Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 801
Realizacja usług w recepcji
A. cztery karty pobytu dla wszystkich osób.
B. jedną kartę pobytu dla całej rodziny wystawioną na osobę dorosłą.
C. trzy karty pobytu - dwie dla dorosłych i jedną dla dzieci.
D. dwie karty pobytu dla dorosłych.
HGT.06 Pytanie 802
Realizacja usług w recepcji
Jaki rodzaj promocji wykorzystał hotel, wspierając wydarzenie charytatywne dla dzieci z niepełnosprawnościami?
A. Promocję sprzedaży
B. Reklamę
C. Public relations
D. Akwizycję
HGT.06 Pytanie 803
Realizacja usług w recepcji
Do zadań recepcjonisty kasjera należy
A. przygotowanie zestawień rezerwacji
B. dokonywanie skupu walut obcych
C. prowadzenie ewidencji gości
D. nadzór nad kosztami w działalności hotelowej
HGT.06 Pytanie 804
Realizacja usług w recepcji
Procedura obsługi gości VIP jest stosowana w przypadku
A. gości specjalnych
B. grupy turystycznej
C. gości zagranicznych
D. klientów biznesowych
HGT.06 Pytanie 805
Realizacja usług w recepcji
Jakim narzędziem promocji posługują się pracownicy recepcji, prezentując osobiście i zachęcając gości do skorzystania z oferty hotelu?
A. Reklamą zewnętrzną
B. Public relations
C. Promocją szeptaną
D. Sprzedażą osobistą
HGT.06 Pytanie 806
Realizacja usług w recepcji
Pierwsza organizacja zajmująca się hotelarstwem w Polsce powstała w 1928 roku to
A. WTO
B. PIT
C. NOPPH
D. POT
HGT.06 Pytanie 807
Realizacja usług w recepcji
Klient zarezerwował nocleg w hotelu i w wyznaczonym czasie opłacił wymaganą w potwierdzeniu zaliczkę. Określ, jaki typ rezerwacji powinien odnotować recepcjonista?
A. Przedwstępną
B. Gwarantowaną
C. Niepotwierdzoną
D. Kredytową
HGT.06 Pytanie 808
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument jest używany do rozliczenia finansowego usług noclegowych, które zostały zamówione przez przedsiębiorstwo?
A. Faktura proforma
B. Dowód wpłaty KP
C. Faktura
D. Paragon fiskalny
HGT.06 Pytanie 809
Realizacja usług w recepcji
Jaką propozycję, umożliwiającą wspólne spędzanie czasu przez dzieci i rodziców, powinien złożyć recepcjonista rodzinom wypoczywającym w ośrodku wczasowym?
A. Warsztaty kulinarne, kasyno, kawiarenka internetowa
B. Mini zoo, zawody strzeleckie, siłownia
C. Kawiarenka internetowa, park wodny, zawody strzeleckie
D. Mini zoo, park wodny, warsztaty kulinarne
HGT.06 Pytanie 810
Realizacja usług w recepcji
Hotel Kasia oferuje 150 stałych miejsc do spania oraz 30 miejsc na dostawkach. Obecnie 50 stałych miejsc noclegowych zostało wyłączonych z użytkowania. Jakie jest dostępne zasoby noclegowe obiektu?
A. 130 miejsc noclegowych
B. 150 miejsc noclegowych
C. 100 miejsc noclegowych
D. 180 miejsc noclegowych
HGT.06 Pytanie 811
Realizacja usług w recepcji
Pracownicy recepcji, przedstawiając osobiście oraz zachęcając gości do skorzystania z usług hotelu, stosują
A. public relations
B. sprzedaż osobistą
C. reklamę zewnętrzną
D. promocję szeptaną
HGT.06 Pytanie 812
Realizacja usług w recepcji
Pensjonat to obiekt, który dysponuje przynajmniej
A. 7 miejscami noclegowymi, zapewniający szeroki asortyment usług dla swoich gości
B. 10 miejscami noclegowymi, dostarczający klientom całodzienne wyżywienie
C. 10 pokojami, oferujący szeroki wachlarz usług związanych z pobytem gości
D. 7 pokojami, oferujący swoim klientom całodzienne wyżywienie
HGT.06 Pytanie 813
Realizacja usług w recepcji
Elementami wpływającymi na złagodzenie skutków sezonowości zapotrzebowania na usługi hotelarskie są
A. zwiększenie zdolności obsługi turystów oraz sprzedaż w okresie przedsezonowym
B. poza sezonowe obniżki cen oraz wzrost wydatków turystów
C. zwiększenie dostępności usług oraz organizacja wydarzeń sportowych
D. organizowanie konferencji oraz przedsezonowe promocje cenowe
HGT.06 Pytanie 814
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych usług mogą zostać połączone przez recepcjonistę na fakturze VAT?
