Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. Wysłuchać uważnie, przeprosić, zorganizować transport na koszt hotelu
B. Ustalić osobę odpowiedzialną, przeprosić, zaproponować darmowy posiłek
C. Przeprosić, udostępnić księgę skarg, zwrócić opłatę za pobyt
D. Wysłuchać uważnie, sporządzić notatkę służbową, poinformować przełożonego
HGT.06 Pytanie 602
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista nie wpisuje do karty pobytu danych dotyczących:
A. numeru apartamentu
B. obywatelstwa gościa
C. kosztu noclegu
D. okresu pobytu
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ minimalną powierzchnię pokoju 10 osobowego w domu wycieczkowym kategorii II.
| Wymagania | Kategorie | |||
| I | II | III | ||
| V. Część mieszkalna | ||||
| 14 | Minimalna powierzchnia pokoju w m2 (bez wyodrębnionych łazienki, WC, przedpokoju): 1-osobowego 2-osobowego 3-osobowego 4-osobowego większego niż 4-osobowy (powierzchnia 4-osobowego powiększona dodatkowo na każdą następną osobę o liczbę m2) | 9 12 15 17 2,5 | 8 10 13 16 2,5 | 8 8 12 15 2,5 |
A. 31 m2
B. 42 m2
C. 25 m2
D. 37 m2
Realizacja usług w recepcji
Jaką odpowiedzialność ponosi hotel za przedmioty wniesione przez gości?
A. przedmiot umieszczony w sali rekreacyjnej
B. przedmiot zostawiony na plaży, która należy do hotelu
C. bagaż pozostawiony w pojeździe na parkingu hotelowym
D. bagaż transportowany przez pracownika hotelu na lotnisko
Realizacja usług w recepcji
Którego z dokumentów recepcjonista nie tworzy w celu zamknięcia rozliczenia finansowego na koniec dnia?
A. Raportu fiskalnego dobowego
B. Raportu kasowego
C. Wykazu gości
D. Szczegółowego wykazu płatności
Realizacja usług w recepcji
Podczas ceremonii inauguracji hotelu zaproszono przedstawicieli lokalnych władz, dziennikarzy oraz przedsiębiorców, aby w ten sposób kształtować swoją markę w społeczności. Jaki rodzaj promocji został wykorzystany?
A. reklamę zewnętrzną
B. reklamę wewnętrzną
C. public relations
D. promocję sprzedaży
Realizacja usług w recepcji
Rodzaj przyjęcia, na którym uczestnicy samodzielnie serwują sobie przygotowane potrawy, podczas gdy pozostałe dania i napoje są podawane przez kelnerów przy stołach, to
A. bankiet zasiadany
B. cocktail party
C. lampka wina
D. bankiet amerykański
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju terapii rehabilitacyjnych należy dokonać dla osób pragnących skorzystać z zabiegu termoterapii, realizowanej w dedykowanej kabinie, przy użyciu temperatur poniżej 0°C?
A. Krioterapii
B. Fizykoterapii
C. Hydroterapii
D. Kinezyterapii
Realizacja usług w recepcji
Który segment gości jest adresatem oferowanego przez hotel pakietu usług?
| Pakiet usług - nocleg w klimatyzowanych pokojach typu family - całodzienne wyżywienie, podwieczorek - program animacyjny dla najmłodszych - wykwalifikowane opiekunki dla dzieci - dostęp do placu zabaw - zajęcia w basenie z animatorem |
A. Uczniowie biorący udział w zielonej szkole.
B. Rodzice z małymi dziećmi.
C. Uczniowie biorący udział w wycieczce szkolnej.
D. Rodzice ze starszymi dziećmi.
Realizacja usług w recepcji
Aby osiągnąć wysokie obłożenie w okresie zimowym, hotel znajdujący się w górach, z dużym wyprzedzeniem przygotowuje ofertę sprzedaży usług typu
A. all inclusive
B. first minutę
C. rack rate
D. timesharing
Realizacja usług w recepcji
Właściciel składa wniosek o zakwalifikowanie obiektu hotelowego do jednej z kategorii do
A. ministra gospodarki
B. burmistrza
C. wojewody
D. marszałka województwa
Realizacja usług w recepcji
Który dokument sporządza się na zamieszczonym formularzu?
