Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 641
Realizacja usług w recepcji
A. Schroniska młodzieżowe i domy wycieczkowe.
B. Kempingi i schroniska młodzieżowe.
C. Domy wycieczkowe i schroniska.
D. Schroniska i kempingi.
HGT.06 Pytanie 642
Realizacja usług w recepcji
Jak powinien działać recepcjonista, gdy żona gościa hotelowego skontaktuje się telefonicznie z prośbą o przekazanie mężowi istotnej wiadomości?
A. Zanotować szczegóły na formularzu message i poinformować gościa o wiadomości
B. Przekazać wiadomość ustnie osobie towarzyszącej gościowi
C. Zadzwonić do gościa i przekazać informację z pamięci
D. Zanotować szczegóły na formularzu message i dodać do dokumentacji hotelowej
HGT.06 Pytanie 643
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument stanowi potwierdzenie rezerwacji jednostki noclegowej dla gościa w hotelu?
A. Formularz rezerwacyjny
B. Harmonogram rezerwacji
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Dokument rezerwacyjny
HGT.06 Pytanie 644
Realizacja usług w recepcji
Przyrost liczby zagranicznych gości w krajowych hotelach obserwuje się w przypadku
A. obniżenia podatków bezpośrednich
B. spadku wartości polskiej waluty
C. wzrostu wartości polskiej waluty
D. wzrostu podatków bezpośrednich
HGT.06 Pytanie 645
Realizacja usług w recepcji
Dla niewielkiego hotelu najlepszym rozwiązaniem do realizacji rezerwacji usług w odpowiedzi na otrzymane zamówienie jest
A. turystyczna wyszukiwarka internetowa
B. portal społecznościowy zakupów grupowych
C. program komputerowy dla hoteli
D. globalny portal rezerwacyjny
HGT.06 Pytanie 646
Realizacja usług w recepcji
Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu kategorii 5* o 100 jednostkach mieszkalnych.
Lp. | WYMAGANIA | ***** | **** | *** | ** | * |
---|---|---|---|---|---|---|
III. Podstawowe elementy dotyczące funkcji, programu obsługowego i użytkowości obiektu | ||||||
24. | Hall recepcyjny: | |||||
1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 j.m. | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 | |
2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej j.m. powyżej 50 | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
A. 120 m2
B. 90 m2
C. 80 m2
D. 50 m2
HGT.06 Pytanie 647
Realizacja usług w recepcji
Do obiektu hotelowego przybyło małżeństwo z dwiema córkami w wieku 8 i 16 lat. Ile kart pobytu wyda pracownik recepcji?
A. 1
B. 2
C. 3
D. 4
HGT.06 Pytanie 648
Realizacja usług w recepcji
Pensjonat to obiekt, który musi mieć przynajmniej:
A. 10 jednostek mieszkalnych i świadczący usługi żywieniowe
B. 7 jednostek mieszkalnych i świadczący usługi rekreacyjne
C. 7 jednostek mieszkalnych i świadczący usługi żywieniowe
D. 10 jednostek mieszkalnych i świadczący usługi rekreacyjne
HGT.06 Pytanie 649
Realizacja usług w recepcji
Jakich z wymienionych usług nie muszą świadczyć motele 4* i 5*?
A. Sprzedaży lub dostarczania kosmetyków i artykułów higieny osobistej (co najmniej szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia)
B. W obszarze odnowy biologicznej: basenów, saun, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – przynajmniej dwóch rodzajów usług
C. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakterystyki obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych
D. Usług związanych z praniem, prasowaniem oraz czyszczeniem odzieży i bielizny gości
HGT.06 Pytanie 650
Realizacja usług w recepcji
Jaką minimalną powierzchnię musi mieć pokój dwuosobowy w hotelu ***?
A. 8 m2
B. 12 m2
C. 14 m2
D. 10 m2
HGT.06 Pytanie 651
Realizacja usług w recepcji
Podstawowe wyposażenie pokoju hotelowego w kategorii 1* - 3* zawiera między innymi:
A. wieszak ścienny, oświetlenie ogólne, fotele, krzesła
B. biurko, fotele, lustro
C. wieszak ścienny, nocny stolik, lustro
D. stolik okolicznościowy, łóżko, bagażnik, krzesło
HGT.06 Pytanie 652
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który zarezerwował dla biura podróży ustaloną liczbę miejsc noclegowych na określony czas, z uwzględnieniem prawa biura podróży do wcześniejszego anulowania rezerwacji, dokonał tego na podstawie
A. allotmentu
B. timesharingu
C. czarteru
D. overbookingu
HGT.06 Pytanie 653
Realizacja usług w recepcji
Kto jest odbiorcą raportu o stanie pokoi, który przygotowuje recepcjonista pracujący na nocnej zmianie?
A. Przełożonego służby parterowej
B. Kierownika służby pięter
C. Księgowej w dziale rozliczeń
D. Szefa pionu technicznego
HGT.06 Pytanie 654
Realizacja usług w recepcji
Czym jest wstawka?
