Filtrowanie pytań
 Realizacja usług w recepcji 
A. Nakładać okłady z zimnej wody na plecy i szyję, a także przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
B. Przykryć osobę kocem, a z boku umieścić butelki z gorącą wodą, aby nie stykały się ze skórą
C. Ułożyć osobę w pozycji leżącej z uniesionymi nogami
D. Nakładać okłady z ciepłej wody na plecy i szyję, a również przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
 Realizacja usług w recepcji 
Obowiązkowe usługi oferowane w hotelu
A. są skierowane do osób, które nie są gośćmi
B. są organizowane tylko dla prestiżu obiektu
C. wynikają z norm kategoryzacyjnych
D. są dedykowane wyłącznie dla gości hotelowych
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką usługę powinien w pierwszej kolejności zaoferować recepcjonista gościowi biznesowemu, który przybył do hotelu w celach zawodowych?
A. Bezpłatny dostęp do Internetu
B. Bezpłatny room serwis
C. Korzystanie z wypożyczalni rowerów
D. Centrum SPA&Wellnes
 Realizacja usług w recepcji 
Turystyka, która dotyczy podróży związanych z miejscem, w którym żyli, urodzili się lub zamieszkiwali przodkowie, nazywana jest turystyką
A. polonijną
B. alternatywną
C. etniczną
D. pielgrzymkową
 Realizacja usług w recepcji 
Hotel ponosi odpowiedzialność za zgubienie lub uszkodzenie mienia gościa, gdy
A. szkoda była wynikiem działania siły wyższej
B. mienie pozostawało w samochodzie na parkingu hotelowym
C. rzecz została przekazana pracownikowi hotelu na parkingu
D. strata została spowodowana przez osobę zaproszoną przez gościa
 Realizacja usług w recepcji 
Aby zwiększyć liczbę przyjazdów rodzin na wypoczynek w hotelu, najbardziej efektywne będą działania marketingowe polegające na
A. zwiększeniu rabatu funkcjonalnego
B. zwiększeniu rabatu ilościowego
C. wprowadzeniu promocji osobistej
D. wprowadzeniu promocji sprzedaży
 Realizacja usług w recepcji 
Rowerzysta zwiedzający Polskę zatrzymał się na nocleg w hotelu miejskim. Jakie dodatkowe usługi oferowane przez hotel będą dla niego najbardziej pomocne?
A. Fryzjer, wypożyczalnia sprzętu.
B. Room service, klub hotelowy.
C. Siłownia, dyskoteka.
D. Odnowa biologiczna, stojak rowerowy.
 Realizacja usług w recepcji 
Jaki zwrot powinien użyć pracownik recepcji, gdy odbiera telefon w trakcie obsługi gościa?
A. Hotel X, dobry wieczór, jak mogę pomóc, dysponent Kowalski
B. Dobry wieczór, słucham, recepcjonista Kowalski
C. Dzień dobry, hotel X, recepcjonista Kowalski, w czym mogę pomóc?
D. Słucham, dysponent Kowalski z hotelu X
 Realizacja usług w recepcji 
Jak wygląda serwowanie potraw z półmiska metodą francuską?
A. podaniu potraw przez kelnera na talerz klienta w formie porcji.
B. przygotowaniu i serwowaniu dań z wózka serwisowego przez kelnera w obecności gościa.
C. rozstawieniu na stole pełnego nakrycia, półmisków, salaterek z daniami oraz alkoholi i napojów bezalkoholowych.
D. serwowaniu potraw na talerz klienta przy użyciu sztućców, np. łyżki oraz widelca.
 Realizacja usług w recepcji 
Aby zaspokoić potrzeby gościa walk-in, w pierwszej kolejności powinno się mu zaoferować
A. wynajęcie sali konferencyjnej
B. korzystanie z odnowy biologicznej
C. usługę noclegową
D. kolację w restauracji
 Realizacja usług w recepcji 
W jaki sposób powinien postąpić recepcjonista, gdy klient jest zbyt wścibski lub ciekawski?
A. Zaproponować gościowi rozmowę podczas przerwy na lunch
B. Uświadomić gościa, że nadmierna ciekawość to cecha prymitywnych ludzi
C. Nie dać po sobie znać, że gość go denerwuje
D. Pokazać, że gość go denerwuje
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie działania marketingowe hotelu są realizowane w ramach sprzedaży bezpośredniej?
A. Publikacja oferty na stronie internetowej hotelu
B. Szkolenie zespołu w zakresie nowoczesnych metod sprzedaży
C. Przedstawienie bieżącej oferty hotelowej przez pracownika recepcji
D. Zamieszczenie baneru promującego hotel na stacji kolejowej
 Realizacja usług w recepcji 
Co obejmuje turystyka krajowa?
