Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 761
Realizacja usług w recepcji

Pan Malik dokonał wpłaty zaliczki w hotelu, rezerwując pokój na wypoczynek z rodziną. Recepcjonista powinien zanotować to w terminarzu jako rezerwację

A. kredytową
B. przedwstępną
C. niegwarantowaną
D. gwarantowaną
HGT.06 Pytanie 762
Realizacja usług w recepcji

Koszt obiadu dla dwóch osób w hotelowej restauracji wynosi 220,00 zł. Jaką kwotę będzie trzeba zapłacić, jeśli goście zamówią posiłek do pokoju, a opłata za dostarczenie wynosi 20% całkowitej wartości zamówienia?

A. 244,00 zł
B. 274,00 zł
C. 264,00 zł
D. 254,00 zł
HGT.06 Pytanie 763
Realizacja usług w recepcji

Po przyjęciu zamówienia na usługi noclegowe od gościa, recepcjonista powinien

A. wpisać dane gości do księgi rejestracyjnej
B. wprowadzić zamówienie do formularza rezerwacyjnego
C. przygotować kartę rejestracyjną
D. sporządzić rachunek wstępny
HGT.06 Pytanie 764
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista jako pierwszą, gdy gość prosi o rezerwację wstępną?

A. Zarezerwować miejsce parkingowe
B. Zarezerwować pokój zgodnie z życzeniem
C. Poprosić o potwierdzenie rezerwacji
D. Poprosić o skan dowodu osobistego
HGT.06 Pytanie 765
Realizacja usług w recepcji

Na sprzedaż usług hotelowych oddziałuje

A. wielkość obiektu hotelowego
B. ilość obiektów noclegowych
C. położenie miejsca
D. promocja na targach, jakość produktu
HGT.06 Pytanie 766
Realizacja usług w recepcji

Kiedy wykorzystywana jest procedura rejestracji w hotelu oparta na Rooming List?

A. indywidualnego gościa z zagranicy.
B. grupy turystycznej.
C. indywidualnego gościa z kraju.
D. gościa VIP.
HGT.06 Pytanie 767
Realizacja usług w recepcji

Kiedy gość w recepcji na skutek upadku stracił przytomność i doznał drgawek, co należy zrobić zanim przyjedzie karetka?

A. podnieść gościa i usadzić go na krześle.
B. ochronić przed urazami w trakcie drgawek i ułożyć w pozycji bezpiecznej.
C. sprawdzić oddech i rozpocząć resuscytację.
D. zweryfikować oddech i rozluźnić ubranie poszkodowanego.
HGT.06 Pytanie 768
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu noclegowego o standardzie 4* dąży do podwyższenia kategorii swojego pensjonatu do 5*. Oferta dotycząca usług podstawowych oraz dodatkowych, które oferuje w swoim obiekcie, wymaga rozszerzenia

A. o serwowanie śniadań do pokoju na życzenie gości
B. o całodobową obsługę pokoi
C. o pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny oraz ubrań gości
D. o dostarczanie prasy na życzenie gości
HGT.06 Pytanie 769
Realizacja usług w recepcji

Modyfikacja sprzętu oraz aranżacji wnętrza lokalu gastronomicznego w hotelu stanowi część strategii

A. ceny
B. dystrybucji
C. produktu
D. promocji
HGT.06 Pytanie 770
Realizacja usług w recepcji

Podczas finalizowania płatności za nocleg gościa w hotelu, recepcjonista zażądał dodatkowej kwoty w wysokości 210,00 zł, informując, że 140,00 zł zostało uiszczone w trakcie rezerwacji. Jaki procent zaliczki wpłacił gość przed przybyciem?

A. 50%
B. 60%
C. 30%
D. 40%
HGT.06 Pytanie 771
Realizacja usług w recepcji

Klient zarezerwował nocleg w pensjonacie oraz w ustalonym przez obiekt czasie uiścił zaliczkę określoną w potwierdzeniu. Wskaż, jaki typ rezerwacji powinien zaznaczyć pracownik recepcji?

A. Wstępną.
B. Kredytową.
C. Gwarantowaną.
D. Niepotwierdzoną.
HGT.06 Pytanie 772
Realizacja usług w recepcji

Check-out to proces

A. przyjęcia gościa do hotelu
B. wykwaterowania gościa z hotelu
C. zapłaty za pobyt w hotelu
D. obsługi klienta podczas pobytu w hotelu
HGT.06 Pytanie 773
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest znaczenie skrótu PTTK?

A. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze
B. Polskie Towarzystwo Turystyki Krajobrazowej
C. Polskie Towarzystwo Turystyki Krajoznawczej
D. Polskie Towarzystwo Turystyki Kwalifikowanej
HGT.06 Pytanie 774
Realizacja usług w recepcji

W dniach od 5 do 6 czerwca 2014 r. firma zarezerwowała pakiet konferencyjny dla 20 osób, który obejmował nocleg, wyżywienie oraz wynajem sali konferencyjnej w kwocie 200 zł brutto na osobę. Podczas pobytu czterech uczestników skorzystało ponadto z minibaru, wydając po 50 zł brutto każdy. Jaka kwota powinna być zapłacona przez firmę?

A. 8 000 zł
B. 4 200 zł
C. 8 200 zł
D. 4 000 zł
HGT.06 Pytanie 775
Realizacja usług w recepcji

Przybywając gościa VIP, priorytetowo należy

A. przywitać gościa
B. zarejestrować gościa
C. wręczyć gościowi kartę pobytu
D. sprawdzić pokój gościa
HGT.06 Pytanie 776
Realizacja usług w recepcji

Gość korzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB, która kosztowała 250,00 zł brutto za dobę. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe zapłacił kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe gotówką. Jaką kwotę zapłacono gotówką?

A. 340,00 zł
B. 680,00 zł
C. 180,00 zł
D. 500,00 zł
HGT.06 Pytanie 777
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacjami Ministra Gospodarki i Pracy, każdemu hotelowi, niezależnie od klasy, przysługuje obowiązek zapewnienia usługi, która jest

A. usługa motoryzacyjna
B. sprzedaż kosmetyków
C. sprzedaż kwiatów
D. podawanie śniadań
HGT.06 Pytanie 778
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji wystąpienia pożaru w hotelu, pracownik recepcji powinien przede wszystkim

A. powiadomić pozostałych pracowników i gości
B. przystąpić do działania w celu ugaszenia ognia
C. zawiadomić straż pożarną oraz menedżera hotelu
D. opuścić strefę zagrożenia
HGT.06 Pytanie 779
Realizacja usług w recepcji

Grupa narciarzy zmieniła datę pobytu w hotelu z grudnia na styczeń. Jak wpłynie to na sezonowy wskaźnik zajętości pokoi?

A. Nie wpłynie to na wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim
B. W sezonowym wskaźniku wykorzystania bazy nastąpi wzrost w rozpoczynającym się roku, a w roku kończącym się dojdzie do spadku
C. W sezonowym wskaźniku wykorzystania bazy nastąpi wzrost w kończącym się roku, a w roku przyszłym dojdzie do spadku
D. Wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim zmniejszy się
HGT.06 Pytanie 780
Realizacja usług w recepcji

Gdy kucharz w hotelowej kuchni ranił się nożem podczas przygotowywania potrawy, jaką formę opatrunku należy zastosować, udzielając mu pierwszej pomocy?

A. z gazy nasączonej czystą wodą
B. z waty z tłustym kremem
C. z waty nasączonej wodą utlenioną
D. z suchej gazy jałowej
HGT.06 Pytanie 781
Realizacja usług w recepcji

Zagrożenie zwarcia instalacji elektrycznej w hotelu może być spowodowane

A. podłączeniem urządzeń elektrycznych o wysokim napięciu
B. zastosowaniem uziemień gniazd w łazienkach i pokojach hotelowych
C. użyciem gniazd z klapką ochronną
D. podłączeniem wielu urządzeń elektronicznych o napięciu 230W
HGT.06 Pytanie 782
Realizacja usług w recepcji

Do jakiej części systemu zalicza się sieć LCD monitorów umiejscowionych w hotelowym lobby, restauracjach, barach oraz przed i w salach konferencyjnych, które informują gości o dostępnych usługach hotelowych, wydarzeniach oraz atrakcjach turystycznych?

A. Chart System (ChS)
B. Gastro Szef (GS)
C. Gastro POS (GP)
D. Digital Signage (DS)
HGT.06 Pytanie 783
Realizacja usług w recepcji

Zakończenie procedury następuje poprzez otwarcie rachunku dla gościa

A. anulowania rezerwacji
B. wyjazdu gościa
C. przyjęcia gościa
D. opłacenia pobytu
HGT.06 Pytanie 784
Realizacja usług w recepcji

Dokument, który opracowuje recepcjonista na prośbę gościa w dniu jego wyjazdu z hotelu to

A. faktura pro forma
B. zlecenie przelewu
C. szacowanie wydatków
D. faktura
HGT.06 Pytanie 785
Realizacja usług w recepcji

Jakie oznaczenia dla pokoi powinien wprowadzić recepcjonista do harmonogramu, gdy rezerwuje nocleg w pokoju, który ma sypialnię oraz salon?

