Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 721
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji, gdy w restauracji hotelowej gość oblał rękę gorącą zupą, należy w pierwszej kolejności

A. założyć jałowy opatrunek.
B. zdezynfekować ranę spirytusem.
C. schładzać oparzone miejsce wodą.
D. wezwać pogotowie ratunkowe.
HGT.06 Pytanie 722
Realizacja usług w recepcji

Którą kwotę powinien zapłacić gość za skorzystanie z noclegu w terminie od 10 do 15 lipca, przy założeniu, że cena netto za pokój wynosi 100 zł, a stawka VAT 8%?

A. 600 zł
B. 540 zł
C. 648 zł
D. 500 zł
HGT.06 Pytanie 723
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z obowiązującymi przepisami terminal POS nie jest wymagany w hotelach i motelach

A. pięciogwiazdkowych, gdy obiekt posiada mniej niż 150 j .m.
B. czterogwiazdkowych, gdy obiekt posiada więcej niż 200 j.m.
C. trzygwiazdkowych, gdy obiekt posiada więcej niż 100 j.m.
D. dwugwiazdkowych, gdy obiekt posiada mniej niż 50 j.m.
HGT.06 Pytanie 724
Realizacja usług w recepcji

Podstawowym zadaniem recepcji jest

A. obsługa gości przyjeżdżających i wyjeżdżających.
B. nadzór nad funkcjonowaniem poszczególnych działów hotelu.
C. rozpoznawanie potrzeb gości związanych z organizacją czasu wolnego.
D. świadczenie usług noclegowych i gastronomicznych.
HGT.06 Pytanie 725
Realizacja usług w recepcji

Za utrzymywanie dobrych relacji na linii gość - hotel oraz koordynację przyjazdów VIP-ów odpowiada

A. recepcjonista concierge.
B. recepcjonista dysponent.
C. kierownik recepcji.
D. pracownik guest relations.
HGT.06 Pytanie 726
Realizacja usług w recepcji

Goście zarezerwowali w hotelu m.in. pełne wyżywienie, czyli zamówili:

A. śniadanie, obiad, podwieczorek, kolację.
B. śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek, kolację.
C. śniadanie, obiad, kolację.
D. śniadanie, podwieczorek, obiadokolację.
HGT.06 Pytanie 727
Realizacja usług w recepcji

W związku z wprowadzeniem nowego produktu na rynek, pensjonat zorganizował bankiet dla stałych klientów z udziałem władz miasta i przedstawicieli mediów. Który instrument promocji zastosował obiekt?

A. Sponsoring.
B. Promocję sprzedaży.
C. Sprzedaż osobistą.
D. Public relations.
HGT.06 Pytanie 728
Realizacja usług w recepcji

Gość przybył do hotelu dokładnie w momencie rozpoczęcia się doby hotelowej. Okazało się, że musi poczekać około pół godziny, bo zarezerwowany pokój jeszcze nie jest gotowy do zamieszkania. W tej sytuacji pracownik recepcji powinien

A. zaproponować skorzystanie z bagażowni oraz wskazać miejsce odpoczynku.
B. poprosić dyrektora hotelu, by wyjaśnił gościowi przyczynę opóźnienia.
C. zaprosić gościa na posiłek do restauracji na koszt hotelu.
D. zaproponować spacer po mieście oraz coś gorącego lub zimnego do picia.
HGT.06 Pytanie 729
Realizacja usług w recepcji

Hotel sprzedaje usługi noclegowe za pośrednictwem touroperatora. Który element marketingu mix stosuje hotel?

A. Personel.
B. Promocję.
C. Dystrybucję.
D. Cenę.
HGT.06 Pytanie 730
Realizacja usług w recepcji

Dla zapewnienia wysokiego obłożenia w sezonie zimowym, hotel położony w górach, z dużym wyprzedzeniem przygotowuje ofertę sprzedaży usług typu

A. first minutę.
B. rack rate.
C. timesharing.
D. all inclusive.
HGT.06 Pytanie 731
Realizacja usług w recepcji

Na prośbę o rezerwację usługi noclegowej w hotelu należy odpowiedzieć najpóźniej w ciągu

A. 30 dni.
B. 7 dni.
C. 72 godzin.
D. 24 godzin.
HGT.06 Pytanie 732
Realizacja usług w recepcji

Klient otrzymał potwierdzenie rezerwacji z hotelu, wraz z informacją o terminie i kwocie zaliczki za zamówione usługi. W wyznaczonym terminie wpłacił określoną przez hotel zaliczkę. Który rodzaj rezerwacji powinien zaznaczyć recepcjonista?

