Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 841
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelu nie ma przy sobie dowodu osobistego ani paszportu. Jaki inny dokument może być podstawą do zarejestrowania gościa w hotelu?

A. Legitymacja służbowa
B. Książeczka zdrowia
C. Prawo jazdy
D. Legitymacja studencka
HGT.06 Pytanie 842
Realizacja usług w recepcji

Dokument hotelowy, który określa zasady rezerwacji i jest przesyłany zamawiającemu do zatwierdzenia, to

A. formularz rezerwacyjny
B. karta pobytu
C. potwierdzenie rezerwacji
D. voucher
HGT.06 Pytanie 843
Realizacja usług w recepcji

Zastosowanie jednego z narzędzi marketingowych polega na oferowaniu usług noclegowych przez biuro podróży. Co to jest?

A. reklama
B. dystrybucja
C. cena
D. towar
HGT.06 Pytanie 844
Realizacja usług w recepcji

Osoby często podróżujące narażone są przede wszystkim na zakażenie

A. gruźlicą
B. żółtaczką wszczepienną typu B
C. żółtaczką pokarmową typu A
D. włośnicą
HGT.06 Pytanie 845
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Małgosia" przystosowuje wyposażenie recepcji do wymagań gości poruszających się na wózkach inwalidzkich. Jaką najwyższą wysokość lady recepcyjnej z podjazdem o minimalnej wysokości 67 cm może zaprojektować?

A. 90 cm
B. 50 cm
C. 70 cm
D. 110 cm
HGT.06 Pytanie 846
Realizacja usług w recepcji

Pan Nowak dokonał telefonicznej rezerwacji pokoju hotelowego, informując, że potwierdzi ją na piśmie w przeciągu tygodnia. Jaką rezerwację zaakceptował recepcjonista?

A. Gwarantowaną
B. Kredytową
C. Potwierdzoną
D. Wstępną
HGT.06 Pytanie 847
Realizacja usług w recepcji

Na jakie elementy nie wpływa popyt na usługi hotelowe?

A. kosztów usług hotelowych
B. przychodu hotelarza
C. wymagań klientów
D. dochodów klientów
HGT.06 Pytanie 848
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu skorzystał z ofert kawiarni w obiekcie. Opłata za tę usługę została przelana z systemu kasowego do systemu zarządzania w recepcji. Później pracownik kawiarni poprosił klienta o złożenie podpisu na rachunku. Jak nazywa się ta metoda rozliczeń z gościem hotelowym?

A. Preautoryzacja
B. Zlecenie płatności
C. Room-charge
D. Zlecenie przelewu
HGT.06 Pytanie 849
Realizacja usług w recepcji

W kampanii promocyjnej pensjonat dla myśliwych Hubertus skupi się na

A. reklamie na środkach transportu
B. reklamie na przystankach komunikacji publicznej
C. zniżkach cenowych dla organizacji turystycznych
D. zniżkach cenowych dla kół łowieckich
HGT.06 Pytanie 850
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi powinien w szczególności zaoferować recepcjonista przedsiębiorcy planującemu zorganizowanie pobytu szkoleniowego dla swoich pracowników?

A. Całodobowy room-service, bezpłatny Internet
B. Wynajem sal konferencyjnych i sprzętu, dostęp do Internetu
C. Wycieczki w okolicy, korzystanie z siłowni oraz basenu
D. Zabiegi relaksacyjne, program kulturalno-rozrywkowy
HGT.06 Pytanie 851
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie jakiego dokumentu recepcjonista ma prawo wydać gościowi klucze do pokoju w hotelu?

A. Karty pobytu
B. Karty rejestracyjnej
C. Paszportu
D. Dowodu osobistego
HGT.06 Pytanie 852
Realizacja usług w recepcji

Hotel posiada prawo zastawu na przedmiotach wniesionych przez gościa w celu

A. zapewnienia korzyści.
B. zabezpieczenia roszczenia gościa.
C. zabezpieczenia należności za świadczone usługi.
D. zagwarantowania płynności finansowej.
HGT.06 Pytanie 853
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu w Krakowie, grupa turystów poprosiła o przedstawienie propozycji jednodniowej wycieczki po mieście i okolicy. Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?

Twierdza Kłodzko
Wambierzyce - Bazylika, ruchoma szopka.
Góry Stołowe - Błędne Skały lub Szczeliniec.
Rynek Główny -
Sukiennice, Kościół Mariacki.
Kopalnia Soli
w Wieliczce
.
Góry Świętokrzyskie -
Jaskinia Raj
Góra Zamkowa - ruiny zamku w Chęcinach.
Kazimierz Dolny zwany
„Perłą nad Wisłą".
Góra Trzech Krzyży.
A.B.C.D.

A. B.
B. D.
C. C.
D. A.
HGT.06 Pytanie 854
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych rodzajów gości hotelowych jest adresatem zamieszczonej oferty pakietowej?

