Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 641
Realizacja usług w recepcji

Czym jest SWOT?

A. analiza zdolności płatniczej.
B. Międzynarodowa Organizacja Turystyki.
C. Międzynarodowa Organizacja Operatorów Turystyki.
D. ocena mocnych i słabych aspektów firmy oraz możliwości i ryzyk.
HGT.06 Pytanie 642
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest wartość wskaźnika RevPar dla hotelu "Zosieńka", jeżeli średni poziom frekwencji wynosi 60%, a przeciętna cena za nocleg to 240,00 zł?

A. 72,00 zł
B. 144,00 zł
C. 96,00 zł
D. 120,00 zł
HGT.06 Pytanie 643
Realizacja usług w recepcji

Przyrost liczby zagranicznych gości w krajowych hotelach obserwuje się w przypadku

A. spadku wartości polskiej waluty
B. wzrostu wartości polskiej waluty
C. wzrostu podatków bezpośrednich
D. obniżenia podatków bezpośrednich
HGT.06 Pytanie 644
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, miejsca bez nadzoru, gdzie można nocować w namiotach, to

A. stanice
B. campingi
C. pola biwakowe
D. pola namiotowe
HGT.06 Pytanie 645
Realizacja usług w recepcji

Wykorzystanie programu lojalnościowego w miejskim hotelu, zlokalizowanym w pobliżu strefy ekonomicznej, stanowi metodę na przyciągnięcie

A. gości biznesowych.
B. uczniów.
C. rodzin z dziećmi.
D. grup turystycznych.
HGT.06 Pytanie 646
Realizacja usług w recepcji

Gość przybył do hotelu 20 marca, a następnego dnia umieścił laptopa w sejfie hotelowym na dwie doby. Jaką datę powinien wpisać recepcjonista na kwicie depozytowym?

A. 21 marca
B. 20 marca
C. 22 marca
D. 23 marca
HGT.06 Pytanie 647
Realizacja usług w recepcji

Pensjonat to obiekt, który musi mieć przynajmniej:

A. 7 jednostek mieszkalnych i świadczący usługi rekreacyjne
B. 10 jednostek mieszkalnych i świadczący usługi rekreacyjne
C. 7 jednostek mieszkalnych i świadczący usługi żywieniowe
D. 10 jednostek mieszkalnych i świadczący usługi żywieniowe
HGT.06 Pytanie 648
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien zostać przesłany do klienta, aby poinformować go o dacie rezerwacji, typie pokoju oraz jego kosztach?

A. Propozycję hotelu
B. Cennik pokoi
C. Wstępny rachunek
D. Potwierdzenie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 649
Realizacja usług w recepcji

Osoby często podróżujące narażone są przede wszystkim na zakażenie

A. gruźlicą
B. włośnicą
C. żółtaczką pokarmową typu A
D. żółtaczką wszczepienną typu B
HGT.06 Pytanie 650
Realizacja usług w recepcji

Pan Nowak dokonał telefonicznej rezerwacji pokoju hotelowego, informując, że potwierdzi ją na piśmie w przeciągu tygodnia. Jaką rezerwację zaakceptował recepcjonista?

A. Wstępną
B. Kredytową
C. Potwierdzoną
D. Gwarantowaną
HGT.06 Pytanie 651
Realizacja usług w recepcji

Menu przeznaczone dla seniorów oraz kierowców powinno obejmować dania

A. ostre i smażone
B. wyłącznie z warzyw, owoców i jajek
C. lekkie, nie wywołujące wzdęć
D. łatwe do strawienia, artystycznie podane
HGT.06 Pytanie 652
Realizacja usług w recepcji

W hotelu "Albatros" dysponującym 60 miejscami noclegowymi, w czerwcu sprzedano 900 noclegów. Jaki był stopień wykorzystania miejsc hotelowych?

A. 15%
B. 55%
C. 50%
D. 48%
HGT.06 Pytanie 653
Realizacja usług w recepcji

Dokumentem tworzonym przez recepcjonistę dysponenta po przyjęciu zamówienia od klienta, a następnie przekazywanym do zamawiającego, jest

A. formularz rezerwacyjny
B. list powitalny
C. potwierdzenie rezerwacji
D. karta zamówienia
HGT.06 Pytanie 654
Realizacja usług w recepcji

W hotelu planowane jest zorganizowanie kongresu pewnej partii politycznej. Dział zajmujący się konferencjami oraz bankietami powinien dostosować salę wielofunkcyjną na obrady. Jakie informacje powinien przygotować i przekazać recepcjonista dla tego działu?

