Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 681
Realizacja usług w recepcji

W hotelu o standardzie 4* minimalna powierzchnia pokoju dla jednej osoby powinna wynosić

A. 12 m2
B. 13 m2
C. 14 m2
D. 9 m2
HGT.06 Pytanie 682
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych przekąsek najlepiej nadaje się na elegancką kolację w formie zasiadanej, w której menu obejmuje: zupę krem z rydzów, sandacza po kapitańsku, pieczone ziemniaki, bukiet surówek oraz białe wino?

A. Małże w białym winie
B. Filet z łososia na grzance
C. Befsztyk tatarski
D. Galantyna z kury
HGT.06 Pytanie 683
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi, które wykraczają poza podstawowe wymagania, oferowane są gościom w hotelu miejskim o kategorii 3*?

A. możliwość korzystania z telewizji w przestrzeni wspólnej
B. sprzedaż produktów kosmetycznych i środków do higieny osobistej
C. codzienna zmiana pościeli oraz ręczników lub na życzenie gości
D. pranie, prasowanie i czyszczenie odzieży oraz bielizny gości
HGT.06 Pytanie 684
Realizacja usług w recepcji

Pan Malinowski dokonał rezerwacji noclegu w Hotelu Agata*** w Bydgoszczy. Na potwierdzeniu widnieje skrót HB, który oznacza nocleg

A. bez wyżywienia
B. ze śniadaniem i obiadokolacją
C. ze śniadaniem, obiadem, kolacją
D. ze śniadaniem
HGT.06 Pytanie 685
Realizacja usług w recepcji

Podczas dokonywania wstępnej rezerwacji noclegu za pośrednictwem telefonu, recepcjonista musi przede wszystkim zebrać dane gościa, które obejmują:

A. płeć, imię i nazwisko, adres zamieszkania
B. imię i nazwisko, telefon do kontaktu
C. imię oraz nazwisko, numer paszportu, narodowość
D. płeć, imię oraz nazwisko, numer paszportu
HGT.06 Pytanie 686
Realizacja usług w recepcji

Który dokument finansowy pozwala biuru podróży na przekazanie płatności na konto hotelu za jego usługi?

A. Dowodu wpłaty
B. Rachunku wstępnego
C. Faktury
D. Polecenia przelewu
HGT.06 Pytanie 687
Realizacja usług w recepcji

W trakcie najbliższego pobytu w Warszawie znany na całym świecie brytyjski zespół muzyczny zarezerwował noclegi w hotelu Imperia. Jakie mogą być przewidywane rezultaty tego wydarzenia?

A. wzrost jakości świadczonych usług w hotelach w Polsce Środkowej
B. spadek zainteresowania usługami hotelarskimi w Warszawie
C. spadek jakości świadczonych usług w hotelu Imperia
D. wzrost zainteresowania ofertą hotelu Imperia
HGT.06 Pytanie 688
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania marketingowe hotelu są realizowane w ramach sprzedaży bezpośredniej?

A. Publikacja oferty na stronie internetowej hotelu
B. Zamieszczenie baneru promującego hotel na stacji kolejowej
C. Przedstawienie bieżącej oferty hotelowej przez pracownika recepcji
D. Szkolenie zespołu w zakresie nowoczesnych metod sprzedaży
HGT.06 Pytanie 689
Realizacja usług w recepcji

Jak można potwierdzić klientowi, że telefoniczna rezerwacja na usługi hotelowe została przyjęta?

A. W formie pisemnej
B. Wypełniając grafik rezerwacji
C. Ustnie w dniu jego przybycia
D. Oddzwaniając do niego w ciągu 3 dni
HGT.06 Pytanie 690
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami Ministra Gospodarki i Pracy, suszarka do włosów powinna być dostępna w pokoju hotelowym w obiekcie hotelowym

A. kategorii 2*, 3*, 4* oraz 5*
B. wszystkich kategoriach
C. kategorii 4* i 5*
D. kategorii 3*, 4* oraz 5*
HGT.06 Pytanie 691
Realizacja usług w recepcji

Zadaniem pracownika zajmującego się bagażem wobec gościa, który właśnie opuścił hotel, jest przede wszystkim

A. przeniesienie bagażu do jego pokoju
B. przeniesienie bagażu do określonego miejsca
C. udzielenie informacji na temat usług dostępnych w hotelu
D. udzielenie wskazówek dotyczących układu hotelu
HGT.06 Pytanie 692
Realizacja usług w recepcji

Minestrone, owoce morza oraz pierożki to potrawy charakterystyczne dla kuchni:

A. francuskiej
B. greckiej
C. włoskiej
D. żydowskiej
HGT.06 Pytanie 693
Realizacja usług w recepcji

Hotel nawiązał współpracę z przedstawicielami władz lokalnych oraz mediów, aby kształtować swoją tożsamość. Który instrument marketingowy został wykorzystany przez hotel?

