Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. Dodatkowy koc
B. Skrytkę depozytową
C. Wymianę ręczników
D. Jazdę konno w terenie
Realizacja usług w recepcji
Okresowe inspekcje obiektów hotelowych, dotyczące spełniania wymogów kategoryzacji w zakresie wyposażenia oraz świadczonych usług, przeprowadza
A. wojewoda
B. marszałek województwa
C. prezydent miasta
D. starosta
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami o usługach turystycznych, domy wycieczkowe to obiekty oferujące minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości, przystosowane do samoobsługi?
A. umożliwiające przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
B. usytuowane przy trasach turystycznych
C. umiejscowione w terenach zabudowanych, dysponujące co najmniej 30 pokojami
D. posiadające co najmniej 30 miejsc noclegowych
Realizacja usług w recepcji
Do hotelu przybył znany aktor bez wcześniejszej rezerwacji. Którą grupę pracowników powinien poinformować recepcjonista o przybyciu gościa oraz zamówionych usługach?
A. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości
B. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej
C. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej
D. Księgowości, gastronomii, działu technicznego
Realizacja usług w recepcji
Według klasyfikacji Światowej Organizacji Turystyki, podróże ludzi z Podhala po Mazurach określamy jako turystykę
A. krajową
B. międzynarodową
C. wyjazdową
D. przyjazdową
Realizacja usług w recepcji
Wskaż usługę, która jest oferowana w hotelu bezpłatnie na prośbę gości.
A. Zamówienie jedzenia do pokoju
B. Korzystanie z usług wellness
C. Pranie odzieży
D. Zamówienie taksówki
Realizacja usług w recepcji
Para małżeńska postanowiła spędzić wakacje w znanym uzdrowisku, wybierając gotowe pakiety: dla niej "W objęciach natury" oraz dla niego "Na lądzie, morzu i w powietrzu". Które jednostki organizacyjne hotelu, które są odpowiedzialne za przygotowanie tych pakietów, powinny zostać poinformowane o przyjeździe gości?
A. Dział rekreacji, centrum biznesu
B. Odnowa biologiczna, dział rekreacji
C. Dział marketingu, gastronomia
D. Dział techniczny, odnowa biologiczna
Realizacja usług w recepcji
W planach jest uroczyste otwarcie nowego obiektu hotelowego "Wodnik". Który sposób promocji powinien być wybrany przez ten hotel, żeby informacja o nowym miejscu dotarła do jak najszerszego grona potencjalnych gości?
A. Wydruki na plakatach
B. Reklama w internecie
C. Materiały reklamowe w formie folderów
D. Rozpowszechnianie ulotek
Realizacja usług w recepcji
Rodzina z dziećmi, odpoczywająca w pensjonacie, postanowiła udać się na wycieczkę o poranku i informuje, że zabierze ze sobą śniadanie. Która sugestia ze strony recepcji będzie najbardziej odpowiednia dla gości?
A. Dostarczenie śniadania do pokoju wieczorem, w dniu poprzedzającym wycieczkę
B. Zachęta do skorzystania z bufetu śniadaniowego w restauracji
C. Dostarczenie śniadania na wózku serwisowym rano przed wyjazdem
D. Przygotowanie paczek śniadaniowych dla gości tuż przed wyjściem
Realizacja usług w recepcji
Obiekt noclegowy, który prezentuje swoje usługi na platformie społecznościowej, wykorzystuje strategię
A. promocji
B. dystrybucji
C. produktu
D. cen
HGT.06 Pytanie 651
Realizacja usług w recepcji
W trakcie typowej procedury zameldowania pracownik recepcji przygotowuje zestaw dokumentów dotyczących przyjęcia gościa. Należy do nich karta rejestracyjna oraz
A. kwit skrytki sejfowej oraz karta obciążeniowa
B. kwit depozytowy i zapis w książce rejestracyjnej
C. kwit parkingowy i wstępny rachunek
D. karta pobytu i zapis w księdze rejestracyjnej
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie analizy rachunku wstępnego wskaż kwotę, którą należy przedstawić gościowi do akceptacji.
| Rachunek wstępny | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Lp. | Nazwa usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa brutto w zł | Wartość usługi brutto w zł |
| 1 | Nocleg | doba | 5 | 150 | |
| 2 | Kolacja | szt. | 10 | 40 | |
| 3 | Parking | doba | 5 | 20 | |
| Razem: | |||||
A. 1 150 zł
B. 1 350 zł
C. 1 250 zł
D. 1 050 zł
Realizacja usług w recepcji
Przedstawiony fragment dokumentu hotelowego, przygotowany przez recepcjonistę dla gościa, to
| Lp. | Nazwa towaru lub usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość sprzedaży netto w zł | Podatek VAT | Wartość sprzedaży brutto w zł | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Stawka % | Kwota w zł | |||||||
| 1. | Nocleg | doba | 2 | 92,60 | 185,19 | 8 | 14.81 | 200,00 |
A. dowód wpłaty.
B. kosztorys.
C. faktura.
D. rachunek wstępny.
Realizacja usług w recepcji
Łączna wartość zamówionych usług hotelowych wynosi 1 500,00 zł. Podaj kwotę, jaką powinien uiścić gość w dniu opuszczenia hotelu, jeżeli dokonał wpłaty zaliczki w wysokości 40%.
