Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 801
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument recepcjonista przekaże przedstawicielowi firmy transportowej po zakończeniu pobytu w hotelu, aby umożliwić księgowej przedsiębiorstwa rozliczenie pobytu pracowników?

A. Fakturę VAT
B. Notę obciążeniową
C. Fakturę pro forma
D. Rachunek wstępny
HGT.06 Pytanie 802
Realizacja usług w recepcji

Który z obiektów świadczących usługi hotelarskie według ustawy o usługach turystycznych, obok noclegów, oferuje również usługi motoryzacyjne?

A. Pole biwakowe
B. Pensjonat
C. Motel
D. Dom wycieczkowy
HGT.06 Pytanie 803
Realizacja usług w recepcji

Na którym etapie złożonej obsługi klienta recepcjonista powinien poinformować go o zasadach dokonywania przedpłaty?

A. Pobytu
B. Rezerwacji
C. Rozliczenia
D. Rejestracji
HGT.06 Pytanie 804
Realizacja usług w recepcji

Usługa budzenia gościa to oferta hotelowa

A. towarzysząca
B. fakultatywna
C. komplementarna
D. rekreacyjna
HGT.06 Pytanie 805
Realizacja usług w recepcji

Aby zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa sanitarno-higienicznego w hotelu, jak często należy dezynfekować kołdry, koce, poduszki oraz materace?

A. raz w miesiącu
B. raz w roku
C. co pół roku
D. raz na kwartał
HGT.06 Pytanie 806
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument przygotowany przez recepcjonistę zawiera szczegóły dotyczące rezerwacji?

A. Raport dzienny.
B. Karta zakwaterowania.
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Kupon.
HGT.06 Pytanie 807
Realizacja usług w recepcji

Rodzinie z dwójką małych pociech, która przyjechała do hotelu w celach służbowych, należy w pierwszej kolejności zaproponować

A. pokój dla niepalących oraz opiekunkę do dzieci
B. apartament małżeński oraz wycieczkę po okolicy
C. bezpłatny dostęp do Internetu oraz sejf hotelowy
D. wynajem samochodu oraz plac zabaw dla dzieci
HGT.06 Pytanie 808
Realizacja usług w recepcji

Wśród istotnych materiałów informacyjnych dostępnych w recepcji motelu usytuowanego blisko aglomeracji, oprócz atlasu drogowego i mapy turystycznej regionu, znajdują się:

A. oferty agencji turystycznych, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
B. mapa miasta, rozkład lotów, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
C. mapa miasta, oferty agencji turystycznych, informatory z aktualnym repertuarem kin, teatrów, filharmonii, dane o centrach handlowych
D. rozkład jazdy transportu publicznego, informacje o wydarzeniach kulturalnych w miejscowości
HGT.06 Pytanie 809
Realizacja usług w recepcji

Dla jakich obiektów zakwaterowania wyodrębnia się trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi?

A. domu gościnnego
B. miejsca noclegowego typu motel
C. domu wycieczkowego
D. obiektu wypoczynkowego
HGT.06 Pytanie 810
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z zamieszczonym fragmentem umowy, za sprzedaż miejsc noclegowych hotel jest zobowiązany udzielić rabatu

Fragment umowy dotyczącej stałej współpracy hotelu z biurem podróży
1.Z tytułu sprzedaży zakwaterowania, wyżywienia lub innych usług hotelu, biuro podróży otrzymuje prowizję w wysokości 10% wszystkich zarezerwowanych i opłaconych świadczeń.
2.Za sprzedaż co najmniej 20 pokoi 2-osobowych w danym miesiącu biuro podróży otrzymuje dodatkowy rabat w wysokości 5% za każdą kolejną rezerwację.

A. ilościowego.
B. sezonowego.
C. terminowego.
D. promocyjnego.
HGT.06 Pytanie 811
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z kryteriami klasyfikacyjnymi usługi bagażowe oferują hotele o kategorii

A. 3*, 4* i 5*
B. 2*, 3*, 4*, 5*
C. tylko 4* i 5*
D. tylko 5*
HGT.06 Pytanie 812
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynniki mogą bezpośrednio wpłynąć na wzrost liczby miejsc noclegowych w schroniskach młodzieżowych?

A. Wzrost finansowania na rozwój turystyki
B. Zmniejszenie konkurencyjności na rynku
C. Obniżenie finansowania na rozwój turystyki
D. Zwiększenie konkurencyjności na rynku
HGT.06 Pytanie 813
Realizacja usług w recepcji

W hotelu oferowana jest codzienna wymiana pościeli oraz ręczników lub na życzenie gości. Dla jakiej klasy hoteli ta usługa jest obowiązkowa?