HAPPY DAY W HOTELU
Oferta pakietowa zawiera:
dwudaniowy obiad z deserem w hotelowej restauracji dla całej rodziny
nieograniczona możliwość korzystania z Centrum Wellness:
rekreacyjny basen ze zjeżdżalnią i sztuczną rzeką
brodzik dla dzieci
6-torowy basen sportowy
kompleks saun: sucha, parowa, ziołowa
grota solna z tężnią
dostęp do sali fitness
20% zniżki na wybrane zabiegi w Centrum SPA
bezpłatną szatnię dla całej rodziny
Cennik:
osoba dorosła100 zł
dzieci 7-12 lat50 zł
dzieci do 7 latgratis
parking do 8 hgratis

A. Passant.
B. Walk in.
C. No show.
D. VIP.
HGT.06 Pytanie 855
Realizacja usług w recepcji

Usługi, które są obligatoryjnie oferowane w każdym hotelu, nie obejmują

A. przechowywania bagażu klientów
B. udzielania pomocy w sytuacjach awaryjnych
C. sprzedaży lub udostępniania dzienników
D. serwowania śniadań
HGT.06 Pytanie 856
Realizacja usług w recepcji

W której najniższej klasie hotelowej, gość ma możliwość otrzymywania dziennej prasy?

A. 4*
B. 2*
C. 3*
D. 1*
HGT.06 Pytanie 857
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji dzwoni klient, informując, że w nocy w pokoju nr 102 panuje hałas. W takim przypadku recepcjonista powinien

A. poprosić gości z pokoju nr 102 o bezwzględne przestrzeganie ciszy nocnej
B. skontaktować się z policją i poprosić o interwencję w pokoju nr 102.
C. poprosić osoby z pokoju nr 102 o opuszczenie hotelu.
D. wezwać ochronę hotelową, aby upomniała gości z pokoju nr 102.
HGT.06 Pytanie 858
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument potwierdzający dokonanie płatności za usługi hotelowe powinien wręczyć recepcjonista gościowi, który uiścił opłatę gotówką za pobyt?

A. Potwierdzenie z terminala
B. Polecenie przelewu
C. Fakturę proforma
D. Paragon fiskalny
HGT.06 Pytanie 859
Realizacja usług w recepcji

W każdym hotelu, niezależnie od jego klasyfikacji, gość ma możliwość korzystania z

A. telefonu i faxu
B. telewizji satelitarnej
C. bankomatu
D. klucznicy
HGT.06 Pytanie 860
Realizacja usług w recepcji

Do elementów podstawowego wyposażenia miejsca pracy pokojówki nie wchodzą:

A. worki plastikowe do koszy
B. środki ochrony indywidualnej
C. butelki z wodą mineralną
D. płyny dezynfekujące
HGT.06 Pytanie 861
Realizacja usług w recepcji

W hotelach o kategorii wymagane są usługi związane z praniem, prasowaniem oraz czyszczeniem odzieży i bielizny gości:

A. 1*,2*,3*,4* i 5*
B. 3*,4* i 5*
C. 4* i 5*
D. 2*,3*,4* i 5*
HGT.06 Pytanie 862
Realizacja usług w recepcji

Która z procedur obsługowych charakteryzuje się umieszczeniem wstawki w pokoju gościa?

A. Check-in grupy turystycznej
B. Check-out gościa specjalnego
C. Check-out gościa indywidualnego
D. Check-in VIP-a
HGT.06 Pytanie 863
Realizacja usług w recepcji

Niska kwota nowej oferty hotelowej, mająca na celu szybkie wprowadzenie usługi na rynek, to cena

A. prestiżowa
B. progowa
C. penetracyjna
D. zróżnicowana
HGT.06 Pytanie 864
Realizacja usług w recepcji

Zagrożenie związane z bezpieczeństwem turystów w danym państwie może prowadzić do

A. zmniejszenia zainteresowania usługami hotelarskimi
B. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi
C. zmniejszenia dostępności usług hotelowych
D. zwiększenia dostępności usług hotelowych
HGT.06 Pytanie 865
Realizacja usług w recepcji

Zespół pomieszczeń w obiekcie hotelowym, który obejmuje pokój mieszkalny, przedpokój, węzeł higieniczno-sanitarny oraz inne elementy dodatkowe, to

A. pokój typu apartament
B. pokój typu studio
C. jednostka mieszkalna
D. pion pobytowy
HGT.06 Pytanie 866
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Piast" dysponuje 60 miejscami do spania. Wskaźnik wykorzystania miejsc noclegowych w miesiącu wrześniu wyniósł 50%. Ile miejsc noclegowych zostało sprzedanych w tym miesiącu?

A. 30
B. 450
C. 900
D. 60
HGT.06 Pytanie 867
Realizacja usług w recepcji

Szczegółowe uzgodnienia dotyczące warunków umowy hotelowej nie mogą być prowadzone za pomocą komunikacji

A. bezpośredniej
B. telefonicznej
C. nawerbalnej
D. korespondencyjnej
HGT.06 Pytanie 868
Realizacja usług w recepcji

Czym nie jest element promocji?