A. 2 100,00 zł
B. 600,00 zł
C. 900,00 zł
D. 1 500,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę za nocleg uiści gość, który spędzi w hotelu 4 noce, jeśli cena za pierwszą noc wynosi 200,00 zł, a rabat na drugą oraz kolejne noce to 20%?
A. 760,00 zł
B. 840,00 zł
C. 640,00 zł
D. 680,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument recepcjonista przekaże osobie zamawiającej po zakończeniu pobytu grupy gości w hotelu, aby umożliwić dokonanie płatności przelewem?
A. Fakturę pro forma
B. Rachunek wstępny
C. Notę obciążeniową
D. Fakturę
Realizacja usług w recepcji
Średni koszt jednostki mieszkalnej wynosi 200 zł, a uzyskany wskaźnik Yield to 150 zł. Jakie można wysunąć wnioski na temat funkcjonowania hotelu na podstawie tych informacji?
A. Średnia liczba gości w hotelu była niska
B. Hotel osiągnął duży zysk i ma możliwość rozszerzenia swojej oferty
C. Średnia liczba gości w hotelu była wysoka
D. Hotel osiągnął niewielki zysk i potrzebuje intensywnej sprzedaży
Realizacja usług w recepcji
W recepcji hotelowej, bez względu na klasę, dla gości są dostępne:
A. telefon i faks
B. internet i drukarka
C. komputer i drukarka
D. telefon i internet
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót TQM?
A. system kontroli zewnętrznej
B. Kompleksowe Zarządzanie Jakością
C. duńską sieć hotelową
D. Towarzystwo Krzewienia Kultury Fizycznej
Realizacja usług w recepcji
Klient złożył pisemne zamówienie na usługi noclegowe, w którym wskazał numer karty kredytowej oraz zaplanował przyjazd do hotelu do godziny 1600. W wyznaczonym czasie jednak nie dotarł do obiektu. Do kiedy recepcjonista powinien zatrzymać pokój i jakie czynności związane z kosztami powinien podjąć?
A. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
Realizacja usług w recepcji
Zarząd Hotelu Amber zorganizował zebranie dla swoich pracowników oraz przedstawicieli lokalnych mediów. Dyrektor podsumował rezultaty ostatniego kwartału i poinformował o planach firmy na nadchodzący czas. Jakiego narzędzia marketingowego użył dyrektor?
A. Reklama
B. Lobbing
C. Public relations
D. Promocja sprzedaży
Realizacja usług w recepcji
Grupa narciarzy zmieniła datę pobytu w hotelu z grudnia na styczeń. Jak wpłynie to na sezonowy wskaźnik zajętości pokoi?
A. Nie wpłynie to na wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim
B. W sezonowym wskaźniku wykorzystania bazy nastąpi wzrost w rozpoczynającym się roku, a w roku kończącym się dojdzie do spadku
C. W sezonowym wskaźniku wykorzystania bazy nastąpi wzrost w kończącym się roku, a w roku przyszłym dojdzie do spadku
D. Wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim zmniejszy się
Realizacja usług w recepcji
Wskaż kwotę podatku, którą powinien recepcjonista wpisać w brakujące pole faktury, rozliczając koszty podanej usługi.
| Nazwa usługi | Jednostka miary | Ilość | Cena jednostkowa netto, zł | Wartość netto, zł | Podatek VAT, % | Kwota podatku, zł | Wartość brutto, zł |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jazda konna | 30 min. | 2 | 65,04 | 130,08 | 23 | 160,00 |
A. 30,02 zł
B. 13,09 zł
C. 11,85 zł
D. 29,92 zł
HGT.06 Pytanie 664
Realizacja usług w recepcji
Działalność związana z zapewnianiem noclegów w celu osiągnięcia zysku to
A. turystyka
B. usługi turystyczne
C. hotelarstwo
D. usługi hotelarskie
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie promocyjne hotelu można zakwalifikować do marketingu bezpośredniego?
