Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 41
Realizacja usług w recepcji

Procedura check-in może być realizowana na podstawie tzw. listy pokoi dla

A. gościa VIP
B. zagranicznego turysty
C. grupy turystycznej
D. krajowego gościa
HGT.06 Pytanie 42
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w motelu goście mieli możliwość skorzystania z parkingu strzeżonego dla swoich samochodów. Przy finalizacji rozliczenia pobytu, recepcjonista zastosuje wysokość stawki VAT na usługę parkingową wynoszącą

A. 23%
B. 22%
C. 7%
D. 8%
HGT.06 Pytanie 43
Realizacja usług w recepcji

Który z dokumentów należy przedstawić gościowi, który dokonuje płatności gotówką podczas procesu check out, w celu jego akceptacji?

A. Polecenie przelewu
B. Rachunek wstępny
C. Dokument kasowy
D. Fakturę zaliczkową
HGT.06 Pytanie 44
Realizacja usług w recepcji

Biuro podróży zarezerwowało w imieniu firmy farmaceutycznej kilkanaście pokoi w hotelu. Jaki to typ rezerwacji?

A. Zdalny.
B. Pośrednio.
C. Osobiście.
D. Bezpośrednio.
HGT.06 Pytanie 45
Realizacja usług w recepcji

Pan Malinowski dokonał rezerwacji noclegu w Hotelu Agata*** w Bydgoszczy. Na potwierdzeniu widnieje skrót HB, który oznacza nocleg

A. bez wyżywienia
B. ze śniadaniem, obiadem, kolacją
C. ze śniadaniem
D. ze śniadaniem i obiadokolacją
HGT.06 Pytanie 46
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych obiektów noclegowych, pomimo całkowitego obłożenia, jest zobowiązany do przyjęcia turystów?

A. Hotel
B. Schronisko
C. Sanatorium
D. Kemping
HGT.06 Pytanie 47
Realizacja usług w recepcji

Przedmiotem, który goście hotelowi przynoszą do obiektu, jest

A. walizka podręczna
B. potrawa zapiekana
C. pojazd mechaniczny
D. zwierzę żywe
HGT.06 Pytanie 48
Realizacja usług w recepcji

Usługa informacji turystycznej w obiekcie hotelarskim to forma

A. towarzysząca
B. komplementarna
C. fakultatywna
D. podstawowa
HGT.06 Pytanie 49
Realizacja usług w recepcji

Preautoryzacja wymaga, aby gość podał numer

A. karty kredytowej
B. czeku podróżnego
C. karty lojalnościowej
D. skierowania na pobyt
HGT.06 Pytanie 50
Realizacja usług w recepcji

Przy wystawianiu faktury dla gościa, recepcjonista powinien ustalić

A. zakres płatnych usług, z których skorzystał gość w trakcie pobytu w hotelu
B. dane osoby, dla której wystawiana jest faktura
C. informacje o osobach, które wykonywały usługi wymienione w fakturze
D. zakres wszelkich usług, które były wykorzystywane przez gościa podczas pobytu w hotelu
HGT.06 Pytanie 51
Realizacja usług w recepcji

Do lokali gastronomicznych w sieci uzupełniającej zalicza się:

A. kawiarnie, piwiarnie, jadłodajnie, koktajlbary
B. koktajlbary, bistra, winiarnie, bary szybkiej obsługi
C. bary aperitif, piwiarnie, koktajlbary, cafeterie
D. cukiernie, restauracje, bistra, kawiarnie
HGT.06 Pytanie 52
Realizacja usług w recepcji

Klient skorzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za 250,00 zł brutto za noc. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe uregulował płatność kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe – gotówką. Jaką kwotę wpłacił gotówką?

A. 680,00 zł
B. 500,00 zł
C. 340,00 zł
D. 180,00 zł
HGT.06 Pytanie 53
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu w Krakowie, grupa turystów poprosiła o przedstawienie propozycji jednodniowej wycieczki po mieście i okolicy. Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?

Twierdza Kłodzko
Wambierzyce - Bazylika, ruchoma szopka.
Góry Stołowe - Błędne Skały lub Szczeliniec.
Rynek Główny -
Sukiennice, Kościół Mariacki.
Kopalnia Soli
w Wieliczce
.
Góry Świętokrzyskie -
Jaskinia Raj
Góra Zamkowa - ruiny zamku w Chęcinach.
Kazimierz Dolny zwany
„Perłą nad Wisłą".
Góra Trzech Krzyży.
A.B.C.D.

A. C.
B. D.
C. B.
D. A.
HGT.06 Pytanie 54
Realizacja usług w recepcji

Obiekt noclegowy, który służy głównie do indywidualnej oraz grupowej turystyki młodzieżowej i jest przystosowany do samoobsługi gości, to

A. hotel
B. dom wycieczkowy
C. schronisko młodzieżowe
D. akademik
HGT.06 Pytanie 55
Realizacja usług w recepcji

Jaki był przeciętny czas pobytu gościa, jeśli w marcu tego roku w hotelu przebywało 500 gości, a sprzedano 1 500 miejsc noclegowych?

