Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 761
Realizacja usług w recepcji

Którą kwotę należy wpisać w brakującym polu fragmentu faktury?

Ilustracja do pytania 1
A. 266,64 zł
B. 88,89 zł
C. 133,32 zł
D. 555,56 zł
HGT.06 Pytanie 762
Realizacja usług w recepcji

Pracownik hotelu, który spełnia nietypowe prośby i życzenia gości, to

A. manager.
B. recepcjonista.
C. concierge.
D. dysponent.
HGT.06 Pytanie 763
Realizacja usług w recepcji

Frapowanie to czynność polegająca na

A. szybkim schładzaniu wina.
B. dekorowaniu bocznej powierzchni stołów bankietowych.
C. dekoracyjnym układaniu serwetek na stole gościa.
D. nalewaniu koniaku z karafki do kieliszka gościa.
HGT.06 Pytanie 764
Realizacja usług w recepcji

W branży hotelarskiej promesa oznacza przyrzeczenie

A. spełnienia wymagań budowlanych, sanitarnych i przeciwpożarowych.
B. zaszeregowania obiektu hotelarskiego do odpowiedniego rodzaju i kategorii.
C. pozwolenia na prowadzenie działalności w danym obiekcie.
D. nadania nazwy i kategorii, o jaką ubiega się dany obiekt hotelarski.
HGT.06 Pytanie 765
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, obiekty hotelarskie całkowicie sezonowe i umożliwiające nocleg w namiotach, to

A. pola biwakowe.
B. kempingi.
C. motele.
D. domy wycieczkowe.
HGT.06 Pytanie 766
Realizacja usług w recepcji

Które obiekty hotelarskie, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, są dostosowane do samoobsługi klientów?

A. Pola biwakowe i pola namiotowe.
B. Pola biwakowe i kempingi.
C. Domy wycieczkowe i schroniska młodzieżowe.
D. Kempingi i domy wycieczkowe.
HGT.06 Pytanie 767
Realizacja usług w recepcji

Które obiekty hotelarskie zaliczane są do schronisk młodzieżowych?

A. Zlokalizowane poza terenem zabudowanym.
B. Posiadające co najmniej 10 pokoi mieszkalnych, świadczące szeroki zakres usług związanych z recepcją i pobytem gości.
C. Przeznaczone do indywidualnej i grupowej turystyki młodzieżowej, dostosowane do samoobsługi klientów.
D. Przeznaczone tylko dla młodzieży szkół podstawowych i średnich.
HGT.06 Pytanie 768
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych organizacji w Polsce skupia turystów?

A. Polska Organizacja Turystyczna.
B. Polska Agencja Rozwoju Turystyki.
C. Polska Izba Turystyki.
D. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze.
HGT.06 Pytanie 769
Realizacja usług w recepcji

Które zadanie jako statutowe realizuje HOTREC?

A. Zjednoczenie na płaszczyźnie międzynarodowej zawodowych organizacji hotelarzy oraz właścicieli restauracji i kawiarni.
B. Ochrona interesów europejskich hoteli, restauracji i kawiarni.
C. Zrzeszanie i integracja narodowych zrzeszeń hotelarskich wszystkich krajów świata.
D. Rozwijanie współpracy pomiędzy narodowymi stowarzyszeniami działającymi na rzecz krajoznawstwa i turystyki.
HGT.06 Pytanie 770
Realizacja usług w recepcji

Kontroli obiektów hotelarskich w zakresie spełniania wymagań kategoryzacyjnych co do wyposażenia i zakresu świadczonych usług dokonuje

A. marszałek danego województwa.
B. wojewoda.
C. starosta.
D. prezydent miasta.
HGT.06 Pytanie 771
Realizacja usług w recepcji

Usługa bagażowa jest wymagana w hotelach kategorii

A. od 1* do 5*
B. od 2* do 5*
C. od 4* do 5*
D. od 3* do 5*
HGT.06 Pytanie 772
Realizacja usług w recepcji

Hotel kategorii 1* położony poza zwartą zabudową miejską, powinien obowiązkowo zapewnić gościom:

A. strzeżony parking, strzeżony garaż lub strzeżone miejsce postojowe.
B. usługę dowozu samochodu na parking lub przywozu samochodu z parkingu.
C. parking lub garaż dla gości wszystkich jednostek mieszkalnych.
D. parking, garaż lub miejsce postojowe.
HGT.06 Pytanie 773
Realizacja usług w recepcji

W branży turystycznej ofertę obejmującą nocleg ze śniadaniem kontynentalnym oznacza się skrótem

A. CB
B. OB
C. BB
D. AP
HGT.06 Pytanie 774
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych usług, oferowanych przez hotele, zalicza się wyłącznie do usług fakultatywnych?

