Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 841
Realizacja usług w recepcji

Minestrone, owoce morza oraz pierożki są potrawami charakterystycznymi dla kuchni

A. greckiej
B. żydowskiej
C. włoskiej
D. francuskiej
HGT.06 Pytanie 842
Realizacja usług w recepcji

Osoba, która jest niezwykle uciążliwa, wszędzie widzi oszustwa i krzywdy, a także posiada ironiczny uśmiech, to

A. niepewna siebie, niezdecydowana
B. zarozumiała, mająca potrzebę imponowania
C. nieufna i podejrzliwa
D. zdenerwowana, podniecona
HGT.06 Pytanie 843
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument stanowi potwierdzenie rezerwacji jednostki noclegowej dla gościa w hotelu?

A. Dokument rezerwacyjny
B. Potwierdzenie rezerwacji
C. Harmonogram rezerwacji
D. Formularz rezerwacyjny
HGT.06 Pytanie 844
Realizacja usług w recepcji

Czym jest Cruise?

A. rejs wycieczkowy statkiem
B. typ opłaty na lotnisku
C. podróż za pomocą autokaru
D. lot samolotem
HGT.06 Pytanie 845
Realizacja usług w recepcji

Dostępność pomieszczenia depozytowego w hotelu powinna być z

A. holu recepcyjnego i zaplecza recepcji
B. bagażowni oraz holu recepcyjnego
C. lobby i bagażowni
D. pomieszczenia socjalnego oraz zaplecza recepcji
HGT.06 Pytanie 846
Realizacja usług w recepcji

Osoba indywidualna z Warszawy zarezerwowała usługi hotelowe w niewielkim pensjonacie w Zakopanem za pośrednictwem strony internetowej www tego obiektu, co sugeruje, że pensjonat posiada

A. lokalny system rezerwacji
B. wewnętrzny system hotelowy
C. krajowy system rezerwacji
D. globalny system dystrybucji
HGT.06 Pytanie 847
Realizacja usług w recepcji

Który członek personelu hotelowego jest odpowiedzialny za bezpośrednią obsługę gości, udzielając informacji na temat hotelu, atrakcji turystycznych, kultury oraz realizując ich potrzeby i prośby?

A. Concierge
B. Executive Housekeeper
C. Front Office Manager
D. Guest relations
HGT.06 Pytanie 848
Realizacja usług w recepcji

Stanowisko recepcjonisty zajmującego się rezerwacjami powinno być zaopatrzone

A. w grafik dysponenta
B. w kasę fiskalną
C. w sejf depozytowy
D. w klucznicę
HGT.06 Pytanie 849
Realizacja usług w recepcji

W hotelu z 50 miejscami noclegowymi, w czerwcu odnotowano sprzedaż 500 miejsc. Jaki był stopień wykorzystania miejsc noclegowych?

A. 33%
B. 40%
C. 20%
D. 53%
HGT.06 Pytanie 850
Realizacja usług w recepcji

W jakiej sytuacji recepcjonista ma prawo odmówić przyjęcia wartościowych przedmiotów do przechowania?

A. Przedmioty są niewielkie i mogą łatwo zaginąć
B. Zlecenie usługi miało miejsce w nocy
C. Klient jest agresywny i niegrzeczny
D. Przedmioty zajmują zbyt dużo przestrzeni
HGT.06 Pytanie 851
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, przydzielając miejsca dla stałych gości, powinien

A. zlecić dodatkowe wyposażenie j.m. w ekstra poduszkę i koc
B. zadbać o przygotowanie w j.m. dużej powitalnej dekoracji
C. oznaczyć w grafiku obłożenia - gość VIP
D. uwzględnić ich preferencje i życzenia, o ile to możliwe
HGT.06 Pytanie 852
Realizacja usług w recepcji

W pokoju hotelowym kategorii dwugwiazdkowej, zgodnie z zasadami klasyfikacji, powinny znaleźć się między innymi

A. wnęka garderobiana (minimum 3 wieszaki dla jednej osoby)
B. lodówka bądź mini bar
C. kanapa lub fotel wypoczynkowy (co najmniej 2)
D. szafa lub zabudowane wnęki
HGT.06 Pytanie 853
Realizacja usług w recepcji

Jaką funkcję pełni pomocnik kelnerski?

A. do transportowania sztućców
B. do przechowywania win w butelkach
C. do uregulowania zamówienia
D. do przechowywania zapasu naczyń stołowych
HGT.06 Pytanie 854
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych czynności nie jest najczęściej realizowana podczas procesu check-in?

