Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 41
Realizacja usług w recepcji
A. reklama
B. towar
C. cena
D. dystrybucja
HGT.06 Pytanie 42
Realizacja usług w recepcji
Obniżka cen po sezonie jest rezultatem:
A. polityki dotyczącej produktu
B. zmniejszenia jakości umeblowania pokoi
C. zmniejszenia jakości oferowanych usług
D. polityki cenowej
HGT.06 Pytanie 43
Realizacja usług w recepcji
Wskaźnik wykorzystania noclegów wynoszący 75% oznacza:
A. o sezonowym charakterze działalności obiektu hotelowego
B. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelowego
C. o opłacalności poniżej średniej krajowej
D. o opłacalności działalności obiektu hotelowego
HGT.06 Pytanie 44
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest wykorzystanie miejsc noclegowych w hotelu, jeśli liczba dostępnych miejsc wynosi 150, a w ciągu dnia obsłużono 120 gości?
A. 80%
B. 120%
C. 125%
D. 75%
HGT.06 Pytanie 45
Realizacja usług w recepcji
W obiekcie hotelowym "Jakub", który dysponuje 60 miejscami noclegowymi, w miesiącu wrześniu sprzedano 1.260 miejsc. Jak wysoki był stopień wykorzystania miejsc w tym hotelu?
A. 12%
B. 70%
C. 45%
D. 65%
HGT.06 Pytanie 46
Realizacja usług w recepcji
System, którego celem jest identyfikacja oraz oszacowanie poziomu ryzyka zagrożeń dotyczących bezpieczeństwa żywności w kontekście jej jakości zdrowotnej oraz eliminacja lub minimalizacja tych zagrożeń, nazywa się:
A. GHP
B. TQM
C. QACP
D. HACCP
HGT.06 Pytanie 47
Realizacja usług w recepcji
Gdy nastąpi wybuch pożaru w hotelu, pracownik recepcji powinien najpierw:
A. opuścić niebezpieczny obszar
B. skontaktować się ze strażą pożarną oraz kierownikiem hotelu
C. powiadomić innych pracowników oraz gości
D. przystąpić do działania w celu ugaszenia pożaru
HGT.06 Pytanie 48
Realizacja usług w recepcji
Co to jest „rzecz wniesiona”, która w czasie korzystania przez gościa z usług hotelarskich znajduje się:
A. w samochodzie,
B. poza hotelem, ale została przekazana recepcjoniście
C. na zewnątrz hotelu, ale została pozostawiona osobie trzeciej
D. przed głównym wejściem
HGT.06 Pytanie 49
Realizacja usług w recepcji
Aby zagwarantować bezpieczne funkcjonowanie obiektu hotelowego, należy unikać:
A. przechowywania materiałów łatwopalnych na drogach komunikacyjnych
B. oznakowania tras, wyjść oraz kierunków ewakuacji
C. umieszczania w dobrze widocznych miejscach instrukcji dotyczących postępowania w razie pożaru
D. zapewnienia drożności dróg ewakuacyjnych poziomych i pionowych
HGT.06 Pytanie 50
Realizacja usług w recepcji
Gość hotelowy zgłosił, że w wyłączniku elektrycznym w swoim pokoju zauważył iskrzenie. Co powinien niezwłocznie zrobić recepcjonista w takiej sytuacji?
A. zawiadomić zakład energetyczny
B. odłączyć dopływ prądu do całego obiektu
C. powiadomić straż pożarną
D. odłączyć dopływ prądu do pokoju
HGT.06 Pytanie 51
Realizacja usług w recepcji
Czym jest hotel?
A. 7 jednostek noclegowych i oferujący usługi gastronomiczne
B. przynajmniej 10 jednostek noclegowych i ofertujący usługi gastronomiczne
C. minimum 10 jednostek noclegowych, w większości w pokojach 1- i 2-osobowych
D. 10 jednostek noclegowych i oferujący usługi rekreacyjne
HGT.06 Pytanie 52
Realizacja usług w recepcji
Które z poniższych miejsc można zaliczyć do obiektów hotelarskich?
A. Pensjonat
B. Ośrodek Szkoleniowo-Konferencyjny
C. Ośrodek Wczasowy
D. Dom Pracy Twórczej
HGT.06 Pytanie 53
Realizacja usług w recepcji
Która z poniższych instytucji jest międzynarodową organizacją zajmującą się turystyką?
A. PIT
B. AIH
C. POT
D. UNWTO
HGT.06 Pytanie 54
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest główne zadanie kategoryzacji obiektów noclegowych?