A. public relations
B. dystrybucja
C. reklama
D. sprzedaż osobista
HGT.06 Pytanie 869
Realizacja usług w recepcji

Podczas meldowania gościa hotelowego wystąpił krwotok z nosa. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista?

A. Przykryć osobę kocem, a z boku umieścić butelki z gorącą wodą, aby nie stykały się ze skórą
B. Nakładać okłady z ciepłej wody na plecy i szyję, a również przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
C. Nakładać okłady z zimnej wody na plecy i szyję, a także przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
D. Ułożyć osobę w pozycji leżącej z uniesionymi nogami
HGT.06 Pytanie 870
Realizacja usług w recepcji

Do którego segmentu gości została skierowana oferta przedstawiona w ramce?

HOTEL ZIMOWY
„miejsce, w którym wzmocnisz swój biznes"
To, co nas wyróżnia:
  • doskonała lokalizacja (40 km od Krakowa)
  • wygodne pokoje z dużymi łóżkami
    i bezpłatnym Wi-Fi
  • smaczna i aromatyczna kuchnia
  • 20 sal konferencyjnych z pełnym
    wyposażeniem
  • indywidualna opieka koordynatora
    konferencji
  • zimowe programy integracyjne
Rabaty:
Pokoje do 35%
Sala konferencyjna z wyposażeniem do 50%
Gastronomia do 10%
Spiesz się i rezerwuj już dziś!
www.hotelzimowy.pl
tel. 12 345 67 78

A. Grup turystycznych.
B. Organizatorów zimowisk.
C. Organizatorów konferencji.
D. Miłośników sportów zimowych.
HGT.06 Pytanie 871
Realizacja usług w recepcji

Ile typów wyróżnia się dla kempingów zgodnie z ustawą o usługach turystycznych?

A. 4 oznaczone gwiazdkami
B. 3 oznaczone cyframi rzymskimi
C. 5 oznaczonych gwiazdkami
D. 4 oznaczone cyframi rzymskimi
HGT.06 Pytanie 872
Realizacja usług w recepcji

Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on pokój 2-osobowy na trzy doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 15% rabatu?

Cennik pokoi
Rodzaj pokojuCena brutto za dobę
Pokój SGL500,00 zł
Pokój DBL400,00 zł
APT700,00 zł

A. 1 785,00 zł
B. 1 275,00 zł
C. 1 020,00 zł
D. 1 000,00 zł
HGT.06 Pytanie 873
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych sposobów informowania o lokalizacji windy, skierowany do osoby niewidomej, jest odpowiedni?

A. Proszę przejść około 10 m na wprost, a potem skręcić w lewo
B. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a następnie przejść 3 m na wprost
C. Proszę skręcić w lewo przy stojaku z broszurami
D. Proszę dojść do końca korytarza i skręcić w stronę drzwi
HGT.06 Pytanie 874
Realizacja usług w recepcji

Menu przeznaczone dla seniorów oraz kierowców powinno obejmować dania

A. łatwe do strawienia, artystycznie podane
B. ostre i smażone
C. wyłącznie z warzyw, owoców i jajek
D. lekkie, nie wywołujące wzdęć
HGT.06 Pytanie 875
Realizacja usług w recepcji

Jaka jest charakterystyka strategii dyskontowej stosowanej przez schronisko młodzieżowe?

A. wysoka jakość oraz wysoka cena
B. niska jakość oraz niska cena
C. wysoka jakość oraz niska cena
D. niska jakość oraz wysoka cena
HGT.06 Pytanie 876
Realizacja usług w recepcji

Podczas przyjmowania rezerwacji noclegu przez telefon, recepcjonista powinien zapytać klienta przede wszystkim o typ pokoju oraz

A. okres pobytu i nazwisko gościa
B. datę wyjazdu i metodę płatności
C. imię i nazwisko gościa oraz datę jego urodzenia
D. okres pobytu i sposób płatności
HGT.06 Pytanie 877
Realizacja usług w recepcji

Jakie urządzenie nie jest niezbędne w recepcji hotelu o kategorii 2*, który dysponuje 30 pokojami?

A. Komputer
B. Terminal POS
C. Sejf depozytowy
D. Kasa fiskalna
HGT.06 Pytanie 878
Realizacja usług w recepcji

Obiekt noclegowy zlokalizowany przy trasie Łódź - Stryków oferujący usługi dla kierowców to

A. motel
B. schronisko młodzieżowe
C. dom wycieczkowy
D. pensjonat
HGT.06 Pytanie 879
Realizacja usług w recepcji

W hotelu klient pragnie uiścić opłatę za nocleg za pomocą karty płatniczej. Jest to wykonalne, jeśli recepcja ma

A. kasę fiskalną
B. komputer z drukarką
C. terminal POS
D. faktury
HGT.06 Pytanie 880
Realizacja usług w recepcji

Wydanie vouchera z terminala POS, ręczny podpis gościa bądź elektroniczny PIN, to cechy charakterystyczne dla płatności

A. czekiem
B. gotówką
C. walutą obcą
D. kartą płatniczą