Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. boeuf strogonow, wino czerwone wytrawne
B. schab w galarecie, wino białe słodkie
C. pasztet z drobiu, wino białe wytrawne
D. indyka w maladze, wino czerwone deserowe
Realizacja usług w recepcji
W pierwszej połowie roku obłożenie pensjonatu wyniosło 40%. Jakie obłożenie osiągnie on w drugiej połowie roku, jeżeli średnie roczne obłożenie tego obiektu wynosi 60%?
A. 30%
B. 80%
C. 40%
D. 60%
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zapisu w grafiku rezerwacji określ termin pobytu gościa.
| Grafik rezerwacji – czerwiec (fragment) | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 14.06. | 15.06. | 16.06. | 17.06. | 18.06. | 19.06. | 20.06. | 21.06. |
| R | R | R | R | ||||
A. Od 16.06. do 20.06.
B. Od 15.06. do 19.06.
C. Od 16.06. do 19.06.
D. Od 15.06. do 20.06.
Realizacja usług w recepcji
Właściciel obiektu noclegowego "Albatros" podniósł ceny usług, nie zmieniając przy tym standardu świadczonych usług. Jak w tej sytuacji będzie wyglądał popyt na usługi?
A. zwiększy się
B. zwiększy się, ale podaż się zmniejszy
C. zmniejszy się
D. nie ulegnie zmianie
Realizacja usług w recepcji
Gość zarezerwował pobyt w hotelu od 10 do 14 lipca br., informując, że przyjedzie o godz. 1200, a wyjedzie o godz. 800. Doba hotelowa w tym hotelu rozpoczyna się o godz. 1100, a kończy o 900. Które oznaczenie w grafiku odpowiada złożonemu zamówieniu?
| GRAFIK REZERWACJI | ||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 08.07 | 09.07 | 10.07 | 11.07 | 12.07 | 13.07 | 14.07 | 15.07 | |
| A. | R | R | R | R | R | R | ||
| B. | R | R | R | R | ||||
| C. | R | R | R | R | R | |||
| D. | R | R | R | R | R | |||
A. D.
B. C.
C. B.
D. A.
Realizacja usług w recepcji
Jakie obowiązki są realizowane przez pracownika recepcji w hotelu?
A. Udzielanie informacji dotyczących hotelu i turystyki
B. Przygotowywanie jednostek mieszkalnych do sprzedaży
C. Złożona obsługa sal konferencyjnych
D. Sprawdzanie stanu wyposażenia pokoi hotelowych
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynniki mogą przyczynić się do wzrostu zapotrzebowania na usługi gastronomiczne oferowane przez hotel w lokalnej społeczności?
A. Zwiększenie dochodów gospodarstwa domowego
B. Zmniejszenie dochodów gospodarstwa domowego
C. Wzrost wydatków gospodarstwa domowego
D. Zmniejszenie wymagań gospodarstwa domowego
HGT.06 Pytanie 768
Realizacja usług w recepcji
Według Praktycznego Kodeksu Postępowania, anulowanie rezerwacji pobytu dla całej zorganizowanej grupy w hotelu bez ponoszenia opłat, może odbyć się najpóźniej przed datą przybycia grupy w terminie
A. 21 dni
B. 30 dni
C. 7 dni
D. 14 dni
Realizacja usług w recepcji
Dokument, w którym pracownik recepcji informuje klienta o wysokości oraz terminie wpłaty zaliczki za zamówione usługi, to
A. karta rezerwacji
B. potwierdzenie rezerwacji
C. formularz rezerwacji
D. grafik rezerwacji
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę należałoby zaproponować entuzjaście muzyki poważnej, który przebywa w hotelu w Krakowie?
A. Rezerwację biletów na przedstawienie teatralne
B. Rezerwację biletów na koncert w filharmonii
C. Uczestnictwo w hotelowym klubie rekreacyjnym
D. Wycieczkę z przewodnikiem po mieście
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania powinny być podjęte w pierwszej kolejności w trakcie akcji ratowniczo-gaśniczej?
A. Ewakuacja osób z obszaru zagrożonego
B. Eliminacja elementów powodujących niebezpieczeństwo
C. Odłączenie zasilania elektrycznego
D. Ochrona mienia oraz dokumentów
Realizacja usług w recepcji
Schronisko to obiekt zapewniający noclegi
A. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, oferujący całodzienne posiłki
B. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, przystosowany do samoobsługi gości
C. posiadający minimum 30 miejsc noclegowych, przystosowany do samoobsługi gości
D. umiejscowiony poza strefą zabudowaną, oferujący podstawowy zakres usług
HGT.06 Pytanie 773
Realizacja usług w recepcji
Czym jest voucher?