| HOTEL MIRANDA*** | |||
|---|---|---|---|
| Imię | Nazwisko | ||
| Nr i seria dowodu tożsamości | Forma płatności | ||
| Data przyjazdu | Data wyjazdu | ||
| Podpis recepcjonisty | Podpis gościa | ||
A. Kartę pobytu.
B. Kartę rejestracyjną.
C. Czek podróżny.
D. Voucher biura podróży.
Realizacja usług w recepcji
Sprzątaczka podczas porządkowania pokoju może zawiesić na klamce od strony korytarza informację
A. room service
B. please do not disturb
C. maid in room
D. please make up room
HGT.06 Pytanie 614
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania działowi technicznemu?
| Ponadto zamawiamy: | |
| 1. | Przygotowanie i wysłanie imiennych zaproszeń. |
| 2. | 20 laptopów podłączonych do sieci internetowej. |
| 3. | Dwie przerwy kawowe (menu do ustalenia). |
| 4. | Transport z lotniska dwóch uczestników konferencji. |
| 5. | Pakiet konferencyjny dla każdego uczestnika (notatnik i długopis) wręczony przy rejestracji na konferencji. |
| 6. | Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę. |
A. Wręczenie przy rejestracji pakietów konferencyjnych oraz wysłanie zaproszeń.
B. Przygotowanie imiennych zaproszeń oraz pakietów konferencyjnych.
C. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę oraz podłączenie laptopów do sieci.
D. Transport z lotniska uczestników konferencji oraz zorganizowanie przerwy kawowej.
Realizacja usług w recepcji
Kto jest autorem Kodeksu Etyki Hotelarza?
A. Polskie Zrzeszenie Hoteli
B. Naczelna Organizacja Polskiego Przemysłu Hotelarskiego
C. Polskie Zrzeszenie Hoteli Turystycznych
D. Polska Izba Hotelarstwa
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.
| L.p. | Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny | 5★ | 4★ | 3★ | 2★ | 1★ |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²) | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 |
| 2. | w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m²) dla każdej i.m. powyżej 50 i.m. | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
A. 30 m2
B. 35 m2
C. 20 m2
D. 45 m2
Realizacja usług w recepcji
Objawy takie jak wymioty, biegunka, duże osłabienie oraz wysoka gorączka, to symptomy
A. włośnicy
B. salmonellozy
C. zapalenia wątroby
D. anoreksji
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który opracowuje recepcjonista na prośbę gościa w dniu jego wyjazdu z hotelu to
A. zlecenie przelewu
B. faktura
C. faktura pro forma
D. szacowanie wydatków
Realizacja usług w recepcji
Hotel dysponuje 300 miejscami noclegowymi. Aby jego funkcjonowanie przynosiło zyski, powinien miesięcznie uzyskać obłożenie wynoszące 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w ciągu miesiąca?
A. 4 500
B. 1 500
C. 2000
D. 6 000
Realizacja usług w recepcji
Jaką całkowitą wartość brutto należy zapłacić za usługę gastronomiczną, obejmującą 4 posiłki dostarczone do pokoju, jeśli cena brutto jednego posiłku wynosi 50 zł, a opłata za room service wynosi 20%?
A. 240 zł
B. 200 zł
C. 60 zł
D. 50 zł
Realizacja usług w recepcji
Który dokument określa zasady świadczenia usług oraz zasady porządkowe dotyczące pobytu gościa w hotelu?
A. Księga meldunkowa
B. Statut hotelu
C. Instrukcja bhp
D. Regulamin hotelowy
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników służby parterowej hotelu powinien wykorzystać w swojej pracy przedstawiony druk?
| Imię i nazwisko |
| Okres |
| od ................................. do ................................. |
| Numer pokoju |
| Marka samochodu |
| Nr rejestracyjny |
A. Recepcjonista.
B. Parkingowy.
C. Bagażowy.
D. Goniec.
Realizacja usług w recepcji
Który członek personelu hotelowego jest odpowiedzialny za bezpośrednią obsługę gości, udzielając informacji na temat hotelu, atrakcji turystycznych, kultury oraz realizując ich potrzeby i prośby?
