Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 721
Realizacja usług w recepcji
A. Wieprzowina, karp
B. Sarnina, węgorz
C. Cielęcina, łosoś
D. Dziczyzna, owoce
HGT.06 Pytanie 722
Realizacja usług w recepcji
Jednym z celów statutowych Polskiego Towarzystwa Schronisk Młodzieżowych jest
A. promowanie turystyki campingowej oraz caravaningowej
B. propagowanie turystyki kwalifikowanej wśród młodzieży
C. zwiększanie zainteresowania turystyką i krajoznawstwem
D. upowszechnianie turystyki jako formy wypoczynku i rekreacji młodzieży
HGT.06 Pytanie 723
Realizacja usług w recepcji
Określ, z jakiego systemu rezerwacji powinien korzystać pracownik recepcji, gdy klient w trakcie swojego pobytu w hotelu w Warszawie zwrócił się do niego z prośbą o sprawdzenie dostępności pokoju w hotelu we Francji.
A. Globalnego
B. Krajowego
C. Regionalnego
D. Lokalnego
HGT.06 Pytanie 724
Realizacja usług w recepcji
Zwiększenie ceny usług hotelowych o 10% przy elastyczności cenowej popytu wynoszącej 2,0 spowoduje jaką zmianę w zapotrzebowaniu na usługi w sektorze hotelarskim?
A. o 20%
B. o 10%
C. o 2%
D. o 5%
HGT.06 Pytanie 725
Realizacja usług w recepcji
Jakie urządzenie stanowiące element wyposażenia recepcji pozwala na przesyłanie obrazów dokumentów za pośrednictwem linii telefonicznej?
A. Faks
B. Terminal
C. Skaner
D. Kserokopiarka
HGT.06 Pytanie 726
Realizacja usług w recepcji
Jeśli przeciętna frekwencja w obiekcie hotelowym wynosi 30%, a średnia cena to 200 zł, to jaka jest wartość wskaźnika YELD?
A. 80 zł
B. 100 zł
C. 60 zł
D. 120 zł
HGT.06 Pytanie 727
Realizacja usług w recepcji
Jaką rezerwację powinien zaakceptować recepcjonista od gościa, który oczekuje, iż jego pokój będzie dostępny przez pierwszą dobę hotelową planowanego pobytu, niezależnie od godziny przybycia do hotelu?
A. Gwarantowaną
B. Niegwarantowaną
C. Kredytową
D. Wstępną
HGT.06 Pytanie 728
Realizacja usług w recepcji
Kto zajmuje się realizowaniem nietypowych życzeń klientów w hotelu?
A. pracownik obsługi parterowej.
B. recepcjonista koordynator.
C. pracownik relacji z gośćmi.
D. recepcjonista concierge.
HGT.06 Pytanie 729
Realizacja usług w recepcji
Określ minimalną powierzchnię recepcji w hotelu 5* z 40 pokojami.
A. 45 m2
B. 40 m2
C. 50 m2
D. 55 m2
HGT.06 Pytanie 730
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w obiekcie turystycznym goście poprosili recepcjonistę o przygotowanie propozycji spędzenia wolnego czasu. Pracownik recepcji stworzył listę głównych atrakcji oraz przekazał informacje o ich lokalizacji i godzinach otwarcia. Recepcjonista dostarczył turystom wiadomości
A. miejskiej
B. turystycznej
C. kulturalnej
D. hotelowej
HGT.06 Pytanie 731
Realizacja usług w recepcji
Usługi oferowane przez zespół wellness w hotelach umożliwiają gościom korzystanie z:
A. basenu kąpielowego, sauny, solarium
B. gabinetu masażu, salonu kosmetycznego, kręgielni
C. jaccuzi, salonu fryzjerskiego, kawiarni
D. siłowni, baru, ścieżki zdrowia
HGT.06 Pytanie 732
Realizacja usług w recepcji
Gdzie powinna być umiejscowiona nowoczesna klucznica?
A. na ladzie znajdującej się w recepcji
B. w miejscu, które nie jest widoczne dla gości
C. w zewnętrznej części ladę recepcyjną
D. za plecami pracownika recepcji
HGT.06 Pytanie 733
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych usług dodatkowych będzie najbardziej odpowiednia dla rodziny z dwójką dzieci w wieku przedszkolnym, która zatrzymała się w hotelu?
A. Sala zabaw
B. Sala fitness
C. Kręgielnia
D. Spływ kajakowy
HGT.06 Pytanie 734
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych usług hotelowych są oferowane gościom bez opłat?
