Filtrowanie pytań
 Realizacja usług w recepcji 
A. przyjęcia klienta do obiektu hotelowego
B. wymeldowania klienta z obiektu hotelowego
C. uregulowania płatności za pobyt w obiekcie
D. obsługi klienta w obiekcie hotelowym
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką minimalną powierzchnię należy zapewnić dla pokoju jednoosobowego w hotelu 4*?
A. 8m2
B. 14m2
C. 12m2
D. 10m2
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką strategię zastosowano w hotelu, gdy w sezonie zimowym do każdego pomieszczenia dodatkowo dodano ciepły koc oraz kapcie?
A. Zespołu
B. Reklamy
C. Sprzedaży
D. Produktu
 Realizacja usług w recepcji 
Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest:
A. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
B. organizowanie taniej oferty noclegowej przeznaczonej dla dzieci i młodzieży
C. działanie na rzecz wspierania, promowania oraz rozwijania turystyki na całym świecie
D. reprezentowanie interesów branży hotelarskiej i gastronomicznej na całym świecie
 Realizacja usług w recepcji 
Usługa budzenia gości na ich prośbę dotyczy pensjonatów kategorii
A. 3*,4*,5*
B. 1*,2*,3*,4*,5*
C. 4*,5*
D. 2*,3*,4*,5*
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie z wymienionych aktywności hotelu są realizowane w kontekście osobistej sprzedaży usług?
A. Zamieszczenie reklamy przy wjeździe do miejscowości
B. Informacja o hotelu umieszczona w broszurze reklamowej
C. Pokazanie sali konferencyjnej przez pracownika hotelu
D. Obecność pracownika hotelu na targach branżowych
 Realizacja usług w recepcji 
Klient w motelu głośno wyraża swoje niezadowolenie z powodu słabej obsługi. Jakie działanie powinien podjąć pracownik recepcji w pierwszej kolejności?
A. poprosić klienta o uciszenie się i dokładne przedstawienie uwag
B. odesłać klienta do przełożonego
C. skontaktować się z przełożonym
D. uspokoić klienta i zwrócić się do przełożonego
 Realizacja usług w recepcji 
Osoba pracująca na recepcji, przyjmując grupę dwudziestu osób prowadzoną przez pilota, powinna w pierwszej kolejności
A. wręczyć pilotowi karty pobytu dla uczestników
B. wręczyć gościom formularze rejestracyjne do wypełnienia i podpisania
C. poprosić pilota o listę zawierającą dane uczestników
D. poprosić gości o dokumenty tożsamości niezbędne do rejestracji
 Realizacja usług w recepcji 
Jakiego rodzaju usługę zaoferowano uczestnikom, gdy zaproponowano im udział w zajęciach animacyjnych dla dorosłych?
A. Komplementarną
B. Fakultatywną
C. Towarzyszącą
D. Podstawową
 Realizacja usług w recepcji 
Do posiłku zawierającego pieczeń z wołowiny lub dziczyzny należy serwować wino wytrawne jako napój alkoholowy
A. czerwone
B. ziołowe
C. różowe
D. białe
 Realizacja usług w recepcji 
Jednym z efektywnych sposobów ochrony hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest
A. wynajęcie psa przeszkolonego do wykrywania zagrożeń
B. zatrudnienie zespołu antyterrorystycznego
C. wprowadzenie systemu monitoringu
D. zamontowanie bramki do detekcji metali
 Realizacja usług w recepcji 
Pan Malczak dokonał wpłaty zaliczki na rezerwację pokoju w hotelu na wyjazd z rodziną. Recepcjonista powinien zarejestrować to w harmonogramie jako rezerwację
A. gwarantowaną.
B. wstępną.
C. niegwarantowaną.
D. kredytową.
 HGT.06  Pytanie 893 
 Realizacja usług w recepcji 
Usługi prania, prasowania oraz czyszczenia odzieży i bielizny dla gości są wymagane w hotelach?
A. 1* i 2*
B. 2* i 3*
C. tylko 5*
D. 3*, 4* i 5*
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie elementy składają się na marketingową koncepcję 4P?
A. Produkt, Cena, Promocja, Dystrybucja
B. Promocja, Cena, Sprzedaż, Produkt
C. Reklama, Produkt, Dystrybucja, Cena
D. Dystrybucja, Personel, Promocja, Cena
 Realizacja usług w recepcji 
Z jakiego systemu powinien korzystać recepcjonista w warszawskim hotelu, aby sprawdzić dostępność rezerwacji dla gościa w hotelu w Londynie?