A. 3*, 4* i 5*
B. 4* i 5*
C. 2*, 3* i 4*
D. 3* i 4*
HGT.06 Pytanie 814
Realizacja usług w recepcji

Podczas rozliczania płatności za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, recepcjonista powinien zweryfikować oprócz imienia oraz nazwiska posiadacza karty

A. miesiąc, rok wygaśnięcia karty, podpis posiadacza
B. miesiąc, rok wydania karty, hologram
C. rok wydania karty, podpis właściciela karty
D. rok wygaśnięcia karty, numer konta bankowego
HGT.06 Pytanie 815
Realizacja usług w recepcji

Służba pięter to grupa pracowników, której kluczowym zadaniem jest

A. przygotowanie jednostek mieszkalnych do sprzedaży
B. przynoszenie śniadań do pokoju gościa
C. opieka nad gościem w trakcie jego pobytu w hotelu
D. obsługa gościa w recepcji hotelowej
HGT.06 Pytanie 816
Realizacja usług w recepcji

Dokument, który potwierdza rezerwację nabytych usług i jest przekazywany przez klienta biura podróży do hotelarza, to

A. voucher
B. faktura
C. zlecenie
D. czek
HGT.06 Pytanie 817
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista podczas procesu check-out zauważył niezadowolenie gościa z pobytu. W tej sytuacji powinien

A. rozliczyć pobyt oraz zachęcić gościa do ponownego skorzystania z usług hotelowych
B. przeprosić gościa, ale jednocześnie bronić stanowiska hotelu
C. zapitać o powód niezadowolenia i spróbować wyjaśnić zaistniałą sytuację
D. dowiedzieć się, co spowodowało niezadowolenie i pożegnać gościa
HGT.06 Pytanie 818
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien uzupełnić pracownik recepcji podczas przyjmowania gościa do hotelu?

A. Kartę zamówienia
B. Kartę rezerwacji
C. Kartę pobytu
D. Kartę rozliczeń
HGT.06 Pytanie 819
Realizacja usług w recepcji

Klient pragnie zamówić zimną przekąskę oraz wino w restauracji hotelowej. Jaką propozycję powinien przedstawić kelner?

A. pasztet z drobiu i wino białe wytrawne
B. indyka w maladze i wino czerwone deserowe
C. schab w galarecie i wino białe słodkie
D. bouf strogonow i wino czerwone wytrawne
HGT.06 Pytanie 820
Realizacja usług w recepcji

Hotel posiada 100 stałych miejsc do spania. Z eksploatacji wyłączono 30 miejsc. W jaki sposób wpłynie to na potencjał usługowy obiektu?

A. Zmniejszy się o 30%
B. Zmniejszy się o 20%
C. Zmniejszy się o 35%
D. Zmniejszy się o 25%
HGT.06 Pytanie 821
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami ustawy o usługach turystycznych najwyższy poziom schronisk młodzieżowych i domów wypoczynkowych oznacza się

A. jedną gwiazdką *
B. cyfrą rzymską III
C. trzema gwiazdkami ***
D. cyfrą rzymską I
HGT.06 Pytanie 822
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych pracowników recepcji dba o pozytywne relacje między gościem a hotelem?

A. Guest relations
B. Recepcjonista
C. Kierownik zmiany
D. Concierge
HGT.06 Pytanie 823
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest zadanie aperitifu?

A. zaspokojenie pragnienia
B. uwydatnienie smaku
C. wsparcie procesu trawienia
D. stymulowanie apetytu
HGT.06 Pytanie 824
Realizacja usług w recepcji

Jaką z wymienionych informacji recepcjonista powinien zanotować w formularzu rezerwacyjnym?

A. Dzień urodzin gościa
B. Numer serii dowodu osobistego gościa
C. Numer pokoju
D. Typ rezerwowanego pokoju
HGT.06 Pytanie 825
Realizacja usług w recepcji

W hotelu do usług osobistych, które są towarzyszące, zalicza się

A. świadczenie gościom usług kosmetycznych
B. organizowanie ćwiczeń dla gości w siłowni
C. przechowywanie bagaży gości
D. planowanie zajęć turystycznych i krajoznawczych
HGT.06 Pytanie 826
Realizacja usług w recepcji

Dostępność pomieszczenia depozytowego w hotelu powinna być z

A. bagażowni oraz holu recepcyjnego
B. lobby i bagażowni
C. holu recepcyjnego i zaplecza recepcji
D. pomieszczenia socjalnego oraz zaplecza recepcji
HGT.06 Pytanie 827
Realizacja usług w recepcji

Jak należy dokonać zameldowania grupy turystycznej, uczestników wycieczki zorganizowanej przez biuro podróży?

A. Bez pośredników, każdego członka indywidualnie
B. Za pośrednictwem pilota wycieczki
C. Za pośrednictwem przewodnika turystycznego
D. Poprzez starostę grupy
HGT.06 Pytanie 828
Realizacja usług w recepcji

Cena kolacji w restauracji hotelowej wynosi 150 zł. Jaką sumę gość byłby zobowiązany uiścić za posiłek uwzględniając opłatę za usługę room service w wysokości 10% wartości zamówienia?

A. 170 zł
B. 165 zł
C. 175 zł
D. 155 zł
HGT.06 Pytanie 829
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych informacji nie jest zawarta w karcie pobytu?