A. ulepszenie estetyki
B. ochrona interesów konsumenta
C. zwiększenie liczby odwiedzających
D. ułatwienie obiegu gospodarczego
HGT.06 Pytanie 55
Realizacja usług w recepcji
W hotelach obowiązkowo powinno być dostępne ambulatorium lekarskie
A. 4* i 5*
B. 5*
C. 4*
D. 3* i 4*
HGT.06 Pytanie 56
Realizacja usług w recepcji
Elementy marketing mix obejmują między innymi takie składniki, jak:
A. towar, promocja, reklama, sprzedaż
B. towar, sprzedaż, cena, promocja, reklama
C. towar, dystrybucja, promocja, cena
D. promocja sprzedaży, sprzedaż, towar, cena
HGT.06 Pytanie 57
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinny zostać podjęte w hotelu w przypadku zgłoszenia ustnej skargi przez gościa?
A. Należy natychmiast odesłać gościa do menedżera hotelu
B. Należy przekonać gościa, że jego zażalenie jest nieuzasadnione
C. Nie należy prowadzić rozmowy z gościem, tylko poprosić go o złożenie skargi na piśmie
D. Należy uważnie wysłuchać gościa i rozwiązać problem w granicach swoich możliwości
HGT.06 Pytanie 58
Realizacja usług w recepcji
Jakie są kluczowe czynniki wpływające na wzrost zapotrzebowania na usługi hotelowe?
A. Zwiększenie zamożności obywateli
B. Ilość obiektów noclegowych
C. Rozmiar obrotów w branży hotelarskiej
D. Liczba pracowników zatrudnionych w hotelach
HGT.06 Pytanie 59
Realizacja usług w recepcji
Usługa pokojowa jest dostępna
A. we wszystkich hotelach
B. w hotelu 3*
C. w motelu 3*
D. w pensjonacie 3*
HGT.06 Pytanie 60
Realizacja usług w recepcji
Przygotowana przez Ciebie oferta promocyjna dla hotelu powinna obejmować
A. dokładny opis obiektu hotelowego z wszystkimi świadczonymi usługami
B. ogólną charakterystykę hotelu
C. opis struktury pokoi oraz dostępnych atrakcji
D. szczegółowy opis obiektu wraz z cennikiem usług
HGT.06 Pytanie 61
Realizacja usług w recepcji
Aby dział recepcji mógł prawidłowo funkcjonować, konieczne jest posiadanie urządzeń takich jak:
A. kasa fiskalna, komputer, skrytki depozytowe, centrala telefoniczna
B. komputer, faks, telefon, klucznica, grafik dyspozytora
C. komputer, kasa fiskalna, faks, drukarka, centrala telefoniczna
D. komputer, drukarka, klucznica, sejf depozytowy, cennik
HGT.06 Pytanie 62
Realizacja usług w recepcji
Zestaw potraw cateringowych przeznaczonych na okazjonalne przyjęcie - garden party obejmuje:
A. mięso w galarecie, śledzia po grecku, zimne napoje, pieczywo oraz herbatę
B. pieczone mięsa, tatar z żółtkiem, napoje alkoholowe, zimne napoje oraz pieczywo
C. prosię pieczone, piwo, alkohol oraz pieczywo
D. kiełbasę z rożna, bigos, kiszkę, zimne napoje, pieczywo oraz lody
HGT.06 Pytanie 63
Realizacja usług w recepcji
Na sprzedaż usług hotelowych oddziałuje
A. ilość obiektów noclegowych
B. wielkość obiektu hotelowego
C. położenie miejsca
D. promocja na targach, jakość produktu
HGT.06 Pytanie 64
Realizacja usług w recepcji
Z handlowego punktu widzenia najbardziej korzystny jest wskaźnik wykorzystania miejsc hotelowych, który wynosi
A. 10%
B. 45%
C. 20%
D. 100%
HGT.06 Pytanie 65
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób hotel zabezpiecza bagaż oraz bezpieczeństwo swoich gości?