A. przyjazdy do państwa osób na stałe mieszkających poza jego granicami
B. podróże obywateli w obrębie własnego kraju
C. wyjazdy obywateli danego państwa poza jego terytorium
D. podróże mieszkańców danego państwa do sąsiedniego kraju
 HGT.06  Pytanie 54 
 Realizacja usług w recepcji 
W hotelowej recepcji klient pragnie uiścić opłatę za swój pobyt przy pomocy karty płatniczej. Czy jest to możliwe, gdy recepcja posiada
A. kasę fiskalną
B. formularze faktur VAT
C. terminal POS
D. komputer z drukarką
 Realizacja usług w recepcji 
Recepcjonista, dostrzegając gościa wchodzącego do hotelu, powinien najpierw
A. nawiązać z nim kontakt wzrokowy.
B. zająć się jego bagażem.
C. życzyć mu przyjemnego pobytu.
D. zaproponować mu podejście do recepcji.
 Realizacja usług w recepcji 
Jaki typ rezerwacji pozwala klientowi na zameldowanie się w hotelu rano, tuż przed zakończeniem pierwszej doby hotelowej, bez obawy o anulowanie tej rezerwacji przez obiekt?
A. Rezerwacja gwarantowana
B. Rezerwacja wstępna
C. Rezerwacja niegwarantowana
D. Rezerwacja na zapytanie
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie systemy rezerwacyjne pozwalają na zarezerwowanie: biletu lotniczego, zakwaterowania lub wynajmu auta w Kanadzie dla turysty, który obecnie przebywa w hotelu w Europie?
A. Fidelio, Chart, ProHott
B. Polish Travel, Travelplanet, eTravel
C. Travelocity, Travels-web, Expedia
D. Sabre, Galileo, Amadeus
 Realizacja usług w recepcji 
Osoba, która jest niezwykle uciążliwa, wszędzie widzi oszustwa i krzywdy, a także posiada ironiczny uśmiech, to
A. nieufna i podejrzliwa
B. niepewna siebie, niezdecydowana
C. zdenerwowana, podniecona
D. zarozumiała, mająca potrzebę imponowania
 Realizacja usług w recepcji 
W sytuacji, gdy gość hotelowy omdleje, na początku należy
A. wynieść osobę poszkodowaną na świeże powietrze
B. posadzić poszkodowanego na krześle i przykryć kocem
C. przeprowadzić poszkodowanemu masaż serca oraz sztuczne oddychanie metodą usta-usta
D. ustawić poszkodowanego na plecach na podłodze i unieść jego nogi
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie kroki powinny zostać podjęte w hotelu w przypadku zgłoszenia ustnej skargi przez gościa?
A. Należy uważnie wysłuchać gościa i rozwiązać problem w granicach swoich możliwości
B. Nie należy prowadzić rozmowy z gościem, tylko poprosić go o złożenie skargi na piśmie
C. Należy przekonać gościa, że jego zażalenie jest nieuzasadnione
D. Należy natychmiast odesłać gościa do menedżera hotelu
 Realizacja usług w recepcji 
Grupa klientów biznesowych przybywa do hotelu w celu zorganizowania całodniowej konferencji. Jakie usługi może im zaoferować pracownik recepcji?
A. Spa i wellness, pomoc w transporcie bagażu.
B. Sala biznesowa, transport.
C. Rozrywka w czasie wolnym, sale na konferencje.
D. Zespół sal wielofunkcyjnych, przerwę kawową
 Realizacja usług w recepcji 
Obiekt noclegowy ma możliwość wykonania preautoryzacji podczas płatności za usługi
A. używając karty płatniczej
B. poprzez gotówkę
C. zapłaceniem czekiem
D. przy pomocy przekazu pocztowego
 Realizacja usług w recepcji 
Podczas pobytu w hotelu gość chciałby zwiedzić trzy lokalne winnice oraz spotkać się z winiarzem. Jaką imprezę powinien mu zalecić recepcjonista?
A. Wycieczkę objazdową z możliwością podziwiania dwóch lokalnych winnic wraz z przewodnikiem winiarzem
B. Podziwianie winnic zlokalizowanych wzdłuż rzeki wraz z prelekcją lokalnego winiarza
C. Spotkanie z winiarzami z lokalnych winnic w hotelu wraz z prelekcją dotyczącą tradycji winiarstwa
D. Wycieczkę szlakiem trzech lokalnych winnic - spacer po winnicach oraz spotkanie z winiarzem
 Realizacja usług w recepcji 
Klient złożył pisemne zamówienie na nocleg, w którym podał numer swojej karty kredytowej oraz określił godzinę przybycia do hotelu na 1700. W wyznaczonym czasie nie dotarł jednak do obiektu. Do której godziny recepcjonista powinien zatrzymać pokój i jakie działania związane z kosztami powinien podjąć?
A. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie zadanie statutowe wykonuje HOTREC?
A. Ochrona interesów europejskich hoteli, restauracji i kawiarni
B. Integracja i zrzeszanie krajowych stowarzyszeń hotelarskich z całego świata
C. Wspieranie współpracy między narodowymi stowarzyszeniami promującymi krajoznawstwo i turystykę
D. Zjednoczenie zawodowych organizacji hotelarzy oraz właścicieli restauracji i kawiarni na arenie międzynarodowej
 HGT.06  Pytanie 66 
 Realizacja usług w recepcji 
W górskiej miejscowości zbudowano obiekt hotelowy, który dysponuje 8 pokojami dwuosobowymi z łazienkami, restauracją oferującą całodzienne wyżywienie, parkingiem dla gości, basenem, siłownią oraz sauną. Jaką nazwę można przypisać opisanemu obiektowi?