A. Zamówienie taksówki i usługa budzenia
B. Wypożyczenie pojazdu i depozyt
C. Usługa prasowania i minibar
D. Usługa prania i parking
HGT.06 Pytanie 735
Realizacja usług w recepcji
Klient, któremu w hotelu uszkodzono bagaż, powinien swoje roszczenia oprzeć na przepisach:
A. Kodeksu cywilnego
B. regulaminu wewnętrznego hotelu
C. Kodeksu karnego
D. regulaminu porządkowego hotelu
HGT.06 Pytanie 736
Realizacja usług w recepcji
Jaki symbol przedstawiający typ taryfy hotelowej powinien być wpisany w formularzu rezerwacji, gdy recepcjonista zatwierdził prośbę klienta o rezerwację noclegu z pełnym wyżywieniem?
A. FB
B. BB
C. OB
D. HB
HGT.06 Pytanie 737
Realizacja usług w recepcji
Na klamce drzwi od strony korytarza znajduje się tabliczka "maid in room", co oznacza:
A. pokój w trakcie sprzątania
B. nie przeszkadzać
C. pokój w trakcie remontu
D. wstęp wzbroniony
HGT.06 Pytanie 738
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelu poprosił pracownika recepcji o dokonanie rezerwacji biletu lotniczego do Barcelony. Z jakiego systemu rezerwacji powinien skorzystać recepcjonista?
A. Voyager
B. Amadeus
C. Expedia
D. Chart
HGT.06 Pytanie 739
Realizacja usług w recepcji
Jaką stawkę podatku przewidziano za napoje alkoholowe przy rozliczaniu kosztów pobytu gościa?
A. 22%
B. 23%
C. 8%
D. 7%
HGT.06 Pytanie 740
Realizacja usług w recepcji
Zespół przewodników górskich, współpracujący z hotelem, kierować będzie swoją ofertę głównie do
A. grup, które preferują aktywny wypoczynek
B. turystów, którzy oczekują silnych wrażeń
C. grup, które wolą bierny wypoczynek
D. turystów, dla których ważne są ekstremalne sporty
HGT.06 Pytanie 741
Realizacja usług w recepcji
Ekstrawersja to termin, który odnosi się do:
A. powagę, solidność, łagodność
B. uczuciowość, posiadanie idei i wartości oraz działanie
C. szczerość, ufność, ustępliwość
D. serdeczność, towarzyskość, aktywność, asertywność
HGT.06 Pytanie 742
Realizacja usług w recepcji
Który z obiektów znajduje się poza terenem zabudowanym, wzdłuż szlaku turystycznego i oferuje podstawowy zakres usług dla gości?
A. Pole namiotowe.
B. Schronisko.
C. Schronisko młodzieżowe.
D. Pole biwakowe.
HGT.06 Pytanie 743
Realizacja usług w recepcji
W pierwszej połowie roku obłożenie pensjonatu wyniosło 40%. Jakie obłożenie osiągnie on w drugiej połowie roku, jeżeli średnie roczne obłożenie tego obiektu wynosi 60%?
A. 30%
B. 80%
C. 60%
D. 40%
HGT.06 Pytanie 744
Realizacja usług w recepcji
Ile wynosi całkowita zdolność eksploatacyjna hotelu Margerytka, który dysponuje 120 pokojami, w miesiącu kwietniu?
A. 3 000 pokoi
B. 3 630 pokoi
C. 3 600 pokoi
D. 3 720 pokoi
HGT.06 Pytanie 745
Realizacja usług w recepcji
Do kluczowych zadań pracownika zalicza się
A. doskonalenie swoich umiejętności zawodowych
B. przestrzeganie ustalonego czasu pracy w firmie
C. gwarantowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy
D. zapewnienie właściwej organizacji pracy
HGT.06 Pytanie 746
Realizacja usług w recepcji
Jakie zadania należą do zakresu obowiązków recepcjonisty concierge'a?
A. Odbieranie płatności za usługi dodatkowe
B. Obsługa usługi budzenia
C. Osobista opieka nad gościem
D. Sprawdzanie pokoi przed przybyciem gości
HGT.06 Pytanie 747
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, jakie obiekty niestrzeżone umożliwiają nocleg w namiotach?