A. dokumentem potwierdzającym zlecenie kredytowe, wystawionym przez organizatora turystycznego.
B. umową turystyczną, która została zawarta pomiędzy organizatorem imprezy turystycznej a klientem.
C. niewielką sumą pieniędzy, którą pilot zabiera i wykorzystuje w sytuacjach awaryjnych.
D. materiałem promocyjno-informacyjnym wspierającym organizatora imprezy turystycznej.
Realizacja usług w recepcji
Miejsce pracy recepcjonistki w hotelu, zgodnie z zasadami ergonomii, powinno być wyposażone w krzesło o wysokości
A. regulowanej
B. dopasowanej do najcięższego pracownika
C. dopasowanej do najwyższego pracownika
D. uniwersalnej, stałej
Realizacja usług w recepcji
W hotelu do usług osobistych, które są towarzyszące, zalicza się
A. organizowanie ćwiczeń dla gości w siłowni
B. świadczenie gościom usług kosmetycznych
C. przechowywanie bagaży gości
D. planowanie zajęć turystycznych i krajoznawczych
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista podczas procesu check-out zauważył niezadowolenie gościa z pobytu. W tej sytuacji powinien
A. przeprosić gościa, ale jednocześnie bronić stanowiska hotelu
B. rozliczyć pobyt oraz zachęcić gościa do ponownego skorzystania z usług hotelowych
C. dowiedzieć się, co spowodowało niezadowolenie i pożegnać gościa
D. zapitać o powód niezadowolenia i spróbować wyjaśnić zaistniałą sytuację
Realizacja usług w recepcji
Turystyka kwalifikowana to rodzaj turystyki:
A. żeglarska, narciarska, rowerowa
B. kajakowa, rowerowa, uzdrowiskowa
C. wypoczynkowa, krajoznawcza, trekkingowa
D. zdrowotna, edukacyjna, trampingowa
Realizacja usług w recepcji
Pan Malik dokonał wpłaty zaliczki w hotelu, rezerwując pokój na wypoczynek z rodziną. Recepcjonista powinien zanotować to w terminarzu jako rezerwację
A. kredytową
B. gwarantowaną
C. niegwarantowaną
D. przedwstępną
Realizacja usług w recepcji
HOTREC to akronim, który odnosi się do
A. Stowarzyszenia, Konferencji i Kongresów w Polsce
B. Konfederacji Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji i Kawiarni w krajach UE
C. Międzynarodowego Związku Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarń
D. Izby Gospodarczej Polskiego Zrzeszenia Hoteli
Realizacja usług w recepcji
Jaka jest charakterystyka strategii dyskontowej stosowanej przez schronisko młodzieżowe?
A. wysoka jakość oraz wysoka cena
B. niska jakość oraz wysoka cena
C. niska jakość oraz niska cena
D. wysoka jakość oraz niska cena
Realizacja usług w recepcji
Przyrost liczby zagranicznych gości w krajowych hotelach obserwuje się w przypadku
A. wzrostu podatków bezpośrednich
B. wzrostu wartości polskiej waluty
C. spadku wartości polskiej waluty
D. obniżenia podatków bezpośrednich
Realizacja usług w recepcji
Przedstawiony dokument recepcjonista jest zobowiązany przygotować przed przyjazdem gości typu
| Data .................. | ||
|---|---|---|
| Welcom gift/Wstawka | Room/Pokój | Name/Nazwisko |
| Słodycze lub owoce | ||
| Słodycze i owoce | ||
| Owoce i wino | ||
| Wino, owoce, list powitalny | ||
A. VIP.
B. grupowego.
C. standardowego.
D. biznesowego.
Realizacja usług w recepcji
Preautoryzacja wymaga, aby gość podał numer
A. czeku podróżnego
B. skierowania na pobyt
C. karty kredytowej
D. karty lojalnościowej
Realizacja usług w recepcji
Gość hotelu nie ma przy sobie dowodu osobistego ani paszportu. Jaki inny dokument może być podstawą do zarejestrowania gościa w hotelu?
A. Książeczka zdrowia
B. Legitymacja studencka
C. Prawo jazdy
D. Legitymacja służbowa
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie fragmentu faktury oblicz wartość brutto usług hotelarskich.
| Lp. | Nazwa towaru lub usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość netto w zł | Podatek | Wartość brutto w zł | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Stawka w % | Kwota w zł | |||||||
| 1. | Nocleg | doba | 10 | 111,11 | 1 111,11 | 8 | 88,89 | 1 200,00 |
| 2. | Sala konferencyjna | godz. | 5 | 162,60 | 813,01 | 23 | 186,99 | 1 000,00 |
| 3. | Obiad | szt. | 20 | 46,30 | 925,93 | 8 | 74,07 | 1 000,00 |
| 4. | Kolacja | szt. | 20 | 27,78 | 555,56 | 8 | 44,44 | 600,00 |
| RAZEM | x | 3 405,61 | x | 394,39 | ||||
A. 1 600,00 zł
B. 3 800,00 zł
C. 2 800,00 zł
D. 1 200,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Hotel Kasia oferuje 150 stałych miejsc do spania oraz 30 miejsc na dostawkach. Obecnie 50 stałych miejsc noclegowych zostało wyłączonych z użytkowania. Jakie jest dostępne zasoby noclegowe obiektu?
