Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 881
Realizacja usług w recepcji

Gość chce zamówić w restauracji hotelowej zimną przekąskę i wino. Kelner powinien mu zaproponować

A. indyka w maladze i wino czerwone deserowe.
B. schab w galarecie i wino białe słodkie.
C. pasztet z drobiu i wino białe wytrawne.
D. bouf strogonow i wino czerwone wytrawne.
HGT.06 Pytanie 882
Realizacja usług w recepcji

Zupa cebulowa to specjalność kuchni

A. hiszpańskiej.
B. francuskiej.
C. włoskiej.
D. niemieckiej.
HGT.06 Pytanie 883
Realizacja usług w recepcji

Który z instrumentów promocji wykorzystano umieszczając tablicę informującą o ofercie hotelu na lotnisku?

A. Reklamę.
B. Public relations.
C. Promocję sprzedaży.
D. Sprzedaż osobistą.
HGT.06 Pytanie 884
Realizacja usług w recepcji

Które z działań hotelu podejmowane jest w ramach public relations?

A. Wprowadzenie karty stałego klienta.
B. Umieszczenie upominku w jednostce mieszkalnej.
C. Zorganizowanie szkolenia dla pracowników.
D. Wystawienie oferty na targach.
HGT.06 Pytanie 885
Realizacja usług w recepcji

Konkurs zorganizowany dla gości hotelowych, w którym główną nagrodą jest wycieczka, to działanie w ramach

A. public relations.
B. promocji sprzedaży.
C. reklamy.
D. marketingu bezpośredniego.
HGT.06 Pytanie 886
Realizacja usług w recepcji

Hotel dysponował w dniu 1 marca 50 pokojami w następującym rozkładzie: 25 pokoi jednoosobowych i 25 pokoi dwuosobowych. W hotelu nocowało 40 gości, zajmując 20 pokoi jednoosobowych i 10 pokoi dwuosobowych. Wskaźnik wykorzystania pokoi w dniu 1 marca wynosił

A. 60%
B. 40%
C. 80%
D. 65%
HGT.06 Pytanie 887
Realizacja usług w recepcji

W hotelu posiadającym 50 miejsc noclegowych, w czerwcu sprzedano 500 miejsc. Stopień wykorzystania miejsc noclegowych wynosił

A. 40%
B. 20%
C. 53%
D. 33%
HGT.06 Pytanie 888
Realizacja usług w recepcji

W hotelu sprzedano 1 pokój dwuosobowy w cenie jednostkowej 200 zł, 2 pokoje dwuosobowe w cenie jednostkowej 210 zł oraz apartament w cenie jednostkowej 350 zł. Jaką wartość będzie miał wskaźnik średniej rzeczywistej ceny pokoju ADR?

A. 250,00 zł
B. 970,00 zł
C. 242,50 zł
D. 220,50 zł
HGT.06 Pytanie 889
Realizacja usług w recepcji

System HACCP w gastronomi hotelowej umożliwia

A. kontrolę finansową produkowanych potraw.
B. kontrolę mikrobiologiczną produkowanych potraw.
C. rozpoznanie, ocenę i zniszczenie wyprodukowanej żywności.
D. rozpoznanie, ocenę i kontrolę zagrożenia dla bezpieczeństwa żywności.
HGT.06 Pytanie 890
Realizacja usług w recepcji

Rzeczą wniesioną przez gości hotelowych do obiektu jest

A. pojazd mechaniczny.
B. podręczna walizka.
C. żywe zwierzę.
D. zapiekanka.
HGT.06 Pytanie 891
Realizacja usług w recepcji

Informacje o drogach ewakuacyjnych w obiekcie noclegowym powinny być umieszczone

A. tylko na najwyższych kondygnacjach.
B. na wybranych kondygnacjach.
C. tylko na najniższych kondygnacjach.
D. na każdej kondygnacji.
HGT.06 Pytanie 892
Realizacja usług w recepcji

Jedną z metod zabezpieczenia hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest

A. oświetlenie drogi ewakuacyjnej.
B. zatrudnienie brygady antyterrorystycznej.
C. zainstalowanie w obiekcie monitoringu.
D. wstawienie bramek do wykrywania metali.
HGT.06 Pytanie 893
Realizacja usług w recepcji

W czasie pożaru hotelu najważniejszym etapem akcji ratowniczo-gaśniczej jest

A. wyłączenie urządzeń elektrycznych.
B. odcięcie źródeł zapłonu.
C. zabezpieczenie rzeczy gości.
D. ewakuacja ludzi z hotelu.
HGT.06 Pytanie 894
Realizacja usług w recepcji

