Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 881
Realizacja usług w recepcji
A. Uświadomić gościa, że nadmierna ciekawość to cecha prymitywnych ludzi
B. Zaproponować gościowi rozmowę podczas przerwy na lunch
C. Nie dać po sobie znać, że gość go denerwuje
D. Pokazać, że gość go denerwuje
HGT.06 Pytanie 882
Realizacja usług w recepcji
Znany aktor w cenionym serialu często korzysta z roweru. W jaki sposób można wykorzystać tę okoliczność do promocji usług hotelarskich?
A. Utworzyć parking dla rowerów przy hotelu
B. Zaprościć aktora, aby w reklamie przyjechał rowerem do hotelu
C. Zaproponować aktorowi udział w konferencji dla producentów rowerów
D. Zorganizować warsztat rowerowy w hotelu
HGT.06 Pytanie 883
Realizacja usług w recepcji
Kto odpowiada za przyjmowanie zamówień na budzenie telefoniczne oraz zarządzanie ewidencją tych zleceń w hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?
A. Operator centrali telefonicznej
B. Kierownik recepcji
C. Pracownik ds. relacji z gośćmi
D. Recepcjonista - concierge
HGT.06 Pytanie 884
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z Praktycznym Kodeksem Postępowania, anulowanie rezerwacji pobytu dla całej grupy zorganizowanej w hotelu bez ponoszenia kosztów powinno być dokonane najpóźniej przed przybyciem grupy w terminie
A. 7 dni
B. 21 dni
C. 30 dni
D. 14 dni
HGT.06 Pytanie 885
Realizacja usług w recepcji
Hotel znajduje się w obszarze, który zaczął przyciągać uwagę turystów z krajów rosyjskojęzycznych. Jakie działania marketingowe powinien podjąć hotel, aby dostosować się do tej sytuacji?
A. Zorganizowanie konferencji dla nauczycieli języka rosyjskiego
B. Wysłanie całego zespołu hotelowego na kurs języka rosyjskiego
C. Nawiązanie współpracy z innymi hotelami w krajach rosyjskojęzycznych
D. Nawiązanie współpracy z biurami podróży w krajach rosyjskojęzycznych
HGT.06 Pytanie 886
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procesu zameldowania pracownik recepcji wypełnia
A. formularz rezerwacyjny
B. kartę pobytu
C. umowę najmu pokoju
D. zlecenie dotyczące parkingu
HGT.06 Pytanie 887
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę za nocleg uiści gość, który spędzi w hotelu 4 noce, jeśli cena za pierwszą noc wynosi 200,00 zł, a rabat na drugą oraz kolejne noce to 20%?
A. 640,00 zł
B. 760,00 zł
C. 840,00 zł
D. 680,00 zł
HGT.06 Pytanie 888
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób znaczne zwiększenie cen usług hotelowych w Tatrach Słowackich wpłynie na rynek usług hotelowych w Zakopanem?
A. Spadnie zarówno podaż, jak i ceny
B. Spadnie popyt
C. Podaż i ceny pozostaną na tym samym poziomie
D. Wzrośnie popyt
HGT.06 Pytanie 889
Realizacja usług w recepcji
Przyjmując gościa w hotelu, recepcjonista powinien poprosić o uzupełnienie formularza
A. rejestracyjnej
B. pobytu
C. lojalnościowej
D. hotelowej
HGT.06 Pytanie 890
Realizacja usług w recepcji
Obiekty turystyczne, które zapewniają możliwość nocowania w namiotach zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, to
A. domy wycieczkowe
B. kempingi
C. motele
D. pola biwakowe
HGT.06 Pytanie 891
Realizacja usług w recepcji
Procedurę VIP wdraża się w przypadku
A. klientów z niepełnosprawnościami
B. klientów biznesowych
C. zagranicznych gości
D. specjalnych gości
HGT.06 Pytanie 892
Realizacja usług w recepcji
Usługa depozytu hotelowego to
A. usługa towarzysząca
B. element dodatkowy
C. usługa opcjonalna
D. zagadnienie fundamentalne
HGT.06 Pytanie 893
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji przychodzi gość, prosząc o przeniesienie do innego pokoju z powodu hałasu dobiegającego z ulicy. Jak powinien postąpić recepcjonista?
