Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 761
Realizacja usług w recepcji
A. Wykonanie telefonu do firmy taksówkarskiej w celu potwierdzenia tożsamości kierowcy
B. Zorganizowanie dostarczenia szampana do pokoju w celu poprawy nastroju
C. Zarekomendowanie skorzystania z usługi SPA w celach relaksacyjnych
D. Zamówienie w hotelu usługi transferowej na lotnisko w dniu wyjazdu
HGT.06 Pytanie 762
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego cennika oblicz kwotę należną za usługi hotelowe, z których skorzystali Państwo Kowalscy tj. pobyt z pełnym wyżywieniem na 3 doby. Goście przyjechali do hotelu o godzinie 1700.
Cennik usług | |
---|---|
Rodzaj usługi | Informacje dodatkowe |
Apartament: 640,00 zł/dobę | doba hotelowa trwa od 1300 do 1000 |
Śniadanie: w cenie noclegu | wydawane w godz. 700 – 1000 |
Obiad: 70,00 zł/os. | wydawany w godz. 1300 – 1600 |
Kolacja: 60,00 zł/os. | wydawana w godz. 1700 – 2100 |
Uroczysta kolacja „Romantyczny wieczór": 110,00 zł/os | wydawana w godz. 1700 – 2100 |
Strefa SPA: w cenie noclegu | dostępna w godz. 700 – 2100 |
Rabat za czwartą dobę: 20% ceny noclegu |
A. 2 560,00 zł
B. 1 856,00 zł
C. 2 048,00 zł
D. 2 347,00 zł
HGT.06 Pytanie 763
Realizacja usług w recepcji
Po wymeldowaniu się z hotelu, grupa turystyczna musi oczekiwać 4 godziny na przyjazd autokaru. Jaką usługę powinien przede wszystkim zaoferować recepcjonista gościom?
A. Zamówienie dodatkowego wyżywienia
B. Zakup dodatkowej doby w promocyjnej cenie
C. Użycie płatnej strefy SPA&Wellness
D. Korzystanie z hotelowej przechowalni bagażu
HGT.06 Pytanie 764
Realizacja usług w recepcji
Który z poniższych obiektów można określić jako hotel butique?
A. Hotel Ziemowit - luksusowy, kameralny, dostosowany do potrzeb pojedynczego gościa
B. Hotel Bolesław - niezwykły, wyposażony w obiekty sportowo - rekreacyjne oraz rozwiniętą bazę gastronomiczną - rozrywkową
C. Hotel Mieszko - ekskluzywny, przeznaczony na dłuższe pobyty dla osób zatrudnionych w miejscach oddalonych od ich stałego zamieszkania
D. Hotel Lech - szczególny, przytulny, skierowany do wybranej grupy klientów, oferujący niedrogie miejsca noclegowe
HGT.06 Pytanie 765
Realizacja usług w recepcji
Check-out to proces
A. opłacenia pobytu w hotelu
B. przyjęcia gościa do hotelu
C. wymeldowania gościa z hotelu
D. serwisu gościa w hotelu
HGT.06 Pytanie 766
Realizacja usług w recepcji
Zalecenie dotyczące hoteli i lokali gastronomicznych jest działaniem wynikającym z ich statutu?
A. PFCC
B. PZH
C. PIH
D. PTSM
HGT.06 Pytanie 767
Realizacja usług w recepcji
Właściciel obiektu noclegowego o standardzie 4* dąży do podwyższenia kategorii swojego pensjonatu do 5*. Oferta dotycząca usług podstawowych oraz dodatkowych, które oferuje w swoim obiekcie, wymaga rozszerzenia
A. o serwowanie śniadań do pokoju na życzenie gości
B. o dostarczanie prasy na życzenie gości
C. o pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny oraz ubrań gości
D. o całodobową obsługę pokoi
HGT.06 Pytanie 768
Realizacja usług w recepcji
Rodzina z pięcioma osobami, w tym 4-letnią dziewczynką, 2-letnim i 17-letnim chłopcem przybyła do hotelu. Ile kart pobytu powinien wręczyć pracownik recepcji?
A. 4
B. 5
C. 3
D. 2
HGT.06 Pytanie 769
Realizacja usług w recepcji
Jakim elementem marketingu-mix posłużył się hotel "Venus", umieszczając znak informacyjny dotyczący swojej oferty wzdłuż trasy dojazdowej do miasta?