A. Menu na kolację oraz typ usług dodatkowych
B. Metoda aranżacji sali oraz menu na kolację
C. Liczba uczestników oraz sposób aranżacji sali
D. Liczba uczestników oraz typ usług dodatkowych
HGT.06 Pytanie 655
Realizacja usług w recepcji

W procedurze obsługi klienta VIP nie ma etapu

A. zameldowania gościa przy recepcji
B. dostarczenia bagażu gościa do pokoju w ciągu 10 minut
C. wprowadzenia gościa do pokoju przez osobę powitającą
D. przywitania gościa przez managera hotelu
HGT.06 Pytanie 656
Realizacja usług w recepcji

Trzygwiazdkowy hotel zlokalizowany w miejscowości turystycznej powinien mieć

A. zespół sal wielofunkcyjnych przystosowanych do specyfiki obiektu.
B. strefę wellness - przynajmniej dwa rodzaje usług.
C. możliwość oglądania telewizji w przestrzeni wspólnej.
D. kwiaciarnię lub opcję dostarczania kwiatów.
HGT.06 Pytanie 657
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie hotelowym z 200 pokojami dwuosobowymi oraz 100 pokojami jednoosobowymi, zredukowano liczbę miejsc noclegowych o 50. Jakie jest całkowite wykorzystanie usługowe tego hotelu?

A. 250 pokoi
B. 450 miejsc noclegowych
C. 300 pokoi
D. 350 miejsc noclegowych
HGT.06 Pytanie 658
Realizacja usług w recepcji

Konkurs, który jest organizowany dla gości hotelowych i w którym główną nagrodą jest wyjazd, mieści się w zakresie

A. public relations
B. promocji sprzedaży
C. reklamy
D. marketingu bezpośredniego
HGT.06 Pytanie 659
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, odbierając laptop od gościa na przechowanie, powinien wypełnić odpowiedni kwit

A. skrytkowy
B. depozytowy
C. rozliczeniowy
D. bagażowy
HGT.06 Pytanie 660
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który w czasie ferii oraz wakacji oferuje dzieciom z ubogich rodzin darmowy dostęp do basenu, realizuje działania marketingowe w obszarze

A. strategii produktowej
B. promocji sprzedaży
C. strategii cenowej
D. public relations
HGT.06 Pytanie 661
Realizacja usług w recepcji

Jaki obiekt dysponuje co najmniej 7 pokojami i oferuje pełne wyżywienie dla swoich gości?

A. Schronisko
B. Motel
C. Pensjonat
D. Hotel
HGT.06 Pytanie 662
Realizacja usług w recepcji

Jaką odpowiedzialność ponosi hotel za przedmioty wniesione przez gości?

A. bagaż pozostawiony w pojeździe na parkingu hotelowym
B. przedmiot umieszczony w sali rekreacyjnej
C. bagaż transportowany przez pracownika hotelu na lotnisko
D. przedmiot zostawiony na plaży, która należy do hotelu
HGT.06 Pytanie 663
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument płatniczy, wydany przez biuro podróży, przedstawiony przez gościa podczas zameldowania, potwierdza uiszczenie opłaty za nocleg?

A. Voucher hotelowy
B. Weksel własny
C. Polecenie przelewu
D. Dowód wpłaty
HGT.06 Pytanie 664
Realizacja usług w recepcji

Jeśli pracownik recepcji zapisując dane gościa w hotelu umieścił w formularzu serię oraz numer dowodu osobistego, to znaczy, że sporządził

A. kartę pobytu.
B. kwit na bagaż.
C. księgę gości.
D. wydruk informacji.
HGT.06 Pytanie 665
Realizacja usług w recepcji

Usługi bezpłatne oferowane na życzenie gościa hotelowego obejmują

A. korzystanie z usług wellness
B. pranie odzieży
C. serwowanie posiłków do pokoju
D. przechowanie bagażu
HGT.06 Pytanie 666
Realizacja usług w recepcji

Porównaj średnią długość pobytu gościa w hotelu w lipcu i sierpniu, jeśli liczba odwiedzających w sierpniu spadła w stosunku do lipca, natomiast liczba zrealizowanych noclegów pozostała taka sama?

A. Średnia długość pobytu gościa w sierpniu była dłuższa niż w lipcu
B. Średnia długość pobytu gościa w lipcu była dłuższa niż w sierpniu
C. Średnia długość pobytu gościa w obu miesiącach była identyczna
D. Średnia długość pobytu gościa w sierpniu była krótsza niż w lipcu
HGT.06 Pytanie 667
Realizacja usług w recepcji

Jednym z kroków w procesie check-out jest

A. przyjęcie zamówienia
B. zapytanie, czy dokonano rezerwacji
C. realizowanie nietypowych życzeń
D. wystawienie rachunku wstępnego
HGT.06 Pytanie 668
Realizacja usług w recepcji

Jakie zadanie statutowe wykonuje HOTREC?