A. DM Plaza
B. Amadeus
C. Chart
D. Fidelio
 Realizacja usług w recepcji 
Cena kolacji w restauracji hotelowej wynosi 150 zł. Jaką sumę gość byłby zobowiązany uiścić za posiłek uwzględniając opłatę za usługę room service w wysokości 10% wartości zamówienia?
A. 155 zł
B. 165 zł
C. 170 zł
D. 175 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Karta pokładowa to dokument uprawniający właściciela do
A. wejścia do restauracji hotelowej
B. pobytu w hallu recepcyjnym
C. wejścia do samolotu
D. pobytu w hotelu
 Realizacja usług w recepcji 
W Katowicach otwarto duży, ekskluzywny hotel, który został sponsorem reprezentacji w piłkę ręczną. Jaką formę promocji usług hotelowych zastosowano?
A. Sprzedaż osobista
B. Marketing bezpośredni
C. Public relations
D. Promocja sprzedaży
 Realizacja usług w recepcji 
Dokument dotyczący hotelu, który jest przesyłany do klienta w celu zatwierdzenia warunków rezerwacji, to
A. voucher
B. karta pobytu
C. formularz rezerwacyjny
D. potwierdzenie rezerwacji
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką ilość dób hotelowych powinien wpisać recepcjonista w przedstawionym fragmencie faktury? 
 
| Nazwa usługi | J.m. | Ilość | Cena jedn. netto w zł | Wartość netto w zł | VAT w % | Wartość brutto w zł | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Usługa noclegowa | doba | 370,37 | 1 851,85 | 8 | 2 000,00 | 
A. 5
B. 4
C. 3
D. 6
 Realizacja usług w recepcji 
Rejestracja gości w hotelu może być dokonana na podstawie
A. dokumentu tożsamości
B. dowodu rejestracyjnego pojazdu
C. świadectwa urodzenia
D. pisemnego potwierdzenia rezerwacji
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką metodę wykorzysta recepcjonista, aby przekazać informacje gościowi przebywającemu w hotelu?
A. druk message
B. kartę pobytu
C. blankiet pocztowy
D. kartę rejestracyjną
 Realizacja usług w recepcji 
Określ, w jakiej odległości od wzroku pracownika, który wykonuje pracę w siedzącej pozycji, powinien znajdować się monitor na biurku?
A. Od 30 do 65 cm
B. Od 40 do 75 cm
C. Od 20 do 50 cm
D. Od 50 do 80 cm
 Realizacja usług w recepcji 
Który z wymienionych rodzajów gości hotelowych jest adresatem zamieszczonej oferty pakietowej? 
 
| HAPPY DAY W HOTELU | ||
| Oferta pakietowa zawiera: | ||
| • | dwudaniowy obiad z deserem w hotelowej restauracji dla całej rodziny | |
| • | nieograniczona możliwość korzystania z Centrum Wellness: | |
| — | rekreacyjny basen ze zjeżdżalnią i sztuczną rzeką | |
| — | brodzik dla dzieci | |
| — | 6-torowy basen sportowy | |
| — | kompleks saun: sucha, parowa, ziołowa | |
| — | grota solna z tężnią | |
| • | dostęp do sali fitness | |
| • | 20% zniżki na wybrane zabiegi w Centrum SPA | |
| • | bezpłatną szatnię dla całej rodziny | |
| Cennik: | ||
| • | osoba dorosła | 100 zł | 
| • | dzieci 7-12 lat | 50 zł | 
| • | dzieci do 7 lat | gratis | 
| • | parking do 8 h | gratis | 
A. Walk in.
B. VIP.
C. Passant.
D. No show.
 Realizacja usług w recepcji 
Na sprzedaż usług hotelowych oddziałuje
A. promocja na targach, jakość produktu
B. ilość obiektów noclegowych
C. położenie miejsca
D. wielkość obiektu hotelowego
 Realizacja usług w recepcji 
Zarząd firmy zarezerwował dla pracowników pakiet konferencyjny. W wiadomości potwierdzającej rezerwację, przesłanej przez hotel, podano czternastodniowy okres płatności za usługę. Jaką metodę płatności wpisał rachmistrz na fakturze w dniu wyjazdu zespołu?
A. Czek gotówkowy
B. Przelew
C. Płatność gotówkowa
D. Karta kredytowa
 Realizacja usług w recepcji 
W hotelach obowiązkowo powinno być dostępne ambulatorium lekarskie
A. 3* i 4*
B. 4*
C. 4* i 5*
D. 5*
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie usługi są oferowane gościom hotelowym nieodpłatnie?