A. Poinformować gościa, że przesadza z problemem
B. Zasugerować gościowi inny hotel
C. Okazać empatię i dążyć do rozwiązania sytuacji na korzyść gościa
D. Wysłuchać gościa i nie reagować na jego komentarze
HGT.06 Pytanie 894
Realizacja usług w recepcji
Turystyka typu survival
A. przetrwania
B. krajowa
C. zagraniczna
D. komercyjna
HGT.06 Pytanie 895
Realizacja usług w recepcji
Do hotelu dotarł, bez wcześniejszego zamówienia, znany artysta wizualny. Kto powinien otrzymać informacje o tym gościu od recepcjonisty?
A. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej
B. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości
C. Księgowości, gastronomii, działu technicznego
D. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej
HGT.06 Pytanie 896
Realizacja usług w recepcji
Który dokument reguluje zasady dotyczące pobytu gościa w hotelu?
A. Regulamin bhp
B. Regulamin pracy
C. Regulamin hotelowy
D. Karta meldunkowa
HGT.06 Pytanie 897
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu promocję usług stosuje hotel, który akceptuje karty lojalnościowe?
A. Reklama bezpośrednia
B. Promocję sprzedaży
C. Folder informacyjny
D. Sprzedaż bezpośrednia
HGT.06 Pytanie 898
Realizacja usług w recepcji
Wydanie vouchera z terminala POS, ręczny podpis gościa bądź elektroniczny PIN, to cechy charakterystyczne dla płatności
A. gotówką
B. kartą płatniczą
C. walutą obcą
D. czekiem
HGT.06 Pytanie 899
Realizacja usług w recepcji
Która organizacja w 2004 roku wydała Kodeks Etyki Hotelarza?
A. PIT - Polska Izba Turystyki
B. PZH - Polskie Zrzeszenie Hoteli
C. PIH - Polska Izba Hotelarstwa
D. POT - Polska Organizacja Turystyczna
HGT.06 Pytanie 900
Realizacja usług w recepcji
Do kluczowych zadań pracownika zalicza się
A. gwarantowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy
B. przestrzeganie ustalonego czasu pracy w firmie
C. doskonalenie swoich umiejętności zawodowych
D. zapewnienie właściwej organizacji pracy
HGT.06 Pytanie 901
Realizacja usług w recepcji
Który z aspektów obiektów hotelarskich nie wchodzi w skład kryteriów klasyfikacji?
A. zakres usług podstawowych i dodatkowych
B. zewnętrzne elementy infrastruktury oraz urządzenia
C. systemy oraz urządzenia techniczne
D. jakość świadczonych usług
HGT.06 Pytanie 902
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę płatności stosuje się przy preautoryzacji środków na usługi zamówione przez gościa w hotelu?
A. Przekazem pocztowym
B. Kartą płatniczą
C. Przelewem
D. Gotówką
HGT.06 Pytanie 903
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania powinny być podjęte w pierwszej kolejności w trakcie akcji ratowniczo-gaśniczej?
A. Eliminacja elementów powodujących niebezpieczeństwo
B. Odłączenie zasilania elektrycznego
C. Ochrona mienia oraz dokumentów
D. Ewakuacja osób z obszaru zagrożonego
HGT.06 Pytanie 904
Realizacja usług w recepcji
Które z zachowań narusza zasady savoir-vivre w stosunku do osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim podczas jej zameldowania w hotelu?
A. Przemieszczanie wózka w miejsce wskazane przez gościa
B. Zajmowanie przez recepcjonistę pozycji siedzącej na krześle, na wysokości osoby poruszającej się na wózku
C. Umieszczanie niezbędnych przedmiotów w zasięgu rąk osoby poruszającej się na wózku
D. Wyręczanie gościa we wszystkich czynnościach
HGT.06 Pytanie 905
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych pracowników recepcji dba o pozytywne relacje między gościem a hotelem?
A. Guest relations
B. Kierownik zmiany
C. Recepcjonista
D. Concierge
HGT.06 Pytanie 906
Realizacja usług w recepcji
Który z dokumentów należy przedstawić gościowi, który dokonuje płatności gotówką podczas procesu check out, w celu jego akceptacji?
A. Polecenie przelewu
B. Fakturę zaliczkową
C. Rachunek wstępny
D. Dokument kasowy
HGT.06 Pytanie 907
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę powinien zaproponować pracownik recepcji miłośnikom piłki ręcznej, którzy spędzają weekend w hotelu?