A. Masaż, śniadanie.
B. Siłownia, sauna.
C. Nocleg, sauna.
D. Fryzjer, śniadanie.
HGT.06 Pytanie 775
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował w hotelu pobyt obejmujący: nocleg, całodzienne wyżywienie, napoje, przekąski, usługi rekreacyjne i rozrywkowe. Jaki rodzaj usługi zamówił gość?

A. Wszystko w cenie - AI
B. Pełne wyżywienie - FB
C. Brunch
D. Lunch
HGT.06 Pytanie 776
Realizacja usług w recepcji

Wykorzystana w marketingu formuła oddziaływania psychologicznego na klienta - AIDA w pierwszym etapie zakłada działanie mające na celu

A. wywołanie działania.
B. pobudzenie pożądania.
C. wzbudzenie zainteresowania.
D. zwrócenie uwagi.
HGT.06 Pytanie 777
Realizacja usług w recepcji

Hotel nawiązał kontakty z przedstawicielami władz lokalnych i mediów, w celu budowania tożsamości hotelu. Który instrument marketingowy zastosował hotel?

A. Sponsoring.
B. Strategię mieszaną.
C. Public relations.
D. Reklamę.
HGT.06 Pytanie 778
Realizacja usług w recepcji

W celach promocyjnych oferty hotelowej prowadzi się działania sales promotion, polegające na

A. ustnej prezentacji ofert w rozmowie z potencjalnymi klientami w celu dokonania transakcji sprzedaży.
B. krótkookresowym stosowaniu bodźców ekonomicznych w celu podniesienia wyniku sprzedaży.
C. sprzedaży wszystkich produktów pod jedną nazwą i jednym znakiem firmowym.
D. obietnicy sprzedawcy dostarczania nabywcy konkretnego zbioru korzyści i usług.
HGT.06 Pytanie 779
Realizacja usług w recepcji

Rozszerzenie współpracy domu wycieczkowego z kolejnymi biurami podróży to działanie marketingowe w zakresie

A. produktu.
B. promocji.
C. dystrybucji.
D. ceny.
HGT.06 Pytanie 780
Realizacja usług w recepcji

Jedną z pożądanych cech psychofizycznych recepcjonisty, dzięki której łatwiej rozpozna potrzeby gościa, jest

A. egzaltacja.
B. elokwencja.
C. empatia.
D. erudycja.
HGT.06 Pytanie 781
Realizacja usług w recepcji

Który typ osobowości reprezentuje gość, który z obawy przed śmiesznością lub kompromitacją nie potrafi sformułować swoich potrzeb?

A. Ignorant.
B. Typ skrępowany.
C. Typ nieświadomy.
D. Dyletant.
HGT.06 Pytanie 782
Realizacja usług w recepcji

Określ typ osobowości pracownika hotelu, jeżeli charakterystyczne dla niego są: silne i szybkie reakcje uczuciowe, impulsywność, porywczość i gwałtowność.

A. Choleryk.
B. Flegmatyk.
C. Sangwinik.
D. Melancholik.
HGT.06 Pytanie 783
Realizacja usług w recepcji

Gość w motelu demonstracyjnie złości się i narzeka na fatalną obsługę. Pracownik recepcji w pierwszej kolejności powinien

A. poprosić gościa o spokój i sprecyzowanie uwag.
B. uspokoić gościa i poprosić przełożonego.
C. odesłać gościa do przełożonego.
D. poprosić przełożonego.
HGT.06 Pytanie 784
Realizacja usług w recepcji

Który czynnik może mieć bezpośredni wpływ na zwiększenie liczby miejsc noclegowych w schroniskach młodzieżowych?

A. Wzrost dotacji na rozwój turystyki.
B. Spadek konkurencyjności na rynku.
C. Spadek dotacji na rozwój turystyki.
D. Wzrost konkurencyjności na rynku.
HGT.06 Pytanie 785
Realizacja usług w recepcji

Czynnikiem pośrednim, który może być brany pod uwagę przy prognozowaniu wzrostu liczby osób korzystających z pól biwakowych, jest przede wszystkim

A. obniżenie cen sprzętu turystycznego.
B. wzrost cen sprzętu turystycznego.
C. wzrost kosztów kredytów.
D. obniżenie kosztów kredytów.
HGT.06 Pytanie 786
Realizacja usług w recepcji

Zwiększenie liczby gości zagranicznych w krajowych obiektach hotelarskich obserwuje się w przypadku

A. spadku kursu waluty polskiej.
B. wzrostu podatków bezpośrednich.
C. wzrostu kursu waluty polskiej.
D. obniżenia podatków bezpośrednich.
HGT.06 Pytanie 787
Realizacja usług w recepcji

W promocji cenowej wczasów zimowych nad Bałtykiem obniżono ceny średnio o 50%. Jaka zmiana popytu może być prognozowana na te usługi, jeśli wartość bezwzględna współczynnika elastyczności cenowej wynosi 1?

