Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Klient planuje zamówić w hotelowej restauracji zimne danie oraz wino. Jaką propozycję powinien przedstawić kelner?

A. boeuf strogonow, wino czerwone wytrawne
B. schab w galarecie, wino białe słodkie
C. pasztet z drobiu, wino białe wytrawne
D. indyka w maladze, wino czerwone deserowe
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zapisu w grafiku rezerwacji określ termin pobytu gościa.

Grafik rezerwacji – czerwiec (fragment)
14.06.15.06.16.06.17.06.18.06.19.06.20.06.21.06.
RRRR

A. Od 16.06. do 20.06.
B. Od 15.06. do 19.06.
C. Od 16.06. do 19.06.
D. Od 15.06. do 20.06.
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu noclegowego "Albatros" podniósł ceny usług, nie zmieniając przy tym standardu świadczonych usług. Jak w tej sytuacji będzie wyglądał popyt na usługi?

A. zwiększy się
B. zwiększy się, ale podaż się zmniejszy
C. zmniejszy się
D. nie ulegnie zmianie
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował pobyt w hotelu od 10 do 14 lipca br., informując, że przyjedzie o godz. 1200, a wyjedzie o godz. 800. Doba hotelowa w tym hotelu rozpoczyna się o godz. 1100, a kończy o 900. Które oznaczenie w grafiku odpowiada złożonemu zamówieniu?

GRAFIK REZERWACJI
08.0709.0710.0711.0712.0713.0714.0715.07
A.RRRRRR
B.RRRR
C.RRRRR
D.RRRRR

A. D.
B. C.
C. B.
D. A.
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynniki mogą przyczynić się do wzrostu zapotrzebowania na usługi gastronomiczne oferowane przez hotel w lokalnej społeczności?

A. Zwiększenie dochodów gospodarstwa domowego
B. Zmniejszenie dochodów gospodarstwa domowego
C. Wzrost wydatków gospodarstwa domowego
D. Zmniejszenie wymagań gospodarstwa domowego
Realizacja usług w recepcji

Dokument, w którym pracownik recepcji informuje klienta o wysokości oraz terminie wpłaty zaliczki za zamówione usługi, to

A. karta rezerwacji
B. potwierdzenie rezerwacji
C. formularz rezerwacji
D. grafik rezerwacji
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę należałoby zaproponować entuzjaście muzyki poważnej, który przebywa w hotelu w Krakowie?

A. Rezerwację biletów na przedstawienie teatralne
B. Rezerwację biletów na koncert w filharmonii
C. Uczestnictwo w hotelowym klubie rekreacyjnym
D. Wycieczkę z przewodnikiem po mieście
HGT.06 Pytanie 771
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania powinny być podjęte w pierwszej kolejności w trakcie akcji ratowniczo-gaśniczej?

A. Ewakuacja osób z obszaru zagrożonego
B. Eliminacja elementów powodujących niebezpieczeństwo
C. Odłączenie zasilania elektrycznego
D. Ochrona mienia oraz dokumentów
Realizacja usług w recepcji

Schronisko to obiekt zapewniający noclegi

A. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, oferujący całodzienne posiłki
B. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, przystosowany do samoobsługi gości
C. posiadający minimum 30 miejsc noclegowych, przystosowany do samoobsługi gości
D. umiejscowiony poza strefą zabudowaną, oferujący podstawowy zakres usług
Realizacja usług w recepcji

Czym jest voucher?

A. dokumentem potwierdzającym zlecenie kredytowe, wystawionym przez organizatora turystycznego.
B. umową turystyczną, która została zawarta pomiędzy organizatorem imprezy turystycznej a klientem.
C. niewielką sumą pieniędzy, którą pilot zabiera i wykorzystuje w sytuacjach awaryjnych.
D. materiałem promocyjno-informacyjnym wspierającym organizatora imprezy turystycznej.
Realizacja usług w recepcji

W hotelu do usług osobistych, które są towarzyszące, zalicza się

A. organizowanie ćwiczeń dla gości w siłowni
B. świadczenie gościom usług kosmetycznych
C. przechowywanie bagaży gości
D. planowanie zajęć turystycznych i krajoznawczych
HGT.06 Pytanie 776
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista podczas procesu check-out zauważył niezadowolenie gościa z pobytu. W tej sytuacji powinien

A. przeprosić gościa, ale jednocześnie bronić stanowiska hotelu
B. rozliczyć pobyt oraz zachęcić gościa do ponownego skorzystania z usług hotelowych
C. dowiedzieć się, co spowodowało niezadowolenie i pożegnać gościa
D. zapitać o powód niezadowolenia i spróbować wyjaśnić zaistniałą sytuację
HGT.06 Pytanie 777
Realizacja usług w recepcji

Turystyka kwalifikowana to rodzaj turystyki:

A. żeglarska, narciarska, rowerowa
B. kajakowa, rowerowa, uzdrowiskowa
C. wypoczynkowa, krajoznawcza, trekkingowa
D. zdrowotna, edukacyjna, trampingowa
Realizacja usług w recepcji

Pan Malik dokonał wpłaty zaliczki w hotelu, rezerwując pokój na wypoczynek z rodziną. Recepcjonista powinien zanotować to w terminarzu jako rezerwację