A. 1 dzień
B. 3 dni
C. 5 dni
D. 10 dni
HGT.06 Pytanie 56
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu, który pozwala na realizację usług zamówionych przez biuro podróży dla grupy turystów z Włoch, powinien zażądać recepcjonista podczas przyjmowania gości w hotelu w Polsce?

A. Potwierdzenie przyjęcia rezerwacji
B. Potwierdzenie przelewu środków finansowych
C. Voucher
D. Rooming list
HGT.06 Pytanie 57
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ minimalną powierzchnię pokoju 10 osobowego w domu wycieczkowym kategorii II.

WymaganiaKategorie
IIIIII
V. Część mieszkalna
14Minimalna powierzchnia pokoju w m2
(bez wyodrębnionych łazienki, WC, przedpokoju):
1-osobowego
2-osobowego
3-osobowego
4-osobowego
większego niż 4-osobowy (powierzchnia 4-osobowego powiększona dodatkowo na każdą następną osobę o liczbę m2)


9
12
15
17
2,5


8
10
13
16
2,5


8
8
12
15
2,5

A. 42 m2
B. 31 m2
C. 37 m2
D. 25 m2
HGT.06 Pytanie 58
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelu nie ma przy sobie dowodu osobistego ani paszportu. Jaki inny dokument może być podstawą do zarejestrowania gościa w hotelu?

A. Książeczka zdrowia
B. Legitymacja służbowa
C. Legitymacja studencka
D. Prawo jazdy
HGT.06 Pytanie 59
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument należy przesłać klientowi, aby poinformować go o dacie rezerwacji, rodzaju pokoju oraz jego kosztach?

A. Cennik pokoi
B. Propozycję hotelu
C. Wstępny rachunek
D. Potwierdzenie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 60
Realizacja usług w recepcji

Firma, która odniosła powodzenie, udziela innej firmie odpłatnie praw do założenia oraz zarządzania przedsiębiorstwem według jej koncepcji na podstawie umowy

A. leasingu
B. dzierżawy
C. franchisingu
D. najmu
HGT.06 Pytanie 61
Realizacja usług w recepcji

W akcji promocyjnej na zimowe wczasy nad Bałtykiem ceny zostały obniżone średnio o 50%. Jaką zmianę popytu można przewidzieć na te usługi, jeżeli wartość bezwzględna współczynnika elastyczności cenowej wynosi 1?

A. Spadek o 10 %
B. Wzrost o 50 %
C. Spadek o 50 %
D. Wzrost o 10 %
HGT.06 Pytanie 62
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu hotelowego użyje recepcjonista, aby przekazać informacje gościowi?

A. kartę pobytu
B. kartę meldunkową
C. druk "message"
D. druk "voucher"
HGT.06 Pytanie 63
Realizacja usług w recepcji

Gość dzwoni do recepcji, informując, że w pokoju nr 118, pomimo ciszy nocnej, panuje hałas. W takiej sytuacji recepcjonista powinien

A. zadzwonić na policję i poprosić o interwencję w pokoju nr 118
B. poprosić gości z pokoju nr 118 o opuszczenie hotelu
C. zażądać od gości z pokoju nr 118 przestrzegania ciszy nocnej
D. wezwać ochronę hotelu, aby udzieliła gościom z pokoju nr 118 upomnienia
HGT.06 Pytanie 64
Realizacja usług w recepcji

Befsztyk tatarski przygotowuje się

A. z wołowiny
B. z baraniny
C. z cielęciny
D. z wieprzowiny
HGT.06 Pytanie 65
Realizacja usług w recepcji

Na którym etapie procedury check-in recepcjonista powinien poinformować gościa o usługach dodatkowych oferowanych przez hotel?

A. W czasie, gdy gość wypełnia kartę rejestracyjną
B. Po odebraniu od gościa dokumentu tożsamości w celu rejestracji
C. Zanim wydane zostaną gościowi klucze do pokoju
D. W trakcie wprowadzania danych gościa do systemu
HGT.06 Pytanie 66
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego grafiku rezerwacji, określ możliwy termin rezerwacji pokoju dwuosobowego na dwie doby w drugim tygodniu marca.
Rodzaj
i nr j.m.
Data
05.03
czw
06.03
pt
07.03
sb
08.03
nd
09.03
pn
10.03
wt
11.03
śr
PARTER
101 SGLRgRoRkRk
102 SGLRgRwRwRw
103 DBLRgRaRoRl
104 DBLRtRtRtRtRt
I PIĘTRO
201 SGLRnRzRl
202 SGLRgReRwRwRwRl
203 DBLReRdRl
204 DBLReRfRfRfRx

A. 09.03 – 11.03
B. 07.03 – 09.03
C. 06.03 – 08.03
D. 08.03 – 10.03
HGT.06 Pytanie 67
Realizacja usług w recepcji

Jaką dokumentację powinien przygotować recepcjonista, gdy przyjmuje rezerwację telefoniczną na usługi hotelowe?