A. Koszt.
B. Reklama
C. Towar.
D. Kanały dystrybucji.
HGT.06 Pytanie 770
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, do obiektów hotelarskich nie można zaliczyć
A. schroniska młodzieżowego
B. pola biwakowego
C. domu wycieczkowego
D. domu studenckiego
HGT.06 Pytanie 771
Realizacja usług w recepcji
Do najbardziej rozpoznawalnych dań kuchni czeskiej zaliczają się
A. knedle z nadzieniem
B. kotlety pożarskie
C. holiszki
D. pyrżoły
HGT.06 Pytanie 772
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych usług dodatkowych będzie najbardziej odpowiednia dla rodziny z dwójką dzieci w wieku przedszkolnym, która zatrzymała się w hotelu?
A. Spływ kajakowy
B. Kręgielnia
C. Sala fitness
D. Sala zabaw
HGT.06 Pytanie 773
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procesu check-in dla gościa VIP w hotelu, konieczne jest jego powitanie oraz
A. zrealizowanie rejestracji przy recepcji, życzyć przyjemnego pobytu
B. wręczyć klucz i kartę pobytu, zaprowadzić do pokoju
C. poprosić o uzupełnienie karty rejestracyjnej, przekazać klucz
D. zażądać dokumentu tożsamości, przekazać kartę pobytu
HGT.06 Pytanie 774
Realizacja usług w recepcji
Które usługi może zaoferować recepcjonista młodym kobietom, jeżeli przyjechały zrelaksować się w hotelu i przy okazji zwiedzić miasto?
Hotel oferuje swoim Gościom wiele usług, które zapewnią miłe chwile dla ciała i ducha. Na życzenie Gości oferujemy:
|
A. Usługę depozytową i bezpłatne WiFi.
B. Centrum SPA i wynajem samochodu.
C. Usługę budzenia i koloryzację włosów.
D. Masaż twarzy i usługę pralniczą.
HGT.06 Pytanie 775
Realizacja usług w recepcji
Jakiego dokumentu, który pozwala na realizację usług zamówionych przez biuro podróży dla grupy turystów z Włoch, powinien zażądać recepcjonista podczas przyjmowania gości w hotelu w Polsce?
A. Voucher
B. Rooming list
C. Potwierdzenie przyjęcia rezerwacji
D. Potwierdzenie przelewu środków finansowych
HGT.06 Pytanie 776
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania hotelu są realizowane w obszarze sprzedaży osobistej usług?
A. Przedstawienie oferty hotelu przez pracownika recepcji
B. Opis hotelu umieszczony w materiałach promocyjnych
C. Zamieszczenie tablicy informacyjnej przy wjeździe do miasta
D. Uczestnictwo dyrektora hotelu w wystawach branżowych
HGT.06 Pytanie 777
Realizacja usług w recepcji
Właściciel hotelu nie ma prawa odmówić przyjęcia na przechowanie papierów wartościowych, gotówki oraz innych wartościowych przedmiotów, jeżeli rzecz
A. ma zbyt wysoką wartość
B. zajmuje nadmiernie dużo miejsca
C. jest niewłaściwie zapakowana
D. stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa
HGT.06 Pytanie 778
Realizacja usług w recepcji
Określ minimalną powierzchnię recepcji w hotelu 5* z 40 pokojami.
A. 50 m2
B. 45 m2
C. 55 m2
D. 40 m2
HGT.06 Pytanie 779
Realizacja usług w recepcji
Pan Kowalski planuje podróż po Polsce. Chce zatrzymywać się wyłącznie w hotelach i mieć zapewnione, że będzie mógł regulować swoje zobowiązania kartą płatniczą. W hotelach, jaki najniższy standard może brać pod uwagę na nocleg?
A. 4*
B. 2*
C. 5*
D. 3*
HGT.06 Pytanie 780
Realizacja usług w recepcji
Skrót od nazwy polskiej instytucji, która skupia podmioty zajmujące się turystyką kempingową, to
A. PTSM
B. PTTK
C. PSH i T
D. PFC i C
HGT.06 Pytanie 781
Realizacja usług w recepcji
W hotelach obowiązkowo powinno być dostępne ambulatorium lekarskie
A. 4*
B. 4* i 5*
C. 3* i 4*
D. 5*
HGT.06 Pytanie 782
Realizacja usług w recepcji
Na jakiej podstawie recepcjonista ma obowiązek wystawić fakturę za usługi świadczone gościowi?
A. Wpisu w harmonogramie zajętości pokoi
B. Wpisu do książki rejestracyjnej
C. Rachunków z poszczególnych sektorów hotelu
D. Faktur otrzymanych od różnych działów hotelu
HGT.06 Pytanie 783
Realizacja usług w recepcji
Jaki typ osobowości charakteryzuje osobę, która boi się śmieszności lub kompromitacji i nie potrafi wyrazić swoich potrzeb?
