Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 641
Realizacja usług w recepcji

Który element marketingu-mix zastosowało Biuro Podróży MAR-BUT z Warszawy, umieszczając billboardy o swojej ofercie przed wjazdem do centrum miasta?

A. Produkt.
B. Cenę.
C. Dystrybucję.
D. Promocję.
HGT.06 Pytanie 642
Realizacja usług w recepcji

Pranie, prasowanie, czyszczenie bielizny i odzieży gości obowiązuje w hotelach

A. tylko 5*
B. 1* i 2*
C. 2* i 3*
D. 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 643
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego Załącznika nr 1 do obwieszczenia, wskaż zgodną z wymaganiami kategoryzacyjnymi, minimalną powierzchnię mieszkalną pokoju 2-osobowego w motelu 2*.

Ilustracja do pytania 3
A. 10 m2
B. 14 m2
C. 12 m2
D. 16 m2
HGT.06 Pytanie 644
Realizacja usług w recepcji

Właściciel Motelu Matylda** zmienił wystrój hallu recepcyjnego. Jest to działanie w ramach strategii

A. produktu.
B. dystrybucji.
C. promocji.
D. ceny.
HGT.06 Pytanie 645
Realizacja usług w recepcji

Osobę niewidomą należy poinformować o usytuowaniu windy w hallu hotelowym. Który z wymienionych sposobów udzielenia informacji jest w tym przypadku właściwy?

A. Proszę skręcić w lewo obok stojaka z folderami.
B. Proszę przejść do końca korytarza i skręcić w stronę drzwi.
C. Proszę pójść 10 m prosto, a następnie skręcić w lewo.
D. Proszę skręcić w prawo obok szatni, a następnie przejść 3 m prosto.
HGT.06 Pytanie 646
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy o usposobieniu łagodnym, biernym, którego cechuje brak impulsywności i silne, wolno narastające reakcje uczuciowe, to

A. sangwinik.
B. melancholik.
C. ekstrawertyk.
D. choleryk.
HGT.06 Pytanie 647
Realizacja usług w recepcji

Do grupy hotelowych usług towarzyszących zalicza się

A. usługi rekreacyjne.
B. usługi fryzjerskie.
C. depozyt hotelowy.
D. budzenie.
HGT.06 Pytanie 648
Realizacja usług w recepcji

Do trwałych dyspozycji intelektualnych człowieka zalicza się

A. punktualność.
B. dyspozycyjność.
C. dyskrecję.
D. spostrzegawczość.
HGT.06 Pytanie 649
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych czynników spowoduje w sezonie letnim spadek popytu na usługi hotelu położonego w Łebie?

A. Informacja podana w mediach na temat inwazji komarów na polskim wybrzeżu.
B. Prognoza bezchmurnego i bezdeszczowego lata nad Bałtykiem.
C. Promocyjna cena noclegów przy pobycie dłuższym niż 7 dni.
D. Zmiana wystroju i wyposażenia pokoi hotelowych.
HGT.06 Pytanie 650
Realizacja usług w recepcji

Które z proponowanych ustawień mebli w sali konferencyjnej będzie odpowiednie na inaugurację kongresu, w którym weźmie udział około 100 osób?

Ilustracja do pytania 10
A. D.
B. A.
C. B.
D. C.
HGT.06 Pytanie 651
Realizacja usług w recepcji

Hotel nawiązał kontakty z przedstawicielami władz lokalnych i mediów w celu budowania tożsamości hotelu. Który instrument marketingowy zastosował hotel?

A. Public relations.
B. Reklamę.
C. Strategię mieszaną.
D. Sponsoring.
HGT.06 Pytanie 652
Realizacja usług w recepcji

Którą czynność wykonuje kelner z prawej strony gościa hotelowego?

A. Serwowanie potraw z półmiska.
B. Podawanie zupy w wazie.
C. Prezentowanie napojów alkoholowych.
D. Stawianie talerzyka na pieczywo.
HGT.06 Pytanie 653
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista Hotelu Forum ma wystawić gościowi płacącemu kartą fakturę VAT. Z których kolejno urządzeń skorzysta?

A. Kasa fiskalna, telefaks.
B. Terminal, kasa fiskalna.
C. Kasa fiskalna, terminal.
D. Telefaks, kasa fiskalna.
HGT.06 Pytanie 654
Realizacja usług w recepcji

Ile wyniesie łączna wartość brutto za usługi w przedstawionym kosztorysie, jeśli cena brutto jednej kolacji to 80 zł?