A. Formularz kaucyjny
B. Formularz rezerwacji
C. Kartę rejestracyjną
D. Kartę pobytu
HGT.06 Pytanie 68
Realizacja usług w recepcji

Podczas ceremonii inauguracji hotelu zaproszono przedstawicieli lokalnych władz, dziennikarzy oraz przedsiębiorców, aby w ten sposób kształtować swoją markę w społeczności. Jaki rodzaj promocji został wykorzystany?

A. reklamę wewnętrzną
B. promocję sprzedaży
C. public relations
D. reklamę zewnętrzną
HGT.06 Pytanie 69
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy, który przybywa w dniu swoich pięćdziesiątych urodzin, powinien poinformować który dział recepcjonista?

A. Działu technicznego
B. Działu księgowości
C. Działu administracji
D. Działu marketingu
HGT.06 Pytanie 70
Realizacja usług w recepcji

Klient zarezerwował nocleg w pensjonacie oraz w ustalonym przez obiekt czasie uiścił zaliczkę określoną w potwierdzeniu. Wskaż, jaki typ rezerwacji powinien zaznaczyć pracownik recepcji?

A. Niepotwierdzoną.
B. Wstępną.
C. Gwarantowaną.
D. Kredytową.
HGT.06 Pytanie 71
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista odebrał rezerwację noclegów dla grupy 17 uczniów, składającej się z 9 chłopców i 8 dziewcząt. Jaką strukturę pokoi powinien zaproponować gościom?

A. 8 DBL i 2 SGL
B. 4 DBL i 3 TPL
C. 7 DBL i 4 SGL
D. 3 DBL i 5 TPL
HGT.06 Pytanie 72
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista powinien powiadomić hotelowy zespół o konieczności przygotowania sali konferencyjnej?

A. działu sprzedaży
B. służby pięter
C. służby parterowej
D. technicznego
HGT.06 Pytanie 73
Realizacja usług w recepcji

Do elementów podstawowego wyposażenia miejsca pracy pokojówki nie wchodzą:

A. płyny dezynfekujące
B. środki ochrony indywidualnej
C. worki plastikowe do koszy
D. butelki z wodą mineralną
HGT.06 Pytanie 74
Realizacja usług w recepcji

W hotelu "Albatros" dysponującym 60 miejscami noclegowymi, w czerwcu sprzedano 900 noclegów. Jaki był stopień wykorzystania miejsc hotelowych?

A. 15%
B. 50%
C. 55%
D. 48%
HGT.06 Pytanie 75
Realizacja usług w recepcji

Po zakończeniu pobytu gościa całkowita kwota brutto do uiszczenia za usługi hotelowe wyniosła 800,00 zł. Jaką kwotę netto należy wpisać w fakturze VAT, jeżeli stawka podatku VAT dla wszystkich usług wynosiła 7%?

A. 747,66 zł
B. 470,59 zł
C. 856,00 zł
D. 560,00 zł
HGT.06 Pytanie 76
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy wyposażenia recepcji powinny być dostępne dla gości hotelowych?

A. Regulamin hotelu, cennik usług hotelowych, lista akceptowanych kart płatniczych
B. Harmonogram pokoi, kasa fiskalna, lista usług dodatkowych
C. Komputer, spis numerów wewnętrznych hotelu, regulamin działalności
D. Mapa hotelu, materiały reklamowe, lista numerów alarmowych
HGT.06 Pytanie 77
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, który odebrał telefoniczną rezerwację od klienta, powinien zebrane dane

A. zapisać w karcie rezerwacji
B. przekazać do działu marketingu
C. przekazać do działu pobytowego
D. umieścić w księdze rejestracyjnej
HGT.06 Pytanie 78
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć liczbę przyjazdów rodzin na wypoczynek w hotelu, najbardziej efektywne będą działania marketingowe polegające na

A. zwiększeniu rabatu funkcjonalnego
B. wprowadzeniu promocji osobistej
C. zwiększeniu rabatu ilościowego
D. wprowadzeniu promocji sprzedaży
HGT.06 Pytanie 79
Realizacja usług w recepcji

Goście wykupili w hotelu m.in. pełne wyżywienie, co oznacza, że zamówili:

A. śniadanie, podwieczorek, obiadokolację
B. śniadanie, obiad, kolację
C. śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek, kolację
D. śniadanie, obiad, podwieczorek, kolację
HGT.06 Pytanie 80
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu skorzystał z ofert kawiarni w obiekcie. Opłata za tę usługę została przelana z systemu kasowego do systemu zarządzania w recepcji. Później pracownik kawiarni poprosił klienta o złożenie podpisu na rachunku. Jak nazywa się ta metoda rozliczeń z gościem hotelowym?

A. Zlecenie płatności
B. Zlecenie przelewu
C. Preautoryzacja
D. Room-charge