A. Kredytową.
B. Niepotwierdzoną.
C. Gwarantowaną.
D. Wstępną.
HGT.06 Pytanie 733
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z Praktycznym Kodeksem Postępowania anulowanie rezerwacji pobytu dla całej grupy zorganizowanej w hotelu bez ponoszenia kosztów powinno być zgłoszone najpóźniej przed przyjazdem grupy w terminie

A. 21 dni.
B. 14 dni.
C. 30 dni.
D. 7 dni.
HGT.06 Pytanie 734
Realizacja usług w recepcji

Najwszechstronniejszy system rezerwacyjny, działający na linii hotel - pośrednik, oferujący możliwość sporządzania różnorodnych rezerwacji turystycznych: miejsc hotelowych, biletów lotniczych, kolejowych, wynajmu samochodu, to

A. globalny system dystrybucji.
B. internetowa wyszukiwarka rezerwacji.
C. komputerowy system rezerwacji.
D. wewnętrzny system hotelowy.
HGT.06 Pytanie 735
Realizacja usług w recepcji

Po zapoznaniu się z fragmentem ulotki reklamowej jednego z najczęściej używanych w polskich hotelach programu komputerowego wskaż, który to program.

Ilustracja do pytania 15
A. Fidelio Front Office.
B. Galileo International.
C. ReHot.
D. Tour Manager.
HGT.06 Pytanie 736
Realizacja usług w recepcji

Rezerwacja pokoi za pośrednictwem strony www wybranego przez gościa hotelu odbywa się

A. w określonych godzinach.
B. przez całą dobę.
C. przez 12 godzin w porze dziennej.
D. w wyznaczonym terminie.
HGT.06 Pytanie 737
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu grafiku rezerwacji pokoi na czerwiec określ, którą z wymienionych rezerwacji pokoi może przyjąć recepcjonista hotelu.

Ilustracja do pytania 17
A. Pana Dąbrowskiego, na pokój jednoosobowy z 6 na 7 czerwca.
B. Pana Rudnika, na pokój trzyosobowy w terminie od 8 do 12 czerwca.
C. Pana Włodarczyka, na apartament z 9 na 10 czerwca.
D. Pana Pasiuta, na dwa pokoje dwuosobowe w terminie od 8 do 11 czerwca.
HGT.06 Pytanie 738
Realizacja usług w recepcji

Informacja o czasie trwania doby hotelowej powinna znaleźć się

A. w kwicie depozytowym.
B. w druku message.
C. w potwierdzeniu rezerwacji.
D. w karcie rejestracyjnej.
HGT.06 Pytanie 739
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników służby parterowej hotelu powinien wykorzystać w swojej pracy przedstawiony druk?

Ilustracja do pytania 19
A. Bagażowy.
B. Recepcjonista.
C. Parkingowy.
D. Goniec.
HGT.06 Pytanie 740
Realizacja usług w recepcji

Procedura rejestracji w hotelu w oparciu o Rooming List jest stosowana w przypadku

A. gościa indywidualnego z zagranicy.
B. grupy turystycznej.
C. gościa indywidualnego z kraju.
D. gościa VIP.
HGT.06 Pytanie 741
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu formularza rezerwacyjnego wskaż, który dział hotelu będzie najbardziej zaangażowany w obsługę gości, drugiego dnia ich pobytu w hotelu.

Ilustracja do pytania 21
A. Dział recepcji.
B. Dział techniczny.
C. Dział odnowy biologicznej.
D. Dział gastronomii.
HGT.06 Pytanie 742
Realizacja usług w recepcji

Zapytanie, czy była dokonana rezerwacja i na jakie nazwisko, jest elementem obsługi gościa podczas

A. przyjęcia zamówienia.
B. rozliczenia gościa.
C. procedury check-out.
D. procedury przyjęcia gościa.
HGT.06 Pytanie 743
Realizacja usług w recepcji

Podczas procedury check-in recepcjonista wypełnia

A. kartę pobytu.
B. umowę wynajmu pokoju.
C. zlecenie na parking.
D. formularz rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 744
Realizacja usług w recepcji

Do lady recepcyjnej podszedł gość niewidomy. Recepcjonista podczas procedury check-in powinien

A. poprosić gościa, żeby przyszedł z opiekunem.
B. zastosować procedurę "ekspresowego przyjęcia".
C. zaproponować najwyższy standard pokoju.
D. wypełnić w imieniu gościa kartę rejestracyjną.
HGT.06 Pytanie 745
Realizacja usług w recepcji

Informację o sposobie przedłużenia pobytu w hotelu goście znajdą

A. w potwierdzeniu rezerwacji.
B. w liście powitalnym.
C. w regulaminie hotelowym.
D. w karcie rejestracyjnej.
HGT.06 Pytanie 746
Realizacja usług w recepcji

Gość w trakcie tygodniowego pobytu w hotelu korzystał codziennie o godz. 630 z usługi budzenia. Z którego rodzaju usługi dodatkowej korzystał gość?

