Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 41
Realizacja usług w recepcji

Podczas meldowania gościa hotelowego wystąpił krwotok z nosa. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista?

A. Nakładać okłady z zimnej wody na plecy i szyję, a także przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
B. Przykryć osobę kocem, a z boku umieścić butelki z gorącą wodą, aby nie stykały się ze skórą
C. Ułożyć osobę w pozycji leżącej z uniesionymi nogami
D. Nakładać okłady z ciepłej wody na plecy i szyję, a również przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
Realizacja usług w recepcji

Obowiązkowe usługi oferowane w hotelu

A. są skierowane do osób, które nie są gośćmi
B. są organizowane tylko dla prestiżu obiektu
C. wynikają z norm kategoryzacyjnych
D. są dedykowane wyłącznie dla gości hotelowych
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę powinien w pierwszej kolejności zaoferować recepcjonista gościowi biznesowemu, który przybył do hotelu w celach zawodowych?

A. Bezpłatny dostęp do Internetu
B. Bezpłatny room serwis
C. Korzystanie z wypożyczalni rowerów
D. Centrum SPA&Wellnes
HGT.06 Pytanie 44
Realizacja usług w recepcji

Turystyka, która dotyczy podróży związanych z miejscem, w którym żyli, urodzili się lub zamieszkiwali przodkowie, nazywana jest turystyką

A. polonijną
B. alternatywną
C. etniczną
D. pielgrzymkową
Realizacja usług w recepcji

Hotel ponosi odpowiedzialność za zgubienie lub uszkodzenie mienia gościa, gdy

A. szkoda była wynikiem działania siły wyższej
B. mienie pozostawało w samochodzie na parkingu hotelowym
C. rzecz została przekazana pracownikowi hotelu na parkingu
D. strata została spowodowana przez osobę zaproszoną przez gościa
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć liczbę przyjazdów rodzin na wypoczynek w hotelu, najbardziej efektywne będą działania marketingowe polegające na

A. zwiększeniu rabatu funkcjonalnego
B. zwiększeniu rabatu ilościowego
C. wprowadzeniu promocji osobistej
D. wprowadzeniu promocji sprzedaży
Realizacja usług w recepcji

Rowerzysta zwiedzający Polskę zatrzymał się na nocleg w hotelu miejskim. Jakie dodatkowe usługi oferowane przez hotel będą dla niego najbardziej pomocne?

A. Fryzjer, wypożyczalnia sprzętu.
B. Room service, klub hotelowy.
C. Siłownia, dyskoteka.
D. Odnowa biologiczna, stojak rowerowy.
Realizacja usług w recepcji

Jaki zwrot powinien użyć pracownik recepcji, gdy odbiera telefon w trakcie obsługi gościa?

A. Hotel X, dobry wieczór, jak mogę pomóc, dysponent Kowalski
B. Dobry wieczór, słucham, recepcjonista Kowalski
C. Dzień dobry, hotel X, recepcjonista Kowalski, w czym mogę pomóc?
D. Słucham, dysponent Kowalski z hotelu X
Realizacja usług w recepcji

Jak wygląda serwowanie potraw z półmiska metodą francuską?

A. podaniu potraw przez kelnera na talerz klienta w formie porcji.
B. przygotowaniu i serwowaniu dań z wózka serwisowego przez kelnera w obecności gościa.
C. rozstawieniu na stole pełnego nakrycia, półmisków, salaterek z daniami oraz alkoholi i napojów bezalkoholowych.
D. serwowaniu potraw na talerz klienta przy użyciu sztućców, np. łyżki oraz widelca.
Realizacja usług w recepcji

Aby zaspokoić potrzeby gościa walk-in, w pierwszej kolejności powinno się mu zaoferować

A. wynajęcie sali konferencyjnej
B. korzystanie z odnowy biologicznej
C. usługę noclegową
D. kolację w restauracji
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób powinien postąpić recepcjonista, gdy klient jest zbyt wścibski lub ciekawski?

A. Zaproponować gościowi rozmowę podczas przerwy na lunch
B. Uświadomić gościa, że nadmierna ciekawość to cecha prymitywnych ludzi
C. Nie dać po sobie znać, że gość go denerwuje
D. Pokazać, że gość go denerwuje
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania marketingowe hotelu są realizowane w ramach sprzedaży bezpośredniej?