A. Budzenie, parking, udzielanie informacji, wymiana walut
B. Depozyt, wymiana walut, podawanie posiłków do pokoi, obsługa bagażowa
C. Przechowywanie bagażu, udzielanie pierwszej pomocy, budzenie, depozyt
D. Przechowywanie bagażu, wynajem samochodu, podawanie posiłków do pokoi
 Realizacja usług w recepcji 
Jak nazywa się wstępna faza cyklu życia produktu według macierzy BCG?
A. Gwiazdy.
B. Zagadkowe dzieci.
C. Psy.
D. Dojne krowy.
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, miejsca bez nadzoru, gdzie można nocować w namiotach, to
A. pola biwakowe
B. pola namiotowe
C. campingi
D. stanice
 Realizacja usług w recepcji 
Wskazanie drogi do konsulatu przez recepcjonistę dla zagranicznego gościa to
A. udzieleniem informacji turystycznej.
B. informowaniem o dodatkowych usługach oferowanych przez hotel.
C. koniecznym składnikiem procesu rejestracji.
D. element procedury wymeldowania.
 Realizacja usług w recepcji 
Concierge to osoba zatrudniona
A. ochrony
B. służby pięter
C. w hotelu, która załatwia sprawy gościa
D. do kwestii marketingowych
 Realizacja usług w recepcji 
Które z wymienionych usług nie są wymagane dla hoteli 4* i 5*?
A. Sprzedaży lub oferowania kosmetyków i środków do higieny osobistej (minimum szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia).
B. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakteru obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych.
C. W obszarze odnowy biologicznej: basenu, sauny, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – co najmniej dwóch rodzajów usług.
D. Prania, prasowania oraz czyszczenia bielizny i odzieży gości.
 Realizacja usług w recepcji 
Który z wymienionych sposobów informowania o lokalizacji windy, skierowany do osoby niewidomej, jest odpowiedni?
A. Proszę przejść około 10 m na wprost, a potem skręcić w lewo
B. Proszę skręcić w lewo przy stojaku z broszurami
C. Proszę dojść do końca korytarza i skręcić w stronę drzwi
D. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a następnie przejść 3 m na wprost
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z przepisami Ministra Gospodarki i Pracy, usługa bagażowa jest obowiązkowa
A. tylko w motelach o klasie 5*
B. wyłącznie w hotelach o klasie 5*
C. w motelach każdej klasy
D. w motelach o klasie 3* 4* i 5*
 HGT.06  Pytanie 916 
 Realizacja usług w recepcji 
Kwit depozytowy zostanie sporządzony przez recepcjonistę i wręczony gościowi, który
A. oddaje wartościową rzecz do sejfu przy recepcji
B. oddaje walizkę do bagażowej przechowalni
C. zdeponuje gotówkę w sejfie w swoim pokoju hotelowym
D. wpłaci zaliczkę do kasy hotelowej
 Realizacja usług w recepcji 
Którą cenę jednostkową, bez podatku VAT, za nocleg gościa powinien wpisać recepcjonista w zaznaczonym polu fragmentu faktury? 
 
| L.p. | Nazwa towaru lub usługi | J. m | Ilość | Cena jedn. bez podatku VAT | Wartość bez podatku VAT | Podatek VAT | Wartość sprzedaży z podatkiem VAT | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| zł | gr | zł | gr | % | zł | gr | zł | gr | ||||
| 1. | Nocleg | doba | 2 | 370 | 37 | 8 | 29 | 63 | 400 | 00 | ||
A. 740,74 zł
B. 185,19 zł
C. 340,76 zł
D. 170,38 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Podczas przyjmowania rezerwacji noclegu przez telefon, recepcjonista powinien zapytać klienta przede wszystkim o typ pokoju oraz
A. imię i nazwisko gościa oraz datę jego urodzenia
B. okres pobytu i sposób płatności
C. okres pobytu i nazwisko gościa
D. datę wyjazdu i metodę płatności
 Realizacja usług w recepcji 
Jakiego narzędzia marketingowego użył hotel, wprowadzając usługę "rent a car" do swojej oferty?
A. Promocję
B. Cenę
C. Dystrybucję
D. Produkt
 Realizacja usług w recepcji 
W zamówieniu na posiłki dla grupy turystów z Francji wskazano na śniadania kontynentalne. Jakie składniki powinny być uwzględnione w zestawie śniadaniowym?
A. Herbata/mleko, jajecznica, pomidor
B. Kawa/sok, rogaliki, masło, dżem
C. Kawa/sok, bagietka, wędliny
D. Herbata/sok, ciemne pieczywo, jaja, wędlina, dżem