Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Jaką dokumentację powinien sporządzić recepcjonista, który wprowadza rezerwację, aby zanotować szczegóły związane z pobytem gościa w hotelu?

A. Formularz rezerwacji
B. Kartę pobytu
C. Grafik usług dodatkowych
D. Kartę rejestracyjną
Realizacja usług w recepcji

Ile wynosi wartość brutto usługi gastronomicznej opisanej w przedstawionym fragmencie faktury?

Lp.Nazwa towaru
lub usługi
IlośćJedn.
miary
Cena
jednostkowa
netto w zł
Wartość
netto
w zł
Stawka
VAT
w %
Kwota
podatku
w zł
Wartość
brutto
w zł
1.Kolacja20sztuka80,001 600,008%

A. 1 600,00 zł
B. 1 728,00 zł
C. 368,00 zł
D. 299,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy zwrócił się z prośbą o zorganizowanie luncha w swoim pokoju dla kilku osób. Jakie informacje powinna przekazać recepcja działowi gastronomii w związku z tą usługą?

A. Numer pokoju, datę oraz godzinę, liczbę osób, menu
B. Nazwiska klientów, godzinę, menu, numer pokoju
C. Nazwisko klienta, datę, ceny dań, menu
D. Numer pokoju, datę oraz godzinę, rodzaje napojów
Realizacja usług w recepcji

Przygotowana przez Ciebie oferta promocyjna dla hotelu powinna obejmować

A. ogólną charakterystykę hotelu
B. opis struktury pokoi oraz dostępnych atrakcji
C. szczegółowy opis obiektu wraz z cennikiem usług
D. dokładny opis obiektu hotelowego z wszystkimi świadczonymi usługami
Realizacja usług w recepcji

Która z umiejętności intelektualnych pracownika recepcji okaże się najważniejsza podczas rejestracji gościa, który po raz pierwszy korzysta z usług hotelu?

A. solidna pamięć
B. zdolność do dzielenia uwagi
C. samodzielność
D. spostrzegawczość
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien postępować recepcjonista, gdy klient wykazuje zbyt dużą ciekawość?

A. Zademonstrować brak zainteresowania dyskusją
B. Udzielić gościowi wszystkich informacji, o które prosi
C. Nie okazywać, że gość go denerwuje
D. Umówić się na rozmowę w innym terminie
Realizacja usług w recepcji

Pensjonat usytuowany w górach planuje zorganizować bal sylwestrowy. Jakiego typu promocję powinien zastosować, aby zachęcić lokalnych mieszkańców oraz turystów, którzy odwiedzają tę miejscowość?

A. Plakaty i dystrybucję ulotek
B. Reklamę w telewizji oraz w radio
C. Mailing i broszury
D. Reklamę w sieci oraz w czasopismach
Realizacja usług w recepcji

Najbardziej uniwersalny system rezerwacji, funkcjonujący pomiędzy hotelem a pośrednikiem, który umożliwia tworzenie różnych rezerwacji turystycznych: miejsc w hotelach, biletów lotniczych, kolejowych oraz wynajmu pojazdów, to

A. system rezerwacji wewnętrznej hotelu
B. internetowy portal rezerwacji
C. komputerowy system rezerwacyjny
D. globalny system dystrybucji
HGT.06 Pytanie 810
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie hotelowym z 200 pokojami dwuosobowymi oraz 100 pokojami jednoosobowymi, zredukowano liczbę miejsc noclegowych o 50. Jakie jest całkowite wykorzystanie usługowe tego hotelu?

A. 350 miejsc noclegowych
B. 250 pokoi
C. 300 pokoi
D. 450 miejsc noclegowych
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności są wykonywane w procesie sprzedaży osobistej usług hotelarskich?

A. Integracyjne wyjazdy personelu hotelowego
B. Rekomendowanie usług przez recepcjonistę
C. Promocje cenowe usług hotelarskich
D. Modyfikacja wystroju hotelu
Realizacja usług w recepcji

Aby gość wyjeżdżający z hotelu miał dobre wspomnienia z pobytu, recepcjonista powinien

A. zachęcić gościa do polecenia hotelu swoim znajomym
B. przedstawić dostępne dodatkowe usługi oferowane przez hotel
C. wyrazić przeprosiny za wszelkie niedociągnięcia
D. zapytać o odczucia związane z pobytem
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji hotelowej dotarło zamówienie na weekendowy pobyt dla dwóch osób. Jaką dokumentację powinien przygotować recepcjonista, aby dokonać rezerwacji?

A. Kartę rezerwacji
B. Zestawienie rezerwacji
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Harmonogram rezerwacji
Realizacja usług w recepcji

Czym jest hotel?

A. przynajmniej 10 jednostek noclegowych i ofertujący usługi gastronomiczne
B. 10 jednostek noclegowych i oferujący usługi rekreacyjne
C. minimum 10 jednostek noclegowych, w większości w pokojach 1- i 2-osobowych
D. 7 jednostek noclegowych i oferujący usługi gastronomiczne
Realizacja usług w recepcji

Co powinien zrobić recepcjonista, gdy do hotelu wbiegną zamaskowani napastnicy z bronią?

