Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 801
Realizacja usług w recepcji

Najlepszym sposobem pozyskania klientów na turnusy prozdrowotne jest rozmieszczenie plakatów reklamowych na terenie

A. ośrodków zdrowia.
B. placówek oświatowych.
C. ośrodków kultury.
D. urzędu miasta i gminy.
HGT.06 Pytanie 802
Realizacja usług w recepcji

W pensjonacie KASIA średnia rzeczywista cena pokoju (ADR) wyniosła 150 zł. Jaka jest wartość wskaźnika przychodu na pokój przy obłożeniu wynoszącym 80 %?

A. 120 zł
B. 150 zł
C. 230 zł
D. 80 zł
HGT.06 Pytanie 803
Realizacja usług w recepcji

W hotelu posiadającym 200 pokoi dwuosobowych oraz 100 pokoi jednoosobowych, wyłączono z eksploatacji 50 miejsc noclegowych. Potencjał usługowy tego obiektu wynosi

A. 300 pokoi.
B. 250 pokoi.
C. 450 miejsc noclegowych.
D. 350 miejsc noclegowych.
HGT.06 Pytanie 804
Realizacja usług w recepcji

Mapa zawiera informacje o wynikach RevPAR (średni wskaźnik wzrostu przychodu z pokoju) w wybranych krajach Europy w 2011 r. Z analizy mapy wynika, że jest on poniżej średniej europejskiej

Ilustracja do pytania 4
A. w 3 krajach.
B. w 2 krajach.
C. w 4 krajach.
D. w 5 krajach.
HGT.06 Pytanie 805
Realizacja usług w recepcji

Hotel ma prawo zastawu na rzeczach wniesionych przez gościa w celu

A. zapewnienia płynności finansowej.
B. zabezpieczenia roszczenia gościa.
C. zabezpieczenia należności za dostarczone usługi.
D. zapewnienia zysku.
HGT.06 Pytanie 806
Realizacja usług w recepcji

Który z piktogramów powinien być umieszczony w miejscu wskazującym na kierunek do wyjścia drogi ewakuacyjnej w górę, w celu ułatwienia ewakuacji gości hotelowych w sytuacjach zagrożenia?

Ilustracja do pytania 6
A. C.
B. D.
C. B.
D. A.
HGT.06 Pytanie 807
Realizacja usług w recepcji

Osoby często podróżujące są narażone przede wszystkim na zarażenie

A. żółtaczką wszczepienną typu B
B. włośnicą
C. gruźlicą
D. żółtaczką pokarmową typu A
HGT.06 Pytanie 808
Realizacja usług w recepcji

Z przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy wynika, że pracownik służby pięter w obiekcie hotelarskim, powinien mieć zapewnione ergonomiczne

A. materiały informacyjne.
B. stroje służbowe.
C. środki czystości.
D. narzędzia pracy.
HGT.06 Pytanie 809
Realizacja usług w recepcji

Ze względów bezpieczeństwa gniazdko elektryczne umieszczone w łazience pensjonatu posiada

A. fazowanie.
B. uziemienie.
C. zerowanie.
D. odgromienie.
HGT.06 Pytanie 810
Realizacja usług w recepcji

Korzystając z danych w tabeli, ustal częstotliwość wykonywania masażu serca przy udzielaniu pierwszej pomocy osobie, która jest nieprzytomna i nie oddycha.

Ilustracja do pytania 10
A. 100 ucisków mostka na minutę.
B. 30 ucisków mostka na minutę.
C. 90 ucisków mostka na minutę.
D. 60 ucisków mostka na minutę.
HGT.06 Pytanie 811
Realizacja usług w recepcji

W recepcji każdego hotelu, niezależnie od kategorii, gość hotelowy może skorzystać

A. z kserokopiarki.
B. z bankomatu.
C. z klucznicy.
D. z telefonu.
HGT.06 Pytanie 812
Realizacja usług w recepcji

Nowoczesna klucznica powinna znajdować się

A. na ladzie recepcyjnej.
B. w miejscu niewidocznym dla gości.
C. w części zewnętrznej lady recepcyjnej.
D. za plecami recepcjonisty.
HGT.06 Pytanie 813
Realizacja usług w recepcji

Ile powinna wynosić wysokość lady recepcyjnej do obsługi gościa na stojąco?

