Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 721
Realizacja usług w recepcji

Pracownik hotelu dostrzegł w holu wypełnioną torbę z materiału plastikowego. Co powinien uczynić?

A. Zerknąć do środka torby
B. Nie dotykać torby i powiadomić przełożonych
C. Przenieść torbę do recepcji hotelowej
D. Zanieść torbę do przechowalni bagażu
HGT.06 Pytanie 722
Realizacja usług w recepcji

Empatia stanowi jedną z właściwości psychofizycznych recepcjonisty, co ułatwia mu dostrzeganie potrzeb odwiedzającego. Jej istota sprowadza się do umiejętności

A. zrozumienia problemów gościa
B. uzgadniania warunków umowy
C. wczucia się w sytuację gościa
D. odmawiania realizacji prośb gościa
HGT.06 Pytanie 723
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument jest wymagany do otrzymania klucza do hotelowego pokoju?

A. Karta pobytu
B. Karta kredytowa
C. Karta stałego klienta
D. Karta rejestracyjna
HGT.06 Pytanie 724
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi są udostępniane gościom hotelowym w ramach bezpłatnej oferty?

A. Depozyt w recepcji, wymiana walut, serwis posiłków do pokoi, obsługa bagażowa
B. Udzielanie pierwszej pomocy, przechowywanie bagażu, budzenie, depozyt w recepcji
C. Wynajem samochodu, przechowywanie bagażu, serwis posiłków do pokoi
D. Udzielanie informacji, budzenie, usługa parkingowa, wymiana walut
HGT.06 Pytanie 725
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność realizuje kelner stojący po prawej stronie klienta hotelowego?

A. Podawanie talerzyka z pieczywem
B. Serwowanie dań z półmiska
C. Podawanie zupy z wazą
D. Prezentowanie napoi alkoholowych
HGT.06 Pytanie 726
Realizacja usług w recepcji

Wymagana jest osobna strefa dla gości oraz odrębna droga dla ich bagażu

A. we wszystkich obiektach hotelowych
B. tylko w hotelach klasy 5*
C. w hotelach klasy 4* i 5*
D. w hotelach klasy 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 727
Realizacja usług w recepcji

Jaką kategorię usług reprezentuje przechowywanie wartościowych przedmiotów gości w depozycie recepcyjnym?

A. Towarzyszących, płatnych
B. Uzupełniających, nieodpłatnych
C. Uzupełniających, płatnych
D. Towarzyszących, nieodpłatnych
HGT.06 Pytanie 728
Realizacja usług w recepcji

Przy wystawianiu faktury dla gościa, recepcjonista powinien ustalić

A. zakres wszelkich usług, które były wykorzystywane przez gościa podczas pobytu w hotelu
B. informacje o osobach, które wykonywały usługi wymienione w fakturze
C. zakres płatnych usług, z których skorzystał gość w trakcie pobytu w hotelu
D. dane osoby, dla której wystawiana jest faktura
HGT.06 Pytanie 729
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy podczas procedury check-out zdenerwowany gość informuje, że jego lot ma 10 godzin opóźnienia?

A. Zaproponować usługę przechowania bagażu i skorzystania z części ogólnodostępnej
B. Pożegnać gościa z wyrazami ubolewania z powodu niesolidności przewoźników
C. Pożegnać gościa, zapraszając do ponownych odwiedzin hotelu
D. Zachęcić do ponownych wizyt w hotelu oraz skorzystania z transferu w przyszłości
HGT.06 Pytanie 730
Realizacja usług w recepcji

Po zakończeniu pobytu gościa całkowita kwota brutto do uiszczenia za usługi hotelowe wyniosła 800,00 zł. Jaką kwotę netto należy wpisać w fakturze VAT, jeżeli stawka podatku VAT dla wszystkich usług wynosiła 7%?

A. 856,00 zł
B. 560,00 zł
C. 747,66 zł
D. 470,59 zł
HGT.06 Pytanie 731
Realizacja usług w recepcji

Czym nie jest element promocji?

A. sprzedaż osobista
B. public relations
C. dystrybucja
D. reklama
HGT.06 Pytanie 732
Realizacja usług w recepcji

Gość bez rezerwacji skarży się na zbyt wysoką taryfę za przejazd na trasie lotnisko-hotel, naliczoną przez taksówkarza z korporacji. Jaką pomoc powinien mu zaoferować recepcjonista?