A. TWIN
B. SUITE
C. SGL
D. TPL
HGT.06 Pytanie 786
Realizacja usług w recepcji

Check-in to proces

A. uregulowania płatności za pobyt w obiekcie
B. obsługi klienta w obiekcie hotelowym
C. przyjęcia klienta do obiektu hotelowego
D. wymeldowania klienta z obiektu hotelowego
HGT.06 Pytanie 787
Realizacja usług w recepcji

O przybyciu gościa VIP do hotelu, jako pierwszy, powinien zostać poinformowany

A. kierownik działu pięter
B. kierownik recepcji
C. dyrektor hotelu
D. dyrektor finansowy
HGT.06 Pytanie 788
Realizacja usług w recepcji

Hotel oferuje usługi noclegowe poprzez touroperatora. Jaki element marketingu mix wykorzystuje hotel?

A. Cenę
B. Dystrybucję
C. Personel
D. Promocję
HGT.06 Pytanie 789
Realizacja usług w recepcji

Przedmiotem, który goście hotelowi przynoszą do obiektu, jest

A. zwierzę żywe
B. pojazd mechaniczny
C. potrawa zapiekana
D. walizka podręczna
HGT.06 Pytanie 790
Realizacja usług w recepcji

Termin "overstays" odnosi się do gości, którzy

A. wielokrotnie już korzystali z usług danego hotelu.
B. zmieniają datę rezerwacji pokoju hotelowego.
C. opóźniają wyjazd z hotelu.
D. przedłużają swój pobyt w hotelu.
HGT.06 Pytanie 791
Realizacja usług w recepcji

W przypadku kempingów można wyróżnić

A. trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
B. pięć kategorii oznaczonych gwiazdkami
C. dwie kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
D. cztery kategorie oznaczone gwiazdkami
HGT.06 Pytanie 792
Realizacja usług w recepcji

Przekształcenie aranżacji wnętrza hotelowego jest działaniem w ramach strategii

A. dystrybucji
B. promocji
C. produktu
D. ceny
HGT.06 Pytanie 793
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument przygotowany przez recepcjonistę zawiera szczegóły dotyczące rezerwacji?

A. Kupon.
B. Potwierdzenie rezerwacji
C. Raport dzienny.
D. Karta zakwaterowania.
HGT.06 Pytanie 794
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi generalnie charakteryzują hotele dla biznesmenów?

A. depozyt, usługi fryzjerskie, komunikację zewnętrzną
B. parking niechroniony, usługi pralnicze, room service
C. obsługę windy, budzenie, komunikację wewnętrzną
D. parking chroniony, dodatkowe sprzątanie pokoju, budzenie
HGT.06 Pytanie 795
Realizacja usług w recepcji

Skrót od nazwy polskiej instytucji, która skupia podmioty zajmujące się turystyką kempingową, to

A. PTSM
B. PFC i C
C. PTTK
D. PSH i T
HGT.06 Pytanie 796
Realizacja usług w recepcji

Jaką z wymienionych informacji recepcjonista powinien zanotować w formularzu rezerwacyjnym?

A. Dzień urodzin gościa
B. Typ rezerwowanego pokoju
C. Numer serii dowodu osobistego gościa
D. Numer pokoju
HGT.06 Pytanie 797
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w motelu goście mieli możliwość skorzystania z parkingu strzeżonego dla swoich samochodów. Przy finalizacji rozliczenia pobytu, recepcjonista zastosuje wysokość stawki VAT na usługę parkingową wynoszącą

A. 22%
B. 7%
C. 23%
D. 8%
HGT.06 Pytanie 798
Realizacja usług w recepcji

Urządzenia takie jak dekoder kluczy, kasa fiskalna oraz terminal do kart płatniczych wspierają działalność hotelowego działu

A. służby parterowej
B. gastronomicznego
C. służby pięter
D. recepcyjnego
HGT.06 Pytanie 799
Realizacja usług w recepcji

Praktykant zatrudniony w hotelowej restauracji został poproszony o obsługę gościa z wykorzystaniem serwisu francuskiego. Jaką metodę podawania potraw powinien wybrać praktykant?

A. Ze stołu
B. Z bufetu
C. Z półmisków
D. Z wózka
HGT.06 Pytanie 800
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy wyposażenia recepcji powinny być dostępne dla gości hotelowych?

A. Harmonogram pokoi, kasa fiskalna, lista usług dodatkowych
B. Komputer, spis numerów wewnętrznych hotelu, regulamin działalności
C. Mapa hotelu, materiały reklamowe, lista numerów alarmowych
D. Regulamin hotelu, cennik usług hotelowych, lista akceptowanych kart płatniczych