A. łóżko składane i ruchome dostawiane w jednoosobowym pokoju
B. posiłek serwowany pomiędzy śniadaniem a lunchem
C. usytuowany w hotelowym pokoju odpłatny i samoobsługowy punkt sprzedaży
D. prezent dla gościa umieszczany w lokalu mieszkalnym
HGT.06 Pytanie 655
Realizacja usług w recepcji
Jaką dokumentację powinien sporządzić recepcjonista, który wprowadza rezerwację, aby zanotować szczegóły związane z pobytem gościa w hotelu?
A. Formularz rezerwacji
B. Grafik usług dodatkowych
C. Kartę rejestracyjną
D. Kartę pobytu
HGT.06 Pytanie 656
Realizacja usług w recepcji
Które usługi może zaoferować recepcjonista młodym kobietom, jeżeli przyjechały zrelaksować się w hotelu i przy okazji zwiedzić miasto?
Hotel oferuje swoim Gościom wiele usług, które zapewnią miłe chwile dla ciała i ducha. Na życzenie Gości oferujemy:
|
A. Usługę depozytową i bezpłatne WiFi.
B. Centrum SPA i wynajem samochodu.
C. Usługę budzenia i koloryzację włosów.
D. Masaż twarzy i usługę pralniczą.
HGT.06 Pytanie 657
Realizacja usług w recepcji
Jaką minimalną powierzchnię należy zapewnić dla pokoju jednoosobowego w hotelu 4*?
A. 14m2
B. 12m2
C. 8m2
D. 10m2
HGT.06 Pytanie 658
Realizacja usług w recepcji
W przypadku wystąpienia pożaru przed dotarciem straży pożarnej, goście hotelowi powinni przede wszystkim przestrzegać poleceń
A. strażaka, który jest gościem w hotelu
B. przechodniów
C. osób, które przybyły z zewnątrz, aby udzielić wsparcia
D. personelu hotelowego
HGT.06 Pytanie 659
Realizacja usług w recepcji
W jakiej kategorii hoteli wymagana jest usługa bagażowa?
A. od 4* do 5*
B. od 2* do 5*
C. od 1* do 5*
D. od 3* do 5*
HGT.06 Pytanie 660
Realizacja usług w recepcji
Do hotelu przybył znany aktor bez wcześniejszej rezerwacji. Którą grupę pracowników powinien poinformować recepcjonista o przybyciu gościa oraz zamówionych usługach?
A. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej
B. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej
C. Księgowości, gastronomii, działu technicznego
D. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości
HGT.06 Pytanie 661
Realizacja usług w recepcji
GUS ogłosił wzrost dochodów osób najzamożniejszych. Jakie działania powinien podjąć hotel w tej sytuacji?
A. zmniejszyć liczbę apartamentów w hotelu
B. rozszerzyć możliwości hotelu
C. obniżyć ceny usług
D. Zwiększyć atrakcyjność oferty usługowej
HGT.06 Pytanie 662
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w hotelu w Krakowie, grupa turystów poprosiła o przedstawienie propozycji jednodniowej wycieczki po mieście i okolicy. Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?
Twierdza Kłodzko Wambierzyce - Bazylika, ruchoma szopka. Góry Stołowe - Błędne Skały lub Szczeliniec. | Rynek Główny - Sukiennice, Kościół Mariacki. Kopalnia Soli w Wieliczce. | Góry Świętokrzyskie - Jaskinia Raj Góra Zamkowa - ruiny zamku w Chęcinach. | Kazimierz Dolny zwany „Perłą nad Wisłą". Góra Trzech Krzyży. |
A. | B. | C. | D. |
A. C.
B. D.
C. A.
D. B.
HGT.06 Pytanie 663
Realizacja usług w recepcji
Zakończenie procedury następuje poprzez otwarcie rachunku dla gościa
A. przyjęcia gościa
B. anulowania rezerwacji
C. opłacenia pobytu
D. wyjazdu gościa
HGT.06 Pytanie 664
Realizacja usług w recepcji
Przyjmując gościa w hotelu, recepcjonista powinien poprosić o uzupełnienie formularza
A. rejestracyjnej
B. hotelowej
C. pobytu
D. lojalnościowej
HGT.06 Pytanie 665
Realizacja usług w recepcji
Usługa dostarczania kwiatów lub kwiaciarnia jest oferowana w hotelach o kategorii
A. wyłącznie 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. 4* i 5*
D. 2*, 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 666
Realizacja usług w recepcji
W jakich typach hoteli gość ma możliwość skorzystania z usługi prania?
A. 2*, 3*, 4* oraz 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. 1*, 2*, 3*, 4* oraz 5*
D. 1*, 2* oraz 3*
HGT.06 Pytanie 667
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót IH&RA?