Ilustracja do pytania 14
A. 320 zł
B. 1 340 zł
C. 160 zł
D. 1 660 zł
HGT.06 Pytanie 655
Realizacja usług w recepcji

Wyposażenie węzła higieniczno-sanitarnego w płaszcz kąpielowy oraz wagę osobową jest obowiązkowe w hotelu

A. 2*
B. 5*
C. 4*
D. 3*
HGT.06 Pytanie 656
Realizacja usług w recepcji

W Hotelu Malwa zarezerwowano kilkudniowy pobyt dla grupy wyznawców hinduizmu. Które z wymienionych dań nie może znaleźć się w zaplanowanym dla nich menu?

A. Zapiekanka z bakłażanów.
B. Rostbef z ziemniakami.
C. Tortilla ze szpinakiem i pieczarkami.
D. Pierogi z soczewicą.
HGT.06 Pytanie 657
Realizacja usług w recepcji

Minimum usług gastronomicznych, które powinien świadczyć każdy hotel, obejmuje

A. podawanie śniadań, obiadów, kolacji lub obiadokolacji.
B. podawanie śniadań i sprzedaż gorących napojów przez całą dobę.
C. sprzedaż gorących i zimnych napojów oraz zimnych przekąsek przez całą dobę.
D. sprzedaż gorących napojów oraz zimnych przekąsek przez całą dobę.
HGT.06 Pytanie 658
Realizacja usług w recepcji

Befsztyk tatarski sporządza się

A. z wołowiny.
B. z wieprzowiny.
C. z cielęciny.
D. z baraniny.
HGT.06 Pytanie 659
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych informacji nie znajduje się w karcie pobytu?

A. Adres gościa hotelowego.
B. Nazwisko gościa hotelowego.
C. Numer pokoju i cena pokoju.
D. Data przyjazdu i wyjazdu.
HGT.06 Pytanie 660
Realizacja usług w recepcji

Pan Malinowski zarezerwował nocleg w Hotelu Agata*** w Bydgoszczy. Na potwierdzeniu zamieszczono skrót HB, który oznacza nocleg

A. bez wyżywienia.
B. ze śniadaniem i obiadokolacją.
C. ze śniadaniem.
D. ze śniadaniem, obiadem, kolacją.
HGT.06 Pytanie 661
Realizacja usług w recepcji

Aby zachęcić potencjalnych klientów do korzystania z usług restauracji hotelowej, należy zastosować

A. degustacje i pokazy.
B. rozdawanie darmowych próbek.
C. konkursy.
D. prezenty dla klientów.
HGT.06 Pytanie 662
Realizacja usług w recepcji

Okresowych kontroli obiektów hotelarskich, w zakresie spełniania wymagań kategoryzacyjnych co do wyposażenia i zakresu świadczonych usług, dokonuje

A. starosta.
B. marszałek województwa.
C. wojewoda.
D. prezydent miasta.
HGT.06 Pytanie 663
Realizacja usług w recepcji

Spadek popytu na wczasy w polskich górach może być spowodowany

A. wzrostem ilości ofert wczasów w Polsce.
B. wzrostem cen na wczasy za granicą.
C. dobrą prognozą pogody na wczasy w kraju.
D. spadkiem cen na wczasy w kurortach alpejskich.
HGT.06 Pytanie 664
Realizacja usług w recepcji

W Hotelu Luksus posiadającym 100 miejsc noclegowych w czerwcu sprzedano 1 500 miejsc. Stopień wykorzystania miejsc noclegowych wynosił

A. 50%
B. 15%
C. 48%
D. 20%
HGT.06 Pytanie 665
Realizacja usług w recepcji

Wartość wskaźnika Yeld przy średniej cenie za dobę w Hotelu Paradise wynoszącej 140 zł i średniej frekwencji 70%, to

A. 42 zł
B. 50 zł
C. 98 zł
D. 200 zł
HGT.06 Pytanie 666
Realizacja usług w recepcji

Osoba prowadząca hotel nie może odmówić przyjęcia na przechowanie papierów wartościowych, gotówki i innych cennych przedmiotów, gdy rzecz

A. jest zbyt dużej wartości.
B. jest źle zapakowana.
C. zajmuje zbyt dużo miejsca.
D. zagraża bezpieczeństwu.
HGT.06 Pytanie 667
Realizacja usług w recepcji

Tabela Frankfurcka określa

A. wysokość odszkodowania dla klientów w przypadku nienależytego wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych przez biuro podróży.
B. rodzaj i liczbę posiłków dla klientów przebywających na wczasach organizowanych przez biura podróży.
C. prawa i obowiązki pracowników zatrudnionych w branży turystycznej.
D. zasady postępowania pomiędzy hotelami a biurami podróży promujących harmonijną współpracę oraz unikanie potencjalnych nieporozumień i sporów.
HGT.06 Pytanie 668
Realizacja usług w recepcji

Pracownik zakładu hotelarskiego zauważył w holu hotelowym wypełnioną torbę plastikową. Co powinien zrobić?

