Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 881
Realizacja usług w recepcji

Check-in to proces

A. przyjęcia klienta do obiektu hotelowego
B. wymeldowania klienta z obiektu hotelowego
C. uregulowania płatności za pobyt w obiekcie
D. obsługi klienta w obiekcie hotelowym
Realizacja usług w recepcji

Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest:

A. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
B. organizowanie taniej oferty noclegowej przeznaczonej dla dzieci i młodzieży
C. działanie na rzecz wspierania, promowania oraz rozwijania turystyki na całym świecie
D. reprezentowanie interesów branży hotelarskiej i gastronomicznej na całym świecie
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych aktywności hotelu są realizowane w kontekście osobistej sprzedaży usług?

A. Zamieszczenie reklamy przy wjeździe do miejscowości
B. Informacja o hotelu umieszczona w broszurze reklamowej
C. Pokazanie sali konferencyjnej przez pracownika hotelu
D. Obecność pracownika hotelu na targach branżowych
Realizacja usług w recepcji

Klient w motelu głośno wyraża swoje niezadowolenie z powodu słabej obsługi. Jakie działanie powinien podjąć pracownik recepcji w pierwszej kolejności?

A. poprosić klienta o uciszenie się i dokładne przedstawienie uwag
B. odesłać klienta do przełożonego
C. skontaktować się z przełożonym
D. uspokoić klienta i zwrócić się do przełożonego
Realizacja usług w recepcji

Osoba pracująca na recepcji, przyjmując grupę dwudziestu osób prowadzoną przez pilota, powinna w pierwszej kolejności

A. wręczyć pilotowi karty pobytu dla uczestników
B. wręczyć gościom formularze rejestracyjne do wypełnienia i podpisania
C. poprosić pilota o listę zawierającą dane uczestników
D. poprosić gości o dokumenty tożsamości niezbędne do rejestracji
Realizacja usług w recepcji

Jednym z efektywnych sposobów ochrony hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest

A. wynajęcie psa przeszkolonego do wykrywania zagrożeń
B. zatrudnienie zespołu antyterrorystycznego
C. wprowadzenie systemu monitoringu
D. zamontowanie bramki do detekcji metali
Realizacja usług w recepcji

Pan Malczak dokonał wpłaty zaliczki na rezerwację pokoju w hotelu na wyjazd z rodziną. Recepcjonista powinien zarejestrować to w harmonogramie jako rezerwację

A. gwarantowaną.
B. wstępną.
C. niegwarantowaną.
D. kredytową.
HGT.06 Pytanie 894
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy składają się na marketingową koncepcję 4P?

A. Produkt, Cena, Promocja, Dystrybucja
B. Promocja, Cena, Sprzedaż, Produkt
C. Reklama, Produkt, Dystrybucja, Cena
D. Dystrybucja, Personel, Promocja, Cena
HGT.06 Pytanie 896
Realizacja usług w recepcji

Cena kolacji w restauracji hotelowej wynosi 150 zł. Jaką sumę gość byłby zobowiązany uiścić za posiłek uwzględniając opłatę za usługę room service w wysokości 10% wartości zamówienia?

A. 155 zł
B. 165 zł
C. 170 zł
D. 175 zł
HGT.06 Pytanie 898
Realizacja usług w recepcji

W Katowicach otwarto duży, ekskluzywny hotel, który został sponsorem reprezentacji w piłkę ręczną. Jaką formę promocji usług hotelowych zastosowano?

A. Sprzedaż osobista
B. Marketing bezpośredni
C. Public relations
D. Promocja sprzedaży
HGT.06 Pytanie 900
Realizacja usług w recepcji

Jaką ilość dób hotelowych powinien wpisać recepcjonista w przedstawionym fragmencie faktury?

Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jedn. netto w złWartość netto w złVAT w %Wartość brutto w zł
Usługa noclegowadoba370,371 851,8582 000,00

A. 5
B. 4
C. 3
D. 6
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych rodzajów gości hotelowych jest adresatem zamieszczonej oferty pakietowej?