A. Hotel Góral
B. Schronisko Marzenie
C. Pensjonat Maria
D. Motel Zacisze
 Realizacja usług w recepcji 
Która z procedur obsługowych charakteryzuje się umieszczeniem wstawki w pokoju gościa?
A. Check-in VIP-a
B. Check-in grupy turystycznej
C. Check-out gościa indywidualnego
D. Check-out gościa specjalnego
 Realizacja usług w recepcji 
Pani Smith zarezerwowała w hotelu Amber w Międzyzdrojach pokój dwuosobowy w terminie od 12 do 13 sierpnia 2011 r. Który zapis w grafiku odpowiada tej rezerwacji? 
 
| Sierpień 2011 r. | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| 11 | 12 | 13 | 14 | ||
| A. | 110 SGL | R | R | ||
| B. | 112 DBL | R | R | ||
| C. | 202 DBL | R | |||
| D. | 205 DBL | R | |||
A. C.
B. A.
C. B.
D. D.
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką rezerwację powinien zaakceptować recepcjonista od gościa, który oczekuje, iż jego pokój będzie dostępny przez pierwszą dobę hotelową planowanego pobytu, niezależnie od godziny przybycia do hotelu?
A. Wstępną
B. Kredytową
C. Niegwarantowaną
D. Gwarantowaną
 Realizacja usług w recepcji 
Formularz rezerwacji powinien oprócz imienia i nazwiska klienta zawierać takie dane jak
A. NIP lub PESEL, datę narodzin, adres zamieszkania
B. NIP lub PESEL klienta, datę przybycia, typ pokoju
C. data pobytu, typ pokoju, podpis klienta
D. data pobytu, typ pokoju, podpis pracownika recepcji
 Realizacja usług w recepcji 
Rezerwacja pokoi za pośrednictwem strony internetowej hotelu wybranego przez gościa odbywa się
A. przez 12 godzin w ciągu dnia
B. przez całą dobę
C. w ustalonych godzinach
D. w określonym czasie
 Realizacja usług w recepcji 
Jakim dokumentem finansowym biuro podróży może zlecić przelew należności na konto hotelu za korzystanie z jego świadczeń?
A. Polecenia przelewu
B. Rachunku wstępnego
C. Dowodu wypłaty
D. Duplikatu faktury
 Realizacja usług w recepcji 
Która z wymienionych przekąsek najlepiej nadaje się na elegancką kolację w formie zasiadanej, w której menu obejmuje: zupę krem z rydzów, sandacza po kapitańsku, pieczone ziemniaki, bukiet surówek oraz białe wino?
A. Befsztyk tatarski
B. Galantyna z kury
C. Filet z łososia na grzance
D. Małże w białym winie
 Realizacja usług w recepcji 
W obiektach hotelowych przyjęto, że proces rejestracji grup nie powinien zajmować dłużej niż
A. 20 minut
B. 40 minut
C. 60 minut
D. 10 minut
 Realizacja usług w recepcji 
Jakich gości recepcja przyjmuje w sposób uproszczony, rejestrując ich bez przedstawiania dokumentu tożsamości?
A. Osób niepełnosprawnych
B. Nowożeńców
C. Osób będących w delegacji
D. Zorganizowanych grup turystycznych
 Realizacja usług w recepcji 
W sytuacji, gdy gość niegrzecznie odnosi się do pracownika recepcji i kwestionuje jego umiejętności, jakie działania powinien podjąć recepcjonista?
A. zignorować niegrzeczne zachowanie gościa
B. poprosić kierownika recepcji o interwencję
C. grzecznie poprosić gościa o opuszczenie obiektu
D. okazać dyplom potwierdzający jego kwalifikacje
 Realizacja usług w recepcji 
Na klamce drzwi od strony korytarza znajduje się tabliczka "maid in room", co oznacza:
A. pokój w trakcie sprzątania
B. pokój w trakcie remontu
C. nie przeszkadzać
D. wstęp wzbroniony
 Realizacja usług w recepcji 
Jakiego rodzaju usługę cateringową wykorzystała hotelowa restauracja dla grupy gości, serwując identyczne potrawy?
A. A la carte
B. Obsługę bufetową
C. Room service
D. Obsługę bankietową
 Realizacja usług w recepcji 
Aby skorygować błędnie naliczone usługi noclegowe na fakturze, należy wystawić
A. fakturę korygującą
B. fakturę uproszczoną
C. duplikat faktury
D. fakturę pro forma
 Realizacja usług w recepcji 
W interakcji międzyludzkiej sprzężenie zwrotne ma na myśli
A. wprowadzenie bariery językowej
B. przekazywanie wiadomości
C. zewnętrzne zakłócenia w komunikacji
D. potwierdzenie otrzymania wiadomości zgodnie z zamiarem nadawcy