A. Rezerwację biletów na mecz piłki siatkowej
B. Zorganizowanie wycieczki do lokalnych muzeów
C. Rezerwację biletów na mecz piłki ręcznej
D. Umożliwienie korzystania z hotelowej siłowni
HGT.06 Pytanie 908
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista wydaje klucze do pokoju dla gościa na podstawie
A. karty zameldowania
B. paszportu
C. karty pobytu
D. dowodu tożsamości
HGT.06 Pytanie 909
Realizacja usług w recepcji
Osobą uznawaną za gościa hotelowego w aspekcie prawnym jest ta, która podpisała umowę
A. agencyjną
B. hotelową
C. deliktową
D. leasingową
HGT.06 Pytanie 910
Realizacja usług w recepcji
Hotel jest odpowiedzialny za przedmioty wniesione przez gościa do obiektu od chwili
A. podejścia gościa do recepcji
B. wejścia gościa do pokoju
C. zameldowania się gościa
D. wejścia gościa do hotelu
HGT.06 Pytanie 911
Realizacja usług w recepcji
Zestaw potraw cateringowych przeznaczonych na okazjonalne przyjęcie - garden party obejmuje:
A. pieczone mięsa, tatar z żółtkiem, napoje alkoholowe, zimne napoje oraz pieczywo
B. kiełbasę z rożna, bigos, kiszkę, zimne napoje, pieczywo oraz lody
C. mięso w galarecie, śledzia po grecku, zimne napoje, pieczywo oraz herbatę
D. prosię pieczone, piwo, alkohol oraz pieczywo
HGT.06 Pytanie 912
Realizacja usług w recepcji
Osoba przebywająca w hotelu, która ma spokojne, bierne usposobienie, charakteryzująca się brakiem impulsywności oraz emocjami, które rozwijają się powoli, to
A. melancholik
B. ekstrawertyk
C. sangwinik
D. choleryk
HGT.06 Pytanie 913
Realizacja usług w recepcji
Jakich gości recepcja przyjmuje w sposób uproszczony, rejestrując ich bez przedstawiania dokumentu tożsamości?
A. Osób będących w delegacji
B. Osób niepełnosprawnych
C. Nowożeńców
D. Zorganizowanych grup turystycznych
HGT.06 Pytanie 914
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z klasyfikacją Światowej Organizacji Turystyki Narodów Zjednoczonych, turystyka krajowa oraz przyjazdowa są klasyfikowane jako turystyka
A. narodowa
B. międzynarodowa
C. przyjazdowa
D. wewnątrzkrajowa
HGT.06 Pytanie 915
Realizacja usług w recepcji
Jakim elementem marketingu-mix posłużył się hotel "Venus", umieszczając znak informacyjny dotyczący swojej oferty wzdłuż trasy dojazdowej do miasta?
A. Reklama
B. Towar.
C. Kanały dystrybucji.
D. Koszt.
HGT.06 Pytanie 916
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu płatność za usługi hotelowe następuje przed preautoryzacją?
A. Kartą płatniczą.
B. Gotówką.
C. Czekiem gotówkowym.
D. Przelewem.
HGT.06 Pytanie 917
Realizacja usług w recepcji
System, którego celem jest identyfikacja oraz oszacowanie poziomu ryzyka zagrożeń dotyczących bezpieczeństwa żywności w kontekście jej jakości zdrowotnej oraz eliminacja lub minimalizacja tych zagrożeń, nazywa się:
A. GHP
B. QACP
C. TQM
D. HACCP
HGT.06 Pytanie 918
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót IHRA?
A. Krajową Konferencję Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji
B. Międzynarodowe Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji
C. Międzynarodową Federację Młodzieżowych Schronisk
D. Światową Radę Turystyki i Rekreacji
HGT.06 Pytanie 919
Realizacja usług w recepcji
Jakie urządzenie nie jest niezbędne w recepcji hotelu o kategorii 2*, który dysponuje 30 pokojami?
A. Kasa fiskalna
B. Komputer
C. Terminal POS
D. Sejf depozytowy
HGT.06 Pytanie 920
Realizacja usług w recepcji
Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy gość nieznacznie orientuje się w ofercie hotelu i ma trudności z podjęciem decyzji o spędzeniu czasu podczas pobytu?
A. Stawiać dużo otwartych pytań, aby zrozumieć potrzeby gościa, dokładnie słuchać jego opinii, informować o propozycjach hotelu oraz zachęcać do ich wykorzystania
B. Cierpliwie wysłuchać gościa, uśmiechać się, zasugerować obejrzenie witryny hotelowej, ograniczyć liczbę zadawanych pytań
C. Być grzecznym, aczkolwiek zdecydowanym, skoncentrować się na informowaniu o usługach hotelowych, zadawać pytania jedynie w razie konieczności, starać się stworzyć miłą atmosferę
D. Uśmiechać się, nie tracić spokoju, okazywać zainteresowanie potrzebami gościa, posługiwać się pytaniami zamkniętymi