A. Nie dotykać torby i powiadomić przełożonych.
B. Zanieść torbę do przechowalni bagaży.
C. Zajrzeć do wnętrza torby
D. Zanieść torbę do recepcji hotelowej.
HGT.06 Pytanie 669
Realizacja usług w recepcji

Powodem zagrożenia zwarciem instalacji elektrycznej w hotelu może być

A. zastosowanie uziemień gniazd w łazienkach i pokojach hotelowych.
B. podłączenie urządzeń elektrycznych o wysokim napięciu.
C. podłączenie wielu urządzeń elektronicznych o napięciu 230 W.
D. zastosowanie gniazd z klapką ochronną.
HGT.06 Pytanie 670
Realizacja usług w recepcji

Istotnym elementem przy ocenie uciążliwości pracy związanej z przenoszeniem ciężkich przedmiotów jest

A. stanowisko osoby przenoszącej ciężar.
B. stosunek kierownika do pracownika i jakość uchwytów.
C. liczba powtórzeń danej czynności.
D. masa i ciężar przedmiotu.
HGT.06 Pytanie 671
Realizacja usług w recepcji

W trakcie meldowania gość hotelowy miał krwotok z nosa. Co powinien zrobić recepcjonista?

A. Zakryć kocem, z boku ułożyć butelki z gorącą wodą, aby nie dotykały skóry.
B. Stosować okłady z zimnej wody na plecy i szyję, a także na kilka sekund przykładać je na kark i nasadę nosa.
C. Położyć osobę w pozycji leżącej z podniesionymi nogami do góry.
D. Stosować okłady z ciepłej wody na plecy i szyję, a także na kilka sekund przykładać je na kark i nasadę nosa.
HGT.06 Pytanie 672
Realizacja usług w recepcji

W trakcie wymeldowywania gość hotelowy doznał udaru mózgu. W sytuacji, gdy jest przytomny, recepcjonista powinien

A. podawać do picia mleko oraz obserwować kolor skóry twarzy.
B. posadzić gościa na krześle z głową odchyloną do tyłu.
C. ułożyć gościa głową i ramionami w dół, rozluźnić ciasną odzież i rozpocząć sztuczne oddychanie.
D. ułożyć gościa z głową i ramionami nieco uniesionymi i podpartymi, odchylając głowę na jedną stronę, rozluźnić ciasną odzież i wezwać pogotowie.
HGT.06 Pytanie 673
Realizacja usług w recepcji

Hotel Margerytka posiada 120 pokoi. Ile wynosi zdolność eksploatacyjna tego hotelu w miesiącu kwietniu?

A. 3 630 pokoi.
B. 3 000 pokoi.
C. 3 720 pokoi.
D. 3 600 pokoi.
HGT.06 Pytanie 674
Realizacja usług w recepcji

Działalność polegająca na udzielaniu gościny w celach zarobkowych to

A. hotelarstwo.
B. usługi hotelarskie.
C. turystyka.
D. usługi turystyczne.
HGT.06 Pytanie 675
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy, który wszedł do hotelu "prosto z ulicy", bez wcześniejszej rezerwacji, to

A. walk in.
B. rezydent.
C. no show.
D. passant.
HGT.06 Pytanie 676
Realizacja usług w recepcji

Obiekty zlokalizowane poza obszarami zabudowanymi, przy szlakach turystycznych, świadczące minimalny zakres usług związanych z pobytem klientów, to

A. schroniska.
B. motele.
C. pensjonaty.
D. kempingi.
HGT.06 Pytanie 677
Realizacja usług w recepcji

Obiekty posiadające co najmniej 10 pokoi, w tym większość miejsc w pokojach jedno-i dwuosobowych, to

A. hotele.
B. schroniska.
C. pensjonaty.
D. kempingi.
HGT.06 Pytanie 678
Realizacja usług w recepcji

Domy wycieczkowe to obiekty posiadające co najmniej 30 miejsc noclegowych, dostosowane do samoobsługi oraz świadczące

A. dla swoich klientów całodzienne wyżywienie.
B. szeroki zakres usług związanych z pobytem klientów.
C. minimalny zakres usług związanych z pobytem klientów.
D. dla swoich klientów usługi noclegowe i gastronomiczne.
HGT.06 Pytanie 679
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych obiektem hotelarskim nie jest

A. pole biwakowe.
B. dom wycieczkowy.
C. szkolne schronisko młodzieżowe.
D. kemping.
HGT.06 Pytanie 680
Realizacja usług w recepcji

Wskaż obiekty hotelarskie, dla których ustalono trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi.

A. Schroniska młodzieżowe i pola biwakowe.
B. Domy wycieczkowe i schroniska młodzieżowe.
C. Schroniska i domy wycieczkowe.
D. Pola biwakowe i kempingi.