A. 150 miejsc noclegowych
B. 100 miejsc noclegowych
C. 180 miejsc noclegowych
D. 130 miejsc noclegowych
Realizacja usług w recepcji
Przedstawiony fragment dokumentu hotelowego to
| L.p. | Nazwisko i imię | Data i miejsce urodzenia | Data | Oznaczenie dokumentu tożsamości | Numer pokoju/ uwagi | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| przyjazdu | wyjazdu | |||||
| 1. | Kowalski Piotr | 02.02.1989, Kraków | 12.05.2016 | 17.05.2016 | ABC 123456 | 305/ pies |
A. formularz rezerwacji.
B. księga rejestracyjna.
C. karta rejestracyjna.
D. potwierdzenie rezerwacji.
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju strategię promocyjną zastosował hotel, organizując bal dla znanych osobistości, skoro dochód z tego wydarzenia został przeznaczony na cele charytatywne?
A. Public relations
B. Aktywizację sprzedaży
C. Sprzedaż osobistą
D. Reklamę
Realizacja usług w recepcji
Które z zachowań narusza zasady savoir-vivre w stosunku do osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim podczas jej zameldowania w hotelu?
A. Zajmowanie przez recepcjonistę pozycji siedzącej na krześle, na wysokości osoby poruszającej się na wózku
B. Przemieszczanie wózka w miejsce wskazane przez gościa
C. Umieszczanie niezbędnych przedmiotów w zasięgu rąk osoby poruszającej się na wózku
D. Wyręczanie gościa we wszystkich czynnościach
Realizacja usług w recepcji
W sytuacji pożarowej, szybki dostęp do pomieszczeń gościnnych zapewnia
A. system klucza centralnego
B. wyznaczona ścieżka ewakuacyjna
C. sprawnie działająca winda osobowa
D. awaryjny system oświetleniowy
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w motelu goście mieli możliwość skorzystania z parkingu strzeżonego dla swoich samochodów. Przy finalizacji rozliczenia pobytu, recepcjonista zastosuje wysokość stawki VAT na usługę parkingową wynoszącą
A. 22%
B. 7%
C. 8%
D. 23%
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, który odebrał telefoniczną rezerwację od klienta, powinien zebrane dane
A. umieścić w księdze rejestracyjnej
B. przekazać do działu marketingu
C. zapisać w karcie rezerwacji
D. przekazać do działu pobytowego
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien zostać przesłany do klienta, aby poinformować go o dacie rezerwacji, typie pokoju oraz jego kosztach?
A. Wstępny rachunek
B. Cennik pokoi
C. Propozycję hotelu
D. Potwierdzenie rezerwacji
Realizacja usług w recepcji
Który z pakietów usług oferowanych przez hotel jest dedykowany gościom, którzy pragną aktywnie spędzać czas w trakcie swojego pobytu?
A. Boisko do koszykówki, biesiada z muzyką, sala kinowa
B. Masaże, bezprzewodowy Internet, korty tenisowe
C. Sauna, jacuzzi z hydromasażem, kręgielnia, siłownia
D. Wypożyczalnia rowerów, instruktor nordic walking, basen
Realizacja usług w recepcji
Jaki typ osobowości charakteryzuje osobę, która boi się śmieszności lub kompromitacji i nie potrafi wyrazić swoich potrzeb?
A. Typ skrępowany
B. Ignorant
C. Typ nieświadomy
D. Dyletant
Realizacja usług w recepcji
Oblicz wartość netto usługi gastronomicznej, jeśli wartość brutto wynosi 64,00 zł, a stawka VAT to 8%?
A. 56,00 zł
B. 59,26 zł
C. 69,12 zł
D. 58,90 zł
Realizacja usług w recepcji
Osoba przebywająca w hotelu, charakteryzująca się intensywnymi i szybkimi reakcjami emocjonalnymi, wytrwała, często impulsywna, porywcza i gwałtowna to:
A. melancholik
B. choleryk
C. introwertyk
D. sangwinik
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument wypełnia pracownik recepcji podczas procesowania check-in?
A. Voucher
B. Harmonogram obłożenia pokoi
C. Kartę pobytu
D. Formularz rezerwacji
Realizacja usług w recepcji
Zagrożenie zwarcia instalacji elektrycznej w hotelu może być spowodowane
A. użyciem gniazd z klapką ochronną
B. zastosowaniem uziemień gniazd w łazienkach i pokojach hotelowych
C. podłączeniem urządzeń elektrycznych o wysokim napięciu
D. podłączeniem wielu urządzeń elektronicznych o napięciu 230W
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie cennika usług noclegowych ustal kwotę, którą zapłacą goście za pobyt przez 5 dób w trzyosobowym pokoju.
| Cennik noclegów | |
|---|---|
| Rodzaj pokoju | Cena |
| SGL | 250,00 zł |
| DBL | 350,00 zł |
| TPL | 500,00 zł |
| APT | 700,00 zł |
A. 3 500,00 zł
B. 1 750,00 zł
C. 2 500,00 zł
D. 1 250,00 zł