A. udzielanie rabatów przy dłuższych pobytach
B. świadczenie podstawowych usług w obiekcie
C. eksponowanie oferty hotelowej na stronie internetowej www
D. proponowanie upominków reklamowych z logotypem hotelu
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników recepcji dużego hotelu wykonuje usługę wake up call?
A. Osoba informacyjna
B. Relacje z gośćmi
C. Telefonista
D. Kierownik zmiany
Realizacja usług w recepcji
Obiekty strzeżone, które oferują noclegi w namiotach, campobusach oraz przyczepach samochodowych według ustawy o usługach turystycznych kwalifikują się jako kempingi, gdy
A. oferują szeroki wachlarz usług związanych z pobytem gości
B. zapewniają minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości
C. umożliwiają przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
D. są przystosowane do samoobsługi gości
Realizacja usług w recepcji
Wskaź organizację zajmującą się hotelarstwem, której celami są między innymi przyznawanie szczególnych nagród obiektom hotelowym osiągającym najwyższe standardy w danej kategorii oraz organizacja konkursów dla uczniów szkół związanych z hotelarstwem?
A. Polskie Zrzeszenie Hoteli
B. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki
C. Polska Izba Hotelarstwa
D. Izba Gospodarcza Polskiego Zrzeszenia Hoteli
Realizacja usług w recepcji
Nie należy do składu zespołu recepcyjnego
A. sejf
B. centrala telefoniczna
C. pokój bagażowy
D. infokiosk
Realizacja usług w recepcji
Całodobowa obsługa bagażu jest standardem w hotelach o kategorii
A. l*-5*
B. 2*-5*
C. 3*-5*
D. 4*-5*
Realizacja usług w recepcji
Osobą, która charakteryzuje się mało aktywnym temperamentem, jest emocjonalnie stabilna, słabo reaguje na bodźce, ale jest wytrwała i konsekwentna w uczuciach, jest
A. melancholik
B. sangwinik
C. choleryk
D. flegmatyk
HGT.06 Pytanie 672
Realizacja usług w recepcji
Hotel zrealizował zamówienie na zorganizowanie 3-dniowego pobytu dla renomowanego reżysera z Francji. O tym, czy nadać mu status gościa specjalnego - VIP, powinien zadecydować
A. menadżer recepcji
B. concierge
C. dyrektor hotelu
D. recepcjonista dyspozytor
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę należy wykorzystać w celu obróbki jaj w hotelowej restauracji, jeśli mają być one stosowane w potrawach na surowo?
A. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. poniżej 60 °C przez 20 sekund
B. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. powyżej 90 °C przez 10 sekund
C. Wypłukać jaja roztworem wodnym dużej ilości octu
D. Dokładnie przepłukać jaja zimną wodą
Realizacja usług w recepcji
Dokumentem końcowego rozliczenia gościa za nocleg w hotelu jest
A. kwit awizo
B. rachunek wstępny
C. faktura
D. zaliczka
Realizacja usług w recepcji
System, którego celem jest identyfikacja oraz oszacowanie poziomu ryzyka zagrożeń dotyczących bezpieczeństwa żywności w kontekście jej jakości zdrowotnej oraz eliminacja lub minimalizacja tych zagrożeń, nazywa się:
A. TQM
B. HACCP
C. GHP
D. QACP
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest zadanie aperitifu?
A. stymulowanie apetytu
B. wsparcie procesu trawienia
C. zaspokojenie pragnienia
D. uwydatnienie smaku
Realizacja usług w recepcji
Kiedy klient wybiera dania oraz napoje z menu, a następnie po złożeniu zamówienia jest obsługiwany w sposób osobisty, wskazuje to na zastosowanie obsługi
A. room service
B. bufetowej
C. bankietowej
D. a'la carte
Realizacja usług w recepcji
Jakie mogą być przyczyny, dla których pensjonat ogranicza oferowanie dodatkowych darmowych usług?
A. Zwiększenie przychodów gości
B. Zmniejszenie przychodów gości
C. Zmniejszenie kosztów pracowników
D. Zwiększenie kosztów pracowników
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista powinien zrealizować na prośbę gościa: rezerwację noclegów w hotelu, zakup biletów lotniczych u wybranego przewoźnika do lokalizacji hotelu oraz nabycie karnetu do teatru w mieście, gdzie znajduje się obiekt. W którym z wymienionych systemów recepcjonista nie może zarezerwować wszystkich usług dla gościa?
A. Opera.
B. Amadeus.
C. Galileo.
D. Sabre.
HGT.06 Pytanie 680
Realizacja usług w recepcji
Integralnym aspektem procedury rejestracji gościa w hotelu jest
A. wsparcie przy bagażu
B. wydanie klucza
C. określenie zakresu płatnych usług
D. zgromadzenie opłat od gościa