A. Wystawienie dokumentu potwierdzającego zapłatę za pobyt
B. Zrealizowanie formularza pobytowego
C. Dodanie danych osobowych gościa do rejestru meldunkowego
D. Wypełnienie karty meldunkowej
HGT.06 Pytanie 855
Realizacja usług w recepcji

Hotele na kółkach, wykorzystywane do transportu osób oraz ładunków, oferujące noclegi w miejscach o ograniczonej infrastrukturze noclegowej, to

A. aguatele
B. flytele
C. rotele
D. botele
HGT.06 Pytanie 856
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu, który umożliwia realizację usług zamówionych przez biuro podróży dla grupy turystów z Włoch, będzie wymagał recepcjonista podczas rejestracji gości w hotelu w Polsce?

A. Potwierdzenie rezerwacji.
B. Rooming list.
C. Voucher.
D. Potwierdzenie dokonania przelewu.
HGT.06 Pytanie 857
Realizacja usług w recepcji

Który dokument służy gościowi jako potwierdzenie daty rezerwacji, liczby oraz typu zamówionych pokoi i ich cen?

A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Karta pobytu
C. Druk message
D. Formularz rezerwacji
HGT.06 Pytanie 858
Realizacja usług w recepcji

Jaki typ rezerwacji pozwala klientowi na zameldowanie się w hotelu rano, tuż przed zakończeniem pierwszej doby hotelowej, bez obawy o anulowanie tej rezerwacji przez obiekt?

A. Rezerwacja na zapytanie
B. Rezerwacja niegwarantowana
C. Rezerwacja wstępna
D. Rezerwacja gwarantowana
HGT.06 Pytanie 859
Realizacja usług w recepcji

Jakie zadanie ma pracownik recepcji zajmujący się przyjmowaniem gości?

A. Klucznika
B. Telefonisty
C. Dysponenta
D. Kasjera
HGT.06 Pytanie 860
Realizacja usług w recepcji

Pensjonat usytuowany w górach planuje zorganizować bal sylwestrowy. Jakiego typu promocję powinien zastosować, aby zachęcić lokalnych mieszkańców oraz turystów, którzy odwiedzają tę miejscowość?

A. Mailing i broszury
B. Plakaty i dystrybucję ulotek
C. Reklamę w telewizji oraz w radio
D. Reklamę w sieci oraz w czasopismach
HGT.06 Pytanie 861
Realizacja usług w recepcji

Jaka jest wartość całkowita usługi pralniczej zamówionej przez gościa hotelowego, jeśli wartość netto wynosi 40,00 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 49,20 zł
B. 32,52 zł
C. 55,40 zł
D. 37,04 zł
HGT.06 Pytanie 862
Realizacja usług w recepcji

Jakim zwrotem grzecznościowym należy rozpocząć list powitalny, który ma być pozostawiony w pokoju dla gościa VIP, w tym przypadku rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie?

A. Jego Eminencja
B. Jego Świątobliwość
C. Jego Magnificencja
D. Jego Ekscelencja
HGT.06 Pytanie 863
Realizacja usług w recepcji

Visitor's card to termin angielski oznaczający kartę

A. turystyczną
B. meldunkową
C. rezerwacyjną
D. pobytu
HGT.06 Pytanie 864
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania recepcjonisty najlepiej zaspokoją potrzeby gościa, który przybył do hotelu przed czasem rozpoczęcia doby hotelowej, bez wcześniejszej rezerwacji?

A. Zażądanie okazania dokumentu tożsamości, pobranie opłaty za nocleg, poinformowanie o przewidywanym czasie oczekiwania na pokój
B. Sprawdzenie dostępności pokoi w grafiku rezerwacji, poinformowanie o orientacyjnym czasie oczekiwania na pokój, zaproponowanie przechowalni bagażu
C. Zapytanie o imię i nazwisko gościa, poproszenie o dokument tożsamości, poinformowanie o godzinie zaczęcia doby hotelowej
D. Weryfikacja dostępności pokoi w harmonogramie rezerwacji, zaproponowanie jedzenia w restauracji, poinformowanie kierownictwa obiektu
HGT.06 Pytanie 865
Realizacja usług w recepcji

Jaką metodę określa się mianem serwisu talerzowego?

A. niemiecką
B. angielską
C. rosyjską
D. francuską
HGT.06 Pytanie 866
Realizacja usług w recepcji

Jakiego typu usługi świadczy hotel, jeśli pakiet usług dodatkowych oparty jest na zasadzie sanus per aquam?

A. Medyczne
B. Spa
C. Turystyczne
D. Rekreacyjne
HGT.06 Pytanie 867
Realizacja usług w recepcji

Zidentyfikuj typ osobowości pracownika hotelowego, jeśli cechują go: intensywne i szybkie reakcje emocjonalne, impulsywność, porywczość oraz gwałtowność?

A. Sangwinik
B. Flegmatyk
C. Melancholik
D. Choleryk
HGT.06 Pytanie 868
Realizacja usług w recepcji

Obowiązkowym elementem wyposażenia węzła higieniczno-sanitarnego w hotelu jest posiadanie płaszcza kąpielowego oraz wagi osobowej?