A. Concierge
B. Guest relations
C. Executive Housekeeper
D. Front Office Manager
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, które z poniższych obiektów nie są uznawane za hotelarskie?
A. motel
B. schronisko młodzieżowe
C. schronisko górskie
D. pensjonat
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy gość zgłasza ustną reklamację?
A. Odesłać gościa do swojego przełożonego
B. Nie prowadzić rozmowy z gościem, a jedynie poprosić go o spisanie reklamacji w formie pisemnej
C. Przekonać gościa, że skarga nie ma podstaw oraz zaproponować zniżkę na zamówione usługi
D. Dokładnie wysłuchać gościa i spróbować rozwiązać problem w ramach posiadanych uprawnień
Realizacja usług w recepcji
Osoba pracująca na recepcji, przyjmująca telefoniczne rezerwacje na usługi hotelowe, powinna najpierw
A. przekazać numer rezerwacji
B. zapytać o lokalizację pokoju
C. zapytać o szczególne życzenia
D. ustalić termin pobytu
Realizacja usług w recepcji
Jak powinny zachować się służby parterowe 4-gwiazdkowego hotelu w przypadku bagażu gościa, który został dostarczony do recepcji kilkanaście minut po jego przybyciu?
A. Dostarczyć do pokoju gościa w jak najkrótszym czasie
B. Przechować w bagażowni do momentu, gdy gość się zgłosi
C. Dostarczyć do pokoju gościa w czasie nieprzekraczającym pierwszej doby pobytu
D. Powiadomić telefonicznie, że bagaż jest w recepcji
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji wpłynęło zlecenie dotyczące pobytu gościa VIP, który ma bardzo obszerny bagaż. W celu skutecznej realizacji procedury check in gościa specjalnego należy w dniu przybycia zwiększyć liczbę pracowników należących do
A. działu technicznego
B. służby parterowej
C. komórki administracyjnej
D. pionu pobytowego
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonych danych określ, ile kart pobytu powinien wypełnić recepcjonista 1 sierpnia 2018 roku.
| Lp. | Nazwisko i imię gościa | Termin pobytu | Godzina rejestracji | Numer pokoju | Piętro | Rodzaj pokoju | Ilość osób dorosłych | Dziecko 0-2 lat | Dziecko 2-12 lat |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Kowalski Michał | 1.08.2018 3.08.2018 | 1200 | 114 | 1 | SGL | 1 | 0 | 0 |
| 2. | Kot Anna | 1.08.2018 5.08.2018 | 1215 | 115 | 1 | DBL | 2 | 0 | 0 |
| 3. | Małkowska Sabina | 1.08.2018 8.08.2018 | 1240 | 120 | 1 | DBL+ extra bed | 2 | 0 | 1 |
| 4. | Pawlak Adam | 1.08.2018 8.08.2018 | 1255 | 200 | 2 | DBL+ extra bed | 2 | 0 | 1 |
| 5. | Stryjak Grzegorz | 1.08.2018 4.08.2018 | 1315 | 204 | 2 | APT | 2 | 1 | 1 |
| 6. | Słowik Marta | 1.08.2018 3.08.2018 | 1335 | 202 | 2 | APT | 2 | 0 | 2 |
A. 12 kart.
B. 11 kart.
C. 6 kart.
D. 17 kart.
Realizacja usług w recepcji
Hotel nie ponosi winy za zaginięcie lub uszkodzenie przedmiotów przyniesionych przez gościa do obiektu, gdy
A. szkoda w dobytku gościa jest wyłącznie wynikiem jego własnej winy.
B. utrata lub uszkodzenie przedmiotów miało miejsce na skutek działania siły wyższej.
C. na skutek działania siły wyższej, na skutek winy gościa, na skutek osób zaproszonych przez gościa.
D. szkoda w mieniu gościa została wyrządzona przez osobę przez niego zaproszoną.
Realizacja usług w recepcji
W przypadku pensjonatów rozróżnia się
A. dwie kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
B. trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
C. pięć kategorii oznaczonych gwiazdką
D. cztery kategorie oznaczone gwiazdką
Realizacja usług w recepcji
Po przeanalizowaniu fragmentu ulotki reklamowej jednego z programów komputerowych używanych w polskich hotelach, wskaż, który to jest program.