A. Zamówienie w hotelu usługi transferowej na lotnisko w dniu wyjazdu
B. Zorganizowanie dostarczenia szampana do pokoju w celu poprawy nastroju
C. Zarekomendowanie skorzystania z usługi SPA w celach relaksacyjnych
D. Wykonanie telefonu do firmy taksówkarskiej w celu potwierdzenia tożsamości kierowcy
HGT.06 Pytanie 733
Realizacja usług w recepcji

Zasady porządkowe oraz sposób świadczenia usług związanych z pobytem gościa w hotelu są określone

A. w regulaminie hotelu
B. w regulaminie bhp
C. w księdze meldunkowej
D. w statucie hotelu
HGT.06 Pytanie 734
Realizacja usług w recepcji

Zasłużony dziennikarz napisał artykuł do miesięcznika o podróżach, w którym umieścił fotografie hoteli wspierających wyprawę. Jakie narzędzie zostało użyte do reklamy tych hoteli?

A. Promocję sprzedaży
B. Marketing bezpośredni
C. Public relations
D. Sprzedaż osobista
HGT.06 Pytanie 735
Realizacja usług w recepcji

Obowiązkiem jest pomoc gościom w hotelu 4* w przeniesieniu ich bagażu z recepcji do pokoju

A. dźwigowego
B. portiera
C. gońca
D. bagażowego
HGT.06 Pytanie 736
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinno się wykonać w pierwszej kolejności, przyjmując gościa w hotelu?

A. Pobrać od klienta dokumenty wymagane do rejestracji
B. Zapytać klienta o nazwisko lub numer rezerwacji
C. Poinformować klienta o dostępnych usługach hotelowych
D. Wręczyć klientowi klucze do pokoju oraz kartę pobytu
HGT.06 Pytanie 737
Realizacja usług w recepcji

W formularzu rezerwacyjnym recepcjonista nie uwzględnia informacji dotyczącej

A. danych identyfikacyjnych osoby zamawiającej.
B. daty przyjazdu oraz wyjazdu gościa z hotelu.
C. danych identyfikacyjnych hotelu.
D. rodzaju usług zamawianych przez gościa.
HGT.06 Pytanie 738
Realizacja usług w recepcji

Jaką akcję może podjąć recepcjonista na podstawie listy pokojowej?

A. Zarejestrować grupę turystyczną
B. Przygotować wstępny rachunek
C. Określić zakres dostępnych usług
D. Zweryfikować wolne pokoje
HGT.06 Pytanie 739
Realizacja usług w recepcji

Któremu działowi recepcjonista powinien zgłosić informację, że stały klient hotelu ma urodziny w dniu swojego przyjazdu?

A. Promocji
B. Zarządzania
C. Finansów
D. Serwisów
HGT.06 Pytanie 740
Realizacja usług w recepcji

Sommelier to osoba zajmująca się w restauracji

A. salą
B. winami i napojami
C. bufetem
D. obsługą kelnerską
HGT.06 Pytanie 741
Realizacja usług w recepcji

Obiekt noclegowy ma możliwość wykonania preautoryzacji podczas płatności za usługi

A. używając karty płatniczej
B. zapłaceniem czekiem
C. poprzez gotówkę
D. przy pomocy przekazu pocztowego
HGT.06 Pytanie 742
Realizacja usług w recepcji

Zasada "zbierania śmietanki" opiera się na wprowadzeniu usług na rynek

A. w wysokiej cenie przy słabej promocji
B. w niskiej cenie i słabej promocji
C. w niskiej cenie przy intensywnej promocji
D. w wysokiej cenie przy intensywnej promocji
HGT.06 Pytanie 743
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi nie mogą być połączone w jednej pozycji na paragonie fiskalnym?

A. Nocleg DBL oraz śniadanie
B. Nocleg SGL oraz parking
C. Nocleg DBL oraz nocleg SGL
D. Nocleg DBL oraz dostawka
HGT.06 Pytanie 744
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób recepcjonista w zleceniu do działu służb pięter zakomunikuje, że pokój jest w trakcie renowacji?

A. Wyeksploatowany
B. Zajęty
C. Czasowo wyłączony z eksploatacji
D. Zwolniony do przygotowania
HGT.06 Pytanie 745
Realizacja usług w recepcji

Usługi hotelowe obejmują krótkoterminowy wynajem domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także obszarów na rozbicie namiotów lub parkowanie przyczep samochodowych oraz oferowanie w ramach obiektu:

A. serwis turystów i gości
B. zakwaterowania i wyżywienia
C. aktywności rekreacyjne
D. usług z tym związanych
HGT.06 Pytanie 746
Realizacja usług w recepcji

Kto jest odpowiedzialny za prowadzenie ewidencji hoteli?

