Pay-TV-Video.

A. ReHot.
B. Fidelio Front Office.
C. Tour Manager.
D. Galileo International.
HGT.06 Pytanie 634
Realizacja usług w recepcji

Jakim rodzajem promocji jest akcja hotelu, która polega na zaproszeniu przedstawicieli mediów oraz władz lokalnych na ceremonię otwarcia hotelowego SPA?

A. Public relations
B. Sprzedażą bezpośrednią
C. Reklamą
D. Promocją dodatkową
HGT.06 Pytanie 635
Realizacja usług w recepcji

Osoby często podróżujące narażone są przede wszystkim na zakażenie

A. włośnicą
B. żółtaczką wszczepienną typu B
C. gruźlicą
D. żółtaczką pokarmową typu A
Realizacja usług w recepcji

Służba pięter to grupa pracowników, której kluczowym zadaniem jest

A. obsługa gościa w recepcji hotelowej
B. przygotowanie jednostek mieszkalnych do sprzedaży
C. przynoszenie śniadań do pokoju gościa
D. opieka nad gościem w trakcie jego pobytu w hotelu
Realizacja usług w recepcji

W umowie typu allotment hotel udostępnia biurom podróży ustaloną ilość usług hotelowych o określonym standardzie oraz cenie, z możliwością

A. wyłącznie częściowej rezygnacji z usług w ustalonym terminie
B. pełnej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
C. częściowej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
D. częściowej lub całkowitej rezygnacji z usług w ustalonym terminie bez ponoszenia wydatków
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy podczas procedury check-out zdenerwowany gość informuje, że jego lot ma 10 godzin opóźnienia?

A. Pożegnać gościa z wyrazami ubolewania z powodu niesolidności przewoźników
B. Pożegnać gościa, zapraszając do ponownych odwiedzin hotelu
C. Zachęcić do ponownych wizyt w hotelu oraz skorzystania z transferu w przyszłości
D. Zaproponować usługę przechowania bagażu i skorzystania z części ogólnodostępnej
Realizacja usług w recepcji

W hotelu planowane jest zorganizowanie kongresu pewnej partii politycznej. Dział zajmujący się konferencjami oraz bankietami powinien dostosować salę wielofunkcyjną na obrady. Jakie informacje powinien przygotować i przekazać recepcjonista dla tego działu?

A. Menu na kolację oraz typ usług dodatkowych
B. Metoda aranżacji sali oraz menu na kolację
C. Liczba uczestników oraz sposób aranżacji sali
D. Liczba uczestników oraz typ usług dodatkowych