| Profesjonalny program zarządzania hotelami. Przeznaczony do użytkowania w hotelu dowolnej wielkości. Może być wykorzystywany w wersji jednostanowiskowej lub w sieci. Jest jednym z najpopularniejszych systemów na świecie, preferowanym przez duże międzynarodowe sieci hotelowych. Nie jest to wyłącznie system recepcyjny. Współpracuje z systemami rezerwacyjnymi, gastronomicznymi, księgowymi, SPA oraz centralami telefonicznymi, systemami zamków elektronicznych, zarządzania zużyciem energii i Pay-TV-Video. |
A. ReHot.
B. Fidelio Front Office.
C. Tour Manager.
D. Galileo International.
Realizacja usług w recepcji
Bez względu na typ, każdy hotel powinien mieć
A. możliwość dostępu do Internetu w każdej jednostce mieszkalnej
B. wyznaczone pomieszczenia dla palących
C. strefę odnowy biologicznej
D. sale wielofunkcyjne, przystosowane do specyfiki obiektu
Realizacja usług w recepcji
Jakim rodzajem promocji jest akcja hotelu, która polega na zaproszeniu przedstawicieli mediów oraz władz lokalnych na ceremonię otwarcia hotelowego SPA?
A. Public relations
B. Sprzedażą bezpośrednią
C. Reklamą
D. Promocją dodatkową
Realizacja usług w recepcji
Osoby często podróżujące narażone są przede wszystkim na zakażenie
A. włośnicą
B. żółtaczką wszczepienną typu B
C. gruźlicą
D. żółtaczką pokarmową typu A
Realizacja usług w recepcji
Służba pięter to grupa pracowników, której kluczowym zadaniem jest
A. obsługa gościa w recepcji hotelowej
B. przygotowanie jednostek mieszkalnych do sprzedaży
C. przynoszenie śniadań do pokoju gościa
D. opieka nad gościem w trakcie jego pobytu w hotelu
Realizacja usług w recepcji
W umowie typu allotment hotel udostępnia biurom podróży ustaloną ilość usług hotelowych o określonym standardzie oraz cenie, z możliwością
A. wyłącznie częściowej rezygnacji z usług w ustalonym terminie
B. pełnej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
C. częściowej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
D. częściowej lub całkowitej rezygnacji z usług w ustalonym terminie bez ponoszenia wydatków
Realizacja usług w recepcji
Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy podczas procedury check-out zdenerwowany gość informuje, że jego lot ma 10 godzin opóźnienia?
A. Pożegnać gościa z wyrazami ubolewania z powodu niesolidności przewoźników
B. Pożegnać gościa, zapraszając do ponownych odwiedzin hotelu
C. Zachęcić do ponownych wizyt w hotelu oraz skorzystania z transferu w przyszłości
D. Zaproponować usługę przechowania bagażu i skorzystania z części ogólnodostępnej
Realizacja usług w recepcji
W hotelu 3* usługa bagażowa jest
A. fakultatywna
B. komplementarna
C. sezonowa
D. odpłatna
Realizacja usług w recepcji
W hotelu planowane jest zorganizowanie kongresu pewnej partii politycznej. Dział zajmujący się konferencjami oraz bankietami powinien dostosować salę wielofunkcyjną na obrady. Jakie informacje powinien przygotować i przekazać recepcjonista dla tego działu?
A. Menu na kolację oraz typ usług dodatkowych
B. Metoda aranżacji sali oraz menu na kolację
C. Liczba uczestników oraz sposób aranżacji sali
D. Liczba uczestników oraz typ usług dodatkowych