A. Wojewoda właściwy z uwagi na lokalizację hotelu
B. Marszałek województwa odpowiedni ze względu na miejsce położenia hotelu
C. Minister odpowiedzialny za sprawy turystyki
D. Prezydent Miasta
HGT.06 Pytanie 747
Realizacja usług w recepcji

Nisza w rynku to

A. miejsce, gdzie spotykają się nabywcy oraz sprzedawcy
B. strefa bezcłowa
C. obszar niezaspokojonych potrzeb konsumentów
D. zbiór produktów od jednego producenta
HGT.06 Pytanie 748
Realizacja usług w recepcji

Aby zagwarantować bezpieczne funkcjonowanie obiektu hotelowego, należy unikać:

A. oznakowania tras, wyjść oraz kierunków ewakuacji
B. umieszczania w dobrze widocznych miejscach instrukcji dotyczących postępowania w razie pożaru
C. przechowywania materiałów łatwopalnych na drogach komunikacyjnych
D. zapewnienia drożności dróg ewakuacyjnych poziomych i pionowych
HGT.06 Pytanie 749
Realizacja usług w recepcji

Najbardziej zaawansowanym medium reklamy dla oferty hotelu o dużym zasięgu jest

A. bilbord
B. telewizja
C. Internet
D. prasa
HGT.06 Pytanie 750
Realizacja usług w recepcji

Elementem marketingowym w branży hotelarskiej, na który oddziałują typ pokoi, liczba osób w grupie, zakres zamówionych usług oraz pora roku, jest

A. promocja
B. personel
C. dystrybucja
D. cena
HGT.06 Pytanie 751
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane nie występują na fakturze VAT, którą wystawia recepcjonista jako potwierdzenie zapłaty za pobyt dla gościa?

A. Szczegółów dotyczących kwoty podatku od towarów i usług
B. Numeru pokoju, w którym gość przebywał
C. Informacji identyfikacyjnych gościa hotelowego
D. Danych identyfikacyjnych wystawcy dokumentu
HGT.06 Pytanie 752
Realizacja usług w recepcji

W hotelach o kategorii wymagane są usługi związane z praniem, prasowaniem oraz czyszczeniem odzieży i bielizny gości:

A. 3*,4* i 5*
B. 4* i 5*
C. 2*,3*,4* i 5*
D. 1*,2*,3*,4* i 5*
HGT.06 Pytanie 753
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza skrót B&B w kontekście hotelarstwa?

A. pełne wyżywienie
B. pokój dla dwóch osób
C. nocleg, śniadanie, obiad
D. nocleg i śniadanie
HGT.06 Pytanie 754
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, usługi turystyczne obejmują usługi przewodnickie, usługi noclegowe oraz wszelkie inne usługi świadczone

A. turystom lub odwiedzającym
B. osobom, które zawarły umowę na świadczenie usług turystycznych
C. grupom turystycznym z zagranicy
D. gościom hotelowym
HGT.06 Pytanie 755
Realizacja usług w recepcji

Do jakiego działu w hotelu recepcjonista powinien kierować informacje od gości na temat usterek w pokojach?

A. Technicznego
B. Księgowości
C. Zaopatrzenia
D. Rezerwacji
HGT.06 Pytanie 756
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, który odebrał telefoniczną rezerwację od klienta, powinien zebrane dane

A. zapisać w karcie rezerwacji
B. przekazać do działu pobytowego
C. przekazać do działu marketingu
D. umieścić w księdze rejestracyjnej
HGT.06 Pytanie 757
Realizacja usług w recepcji

Osobom korzystającym z noclegu w pensjonacie należy niezwłocznie zaproponować usługi

A. wycieczek fakultatywnych
B. odnowy biologicznej
C. wypożyczenia sprzętu
D. całodziennego wyżywienia
HGT.06 Pytanie 758
Realizacja usług w recepcji

Najskuteczniejszym sposobem na przyciągnięcie klientów do turnusów prozdrowotnych jest umieszczanie plakatów reklamowych w obrębie

A. ośrodków kultury
B. ośrodków zdrowia
C. urzędu miasta oraz gminy
D. placówek edukacyjnych
HGT.06 Pytanie 759
Realizacja usług w recepcji

Służba pięter to grupa pracowników, której kluczowym zadaniem jest

A. opieka nad gościem w trakcie jego pobytu w hotelu
B. przygotowanie jednostek mieszkalnych do sprzedaży
C. obsługa gościa w recepcji hotelowej
D. przynoszenie śniadań do pokoju gościa
HGT.06 Pytanie 760
Realizacja usług w recepcji

Do elementów podstawowego wyposażenia miejsca pracy pokojówki nie wchodzą:

A. płyny dezynfekujące
B. środki ochrony indywidualnej
C. butelki z wodą mineralną
D. worki plastikowe do koszy