A. Publikacja oferty na stronie internetowej hotelu
B. Szkolenie zespołu w zakresie nowoczesnych metod sprzedaży
C. Przedstawienie bieżącej oferty hotelowej przez pracownika recepcji
D. Zamieszczenie baneru promującego hotel na stacji kolejowej
HGT.06 Pytanie 53
Realizacja usług w recepcji

Co obejmuje turystyka krajowa?

A. przyjazdy do państwa osób na stałe mieszkających poza jego granicami
B. podróże obywateli w obrębie własnego kraju
C. wyjazdy obywateli danego państwa poza jego terytorium
D. podróże mieszkańców danego państwa do sąsiedniego kraju
Realizacja usług w recepcji

Jaki typ rezerwacji pozwala klientowi na zameldowanie się w hotelu rano, tuż przed zakończeniem pierwszej doby hotelowej, bez obawy o anulowanie tej rezerwacji przez obiekt?

A. Rezerwacja gwarantowana
B. Rezerwacja wstępna
C. Rezerwacja niegwarantowana
D. Rezerwacja na zapytanie
Realizacja usług w recepcji

Jakie systemy rezerwacyjne pozwalają na zarezerwowanie: biletu lotniczego, zakwaterowania lub wynajmu auta w Kanadzie dla turysty, który obecnie przebywa w hotelu w Europie?

A. Fidelio, Chart, ProHott
B. Polish Travel, Travelplanet, eTravel
C. Travelocity, Travels-web, Expedia
D. Sabre, Galileo, Amadeus
Realizacja usług w recepcji

Osoba, która jest niezwykle uciążliwa, wszędzie widzi oszustwa i krzywdy, a także posiada ironiczny uśmiech, to

A. nieufna i podejrzliwa
B. niepewna siebie, niezdecydowana
C. zdenerwowana, podniecona
D. zarozumiała, mająca potrzebę imponowania
HGT.06 Pytanie 59
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji, gdy gość hotelowy omdleje, na początku należy

A. wynieść osobę poszkodowaną na świeże powietrze
B. posadzić poszkodowanego na krześle i przykryć kocem
C. przeprowadzić poszkodowanemu masaż serca oraz sztuczne oddychanie metodą usta-usta
D. ustawić poszkodowanego na plecach na podłodze i unieść jego nogi
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinny zostać podjęte w hotelu w przypadku zgłoszenia ustnej skargi przez gościa?

A. Należy uważnie wysłuchać gościa i rozwiązać problem w granicach swoich możliwości
B. Nie należy prowadzić rozmowy z gościem, tylko poprosić go o złożenie skargi na piśmie
C. Należy przekonać gościa, że jego zażalenie jest nieuzasadnione
D. Należy natychmiast odesłać gościa do menedżera hotelu
Realizacja usług w recepcji

Grupa klientów biznesowych przybywa do hotelu w celu zorganizowania całodniowej konferencji. Jakie usługi może im zaoferować pracownik recepcji?

A. Spa i wellness, pomoc w transporcie bagażu.
B. Sala biznesowa, transport.
C. Rozrywka w czasie wolnym, sale na konferencje.
D. Zespół sal wielofunkcyjnych, przerwę kawową
HGT.06 Pytanie 62
Realizacja usług w recepcji

Obiekt noclegowy ma możliwość wykonania preautoryzacji podczas płatności za usługi

A. używając karty płatniczej
B. poprzez gotówkę
C. zapłaceniem czekiem
D. przy pomocy przekazu pocztowego
HGT.06 Pytanie 63
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu gość chciałby zwiedzić trzy lokalne winnice oraz spotkać się z winiarzem. Jaką imprezę powinien mu zalecić recepcjonista?

A. Wycieczkę objazdową z możliwością podziwiania dwóch lokalnych winnic wraz z przewodnikiem winiarzem
B. Podziwianie winnic zlokalizowanych wzdłuż rzeki wraz z prelekcją lokalnego winiarza
C. Spotkanie z winiarzami z lokalnych winnic w hotelu wraz z prelekcją dotyczącą tradycji winiarstwa
D. Wycieczkę szlakiem trzech lokalnych winnic - spacer po winnicach oraz spotkanie z winiarzem
Realizacja usług w recepcji

Klient złożył pisemne zamówienie na nocleg, w którym podał numer swojej karty kredytowej oraz określił godzinę przybycia do hotelu na 1700. W wyznaczonym czasie nie dotarł jednak do obiektu. Do której godziny recepcjonista powinien zatrzymać pokój i jakie działania związane z kosztami powinien podjąć?

A. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
Realizacja usług w recepcji

Jakie zadanie statutowe wykonuje HOTREC?

A. Ochrona interesów europejskich hoteli, restauracji i kawiarni
B. Integracja i zrzeszanie krajowych stowarzyszeń hotelarskich z całego świata
C. Wspieranie współpracy między narodowymi stowarzyszeniami promującymi krajoznawstwo i turystykę
D. Zjednoczenie zawodowych organizacji hotelarzy oraz właścicieli restauracji i kawiarni na arenie międzynarodowej
Realizacja usług w recepcji

W górskiej miejscowości zbudowano obiekt hotelowy, który dysponuje 8 pokojami dwuosobowymi z łazienkami, restauracją oferującą całodzienne wyżywienie, parkingiem dla gości, basenem, siłownią oraz sauną. Jaką nazwę można przypisać opisanemu obiektowi?

A. Hotel Góral
B. Schronisko Marzenie
C. Pensjonat Maria
D. Motel Zacisze
Realizacja usług w recepcji

Pani Smith zarezerwowała w hotelu Amber w Międzyzdrojach pokój dwuosobowy w terminie od 12 do 13 sierpnia 2011 r. Który zapis w grafiku odpowiada tej rezerwacji?

Sierpień 2011 r.
11121314
A.110 SGLRR
B.112 DBLRR
C.202 DBLR
D.205 DBLR

A. C.
B. A.
C. B.
D. D.
Realizacja usług w recepcji

Jaką rezerwację powinien zaakceptować recepcjonista od gościa, który oczekuje, iż jego pokój będzie dostępny przez pierwszą dobę hotelową planowanego pobytu, niezależnie od godziny przybycia do hotelu?

A. Wstępną
B. Kredytową
C. Niegwarantowaną
D. Gwarantowaną
Realizacja usług w recepcji

Formularz rezerwacji powinien oprócz imienia i nazwiska klienta zawierać takie dane jak

A. NIP lub PESEL, datę narodzin, adres zamieszkania
B. NIP lub PESEL klienta, datę przybycia, typ pokoju
C. data pobytu, typ pokoju, podpis klienta
D. data pobytu, typ pokoju, podpis pracownika recepcji
Realizacja usług w recepcji

Rezerwacja pokoi za pośrednictwem strony internetowej hotelu wybranego przez gościa odbywa się

A. przez 12 godzin w ciągu dnia
B. przez całą dobę
C. w ustalonych godzinach
D. w określonym czasie
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem finansowym biuro podróży może zlecić przelew należności na konto hotelu za korzystanie z jego świadczeń?

A. Polecenia przelewu
B. Rachunku wstępnego
C. Dowodu wypłaty
D. Duplikatu faktury
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych przekąsek najlepiej nadaje się na elegancką kolację w formie zasiadanej, w której menu obejmuje: zupę krem z rydzów, sandacza po kapitańsku, pieczone ziemniaki, bukiet surówek oraz białe wino?

A. Befsztyk tatarski
B. Galantyna z kury
C. Filet z łososia na grzance
D. Małże w białym winie
Realizacja usług w recepcji

Jakich gości recepcja przyjmuje w sposób uproszczony, rejestrując ich bez przedstawiania dokumentu tożsamości?

A. Osób niepełnosprawnych
B. Nowożeńców
C. Osób będących w delegacji
D. Zorganizowanych grup turystycznych
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji, gdy gość niegrzecznie odnosi się do pracownika recepcji i kwestionuje jego umiejętności, jakie działania powinien podjąć recepcjonista?

A. zignorować niegrzeczne zachowanie gościa
B. poprosić kierownika recepcji o interwencję
C. grzecznie poprosić gościa o opuszczenie obiektu
D. okazać dyplom potwierdzający jego kwalifikacje
Realizacja usług w recepcji

W interakcji międzyludzkiej sprzężenie zwrotne ma na myśli

A. wprowadzenie bariery językowej
B. przekazywanie wiadomości
C. zewnętrzne zakłócenia w komunikacji
D. potwierdzenie otrzymania wiadomości zgodnie z zamiarem nadawcy