A. Informuje gości o możliwych niebezpieczeństwach
B. Zarządza depozytem i zatrudnia ochronę
C. Troszczy się o komfort gości
D. Oferuje niestrzeżony parking dla gości
HGT.06 Pytanie 66
Realizacja usług w recepcji
Hotel nie ponosi winy za zaginięcie lub uszkodzenie przedmiotów przyniesionych przez gościa do obiektu, gdy
A. utrata lub uszkodzenie przedmiotów miało miejsce na skutek działania siły wyższej.
B. szkoda w dobytku gościa jest wyłącznie wynikiem jego własnej winy.
C. szkoda w mieniu gościa została wyrządzona przez osobę przez niego zaproszoną.
D. na skutek działania siły wyższej, na skutek winy gościa, na skutek osób zaproszonych przez gościa.
HGT.06 Pytanie 67
Realizacja usług w recepcji
Turystyka wewnętrzna odnosi się do:
A. wyjazdów obywateli danego państwa za jego granice
B. przyjazdów do kraju osób, które na stałe zamieszkują za granicą
C. podróży mieszkańców po swoim kraju
D. podróży mieszkańców danego państwa do sąsiedniego kraju
HGT.06 Pytanie 68
Realizacja usług w recepcji
Check-out to proces
A. opłacenia pobytu w hotelu
B. przyjęcia gościa do hotelu
C. serwisu gościa w hotelu
D. wymeldowania gościa z hotelu
HGT.06 Pytanie 69
Realizacja usług w recepcji
Przygotowanie mieszkań do sprzedaży należy do obowiązków pracowników
A. recepcji
B. służby parterowej
C. działu marketingu
D. służby pięter
HGT.06 Pytanie 70
Realizacja usług w recepcji
Czym jest obsługa pokojowa?
A. kompleksowa obsługa gościa w obiekcie hotelowym
B. organizowanie usług gastronomicznych poza obiektem hotelowym
C. procedura sprzątania pokoju
D. dostarczanie posiłków do pokoju
HGT.06 Pytanie 71
Realizacja usług w recepcji
Usługi hotelowe obejmują krótkoterminowy wynajem domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także obszarów na rozbicie namiotów lub parkowanie przyczep samochodowych oraz oferowanie w ramach obiektu:
A. usług z tym związanych
B. aktywności rekreacyjne
C. zakwaterowania i wyżywienia
D. serwis turystów i gości
HGT.06 Pytanie 72
Realizacja usług w recepcji
Na klamce drzwi od strony korytarza znajduje się tabliczka "maid in room", co oznacza:
A. wstęp wzbroniony
B. pokój w trakcie sprzątania
C. nie przeszkadzać
D. pokój w trakcie remontu
HGT.06 Pytanie 73
Realizacja usług w recepcji
Jaki skrót oznacza nocleg ze śniadaniem?
A. BB
B. HB
C. OB
D. FB
HGT.06 Pytanie 74
Realizacja usług w recepcji
Obiekt noclegowy usytuowany w centrum miejscowości, dysponujący 15 pokojami (w tym 7 jednoosobowymi oraz 8 dwuosobowymi), oferujący różnorodne usługi związane z pobytem gości to:
A. hotel dla gości
B. obiekt pensjonatowy
C. hotel
D. pole campingowe
HGT.06 Pytanie 75
Realizacja usług w recepcji
Obiekt noclegowy znajdujący się poza granicami Zakopanego, przy szlaku turystycznym prowadzącym do Doliny Pięciu Stawów, oferujący podstawowe usługi związane z pobytem gości to:
A. dom wycieczkowy
B. schronisko młodzieżowe
C. schronisko
D. pensjonat
HGT.06 Pytanie 76
Realizacja usług w recepcji
W rejonie Pojezierza Mazurskiego znajdują się obiekty noclegowe z zabezpieczeniami, które oferują możliwość nocowania w namiotach, parkowania pojazdów oraz przygotowywania jedzenia. Jak nazywają się te obiekty hotelarskie?
A. pola biwakowe
B. pensjonaty
C. kempingi
D. pola namiotowe
HGT.06 Pytanie 77
Realizacja usług w recepcji
Gdzie znajdują się hotele tranzytowe?
A. w okolicach szlaków turystycznych
B. w pobliżu lotnisk
C. w centralnych częściach dużych miejscowości
D. w obszarach cieszących się turystycznym zainteresowaniem
HGT.06 Pytanie 78
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, które z poniższych obiektów nie są uznawane za hotelarskie?
A. motel
B. schronisko górskie
C. schronisko młodzieżowe
D. pensjonat
HGT.06 Pytanie 79
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który dysponuje minimum 30 miejscami do spania, zapewniając przy tym podstawowy zestaw usług dla gości oraz umożliwiający samodzielne korzystanie z bazy, to:
A. dom wczasowy
B. schronisko
C. dom wycieczkowy
D. pensjonat
HGT.06 Pytanie 80
Realizacja usług w recepcji
Reprezentacja polskiego sektora hotelarskiego zarówno w kraju, jak i za granicą stanowi jeden z celów statutowych organizacji, która jest określana skrótem:
A. HoReCa
B. IHRA
C. PIT
D. PZH