HAPPY DAY W HOTELU
Oferta pakietowa zawiera:
dwudaniowy obiad z deserem w hotelowej restauracji dla całej rodziny
nieograniczona możliwość korzystania z Centrum Wellness:
rekreacyjny basen ze zjeżdżalnią i sztuczną rzeką
brodzik dla dzieci
6-torowy basen sportowy
kompleks saun: sucha, parowa, ziołowa
grota solna z tężnią
dostęp do sali fitness
20% zniżki na wybrane zabiegi w Centrum SPA
bezpłatną szatnię dla całej rodziny
Cennik:
osoba dorosła100 zł
dzieci 7-12 lat50 zł
dzieci do 7 latgratis
parking do 8 hgratis

A. Walk in.
B. VIP.
C. Passant.
D. No show.
Realizacja usług w recepcji

Zarząd firmy zarezerwował dla pracowników pakiet konferencyjny. W wiadomości potwierdzającej rezerwację, przesłanej przez hotel, podano czternastodniowy okres płatności za usługę. Jaką metodę płatności wpisał rachmistrz na fakturze w dniu wyjazdu zespołu?

A. Czek gotówkowy
B. Przelew
C. Płatność gotówkowa
D. Karta kredytowa
HGT.06 Pytanie 908
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi są oferowane gościom hotelowym nieodpłatnie?

A. Budzenie, parking, udzielanie informacji, wymiana walut
B. Depozyt, wymiana walut, podawanie posiłków do pokoi, obsługa bagażowa
C. Przechowywanie bagażu, udzielanie pierwszej pomocy, budzenie, depozyt
D. Przechowywanie bagażu, wynajem samochodu, podawanie posiłków do pokoi
HGT.06 Pytanie 911
Realizacja usług w recepcji

Wskazanie drogi do konsulatu przez recepcjonistę dla zagranicznego gościa to

A. udzieleniem informacji turystycznej.
B. informowaniem o dodatkowych usługach oferowanych przez hotel.
C. koniecznym składnikiem procesu rejestracji.
D. element procedury wymeldowania.
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych usług nie są wymagane dla hoteli 4* i 5*?

A. Sprzedaży lub oferowania kosmetyków i środków do higieny osobistej (minimum szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia).
B. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakteru obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych.
C. W obszarze odnowy biologicznej: basenu, sauny, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – co najmniej dwóch rodzajów usług.
D. Prania, prasowania oraz czyszczenia bielizny i odzieży gości.
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych sposobów informowania o lokalizacji windy, skierowany do osoby niewidomej, jest odpowiedni?

A. Proszę przejść około 10 m na wprost, a potem skręcić w lewo
B. Proszę skręcić w lewo przy stojaku z broszurami
C. Proszę dojść do końca korytarza i skręcić w stronę drzwi
D. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a następnie przejść 3 m na wprost
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami Ministra Gospodarki i Pracy, usługa bagażowa jest obowiązkowa

A. tylko w motelach o klasie 5*
B. wyłącznie w hotelach o klasie 5*
C. w motelach każdej klasy
D. w motelach o klasie 3* 4* i 5*
Realizacja usług w recepcji

Którą cenę jednostkową, bez podatku VAT, za nocleg gościa powinien wpisać recepcjonista w zaznaczonym polu fragmentu faktury?

L.p.Nazwa towaru lub usługiJ. mIlośćCena jedn. bez podatku VATWartość bez podatku VATPodatek VATWartość sprzedaży z podatkiem VAT
grgr%grgr
1.Noclegdoba2370378296340000

A. 740,74 zł
B. 185,19 zł
C. 340,76 zł
D. 170,38 zł
Realizacja usług w recepcji

Podczas przyjmowania rezerwacji noclegu przez telefon, recepcjonista powinien zapytać klienta przede wszystkim o typ pokoju oraz

A. imię i nazwisko gościa oraz datę jego urodzenia
B. okres pobytu i sposób płatności
C. okres pobytu i nazwisko gościa
D. datę wyjazdu i metodę płatności
HGT.06 Pytanie 919
Realizacja usług w recepcji

Jakiego narzędzia marketingowego użył hotel, wprowadzając usługę "rent a car" do swojej oferty?

A. Promocję
B. Cenę
C. Dystrybucję
D. Produkt
Realizacja usług w recepcji

W zamówieniu na posiłki dla grupy turystów z Francji wskazano na śniadania kontynentalne. Jakie składniki powinny być uwzględnione w zestawie śniadaniowym?

A. Herbata/mleko, jajecznica, pomidor
B. Kawa/sok, rogaliki, masło, dżem
C. Kawa/sok, bagietka, wędliny
D. Herbata/sok, ciemne pieczywo, jaja, wędlina, dżem