Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 681
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie jakiego dokumentu recepcjonista ma możliwość zarejestrowania studenta w księdze gości hotelowych?

A. Karty pobytu
B. Karty płatniczej
C. Potwierdzenia rezerwacji
D. Prawa jazdy
HGT.06 Pytanie 682
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który dysponuje salami wielofunkcyjnymi z multimedialnym wyposażeniem, proponuje usługi

A. edukacyjne
B. techniczne
C. rekreacyjne
D. konferencyjne
HGT.06 Pytanie 683
Realizacja usług w recepcji

Usługi, które nie są zazwyczaj obowiązkowe dla hotelu, a które goście chętnie wykorzystują, takie jak basen, sauna czy jacuzzi, to przykład usług

A. komplementarnych
B. towarzyszących
C. uzupełniających
D. fakultatywnych
HGT.06 Pytanie 684
Realizacja usług w recepcji

Kto z wymienionych posiada w hotelu status passanta?

A. Pani Kowalewska, która jest gościem hotelowym od tygodnia i każdego dnia korzysta z centrum odnowy biologicznej
B. Pan Nowak, który zarezerwował pokój telefonicznie i przebywa w hotelu od trzech dni
C. Pani Mazur, która zamówiła usługę cateringową z restauracji hotelowej na przyjęcie urodzinowe w swoim domu
D. Pan Krawczyk, który bierze udział w jednodniowej konferencji odbywającej się w hotelu
HGT.06 Pytanie 685
Realizacja usług w recepcji

W planach jest uroczyste otwarcie nowego obiektu hotelowego "Wodnik". Który sposób promocji powinien być wybrany przez ten hotel, żeby informacja o nowym miejscu dotarła do jak najszerszego grona potencjalnych gości?

A. Reklama w internecie
B. Rozpowszechnianie ulotek
C. Materiały reklamowe w formie folderów
D. Wydruki na plakatach
HGT.06 Pytanie 686
Realizacja usług w recepcji

W menu gastronomicznym lokalu, który serwuje posiłki niskokaloryczne, można znaleźć dania:

A. potrawy drobiowe, zapiekane z serem żółtym
B. mączne z sosami zasmażanymi
C. mięsne, głównie przygotowywane na patelni
D. rybne, gotowane na parze z warzywami
HGT.06 Pytanie 687
Realizacja usług w recepcji

Klient dokonał rezerwacji w hotelu, która uwzględnia: nocleg, wyżywienie przez całą dobę, napoje, przekąski oraz usługi związane z rekreacją i rozrywką. Jaką usługę zamówił klient?

A. Lunch
B. Wszystko w cenie - AI
C. Pełne wyżywienie - FB
D. Brunch
HGT.06 Pytanie 688
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność realizuje kelner stojący po prawej stronie klienta hotelowego?

A. Prezentowanie napoi alkoholowych
B. Podawanie talerzyka z pieczywem
C. Podawanie zupy z wazą
D. Serwowanie dań z półmiska
HGT.06 Pytanie 689
Realizacja usług w recepcji

Check-out to proces

A. przyjęcia gościa do hotelu
B. wymeldowania gościa z hotelu
C. opłacenia pobytu w hotelu
D. serwisu gościa w hotelu
HGT.06 Pytanie 690
Realizacja usług w recepcji

Jakie konsekwencje dla rynku hotelowego w Polsce może wywołać znaczący spadek cen usług hotelowych w krajach basenu Morza Śródziemnego?

A. Spadek podaży
B. Wzrost popytu
C. Spadek popytu
D. Wzrost podaży
HGT.06 Pytanie 691
Realizacja usług w recepcji

Konkurs, który jest organizowany dla gości hotelowych i w którym główną nagrodą jest wyjazd, mieści się w zakresie

A. marketingu bezpośredniego
B. public relations
C. reklamy
D. promocji sprzedaży
HGT.06 Pytanie 692
Realizacja usług w recepcji

Podczas sprzątania w hotelu, pokojowa znalazła w korytarzu paczkę, która wyglądała podejrzanie i była zaadresowana do Pana Kowalskiego z pokoju nr 10. Co powinna zrobić w takiej sytuacji?

A. Otworzyć paczkę w celu sprawdzenia jej zawartości
B. Nie dotykać paczki i poinformować przełożonych
C. Zanieść paczkę do recepcji hotelowej
D. Przenieść paczkę do pokoju Pana Kowalskiego
HGT.06 Pytanie 693
Realizacja usług w recepcji

Przygotowanie mieszkań do sprzedaży należy do obowiązków pracowników

A. służby pięter
B. służby parterowej
C. działu marketingu
D. recepcji
HGT.06 Pytanie 694
Realizacja usług w recepcji

W których rodzajach hoteli recepcja dysponuje terminalem POS?