A. 2*
B. 5*
C. 4*
D. 3*
HGT.06 Pytanie 869
Realizacja usług w recepcji

Jakie z poniższych działań zarządu hotelu nie przyczyni się do zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w czasie poza sezonem?

A. Dodatkowe bezpłatne usługi
B. Zmiana personelu
C. Promocja w gazetach codziennych
D. Zmniejszenie kosztów noclegu
HGT.06 Pytanie 870
Realizacja usług w recepcji

Osobne wejście dla gości oraz wyodrębniona ścieżka dla ich bagażu są wymagane

A. tylko w hotelach o kategorii 5*
B. we wszelkich hotelach
C. w hotelach o kategorii 3*, 4* i 5*
D. w hotelach o kategorii 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 871
Realizacja usług w recepcji

Aby gość wyjeżdżający z hotelu miał dobre wspomnienia z pobytu, recepcjonista powinien

A. zachęcić gościa do polecenia hotelu swoim znajomym
B. przedstawić dostępne dodatkowe usługi oferowane przez hotel
C. zapytać o odczucia związane z pobytem
D. wyrazić przeprosiny za wszelkie niedociągnięcia
HGT.06 Pytanie 872
Realizacja usług w recepcji

Strefa informacji turystycznej w obiekcie hotelowym nie musi być wyposażona

A. w bilety do transportu publicznego
B. w przewodniki turystyczne regionu
C. w broszury o wydarzeniach kulturalnych
D. w ulotki dotyczące okolicy
HGT.06 Pytanie 873
Realizacja usług w recepcji

Do działań reklamowych związanych z obiektem hotelowym nie zalicza się

A. współpraca z lokalnym biurem podróży w zakresie promocji obiektu
B. wprowadzenie specjalnych cen dla seniorów
C. zmiana wystroju wnętrza obiektu
D. umieszczenie tablicy informacyjnej o ofercie przy drodze dojazdowej
HGT.06 Pytanie 874
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynniki mogą przyczynić się do wzrostu zapotrzebowania na usługi gastronomiczne oferowane przez hotel w lokalnej społeczności?

A. Zmniejszenie dochodów gospodarstwa domowego
B. Zmniejszenie wymagań gospodarstwa domowego
C. Zwiększenie dochodów gospodarstwa domowego
D. Wzrost wydatków gospodarstwa domowego
HGT.06 Pytanie 875
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument stanowi dla recepcjonisty dowód rezerwacji usług nabytych przez biuro podróży?

A. Voucher
B. Faktura
C. Umowa rezerwacji
D. Formularz rezerwacji
HGT.06 Pytanie 876
Realizacja usług w recepcji

Rodzina Kowalskich dotarła do pensjonatu bez wcześniejszej rezerwacji. Jakie usługi, oprócz noclegów, należy obowiązkowo zapewnić gościom, w przypadku ich życzenia, niezależnie od klasy pensjonatu?

A. Internet bezprzewodowy
B. Co najmniej dwa posiłki dziennie
C. Wypożyczenie rowerów
D. Miejsce do parkowania
HGT.06 Pytanie 877
Realizacja usług w recepcji

Gdzie umieszczenie reklamy dotyczącej oferty hotelu będzie najmniej efektywne?

A. Na stacji kolejowej
B. W centrum miasta
C. Na trasie do miasta
D. W sieci
HGT.06 Pytanie 878
Realizacja usług w recepcji

Kto jest odbiorcą raportu o stanie pokoi, który przygotowuje recepcjonista pracujący na nocnej zmianie?

A. Księgowej w dziale rozliczeń
B. Kierownika służby pięter
C. Przełożonego służby parterowej
D. Szefa pionu technicznego
HGT.06 Pytanie 879
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy zwrócił się z prośbą o zorganizowanie luncha w swoim pokoju dla kilku osób. Jakie informacje powinna przekazać recepcja działowi gastronomii w związku z tą usługą?

A. Numer pokoju, datę oraz godzinę, liczbę osób, menu
B. Numer pokoju, datę oraz godzinę, rodzaje napojów
C. Nazwiska klientów, godzinę, menu, numer pokoju
D. Nazwisko klienta, datę, ceny dań, menu
HGT.06 Pytanie 880
Realizacja usług w recepcji

Klient w hotelowej restauracji poprosił o przygotowanie przyjęcia typu aperitif. Jakie menu byś zaproponował na to wydarzenie?

A. Szampan, soki, piwo, prażone migdały, ciasteczka
B. Desery, woda gazowana, koreczki mięsne, tartinki.
C. Przekąski rybne, sałatki, dania słodkie, wino, piwo.
D. Koktajle, wytrawne wermuty, paluszki, solone orzeszki.