A. Zjednoczenie zawodowych organizacji hotelarzy oraz właścicieli restauracji i kawiarni na arenie międzynarodowej
B. Integracja i zrzeszanie krajowych stowarzyszeń hotelarskich z całego świata
C. Ochrona interesów europejskich hoteli, restauracji i kawiarni
D. Wspieranie współpracy między narodowymi stowarzyszeniami promującymi krajoznawstwo i turystykę
HGT.06 Pytanie 669
Realizacja usług w recepcji

Osobą, która charakteryzuje się mało aktywnym temperamentem, jest emocjonalnie stabilna, słabo reaguje na bodźce, ale jest wytrwała i konsekwentna w uczuciach, jest

A. melancholik
B. sangwinik
C. flegmatyk
D. choleryk
HGT.06 Pytanie 670
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy gość zgłasza ustną reklamację?

A. Przekonać gościa, że skarga nie ma podstaw oraz zaproponować zniżkę na zamówione usługi
B. Odesłać gościa do swojego przełożonego
C. Nie prowadzić rozmowy z gościem, a jedynie poprosić go o spisanie reklamacji w formie pisemnej
D. Dokładnie wysłuchać gościa i spróbować rozwiązać problem w ramach posiadanych uprawnień
HGT.06 Pytanie 671
Realizacja usług w recepcji

Na klamce drzwi od strony korytarza znajduje się tabliczka "maid in room", co oznacza:

A. pokój w trakcie remontu
B. pokój w trakcie sprzątania
C. wstęp wzbroniony
D. nie przeszkadzać
HGT.06 Pytanie 672
Realizacja usług w recepcji

Wśród istotnych materiałów informacyjnych dostępnych w recepcji motelu usytuowanego blisko aglomeracji, oprócz atlasu drogowego i mapy turystycznej regionu, znajdują się:

A. oferty agencji turystycznych, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
B. mapa miasta, oferty agencji turystycznych, informatory z aktualnym repertuarem kin, teatrów, filharmonii, dane o centrach handlowych
C. rozkład jazdy transportu publicznego, informacje o wydarzeniach kulturalnych w miejscowości
D. mapa miasta, rozkład lotów, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
HGT.06 Pytanie 673
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o zarezerwowanie 3 biletów na lot do Mediolanu. Z jakiego systemu rezerwacji powinien korzystać recepcjonista?

A. Voyager
B. Chart
C. Amadeus
D. Expedia
HGT.06 Pytanie 674
Realizacja usług w recepcji

Co zawiera śniadanie wiedeńskie wzmocnione?

A. kawę, pieczywo pszenne, masło, dżem, jajka po wiedeńsku
B. kawę, mleko do kawy, pieczywo, masło, dżem, miód, jajka po wiedeńsku, sery, wędliny
C. sok, zupę mleczną, jajka po wiedeńsku, wędliny, sery
D. kawę, mleko do kawy, jajka po wiedeńsku, ciasto drożdżowe, dżem, miód
HGT.06 Pytanie 675
Realizacja usług w recepcji

W hotelu 3* usługa bagażowa jest

A. komplementarna
B. odpłatna
C. sezonowa
D. fakultatywna
HGT.06 Pytanie 676
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien wydać recepcjonista, aby potwierdzić przyjęcie na przechowanie wartościowych przedmiotów gościa hotelowego?

A. Regulamin usługi depozytowej
B. Protokół rzeczy pozostawionych
C. Protokół rzeczy znalezionych
D. Kontrolkę sejfu depozytowego
HGT.06 Pytanie 677
Realizacja usług w recepcji

Dokument, w którym pracownik recepcji informuje klienta o wysokości oraz terminie wpłaty zaliczki za zamówione usługi, to

A. grafik rezerwacji
B. potwierdzenie rezerwacji
C. karta rezerwacji
D. formularz rezerwacji
HGT.06 Pytanie 678
Realizacja usług w recepcji

Kto z wymienionych posiada w hotelu status passanta?

A. Pan Krawczyk, który bierze udział w jednodniowej konferencji odbywającej się w hotelu
B. Pan Nowak, który zarezerwował pokój telefonicznie i przebywa w hotelu od trzech dni
C. Pani Kowalewska, która jest gościem hotelowym od tygodnia i każdego dnia korzysta z centrum odnowy biologicznej
D. Pani Mazur, która zamówiła usługę cateringową z restauracji hotelowej na przyjęcie urodzinowe w swoim domu
HGT.06 Pytanie 679
Realizacja usług w recepcji

W młodzieżowym schronisku, które funkcjonuje w osobnym budynku lub w jego wydzielonej przestrzeni, grupa uczniów powinna mieć sposobność

A. skorzystania z miejsca wyposażonego w sprzęt do samodzielnego gotowania
B. skorzystania z sali do ćwiczeń
C. wynajęcia sprzętu turystycznego
D. wynajęcia sali konferencyjnej w celu przeprowadzenia zajęć dydaktycznych
HGT.06 Pytanie 680
Realizacja usług w recepcji

W trakcie uroczystości inauguracyjnej hotelu zorganizowano modowy pokaz renomowanego projektanta. Jakiego rodzaju narzędzie promocji wykorzystano w obiekcie?

A. Promocję sprzedaży
B. Sprzedaż osobistą
C. Public relations
D. Reklamę