A. Wzrost o 50 %
B. Spadek o 50 %
C. Spadek o 10 %
D. Wzrost o 10 %
HGT.06 Pytanie 788
Realizacja usług w recepcji

Który serwis obsługi zastosował kelner, podając konsumentowi zupę krem w bulionówce z jego prawej strony?

A. Rosyjski.
B. Francuski.
C. Angielski.
D. Niemiecki.
HGT.06 Pytanie 789
Realizacja usług w recepcji

Sprawdzenie rezerwacji polegające na jej odszukaniu, odczytaniu i naniesieniu ewentualnych poprawek, jest elementem obsługi gościa podczas

A. przyjęcia zamówienia.
B. procedury check in.
C. rozliczenia się gościa.
D. procedury check out.
HGT.06 Pytanie 790
Realizacja usług w recepcji

Który z dokumentów wykorzysta recepcjonista podczas przyjęcia do hotelu grupy turystów z Japonii wraz z pilotem wycieczki?

A. Euroczek.
B. Potwierdzenie zamówienia.
C. Voucher.
D. Zamówienie klienta.
HGT.06 Pytanie 791
Realizacja usług w recepcji

W umowie typu allotment hotel oddaje do dyspozycji biura podróży uzgodnioną liczbę usług hotelarskich o określonym standardzie i cenie, z możliwością

A. częściowej rezygnacji z usług w dowolnym terminie.
B. tylko częściowej rezygnacji z usług w określonym terminie.
C. częściowej lub całkowitej rezygnacji z usług w określonym terminie bez ponoszenia kosztów.
D. całkowitej rezygnacji z usług w dowolnym terminie.
HGT.06 Pytanie 792
Realizacja usług w recepcji

Podczas procedury przyjęcia gościa do hotelu recepcjonista wręcza mu oprócz klucza

A. wiadomość message.
B. formularz rezerwacji.
C. kartę pobytu.
D. potwierdzenie rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 793
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników służby parterowej hotelu wykorzysta w swojej pracy przedstawione druki?

Ilustracja do pytania 33
A. Parkingowy.
B. Dźwigowy.
C. Bagażowy.
D. Portier.
HGT.06 Pytanie 794
Realizacja usług w recepcji

Pomieszczenia kelnerskie, usytuowane w środkowej części budynku hotelowego, są wyposażone

A. w trzon elektryczny, podgrzewacz do naczyń, lodówkę, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, ekspresy do kawy i herbaty, kredens ze sprzętem.
B. w trzon elektryczny, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, kredens ze sprzętem.
C. w trzon węglowy, podgrzewacz do naczyń, lodówkę, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, kredens ze sprzętem.
D. w lodówkę, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, kredens ze sprzętem.
HGT.06 Pytanie 795
Realizacja usług w recepcji

Trybuszon stanowi element wyposażenia

A. bagażowego.
B. inspektora służby pięter.
C. kierownika sali konsumenckiej.
D. dysponenta.
HGT.06 Pytanie 796
Realizacja usług w recepcji

Którą z potraw należy polecić gościom hotelowym typu seniorzy?

A. Grzyby w śmietanie.
B. Golonkę wieprzową.
C. Rybę w sosie cytrynowym.
D. Kaczkę nadziewaną jabłkami.
HGT.06 Pytanie 797
Realizacja usług w recepcji

Turyście, który zamówił danie kuchni angielskiej, kelner zaoferuje

A. kotlet schabowy, kapustę zasmażaną i ciasto drożdżowe.
B. rybę z frytkami i ciasto z rabarbarem.
C. zupę gulaszową i zrazy z wołowiny.
D. zupę cebulową i żeberka z rusztu.
HGT.06 Pytanie 798
Realizacja usług w recepcji

Zestaw potraw składający się z tortilli, gaspacho, paelli jest charakterystyczny dla kuchni

A. hiszpańskiej.
B. greckiej.
C. francuskiej.
D. włoskiej.
HGT.06 Pytanie 799
Realizacja usług w recepcji

W hotelu do przekazania gościom informacji o wycieczkach fakultatywnych należy wykorzystać

A. promocję bezpośrednią.
B. biuro podróży.
C. prasę lokalną.
D. telewizję lokalną.
HGT.06 Pytanie 800
Realizacja usług w recepcji

Pensjonat dla myśliwych Hubertus w kampanii promocyjnej skoncentruje się na

A. reklamie na środkach transportu.
B. opustach cenowych dla kół łowieckich.
C. promocji cenowej dla organizacji turystycznych.
D. reklamie na przystankach komunikacji publicznej.