A. kredytową
B. gwarantowaną
C. niegwarantowaną
D. przedwstępną
HGT.06 Pytanie 779
Realizacja usług w recepcji

HOTREC to akronim, który odnosi się do

A. Stowarzyszenia, Konferencji i Kongresów w Polsce
B. Konfederacji Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji i Kawiarni w krajach UE
C. Międzynarodowego Związku Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarń
D. Izby Gospodarczej Polskiego Zrzeszenia Hoteli
Realizacja usług w recepcji

Przyrost liczby zagranicznych gości w krajowych hotelach obserwuje się w przypadku

A. wzrostu podatków bezpośrednich
B. wzrostu wartości polskiej waluty
C. spadku wartości polskiej waluty
D. obniżenia podatków bezpośrednich
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony dokument recepcjonista jest zobowiązany przygotować przed przyjazdem gości typu

Data ..................
Welcom gift/WstawkaRoom/PokójName/Nazwisko
Słodycze lub owoce
Słodycze i owoce
Owoce i wino
Wino, owoce, list powitalny

A. VIP.
B. grupowego.
C. standardowego.
D. biznesowego.
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelu nie ma przy sobie dowodu osobistego ani paszportu. Jaki inny dokument może być podstawą do zarejestrowania gościa w hotelu?

A. Książeczka zdrowia
B. Legitymacja studencka
C. Prawo jazdy
D. Legitymacja służbowa
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu faktury oblicz wartość brutto usług hotelarskich.

Lp.Nazwa towaru lub usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa netto w złWartość netto w złPodatekWartość brutto w zł
Stawka w %Kwota w zł
1.Noclegdoba10111,111 111,11888,891 200,00
2.Sala konferencyjnagodz.5162,60813,0123186,991 000,00
3.Obiadszt.2046,30925,93874,071 000,00
4.Kolacjaszt.2027,78555,56844,44600,00
RAZEMx3 405,61x394,39

A. 1 600,00 zł
B. 3 800,00 zł
C. 2 800,00 zł
D. 1 200,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Hotel Kasia oferuje 150 stałych miejsc do spania oraz 30 miejsc na dostawkach. Obecnie 50 stałych miejsc noclegowych zostało wyłączonych z użytkowania. Jakie jest dostępne zasoby noclegowe obiektu?

A. 150 miejsc noclegowych
B. 100 miejsc noclegowych
C. 180 miejsc noclegowych
D. 130 miejsc noclegowych
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony fragment dokumentu hotelowego to

L.p.Nazwisko i imięData i miejsce urodzeniaDataOznaczenie dokumentu tożsamościNumer pokoju/ uwagi
przyjazduwyjazdu
1.Kowalski Piotr02.02.1989, Kraków12.05.201617.05.2016ABC 123456305/ pies

A. formularz rezerwacji.
B. księga rejestracyjna.
C. karta rejestracyjna.
D. potwierdzenie rezerwacji.
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju strategię promocyjną zastosował hotel, organizując bal dla znanych osobistości, skoro dochód z tego wydarzenia został przeznaczony na cele charytatywne?

A. Public relations
B. Aktywizację sprzedaży
C. Sprzedaż osobistą
D. Reklamę
Realizacja usług w recepcji

Które z zachowań narusza zasady savoir-vivre w stosunku do osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim podczas jej zameldowania w hotelu?

A. Zajmowanie przez recepcjonistę pozycji siedzącej na krześle, na wysokości osoby poruszającej się na wózku
B. Przemieszczanie wózka w miejsce wskazane przez gościa
C. Umieszczanie niezbędnych przedmiotów w zasięgu rąk osoby poruszającej się na wózku
D. Wyręczanie gościa we wszystkich czynnościach
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, który odebrał telefoniczną rezerwację od klienta, powinien zebrane dane

A. umieścić w księdze rejestracyjnej
B. przekazać do działu marketingu
C. zapisać w karcie rezerwacji
D. przekazać do działu pobytowego
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien zostać przesłany do klienta, aby poinformować go o dacie rezerwacji, typie pokoju oraz jego kosztach?

A. Wstępny rachunek
B. Cennik pokoi
C. Propozycję hotelu
D. Potwierdzenie rezerwacji
Realizacja usług w recepcji

Który z pakietów usług oferowanych przez hotel jest dedykowany gościom, którzy pragną aktywnie spędzać czas w trakcie swojego pobytu?

A. Boisko do koszykówki, biesiada z muzyką, sala kinowa
B. Masaże, bezprzewodowy Internet, korty tenisowe
C. Sauna, jacuzzi z hydromasażem, kręgielnia, siłownia
D. Wypożyczalnia rowerów, instruktor nordic walking, basen
Realizacja usług w recepcji

Zagrożenie zwarcia instalacji elektrycznej w hotelu może być spowodowane

A. użyciem gniazd z klapką ochronną
B. zastosowaniem uziemień gniazd w łazienkach i pokojach hotelowych
C. podłączeniem urządzeń elektrycznych o wysokim napięciu
D. podłączeniem wielu urządzeń elektronicznych o napięciu 230W
HGT.06 Pytanie 800
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie cennika usług noclegowych ustal kwotę, którą zapłacą goście za pobyt przez 5 dób w trzyosobowym pokoju.

Cennik noclegów
Rodzaj pokojuCena
SGL250,00 zł
DBL350,00 zł
TPL500,00 zł
APT700,00 zł

A. 3 500,00 zł
B. 1 750,00 zł
C. 2 500,00 zł
D. 1 250,00 zł