A. Nazwisko osoby zatrzymującej się w hotelu
B. Numer pokoju oraz cena za pokój
C. Adres osoby zatrzymującej się w hotelu
D. Data przybycia i wyjazdu
HGT.06 Pytanie 830
Realizacja usług w recepcji

Komu recepcjonista powinien przekazać zamieszczoną w ramce informację dotyczącą pobytu gości?

Informacja dotycząca pobytu gości
Proszę o wstawienie do pokoju nr 102 wanienki oraz łóżeczka dla dziecka.
Goście przyjadą do hotelu 22 września 2018 r. między godziną 1500 a 1700.
Termin pobytu 22.09 – 29.09.2018 r.

A. Pracownikowi działu gospodarczego.
B. Kierownikowi recepcji.
C. Kierownikowi służby pięter.
D. Pracownikowi działu technicznego.
HGT.06 Pytanie 831
Realizacja usług w recepcji

Gość dzwoni do recepcji, informując, że w pokoju nr 118, pomimo ciszy nocnej, panuje hałas. W takiej sytuacji recepcjonista powinien

A. wezwać ochronę hotelu, aby udzieliła gościom z pokoju nr 118 upomnienia
B. zadzwonić na policję i poprosić o interwencję w pokoju nr 118
C. zażądać od gości z pokoju nr 118 przestrzegania ciszy nocnej
D. poprosić gości z pokoju nr 118 o opuszczenie hotelu
HGT.06 Pytanie 832
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób pracownicy recepcji 4-gwiazdkowego hotelu powinni zająć się bagażem gościa, który został dostarczony do recepcji kilkanaście minut po jego przyjeździe?

A. Dostarczyć do pokoju gościa w możliwie najkrótszym czasie
B. Przechować w bagażowni do momentu, gdy gość się zgłosi
C. Poinformować telefonicznie, że bagaż znajduje się w recepcji
D. Dostarczyć do pokoju gościa w ciągu pierwszej doby pobytu
HGT.06 Pytanie 833
Realizacja usług w recepcji

Wynajem domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych oraz miejsc na ustawienie namiotów lub przyczep samochodowych na krótki okres i dostępny dla ogółu, a także świadczenie związanych z tym usług w obrębie obiektu, co to jest?

A. usługi turystyczne
B. usługi hotelarskie
C. hotelarstwo
D. turystyka
HGT.06 Pytanie 834
Realizacja usług w recepcji

Ogłoszenie o stanie zagrożenia spowodowanego trzęsieniem ziemi na Bliskim Wschodzie prowadzi do

A. wzrostu liczby miejsc noclegowych w Izraelu
B. zmniejszenia liczby obiektów noclegowych w Republice Południowej Afryki
C. spadku zainteresowania usługami hotelarskimi w Turcji
D. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w Arabii Saudyjskiej
HGT.06 Pytanie 835
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność wykonuje obsługa z prawej strony klienta hotelowego?

A. Serwowanie dań z półmiska
B. Prezentowanie alkoholi
C. Podawanie zupy w wazie
D. Stawianie talerzyka na pieczywo
HGT.06 Pytanie 836
Realizacja usług w recepcji

Kanał dystrybucji: klient - hotel to rodzaj kanału

A. pośredni
B. bezpośredni
C. zintegrowany
D. konwencjonalny
HGT.06 Pytanie 837
Realizacja usług w recepcji

Który dokument reguluje zasady dotyczące pobytu gościa w hotelu?

A. Regulamin hotelowy
B. Regulamin pracy
C. Regulamin bhp
D. Karta meldunkowa
HGT.06 Pytanie 838
Realizacja usług w recepcji

Procedura check-in może być realizowana na podstawie tzw. listy pokoi dla

A. krajowego gościa
B. gościa VIP
C. zagranicznego turysty
D. grupy turystycznej
HGT.06 Pytanie 839
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego cennika usług noclegowych oblicz koszt 15 pokoi 1-osobowych dla zorganizowanej grupy klientów goszczących w hotelu od 7.07 do 8.07.

Cennik usług noclegowych (cena za pokój)
Rodzaj pokojuKlient indywidualnyGrupa zorganizowana
I-VI, IX-XIIVII-VIIII-VI, IX-XIIVII-VIII
Single110 zł140 zł100 zł130 zł
Double150 zł180 zł120 zł160 zł
Tripple190 zł210 zł170 zł200 zł

A. 1 500 zł
B. 2 100 zł
C. 1 950 zł
D. 1 650 zł
HGT.06 Pytanie 840
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych działań marketingowych hotelu jest realizowane w ramach sprzedaży osobistej?

A. Wystąpienie menedżera hotelu podczas konferencji dla mediów
B. Wysyłanie wiadomości e-mail z ofertą promocyjną do lojalnych gości hotelu
C. Prezentacja oferty przez recepcjonistę w hotelowej recepcji
D. Publikacja informacji o hotelu w czasopiśmie branżowym