A. Międzynarodowe Związek Hotelarzy
B. Międzynarodowe Zrzeszenie Hotelarzy i Restauratorów
C. Międzynarodowe Stowarzyszenie Restauratorów
D. Międzynarodowe Zrzeszenie Kucharzy oraz Restauratorów
HGT.06 Pytanie 668
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacjami Ministra Gospodarki i Pracy, każdemu hotelowi, niezależnie od klasy, przysługuje obowiązek zapewnienia usługi, która jest
A. usługa motoryzacyjna
B. podawanie śniadań
C. sprzedaż kwiatów
D. sprzedaż kosmetyków
HGT.06 Pytanie 669
Realizacja usług w recepcji
Kwiaciarnia lub opcja dostarczania kwiatów powinna być dostępna w hotelach o klasie:
A. 4* i 5*
B. 5*
C. 4*
D. 3* i 4*
HGT.06 Pytanie 670
Realizacja usług w recepcji
Jakiego narzędzia marketingowego użył hotel, wywieszając reklamę o ofercie na dworcu kolejowym?
A. Produkt
B. Promocja
C. Cena
D. Dystrybucja
HGT.06 Pytanie 671
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami o usługach turystycznych, obiekty, które dysponują minimum 7 pokojami i oferują całodzienne wyżywienie dla swoich gości, to
A. motele
B. schroniska młodzieżowe
C. domy wycieczkowe
D. pensjonaty
HGT.06 Pytanie 672
Realizacja usług w recepcji
Według klasyfikacji Światowej Organizacji Turystyki, podróże ludzi z Podhala po Mazurach określamy jako turystykę
A. krajową
B. wyjazdową
C. międzynarodową
D. przyjazdową
HGT.06 Pytanie 673
Realizacja usług w recepcji
Pojazdy hotelowe, które umożliwiają transport osób oraz rzeczy, a także oferują noclegi w miejscach bez odpowiedniej bazy noclegowej, to
A. rotele
B. aquatele
C. botele
D. flytele
HGT.06 Pytanie 674
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w pensjonacie studenci zwrócili się do recepcji z prośbą o przygotowanie oferty na spędzenie czasu wolnego. Pracownik recepcji stworzył listę najważniejszych atrakcji oraz pomników przyrody, podając ich lokalizację. Recepcjonista przekazał gościom informacje
A. turystycznej
B. kulturalnej
C. użytkowej
D. hotelowej
HGT.06 Pytanie 675
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego pisma określ, w którym dniu najpóźniej recepcjonista był zobowiązany do potwierdzenia zamówionych usług, jeżeli korespondencja odbywała się drogą elektroniczną?
Jan Kowalski ul. Targowa 123 00-250 Warszawa tel. +48 224 885 023 kom. 666 388 845 e-mail: [email protected] | Warszawa, 13.03.2016 r. |
Hotel Zamkowy*** ul. Wawelska 1 31-052 Kraków | |
Proszę o zarezerwowanie dla mnie i mojej żony dwuosobowego pokoju z widokiem na Wawel w terminie od 24 do 26.09.2016 r. W ciągu całego pobytu będziemy korzystać z całodziennego wyżywienia. Śniadania proszę serwować do pokoju. Przyjedziemy samochodem, więc proszę o przygotowanie miejsca parkingowego. Koszty pobytu ureguluję kartą płatniczą w dniu wyjazdu. | |
Łączę pozdrowienia Jan Kowalski |
A. 16.03.2016 r.
B. 14.03.2016 r.
C. 27.03.2016 r.
D. 20.03.2016 r.
HGT.06 Pytanie 676
Realizacja usług w recepcji
Jaką sekcję organizacyjną musi powiadomić pracownik obsługujący rezerwację gościa z cukrzycą?
A. Służbę parterową
B. Gastronomię
C. Recepcję
D. Housekeeping
HGT.06 Pytanie 677
Realizacja usług w recepcji
Do działań reklamowych związanych z obiektem hotelowym nie zalicza się
A. umieszczenie tablicy informacyjnej o ofercie przy drodze dojazdowej
B. współpraca z lokalnym biurem podróży w zakresie promocji obiektu
C. zmiana wystroju wnętrza obiektu
D. wprowadzenie specjalnych cen dla seniorów
HGT.06 Pytanie 678
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, odbierając laptop od gościa na przechowanie, powinien wypełnić odpowiedni kwit
A. skrytkowy
B. depozytowy
C. rozliczeniowy
D. bagażowy
HGT.06 Pytanie 679
Realizacja usług w recepcji
Który z dodatków usługowych oferowanych gościom w hotelach najczęściej jest włączony w cenę podstawowych usług?
A. Usługa pralni, informacja turystyczna, nocleg z wyżywieniem śniadaniowym
B. Usługa dostarczania posiłków do pokoju, zapewnienie pierwszej pomocy, możliwość korzystania z faksu
C. Usługa transportu bagażu, dostęp do mini baru, usługi wellness
D. Usługa pobudki, depozyt w hotelu, przechowalnia bagażu
HGT.06 Pytanie 680
Realizacja usług w recepcji
Osoba planująca zorganizowanie szkolenia w hotelu wymaga od pracownika recepcji przede wszystkim informacji dotyczących
A. cen wynajmu sal wielofunkcyjnych
B. wydatków związanych z korzystaniem z systemu tłumaczeń symultanicznych
C. dodatkowych usług oferowanych przez hotel
D. oferty menu restauracji hotelowej dla grup biznesowych