A. 5*
B. 5*,4*,3*,2*
C. 5*,4*
D. 5*,4*,3*
HGT.06 Pytanie 695
Realizacja usług w recepcji

Pan Malinowski, na podstawie zapytania dotyczącego rezerwacji, uzyskał niezbędne dane o ofercie hotelowej i wskazał termin, w jakim obiekt ma otrzymać zamówienie na usługi hotelarskie. Jakiego rodzaju rezerwacji to dotyczy?

A. Potwierdzona
B. Kredytowa
C. Wstępna
D. Gwarantowana
HGT.06 Pytanie 696
Realizacja usług w recepcji

Jaki zestaw usług będzie najbardziej odpowiedni dla grupy uczniów gimnazjum, przebywających w hotelu podczas konkursu geograficznego?

A. Usługa fryzjerska, masaże, gra miejska
B. Sauna, kasyno, gra miejska
C. Room service, SPA, wycieczka krajoznawcza
D. Basen, kręgielnia, wycieczka krajoznawcza
HGT.06 Pytanie 697
Realizacja usług w recepcji

Jaką metodę płatności należy zastosować, aby wyposażenie recepcji hotelowej obejmowało terminal płatniczy?

A. Karta kredytowa
B. Czek podróżniczy
C. Voucher hotelowy
D. Przelew bankowy
HGT.06 Pytanie 698
Realizacja usług w recepcji

Jakim typem osobowości charakteryzuje się osoba, która jest towarzyska, rozmowna, spontaniczna, zapominalska oraz chaotyczna?

A. Melancholik
B. Choleryk
C. Sangwinik
D. Introwertyk
HGT.06 Pytanie 699
Realizacja usług w recepcji

Klient złożył pisemne zamówienie na nocleg, w którym podał numer swojej karty kredytowej oraz określił godzinę przybycia do hotelu na 1700. W wyznaczonym czasie nie dotarł jednak do obiektu. Do której godziny recepcjonista powinien zatrzymać pokój i jakie działania związane z kosztami powinien podjąć?

A. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
HGT.06 Pytanie 700
Realizacja usług w recepcji

Dokument, który przygotowuje recepcjonista na prośbę gościa w trakcie procesu check-out, to

A. akredytywa
B. voucher
C. polecenie przelewu
D. faktura
HGT.06 Pytanie 701
Realizacja usług w recepcji

Na danym obszarze podaż usług hotelowych nie jest uzależniona od:

A. wskaźnika bezrobocia w tym rejonie
B. strategii gospodarczej kraju
C. zapotrzebowania na usługi hotelarskie
D. lokalnych atrakcji turystycznych
HGT.06 Pytanie 702
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych skrótów odpowiada Światowej Organizacji Turystyki?

A. AIH
B. UN WTO
C. PIH
D. POT
HGT.06 Pytanie 703
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wystąpienia ryzyka pożaru najważniejszym krokiem w akcji ratunkowo-gaśniczej jest

A. ewakuacja osób do innego budynku hotelowego
B. ewakuacja osób z obszaru zagrożenia
C. usunięcie materiałów łatwopalnych
D. odcięcie potencjalnych źródeł zapłonu
HGT.06 Pytanie 704
Realizacja usług w recepcji

Zachowanie klienta, który w trakcie rozmowy z pracownikiem recepcji, obawiając się ośmieszenia lub kompromitacji, chaotycznie wyraża swoje potrzeby, manifestuje się przede wszystkim

A. sarkazmem
B. skrępowaniem
C. ignorancją
D. asertywnością
HGT.06 Pytanie 705
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z umową między hotelem a biurem podróży, podstawą do rozliczenia grupy turystycznej w hotelu jest

A. voucher wydany przez hotel
B. voucher wydany przez biuro podróży
C. czek podróżniczy
D. czek turystyczny
HGT.06 Pytanie 706
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych organizacji międzynarodowych związanych z hotelarstwem przyjęła jako motto hasło "Gość gospodarzowi świętym"?

A. HOTREC
B. IHRA
C. AHMA
D. HoReCa
HGT.06 Pytanie 707
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju terapii rehabilitacyjnych należy dokonać dla osób pragnących skorzystać z zabiegu termoterapii, realizowanej w dedykowanej kabinie, przy użyciu temperatur poniżej 0°C?

A. Krioterapii
B. Hydroterapii
C. Kinezyterapii
D. Fizykoterapii
HGT.06 Pytanie 708
Realizacja usług w recepcji

Jakie danie kuchni włoskiej może zaproponować szef kuchni w restauracji hotelowej, której organizator konferencji złożył zamówienie?