A. Od 100 do 110 cm
B. Od 130 do 140 cm
C. Od 110 do 120 cm
D. Od 120 do 130 cm
HGT.06 Pytanie 814
Realizacja usług w recepcji

Wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 5* posiadającym 40 jednostek mieszkalnych.

A. 40 m2
B. 50 m2
C. 55 m2
D. 45 m2
HGT.06 Pytanie 815
Realizacja usług w recepcji

Głównym zadaniem kierownika recepcji jest

A. badanie czynników wpływających na popyt i podaż.
B. dostarczanie informatorów i formularzy.
C. wydawanie i odbieranie od gości kluczy do pokoi.
D. organizowanie pracy personelowi recepcji.
HGT.06 Pytanie 816
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych czynności należą do zadań concierge’a?

A. Nadzór i koordynacja pracy recepcji.
B. Sporządzanie harmonogramu pracy recepcji.
C. Rejestrowanie gości hotelowych.
D. Rezerwacja biletów lotniczych.
HGT.06 Pytanie 817
Realizacja usług w recepcji

Który rodzaj jednostki mieszkalnej odpowiada potrzebom klienta określonym w przedstawionym zamówieniu?

Ilustracja do pytania 17
A. Queen.
B. Twin.
C. Single.
D. Double.
HGT.06 Pytanie 818
Realizacja usług w recepcji

Które z działań marketingowych hotelu podejmowane jest w ramach sprzedaży osobistej?

A. Szkolenie personelu w zakresie nowoczesnych technik sprzedaży.
B. Umieszczenie oferty na stronie internetowej hotelu.
C. Umieszczenie baneru reklamującego hotel na dworcu kolejowym.
D. Prezentacja aktualnej oferty hotelowej przez recepcjonistę.
HGT.06 Pytanie 819
Realizacja usług w recepcji

Podczas uroczystego otwarcia hotelu zorganizowano pokaz mody znanego projektanta. Który instrument promocji zastosował obiekt?

A. Reklamę.
B. Promocję sprzedaży.
C. Sprzedaż osobistą.
D. Public relations.
HGT.06 Pytanie 820
Realizacja usług w recepcji

Rozszerzenie współpracy pensjonatów z kolejnymi biurami podróży to działanie marketingowe w zakresie

A. dystrybucji.
B. reklamy.
C. ceny.
D. promocji.
HGT.06 Pytanie 821
Realizacja usług w recepcji

Klient dokonał rezerwacji noclegu w hotelu i we wskazanym terminie uregulował określoną w potwierdzeniu zaliczkę. Wskaż, który rodzaj rezerwacji powinien zaznaczyć recepcjonista.

A. Niepotwierdzoną.
B. Przedwstępną.
C. Gwarantowaną.
D. Kredytową.
HGT.06 Pytanie 822
Realizacja usług w recepcji

Dokument potwierdzający rezerwację zakupionych usług i przekazany przez klienta biura podróży hotelarzowi to

A. czek.
B. voucher.
C. zlecenie.
D. faktura.
HGT.06 Pytanie 823
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji hotelowej wpłynęło zamówienie pobytu weekendowego dla 2 osób. Który z dokumentów sporządzi recepcjonista, aby go zarezerwować?

A. Kartę rezerwacji.
B. Potwierdzenie rezerwacji.
C. Wykaz rezerwacji.
D. Grafik rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 824
Realizacja usług w recepcji

Który dokument stanowi dla gościa potwierdzenie terminu rezerwacji, ilości i rodzaju zamówionych pokoi oraz ich cen?

A. Karta pobytu.
B. Potwierdzenie rezerwacji.
C. Formularz rezerwacji.
D. Druk message.
HGT.06 Pytanie 825
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował pokój jednoosobowy w terminie od 4 do 6 grudnia 2014 roku. Który numer pokoju zaznaczył recepcjonista?

Ilustracja do pytania 25
A. 201
B. 208
C. 203
D. 205
HGT.06 Pytanie 826
Realizacja usług w recepcji

Której z wymienionych informacji recepcjonista nie wpisze do karty rezerwacyjnej?