A. Dyletant
B. Typ nieświadomy
C. Typ skrępowany
D. Ignorant
HGT.06 Pytanie 784
Realizacja usług w recepcji
Podczas meldowania gościa w hotelu, pracownik recepcji powinien koniecznie zaznajomić go
A. z dodatkowymi usługami oferowanymi w hotelu
B. z godzinami funkcjonowania centrum rekreacyjnego
C. z aktualnym obłożeniem hotelu
D. z opcją skorzystania z room service
HGT.06 Pytanie 785
Realizacja usług w recepcji
Sommelier to osoba zajmująca się w restauracji
A. bufetem
B. obsługą kelnerską
C. salą
D. winami i napojami
HGT.06 Pytanie 786
Realizacja usług w recepcji
Grupa uczniów spędziła weekend w miejscu noclegowym, zajmując piętnaście z trzydziestu dostępnych łóżek oraz korzystając z kuchni przeznaczonej do samodzielnego użytku. W jakim obiekcie przebywali uczniowie?
A. Motelu
B. Domu wycieczkowym
C. Pensjonacie
D. Ośrodku wypoczynkowym
HGT.06 Pytanie 787
Realizacja usług w recepcji
Usługa dostarczania kwiatów lub kwiaciarnia jest oferowana w hotelach o kategorii
A. wyłącznie 5*
B. 4* i 5*
C. 3*, 4* i 5*
D. 2*, 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 788
Realizacja usług w recepcji
Jednym z zadań służby parterowej jest
A. doprowadzenie gościa do pokoju
B. zapewnienie porządku w holu hotelowym
C. organizowanie rezerwacji oraz sprzedaży usług noclegowych
D. nadzorowanie stanu technicznego urządzeń w holu hotelowym
HGT.06 Pytanie 789
Realizacja usług w recepcji
Jaka powinna być maksymalna wysokość lady recepcyjnej, aby była dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych?
A. 100 cm
B. 110 cm
C. 90 cm
D. 80 cm
HGT.06 Pytanie 790
Realizacja usług w recepcji
Jak brzmi skrót organizacji Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji w Unii Europejskiej?
A. HoReCa
B. IHRA
C. IYHF
D. HOTREC
HGT.06 Pytanie 791
Realizacja usług w recepcji
Jaką minimalną powierzchnię musi mieć pokój dwuosobowy w hotelu ***?
A. 12 m2
B. 14 m2
C. 8 m2
D. 10 m2
HGT.06 Pytanie 792
Realizacja usług w recepcji
Wskaźnik wykorzystania noclegów wynoszący 75% oznacza:
A. o sezonowym charakterze działalności obiektu hotelowego
B. o opłacalności działalności obiektu hotelowego
C. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelowego
D. o opłacalności poniżej średniej krajowej
HGT.06 Pytanie 793
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który przygotowuje recepcjonista na prośbę gościa w trakcie procesu check-out, to
A. akredytywa
B. voucher
C. polecenie przelewu
D. faktura
HGT.06 Pytanie 794
Realizacja usług w recepcji
Jaką stawkę podatku przewidziano za napoje alkoholowe przy rozliczaniu kosztów pobytu gościa?
A. 23%
B. 8%
C. 7%
D. 22%
HGT.06 Pytanie 795
Realizacja usług w recepcji
Hotel dysponuje 200 miejscami do spania. Żeby jego działalność była opłacalna, powinien co miesiąc osiągnąć obłożenie na poziomie 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w skali miesiąca?
A. 1 000
B. 2 000
C. 6 000
D. 3 000
HGT.06 Pytanie 796
Realizacja usług w recepcji
Znany aktor w cenionym serialu często korzysta z roweru. W jaki sposób można wykorzystać tę okoliczność do promocji usług hotelarskich?
A. Zaproponować aktorowi udział w konferencji dla producentów rowerów
B. Utworzyć parking dla rowerów przy hotelu
C. Zorganizować warsztat rowerowy w hotelu
D. Zaprościć aktora, aby w reklamie przyjechał rowerem do hotelu
HGT.06 Pytanie 797
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista nie wpisuje do karty pobytu danych dotyczących:
A. numeru apartamentu
B. kosztu noclegu
C. okresu pobytu
D. obywatelstwa gościa
HGT.06 Pytanie 798
Realizacja usług w recepcji
Oblicz wartość netto usługi gastronomicznej, jeśli wartość brutto wynosi 64,00 zł, a stawka VAT to 8%?
A. 58,90 zł
B. 59,26 zł
C. 56,00 zł
D. 69,12 zł
HGT.06 Pytanie 799
Realizacja usług w recepcji
Turystyka typu survival
A. przetrwania
B. zagraniczna
C. krajowa
D. komercyjna
HGT.06 Pytanie 800
Realizacja usług w recepcji
O przyjeździe gościa VIP do hotelu, najważniejsze jest, aby powiadomić
A. kontrahentów
B. przedstawicieli mediów
C. dyrektora hotelu
D. mieszkańców