A. Komplementarnej.
B. Towarzyszącej.
C. Osobistej.
D. Fakultatywnej.
HGT.06 Pytanie 747
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista przydzielając pokoje dla stałych gości powinien

A. zaznaczyć w grafiku obłożenia - gość VIP.
B. zadbać o wniesienie do j.m. dużej powitalnej wstawki.
C. tak rozdzielać pokoje, aby za każdym razem dostali inny.
D. uwzględnić w miarę możliwości ich upodobania i życzenia.
HGT.06 Pytanie 748
Realizacja usług w recepcji

Dokumentem sporządzanym przez recepcjonistę na życzenie gościa, w dniu wyjazdu z hotelu jest

A. faktura.
B. faktura pro forma.
C. polecenie przelewu.
D. kalkulacja kosztów.
HGT.06 Pytanie 749
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu przyjechało małżeństwo z dwójką dzieci: 7-letnim synem i 15-letnią córką. Ile kart rejestracyjnych poda do wypełnienia gościom recepcjonista?

A. 2
B. 1
C. 3
D. 4
HGT.06 Pytanie 750
Realizacja usług w recepcji

Podczas standardowej procedury check-in recepcjonista sporządza komplet dokumentów związanych z przyjęciem gościa. Są to karta rejestracyjna oraz

A. karta pobytu i wpis do księgi rejestracyjnej.
B. kwit parkingowy i rachunek wstępny.
C. kwit skrytki sejfowej i karta obciążeniowa.
D. kwit depozytowy i wpis do książki rejestracyjnej.
HGT.06 Pytanie 751
Realizacja usług w recepcji

W trakcie pobytu w pensjonacie studenci zwrócili się z prośbą do działu recepcji o sporządzenie oferty spędzenia czasu wolnego. Pracownik recepcji przygotował listę najważniejszych zabytków oraz pomników przyrody z informacją o ich lokalizacji. Recepcjonista udzielił gościom informacji

A. hotelowej.
B. turystycznej.
C. użytkowej.
D. kulturalnej.
HGT.06 Pytanie 752
Realizacja usług w recepcji

Sprzedaż przez cukiernię hotelową ciast i tortów gościom, mieszkańcom i wszystkim zainteresowanym, to przykład usługi

A. fakultatywnej.
B. towarzyszącej.
C. osobistej.
D. uzupełniaj ącej.
HGT.06 Pytanie 753
Realizacja usług w recepcji

Do usług płatnych świadczonych na życzenie gościa hotelowego zalicza się

A. budzenie.
B. możliwość skorzystania z depozytu.
C. przechowalnię bagażu.
D. prasowanie odzieży.
HGT.06 Pytanie 754
Realizacja usług w recepcji

Obsługa bagażowa przez całą dobę obowiązuje w hotelach kategorii

A. l*-5*
B. 2*-5*
C. 3*-5*
D. 4*-5*
HGT.06 Pytanie 755
Realizacja usług w recepcji

Hotel otrzymał zamówienie na zorganizowanie 3-dniowego pobytu dla znanego francuskiego reżysera. O przyznaniu mu statusu gościa specjalnego - VIP zdecydować powinien

A. dyrektor hotelu.
B. recepcjonista dysponent.
C. concierge.
D. kierownik recepcji.
HGT.06 Pytanie 756
Realizacja usług w recepcji

O konieczności przygotowania w hotelu sali konferencyjnej recepcjonista powinien poinformować dział

A. techniczny.
B. służby parterowej.
C. służby pięter.
D. sprzedaży.
HGT.06 Pytanie 757
Realizacja usług w recepcji

Za pośrednictwem którego dokumentu można dokonać przekazania należności z rachunku zleceniodawcy na rachunek zleceniobiorcy za skorzystanie z usług hotelu?

A. Faktury.
B. Rachunku wstępnego.
C. Dowodu wpłaty.
D. Polecenia przelewu.
HGT.06 Pytanie 758
Realizacja usług w recepcji

Wydruk voucheru z POS, podpis ręczny przez gościa lub elektroniczny PIN, to elementy charakterystyczne dla płatności

A. czekiem.
B. walutą obcą.
C. gotówką.
D. kartą płatniczą.
HGT.06 Pytanie 759
Realizacja usług w recepcji

Goście w trakcie pobytu w motelu korzystali z możliwości pozostawienia samochodu na parkingu strzeżonym. Przy rozliczeniu pobytu gości, recepcjonista zastosuje stawkę podatku VAT na usługę parkingową w wysokości

A. 22%
B. 8%
C. 23%
D. 7%
HGT.06 Pytanie 760
Realizacja usług w recepcji

Ile wyniesie łączna wartość brutto za usługę gastronomiczną tj. 4 obiady podane do pokoju, jeżeli cena brutto jednego obiadu wynosi 50 zł, a room service 20%?

A. 200 zł
B. 60 zł
C. 240 zł
D. 50 zł