A. Sponsoring
B. Reklama
C. Strategia mieszana
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 694
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników recepcji hotelowej dostarcza recepcjonistom aktualne informacje na temat rezerwacji, realizuje rezerwacje oraz opracowuje listy przyjazdów na ustalone daty?

A. Recepcjonista concierge
B. Pracownik działu rezerwacji
C. Pracownik działu guest relations
D. Recepcjonista-informator
HGT.06 Pytanie 695
Realizacja usług w recepcji

W obiektach hotelowych pięciogwiazdkowych, według norm kategoryzacyjnych, pokoje z kompletnym węzłem sanitarnym wynoszą

A. 75%
B. 25%
C. 50%
D. 100%
HGT.06 Pytanie 696
Realizacja usług w recepcji

W Hotelu Luksus, który ma 100 miejsc noclegowych, w czerwcu sprzedano 1 500 noclegów. Jak wyglądał stopień wykorzystania miejsc noclegowych?

A. 15%
B. 50%
C. 48%
D. 20%
HGT.06 Pytanie 697
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, zauważając przybywającego gościa do hotelu, powinien w pierwszej kolejności

A. zaprosić go do biurka recepcyjnego
B. nawiązać z nim kontakt wzrokowy
C. życzyć mu udanego pobytu
D. zaopiekować się jego bagażem
HGT.06 Pytanie 698
Realizacja usług w recepcji

Aby skorygować błędnie naliczone usługi noclegowe na fakturze, należy wystawić

A. fakturę uproszczoną
B. fakturę pro forma
C. fakturę korygującą
D. duplikat faktury
HGT.06 Pytanie 699
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem księgowym biuro podróży może zrealizować płatność za usługi hotelu na jego konto?

A. Dowodu wypłaty
B. Duplikatu faktury
C. Polecenia przelewu
D. Rachunku wstępnego
HGT.06 Pytanie 700
Realizacja usług w recepcji

Jakie są kluczowe czynniki wpływające na wzrost zapotrzebowania na usługi hotelowe?

A. Rozmiar obrotów w branży hotelarskiej
B. Ilość obiektów noclegowych
C. Liczba pracowników zatrudnionych w hotelach
D. Zwiększenie zamożności obywateli
HGT.06 Pytanie 701
Realizacja usług w recepcji

Klient w motelu głośno wyraża swoje niezadowolenie z powodu słabej obsługi. Jakie działanie powinien podjąć pracownik recepcji w pierwszej kolejności?

A. odesłać klienta do przełożonego
B. skontaktować się z przełożonym
C. uspokoić klienta i zwrócić się do przełożonego
D. poprosić klienta o uciszenie się i dokładne przedstawienie uwag
HGT.06 Pytanie 702
Realizacja usług w recepcji

Usługa fryzjerska to przykład usługi hotelowej:

A. opcjonalnej
B. towarzyszącej
C. uzupełniającej
D. głównej
HGT.06 Pytanie 703
Realizacja usług w recepcji

Która z oferowanych w hotelu usług jest uznawana za fakultatywną?

A. Budzenie
B. Obsługa bagażowa
C. Jacuzzi
D. Informacja turystyczna
HGT.06 Pytanie 704
Realizacja usług w recepcji

W ramach strategii dotyczącej produktu można zaproponować

A. zamieszczenie ogłoszenia w prasie lokalnej
B. wprowadzenie obniżonych cen dla emerytów
C. utworzenie systemu rezerwacji miejsc
D. rozszerzenie oferty świadczonych usług
HGT.06 Pytanie 705
Realizacja usług w recepcji

Czym jest room service?

A. proces sprzątania pokoju
B. złożona obsługa gościa hotelowego
C. organizacja usług gastronomicznych na zewnątrz hotelu
D. serwowanie posiłków do pokoju
HGT.06 Pytanie 706
Realizacja usług w recepcji

Z okazji dziesięciolecia działalności, hotel zorganizował wydarzenie, na które zaprosił przedstawicieli władz lokalnych, mediów oraz mieszkańców miasta do zwiedzenia obiektu i skorzystania z usług spa. Jaką formę promocji wykorzystał hotel?

A. Public relations
B. Sales promotion
C. Sprzedaż osobistą
D. Reklamę telewizyjną
HGT.06 Pytanie 707
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych propozycji hotelowych jest najodpowiedniejsza dla gościa biznesowego indywidualnego?

A. Apartament dla dwóch osób, możliwość wypożyczenia projektora multimedialnego, zestaw do parzenia kawy lub herbaty
B. Pokój jednoosobowy, możliwość wynajmu sali konferencyjnej, bezpłatny wstęp na basen
C. Pokój typu studio z dostępem do Internetu w spokojnej części hotelu, całodobową obsługą pokojową, bezpłatnym wstępem na basen
D. Apartament z widokiem na morze, aneksem kuchennym oraz dostępem do bezprzewodowego Internetu
HGT.06 Pytanie 708
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wystąpienia pożaru konieczne jest powiadomienie straży pożarnej, dzwoniąc na numer telefonu

A. 997
B. 996
C. 998
D. 999
HGT.06 Pytanie 709
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę hotel jest zobowiązany zapewnić gościowi, który zamierza korzystać jedynie z podstawowych ofert?