A. pola biwakowe
B. kempingi
C. karawaningi
D. pola namiotowe
HGT.06 Pytanie 748
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z Praktycznym Kodeksem Postępowania, anulowanie rezerwacji pobytu dla całej grupy zorganizowanej w hotelu bez ponoszenia kosztów powinno być dokonane najpóźniej przed przybyciem grupy w terminie
A. 14 dni
B. 21 dni
C. 7 dni
D. 30 dni
HGT.06 Pytanie 749
Realizacja usług w recepcji
W obiektach hotelowych klasy 2* dźwigi osobowe są wymagane w budynkach, które mają więcej niż:
A. dwie kondygnacje
B. trzy kondygnacje
C. pięć kondygnacji
D. cztery kondygnacje
HGT.06 Pytanie 750
Realizacja usług w recepcji
Check-out to proces
A. zapłaty za pobyt w hotelu
B. wykwaterowania gościa z hotelu
C. obsługi klienta podczas pobytu w hotelu
D. przyjęcia gościa do hotelu
HGT.06 Pytanie 751
Realizacja usług w recepcji
Kiedy recepcjonista rozlicza płatność za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, powinien zweryfikować, oprócz imienia i nazwiska posiadacza karty
A. miesiąc, rok ważności karty, podpis posiadacza.
B. miesiąc, rok wydania karty, hologram.
C. rok ważności karty, numer konta bankowego.
D. rok wydania karty, podpis właściciela karty.
HGT.06 Pytanie 752
Realizacja usług w recepcji
Według Praktycznego Kodeksu Postępowania, anulowanie rezerwacji pobytu dla całej zorganizowanej grupy w hotelu bez ponoszenia opłat, może odbyć się najpóźniej przed datą przybycia grupy w terminie
A. 14 dni
B. 30 dni
C. 21 dni
D. 7 dni
HGT.06 Pytanie 753
Realizacja usług w recepcji
Jakie zestawy śniadaniowe mogą otrzymać klienci, jeśli biuro podróży zarezerwowało dla nich śniadania kontynentalne?
A. Mleko z płatkami, sok ze świeżych owoców, tosty, jaja na bekonie, kawa z mlekiem
B. Sok, zupa mleczna, jaja na szynce, kawa, herbata, mleko
C. Pieczywo pszenne, masło, dżem, jaja po wiedeńsku, kawa ze śmietanką
D. Pieczywo, masło, dżem lub miód, kawa lub herbata
HGT.06 Pytanie 754
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju usługę cateringową wykorzystała hotelowa restauracja dla grupy gości, serwując identyczne potrawy?
A. Obsługę bufetową
B. Obsługę bankietową
C. A la carte
D. Room service
HGT.06 Pytanie 755
Realizacja usług w recepcji
W jakie wyposażenie powinno być zaopatrzone stanowisko pracy recepcjonisty - concierge?
A. w klucznicę
B. w sejf depozytowy
C. w informatory
D. w kasę fiskalną
HGT.06 Pytanie 756
Realizacja usług w recepcji
Wydanie vouchera z terminala POS, ręczny podpis gościa bądź elektroniczny PIN, to cechy charakterystyczne dla płatności
A. czekiem
B. walutą obcą
C. kartą płatniczą
D. gotówką
HGT.06 Pytanie 757
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 60 jednostek mieszkalnych.
Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny | 5* | 4* | 3* | 2* | 1* |
---|---|---|---|---|---|
1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni minimum (w m2) | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 |
2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m. | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
A. 58 m2
B. 50 m2
C. 35 m2
D. 30 m2
HGT.06 Pytanie 758
Realizacja usług w recepcji
Do hotelowej recepcji zgłosił się przewodnik z grupą emerytów z Hiszpanii, która wcześniej zarezerwowała pokój i otrzymała potwierdzenie. W takim przypadku recepcjonista powinien
A. przeprowadzić procedurę check-out grupy turystycznej
B. przeprowadzić check-in grupy turystycznej
C. wydać potwierdzenie dokonania płatności
D. przekazać formularze kart pobytu do wypełnienia
HGT.06 Pytanie 759
Realizacja usług w recepcji
Co zawiera śniadanie wiedeńskie wzmocnione?
A. sok, zupę mleczną, jajka po wiedeńsku, wędliny, sery
B. kawę, mleko do kawy, pieczywo, masło, dżem, miód, jajka po wiedeńsku, sery, wędliny
C. kawę, mleko do kawy, jajka po wiedeńsku, ciasto drożdżowe, dżem, miód
D. kawę, pieczywo pszenne, masło, dżem, jajka po wiedeńsku
HGT.06 Pytanie 760
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, które z poniższych obiektów nie są uznawane za hotelarskie?
A. motel
B. schronisko młodzieżowe
C. pensjonat
D. schronisko górskie