A. Kotlet schabowy
B. Pudding Yorkshire
C. Boeuf Strogonow
D. Spaghetti Bolognese
HGT.06 Pytanie 709
Realizacja usług w recepcji

Pobyt gościa w hotelu zakłóciło zgłoszenie o iskrzeniu w elektrycznym przełączniku w jego pokoju. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?

A. powiadomić firmę energetyczną
B. wyłączyć zasilanie w obiekcie
C. wyłączyć zasilanie w pokoju
D. powiadomić straż pożarną
HGT.06 Pytanie 710
Realizacja usług w recepcji

Gość zakwaterował się w hotelu 15 maja, a następnego dnia złożył laptopa w sejfie hotelowym na okres trzech dni. Jaką datę oddania powinien zapisać recepcjonista w formularzu depozytowym?

A. 17 maja
B. 18 maja
C. 19 maja
D. 16 maja
HGT.06 Pytanie 711
Realizacja usług w recepcji

Hotel jest odpowiedzialny za przedmioty wniesione przez gościa do obiektu od chwili

A. zameldowania się gościa
B. wejścia gościa do pokoju
C. podejścia gościa do recepcji
D. wejścia gościa do hotelu
HGT.06 Pytanie 712
Realizacja usług w recepcji

Który dział w obiekcie hotelowym powinien zostać powiadomiony przez recepcjonistę, jeżeli gość ma celiakię?

A. Gastronomii
B. Służby pięter
C. Odnowy biologicznej
D. Techniczny
HGT.06 Pytanie 713
Realizacja usług w recepcji

Jakich gości recepcja przyjmuje w sposób uproszczony, rejestrując ich bez przedstawiania dokumentu tożsamości?

A. Nowożeńców
B. Zorganizowanych grup turystycznych
C. Osób będących w delegacji
D. Osób niepełnosprawnych
HGT.06 Pytanie 714
Realizacja usług w recepcji

Wskaż typ obiektu noclegowego, który według ustawy o usługach turystycznych, powinien dysponować co najmniej 30 miejscami do spania oraz minimalnym zakresem usług związanych z pobytem gości, a także być przystosowany do samoobsługi klientów?

A. Schronisko młodzieżowe
B. Schronisko
C. Pensjonat
D. Dom wycieczkowy
HGT.06 Pytanie 715
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy gość nieznacznie orientuje się w ofercie hotelu i ma trudności z podjęciem decyzji o spędzeniu czasu podczas pobytu?

A. Cierpliwie wysłuchać gościa, uśmiechać się, zasugerować obejrzenie witryny hotelowej, ograniczyć liczbę zadawanych pytań
B. Być grzecznym, aczkolwiek zdecydowanym, skoncentrować się na informowaniu o usługach hotelowych, zadawać pytania jedynie w razie konieczności, starać się stworzyć miłą atmosferę
C. Uśmiechać się, nie tracić spokoju, okazywać zainteresowanie potrzebami gościa, posługiwać się pytaniami zamkniętymi
D. Stawiać dużo otwartych pytań, aby zrozumieć potrzeby gościa, dokładnie słuchać jego opinii, informować o propozycjach hotelu oraz zachęcać do ich wykorzystania
HGT.06 Pytanie 716
Realizacja usług w recepcji

Jaką wartość brutto za usługi noclegowe objęte 8% stawką VAT powinien wpisać recepcjonista na fakturze, jeśli gość przebywał w hotelu przez 4 doby, a cena jednostkowa netto wynosiła 100 zł?

A. 368.00 zł
B. 400,00 zł
C. 500,00 zł
D. 432,00 zł
HGT.06 Pytanie 717
Realizacja usług w recepcji

Zespół pomieszczeń w obiekcie hotelowym, który obejmuje pokój mieszkalny, przedpokój, węzeł higieniczno-sanitarny oraz inne elementy dodatkowe, to

A. pion pobytowy
B. pokój typu studio
C. pokój typu apartament
D. jednostka mieszkalna
HGT.06 Pytanie 718
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, przyjmując aparat fotograficzny od klienta do przechowania, powinien wypełnić odpowiedni kwit?

A. bagażowy
B. depozytowy
C. rozliczeniowy
D. skrytkowy
HGT.06 Pytanie 719
Realizacja usług w recepcji

Ekspert od kawy, osoba odpowiedzialna za parzenie i serwowanie tego napoju, to

A. sommelier.
B. barista.
C. bloker.
D. obsługujący.
HGT.06 Pytanie 720
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, obiekt hotelowy oferujący minimum 7 pokoi i zapewniający swoim gościom całodzienne wyżywienie to

A. schronisko młodzieżowe
B. dom wycieczkowy
C. pensjonat
D. motel