A. Usługi gastronomiczne i rekreacyjne
B. Usługi gastronomiczne i noclegowe
C. Usługi noclegowe i rekreacyjne
D. Usługi noclegowe oraz Spa & Wellness
HGT.06 Pytanie 815
Realizacja usług w recepcji
Obiekt noclegowy znajdujący się poza granicami Zakopanego, przy szlaku turystycznym prowadzącym do Doliny Pięciu Stawów, oferujący podstawowe usługi związane z pobytem gości to:
A. schronisko młodzieżowe
B. dom wycieczkowy
C. schronisko
D. pensjonat
HGT.06 Pytanie 816
Realizacja usług w recepcji
W którym momencie warto przedstawić gościom dodatkowe usługi hotelowe, aby zwiększyć ich chęć skorzystania z tych ofert?
A. Przed wręczeniem kluczy do pokoju
B. Po przybyciu gościa do hotelu
C. W trakcie relaksu gościa po podróży
D. W chwili przynoszenia bagaży do pokoju gościa
HGT.06 Pytanie 817
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista-kasjer zrealizował płatność od gościa za pomocą urządzenia POS, co wskazuje, że gość uregulował należność
A. gotówką
B. kartą płatniczą
C. przelewem
D. czekiem
HGT.06 Pytanie 818
Realizacja usług w recepcji
Czym jest HACCP?
A. systemem monitorowania weterynaryjnego mięsa zwierząt rzeźnych
B. systemem zapewnienia wysokiej jakości
C. metodą identyfikacji, oceny i kontroli zagrożeń dla bezpieczeństwa żywności
D. standardem dobrej Praktyki Laboratoryjnej
HGT.06 Pytanie 819
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami o świadczeniu usług turystycznych, schroniska to miejsca usytuowane
A. w pobliżu szlaków turystycznych i przystosowane do samoobsługi gości
B. w pobliżu szlaków turystycznych i oferujące podstawowy zakres usług
C. w miejscach niezabudowanych i przeznaczone wyłącznie dla grup turystycznych
D. w miejscach niezabudowanych i dedykowane wyłącznie turystom indywidualnym
HGT.06 Pytanie 820
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji w godzinach porannych podchodzi gość, który skarży się na hałas zewnętrzny spowodowany pracami drogowymi. Gość ma zarezerwowany pokój na pięć dni. Jak powinien zareagować recepcjonista na zgłoszony problem?
A. Zaproponować gościowi, jeśli to możliwe, zmianę pokoju
B. Zaproponować gościowi w ramach rekompensaty lampkę wina do kolacji
C. Wytłumaczyć gościowi, że hotel nie jest odpowiedzialny za sytuację
D. Przekazać skargę gościa kierownikowi recepcji
HGT.06 Pytanie 821
Realizacja usług w recepcji
Pani Nowak w zamówieniu usług hotelowych poprosiła o rezerwację: apartamentu, pełnego wyżywienia, room service wszystkich posiłków, opiekunki do dziecka, instruktora nauki pływania dla dziecka oraz wizyty u fryzjera dla siebie. Jaką usługę powinien zgłosić recepcjonista do działu rekreacji?
A. Room service wszystkich posiłków
B. Instruktor do nauki pływania dla dziecka
C. Opiekunka do dziecka
D. Wizyta u fryzjera
HGT.06 Pytanie 822
Realizacja usług w recepcji
Osoba przebywająca w hotelu, charakteryzująca się intensywnymi i szybkimi reakcjami emocjonalnymi, wytrwała, często impulsywna, porywcza i gwałtowna to:
A. introwertyk
B. melancholik
C. choleryk
D. sangwinik
HGT.06 Pytanie 823
Realizacja usług w recepcji
Aby zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa sanitarno-higienicznego w hotelu, jak często należy dezynfekować kołdry, koce, poduszki oraz materace?
A. raz w roku
B. raz w miesiącu
C. co pół roku
D. raz na kwartał
HGT.06 Pytanie 824
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych działań recepcjonisty nie jest częścią procedury check-out?
A. Udzielenie informacji o ofercie hotelowej
B. Przygotowanie dokumentu potwierdzającego dokonanie płatności
C. Grzeczne przywitanie gościa
D. Zapytanie gościa, czy jest usatysfakcjonowany z pobytu w hotelu
HGT.06 Pytanie 825
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie hotelu ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa gościom w trakcie ich pobytu?
A. oznaczenie urządzeń pracujących pod wysokim napięciem
B. oznaczenie wszystkich sprzętów elektrycznych
C. prowadzenie depozytu i zatrudnienie ochrony
D. mierzenie efektywności napięcia
HGT.06 Pytanie 826
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę będzie zobowiązany uiścić gość za nocleg w okresie od 10 do 15 lipca, przy założeniu, że cena netto za pokój wynosi 100 zł, a stawka VAT wynosi 8%?