Wysokość pulpitu lady recepcyjnej do obsługi gości na stojąco powinna wynosić

A. od 120 do 130 cm.
B. od 110 do 120 cm.
C. od 140 do 150 cm.
D. od 130 do 140 cm.
HGT.06 Pytanie 895
Realizacja usług w recepcji

Gość przy ladzie recepcyjnej upadł i dostał napadu drgawek. Zanim przyjedzie pogotowie ratunkowe należy

A. zabezpieczyć przed urazami podczas drgawek i ułożyć w pozycji bezpiecznej.
B. skontrolować oddech i rozluźnić garderobę poszkodowanego.
C. skontrolować oddech i podjąć akcję resuscytacyjną.
D. podnieść gościa i posadzić na krześle.
HGT.06 Pytanie 896
Realizacja usług w recepcji

W której najniższej kategorii hotelu posiadającego 30 jednostek mieszkalnych, recepcja musi posiadać czytnik do akceptacji kart płatniczych?

A. 1*
B. 3*
C. 2*
D. 4*
HGT.06 Pytanie 897
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych sprzętów stanowi obowiązkowe wyposażenie przedstawionego zespołu funkcjonalnego hotelu, niezależnie od kategorii i liczby jednostek mieszkalnych?

Ilustracja do pytania 17
A. Komputer.
B. Skaner.
C. Telefon.
D. Terminal POS.
HGT.06 Pytanie 898
Realizacja usług w recepcji

Stanowisko recepcjonisty przyjmującego rezerwację powinno być wyposażone

A. w sejf depozytowy.
B. w grafik dysponenta.
C. w klucznicę.
D. w kasę fiskalną.
HGT.06 Pytanie 899
Realizacja usług w recepcji

Do obowiązków służby parterowej w hotelu należy

A. dbanie o stan techniczny urządzeń znajdujących się w recepcji.
B. utrzymanie czystości w jednostkach mieszkalnych.
C. odprowadzanie gości do pokoju.
D. rezerwacja i sprzedaż usług noclegowych.
HGT.06 Pytanie 900
Realizacja usług w recepcji

Którą z wymienionych usług powinien, w pierwszej kolejności zaproponować recepcjonista gościowi biznesowemu, który przyjechał do hotelu w celach służbowych?

A. Skorzystanie z wypożyczalni rowerów.
B. Bezpłatny dostęp do Internetu.
C. Centrum SPA&Wellnes.
D. Bezpłatny room serwis.
HGT.06 Pytanie 901
Realizacja usług w recepcji

Które z działań podejmowane są w ramach sprzedaży osobistej usług hotelarskich?

A. Obniżki cen usług hotelarskich.
B. Wyjazdy integracyjne personelu hotelu.
C. Polecanie usług przez recepcjonistę.
D. Zmiana wystroju hotelu.
HGT.06 Pytanie 902
Realizacja usług w recepcji

Celem zwiększenia popytu na usługi hotelarskie wprowadzono w weekendy ceny niższe o 50%. Który instrument promocji zastosowano?

A. Reklamę.
B. Promocję sprzedaży.
C. Public relations.
D. Sprzedaż osobistą.
HGT.06 Pytanie 903
Realizacja usług w recepcji

Która z przedstawionych kart jest dla gościa potwierdzeniem udziału w programie lojalnościowym prowadzonym przez Hotel SPA?

Ilustracja do pytania 23
A. A.
B. C.
C. D.
D. B.
HGT.06 Pytanie 904
Realizacja usług w recepcji

Pan Kowalski przesłał do hotelu zaliczkę, rezerwując pokój na rodzinny wyjazd. Recepcjonista powinien odnotować to w grafiku jako rezerwację

A. przedwstępną.
B. kredytową.
C. niegwarantowaną.
D. gwarantowaną.
HGT.06 Pytanie 905
Realizacja usług w recepcji

Z którego systemu powinien skorzystać recepcjonista krakowskiego hotelu sprawdzając możliwość rezerwacji pobytu dla gości w hotelu w Paryżu?

A. Fidelio.
B. Amadeus.
C. Chart.
D. DM Plaża.
HGT.06 Pytanie 906
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował pobyt w hotelu w dniach od 10 do 14 marca, informując, że przyjedzie o godzinie 10.00 pierwszego dnia, a wyjedzie o godzinie 8.00 ostatniego. Doba hotelowa w tym hotelu zaczyna i kończy się o godzinie 10.00. Które oznaczenie rezerwacji w grafiku odpowiada złożonemu zamówieniu?

Ilustracja do pytania 26
A. C.
B. A.
C. D.
D. B.
HGT.06 Pytanie 907
Realizacja usług w recepcji

Klient zamówił pokój z dwoma łóżkami i pełne wyżywienie dla dwóch osób. Który z zamieszczonych skrótów powinien wpisać recepcjonista w formularzu rezerwacji?