A. Konferencyjnej
B. Noclegowej
C. Rekreacyjnej
D. Budzenia
HGT.06 Pytanie 710
Realizacja usług w recepcji

W sektorze turystycznym ofertę, która zawiera nocleg wraz ze śniadaniem kontynentalnym, określa się skrótem

A. OB
B. AP
C. CB
D. BB
HGT.06 Pytanie 711
Realizacja usług w recepcji

Obiekt, w którym można nocować w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych lub innych stałych konstrukcjach oraz który zapewnia możliwość przygotowywania posiłków i parkowania aut, to?

A. pole biwakowe
B. kemping
C. zajazd
D. schronisko młodzieżowe
HGT.06 Pytanie 712
Realizacja usług w recepcji

Kto odpowiada za kontrolę obiektów hotelowych pod kątem spełniania norm kategoryzacyjnych dotyczących wyposażenia oraz zakresu oferowanych usług?

A. wojewoda
B. starosta
C. prezydent miasta
D. marszałek danego województwa
HGT.06 Pytanie 713
Realizacja usług w recepcji

Jakie systemy rezerwacyjne pozwalają na zarezerwowanie: biletu lotniczego, zakwaterowania lub wynajmu auta w Kanadzie dla turysty, który obecnie przebywa w hotelu w Europie?

A. Polish Travel, Travelplanet, eTravel
B. Sabre, Galileo, Amadeus
C. Fidelio, Chart, ProHott
D. Travelocity, Travels-web, Expedia
HGT.06 Pytanie 714
Realizacja usług w recepcji

Jakie zagadnienia dotyczą tabela Frankfurcka?

A. rodzaj oraz liczbę posiłków oferowanych klientom na wczasach organizowanych przez biura podróży
B. prawa oraz obowiązki pracowników w sektorze turystycznym
C. zasady współpracy pomiędzy hotelami a biurami podróży, mające na celu promowanie harmonijnej kooperacji oraz zapobieganie ewentualnym nieporozumieniom i konfliktom
D. wysokość odszkodowania dla klientów w sytuacji niewłaściwego wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych przez biuro podróży
HGT.06 Pytanie 715
Realizacja usług w recepcji

Główną usługą, którą oferują stanice, jest

A. organizacja usług kulturalno - rozrywkowych
B. wodowanie i wyciąganie różnorodnych jednostek pływających z wody
C. możliwość postoju autobusów
D. zapewnienie podstawowego wyposażenia sal wielofunkcyjnych
HGT.06 Pytanie 716
Realizacja usług w recepcji

Klient zwrócił się o informacje turystyczne dotyczące zwiedzania określonej miejscowości. Jakie działania powinien podjąć pracownik concierge?

A. Zaproponować kilka atrakcji, dostarczyć mapę z trasą zwiedzania
B. Podać numer kontaktowy do informacji turystycznej, wskazać kierunek
C. Zasugerować korzystanie z Internetu, wręczyć ulotki
D. Przekazać mapę regionu i wyjaśnić trasę zwiedzania
HGT.06 Pytanie 717
Realizacja usług w recepcji

Grupa uczniów spędziła weekend w miejscu noclegowym, zajmując piętnaście z trzydziestu dostępnych łóżek oraz korzystając z kuchni przeznaczonej do samodzielnego użytku. W jakim obiekcie przebywali uczniowie?

A. Domu wycieczkowym
B. Ośrodku wypoczynkowym
C. Motelu
D. Pensjonacie
HGT.06 Pytanie 718
Realizacja usług w recepcji

Urządzenie do imbusowania ma zastosowanie w

A. otwieraniu wind
B. kodowaniu kart magnetycznych
C. drukowaniu folderów reklamowych
D. dobieraniu kluczy do wind
HGT.06 Pytanie 719
Realizacja usług w recepcji

Jakie dodatkowe usługi powinno oferować schronisko?

A. Usługi bagażowe, możliwość naprawy sprzętu turystycznego
B. Usługi depozytowe, możliwość suszenia odzieży w wyznaczonym miejscu
C. Usługi pralnicze, sprzedaż podstawowych artykułów higienicznych i kosmetycznych
D. Usługi parkingowe, możliwość czyszczenia odzieży oraz sprzętu
HGT.06 Pytanie 720
Realizacja usług w recepcji

Właściwością postawy, którą kojarzy się z osobą z Niemiec, jest

A. tradycjonalizm
B. punktualność
C. konserwatyzm
D. gadatliwość