A. 600 zł
B. 648 zł
C. 500 zł
D. 540 zł
HGT.06 Pytanie 827
Realizacja usług w recepcji
Jaką strategię zastosowano w hotelu, gdy w sezonie zimowym do każdego pomieszczenia dodatkowo dodano ciepły koc oraz kapcie?
A. Sprzedaży
B. Reklamy
C. Zespołu
D. Produktu
HGT.06 Pytanie 828
Realizacja usług w recepcji
Zarząd Hotelu Amber zorganizował zebranie dla swoich pracowników oraz przedstawicieli lokalnych mediów. Dyrektor podsumował rezultaty ostatniego kwartału i poinformował o planach firmy na nadchodzący czas. Jakiego narzędzia marketingowego użył dyrektor?
A. Lobbing
B. Public relations
C. Reklama
D. Promocja sprzedaży
HGT.06 Pytanie 829
Realizacja usług w recepcji
Bezpośredni kanał dystrybucji usług hotelarskich łączy
A. pilotem z biurem podróży
B. biuro podróży z hotelem
C. klienta z biurem podróży
D. klienta z hotelem
HGT.06 Pytanie 830
Realizacja usług w recepcji
Obiekty usytuowane poza terenami zabudowanymi, w pobliżu tras turystycznych, oferujące podstawowy zakres usług dla gości, to
A. pensjonaty
B. schroniska
C. kempingi
D. motele
HGT.06 Pytanie 831
Realizacja usług w recepcji
Nieprzestrzeganie zasad dezynfekcji w węzłach sanitarnych hotelu może stworzyć niebezpieczeństwo:
A. włośnicą
B. gruźlicą
C. żółtaczką typu B
D. żółtaczką typu A
HGT.06 Pytanie 832
Realizacja usług w recepcji
W pierwszej połowie roku obłożenie pensjonatu wyniosło 40%. Jakie obłożenie osiągnie on w drugiej połowie roku, jeżeli średnie roczne obłożenie tego obiektu wynosi 60%?
A. 40%
B. 60%
C. 80%
D. 30%
HGT.06 Pytanie 833
Realizacja usług w recepcji
Jaki symbol przedstawiający typ taryfy hotelowej powinien być wpisany w formularzu rezerwacji, gdy recepcjonista zatwierdził prośbę klienta o rezerwację noclegu z pełnym wyżywieniem?
A. OB
B. BB
C. HB
D. FB
HGT.06 Pytanie 834
Realizacja usług w recepcji
Jaką cechę zachowań powinien posiadać pracownik hotelu, aby skutecznie prowadzić negocjacje z siecią biur podróży?
A. Decyzyjność
B. Elastyczność
C. Poddańczość
D. Chytrość
HGT.06 Pytanie 835
Realizacja usług w recepcji
W sytuacji pożarowej, szybki dostęp do pomieszczeń gościnnych zapewnia
A. sprawnie działająca winda osobowa
B. wyznaczona ścieżka ewakuacyjna
C. system klucza centralnego
D. awaryjny system oświetleniowy
HGT.06 Pytanie 836
Realizacja usług w recepcji
Z okazji 50-lecia funkcjonowania hotelu "MEWA" odbyło się eleganckie przyjęcie dla lojalnych klientów z obecnością mediów. Jakiego rodzaju narzędzie promocji zostało wykorzystane?
A. Reklamę
B. Public relations
C. Promocję właściwą
D. Sprzedaż osobistą
HGT.06 Pytanie 837
Realizacja usług w recepcji
Zachowanie odpowiednich kontaktów z wewnętrzną i zewnętrzną społecznością obiektu oraz troska o pozytywny obraz hotelu, to działania należące do
A. promocji sprzedaży
B. marketingu zewnętrznego
C. public relations
D. marketingu partyzanckiego
HGT.06 Pytanie 838
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami o usługach turystycznych, domy wycieczkowe to obiekty oferujące minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości, przystosowane do samoobsługi?
A. usytuowane przy trasach turystycznych
B. posiadające co najmniej 30 miejsc noclegowych
C. umiejscowione w terenach zabudowanych, dysponujące co najmniej 30 pokojami
D. umożliwiające przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
HGT.06 Pytanie 839
Realizacja usług w recepcji
Bagażowy, który zauważył dziwnie wyglądającą walizkę przed hotelem, powinien
A. poinformować o tym fakt swoich bezpośrednich przełożonych
B. przekazać ją do przechowalni bagażu
C. odstawić ją w recepcji, na wypadek gdyby ktoś jej potrzebował
D. delikatnie otworzyć i skontrolować zawartość
HGT.06 Pytanie 840
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista podczas rejestracji gościa w hotelu, którego pobyt sfinansowało biuro podróży, powinien poprosić go
A. o dowód wpłaty KP, wydany przez biuro podróży
B. o umowę o świadczenie usług turystycznych
C. o skierowanie na pobyt, wystawione przez biuro podróży
D. o potwierdzenie przelewu za opłacone usługi