A. EPx2, TWIN
B. FBx2, TWIN
C. FBx2, DBL
D. BBx2, DBL
HGT.06 Pytanie 908
Realizacja usług w recepcji

Którą z podanych informacji recepcjonista musi zapisać w formularzu rezerwacyjnym?

A. Datę urodzenia gościa.
B. Rodzaj rezerwowanego pokoju.
C. Numer pokoju.
D. Serię dowodu osobistego gościa.
HGT.06 Pytanie 909
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony dokument recepcjonista jest zobowiązany przygotować przed przyjazdem gości typu

Ilustracja do pytania 29
A. grupowego.
B. VIP.
C. biznesowego.
D. standardowego.
HGT.06 Pytanie 910
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu przybył, bez wcześniejszej rezerwacji, znany aktor. Dla której grupy pracowników recepcjonista powinien przygotować informację o przybyciu gościa i zamówionych usługach?

A. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej.
B. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości.
C. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej.
D. Księgowości, gastronomii, działu technicznego.
HGT.06 Pytanie 911
Realizacja usług w recepcji

Którą z podanych informacji powinien przekazać recepcjonista w zleceniu, do działu służby pięter odnośnie ilości i rodzaju pokoi dla 40-osobowej grupy turystów?

A. 20 pokoi TPL.
B. 20 pokoi SGL.
C. 20 pokoi DBL.
D. 20 pokoi APT.
HGT.06 Pytanie 912
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia pokoi, określ którego z wymienionych pokoi nie może recepcjonista zarezerwować w terminie od 9 do 12 maja.

Ilustracja do pytania 32
A. Trzyosobowego.
B. Dwuosobowego.
C. Jednoosobowego.
D. Apartamentu.
HGT.06 Pytanie 913
Realizacja usług w recepcji

O który dokument, umożliwiający realizację świadczeń zamówionych przez biuro podróży dla grupy turystów z Włoch, powinien poprosić recepcjonista podczas przyjęcia gości do hotelu w Polsce?

A. Potwierdzenie przyjęcia rezerwacji.
B. Rooming list.
C. Potwierdzenie przelewu środków finansowych.
D. Voucher.
HGT.06 Pytanie 914
Realizacja usług w recepcji

Kiedy należy dokonać otwarcia rachunku dla gościa hotelowego?

A. Podczas procedury check-in.
B. W czasie rezerwacji pokoju przez gościa.
C. Podczas procedury check-out.
D. W czasie pobytu gościa w hotelu.
HGT.06 Pytanie 915
Realizacja usług w recepcji

W którym z podanych przypadków recepcjonista może odmówić przyjęcia na przechowanie wartościowych przedmiotów?

A. Gość jest nieuprzejmy i agresywny.
B. Usługę zlecono w godzinach nocnych.
C. Przedmioty zajmują zbyt dużo miejsca.
D. Przedmioty są małe i łatwo mogą się zagubić.
HGT.06 Pytanie 916
Realizacja usług w recepcji

Procedura check-in może być przeprowadzona w oparciu o tzw. rooming list dla

A. gościa VIP.
B. gościa krajowego.
C. grupy turystycznej.
D. turysty zagranicznego.
HGT.06 Pytanie 917
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie którego dokumentu recepcjonista może wydać gościowi klucze do pokoju hotelowego?

A. Paszportu.
B. Dowodu osobistego.
C. Karty pobytu.
D. Karty rejestracyjnej.
HGT.06 Pytanie 918
Realizacja usług w recepcji

Która z podanych czynności nie występuje w procedurze obsługi gościa VIP?

A. Rejestracja gościa przy ladzie recepcyjnej.
B. Powitanie gościa przez dyrektora hotelu.
C. Dostarczenie bagażu gościa do pokoju.
D. Odprowadzenie gościa do pokoju przez osobę witającą.
HGT.06 Pytanie 919
Realizacja usług w recepcji

Nieodłącznym elementem procedur zarejestrowania gościa w obiekcie hotelarskim jest

A. wręczenie klucza.
B. pomoc przy bagażach.
C. ustalenie zakresu płatnych usług.
D. pobranie należności od gościa.
HGT.06 Pytanie 920
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy zgłosił w recepcji, że zgubił klucz elektroniczny. Co powinien zrobić w tej sytuacji recepcjonista?

A. Wydać nową kartę elektroniczną.
B. Zaproponować gościowi inny pokój.
C. Natychmiast wezwać policję.
D. Wydać gościowi klucz tradycyjny.