A. Skontaktować się z policją oraz zablokować dostęp do innych pomieszczeń
B. Przygotować się do obrony i bacznie obserwować napastników
C. Ulegnąć wymaganiom napastników i spróbować aktywować system alarmowy
D. Aktywować system alarmowy i użyć broni
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej restauracji część dań była przygotowywana na oczach gości, z wykorzystaniem wózka kelnerskiego. Jaką metodę serwowania zastosowano?

A. Rosyjską
B. Angielską
C. Niemiecką
D. Francuską
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane powinny być pozyskane podczas telefonicznego umawiania się na rezerwację pokoju hotelowego dla gościa indywidualnego?

A. Typ pokoju, nazwisko osoby rezerwującej, godzina wyjazdu
B. Dodatkowe wymagania gościa, godzina przybycia, nazwisko rezerwującego
C. Nazwisko oraz adres gościa, okres pobytu, typ pokoju
D. Data przybycia, nazwisko osoby rezerwującej, forma płatności
Realizacja usług w recepcji

Rodzina Malinowskich złożyła zamówienie na obiad w hotelowej restauracji, a kelner serwował go w formie dań przygotowanych przez szefa kuchni. Jakiego rodzaju serwis jest stosowany w tej restauracji?

A. Niemiecki
B. Francuski
C. Rosyjski
D. Brytyjski
Realizacja usług w recepcji

Do którego segmentu gości została skierowana oferta przedstawiona w ramce?

HOTEL ZIMOWY
„miejsce, w którym wzmocnisz swój biznes"
To, co nas wyróżnia:
  • doskonała lokalizacja (40 km od Krakowa)
  • wygodne pokoje z dużymi łóżkami
    i bezpłatnym Wi-Fi
  • smaczna i aromatyczna kuchnia
  • 20 sal konferencyjnych z pełnym
    wyposażeniem
  • indywidualna opieka koordynatora
    konferencji
  • zimowe programy integracyjne
Rabaty:
Pokoje do 35%
Sala konferencyjna z wyposażeniem do 50%
Gastronomia do 10%
Spiesz się i rezerwuj już dziś!
www.hotelzimowy.pl
tel. 12 345 67 78

A. Grup turystycznych.
B. Organizatorów konferencji.
C. Miłośników sportów zimowych.
D. Organizatorów zimowisk.
HGT.06 Pytanie 825
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w obiekcie turystycznym goście poprosili recepcjonistę o przygotowanie propozycji spędzenia wolnego czasu. Pracownik recepcji stworzył listę głównych atrakcji oraz przekazał informacje o ich lokalizacji i godzinach otwarcia. Recepcjonista dostarczył turystom wiadomości

A. turystycznej
B. kulturalnej
C. hotelowej
D. miejskiej
Realizacja usług w recepcji

Który dokument służy gościowi jako potwierdzenie daty rezerwacji, liczby oraz typu zamówionych pokoi i ich cen?

A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Karta pobytu
C. Druk message
D. Formularz rezerwacji
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Mimoza" korzysta z rozmaitych kanałów dystrybucji, aby oferować swoje usługi. Który z gości hotelowych "Mimoza" wybrał kanał bezpośredni?

A. Pan Sobczyk, który dokonał rezerwacji miejsca w hotelu telefonicznie.
B. Pani Kruk, której pobyt został zarezerwowany przez pracodawcę.
C. Pan Kaliński, który zakupił wczasy w hotelu przez biuro podróży.
D. Pani Mikołajek, która skorzystała z zagranicznego systemu rezerwacji.
Realizacja usług w recepcji

Określ, z jakiego systemu rezerwacji powinien korzystać pracownik recepcji, gdy klient w trakcie swojego pobytu w hotelu w Warszawie zwrócił się do niego z prośbą o sprawdzenie dostępności pokoju w hotelu we Francji.

A. Lokalnego
B. Regionalnego
C. Krajowego
D. Globalnego
Realizacja usług w recepcji

Główną usługą oferowaną przez pensjonat jest zapewnienie noclegu oraz:

A. przechowywanie bagażu oraz rzeczy wartościowych
B. całodzienne wyżywienie
C. możliwość parkowania pojazdów
D. serwowanie śniadań do pokoju
HGT.06 Pytanie 836
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien postępować recepcjonista wobec gościa hotelowego poruszającego się na wózku inwalidzkim?

A. Ustalić z gościem zakres potrzebnej pomocy
B. Pomagać w ruchu wózka bez wcześniejszych ustaleń
C. Udzielać wsparcia, traktując gościa w sposób szczególny
D. Zajmować się wszystkimi jego obowiązkami
Realizacja usług w recepcji

Trzygwiazdkowy hotel zlokalizowany w miejscowości turystycznej powinien mieć

A. kwiaciarnię lub opcję dostarczania kwiatów.
B. zespół sal wielofunkcyjnych przystosowanych do specyfiki obiektu.
C. strefę wellness - przynajmniej dwa rodzaje usług.
D. możliwość oglądania telewizji w przestrzeni wspólnej.