A. Ilości i rodzaju zamawianych pokoi.
B. Rodzaju zamawianych usług podstawowych i dodatkowych.
C. Daty przyjazdu i wyjazdu gości z hotelu.
D. Godziny rozpoczęcia i zakończenia doby hotelowej.
HGT.06 Pytanie 827
Realizacja usług w recepcji

W hotelach powszechnie przyjęte jest, że rejestracja grup nie powinna trwać dłużej niż

A. 40 minut.
B. 20 minut.
C. 60 minut.
D. 10 minut.
HGT.06 Pytanie 828
Realizacja usług w recepcji

Procedurę obsługi gościa VIP stosuje się w przypadku

A. klientów biznesowych.
B. gości specjalnych.
C. gości zagranicznych.
D. grupy turystycznej.
HGT.06 Pytanie 829
Realizacja usług w recepcji

Jednym z elementów procedury check-out jest

A. wystawienie rachunku wstępnego.
B. zapytanie, czy była dokonana rezerwacja.
C. spełnianie nietypowych życzeń.
D. przyjęcie zamówienia.
HGT.06 Pytanie 830
Realizacja usług w recepcji

Bagaż gościa VIP jest dostarczany do pokoju w czasie, który nie powinien przekroczyć

A. 20 minut.
B. 15 minut.
C. 10 minut.
D. 5 minut.
HGT.06 Pytanie 831
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji hotelu zgłosił się pilot z grupą emerytów z Hiszpanii, która wcześniej złożyła rezerwację i otrzymała potwierdzenie. W takiej sytuacji recepcjonista powinien

A. wydać potwierdzenie zapłaty.
B. dokonać procedury check-out grupy turystycznej.
C. dokonać check-in grupy turystycznej.
D. wydać formularze kart pobytu do wypełnienia.
HGT.06 Pytanie 832
Realizacja usług w recepcji

Który dokument stanowi podstawę do rejestracji gościa w hotelu?

A. Voucher.
B. Czek podróżny.
C. Paszport.
D. Karta pobytu.
HGT.06 Pytanie 833
Realizacja usług w recepcji

Otwarcie rachunku gościa jest czynnością kończącą procedurę

A. anulacji rezerwacji.
B. wyjazdu gościa.
C. zapłaty za pobyt.
D. przyjęcia gościa.
HGT.06 Pytanie 834
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji oczekiwania gościa na otrzymanie pokoju przed rozpoczęciem doby hotelowej, recepcjonista powinien

A. określić czas oczekiwania i zaproponować skorzystanie z kawiarni lub restauracji.
B. wezwać bagażowego i skierować gościa do przygotowywanego pokoju.
C. wezwać taksówkę i odesłać gościa do najbliższego hotelu tej samej kategorii.
D. zaproponować gościowi pobyt w hotelu wyższej kategorii.
HGT.06 Pytanie 835
Realizacja usług w recepcji

Który dokument stanowi podstawę wydania klucza do pokoju hotelowego?

A. Karta rejestracyjna.
B. Karta pobytu.
C. Grafik rezerwacji.
D. Formularz rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 836
Realizacja usług w recepcji

Który dokument wypełnia recepcjonista podczas procedury check-in?

A. Voucher.
B. Formularz rezerwacyjny.
C. Grafik obłożenia pokoi.
D. Kartę pobytu.
HGT.06 Pytanie 837
Realizacja usług w recepcji

W trakcie obsługi gości recepcjonista w czasie wykonywania swoich obowiązków nie powinien

A. informować o innych gościach.
B. przekazywać korespondencji.
C. udzielać informacji o ofercie hotelu.
D. świadczyć usługi budzenia.
HGT.06 Pytanie 838
Realizacja usług w recepcji

Podczas procedury przyjęcia gościa do hotelu, informację na temat daty i miejsca jego urodzenia recepcjonista wpisuje do

A. księgi rejestracyjnej.
B. księgi gości.
C. karty pobytu.
D. karty rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 839
Realizacja usług w recepcji

Dokumentem sporządzanym przez recepcjonistę na życzenie gościa, podczas procedury check-out jest

A. voucher.
B. polecenie przelewu.
C. faktura.
D. akredytywa.
HGT.06 Pytanie 840
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu przyjechało małżeństwo z córkami w wieku 8 i 16 lat. Ile kart pobytu wyda gościom recepcjonista?

A. 3
B. 2
C. 1
D. 4